Optikboden

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Optikboden, med hjälp av god service och hög kvalité, har vi hjälp våra kunder att hitta rätt glasögon, bågar och linser sedan 1998. Vi är en del av Klarsynt som har ca 140 butiker i Sverige, vi erbjuder möjlighet till delbetalning, försäkringar och hemleverans av linser.

Förutom att vi har ett brett sortiment av glasögonbågar kan vi även erbjuda noggranna synundersökningar av duktiga optiker, behandling av rinnande och torra ögon, mätning av ögontryck, ögonbottenfotografering, synintyg inför körkort som vi sedan skickar elektroniskt, utprovning av förstoringsglas och luppar.

Vi är även duktiga på barnbågar med generösa garantier där vi erbjuder upp till tre år med fria reservdelar. Dessutom ingår SynTrygg, 1 års försäkring om dina glasögon mot förmodan skulle gå sönder. Vi kan också erbjuda den eftertraktade Linsboxen, som innebär en bekväm hemleverans av linser. Vi har också ett lager med vintagebågar från 50-, 60-, 70-, och 80-talet samt en egen verkstad där vi kan göra reparationer. Dessutom har vi ett samarbete med Globen Ögonklinik inom refraktiv kirurgi och ögonsjukdomar.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 137 kunder tycker om Optikboden

• Lars B
    Lars B skrev om Optikboden
    Man blir mycket vänligt bemött, allt fungerar klanderfritt, alls löften infrias med råge. Särskilt bör framhållas att synprövning, tillpassning av glasögon mm genomförs på högsta professionella nivå!
  • Savya W
    Savya W skrev om Optikboden
    Väldigt kunnig personal som kunde rekommendera vad som funkar bra för mig. Är väldigt nöjd med mina glasögon
  • Karin V
    Karin V skrev om Optikboden
    Mycke trevligt bemötande. Lugnt och utan stress. Mina funderingar fick jag svar på och mina problem löstes.
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Optikboden
    Har blivit bemött med stor professionalism och serviceanda. Är mycket nöjd och kommer att fortsätta att gå dit. Kan verkligen rekommendera Optikboden
  • Malin C
    Malin C skrev om Optikboden
    Mycket bra service och kunnig optiker!
  • Aida H
    Aida H skrev om Optikboden
    Hej! Både min dotter och jag är kunder hos Optikboden och är supernöjda med dem! Rekommenderar Optikboden
  • Karin A
    Karin A skrev om Optikboden
    Mycket bra bemötande. Fick råd om hur jag skulle gå vidare med det jag förfrågade om.
  • Mai G
    Mai G skrev om Optikboden
    Där var stilla och lugnt. Personlig service. Eftersom bara två personer arbetar där så blir det en väldigt avstressande miljö. Tyst och skönt. Gjorde en komplett undersökning. Jag kände att det fanns gott om tid för alla mina frågor.
  • Martin B
    Martin B skrev om Optikboden
    Väldigt hjälpsamma och noga med att både genomföra synundersökning och hitta passande bågar. Rekommenderar dem varmt!
  • Eugenia R
    Eugenia R skrev om Optikboden
    Bra bemötande, proffsig personal.
  • Bo N
    Bo N skrev om Optikboden
    Jag har köpt ett par progressiva glasögon inklusive synundersökning och hjälp med val av bågar. Mycket bra, trevligt och vänligt bemötande av engagerad, hjälpsam, kunnig och professionell personal. Jag är mycket nöjd med mina glasögon.
  • Maria H
    Maria H skrev om Optikboden
    Mycket bra och trevligt bemötande, kunnig och engagerande personal.
  • Jerry A
    Jerry A skrev om Optikboden
    Jag har gått till Optikboden i omkring 12 år och alltid fått personlig, varm och tillmötesgående service. Personalen lyssnar på mina behov och önskemål och har hittills kunnat tillgodose dem på ett mycket förtjänstfullt sätt.

Hos Optikboden har jag genomgått synundersökning, tryckmätning och också beställt nya glasögon och fått glasögon servade.

Optikboden är en liten mindre optiker/butik och lämnar därför mer utrymme till det lilla extra. Som kund känner jag mig alltid välkomnad och varmt och vänligt bemött. Ett toppenföretag!
  • Rosa G
    Rosa G skrev om Optikboden
    Mycket profesionell hjälp. Trevliga o hjälpsamma!
  • Sonny J
    Sonny J skrev om Optikboden
    Fått hjälp med att prova ut progressiva glasögon och bågar. Fungerar utmärkt och är mycket nöjd med bemötandet och kompetensen på Optikboden.
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Optikboden
    Besvärligt att på ett naturligt sätt prova bågar obehindrat pga de flesta bågar var inlåsta. Visserligen låste personalen upp de bågar jag ville prova. Som kund vill man prova många bågar fram och tillbaka och med att de då är inlåsta blir det svårare att hitta rätt båge. Även lite bättre information om erbjudanden och försäkring vid köp av fler bågar.
    2017-03-06 Optikboden svarar Yvonne B
    Hej, Vi beklagar att du upplevde utprovningen av glasögonbågar som besvärlig. Tyvärr finns det kriminella som specialiserat sig på att snabbt tömma optikbutiker på glasögon och det tvingar oss dessvärre att låsa våra glasögonställ.
  • Gustav Å
    Gustav Å skrev om Optikboden
    Bra optiker, har varit nöjd varje gång jag varit där. Prisvärt och bra kvalitet.
  • Margarita D
    Margarita D skrev om Optikboden
    Väldigt väldigt bra! Jag har gjort syntest, köpt glasögon. Mycket bra service
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Optikboden
    Jag köpte tre par glasögon hos Optikboden. Servicen är utmärkt, mycket trevligt bemötande. Bästa optikern jag varit hos.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Optikboden
    Fantastiskt bemötande av trevlig och kunnig personal.
  • Constance B
    Constance B skrev om Optikboden
    Hej, jag tycker Optikbodens servise är jätte bra, man för bra hjälpen alltid från personalen
    som jobbar där.😁
  • Sonja M
    Sonja M skrev om Optikboden
    Väl omhändertagen, ingen väntan och har nu två par mycket välfungerande glasögon.
  • Louise F
    Louise F skrev om Optikboden
    Det har varit bra, mycket god service och förstående personal.
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Optikboden
    jag tror Gunilla och hennes personal vet att jag håller dom högst i rang.
  • Marta P
    Marta P skrev om Optikboden
    Mycket trevlig o kunnig personal!!
  • Brita Ö
    Brita Ö skrev om Optikboden
    Mina kombinerade synfel utmaning för en optiker. Gunilla har under årens lopp på ett professionellt sätt valt nya sorters glasögonlinser så nu ser jag bättre än nånsin!! Dessutom fått goda råd vid val av bågar både hur jag ser ut i dom och vad som är tekniskt möjligt med mina synfel. Har aldrig behövt klaga utom en gång på antireflexbehandling som krakelerat. Är en kund som dragit vinstlotten!
  • Qia R
    Qia R skrev om Optikboden
    Vi har varit kunder i många år och köper både linser och glasögon.
    Alltid perfekt bemötande, service och kvalitet.
  • Maria S
    Maria S skrev om Optikboden
    Trevlig och kunnig personal. Kommer gärna med tips och idéer.
  • Gunnar F
    Gunnar F skrev om Optikboden
    Man ser perfekt med dom nya glasögonen
  • Veronika W
    Veronika W skrev om Optikboden
    Jag har gått till Optikboden i flera års tid pga det alltid är mycket bra och vänlig service.
  • Irma O
    Irma O skrev om Optikboden
    Jag har varit kund i ungefär 9 år och är supernöjd!!
  • Annie J
    Annie J skrev om Optikboden
    Jag tycker att det har varit väldigt trevligt och proffsigt bemötande hos Optikboden.Kan verkligen rekommendera dom :)
  • Puma B
    Puma B skrev om Optikboden
    Optikboden är bästa optikern jag vart hos! Personalen är alltid väldigt trevliga och vänliga. Har flyttat från Stockholm men inte velat byta optiker pga så bra ställe.
  • Bodil R
    Bodil R skrev om Optikboden
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet. Personalen är kunnig och ger goda råd. Optikern upptäckte att jag hade starr på ena ögat och skickade mig till ögonläkare. Jag har problem med torra ögon och har fått tips på olika sätt att förbättra situationen. De känner igen mig när jag kommer in och är generellt mycket serviceinriktade.
  • Martin S
    Martin S skrev om Optikboden
    Mycket trevligt och proffsigt. Utmärkt rådgivning. Jag har köpt flera par glasögon och sen ett år tillbaka linser, linsboxen. Jag är mycket nöjd kund.
  • Lena G
    Lena G skrev om Optikboden
    Jag har alltid fått trevligt och bra bemötande, de har kunnig personal och bra service.
  • Kenny W
    Kenny W skrev om Optikboden
    Bra service och mycket kunnig personal! Rekommenderas
  • Emma O
    Emma O skrev om Optikboden
    Bokade en tid, ville ha en årlig undersökning, varken nybesök eller köp rakt av.
    Köpte glasögon, och i det ingick en undersökning.
    Hämtning av glasögon.
    Sammanfattning;
    Svårt att navigera rätt i att jag bara ville ha en uppföljande undersökning för att se om ett nytt par skulle införskaffas, eller om det bara behövdes en justering.
    Sms med att de var klara var smidigt, lätt för mig iaf att parkera och hämta.
    Fint bemötande. Kunnig personal. Smidigt. Serviceinriktitat.
  • Peter A
    Peter A skrev om Optikboden
    Trevligt bemötande,bra svar på mina frågor.
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Optikboden
    Både bemötande som ny kund, syntest och förslag på båge var mycket bra.
    Är helnöjd!
  • Victoria P
    Victoria P skrev om Optikboden
    Personligt bemötande med fingertoppskänsla utifrån behov.
  • Björn A
    Björn A skrev om Optikboden
    Duktig och trevlig personal. Känns både kunniga och genuint intresserade av att ens ögon var välmående. Stark rekommendation!
  • Vanja V
    Vanja V skrev om Optikboden
    Duktig/Proffisionell optiker som inger förtroende. Visste vilka bågar som skulle passa och gav bra råd. Är väldigt nöjd med mitt köp.
  • Kenneth T
    Kenneth T skrev om Optikboden
    En mycket personlig upplevelse
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Optikboden
    Mycket bra service! Man känner att dom verkligen bryr sig, lyssnar och är noggranna, bara bästa omdömet!
  • Eva-lisa Ö
    Eva-lisa Ö skrev om Optikboden
    Proffsigt bemötande. Kunniga och vänliga medarbetare. Hjälper till med allt som kan behövas. Mycket nöjd.
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Optikboden
    Bra service. Kunnig personal. Lätt med kontakt. Inget krångel. Tog sig tid utan att pusha.
  • Monica R
    Monica R skrev om Optikboden
    Blir alltid trevligt bemött av kunnig och hjälpsam personal när det gäller synundersökning och val av glasögonbågar.
  • Sofia C
    Sofia C skrev om Optikboden
    Trevlig och hjälpsam personal vid val av bågar, de säger vad man passar i och vad som inte passar. Kort lev.tid och enkelt att få hjälp att justera in bågarna.
  • Ingvar J
    Ingvar J skrev om Optikboden
    Mycket bra genomförd synundersökning.
    Snabb leverans av progressiva glas monterat i bågar.
    Hög kvalitet = dyrare pris.

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm