Alla kategorier Målare Stockholms län Täby Bröderna Bergströms Måleri

Bröderna Bergströms Måleri

Ropgränd 25, 187 42 Täby — Visa karta

Vi startade familjeföretaget 1988 och sedan dess har vi, Per-Anders och Sven, målat åt privatpersoner, fastighetsbolag, företag och byggentreprenörer i norrort och Stockholm city, eftersom vi är baserade i Täby.

Med certifikat för våtrum, mobila arbetsplattformar och byggnadsställningar kan vi göra det mesta inom målaryrket och vi utbildar oss ständigt efter nya säkerhetsföreskrifter. Vi målar inne och ute, tapetserar och gör egentligen det mesta inom målaryrket. Och genom vårt stabila nätverk av pålitliga hantverkare kan vi även ordna med mindre totalentreprenader.

Ring eller mejla oss för en offert och en glad målare!

Läs vad 41 kunder tycker om Bröderna Bergströms Måleri

• Sven-Inge B skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Helt ok , Kom itid och allt funkade.
    Betalningstiden på fakturan ifrågasätter vi. Läs mer
    2018-10-29 Bröderna Bergströms Måleri svarar Sven-Inge B
    Hej Sven-Inge
    Tack för ditt omdöme :) När det gäller förfallodag så står det på anbudet hur många betalningsdagar vi har. Är det något problem med betalningen så är bara att kontakta oss så löser vi det :)

• Maria K skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Målning av rum samt tapetsering av hall.
    Bra bemötande av målaren och admin.
    Började jobbet på utlovad tidpunkt. Bergströms Måleri levde upp till våra förväntningar på ett bra sätt.
    Vi är mycket nöjda med det utförda jobbet och kan varmt rekommnendera Bergström Måleri

Monika & Maria Läs mer
    2018-09-23 Bröderna Bergströms Måleri svarar Maria K
    Hej Maria
    Tack för ert fina omdömme :) Det är viktigt för oss att komma som man har kommit överens om.

• Ferike P
    Ferike P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström Måleri målade hela vårt hus på ett proffsig sätt och vi är väldigt nöjda med resultatet. Även andra uppgifter relaterade till arbetet gjordes på kompetent sätt. Lösningar på småproblem fixades direkt och förlag på lösningar lämnades direkt. Bröderna Bergström uppträde hela tiden vänligt och på ett trevligt sätt.
    Vi är väldigt nöjda med utfört arbete. Läs mer
    2018-07-24 Bröderna Bergströms Måleri svarar Ferike P
    Tack Ferike för ditt omdömme. Vårt motto är att när ni är nöjda är vi nöjda :)

Ha en fortsatt härlig sommar
  • Rose-Marie L skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Tjänstvilliga och nogranna , fått om målat i min lägenhet, jätte fint blev det Läs mer
    2018-07-01 Bröderna Bergströms Måleri svarar Rose-Marie L
    Tack Rose-Marie för dina snälla ord :)

Må så gott & ha en fortsatt härlig sommar
  • Eivor P
    Eivor P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Mycket snabba, trevliga och kunniga. Rekommenderar dem verkligen.
    De målade var nyköpta lägenhet snabbare och bättre än vi någonsin förväntat. Läs mer
    2018-07-01 Bröderna Bergströms Måleri svarar Eivor P
    Tack Eivor
    Vårt mål är att ni kunder ska bli nöjda & känna att det är så fint efter att vi har varit där. Det är så kul för oss också när man ser före & efter vi har varit där :)

Må så gott & ha en fortsatt härlig sommar
  • Stig S skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Köpt: Villamålning utomhus, inklusive tvätt.
    Bemötande: Mycket bra.
    Bröderna uppfyllde alla min förväntningar och kom dessutom med förslag på vad som kunde förbättras när det gällde färgsättning.

Totalt sett: Utomordentligt väl skött jobb. Läs mer
    2018-07-01 Bröderna Bergströms Måleri svarar Stig S
    Hej Stig :)
    Tack för dina fina ord. Vi tvättar alltid innan målning av fasader, det är mer smuts än vad man tror & resultatet blir så mycket bättre samt håller sig längre.

Må bäst & ha en härlig sommar
  • Lars G
    Lars G skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Målning av två gavlar, skorsten o vindskivor på en 11/2 plans villa

Mycket bra utfört arbete och välstädat efter varje dag.

Fick en tydlig offert via mail och accepterade via mail.

Per-Anders o Sven är duktiga yrkesmän med humor o glatt humör. Läs mer
    2018-07-01 Bröderna Bergströms Måleri svarar Lars G
    Hej Lars
    Tack för ditt omdömme :) Att ha ett ordentligt underlag till oferten tycker vi är jätteviktigt eftersom ni ser precis vad allt kostar.

Må bäst & ha en fortsatt härlig sommar
  • Britt D
    Britt D skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergströms Måleri rekommenderas varmast till alla som behöver målningsexpertis för deras yrkesskicklighet och kunnande, men även för det proffsiga och lättsamma bemötandet de har. Vi själva kommer att anlita dem för allt kommande målningsarbete vi behöver hjälp med! Stort tack Bröderna Bergströms Måleri för det utomordentliga jobb ni gjorde hos oss! Läs mer
    2017-11-08 Bröderna Bergströms Måleri svarar Britt D
    Hej Britt
    Tack så mycket för dina fina ord. Vi tycker att det är väldigt viktigt att alltid ha en bra dialog med våra kunder. När kunden är nöjd & belåten är även vi det :)

• Curt P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Tidsschemat höll till 100%. Bra utfört arbete. Ungefärligt kostnadsförslag höll. Trevligt bemötande! Läs mer
    2017-11-08 Bröderna Bergströms Måleri svarar Curt P
    Hej Curt
    Tack för de snälla orden :)

• Margit H skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Någon gång på 90-talet hade vi den stora turen att hitta Bröderna Bergströms Måleri. Sedan dess har vi alltid anlitat dessa trevliga bröder. Det är t o m så att vi kan anlita dem medan vi är bortresta och betala utan att ha sett resultatet, för vi vet att man kan lita på Bröderna Bergströms.
    Hälsningar från Margit o Göran Läs mer
    2017-09-16 Bröderna Bergströms Måleri svarar Margit H
    Hej Margit
    Det är alltid trevligt när gamla kunder återkommer år efter år :)

• Kazbek K skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    All was done in time and with good quality. Läs mer
    2016-04-05 Bröderna Bergströms Måleri svarar Kazbek K
    Hi Kazbek
    Thank you for your kind words.

Have a nice day
  • Ulf G skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Mycket trevliga och professionella i sitt bemötande och ett utmärkt resultat av målningen. Snabbt gick det också.
    Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2016-03-23 Bröderna Bergströms Måleri svarar Ulf G
    Hej Ulf
    När kunden är nöjd är vi nöjd :)

Glad Påsk
  • Erik L skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Jag har anlitat Bröderna Bergström för målningsarbrten både ute och inne. Arbetet har blivit perfekt utfört. Bröderna Bergström är pålitliga, proffsiga, kul och trevliga.
    Jag kan verkligen rekommendera dem och nästan hela mitt privata umgänge gör det. Läs mer
    2016-04-06 Bröderna Bergströms Måleri svarar Erik L
    Hej Erik
    Det är alltid kul att ha "stammisar" i sin kundkrets :) Vi har haft företaget sedan 1988 så vi har varit hemma hos er ett antal gånger nu & flera hoppas vi att det blir.

• Margareta E skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bra jobb men jag trodde att ommålning av fönster innebar både utsida och insida, vilket det inte gjorde ... Läs mer
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Margareta E
    Hej Margareta
    Eftersom ni bor i en bostadsrätt stod föreningen för utvändig målning. Om du vill få insidan målad så får du tyvärr själv stå för den kostnaden, det ingår inte i bostadsföreningens kostnad. Då får du utnyttja rot-bidraget.
  • Gösta P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström gjorde ett personligt besök och en besiktning avseende ommålning av balkonglådor i betong på terasshus. Offert erhölls kort därefter. Vid en jämförelse med fler offerter föll dessa bort pga lågt engagemang eller bristande erfarenhet och referenser. Bröderna Bergström presenterade sin offert och svarade på frågor om tvättmedel, färgval, tidpunkt för genomförande och säkerhet med hänsyn till miljö, personal och Brfs medlemmar. Personalen har varit mycket lyhörda på medlemmarnas önskemål, vilket har uppskattats och framförts till styrelsen. Arbetet utfördes utan ändringar eller förseningar. Läs mer
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Gösta P
    Hej Gösta
    Tack för dina fina ord :) Vi ser fram mot ett fortsatt samarbete.
  • Mari-ann S skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Målning av vår balkonglåda genomfördes på ett mycket bra sätt. Insidan hade vi beställt och utsidan föreningen. Trots att de behövde ta sig mellan balkongerna utifrån och tvätta med högtryck fanns inga tecken av detta när arbetet var färdigt. Läs mer
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Mari-ann S
    Hej Mari-ann
    Tack för ditt omdöme. Grabbarna är alltid så försiktiga som det går & det är alltid kul att höra att det uppskattas :)

• Karin L skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Jag rekomenderar verkligen bröderna bergström. Pålitliga gjorde kanon jobb. Lätta att få tag på!! Läs mer
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Karin L
    Hej Karin
    Vi brukar säga att vi inte är längre bort än ett telefonsamtal :)

• Marianne P
    Marianne P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergströms Måleri kan man verkligen rekommendera. 2 trevliga bröder. Lättsamma att ha att göra med och utför sitt jobb proffsigt. Städar efter sig så bra som man kan förvänta sig. Men naturligtvis är dom som alla hantverkare - inte 100% hos kunden utan blandar uppdrag under dagarna. Men utför arbetesuppgifterna (i detta fall målning av fönster, stuprör och rännor samt takfoder) enligt tidplan. Återkommer med frågor om nöjdhet och ev. reklammationer. Tar också på sig andra typer av småjobb än målning om det är läge för det. Läs mer
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Marianne P
    Hej Marianne
    Tyvärr får man ibland gå mellan olika arbeten när det inte går att fortsätta just då (beroende på bla torktid) men vi gör allt för att arbetena ska bli klara i tid :) På sommaren kan det ibland vara lite svårt beroende på väder, men vårt mål är alltid att göra kunden nöjd & belåten.

• Ingrid C skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström är kunniga, seriösa och dessutom trevliga och glada. De ser inte problem utan möjligheter. Bröderna Bergström håller vad de lovar och har alltid en kontinuerlig dialog med kunden. Vi har under många år anlitat Bröderna Bergström och alltid varit lika nöjda. Läs mer
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Ingrid C
    Hej Ingrid
    Tack för dina fina ord :) För oss är det viktigt att hålla en öppen dialog mellan kunden & oss så att det inte blir några missförstånd så det glädjer mig att höra att du också tycker det :)

• Helena F skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Tjänsten - att rengöra/måla fasad på balkong - beställdes via bostadrättsföreningens styrelse, jag var aldrig i kontakt med firman.

Råkade vara hemma när de målade, trevlig kille! Läs mer
    2015-11-18 Bröderna Bergströms Måleri svarar Helena F
    Hej Helena
    Som tur är är de bägge trevliga & glada killar :)

• Lennart N
    Lennart N skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Snabba och proffsiga och otroligt trevliga att samarbeta med. De gjorde mer än vi hoppats på och med ett bättre resultat än vi vågat drömma om. Vi kommer att låta Bröderna Bergström utföra alla våra måleriarbeten i framtiden. Enkelt uttryckt: Världsklass! Läs mer
    2015-08-28 Bröderna Bergströms Måleri svarar Lennart N
    Hej Lennart
    Härligt att höra att ni vill utnyttja våra tjänster igen :)

Må så gott & ha en härlig helg
  • Henrik N skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Trevligt och proffsigt bemötande. Pålitlitliga och punktliga. Jobbet utfört till utlovat pris och inom utlovad tid. Läs mer
  • Maria T
    Maria T skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Glada och trevliga att ha att göra med, bra utfört arbete som blev klart på överenskommen tid. Tvekar inte att rekommendera till andra. Läs mer
  • Lars L skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström har satt upp ny glasfiberväv (fin struktur = tunn och sladdrig) och målat i ett allrum med utmärkt resultat. Läs mer
  • Gunsan A
    Gunsan A skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Målning av innertak ca 20 kvm. Kontakterna med Bröderna Bergström har fungerat utmärkt från första kontakten till genomfört arbete, som vi är mycket nöjda med. Läs mer
  • Malin P skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström målade om våra fönster och vi är mycket nöjda med alltifrån första mötet, offerten och det genomförda arbetet. Läs mer
  • Sofie E skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Snabbt och bra genomfört arbete. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Göran B skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi har anlitat Bröderna Bergström under sommaren 2014 för att måla om vår villa (trähus). Vi ville ha samma nyans som tidigare och fick till att börja med bra tips på lämplig färgkvalitet och hjälp med att få fram rätt färg. Själva målningsarbetet genomfördes därefter väldigt proffsigt och med mycket gott humör. Precis som vi ville ser huset nu helt nytt ut igen :-) Läs mer
  • Marcus N skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    ...................................................... Läs mer
  • Anna-Lena I skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi har anlitat Bröderna Bergström för ommålning av vårt hus och målning av två tak inomhus. Vi är jättenöjda med både arbetet och bemötandet. Vi fick även hjälp att få kontakt med en bra snickare på kort varsel. Vi kommer att anlita dem igen när det behövs. Läs mer
  • Magnus E skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Efter ha letat målare i några veckor som inte återkom med offert eller fick "tjata" om att få offert fick vi tips om Bröderna Bergström. Vi är mycket nöjda med målningen av lägenheten. Bröderna kunde påbörja målningen omgående och slutförde målningen inom tidsramen. Tapetseringen i ett rum fick göras om då bubblor och sprickor uppstod. De fixade nya tapeter, tapetserade om utan minsta problem eller diskussion. Mycket bra Bergströms! Läs mer
  • Linda F skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Professionella, tar hand om kunden genom att lyssna på vad man vill ha utfört men ger även förslag till förbättringar eller vad man bör tänka på. Håller vad dem lovar,jag hade en tuff tidplan och det levererade dem galant! Läs mer
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi är verkligen supernöjda med Bröderna Bergströms Mäleri. Vi hade en mycket tight deadline och en hel del målning och golvslipning som behövde göras.
    BB måleri hjälpte oss med målningen samt att de ordnade kontakten med golvsliparen. Resultatet blev mycket bra och inom utlovad tid samt till ett rimligt pris.

Professionella, trevliga, noggranna och snabba. Vi kommer helt klart anlita BB Måleri igen.

/Thomas Läs mer
  • Magnus C skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    - Serviceminded och bra att ha att göra med
    - Snabba
    - Leverans enligt överenskommelse Läs mer
  • Lou T skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Dom är pålitliga och duktiga yrkesmän dessutom trevliga att ha att göra med. Läs mer
  • Michael N skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi är riktigt nöjda med Bröderna Bergströms Måleri
    Jobbet blev jätte fint och dom höll våran avtalade bygg tid
    Dom hade ett professionellt och trvligt bemötande
    skulle gärna anlita dom igen i framtiden Läs mer
  • Marina S skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Proffsiga i både resultat och hållande av beräknad tid, både för närvaro och slutförande. Även ett litet återbesök för avhjälpande av svåröppnade fönster ordnades snabbt och bra. Läs mer
  • Ingemar K skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Effektiva och ett bra jobb. Läs mer
  • Tinna H skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Bröderna Bergström är professionella samtidigt som de känns "nära" i alla kontakter. Vi har använt företaget sedan början av 1990-talet till invändig och utvändig målning av 2 olika fastigheter. De är måna om att resultatet ska bli bra och har alltid goda och konkreta råd om vad eller hur arbetet ska utföras. Lämnar arbetsplatsen ren och prydlig efter sig. De har ekonomiskt tänk både för kunden och för sitt företag, vilket känns stabilt.
    Och, de är alltid glada! Läs mer
  • Ulrich M skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Vi anlitade B Bergström Måleri för andra gången. Arbetet är snyggt gjort och blev klar inom den utlovade tiden. Kontakten till Per Anders var mycket god. Han tog hänsyn till våra önskemål, kom själv med förbättringsförslag.
    Skulle alla hantverkare fungerar som i det här fallet så skulle allt vara mycket enklare.
    Vi är mycket nöjda och kommer att anlita B Bergström Måleri igen. Läs mer
  • Carl B skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Mycket seriöst företag som levererar arbete men bra kvalité till vettiga priser. Personalen är mycket trevlig och tillmötesgående. Läs mer

Ropgränd 25, 187 42 Täby