Optikboden

En del av Klarsyntwww.optikboden.se

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Optikboden, med hjälp av god service och hög kvalité, har vi hjälp våra kunder att hitta rätt glasögon, bågar och linser sedan 1998. Vi är en del av Klarsynt som har ca 140 butiker i Sverige, vi erbjuder möjlighet till delbetalning, försäkringar och hemleverans av linser.

Förutom att vi har ett brett sortiment av glasögonbågar kan vi även erbjuda noggranna synundersökningar av duktiga optiker, behandling av rinnande och torra ögon, mätning av ögontryck, ögonbottenfotografering, synintyg inför körkort som vi sedan skickar elektroniskt, utprovning av förstoringsglas och luppar.

Vi är även duktiga på barnbågar med generösa garantier där vi erbjuder upp till tre år med fria reservdelar. Dessutom ingår SynTrygg, 1 års försäkring om dina glasögon mot förmodan skulle gå sönder. Vi kan också erbjuda den eftertraktade Linsboxen, som innebär en bekväm hemleverans av linser. Vi har också ett lager med vintagebågar från 50-, 60-, 70-, och 80-talet samt en egen verkstad där vi kan göra reparationer. Dessutom har vi ett samarbete med Globen Ögonklinik inom refraktiv kirurgi och ögonsjukdomar.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 246 kunder tycker om Optikboden

• 2020-03-25

Göran H skrev om Optikboden
    Det var kunnig personal och trevliga tjejer det var superbra noga undersökning kan rekommenderas av GH Läs mer
  • 2020-03-24

Brian R skrev om Optikboden
    Snabb och personliga service. ❤️ Läs mer
  • 2020-03-19

Josefin S skrev om Optikboden
    Gick snabbt och de var trevliga! Inga konstigheter. Skönt att mitt intyg skickades direkt till Trafikverket.

Utmärkande positivt är ert stöd av Barncancerfonden! Läs mer
  • 2020-03-08

Christian S skrev om Optikboden
    Vänlig service. Superproffsiga. Rekommenderar högt! Läs mer
  • 2020-03-06

Johanna J skrev om Optikboden
    Bästa servicen och hjälp med att hitta bågar som verkligen passar mig! Läs mer
  • 2020-02-24

Carin Inga Birgitta S skrev om Optikboden
    Gjorde en syntest och köpte nya glasögon. Blev mycket väl bemött av företaget med kunnig och hjälpsam personal.
    Utmärkt service och jag är jättenöjd med mina nya glasögon.
    Dessutom fixade de till mina gamla glasögon så att de sitter bättre.
    Kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • 2020-02-22

Monika Göransdotter D skrev om Optikboden
    Trevligt bemötande och superbra hjälp med allt från tester, svar på frågor och glasägonval! Läs mer
  • 2020-02-16

Katarina B skrev om Optikboden
    Jag har varit kund i Optikboden sedan 1998 och har varit lika nöjd hela tiden. Mycket kompetenta, professionella och trevliga optiker. Rekommenderas varmt!! Läs mer
  • 2020-02-14

Ulf S skrev om Optikboden
    Väldigt bra service finns inte något att klaga på / Mvh Ulf Läs mer
  • 2020-02-05

Pernilla W skrev om Optikboden
    Trevligt, proffsigt och man fick tid fort. Läs mer
  • 2020-02-04

Magnus H skrev om Optikboden
    Misslyckades med att skicka in uppgifterna rätt till Trafikverket för körkortet. Blev massa strul med det. Lite allmänt seg butik. Läs mer
    2020-02-05 Optikboden svarar Magnus H
    Hej Magnus, tråkigt att det blev strul med ditt intyg. Jag hoppas det löste sig till slut. Det är därför vi lämnar ut skriftligt intyg också då tekniken inte är med oss alla gånger. Hör av dig om du fortfarande saknar uppgifter. Hälsningar Gunilla
  • 2020-01-31

Erik A skrev om Optikboden
    Jag ville ha ett par funktionsdugliga glasögon. Butiksägaren Gunilla gav mig en undersökningtid som passade mig utmärkt och gjorde sedan utprovning av dioptristyrkan för både när och längre avstånd grundligt. Även bågen fick stort engagemang. Jag förväntade mig kunnigt engagerat bemötande: Det fick jag. Sammanfattningsvis en Optiker att rekommendera. Läs mer
  • 2020-01-29

Mai G skrev om Optikboden
    Synundersökning och nya glasögon. Lugnt och fint, ingen stress. Vänligt bemötande. Jag får gott om tid att ställa frågor. Läs mer
  • 2020-01-24

Katarina P skrev om Optikboden
    Noggrann och seriös synundersökning.
    Mycket trevligt brmötande! Läs mer
  • 2020-01-09

Sara W skrev om Optikboden
    Trevliga och professionella, kan rekommendera! Läs mer
  • 2020-01-03

Kerstin L skrev om Optikboden
    Jag har problem med dubbelseende. Skelar i höjdled. Optiker Gunilla remitterade mig till en mycket bra ortoptist (skelningsexpert). När jag fått hjälp av henne besökte jag Optikboden igen och provade ut de glasögon jag behöver.
    Jag är jättenöjd med den hjälp och utmärkta bemötande jag har fått i Optikboden! Läs mer
  • 2019-12-19

Thomas L skrev om Optikboden
    Har linsboxen via dem.
    Alltid trevligt bemötande och bra tips och råd. Läs mer
  • 2019-12-18

Lena G skrev om Optikboden
    Toppen bra servis snygga glasögon, duktig personal Läs mer
  • 2019-12-18

Joar C skrev om Optikboden
    Jättebra, professionellt och trevligt. Lugnt och behagligt bemötande av min 88 åriga pappa. Läs mer
  • 2019-12-15

Dennis B skrev om Optikboden
    Jag gjorde en undersökning och fick hjälp med glasögon , mycket trevlig och bra service! Läs mer
  • 2019-11-27

Hans R skrev om Optikboden
    Bra och sakligt. Fin hjälp på alla sätt. Läs mer
  • 2019-11-26

Hanna J skrev om Optikboden
    Så proffsig och fint bemötande som tar kundens behov först. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-11-25

Nils W skrev om Optikboden
    Noggrann och bra undersökning! Läs mer
  • 2019-11-25

Eugenia R skrev om Optikboden
    Jätteduktig och noggran optiker som jag gått hos i flera år. Läs mer
  • 2019-11-22

Admir S skrev om Optikboden
    Jättefin upplevelse och kunnig optiker! Tack Läs mer
  • 2019-11-21

Inger R skrev om Optikboden
    Trevligt bemötande. En mycket avstressande miljö vilket är viktigt då man ska prova ut nya glasögon. Läs mer
  • 2019-11-19

Joar G skrev om Optikboden
    Ni är proffs. Jag känner mig trygg och blir nöjd med mina glasögon. Läs mer
  • 2019-11-18

Unni E skrev om Optikboden
    Synundersökning. Upplevde bra bemötande, noggrannhet. Hade uppskattat mer medicinsk info typ du är frisk för övrigt. Hade bokat en komplett synundersökning på nätet men fick inte det och förstod inte varför. Behövdes det inte? Ville hon inte göra det? Missuppfattning? Läs mer
    2019-11-19 Optikboden svarar Unni E
    Hej Unni, jag kontaktar dig och bokar ett uppföljningsbesök så kan vi i lugn och ro gå igenom undersökningsresultatet.
    Självklart ska vi ge dig all information du vill ha.
    MVH/Gunilla
  • 2019-11-18

Petra N skrev om Optikboden
    Bra service i samband med att jag gjorde synundersökning och fick mycket bra hjälp med att hitta mina första glasögon. Rekommenderar varmt optikboden. Läs mer
  • 2019-11-08

Ulf S skrev om Optikboden
    Hade problem med linser. Löstes snabbt! Läs mer
  • 2019-11-04

Jens N skrev om Optikboden
    Mycket bra service, trevlig personal Läs mer
  • 2019-10-29

Lena S skrev om Optikboden
    Var på min ordinarie linskontroll. Jag prenumererar på linser och då ingår dessa kontroller.
    Alltid mycket proffsiga och vänliga, känns alltid bra med besöken där. Om det dyker upp några problem så får man bra hjälp.
    Trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • 2019-10-23

Bengt S skrev om Optikboden
    Alltid ett proffsigt bemötande av en vänlig och serviceinriktad personal. Skulle inte kunna tänka mig att byta till någon annan än Optikboden Läs mer
  • 2019-10-22

Karin F skrev om Optikboden
    Köpte både glasögon och linser och fick proffesionellt och mycket kunnigt bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-10-08

Helena F skrev om Optikboden
    Undersökning och linser.
    Jag blev vänligt och professionellt bemött.
    Hade blivit rekommenderad så jag förväntade mig bra bemötande och en kunnig optiker. Har bara varit där en gång men så här långt känns det bra. Läs mer
  • 2019-10-02

Irene N skrev om Optikboden
    Ögonundersökning. Underbar personal! Utmärkt bemötande. Har anlitat Optikboden i många år och återvänder alltid. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-10-02

Cecilia G skrev om Optikboden
    Trevliga och skickliga, en utmärkt kombination! Läs mer
  • 2019-09-20

Johan A skrev om Optikboden
    Känns serviceminded men med baktanke. Mycket fokus på cashflow. Utan köplöfte avtar intresse för kund snabbt. Läs mer
    2019-09-23 Optikboden svarar Johan A
    Hej Johan,
    Vi beklagar att du upplevt besöket på det sättet. Du är välkommen att kontakta oss på 08-644 30 10 så kan vi hjälpa dig att reda ut problemet.

Med vänliga hälsningar
    Gunilla och Maritha
  • 2019-09-18

Dag S skrev om Optikboden
    Två nya glasögon behövdes för olika behov. Personalen tog emot med personligt engagemang och saklighet. Jag förväntade mig f.ö. inget annat av min duktiga optiker och hennes assistent.
    Glasögonen blev väl utprovade och anpassade efter mina behov, om än till en jämförelsevis hög kostnad trots rabatt. Läs mer
  • 2019-09-13

Klara J skrev om Optikboden
    Jag köpte linser och glasögon, jag blev väldigt bra mött av företaget. Det är en bra service där Läs mer
  • 2019-09-11

Maria-Louise B skrev om Optikboden
    Fantastiskt bemötande och omtänksamhet❣️ Läs mer
  • 2019-08-22

Ann B skrev om Optikboden
    Jag köpte ett par glasögon för bruk i arbetet. Jag fick väldigt trevlig och proffsig hjälp både med själva syn och ögonundersökningen och val av bågar. Jag hade egentligen inga särskilda förväntningar men gick glad och lite förvånad ut därifrån. Glasögonen var klara på två veckor och jag är mycket nöjd. Lite dyrt kanske men det är det kanske på de flesta ställen.( Inte varit på så många. ) Trevligt och proffsigt! Läs mer
  • 2019-07-24

Gunnar J skrev om Optikboden
    I min senaste kontakt med Optikboden gjorde jag en synundersökning vilken skedde med kompetent personal och på ett professionellt sätt. Jag är mycket nöjd med besöket, undersökningen och resultatet. Läs mer
  • 2019-07-22

Pernilla T skrev om Optikboden
    Det är personligt och tryggt. Jag har gått till samma optiker i 20 år. Hon har bra koll på mina ögon eftersom jag använder linser varje dag. De har även fina glasögon att välja på och min man har flera gånger bytt bågar där. Vi är verkligen nöjda med all service vi fått där genom åren. Läs mer
  • 2019-07-19

Monika M skrev om Optikboden
    Jättetrevlig personal som alltid är professionella och gör sitt arbete suveränt! Läs mer
  • 2019-07-14

Thomas S skrev om Optikboden
    Noggrann synundersökning, många bågar att välja på och vänligt bemötande. Bra service! Läs mer
  • 2019-07-13

Leif F skrev om Optikboden
    Kunnigt och bra bemötande Läs mer
  • 2019-07-11

Thomas K skrev om Optikboden
    Sköna optiker!
    Bra bemötande! Läs mer
  • 2019-04-11

Barbro Å skrev om Optikboden
    Genomgång av problem med rinnande ögon samt synundersökning. Blev kunnigt och vänligt bemött. Fick tips om behandling samt vid uppföljningsbesök beställde jag även glasögon. Läs mer

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm