Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Norrmalm Cityakuten i Praktikertjänst, Cityakuten Tand

Cityakuten i Praktikertjänst, Cityakuten Tand

Olof Palmes Gata 13A, 111 37 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Cityakuten i Praktikertjänst, Cityakuten Tand

• M skrev om Cityakuten i Praktikertjänst, Cityakuten Tand
    Helt klart ett av de sämre tandläkarbesöken jag har varit på.

Har problem med en visdomstand som värker och gör det svårt att gapa, äta, svälja. Idag gjorde det så ont att jag bestämde mig för att uppsöka vård för att ta bort den helt.

Så här gick mitt tandläkarbesök till, steg för steg;

Tandläkaren kommer in. Hon presenterar sig och frågar vad jag behöver hjälp med.

Förklarar att jag har besvär med min visdomstand och att jag vill ta bort den.

Hon frågar om jag har problem med att gapa. Jag svarar ja. Sen tar hon en snabb titt och konstaterar att det är inflammerat, vilket jag hade förklarat för henne inledningsvis. Säger att jag ska få penicillin. Hon tar fram nån "vattenslang" och sköljer. Sen är hon klar. Jag överdriver inte med hur kortfattade hennes yttranden var. Det var morsekodskommunikation som gällde.

Hon förklarade ingenting. Följde inte upp på mitt påstådda behov av att ta bort tanden. Istället fick jag vara den som ställde frågor. T.ex; kommer du inte ta bort tanden? Varför kommer du inte ta bort tanden? Är det inte risk att det bara blir inflammerat igen om du inte tar bort tanden? Hur länge kommer jag att ha ont om jag nu tar penicillin? Hur länge ska jag ta penicillin? Etc etc. Inget gick hon in på själv. Först på min fråga fick jag veta att man tydligen inte tar bort visdomständer när det är inflammerat. Men om det nu är så självklart, varför sa du inte det direkt efter att du konstaterade att det var inflammerat?

För att ytterligare förklara mitt bristande förtroende för denna tandläkares och denna kliniks kompetens frågade jag inledningsvis om hon skulle kunna kolla på en annan visdomstand som jag har. Jag förklarade för henne att den växer snett mot intilliggande tand och jag ville höra vad hon hade att säga om den saken, dvs få ett andra utlåtande. Hennes svar var "ta bort den bara". Då förklarade jag att jag har fått höra att det finns vissa risker med att ta bort den eftersom man kan komma åt nerven, vilket skulle kunna ge mig nervskador i värsta fall. Hennes svar var då "jaha, men då får man väl gå till en specialist i så fall..." Utöver detta var hela besöket extremt stressat och man kände att hon bara ville bli av med mig så snabbt som möjligt.

Kort och gott riktigt dåligt och enligt min mening okunnigt intryck, samt dåligt bemötande. För ca 2-3 min skulle jag betala 1200 kronor. Hade jag kunnat ge 0 stjärnor, hade jag gjort det.

För övrigt kan jag nämna att jag bara gick till den här tandläkaren för att en av tandläkarna på Sturegallerian rekommenderade den i sitt telefonsvar eftersom de själva hade stängt. De på Sturegallerian hade fått bra betyg på den här sidan, men om de rekommenderar en sån klinik blir jag tveksam till att vilja bli kund hos dem också. Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Cityakuten i Praktikertjänst, Cityakuten Tand
    Akut tandvärk dagen innan nyår... Fick tid direkt, personalen kalas, tandläkaren förtroendeingivande och efter en snabb nerslipning av tanden är jag en ny människa. Dem hade fått 5 recos om priset inte blev 1450 kr för 10 min jobb, men hur mycket är det inte värt o slippa tandvärk?! Läs mer

Bästa tandläkarna i Stockholm:

Artillerigatan 16, 11451, STOCKHOLM