Blåsuts Trafikskola

Sofielundsvägen 7, 121 32 Enskededalen — Visa karta

3.9 i betyg av av 24 omdömen
Välkommen till Blåsuts Trafikskola. Vi erbjuder ett körkortspaket som ger dig en unik chans att ta B-körkort. På Blåsuts Trafikskola motiverar vi dig under hela utbildningens gång. Vi tror på att det ska vara roligt att lära. Vi ser med glädje fram emot att hjälpa dig på din väg mot körkortet. För att det ska gå så smidigt som möjligt hoppas vi att du själv är motiverad och engagerad, har möjlighet att studera teori parallellt med körningen och kan delta på vår teorikurs. Varmt välkommen!

Läs vad 24 kunder tycker om Blåsuts Trafikskola

• BELINDA K

2020-09-16

BELINDA K skrev om Blåsuts Trafikskola
    Var på riskettan och tyckte den var bra och tydlig, Rolig och enkelt att hänga med👍🏽 Läs mer
    Dahlbergs Bilskola
    4.9 / 5 i betyg — 153 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag är toknöjd! Allt var smidigt och enkelt, från ändringar av lektioner till frågor m.m."
    Daniel Erik Johan L
  • HELEN C O

2020-08-10

HELEN C O skrev om Blåsuts Trafikskola
    Rekommenderar! Bytte hit från Söderorts körakademi där läraren inte var snäll utan vresig opedagogisk och satt och smsade under lektionerna.
    På Blåsuts trafikskola körde jag med Patric och det gick jättebra. Han är lugn och pedagogisk och hjälper en att göra rätt.
    Jag höll på ganska länge med att ta körlektioner och körde upp ett par gånger, men det var först när jag kom till Blåsut som jag blev säker och började göra saker rätt. Klarade sedan uppkörningen i Farsta, tack vare Patric. Läs mer
  • 2020-08-05

WILHELM C skrev om Blåsuts Trafikskola
    Tog riskettan på Blåsuts trafikskola och anser att den var väldigt lärorik samt avskrämmande Läs mer
    Din Körskola i Huddinge & Flemingsberg
    5.0 / 5 i betyg — 47 omdömen
    Badge2020
    "Billigt och mycket bra körskola. Alla trafiklärare är mycket kunniga och lär jätte bra. Rekommenderas starkt!"
  • 2020-07-30

INÉS I skrev om Blåsuts Trafikskola
    Absolut värsta jag har varit med om. Körlärare byttes titt som tätt och alla var hemska förutom han sista. Lärare var absolut värst som skriker för minsta lilla, han SOV nästan en gång när jag körde på motorvägen. Han frågade vad jag tyckte var svårt och ville träna på, när jag sa nerväxling i avfart så svarade han ”Nej det är jättelätt, vi tränar på parkering istället”.
    Grät efter varje lektion för att jag blev konstant skälld på av 2 utav 3 lärare jag hade och mådde riktigt dåligt. Lärde min knappt någonting överhuvudtaget förrän han sista, en yngre lärare som inte skällde på mig så fort jag gjorde fel, utan sa vad jag hade gjort bra och hur jag kunde förbättra mig. Läraren frågade flera gånger om jag ville byta från han till någon äldre, men vägrade. Lärde mig mer av honom på 2 veckor än vad jag gjorde med någon annan på flera månader. Tack vare honom jag fick mitt körkort och hoppas innerligt han inte jobbar kvar för hans egna bästa. Riktig kasst ställe, förstår att lärare slutar och att det är så billigt. Så otroligt mycket pengar jag har slösat här. En av lärarna sa att jag aldrig skulle klara av uppkörningen och han blev kränkt när jag rättade honom på hur man uttalar mitt namn och vägrade säga ett ord resten av lektionen pga det. Fy säger jag bara. MEN PETER VAR BRA! Läs mer
    2020-08-03 Blåsuts Trafikskola svarar INÉS I
    Vi känner inte igen något av det du beskriver. Eleverna bokar själva in sig hos oss och bestämmer själva vem dom vill köra med. Bedrövligt med folk som ljuger och inte kan hålla sig till sanningen.
  • 2019-12-02

Eva J skrev om Blåsuts Trafikskola
    Jag bytte från Gullmarsplans trafikskola till Blåsuts. Blev supernöjd och klarade mitt körkort idag.
    Rekomenderar varmt denna skola och då speciellt trafikläraren/ägaren Patrik👍 Läs mer
    Jarla Trafikskola
    4.7 / 5 i betyg — 704 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Lyckades på första försöket både för teorin och uppkörningen! Mycket tack vare min lärare Sokrates. Det kändes verkligen som att han brydde"
    Zoe Helene K
  • 2019-09-26

Lukas C skrev om Blåsuts Trafikskola
    Väldigt bra trafiklärare, lärde mig mycket om trafiken efter bara ett fåtal körlektioner... Mycket bra trafikskola Läs mer
  • 2019-09-14

Edit ulrika ablavi A skrev om Blåsuts Trafikskola
    Gå absolut INTE hit!
    Blåsuts trafikskola är en fruktansvärt dålig trafikskola, rekommenderar ingen att gå hit, ni kommer bara att slösa era pengar. Personen som även är en utav två körlärare är en så dålig lärare. Han har inget tålamod, empati eller pedagogik för sina elever. Jag var en helt oerfaren körare utan någon som helst körvana vilket han var informerad med, men redan första lektionen så tappade han tålamodet och började skrika på mig när jag gjorde fel eller inte förstod. Nästan varje körtillfälle så hade han en otroligt otrevlig ton mot mig och kunde snäsa och skrika på mig när jag gjorde fel. Jag tappade allt självförtroende som körare på grund av läraren och han motiverade eller uppmuntrade inte mig det minsta, som en lärare bör göra. Han var inte det minsta pedagogisk - han förklarade inte hur jag borde tänka eller titta och jag lärde mig väldigt lite. Han satt nästan knäpptyst under körlektionerna utan att lära ut och det var bara en spänd och jobbig stämning i bilen. Det var först när jag bytte körskola som jag faktiskt insåg hur dålig skolan var. Insåg att lärare inte ska vara så otrevliga, opedagogiska och okvalificerade. Helt ofattbart hur denna mannen kan vara utbildad körlärare när han är helt inkompetent som lärare. Det finns en till lärare men han är inte mycket bättre, han pratar så fruktansvärt monotont så man hör inte vad han säger. Har samtalat med elever på denna skolan som delar mina åsikter, likasom gamla körlärare som sagt upp sig från blåsut och börjat på min nya körskola för att de inte står ut med chefen. Kommer inte kunna få mina tusentals pengar tillbaka men hoppas den här recensionen kan hindrar någon annan att spendera sina på detta sjunkande skepp så kallat trafikskola. Läs mer
    2019-09-19 Blåsuts Trafikskola svarar Edit ulrika ablavi A
    Hej Edit! De allra flesta klarar av att ta ett manuellt körkort. Tråkigt att det inte fungerade för dig med manuell växel.. Eftersom du inte lärde dig att växla efter 30 körlektioner valde vi att tillslut att rekommendera dig att köra automatväxlad bil.
    Nybrons Trafikskola AB
    4.7 / 5 i betyg — 254 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jättenöjd med min utbildning hos Nybrons Trafikskola AB. Supertrevlig och professionell personal! Väldigt flexibla och svarade snabbt när ma"
  • Sarah J

2019-01-25

Sarah J skrev om Blåsuts Trafikskola
    Mycket bra utbildnings personal. Trevligt ställe att komma till! Läs mer
  • 2019-01-18

Josh L skrev om Blåsuts Trafikskola
    JAG TACKA BLÅSUT TRAFIKSKLA🎉😆.🤝😅🙏🏻

Jag vet ej hur jag kan börja! men jag vill säga att jag är väldigt glad just nu!😆😆😆 För tre månader sedan bestämde jag att ta körkort, som alla andra, jag hade ingen anning om hur jag skulle börja och inte heller hur det skulle gå! Jag bor i Farsta (Stockholm) och jag bestämde att gå in på trafikskolar i nära området där jag fick hjälp men jag kuggade flera gånger, tänk att jag hade bråttom med teori för att det skulle gå ut och gissa vad? ingen bryr sig och på så sätt skulle jag få överkörningstider 3 veckor framåt oavsett att jag var däras före elev. Jag var Tübingen att boka privat med mycket stress och kuggade 5 gånger! Efter en vecka kollade jag på Google ”Bästa trafikskolan i Stockholm” och det dyrkade upp flera trafikskolan men jag väljade BLÅSUT TRAFIKSKOLA för det var närmare och det ligger nära Blåstus tunnelbanan. Jag fick my hjälp av trafikskolans chef Patrik och jag fick köra med världens bästa handledare Göran. Efter ett par körlektioner, fick jag köra upp idag och fick jag godtjäntttttttttttttt asså jag kan inte tro det! Jag vill tacka Patrik och hans team d.v.s Göran och Anna för de hjälpte mig himla mycket och de bryr sig om deras elever.

MIN DOM OM DENNA TRAFIKSKOLANS PERSONAL:

Göran är en mycket bra handlädare ska jag säga för han inte stressa när man kör och han har över 25 års erfarenhet som trafikskola lärare! Jag fick köra med Anna några gånger när Göran var borta och var lika duktig som Göran, jag kan inte glömma när hon visade mig fik parkering på ett snabt inch bra sätt!😆🙌🏼 Patrik är väldigt snäll och välkommande! Han ger ut hela sina känslör och är alltid där för sina elever för att se till att de klara körkortet snabbt och enklare!
    May God bless you. Mvh Josh Love. Läs mer
    Körkortsspecialisterna AB
    4.9 / 5 i betyg — 45 omdömen
    Badge2020
    "Helt fantastiska! Tog knappa 4 månader för mig att skaffa körkort och då hade jag inte ens möjlighet att köra varje vecka! Teorin & körprove"
  • 2018-12-30

Verifierad kundrelation
    Linda S skrev om Blåsuts Trafikskola
    Skulle inte rekommendera denna körskola till någon. Läraren sitter helt tyst under hela körningen och man har således ingen aning om vad det är tänkt att man ska öva på under respektive lektion. Han är opedagogisk och då man inte får någon feedback så har man ingen aning om hur man ligger till. Jag tog inte ens alla lektioner jag hade köpt, då jag inte fick ut något av dem. Läs mer
  • 2018-08-29

Alex A skrev om Blåsuts Trafikskola
    Oengagerad trafiklärare (ägaren dessutom). Berättade ingenting om hur eller vad för moment vi skulle köra. Jag klarade knappt av att manövrera bilen eftersom jag var helt ny som förare vilket jag även var tydlig med. Ändå så bokstavligen talat satt läraren och sov(!) under en av mina lektioner. Gjorde tyvärr många fel i min ensamhet bakom ratten vilket gjorde läraren arg och resulterade i att jag fick utskällning flera gånger under varje lektion. Mådde pyton inför varje körlektion. Bytte tillslut körskola och de visade mig hur det skulle gå till på riktigt så körkortet fixades på 15 körtimmar! Denna körskola har många anmälningar på sig, kolla med Trafikverket om inte alla dåliga omdömen räcker. Läraren/ägaren påstår att ingen av oss ”finns på riktigt” eller har kört för honom. Men för att få skriva recension här måste man styrka att man har varit elev på trafikskolan, annars får recensionen inte publiceras. Säger bara detta, spar pengar och självförtroende och välj annan körskola. Läs mer
    Saltsjö Trafikskola
    4.7 / 5 i betyg — 527 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Superbra med många bra former och moment"
  • 2018-08-23

Alexandra E skrev om Blåsuts Trafikskola
    Rekommenderar inte denna trafikskola. Min körskoleledare satt i princip tyst alla körlektioner och när vi kom tillbaka fick jag inte många ord till svars varför han tyckte så. Dagen innan min uppkörning (som jag bokade privat) sa han att jag inte var redo än men att han hade två lediga tider innan min uppkörning. Trots att jag inte bokade de tiderna då jag ansåg att jag i princip lärde mig lika mycket av att köra med min pappa klarade jag uppkörningen på första försöket. Måste dock säga att receptionisten Nena var väldigt hjälpsam och trevlig men utöver det var det inte bra. Läs mer
    2018-08-24 Blåsuts Trafikskola svarar Alexandra E
    Tack för recensionen och grattis till körkortet. Eleven skall bli mer självständig och självtänkande ju närmare uppkörningen hon kommer. Det fanns nog inte så mycket att anmärka på när det gällde din körning.
  • 2018-08-02

Niklas skrev om Blåsuts Trafikskola
    Tog en intensivkurs med 20 lektioner på 10 dagar. Hade knappt någon körvana innan dess, en övningskörning i månaden i snitt under ett halvår (värdelöst). Patric är jätteduktig och väldigt pedagogisk, lektionerna var alltid effektiva och jag lärde mig något nytt näst intill varje gång. Det i kombination med Nenas trevliga bemötande i receptionen varje dag gjorde att jag klarade uppkörningen i Farsta! Tack :) Läs mer
    JP´s Trafikskola
    4.9 / 5 i betyg — 351 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Klarade uppkörningen på första försöket med JP's trafikskola! Jag har kört med Anna Johansson och är så nöjd! Jag var rädd både för att köra"
  • Lisa E

2018-05-28

Lisa E skrev om Blåsuts Trafikskola
    katastrof.. gå inte dit. Jag hade köpt en kurs hos dem genom lets deal men när man kontaktar blåsut trafikskola svarar dem inte i telefon under hela giltighetstiden på dealen, tillslut har dealen gått ut och jag får varken pengarna tillbaka eller får gå kursen. de svarar först när dealen gått ut att jag får betala kursen på nytt om jag ska gå den, trotts att jag redan betalat den tidigare. jag har nu varken fått gå kursen eller fått pengarna tillbaka. Skämt företag om ni frågar om min åsikt. Läs mer
    2018-08-24 Blåsuts Trafikskola svarar Lisa E
    Vi har mail dygnet runt och telefonpassning från 07,00 till 19,00. Receptionen är bemannad från 10,00 till 19.00 månd till torsdag och 10 till 18 fredagar. Du skulle ha kontaktat Lets deal om köpet hunnit bli ogiltigt.
  • Frank L

2018-02-27

Frank L skrev om Blåsuts Trafikskola
    Fick en kompensation pga en händelse Läs mer
  • Jemima G

2018-01-29

Jemima G skrev om Blåsuts Trafikskola
    Har aldrig varit med om något liknade!! Skulle övningsköra med en ny lärare jag aldrig träffat, hon börjar inte ens med att presentera sig eller välkomna en ny elev. Hon var både otålmodig och otrevlig vilket gav mig en väldigt dålig känsla under lektionen. När hon ville få något sagt kändes hon väldigt opedagogisk och verkade inte ha någon typ av förståelse gällande situationerna. Tyvärr det blir inga fler körlektioner hos er! Läs mer
    2018-07-04 Blåsuts Trafikskola svarar Jemima G
    Hej Jem,

För att få övningsköra privat och på en trafikskola så krävs det att du har ett giltigt körkortstillstånd. Eftersom ditt körkortstillstånd gick ut ett par dagar efter din första körlektion kunde inte din trafiklärare boka in de körlektioner som du önskade. Om personkemin inte stämmer med en lärare så kan du alltid prova att köra med en annan lärare hos oss.Vi har försökt att nå Jemima för en dialog utan resultat.
    Alex A, Kine M gillar detta
  • 2017-09-13

Linda K skrev om Blåsuts Trafikskola
    Jag bytte till Blåsuts Trafikskola efter att ha varit missnöjd med min första körskola.
    Vilken kontrast!! det var som dag och natt! Min förra lärare skrek och gjorde mig ledsen så jag ville ge upp.
    men Sherko trodde på mig från dag 1, Vilket jag är så tacksam över.
    Sherko är den bästa! Jag är Verkligen JÄTTE NÖJD med blåsuts trafikskola. Fantastiskt bra bemötande varje gång från alla på trafikskolan. Alltid lätt att ringa och dom fixade jätte bra med tiderna. Jag körde med Sherko. Jag längtade verkligen till varje körlektion med Sherko för Varje lektion var lärorik och utformad individuellt efter min körförmåga och mot mina mål. Tack vare fantastiska Sherko som stöttade mig och gav mig mycket bra råd i trafiken så Klarade jag uppkörningen på första gången i Farsta. Rekommenderar verkligen Sherko han är lugn, han är bra på att förklara, han gör så att lektionen är rolig och man lär sig så mycket. Jag hade inte kört mycket alls innan, så kan säga att jag började från noll. tog ca 35 lektioner och kan varmt rekommendera att man tar dubbla lektioner för man lär sig så mycket mer. Jag vet inte hur jag ska kunna tacka denna fantastiska trafikskola. Är så otroligt glad och nöjd. Tusen tack från mitt hjärta <3 Läs mer
  • Andrea F

2017-06-26

Andrea F skrev om Blåsuts Trafikskola
    Rekommenderar varmt denna körskola. Trevligt och professionellt bemötande. Tack Nena för allt hjälp och pepp! Tack Patric för du alltid var lugn och trevlig hela vägen till körkortet :) Läs mer
  • 2017-05-15

Kajsa P skrev om Blåsuts Trafikskola
    Som 40-årig trebarnsmor bestämde jag mig för att det var dags att fixa körkort! Jag vände mig till Blåsuts trafikskola först och främst för att den låg absolut närmast mitt hem och jag ville inte ödsla tid på att ta mig till och från körlektionerna. Hade planerat att ta körkort för automat men det visade sig att de bara hade bilar med manuell växel,(nu har de även automat). Den underbara receptionisten Nena peppade mig och lyckades övertala mig att prova manuell och det har jag inte ångrat! Jag gjorde alla körlektioner på skolan, alltså ingen privatkörning, och det tog prick tre månader. Det gick lätt att boka lektioner, behövde jag ändra tid var de väldigt flexibla och tillmötesgående. Körskolläraren Patrik var lugn och metodisk. Utöver körlektioner köpte jag även ett paket med teoriböcker samt frågor online inför teoriprovet. Blev erbjuden att sitta på skolan och plugga teori men jag föredrog att sitta hemma. Jag är mycket nöjd med Blåsuts trafikskola! Läs mer
  • Mauricio R

2017-03-29

Mauricio R skrev om Blåsuts Trafikskola
    Gick Riskettan på Blåsuts Trafikskola, glatt överraskad över hur bra och rolig läraren gjorde kursen.

Patric var väldigt vältalig och inkluderade alla i diskussionerna. Alla frågor besvarades och inte lösa trådar lämnades för deltagarna.

Toppen! Läs mer
    2017-03-29 Blåsuts Trafikskola svarar Mauricio R
    Tack för din trevliga recention Mauricio!
  • 2016-11-16

Maddicken L skrev om Blåsuts Trafikskola
    Bästa trafikskolan! Pedagogiska lärare som vet vad de pratar om! Rekommenderar starkt! :) Läs mer
    2016-11-30 Blåsuts Trafikskola svarar Maddicken L
    Lycka till Maddicken och kör försiktigt.
    Sara K gillar detta
  • 2016-11-14

My M skrev om Blåsuts Trafikskola
    Jätte bra körskola, med bra och trevliga lärare! Man känner sig alltid välkommen! Läs mer
    Sara K gillar detta
  • Hege S

2016-09-29

Hege S skrev om Blåsuts Trafikskola
    Hjälpte mig på ett säkert och smidigt sätt till körkortet!
    Utbildningen blev individuellt anpassat efter mina behov, vilket var mycket bra!
    Rekommenderas! Läs mer
    2016-10-10 Blåsuts Trafikskola svarar Hege S
    Tack för recensionen och kör försiktigt.
    Sara K, David B gillar detta
  • Patrik K

2016-09-26

Patrik K skrev om Blåsuts Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med körskolans upplägg under utbildningen. Kände mig alltid lugn med läraren då vi pratade mycket vilket gjorde att jag slappnade av mer.

Priset tycker jag var bra, och jag tog körkortet på första försöket. Jag fick ett bra bemötande från start. Läs mer
    2016-10-10 Blåsuts Trafikskola svarar Patrik K
    Tack för recensionen och kör försiktigt.
    Sara K, David B, Blåsuts Trafikskola gillar detta

Bästa Trafikskolorna nära Blåsuts Trafikskola:

Celina U Celina U tycker:
“Jag gick intensivkursen som ja...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte