Bokus

Bokus

1.7

10 omdömen om Bokus

Karl tomas folke B

Kommer aldrig mer att köpa på Bokus. Censur, Glenn Diesen bok beställdes men stoppades pgav något??

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

ANTON D
Skrev om Bokus AB

Har använt Bokus i många år nu och är på det stora hela nöjd. Visst har det ibland varit förseningar, och den lagerstatus som visas är inte alltid pålitlig, men jag tycker att de har skött sådana situationer bra. Har även kunnat returnera böcker utan problem.

ANTON D

Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

LINDA S
Skrev om Bokus

Håller aldrig den utlovade leveranstiden. Beställde och betalade extra för att boken skulle levereras på 2 dagar. Nu har det gått 8 dagar och boken har ännu inte lämnat företaget. Använd andra företag om du ska köpa böcker. Framförallt kurslitteratur då det aldrig finns någon garanti att det kommer fram i tid.

Bengt Urban A

Hej, Använd en annan portal än Bokus för dina bokinköp.

LENNART K

Boken skickas inte inom 7-10 dagar som utlovat men gick fint att avboka. Blir tyvärr Amazon igen…

Nils Olle H

Sämsta möjliga kundservice. Ser inte beställningar som gjorts vid inloggning. Beställning innan jul för att hinna få böckerna, 14-dagars ångerrätt över jul. Vill skicka tillbaka böcker men ångerrätten avslutades på julafton. Adlibris - Under julhandeln har de förlängd returrätt från den 10/11-2021 fram till och med den 31/1-2022. Klå det om ni kan Bokus. Kommer inte att använda mig av er igen.

JULIA S
Skrev om Bokus

Absolut sämsta affären jag någonsin beställt ifrån. Står 1-2 dagar när man beställer (betalade till och med extra för det) sen när ordermejl kommer står det i finstilt att det först tar 1-3 dagar för dom att hantera boken och sedan 1-2 dagar att skicka den. Ja trots detta har boken inte kommit än trots att det gått över 5 dagar, men dom säger själva att den inte är försenad. Otrevlig personal i kundservice också och vill inte ge någon ersättning för förseningen. Beställde från adlibris för att se om den kanske hann komma...

Martin S

Har beställt böcker av Bokus i flera år och det har fungerat smärtfritt fram tills nu. Den beställda boken kom inte den tid som var utlovad utan 4 dagar försent. Sådant kan hända och jag är förstående så länge det inte händer varje gång. Dock är det kundhanteringen jag reagerar på. När jag inte fick boken i tid mejlade jag Bokus och frågade när boken kommer samt bad dem skjuta fram fakturadatum 1 vecka då det är kutym att kunden har ett visst antal betalningsdagar på sig efter att varan har anlänt. Någon dag senare får jag...

Jennie I

Undvik om det går! Beställde kurslitteratur 1½ vecka innan kursstart. När kursen på 10 veckor var inne i vecka 7 hade de fortfarande inte lyckats leverera mer än 1 av 8 beställda böcker och klarade dessutom inte av att räkna ut retursumman korrekt för de böcker som de redan tagit betalt för och som i det läget avbeställdes då jag varit tvungen att köpa dem på annat håll. Försökte med andra ord svindla mig på närmare 2000 kr. Vad ni än gör, håll er till Adlibris eller traditionella fysiska bokhandlar. De här vet överhuvudtaget inte vad de håller på med.