Läs vad 42 kunder tycker om Bröderna Bergströms Måleri 2

• 2020-07-16
    Köpte målning av fasad, fönster o dörrar.
    Bröderna Bergströms levde verkligen upp till våra förväntningar. Proffsigt utfört jobb, stor yrkeskunnighet. Dessutom gott, vänligt och glatt bemötande!
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Else-Marie Tack så mycket för dina fina ord. Grabbarna är glada & lätta att ha att göra med, ingenting är omöjligt. När man har så många år av yrkesstolthet så kan man det mesta. När kunden är nöjd & belåten är även vi det :) Må bäst & ha en fortsatt härlig sommar Susanne

• 2018-10-18
    Helt ok , Kom itid och allt funkade.
    Betalningstiden på fakturan ifrågasätter vi.
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Sven-Inge Tack för ditt omdöme :) När det gäller förfallodag så står det på anbudet hur många betalningsdagar vi har. Är det något problem med betalningen så är bara att kontakta oss så löser vi det :) Må bäst Susanne

• 2018-09-12
    Målning av rum samt tapetsering av hall.
    Bra bemötande av målaren och admin.
    Började jobbet på utlovad tidpunkt. Bergströms Måleri levde upp till våra förväntningar på ett bra sätt.
    Vi är mycket nöjda med det utförda jobbet och kan varmt rekommnendera Bergström Måleri

Monika & Maria
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Maria Tack för ert fina omdömme :) Det är viktigt för oss att komma som man har kommit överens om. Må bäst Susanne

• 2018-07-19
    Bröderna Bergström Måleri målade hela vårt hus på ett proffsig sätt och vi är väldigt nöjda med resultatet. Även andra uppgifter relaterade till arbetet gjordes på kompetent sätt. Lösningar på småproblem fixades direkt och förlag på lösningar lämnades direkt. Bröderna Bergström uppträde hela tiden vänligt och på ett trevligt sätt.
    Vi är väldigt nöjda med utfört arbete.
    Ferike P
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Tack Ferike för ditt omdömme. Vårt motto är att när ni är nöjda är vi nöjda :) Ha en fortsatt härlig sommar Susanne

• 2018-06-30
    Tjänstvilliga och nogranna , fått om målat i min lägenhet, jätte fint blev det
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Tack Rose-Marie för dina snälla ord :) Må så gott & ha en fortsatt härlig sommar

• 2018-06-29
    Mycket snabba, trevliga och kunniga. Rekommenderar dem verkligen.
    De målade var nyköpta lägenhet snabbare och bättre än vi någonsin förväntat.
    Eivor P
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Tack Eivor Vårt mål är att ni kunder ska bli nöjda & känna att det är så fint efter att vi har varit där. Det är så kul för oss också när man ser före & efter vi har varit där :) Må så gott & ha en fortsatt härlig sommar

• 2018-06-27
    Köpt: Villamålning utomhus, inklusive tvätt.
    Bemötande: Mycket bra.
    Bröderna uppfyllde alla min förväntningar och kom dessutom med förslag på vad som kunde förbättras när det gällde färgsättning.

Totalt sett: Utomordentligt väl skött jobb.
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Stig :) Tack för dina fina ord. Vi tvättar alltid innan målning av fasader, det är mer smuts än vad man tror & resultatet blir så mycket bättre samt håller sig längre. Må bäst & ha en härlig sommar

• 2018-06-27
    Målning av två gavlar, skorsten o vindskivor på en 11/2 plans villa

Mycket bra utfört arbete och välstädat efter varje dag.

Fick en tydlig offert via mail och accepterade via mail.

Per-Anders o Sven är duktiga yrkesmän med humor o glatt humör.
    Lars G
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Lars Tack för ditt omdömme :) Att ha ett ordentligt underlag till oferten tycker vi är jätteviktigt eftersom ni ser precis vad allt kostar. Må bäst & ha en fortsatt härlig sommar

• 2017-11-08
    Bröderna Bergströms Måleri rekommenderas varmast till alla som behöver målningsexpertis för deras yrkesskicklighet och kunnande, men även för det proffsiga och lättsamma bemötandet de har. Vi själva kommer att anlita dem för allt kommande målningsarbete vi behöver hjälp med! Stort tack Bröderna Bergströms Måleri för det utomordentliga jobb ni gjorde hos oss!
    Britt D
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Britt Tack så mycket för dina fina ord. Vi tycker att det är väldigt viktigt att alltid ha en bra dialog med våra kunder. När kunden är nöjd & belåten är även vi det :) Må så gott Susanne

• 2017-11-05
    Tidsschemat höll till 100%. Bra utfört arbete. Ungefärligt kostnadsförslag höll. Trevligt bemötande!
    Hej Curt Tack för de snälla orden :) Må så gott Susanne

• 2017-08-20
    Någon gång på 90-talet hade vi den stora turen att hitta Bröderna Bergströms Måleri. Sedan dess har vi alltid anlitat dessa trevliga bröder. Det är t o m så att vi kan anlita dem medan vi är bortresta och betala utan att ha sett resultatet, för vi vet att man kan lita på Bröderna Bergströms.
    Hälsningar från Margit o Göran
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Margit Det är alltid trevligt när gamla kunder återkommer år efter år :) Må så gott Susanne

• 2016-03-25
    All was done in time and with good quality.
    Hi Kazbek Thank you for your kind words. Have a nice day Susanne

• 2016-03-22
    Mycket trevliga och professionella i sitt bemötande och ett utmärkt resultat av målningen. Snabbt gick det också.
    Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera dem.
    Hej Ulf När kunden är nöjd är vi nöjd :) Glad Påsk Susanne

• 2016-03-22
    Jag har anlitat Bröderna Bergström för målningsarbrten både ute och inne. Arbetet har blivit perfekt utfört. Bröderna Bergström är pålitliga, proffsiga, kul och trevliga.
    Jag kan verkligen rekommendera dem och nästan hela mitt privata umgänge gör det.
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Erik Det är alltid kul att ha "stammisar" i sin kundkrets :) Vi har haft företaget sedan 1988 så vi har varit hemma hos er ett antal gånger nu & flera hoppas vi att det blir. Må bäst Susanne

• 2015-10-17
    Bra jobb men jag trodde att ommålning av fönster innebar både utsida och insida, vilket det inte gjorde ...
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Margareta Eftersom ni bor i en bostadsrätt stod föreningen för utvändig målning. Om du vill få insidan målad så får du tyvärr själv stå för den kostnaden, det ingår inte i bostadsföreningens kostnad. Då får du utnyttja rot-bidraget.

• 2015-10-15
    Bröderna Bergström gjorde ett personligt besök och en besiktning avseende ommålning av balkonglådor i betong på terasshus. Offert erhölls kort därefter. Vid en jämförelse med fler offerter föll dessa bort pga lågt engagemang eller bristande erfarenhet och referenser. Bröderna Bergström presenterade sin offert och svarade på frågor om tvättmedel, färgval, tidpunkt för genomförande och säkerhet med hänsyn till miljö, personal och Brfs medlemmar. Personalen har varit mycket lyhörda på medlemmarnas önskemål, vilket har uppskattats och framförts till styrelsen. Arbetet utfördes utan ändringar eller förseningar.
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Gösta Tack för dina fina ord :) Vi ser fram mot ett fortsatt samarbete. Må så gott Susanne

• 2015-10-15
    Målning av vår balkonglåda genomfördes på ett mycket bra sätt. Insidan hade vi beställt och utsidan föreningen. Trots att de behövde ta sig mellan balkongerna utifrån och tvätta med högtryck fanns inga tecken av detta när arbetet var färdigt.
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Mari-ann Tack för ditt omdöme. Grabbarna är alltid så försiktiga som det går & det är alltid kul att höra att det uppskattas :) Må så gott Susanne

• 2015-10-15
    Jag rekomenderar verkligen bröderna bergström. Pålitliga gjorde kanon jobb. Lätta att få tag på!!
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Karin Vi brukar säga att vi inte är längre bort än ett telefonsamtal :) Må så gott Susanne

• 2015-10-14
    Bröderna Bergströms Måleri kan man verkligen rekommendera. 2 trevliga bröder. Lättsamma att ha att göra med och utför sitt jobb proffsigt. Städar efter sig så bra som man kan förvänta sig. Men naturligtvis är dom som alla hantverkare - inte 100% hos kunden utan blandar uppdrag under dagarna. Men utför arbetesuppgifterna (i detta fall målning av fönster, stuprör och rännor samt takfoder) enligt tidplan. Återkommer med frågor om nöjdhet och ev. reklammationer. Tar också på sig andra typer av småjobb än målning om det är läge för det.
    Marianne P
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Marianne Tyvärr får man ibland gå mellan olika arbeten när det inte går att fortsätta just då (beroende på bla torktid) men vi gör allt för att arbetena ska bli klara i tid :) På sommaren kan det ibland vara lite svårt beroende på väder, men vårt mål är alltid att göra kunden nöjd & belåten. Må så gott Susanne

• 2015-10-13
    Bröderna Bergström är kunniga, seriösa och dessutom trevliga och glada. De ser inte problem utan möjligheter. Bröderna Bergström håller vad de lovar och har alltid en kontinuerlig dialog med kunden. Vi har under många år anlitat Bröderna Bergström och alltid varit lika nöjda.
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Ingrid Tack för dina fina ord :) För oss är det viktigt att hålla en öppen dialog mellan kunden & oss så att det inte blir några missförstånd så det glädjer mig att höra att du också tycker det :) Må så gott Susanne

• 2015-10-13
    Tjänsten - att rengöra/måla fasad på balkong - beställdes via bostadrättsföreningens styrelse, jag var aldrig i kontakt med firman.

Råkade vara hemma när de målade, trevlig kille!
    Hej Helena Som tur är är de bägge trevliga & glada killar :) Må så gott Susanne

• 2015-08-28
    Snabba och proffsiga och otroligt trevliga att samarbeta med. De gjorde mer än vi hoppats på och med ett bättre resultat än vi vågat drömma om. Vi kommer att låta Bröderna Bergström utföra alla våra måleriarbeten i framtiden. Enkelt uttryckt: Världsklass!
    Lennart N
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri
    Hej Lennart Härligt att höra att ni vill utnyttja våra tjänster igen :) Må så gott & ha en härlig helg Susanne

• 2015-05-10
    Trevligt och proffsigt bemötande. Pålitlitliga och punktliga. Jobbet utfört till utlovat pris och inom utlovad tid.
  • 2015-05-07
    Glada och trevliga att ha att göra med, bra utfört arbete som blev klart på överenskommen tid. Tvekar inte att rekommendera till andra.
    Maria T
  • 2015-05-06
    Bröderna Bergström har satt upp ny glasfiberväv (fin struktur = tunn och sladdrig) och målat i ett allrum med utmärkt resultat.
  • 2015-05-05
    Målning av innertak ca 20 kvm. Kontakterna med Bröderna Bergström har fungerat utmärkt från första kontakten till genomfört arbete, som vi är mycket nöjda med.
    Gunsan A
  • 2014-10-16
    Bröderna Bergström målade om våra fönster och vi är mycket nöjda med alltifrån första mötet, offerten och det genomförda arbetet.
  • 2014-09-26
    Snabbt och bra genomfört arbete. Vi är mycket nöjda.
  • 2014-08-13
    Vi har anlitat Bröderna Bergström under sommaren 2014 för att måla om vår villa (trähus). Vi ville ha samma nyans som tidigare och fick till att börja med bra tips på lämplig färgkvalitet och hjälp med att få fram rätt färg. Själva målningsarbetet genomfördes därefter väldigt proffsigt och med mycket gott humör. Precis som vi ville ser huset nu helt nytt ut igen :-)
  • 2014-03-07
    ......................................................
  • 2013-07-24
    Vi har anlitat Bröderna Bergström för ommålning av vårt hus och målning av två tak inomhus. Vi är jättenöjda med både arbetet och bemötandet. Vi fick även hjälp att få kontakt med en bra snickare på kort varsel. Vi kommer att anlita dem igen när det behövs.
  • 2013-03-11
    Efter ha letat målare i några veckor som inte återkom med offert eller fick "tjata" om att få offert fick vi tips om Bröderna Bergström. Vi är mycket nöjda med målningen av lägenheten. Bröderna kunde påbörja målningen omgående och slutförde målningen inom tidsramen. Tapetseringen i ett rum fick göras om då bubblor och sprickor uppstod. De fixade nya tapeter, tapetserade om utan minsta problem eller diskussion. Mycket bra Bergströms!
  • 2013-01-28
    Professionella, tar hand om kunden genom att lyssna på vad man vill ha utfört men ger även förslag till förbättringar eller vad man bör tänka på. Håller vad dem lovar,jag hade en tuff tidplan och det levererade dem galant!
  • 2012-06-23
    Vi är verkligen supernöjda med Bröderna Bergströms Mäleri. Vi hade en mycket tight deadline och en hel del målning och golvslipning som behövde göras.
    BB måleri hjälpte oss med målningen samt att de ordnade kontakten med golvsliparen. Resultatet blev mycket bra och inom utlovad tid samt till ett rimligt pris.

Professionella, trevliga, noggranna och snabba. Vi kommer helt klart anlita BB Måleri igen.

/Thomas
    Thomas S
  • 2012-06-20
    - Serviceminded och bra att ha att göra med
    - Snabba
    - Leverans enligt överenskommelse
  • 2012-03-06
    Dom är pålitliga och duktiga yrkesmän dessutom trevliga att ha att göra med.
  • 2011-12-10
    Vi är riktigt nöjda med Bröderna Bergströms Måleri
    Jobbet blev jätte fint och dom höll våran avtalade bygg tid
    Dom hade ett professionellt och trvligt bemötande
    skulle gärna anlita dom igen i framtiden
  • 2011-11-27
    Proffsiga i både resultat och hållande av beräknad tid, både för närvaro och slutförande. Även ett litet återbesök för avhjälpande av svåröppnade fönster ordnades snabbt och bra.
  • 2011-11-22
    Effektiva och ett bra jobb.
  • 2011-11-18
    Bröderna Bergström är professionella samtidigt som de känns "nära" i alla kontakter. Vi har använt företaget sedan början av 1990-talet till invändig och utvändig målning av 2 olika fastigheter. De är måna om att resultatet ska bli bra och har alltid goda och konkreta råd om vad eller hur arbetet ska utföras. Lämnar arbetsplatsen ren och prydlig efter sig. De har ekonomiskt tänk både för kunden och för sitt företag, vilket känns stabilt.
    Och, de är alltid glada!
  • 2011-11-18
    Vi anlitade B Bergström Måleri för andra gången. Arbetet är snyggt gjort och blev klar inom den utlovade tiden. Kontakten till Per Anders var mycket god. Han tog hänsyn till våra önskemål, kom själv med förbättringsförslag.
    Skulle alla hantverkare fungerar som i det här fallet så skulle allt vara mycket enklare.
    Vi är mycket nöjda och kommer att anlita B Bergström Måleri igen.
  • 2011-11-17
    Mycket seriöst företag som levererar arbete men bra kvalité till vettiga priser. Personalen är mycket trevlig och tillmötesgående.
    skrev om Bröderna Bergströms Måleri

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte