Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Bokbörsen

Bokbörsen

Omdömen totalt
38
Snittbetyg
2.3
Skriv ett omdöme

38 omdömen om Bokbörsen

Visar 38 omdömen med 2.3 i snittbetyg
Tor Erik Ingemar N

Köpt flera böcker på bokbörsen. Aldrig haft några problem. Portot må vara dyrt men om du köper fler böcker ifrån samma säljare blir samma porto. Sen kan man tänka med dom företag som levererar att är det så dyrt?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hyeseung J
Skrev om Bokbörsen

Smidigt och lätt att köpa böcker för ett rimligt pris

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
William Carl S
Skrev om Bokbörsen

Otroligt dyr frakt. Tradera och Vinted har låga frakter, varför har Bokbörsen så höga?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mari L
Skrev om Bokbörsen

Otroligt nonchalant och dåligt bemötande av kundtjänst. Jag beställde fyra böcker men fick bara två (de andra hittades inte av säljaren...). Jag hade en dag på mig att ångra ordern vilket jag missade och det resulterade i dyra begagnade böcker pga enhetsfrakten. Konstiga regler och dåliga eller obefintliga svar från kundtjänst.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johnny P
Skrev om Bokbörsen

Ett uselt bemötande från deras kundservice. De ignorerar det du skriver, det är en känsla av att det är en AI du skriver med som bara går i cirklar, helt utan vilja att hjälpa dig.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Angelica L
Skrev om Bokbörsen

hemskt att använda som säljare. Bokbörsen är snabb på att ta sin del av kakan även fast man själv inte fått betalt än och kan få problem om en köpare inte betalar eller inte hämtar ut sitt paket

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Dan Bernt Håkan H

Bokbörsen lever knappast upp till ett företag med seriöst innehåll. Vägrar tillhandahålla adekvat information angående resolut betalning. Sparar på falsk ogrundad information. Saknar ett seriöst huvudintresse. Kort och gott en nyckfull ensemble.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jan-ove Staffan Bo Gerald F

Det tog säljaren en vecka att lämna in paket till sitt ombud -ska lämas in inom två dagar.Urselt

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Peter D
Skrev om Bokbörsen

Dom stänger av köpare på obestämd tid. Pga av tvist med säljare. Och trots att inga ekonomiska skäl finns. Det drabbade mig och jag misstänker att dom snokar i ens bakgrund och tar kreditupplysning. Nej. Deras regler är mycket konstiga. Se upp

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna L
Skrev om Bokbörsen

Hittar många fina böcker och säljare som är kloka och omsorgsfulla när de slår in böckerna, men är trött på de som tror att man kan lägga en bok (som beskrivs vara i gott skick) i ett kuvert utan att de blir skadade. Och dessutom bli förvånad när det påtalas. Jag tycker Bokbörsen ska informerar sina säljare att de ska vara mer omsorksfulla. Tex kan väl säljarna lägga på några kronor för paketering, om det är där skon klämmer!?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Thor-leif F
Skrev om Bokbörsen

5 st 78-varvsskivor beställdes. 3 st var spräckta och trasiga pga att de var dåligt förpackade. [Den av avsändaren Slams påskrivna texten "ömtåligt" hjälpte inte...] Betyg: 0

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rolf S
Skrev om Bokbörsen

Akta er för oseriösa säljare som använder funktionen "Påminnelsehantering via Capitum AB" som personlig reskontra/försök att få två gånger betalt! Dessa säljare använder funktionen slentrianmässigt utan att kolla om betalningen har kommit in. När de "trycker på knappen skickas fakturan till vår (Bokbörsens) samarbetspartner Capitum AB för påminnelsehantering. Och köparen för utan någon som helst kontroll en betalningspåminnelse med texten "Nedanstående faktura/autogirering, från ovanstående fordringsägare, har ännu inte... 

1
Rolf S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl Magnus D
Skrev om Bokbörsen

alltid snabbt o rätt. Tar aldrig mer än 12 timmar att få bekräftelse. Snabba leveranser

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erene S
Skrev om Bokbörsen

Utmärkt! Aldrig några problem!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tamara F
Skrev om Bokbörsen

Har haft en tråkig erfarenhet med de. Nämligen efter att en bok såldes så hämtades boken aldrig av kunden och då fick jag som säljaren stå för frakten! Deras kundtjänst var rätt så otrevlig och inte behjälplig alls när jag försökte förstå resonemangen bakom detta. Rekommenderas verkligen inte! Testa studentskans istället om du vill sälja/köpa böcker!

1
Marianne J gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lenka N
Skrev om Bokbörsen

Dåliga beskrivningar- fick CD i stället for en bok! Det uppges nyskick, men plastförpackningen av CD skivan var skadat. Ingen idé att returnera/reklamera då det skulle kosta mig extra pga dyra fraktavgiften. Det blev mitt första och sista köp på Bokbörsen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gun H
Skrev om Bokbörsen

Jag söker på en titel och får upp två helt andra böcker av samma författare. Frågar support varför och får svret ???"Det kan vi tyvärr inte svara på" ???? Om Bokbörsen inte vet, vem ska då veta....Tomten? Måste ju vara fel i er databas ju!!!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Patrik Emanuel L

Jag säljer väldigt mycket och köper en del. Jag skulle aldrig sälja en bok som är i dåligt skick, luktar illa eller är fuktskadad. Fraktavgiften slår fel åt bägge hållen. En köpare kan beställa mängder av böcker och säljare får då stå för överskjutande frakt. Hemsida och support är värdelösa och provisionen är ocker. Säljer jag en bok för 20kr så tar Bokbörsen 5 = 25%. Fördelen är att annonserna får ligga kvar. Sedan det att säljaren ska skicka inom 2 dagar, men säljare har 20 dagar på sig att betala, det är värdelöst. Samtidigt... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Agneta V
Skrev om Bokbörsen

Rätt OK, fast min upplevelse som säljare med kundens långtgående ångerrätt tycker jag inte är helt ok. De kan skicka tillbaka varan utan nån som helst anledning, de betalar returfrakten givetvis men jag som säljare får ju bekosta min frakt. Kundtjänsten är inte optimal, svårt att nå finns inget telnr eller mailadress

1
Marianne J gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Niclas S
Skrev om Bokbörsen

Generellt så har Bokbörsen fungerat bra, men som påpekats även av andra så kan man tyvärr inte lita på att vissa säljare emballerar böckerna korrekt. Tunt sladdrigt omslagspapper (modell billigt julpapper), ett halvt varv wellpapp öppet mot sidorna mm. förekommer så man måste verkligen säga till om ordentligen emballering. Man bör helst även premiera de riktiga antikvariaten då deras angivelse av skick och standard normalt stämmer vilket inte alltid kan sägas om vissa privata säljare… gott skick är inte en bok som föregående... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mikael S
Skrev om Bokbörsen

Saftig fraktkostnad, gick inte köpa flera för en fraktkostnad. Dålig faktura hantering, hot med påminnelser trots har betalat ordentligt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anne S
Skrev om Bokbörsen

Upplevelse som säljare : de måste ha sveriges sämsta kundsupport, alltid lite smådryga och ställer sig alltid bakom kunden, som verkar komma undan med vad som helst även fast man som säljare gjort allt perfekt. Sjukt trött på detta företag, de tar hög provision och hemsidan är så banal och helt utan funktioner. Synd att de har sån marknadsdominans, skulle gärna se en annan aktör utmana detta självgoda företag.

2
Johnny P och Marianne J gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mathilda H
Skrev om Bokbörsen AB

En bra upplevelse; trevlig kundservice om man undrar något. Böckerna tog några veckor att få men det får man räkna med tycker jag när det är flera länkar i en kedja som ska fungera. Jag är jättenöjd.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Daniel V
Skrev om Bokbörsen AB

Skickade efter boken ”Fullständiga färskingar” av Colin MacInnes. Fick Astronomi för alla. Då jag reklamerar säger de att de skickat rätt bok fast fel titel. Nåt har blivit fel men det är inte deras fel. De godtar reklamationen men dumpar kostnaden för returen på mig. Uselt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Elin L
Skrev om Bokbörsen AB

Snabb och smidig leverans! Bra att man som köpare kan betala efter att man sett varans skick! Handlat via Bokbörsen tidigare utan krångel, och kommer fortsätta med detta framledes, när jag behöver böcker.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Monika Anneli W
Skrev om Bokbörsen AB

Har köpt böcker flera ggr och är oerhört nöjd med köpen!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carina Ing-Marie L
Skrev om Bokbörsen AB

Vart ringer man om man vill häva ett köp utan att betala returkostnaden. Schenker har gjort sönder boken, så den går ej att läsa !

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Titti F
Skrev om Bokbörsen AB

Jag både köper och säljer böcker via Bokbörsen. Det har aldrig varit några problem med mina köp. Följer man regelverket som anges vid beställning, att betala när boken kommit, så uppstår inga problem. Det är oftast enkelt att betala via swish eller konto. Däremot har jag haft problem med betalning när jag sålt där kunder, trots mina egna påminnelser i sms, inte betalar vilket då innebär att ärendet går vidare till inkasso.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jakob Staffan B
Skrev om Bokbörsen AB

Bra hemsida, extra bra att den inte är anpassad för smartphone användare Löjligt med kunder som klagar på att det ej får faktura. Tänk på att många människor idag av märklig orsak vill få sina kvittot digitalt. Sedan kan man ej påstå att man inte vet hur man betalar-den som köpt har väl knappast ringt boksäljaren eller antikvariat- så att påstå att det oseriöst för att beställningen gått digitalt håller inte- den som köpt vet således att han eller hon köpt och är skyldig att betala

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Björn Ingvar B

Oseriös fakturahantering. Skickar påminnelse med hot om indrivning om man inte betalar inom 3 dagar! Detta trots att säljaren fått betalt via Swish exakt enligt instruktion. Säljarens "misstag" kan resultera i att du får betalningsanmärkning med alla tänkbara efterföjande problem!!

1
Rolf S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ida Kanthi Elisabeth S

Mycket dålig kundservice. Dåligt konstruerad hemsida som inte är logisk eller enkel för fem öre. Men det funkar för sälj och köp av böcker. Man undrar bara varför de inte kan ta till sig av kritik. Man förlorar liksom inte på att vara bra på kundservice och ha en logisk och tydlig hemsida

3
Johnny P och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
FIA S
Skrev om Bokbörsen

Hittade bok jag letat efter och sökte på säljaren då hon hade enhetsfrakt. 3 kg pocket 200:- inklusive frakt!! Det gick snabbt, böckerna är jättefina! Skorpan höjs till skyarna!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
EMMA W
Skrev om Bokbörsen

Hemsk upplevelse. Vid köp står det i e-post betala ej etc. förrän du fått varan. Tog ett tag innan jag fick varan och hade sjävklart glömt bort att man skulle betala i efterhand. Istället för påminnelse skickar de då direkt till inkasso med påminnelse avgift på 300kr! Fruktansvärd upplevelse. Undvik!

1
Rolf S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
PETER B
Skrev om Bokbörsen

Skickar vara utan faktura och sedan drar de ärendet till inkassoföretag utan påminnelser. Hur ska man kunna betala då de skickat varan utan medföljande faktura? Oseriöst!

1
Rolf S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
SOFIA I
Skrev om Bokbörsen AB

Kul ide att kunna köpa unika böcker från exempelvis 50 talet som är mitt intresse. Men det är ofta dåliga beskrivningar, exempelvis köpte jag en bok från 1950 talet om hemmafruarnas städning och hur de tar hand om hemmet. Men försäljaren glömde skriva att detta var en bokserie och denna bok handlade om barnuppfostran. Usel service från kundtjänst. De kopierar textstycken, beklagar sig och avskriver sig allt ansvar. Retur står du för. Fast fraktkostnad på 64 kr eftersom bokbörsen bestämt detta för att de rekommenderar... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MIKAEL W
Skrev om Bokbörsen AB

Beställde en bok från en privatperson. Beskrivningen var att omslagspappret inte var i nyskick. För mig är det en reva eller vikt kant. Men här var hela omslaget klistrigt! Vad som inte stod i beskrivningen var att hela boken stank av parfym. Naturligtvis ville inte säljaren stå för returfrakten (vilket hon inte var tvungen till då det var en privatperson). Men med en så usel beskrivning hade det rätta varit att betala returfrakten. För jag hade aldrig köpt boken om det stått att omslagspappret var klistrigt och att boken... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marc L
Skrev om Bokbörsen AB

Vissa säljare på Bokbörsen snålar på inpackningen så att böckerna kommer fram kantstötta. Påpeka gärna vid beställningen att du vill att böckerna packas ordentligt. Enhetsporto på 62:- kronor är nog skuld till detta, det finns pengar att tjäna på att slarva. I övrigt är Bokbörsen ett bra sätt att köpa både äldre och nästan nya böcker till ett bra pris.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ola M
Skrev om Bokbörsen AB

Bokbörsen har ändrat på hemsidan så att man inte längre kan se vilken stad säljaren bor i. Skulle man råka bo i samma stad så postas alltså ändå försändelsen, för en bestämd summa om 62 kr. Detta är bakåtsträvande då det är direkt idiotiskt ur klimatsynpunkt att slösa pengar och resurser på att skicka något som mycket väl kunde ha funnits i samma stad. Det finns ett enda incitament till varför de har gjort denna "uppdateringen" : Pengar. Vidare så anser Bokbörsen sig vara friskrivna när det gäller returer. De menar... 

1
Marianne J gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen