Blixtservice - Meca

Ringvägen 153, 116 31 Stockholm — Visa karta

2.7 i betyg av av 3 omdömen
På Södermalm i Stockholm hittar du Blixtservice Bilverkstad. Vi servar alla bilmärken, är anslutna till MECA och kan därmed erbjuda alla deras förmåner till dig som är kund hos oss. Vi är specialiserade och har den utrustning som krävs för att kunna utföra de absolut flesta arbetena på din bil. Vi har tillgång till tekniskt datastöd där vi får information om fordonselektronik, serviceintervaller mm. När du lämnar in din bil till oss på Blixtservice Bilverkstad kan du känna dig helt trygg, hos oss är din bil i säkra händer! I och med att vi är anslutna till MECA är vi berättigade att reparera nya bilar. Givetvis gäller din nybilsgaranti när du utför service eller reparerar bilen hos oss.

Vi genomför service, reparationer och installationer. Vi kan dessutom utföra arbeten och byten av avgassystem, kopplingsbyte, broms, kylare, kamremsbyte, byte av topplockspackning, stötdämpare, byte av bilbatterier, motorvärmare, montering av dragkrok, släcka servicelampa, växellåda etc.

Vi är en högt uppskattad bilverkstad med ett gott kvalitetsanseende. Vi är en allbilverkstad ansluten till MECA som servar och reparerar din bil oavsett vilket märke eller årsmodell den är. Varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 3 kunder tycker om Blixtservice - Meca

• 2020-05-08

Mattias S skrev om Blixtservice - Meca
    För att vara experter på generatorer (enl. hemsidan) så gick det väldigt fel. Lämnade in en generator och när jag kommer för att hämta den ser jag att dom har satt på fel regulator. Dessutom hade dom tagit bort flat-stift kontakten till sensorkabeln. Det här skapade en väldig massa extrajobb för mig... Läs mer
  • Reco tipsar!
    Speedy Bilservice Solna
    4.6 / 5 i betyg — 774 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!"
  • 2017-03-10

Love L skrev om Blixtservice - Meca
    Blir förvånad över all negativ kritik, har endast fått bra service från dessa grabbar.

Lämnat in flertal bilar och varit nöjd. Rimliga priser och snabba reparationer. Kan dock vara lite bökigt att åka in och ut då det är lite trångt och brant.

En av få bra verkstäder på Södermalm. Läs mer
  • 2012-11-15

Robert E skrev om Blixtservice - Meca
    Har mycket förgasare och startmotorer men monteringen av en startmotor fick de göra om. Skramlade som bara den efter en montering och de hade mage att leverera bilen så. Jag körde i hundra meter och åkte sen tillbaks. Det visade sig att den låg emot en balk men de gjorde om jobbet och allt blev bra men jag undrar fortfarande hur de tänkte? Läs mer
  • Reco tipsar!
    Proline Bilskador AB
    4.7 / 5 i betyg — 122 omdömen
    Badge2020
    "Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete"

Bästa Bilverkstäderna nära Blixtservice - Meca:

Katarina W Katarina W tycker:
“Snabb service! Fick hjälp att ...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte