Optikboden

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Optikboden, med hjälp av god service och hög kvalité, har vi hjälp våra kunder att hitta rätt glasögon, bågar och linser sedan 1998. Vi är en del av Klarsynt som har ca 140 butiker i Sverige, vi erbjuder möjlighet till delbetalning, försäkringar och hemleverans av linser.

Förutom att vi har ett brett sortiment av glasögonbågar kan vi även erbjuda noggranna synundersökningar av duktiga optiker, behandling av rinnande och torra ögon, mätning av ögontryck, ögonbottenfotografering, synintyg inför körkort som vi sedan skickar elektroniskt, utprovning av förstoringsglas och luppar.

Vi är även duktiga på barnbågar med generösa garantier där vi erbjuder upp till tre år med fria reservdelar. Dessutom ingår SynTrygg, 1 års försäkring om dina glasögon mot förmodan skulle gå sönder. Vi kan också erbjuda den eftertraktade Linsboxen, som innebär en bekväm hemleverans av linser. Vi har också ett lager med vintagebågar från 50-, 60-, 70-, och 80-talet samt en egen verkstad där vi kan göra reparationer. Dessutom har vi ett samarbete med Globen Ögonklinik inom refraktiv kirurgi och ögonsjukdomar.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 155 kunder tycker om Optikboden

• Katarina D
    Katarina D skrev om Optikboden
    Tack för utmärkt service och trevligt bemötande! Läs mer
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Optikboden
    Jag gick till Optikboden för att jag behövde hjälp med synundersökning och nya glasögon. Bemötandet och servicen var i toppklass hela vägen, fick även utmärkt och välbehövlig hjälp att välja ett par bågar som verkligen passade mig. Jag ger Optikboden högsta betyg och kan rekommendera alla som vill ha den bästa servicen att välja Optikboden! Läs mer
  • Tom T
    Tom T skrev om Optikboden
    Bra bemötande och kunniga optiker. Kan rekommendera andra att besöka denna butik. Läs mer
  • Malin W
    Malin W skrev om Optikboden
    Positivt bemötande och duktig optiker! Läs mer
  • Åke L
    Åke L skrev om Optikboden
    Synundersökning samt köp av nya glasögon! Läs mer
  • Monica R
    Monica R skrev om Optikboden
    Blir trevligt bemött av proffsig personal bra hjälp med att prova ut nya glasögonbågar. Har anlitat optikerboden i många år med synkontroll och även medicinsk hjälp.Har aldrig blivit besviken. Läs mer
  • Ieva M
    Ieva M skrev om Optikboden
    Den bästa optiker jag någonsin haft. Supervänliga, lyhörda, professionella. Kan både sortimentet av bågar samt bästa slipningen och materialval av linser. Så klart och tydligt som jag ser nu har jag inte gjort på år. Har köpt vanliga glasögon, läsglasögon samt slipade solglasögon hos Optikboden. Rekommenderar dem varmt. Helnöjd! Läs mer
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Optikboden
    Alltid fint bemötande. Lugnt vid utprovning av glasögon och ingen stress att bestämma bågar. Har man frågor besvaras de. Jag köpte två progressiva glasögon, tränar fortfarande. Inget fel på glasögonen, det är i så fall jag själv som har svårt för glaset.
    Således lerver företaget mer än väl upp till mina förväntningar. Jag åker hela vägen från Lidingö till söder för att jag vill att Gunilla och hennes medarbetare tar hand om mina ögon. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Optikboden
    Bra seriösa optiker. Bra sortiment på bågar. Bra service Läs mer
  • Viktoria W
    Viktoria W skrev om Optikboden
    Trevlig och proffsig synundersökning och engagemang och jättebra råd vid val av bågar! Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Martin M
    Martin M skrev om Optikboden
    Trevligt bemötande och hög kompetens. Läs mer
  • Inger B
    Inger B skrev om Optikboden
    Optikerboden är ett föredöme när det gäller både service och kompetens. Man blir personligt bemött och får all tid man behöver för att fråga och få svar på det man undrar över. Att köpa glasögon där är så enkelt och man är garanterat nöjd. Jag har alltid blivit väl omhändertagen. Läs mer
  • Gunnel S
    Gunnel S skrev om Optikboden
    Jag fick bra hjälp att hitta rätt rätt glas för mitt behov av terminalglas. Allt gjordes noggrant och med trevligt bemötande. Jag vill rekommendera denna optiker. Läs mer
  • Emilia R
    Emilia R skrev om Optikboden
    Proffesionellt och så trevliga! Jättenöjd! Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Optikboden
    Personligt och professionellt bemötande. Jag är supernöjd och är en högst sannolikt återkommande kund. Jag beskrev hur jag ville att bågarna skulle se ut och de hämtade ett par sådana. Min syn är lite svår att mäta men de gjorde på ett alldeles föredömligt sätt. Läs mer
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Optikboden
    Fick all hjälp jag behövde sv proffesionell personal. Läs mer
  • Hans R
    Hans R skrev om Optikboden
    Har köpt linser, glasögon och synundersökningar hos Optikboden. Det har varit lätt att få tid och jag har fått bra hjälp att välja bågar. Läs mer
  • Emmeli B
    Emmeli B skrev om Optikboden
    Servicen är utmärkt, både gällande köp av glasögon samt synundersökning. Utbudet av bågar är väl avgränsat med en bra blandning av modeller och märken. Är kund sedan sju år och har ingen anledning att byta leverantör. Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Optikboden
    Man blir mycket vänligt bemött, allt fungerar klanderfritt, alls löften infrias med råge. Särskilt bör framhållas att synprövning, tillpassning av glasögon mm genomförs på högsta professionella nivå! Läs mer
  • Savya W
    Savya W skrev om Optikboden
    Väldigt kunnig personal som kunde rekommendera vad som funkar bra för mig. Är väldigt nöjd med mina glasögon Läs mer
  • Karin V
    Karin V skrev om Optikboden
    Mycke trevligt bemötande. Lugnt och utan stress. Mina funderingar fick jag svar på och mina problem löstes. Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Optikboden
    Har blivit bemött med stor professionalism och serviceanda. Är mycket nöjd och kommer att fortsätta att gå dit. Kan verkligen rekommendera Optikboden Läs mer
  • Malin C
    Malin C skrev om Optikboden
    Mycket bra service och kunnig optiker! Läs mer
  • Aida H
    Aida H skrev om Optikboden
    Hej! Både min dotter och jag är kunder hos Optikboden och är supernöjda med dem! Rekommenderar Optikboden Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Optikboden
    Mycket bra bemötande. Fick råd om hur jag skulle gå vidare med det jag förfrågade om. Läs mer
  • Mai G
    Mai G skrev om Optikboden
    Där var stilla och lugnt. Personlig service. Eftersom bara två personer arbetar där så blir det en väldigt avstressande miljö. Tyst och skönt. Gjorde en komplett undersökning. Jag kände att det fanns gott om tid för alla mina frågor. Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Optikboden
    Väldigt hjälpsamma och noga med att både genomföra synundersökning och hitta passande bågar. Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Eugenia R
    Eugenia R skrev om Optikboden
    Bra bemötande, proffsig personal. Läs mer
  • Bo N
    Bo N skrev om Optikboden
    Jag har köpt ett par progressiva glasögon inklusive synundersökning och hjälp med val av bågar. Mycket bra, trevligt och vänligt bemötande av engagerad, hjälpsam, kunnig och professionell personal. Jag är mycket nöjd med mina glasögon. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Optikboden
    Mycket bra och trevligt bemötande, kunnig och engagerande personal. Läs mer
  • Jerry A
    Jerry A skrev om Optikboden
    Jag har gått till Optikboden i omkring 12 år och alltid fått personlig, varm och tillmötesgående service. Personalen lyssnar på mina behov och önskemål och har hittills kunnat tillgodose dem på ett mycket förtjänstfullt sätt.

Hos Optikboden har jag genomgått synundersökning, tryckmätning och också beställt nya glasögon och fått glasögon servade.

Optikboden är en liten mindre optiker/butik och lämnar därför mer utrymme till det lilla extra. Som kund känner jag mig alltid välkomnad och varmt och vänligt bemött. Ett toppenföretag! Läs mer
  • Rosa G
    Rosa G skrev om Optikboden
    Mycket profesionell hjälp. Trevliga o hjälpsamma! Läs mer
  • Sonny J
    Sonny J skrev om Optikboden
    Fått hjälp med att prova ut progressiva glasögon och bågar. Fungerar utmärkt och är mycket nöjd med bemötandet och kompetensen på Optikboden. Läs mer
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Optikboden
    Besvärligt att på ett naturligt sätt prova bågar obehindrat pga de flesta bågar var inlåsta. Visserligen låste personalen upp de bågar jag ville prova. Som kund vill man prova många bågar fram och tillbaka och med att de då är inlåsta blir det svårare att hitta rätt båge. Även lite bättre information om erbjudanden och försäkring vid köp av fler bågar. Läs mer
    2017-03-06 Optikboden svarar Yvonne B
    Hej, Vi beklagar att du upplevde utprovningen av glasögonbågar som besvärlig. Tyvärr finns det kriminella som specialiserat sig på att snabbt tömma optikbutiker på glasögon och det tvingar oss dessvärre att låsa våra glasögonställ.
  • Gustav Å
    Gustav Å skrev om Optikboden
    Bra optiker, har varit nöjd varje gång jag varit där. Prisvärt och bra kvalitet. Läs mer
  • Margarita D
    Margarita D skrev om Optikboden
    Väldigt väldigt bra! Jag har gjort syntest, köpt glasögon. Mycket bra service Läs mer
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Optikboden
    Jag köpte tre par glasögon hos Optikboden. Servicen är utmärkt, mycket trevligt bemötande. Bästa optikern jag varit hos. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Optikboden
    Fantastiskt bemötande av trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Constance B
    Constance B skrev om Optikboden
    Hej, jag tycker Optikbodens servise är jätte bra, man för bra hjälpen alltid från personalen
    som jobbar där.😁 Läs mer
  • Sonja M
    Sonja M skrev om Optikboden
    Väl omhändertagen, ingen väntan och har nu två par mycket välfungerande glasögon. Läs mer
  • Louise F
    Louise F skrev om Optikboden
    Det har varit bra, mycket god service och förstående personal. Läs mer
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Optikboden
    jag tror Gunilla och hennes personal vet att jag håller dom högst i rang. Läs mer
  • Marta P
    Marta P skrev om Optikboden
    Mycket trevlig o kunnig personal!! Läs mer
  • Brita Ö
    Brita Ö skrev om Optikboden
    Mina kombinerade synfel utmaning för en optiker. Gunilla har under årens lopp på ett professionellt sätt valt nya sorters glasögonlinser så nu ser jag bättre än nånsin!! Dessutom fått goda råd vid val av bågar både hur jag ser ut i dom och vad som är tekniskt möjligt med mina synfel. Har aldrig behövt klaga utom en gång på antireflexbehandling som krakelerat. Är en kund som dragit vinstlotten! Läs mer
  • Qia R
    Qia R skrev om Optikboden
    Vi har varit kunder i många år och köper både linser och glasögon.
    Alltid perfekt bemötande, service och kvalitet. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Optikboden
    Trevlig och kunnig personal. Kommer gärna med tips och idéer. Läs mer
  • Gunnar F
    Gunnar F skrev om Optikboden
    Man ser perfekt med dom nya glasögonen Läs mer
  • Veronika W
    Veronika W skrev om Optikboden
    Jag har gått till Optikboden i flera års tid pga det alltid är mycket bra och vänlig service. Läs mer
  • Irma O
    Irma O skrev om Optikboden
    Jag har varit kund i ungefär 9 år och är supernöjd!! Läs mer
  • Annie J
    Annie J skrev om Optikboden
    Jag tycker att det har varit väldigt trevligt och proffsigt bemötande hos Optikboden.Kan verkligen rekommendera dom :) Läs mer

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm