Rekommenderat företag 2016 - Optikboden
Rekommenderat företag 2015 - Optikboden

Optikboden

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Optikboden, med hjälp av god service och hög kvalité, har vi hjälp våra kunder att hitta rätt glasögon, bågar och linser sedan 1998. Vi är en del av Klarsynt som har ca 140 butiker i Sverige, vi erbjuder möjlighet till delbetalning, försäkringar och hemleverans av linser.

Förutom att vi har ett brett sortiment av glasögonbågar kan vi även erbjuda noggranna synundersökningar av duktiga optiker, behandling av rinnande och torra ögon, mätning av ögontryck, ögonbottenfotografering, synintyg inför körkort som vi sedan skickar elektroniskt, utprovning av förstoringsglas och luppar.

Vi är även duktiga på barnbågar med generösa garantier där vi erbjuder upp till tre år med fria reservdelar. Dessutom ingår SynTrygg, 1 års försäkring om dina glasögon mot förmodan skulle gå sönder. Vi kan också erbjuda den eftertraktade Linsboxen, som innebär en bekväm hemleverans av linser. Vi har också ett lager med vintagebågar från 50-, 60-, 70-, och 80-talet samt en egen verkstad där vi kan göra reparationer. Dessutom har vi ett samarbete med Globen Ögonklinik inom refraktiv kirurgi och ögonsjukdomar.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 116 kunder tycker om Optikboden

• Sonja M
    Sonja M skrev om Optikboden
    Väl omhändertagen, ingen väntan och har nu två par mycket välfungerande glasögon.
  • Louise F
    Louise F skrev om Optikboden
    Det har varit bra, mycket god service och förstående personal.
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Optikboden
    jag tror Gunilla och hennes personal vet att jag håller dom högst i rang.
  • Marta P
    Marta P skrev om Optikboden
    Mycket trevlig o kunnig personal!!
  • Brita Ö
    Brita Ö skrev om Optikboden
    Mina kombinerade synfel utmaning för en optiker. Gunilla har under årens lopp på ett professionellt sätt valt nya sorters glasögonlinser så nu ser jag bättre än nånsin!! Dessutom fått goda råd vid val av bågar både hur jag ser ut i dom och vad som är tekniskt möjligt med mina synfel. Har aldrig behövt klaga utom en gång på antireflexbehandling som krakelerat. Är en kund som dragit vinstlotten!
  • Qia R
    Qia R skrev om Optikboden
    Vi har varit kunder i många år och köper både linser och glasögon.
    Alltid perfekt bemötande, service och kvalitet.
  • Maria S
    Maria S skrev om Optikboden
    Trevlig och kunnig personal. Kommer gärna med tips och idéer.
  • Gunnar F
    Gunnar F skrev om Optikboden
    Man ser perfekt med dom nya glasögonen
  • Veronika W
    Veronika W skrev om Optikboden
    Jag har gått till Optikboden i flera års tid pga det alltid är mycket bra och vänlig service.
  • Irma O
    Irma O skrev om Optikboden
    Jag har varit kund i ungefär 9 år och är supernöjd!!
  • Annie J
    Annie J skrev om Optikboden
    Jag tycker att det har varit väldigt trevligt och proffsigt bemötande hos Optikboden.Kan verkligen rekommendera dom :)
  • Puma B
    Puma B skrev om Optikboden
    Optikboden är bästa optikern jag vart hos! Personalen är alltid väldigt trevliga och vänliga. Har flyttat från Stockholm men inte velat byta optiker pga så bra ställe.
  • Bodil R
    Bodil R skrev om Optikboden
    Jag är väldigt nöjd med bemötandet. Personalen är kunnig och ger goda råd. Optikern upptäckte att jag hade starr på ena ögat och skickade mig till ögonläkare. Jag har problem med torra ögon och har fått tips på olika sätt att förbättra situationen. De känner igen mig när jag kommer in och är generellt mycket serviceinriktade.
  • Martin S
    Martin S skrev om Optikboden
    Mycket trevligt och proffsigt. Utmärkt rådgivning. Jag har köpt flera par glasögon och sen ett år tillbaka linser, linsboxen. Jag är mycket nöjd kund.
  • Lena G
    Lena G skrev om Optikboden
    Jag har alltid fått trevligt och bra bemötande, de har kunnig personal och bra service.
  • Kenny W
    Kenny W skrev om Optikboden
    Bra service och mycket kunnig personal! Rekommenderas
  • Emma O
    Emma O skrev om Optikboden
    Bokade en tid, ville ha en årlig undersökning, varken nybesök eller köp rakt av.
    Köpte glasögon, och i det ingick en undersökning.
    Hämtning av glasögon.
    Sammanfattning;
    Svårt att navigera rätt i att jag bara ville ha en uppföljande undersökning för att se om ett nytt par skulle införskaffas, eller om det bara behövdes en justering.
    Sms med att de var klara var smidigt, lätt för mig iaf att parkera och hämta.
    Fint bemötande. Kunnig personal. Smidigt. Serviceinriktitat.
  • Peter A
    Peter A skrev om Optikboden
    Trevligt bemötande,bra svar på mina frågor.
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Optikboden
    Både bemötande som ny kund, syntest och förslag på båge var mycket bra.
    Är helnöjd!
  • Victoria P
    Victoria P skrev om Optikboden
    Personligt bemötande med fingertoppskänsla utifrån behov.
  • Björn A
    Björn A skrev om Optikboden
    Duktig och trevlig personal. Känns både kunniga och genuint intresserade av att ens ögon var välmående. Stark rekommendation!
  • Vanja V
    Vanja V skrev om Optikboden
    Duktig/Proffisionell optiker som inger förtroende. Visste vilka bågar som skulle passa och gav bra råd. Är väldigt nöjd med mitt köp.
  • Kenneth T
    Kenneth T skrev om Optikboden
    En mycket personlig upplevelse
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Optikboden
    Mycket bra service! Man känner att dom verkligen bryr sig, lyssnar och är noggranna, bara bästa omdömet!
  • Eva-lisa Ö
    Eva-lisa Ö skrev om Optikboden
    Proffsigt bemötande. Kunniga och vänliga medarbetare. Hjälper till med allt som kan behövas. Mycket nöjd.
  • Patrik A
    Patrik A skrev om Optikboden
    Bra service. Kunnig personal. Lätt med kontakt. Inget krångel. Tog sig tid utan att pusha.
  • Monica R
    Monica R skrev om Optikboden
    Blir alltid trevligt bemött av kunnig och hjälpsam personal när det gäller synundersökning och val av glasögonbågar.
  • Sofia C
    Sofia C skrev om Optikboden
    Trevlig och hjälpsam personal vid val av bågar, de säger vad man passar i och vad som inte passar. Kort lev.tid och enkelt att få hjälp att justera in bågarna.
  • Ingvar J
    Ingvar J skrev om Optikboden
    Mycket bra genomförd synundersökning.
    Snabb leverans av progressiva glas monterat i bågar.
    Hög kvalitet = dyrare pris.
  • Sören H
    Sören H skrev om Optikboden
    Jag har fått ett trevlig och professionellt bemötande. Jag är nöjd med min optiker och det jag köpt av henne.
    Möjligen skulle priset vara lite lägre.
  • Louise F
    Louise F skrev om Optikboden
    Jo men det är bra, lite dyrt dock men det är väl alla optiker...
  • Ketty S
    Ketty S skrev om Optikboden
    Känner mig väl omhändertagen och väl bemött
    Optikboden, Optikboden gillar detta
  • Åsa A
    Åsa A skrev om Optikboden
    Proffsigt och trevligt, både gällande glasögon o ögonbesvär
  • Karolina E
    Karolina E skrev om Optikboden
    Jag har köpt glasögon. Trevligt bemötande, snabb leverans.
  • Lars A
    Lars A skrev om Optikboden
    Jag tycker att jag får den service och kunskap jag förväntar mig.
    Det är mycket bekvämare att gå till ett företag där jag känner att det är enkelt att få hjälp och proffsigheten är tydlig.
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om Optikboden
    Har bara besökt Optikboden vi ett par tillfällen för linskontroll. Mycket trevligt bemötande!
  • Fanny R
    Fanny R skrev om Optikboden
    Mycket proffesionellt bemötande, är så nöjd med mina nya glasögon!
  • Lars R
    Lars R skrev om Optikboden
    Mycket nöjd med bemötande, tips och råd!
  • Ann-mari L
    Ann-mari L skrev om Optikboden
    Jag har vid några tillfällen tidigare besökt andra optiker. I jämförelse med dem var besöket hos Optikboden så mycket bättre. Undersökning och utprovning av glasögon skedde lugnt och bra. Det fick ta den tid det tog. Ingen jäktad känsla.
    Undersökningen kändes mycket tillförlitlig och de glasögon jag nu använder fungerar fint. De både sitter bra och är adekvata för synen.
    Nu vet jag vart jag ska v'ända mig nästa gång det blir aktuellt med synundersökning och ev nya glasögon
  • Lars H
    Lars H skrev om Optikboden
    Jag upplever ett mycket bra bemötande på optikboden
  • Erik A
    Erik A skrev om Optikboden
    Jag hade använt Hoja-glas i mina glasögon från en optikaffär på Åsögatan nära biografen Victoria. De gick i pension och rekommenderade Optikboden. Bemötandet har hela tiden varit bra och engagerat. Gunilla har varannat år kallat mig till synkoll och välvilligt servat mig liksom även Charlotte har gjort.
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Optikboden
    Jag fick en noggrann synundersökning och tryckmätning därtill. Allt till full belåtenhet.
  • Christina P
    Christina P skrev om Optikboden
    Bra bemötande. Kunnig och kompetent personal. Duktig att hitta rätt bågar som passar mig! Lyhörd för mina önskemål. Har alltid varit mycket nöjd med mina glas. Vill inte byta optiker!!!
  • Jenny K
    Jenny K skrev om Optikboden
    Kunnig och mycket trevlig personal. Det finns inget att anmärka på hos Optikboden.
  • Jens G
    Jens G skrev om Optikboden
    Köpt glasögon, progressiva, avstånds- och läsglasögon.Fick byte ett par efter en månad och det var inga problem. Totalt sett nöjd men de kunde vara bättre på att leverera originalfodral och tillbehör, som borde följa med köpet.
  • Lars-göran K
    Lars-göran K skrev om Optikboden
    Jag köpte nya glasögon - ordinarie och terminalglasögon
    Trevligt mottagande och mycket förtroendeingivande handhavande
  • Eva D
    Eva D skrev om Optikboden
    Det var bra! Kompeten och trevlig optiker.
  • Cathrine R
    Cathrine R skrev om Optikboden
    Vänligt och proffsigt bemötande. Både med undersökning och utprovande av glasögon. Personalen känns kunnig.
  • Eva N
    Eva N skrev om Optikboden
    Det är lätt att få kontakt, de har ofta bra erbjudanden och det går alltid att få tid snabbt om man behöver
  • Heléna R
    Heléna R skrev om Optikboden
    Proffsigt och trevligt bemötande. Lätt att få en tid.

Ringvägen 63, 118 61 Stockholm