Optikboden

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Optikboden, med hjälp av god service och hög kvalité, har vi hjälp våra kunder att hitta rätt glasögon, bågar och linser sedan 1998. Vi är en del av Klarsynt som har ca 140 butiker i Sverige, vi erbjuder möjlighet till delbetalning, försäkringar och hemleverans av linser.

Förutom att vi har ett brett sortiment av glasögonbågar kan vi även erbjuda noggranna synundersökningar av duktiga optiker, behandling av rinnande och torra ögon, mätning av ögontryck, ögonbottenfotografering, synintyg inför körkort som vi sedan skickar elektroniskt, utprovning av förstoringsglas och luppar.

Vi är även duktiga på barnbågar med generösa garantier där vi erbjuder upp till tre år med fria reservdelar. Dessutom ingår SynTrygg, 1 års försäkring om dina glasögon mot förmodan skulle gå sönder. Vi kan också erbjuda den eftertraktade Linsboxen, som innebär en bekväm hemleverans av linser. Vi har också ett lager med vintagebågar från 50-, 60-, 70-, och 80-talet samt en egen verkstad där vi kan göra reparationer. Dessutom har vi ett samarbete med Globen Ögonklinik inom refraktiv kirurgi och ögonsjukdomar.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 174 kunder tycker om Optikboden

• Lena S
    Lena S skrev om Optikboden
    Köpt glasögon/bågar och prenumererar på linser. Kunniga och personlig. Får alltid snabb hjälp om jag behöver med mina linser. Läs mer
  • Maja M
    Maja M skrev om Optikboden
    Kommer till Optikboden för regelbundna ögonkontroller.
    De är alltid trevliga och professionella. Läs mer
  • Mats A
    Mats A skrev om Optikboden
    Synundersökning och köp av progressiva glasögon Läs mer
  • Josefin F
    Josefin F skrev om Optikboden
    Engagerade och trevliga. Köpte glasögon Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Optikboden
    Harley Davidson glasögon kanon bra service, välbemött av personalen som var på turné hos Harley Davidson i Sätra Läs mer
  • Josefine S
    Josefine S skrev om Optikboden
    Kunniga och trevliga! Rekommenderas! Läs mer
  • Alexandra D
    Alexandra D skrev om Optikboden
    Gjort synundersökning och köpt terminalglasögon. Alltid vänligt och proffsigt bemött. Läs mer
  • Anette W
    Anette W skrev om Optikboden
    Jag tycker väldigt mycket om Optikboden men är fortfarande inte överens med mina glasögon. Läs mer
    2018-06-01 Optikboden svarar Anette W
    Hej Anette, om du fortfarande har problem med dina glasögon så kom in till oss så vi får se vad vi kan göra för dig.
    Vi är måna om att allt ska kännas bra.
  • Cecilia D
    Cecilia D skrev om Optikboden
    Glasögon samt syn undersökning.
    Alltid trevliga och kunniga. Läs mer
  • Britt-marie M
    Britt-marie M skrev om Optikboden
    Fick en mycket nigggrann undersökning av mycket torra och irriterade ögon! Läs mer
  • Louise W
    Louise W skrev om Optikboden
    Kunnig, positiv, och trevligt bemötande.
    Synundersökningar
    Utprovning av glasögon bågar
    Val av typ glas
    köp av förstoringsgals Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Optikboden
    Trevliga o kunniga Fick mina nya glasögon snabbt kan verkligen rekommendera dom Läs mer
  • Eva L
    Eva L skrev om Optikboden
    Jättebra bemötande! Men jag är faktiskt inte helt nöjd med glasögonen, kanske för att de är mina första "heltidsprogressiva", men det är väldigt liten del av synfältet som är skarpt... möjligen borde de ha rekommenderat mig att ha 2 par, ett för läsning och ett för övrigt, sas (vid läsning måste jag vrida huvudet fram och tillbaka för att läsa en hel rad på ett A4-papper; att hitta nånstans alls som är skarpt på ca 60-80 cm är en utmaning - väldigt knepigt när man tittar på en butikshylla t.ex.). Som sagt, det kan vara jag som inte är van vid glasögontypen, och jag har inte hittills haft möjlighet att gå tillbaka och diskutera med dem, men jag betalade för extra allt (lättaste glas, bredaste synfält, allehanda filter och behandlingar av glasen mm). Faktum är att jag valde denna butik just pga deras goda omdömen i Reko! Påverkad av detta sätter jag nu 4 (rekommenderas), fast helt säker är jag inte... Läs mer
    2018-02-12 Optikboden svarar Eva L
    Hej Eva, jag hoppas att du snart kan komma in till oss för att få glasögonen justerade, kontrollerade och optimerade så att din synupplevelse ska bli bättre. Boka gärna en tid så kan vi gå igenom detta i lugn och ro.
  • Katarina T
    Katarina T skrev om Optikboden
    Mycket trevligt bemötande och kompetent personal. Tyvärr fanns det få lågprisbågar där av betyget 4 istället för 5. Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om Optikboden
    Alltid trevligt bemötande, försöker lösa de problem man har.
    Linser och glasögon. Läs mer
  • Ximena R
    Ximena R skrev om Optikboden
    Jag fick hjälp med ett par glasögon.Jag fick en grundlig koll på min syn, mycket bra och proffsigt bemötande, det blev bättre än förväntat.Jag kan varmt rekommendera Optikboden. Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om Optikboden
    Varit kund i många år och köpt glasögon.
    Proffsigt bemötande och aldrig varit missnöjd med mina
    glasögon. Läs mer
  • Maria-louise B
    Maria-louise B skrev om Optikboden
    Mycket fint bemötande och proffsig hjälp! Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Optikboden
    Fantastiskt bemötande och proffsig personal Läs mer
  • Katarina D
    Katarina D skrev om Optikboden
    Tack för utmärkt service och trevligt bemötande! Läs mer
  • Johanna J
    Johanna J skrev om Optikboden
    Jag gick till Optikboden för att jag behövde hjälp med synundersökning och nya glasögon. Bemötandet och servicen var i toppklass hela vägen, fick även utmärkt och välbehövlig hjälp att välja ett par bågar som verkligen passade mig. Jag ger Optikboden högsta betyg och kan rekommendera alla som vill ha den bästa servicen att välja Optikboden! Läs mer
  • Tom T
    Tom T skrev om Optikboden
    Bra bemötande och kunniga optiker. Kan rekommendera andra att besöka denna butik. Läs mer
  • Malin W
    Malin W skrev om Optikboden
    Positivt bemötande och duktig optiker! Läs mer
  • Åke L
    Åke L skrev om Optikboden
    Synundersökning samt köp av nya glasögon! Läs mer
  • Monica R
    Monica R skrev om Optikboden
    Blir trevligt bemött av proffsig personal bra hjälp med att prova ut nya glasögonbågar. Har anlitat optikerboden i många år med synkontroll och även medicinsk hjälp.Har aldrig blivit besviken. Läs mer
  • Ieva M
    Ieva M skrev om Optikboden
    Den bästa optiker jag någonsin haft. Supervänliga, lyhörda, professionella. Kan både sortimentet av bågar samt bästa slipningen och materialval av linser. Så klart och tydligt som jag ser nu har jag inte gjort på år. Har köpt vanliga glasögon, läsglasögon samt slipade solglasögon hos Optikboden. Rekommenderar dem varmt. Helnöjd! Läs mer
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Optikboden
    Alltid fint bemötande. Lugnt vid utprovning av glasögon och ingen stress att bestämma bågar. Har man frågor besvaras de. Jag köpte två progressiva glasögon, tränar fortfarande. Inget fel på glasögonen, det är i så fall jag själv som har svårt för glaset.
    Således lerver företaget mer än väl upp till mina förväntningar. Jag åker hela vägen från Lidingö till söder för att jag vill att Gunilla och hennes medarbetare tar hand om mina ögon. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Optikboden
    Bra seriösa optiker. Bra sortiment på bågar. Bra service Läs mer
  • Viktoria W
    Viktoria W skrev om Optikboden
    Trevlig och proffsig synundersökning och engagemang och jättebra råd vid val av bågar! Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Martin M
    Martin M skrev om Optikboden
    Trevligt bemötande och hög kompetens. Läs mer
  • Inger B
    Inger B skrev om Optikboden
    Optikerboden är ett föredöme när det gäller både service och kompetens. Man blir personligt bemött och får all tid man behöver för att fråga och få svar på det man undrar över. Att köpa glasögon där är så enkelt och man är garanterat nöjd. Jag har alltid blivit väl omhändertagen. Läs mer
  • Gunnel S
    Gunnel S skrev om Optikboden
    Jag fick bra hjälp att hitta rätt rätt glas för mitt behov av terminalglas. Allt gjordes noggrant och med trevligt bemötande. Jag vill rekommendera denna optiker. Läs mer
  • Emilia R
    Emilia R skrev om Optikboden
    Proffesionellt och så trevliga! Jättenöjd! Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Optikboden
    Personligt och professionellt bemötande. Jag är supernöjd och är en högst sannolikt återkommande kund. Jag beskrev hur jag ville att bågarna skulle se ut och de hämtade ett par sådana. Min syn är lite svår att mäta men de gjorde på ett alldeles föredömligt sätt. Läs mer
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Optikboden
    Fick all hjälp jag behövde sv proffesionell personal. Läs mer
  • Hans R
    Hans R skrev om Optikboden
    Har köpt linser, glasögon och synundersökningar hos Optikboden. Det har varit lätt att få tid och jag har fått bra hjälp att välja bågar. Läs mer
  • Emmeli B
    Emmeli B skrev om Optikboden
    Servicen är utmärkt, både gällande köp av glasögon samt synundersökning. Utbudet av bågar är väl avgränsat med en bra blandning av modeller och märken. Är kund sedan sju år och har ingen anledning att byta leverantör. Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Optikboden
    Man blir mycket vänligt bemött, allt fungerar klanderfritt, alls löften infrias med råge. Särskilt bör framhållas att synprövning, tillpassning av glasögon mm genomförs på högsta professionella nivå! Läs mer
  • Savya W
    Savya W skrev om Optikboden
    Väldigt kunnig personal som kunde rekommendera vad som funkar bra för mig. Är väldigt nöjd med mina glasögon Läs mer
  • Karin V
    Karin V skrev om Optikboden
    Mycke trevligt bemötande. Lugnt och utan stress. Mina funderingar fick jag svar på och mina problem löstes. Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Optikboden
    Har blivit bemött med stor professionalism och serviceanda. Är mycket nöjd och kommer att fortsätta att gå dit. Kan verkligen rekommendera Optikboden Läs mer
  • Malin C
    Malin C skrev om Optikboden
    Mycket bra service och kunnig optiker! Läs mer
  • Aida H
    Aida H skrev om Optikboden
    Hej! Både min dotter och jag är kunder hos Optikboden och är supernöjda med dem! Rekommenderar Optikboden Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Optikboden
    Mycket bra bemötande. Fick råd om hur jag skulle gå vidare med det jag förfrågade om. Läs mer
  • Mai G
    Mai G skrev om Optikboden
    Där var stilla och lugnt. Personlig service. Eftersom bara två personer arbetar där så blir det en väldigt avstressande miljö. Tyst och skönt. Gjorde en komplett undersökning. Jag kände att det fanns gott om tid för alla mina frågor. Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Optikboden
    Väldigt hjälpsamma och noga med att både genomföra synundersökning och hitta passande bågar. Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Eugenia R
    Eugenia R skrev om Optikboden
    Bra bemötande, proffsig personal. Läs mer
  • Bo N
    Bo N skrev om Optikboden
    Jag har köpt ett par progressiva glasögon inklusive synundersökning och hjälp med val av bågar. Mycket bra, trevligt och vänligt bemötande av engagerad, hjälpsam, kunnig och professionell personal. Jag är mycket nöjd med mina glasögon. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Optikboden
    Mycket bra och trevligt bemötande, kunnig och engagerande personal. Läs mer
  • Jerry A
    Jerry A skrev om Optikboden
    Jag har gått till Optikboden i omkring 12 år och alltid fått personlig, varm och tillmötesgående service. Personalen lyssnar på mina behov och önskemål och har hittills kunnat tillgodose dem på ett mycket förtjänstfullt sätt.

Hos Optikboden har jag genomgått synundersökning, tryckmätning och också beställt nya glasögon och fått glasögon servade.

Optikboden är en liten mindre optiker/butik och lämnar därför mer utrymme till det lilla extra. Som kund känner jag mig alltid välkomnad och varmt och vänligt bemött. Ett toppenföretag! Läs mer

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm