Alla kategorier Målare Stockholms län Täby Bröderna Bergströms Måleri
Rekommenderat företag 2015 - Bröderna Bergströms Måleri

Bröderna Bergströms Måleri

Ropgränd 25, 187 42 Täby — Visa karta

Vi startade familjeföretaget 1988 och sedan dess har vi, Per-Anders och Sven, målat åt privatpersoner, fastighetsbolag, företag och byggentreprenörer i norrort och Stockholm city, eftersom vi är baserade i Täby.

Med certifikat för våtrum, mobila arbetsplattformar och byggnadsställningar kan vi göra det mesta inom målaryrket och vi utbildar oss ständigt efter nya säkerhetsföreskrifter. Vi målar inne och ute, tapetserar och gör egentligen det mesta inom målaryrket. Och genom vårt stabila nätverk av pålitliga hantverkare kan vi även ordna med mindre totalentreprenader.

Ring eller mejla oss för en offert och en glad målare!

Läs vad 31 kunder tycker om Bröderna Bergströms Måleri

• Kazbek K
    Kazbek K skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    All was done in time and with good quality.
    2016-04-05 Bröderna Bergströms Måleri svarar Kazbek K
    Hi Kazbek
    Thank you for your kind words.

Have a nice day
  • Ulf G
    Ulf G skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Mycket trevliga och professionella i sitt bemötande och ett utmärkt resultat av målningen. Snabbt gick det också.
    Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera dem.
    2016-03-23 Bröderna Bergströms Måleri svarar Ulf G
    Hej Ulf
    När kunden är nöjd är vi nöjd :)

Glad Påsk
  • Erik L
    Erik L skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Jag har anlitat Bröderna Bergström för målningsarbrten både ute och inne. Arbetet har blivit perfekt utfört. Bröderna Bergström är pålitliga, proffsiga, kul och trevliga.
    Jag kan verkligen rekommendera dem och nästan hela mitt privata umgänge gör det.
    2016-04-06 Bröderna Bergströms Måleri svarar Erik L
    Hej Erik
    Det är alltid kul att ha "stammisar" i sin kundkrets :) Vi har haft företaget sedan 1988 så vi har varit hemma hos er ett antal gånger nu & flera hoppas vi att det blir.

• Margareta E
    Margareta E skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bra jobb men jag trodde att ommålning av fönster innebar både utsida och insida, vilket det inte gjorde ...
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Margareta E
    Hej Margareta
    Eftersom ni bor i en bostadsrätt stod föreningen för utvändig målning. Om du vill få insidan målad så får du tyvärr själv stå för den kostnaden, det ingår inte i bostadsföreningens kostnad. Då får du utnyttja rot-bidraget.
  • Gösta P
    Gösta P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström gjorde ett personligt besök och en besiktning avseende ommålning av balkonglådor i betong på terasshus. Offert erhölls kort därefter. Vid en jämförelse med fler offerter föll dessa bort pga lågt engagemang eller bristande erfarenhet och referenser. Bröderna Bergström presenterade sin offert och svarade på frågor om tvättmedel, färgval, tidpunkt för genomförande och säkerhet med hänsyn till miljö, personal och Brfs medlemmar. Personalen har varit mycket lyhörda på medlemmarnas önskemål, vilket har uppskattats och framförts till styrelsen. Arbetet utfördes utan ändringar eller förseningar.
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Gösta P
    Hej Gösta
    Tack för dina fina ord :) Vi ser fram mot ett fortsatt samarbete.
  • Mari-ann S
    Mari-ann S skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Målning av vår balkonglåda genomfördes på ett mycket bra sätt. Insidan hade vi beställt och utsidan föreningen. Trots att de behövde ta sig mellan balkongerna utifrån och tvätta med högtryck fanns inga tecken av detta när arbetet var färdigt.
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Mari-ann S
    Hej Mari-ann
    Tack för ditt omdöme. Grabbarna är alltid så försiktiga som det går & det är alltid kul att höra att det uppskattas :)

• Karin L
    Karin L skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Jag rekomenderar verkligen bröderna bergström. Pålitliga gjorde kanon jobb. Lätta att få tag på!!
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Karin L
    Hej Karin
    Vi brukar säga att vi inte är längre bort än ett telefonsamtal :)

• Marianne P
    Marianne P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergströms Måleri kan man verkligen rekommendera. 2 trevliga bröder. Lättsamma att ha att göra med och utför sitt jobb proffsigt. Städar efter sig så bra som man kan förvänta sig. Men naturligtvis är dom som alla hantverkare - inte 100% hos kunden utan blandar uppdrag under dagarna. Men utför arbetesuppgifterna (i detta fall målning av fönster, stuprör och rännor samt takfoder) enligt tidplan. Återkommer med frågor om nöjdhet och ev. reklammationer. Tar också på sig andra typer av småjobb än målning om det är läge för det.
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Marianne P
    Hej Marianne
    Tyvärr får man ibland gå mellan olika arbeten när det inte går att fortsätta just då (beroende på bla torktid) men vi gör allt för att arbetena ska bli klara i tid :) På sommaren kan det ibland vara lite svårt beroende på väder, men vårt mål är alltid att göra kunden nöjd & belåten.

• Ingrid C
    Ingrid C skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström är kunniga, seriösa och dessutom trevliga och glada. De ser inte problem utan möjligheter. Bröderna Bergström håller vad de lovar och har alltid en kontinuerlig dialog med kunden. Vi har under många år anlitat Bröderna Bergström och alltid varit lika nöjda.
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Ingrid C
    Hej Ingrid
    Tack för dina fina ord :) För oss är det viktigt att hålla en öppen dialog mellan kunden & oss så att det inte blir några missförstånd så det glädjer mig att höra att du också tycker det :)

• Helena F
    Helena F skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Tjänsten - att rengöra/måla fasad på balkong - beställdes via bostadrättsföreningens styrelse, jag var aldrig i kontakt med firman.

Råkade vara hemma när de målade, trevlig kille!
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Helena F
    Hej Helena
    Som tur är är de bägge trevliga & glada killar :)

• Lennart N
    Lennart N skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Snabba och proffsiga och otroligt trevliga att samarbeta med. De gjorde mer än vi hoppats på och med ett bättre resultat än vi vågat drömma om. Vi kommer att låta Bröderna Bergström utföra alla våra måleriarbeten i framtiden. Enkelt uttryckt: Världsklass!
    2015-08-28 Bröderna Bergströms Måleri svarar Lennart N
    Hej Lennart
    Härligt att höra att ni vill utnyttja våra tjänster igen :)

Må så gott & ha en härlig helg
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Trevligt och proffsigt bemötande. Pålitlitliga och punktliga. Jobbet utfört till utlovat pris och inom utlovad tid.
    2015-06-09 Bröderna Bergströms Måleri svarar Henrik N
    Hej Henrik

Vi är noga med att skriva anbud så att kunden ska veta hur mycket allt går på & vad som ingår i anbudet :)
    Grabbarna är goa & inget är omöjligt för dem.

• Maria T
    Maria T skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Glada och trevliga att ha att göra med, bra utfört arbete som blev klart på överenskommen tid. Tvekar inte att rekommendera till andra.
    2015-06-09 Bröderna Bergströms Måleri svarar Maria T
    Hej Maria
    Kul att höra att du tänker rekommendera oss till era vänner/familj. Vi får många jobb genom just rekommendationer :)

• Lars L
    Lars L skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström har satt upp ny glasfiberväv (fin struktur = tunn och sladdrig) och målat i ett allrum med utmärkt resultat.
    2015-06-09 Bröderna Bergströms Måleri svarar Lars L
    Hej Lars
    Hoppas ni njuter av ert fina allrum nu :)

• Gunsan A
    Gunsan A skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Målning av innertak ca 20 kvm. Kontakterna med Bröderna Bergström har fungerat utmärkt från första kontakten till genomfört arbete, som vi är mycket nöjda med.
    2015-05-05 Bröderna Bergströms Måleri svarar Gunsan A
    Hej Gunsan :)
    Det är alltid roligt att höra när kunden är nöjd med allt från första kontakt till slutprodukt :)

• Malin P
    Malin P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström målade om våra fönster och vi är mycket nöjda med alltifrån första mötet, offerten och det genomförda arbetet.
    2014-10-17 Bröderna Bergströms Måleri svarar Malin P
    Hej Malin
    Tack för dina fina ord :) det verkligen värmer på höstkanten.

• Sofie E
    Sofie E skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Snabbt och bra genomfört arbete. Vi är mycket nöjda.
    2014-09-26 Bröderna Bergströms Måleri svarar Sofie E
    Hej Sofie
    Kul att höra att Ni är nöjda :)

• Göran B
    Göran B skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi har anlitat Bröderna Bergström under sommaren 2014 för att måla om vår villa (trähus). Vi ville ha samma nyans som tidigare och fick till att börja med bra tips på lämplig färgkvalitet och hjälp med att få fram rätt färg. Själva målningsarbetet genomfördes därefter väldigt proffsigt och med mycket gott humör. Precis som vi ville ser huset nu helt nytt ut igen :-)
    2014-08-13 Bröderna Bergströms Måleri svarar Göran B
    Hej Göran
    Kul att höra att det blev precis som ni ville att det skulle se ut :) Vårt mål är att alltid göra det bästa, som om vi målar åt oss själva .... när nu en målare målar hemma ;) ... men då blir det top notch :)

Somriga hälsningar
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    ......................................................
  • Anna-Lena I
    Anna-Lena I skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi har anlitat Bröderna Bergström för ommålning av vårt hus och målning av två tak inomhus. Vi är jättenöjda med både arbetet och bemötandet. Vi fick även hjälp att få kontakt med en bra snickare på kort varsel. Vi kommer att anlita dem igen när det behövs.
    2013-08-16 Bröderna Bergströms Måleri svarar Anna-Lena I
    Hej Anna-Lena
    vad glada vi blir av era fina ord, de värmer så. Vi försöker alltid göra det bästa vi kan. Vi samarbetar med ett antal otroligt duktiga yrkesmän inom olika hantverk & det känns bra för oss när man kan rekommendera en annan hantverkare.

• Magnus E
    Magnus E skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Efter ha letat målare i några veckor som inte återkom med offert eller fick "tjata" om att få offert fick vi tips om Bröderna Bergström. Vi är mycket nöjda med målningen av lägenheten. Bröderna kunde påbörja målningen omgående och slutförde målningen inom tidsramen. Tapetseringen i ett rum fick göras om då bubblor och sprickor uppstod. De fixade nya tapeter, tapetserade om utan minsta problem eller diskussion. Mycket bra Bergströms!
    2013-03-11 Bröderna Bergströms Måleri svarar Magnus E
    Hej Magnus
    För oss är det självklart att när något händer som hos er när det var fel på limmet att vi åtgärdar det direkt.
    Kunden ska aldrig bli lidande, det är viktigt för oss att kunden känner förtroende för oss.
    Vår paroll är ju service & kvalité :)

Vi tackar för de fina orden Magnus.

• Linda F
    Linda F skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Professionella, tar hand om kunden genom att lyssna på vad man vill ha utfört men ger även förslag till förbättringar eller vad man bör tänka på. Håller vad dem lovar,jag hade en tuff tidplan och det levererade dem galant!
    2013-01-29 Bröderna Bergströms Måleri svarar Linda F
    Hej Linda

Tack för de fina orden, de värmer. Du viste precis vad du ville ha, då är det lätt att genomföra det & i tid :)

Må så gott i din fina lägenhet
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi är verkligen supernöjda med Bröderna Bergströms Mäleri. Vi hade en mycket tight deadline och en hel del målning och golvslipning som behövde göras.
    BB måleri hjälpte oss med målningen samt att de ordnade kontakten med golvsliparen. Resultatet blev mycket bra och inom utlovad tid samt till ett rimligt pris.

Professionella, trevliga, noggranna och snabba. Vi kommer helt klart anlita BB Måleri igen.

/Thomas
    2012-06-23 Bröderna Bergströms Måleri svarar Thomas S
    Hej Thomas :)
    Tack så mycket för de fina orden. Vi försöker alltid göra vårt bästa även när det gäller att hitta andra duktiga hantverkare. Eftersom vi är ett så litet familjeföretag som du vet, så betyder det mycket när du som kund är nöjd då är även vi nöjd. Det är vårt mål.

Trevlig Midsommar
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    - Serviceminded och bra att ha att göra med
    - Snabba
    - Leverans enligt överenskommelse
    2012-06-20 Bröderna Bergströms Måleri svarar Magnus C
    Hej Magnus
    Tack för ditt fina omdöme till oss. Det värmer gott i regnet :)
    Trevlig Midsommar

• Lou T
    Lou T skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Dom är pålitliga och duktiga yrkesmän dessutom trevliga att ha att göra med.
    2012-03-19 Bröderna Bergströms Måleri svarar Lou T
    Hej Lou
    Vårt mål är att alltid sätta kunden i fokus. En nöjd kund är en glad kund. Må bäst //Susanne
  • Michael N
    Michael N skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi är riktigt nöjda med Bröderna Bergströms Måleri
    Jobbet blev jätte fint och dom höll våran avtalade bygg tid
    Dom hade ett professionellt och trvligt bemötande
    skulle gärna anlita dom igen i framtiden
    2011-12-10 Bröderna Bergströms Måleri svarar Michael N
    Hej Michael :) Kul att höra att du blev nöjd med jobbet, det är bara att höra av dig när det är dax igen, du har vårt tfn. Ha en härlig advent. //Susanne
  • Marina S
    Marina S skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Proffsiga i både resultat och hållande av beräknad tid, både för närvaro och slutförande. Även ett litet återbesök för avhjälpande av svåröppnade fönster ordnades snabbt och bra.
  • Ingemar K
    Ingemar K skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Effektiva och ett bra jobb.
  • Tinna H
    Tinna H skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström är professionella samtidigt som de känns "nära" i alla kontakter. Vi har använt företaget sedan början av 1990-talet till invändig och utvändig målning av 2 olika fastigheter. De är måna om att resultatet ska bli bra och har alltid goda och konkreta råd om vad eller hur arbetet ska utföras. Lämnar arbetsplatsen ren och prydlig efter sig. De har ekonomiskt tänk både för kunden och för sitt företag, vilket känns stabilt.
    Och, de är alltid glada!
    2011-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Tinna H
    Hej Tinna :)Tack för dina fina ord, det värmer att höra dem. Det är alltid lika kul att komma hem till er & måla. //Susanne
  • Ulrich M
    Ulrich M skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi anlitade B Bergström Måleri för andra gången. Arbetet är snyggt gjort och blev klar inom den utlovade tiden. Kontakten till Per Anders var mycket god. Han tog hänsyn till våra önskemål, kom själv med förbättringsförslag.
    Skulle alla hantverkare fungerar som i det här fallet så skulle allt vara mycket enklare.
    Vi är mycket nöjda och kommer att anlita B Bergström Måleri igen.
  • Carl B
    Carl B skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Mycket seriöst företag som levererar arbete men bra kvalité till vettiga priser. Personalen är mycket trevlig och tillmötesgående.

Ropgränd 25, 187 42 Täby