Alla kategorier Elektronikkomponenter Skåne Malmö Conrad Elektronik Norden AB

Läs vad 10 kunder tycker om Conrad Elektronik Norden AB

• Johannes R
    Johannes R skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Sjukt oseriöst företag
    Köpte en vara som inte fungerar
    Deras kundtjänst svarar inte på mailen trots påstötningar
    Jag förstår varför de inte har ett telefonnummer man kan nå dem på

HANDLA INTE HÄR! Läs mer
  • Mattias G
    Mattias G skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Jag har nu lovat mig själv att ALDRIG köpa något från Conrad igen och jag vill bara uppmana andra att tänka till en gång till innan man göra det.

Så länge produkten verkligen finns på deras lager och den skickas på en gång så kanske de är bra men ibland så går det fel...

Det största problemet med att handla hos dem är att det finns ingen, jag repeterar ingen som tar emot meddelande hos dem på ett seriöst sätt. Man blir behandlad som luft när man försöker komma i kontakt med dem.

Jag kan bara varna alla att handla från detta bolag, de borde inte få finnas på nätet.
    Om man tittar närmar på andra kommentarer här på prisjakt om Conrad så finns det gott om exempel som liknar mina.

För de som är intresserad om min historia kan ni läsa den nedan.

- 31:e Aug, beställer en Disk som finns på lager med 5 dagar lev-tid

- 7:e Sep mailar dem och frågar vart min beställning tagit vägen
    Får ett ärendenummer tillbaka där de säger att de återkommer.

- 10:e Sep, fortfarande inget svar så jag skickar ett nytt meddelade om att jag vill avbeställa orden, ber dem bekräfta med ett mail.
    Får ett nytt ärendenummer tillbaka där de lovar att återkomma

- 12:e Sep Ännu inget hört. Skickar nytt meddelande till dem där jag vill att de bekräftar min avbeställning
    Får ett tredje ärendenummer där de lovar att återkomma

- 14:e Sep, äntligen får jag ett mail från dem....
    Nu undrar de om jag är nöjd med mitt senaste köp!
    Va.. Jag har ju inte fått något, hur ska jag kunna vara nöjd!

- 14:e Svarar på ovan mail och talar om att jag vill ha en bekräftelse om att det är avbeställt.
    Får ett fjärde ärendenummer tillbaka där de lovar att återkomma

- 18:e Sep nu svarar det att på ärende nummer 3, de bekräftar att ordern är annullerad

- 12:e Okt Får ett nytt mail från dem där de beklagar att min order inte är redo att skickas men de lovar att skicka den så fort de kan

- 12:e Okt Svarar på mailet och ber dem igen att bekräfta att ordern är annullerad
    Får ett femte ärendenummer där de lovar att återkomma

- 17:e Okt Nu svarar de och beklagar att de haft driftstörningar i deras kundservice och att de hoppas att allt löst sig

- 17:e Okt Nytt meddelande till dem om att jag vill få det bekräftat att order är annullerad

- 17:e Okt Svar tillbaka om att min order inte hade blivit riktigt annullerad men att de nu skulle se till att den blev det.

- 14:e Nov Får ett leveransbesked från dem om att min order är på väg

- 14:e Nov Nytt meddelande till dem, denna gång lite mer negativt...

- 16:e Nov Paketet ligger nu på mitt utlämningsställe och dessutom är de på väg att dra pengar från mitt konto

Fortsättning följer...... Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    VARNING!

2017-11-11

Har ännu inte sett röken av min order som jag beställde den 17 september som skulle skickas "inom 5-6 dagar". Jag startade ett ärende hos Conrad den 27 september - inget svar ännu (11 november). Ingen som helst form av återkoppling kring restnoterad produkt eller svar på ärendet.

Status/återkoppling ifall produkter är restnoterade är under all kritik. Har inte heller fått något svar på något av alla ärenden jag skickat in.

Efter att ha reklamerat ordern via Klarna (har även försökt via Conrad, ej fått återkoppling, och som ni förstår inte heller fått någon produkt ännu) trodde jag att kaoset var över och min order blivit cancellerad. Skönt! Men, det slutar inte där. I förrgår fick jag en "Fakturapåminnelse" DIREKT från Conrad (även om jag handlat via Klarna?) på samma order. Hörde av mig direkt till "supporten" men så klart ej fått svar ännu. Inte nog med att Conrad aldrig levererat någon produkt eller går att få tag i - man har också mage att skicka en fakturapåminnelse för en order som aldrig blivit levererad som dessutom är köpt genom Klarna - som i sin tur tittat på ärendet och gjort en återbetalning. Detta är helt sjukt.

Jag skulle på detta sätt vilja varna andra för att bli utsatt av Conrad Elektronik. Jag har tidigare handlat av dem i olika sammanhang utan problem - men nu har det hänt något väldigt allvarligt. Jag läser på nätet om fler som inte fått varken ordrar och blivit fakturerade på senare tid. Jag kommer aldrig att handla via Conrad igen - varken personligen eller via något av bolagen jag sitter inköpsansvarig för. Läs mer
  • Philip L
    Philip L skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Försenad leverans. Får hem helt fel produkt och har inte fått något svar på två veckor från deras så kallade kundtjänst Läs mer
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Varan finns inte i lager som fanns enligt hemsidan vid beställning. Helt oacceptabelt!!!

Nu verkar det ta till efter jul, vilket gör allting helt värdelöst...

Undvik! Läs mer
  • Axel F
    Axel F skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Usch! Conrad Elektronik Norden är en rysare. Kundtjänsten suger, attityden gentemot kunderna suger, betalningarna strular (nu har de dragit beloppet tre gånger och trots att jag har sagt till dem upprepade gånger så får jag inte tillbaka pengarna och ordern var på > 1600 kronor så det blir en hel del pengar att ligga ute med.) Produkterna (2 st) var riktigt skit! Den ena lossnade bakstycket på av sig själv, de andra höll en vecka. De är helt ovilliga att ta ansvar för garantin! Det slutade med att jag tog kontakt med VDn som bröt på danska tror jag det var. Han var värst av dem allihop. Intressant nog så tycks det som att de skriver sina positiva recensioner på PrisJakt själv. Titta på formuleringarna så ser ni mönster. Jag ångrar att jag inte kom till Reco.se innan jag handlade av dem. Reco kan man lita på. Läs mer
  • Andy M
    Andy M skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Det här verkar vara ett lite väl struligt företag att handla ifrån. Jag har dålig erfarenhet att en kundtjänst som känns väldigt ointresserad att hjälp till. Dessutom är det minst 2 veckors leverans. Inte 6 dagar som dom säger... Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Beställde saker i slutet av oktober och efter några veckor kom de men var trasiga och jag fick returnera. Returporto fick jag stå för och än har jag inte fått nån ny produkt. Försökte ringa idag men telefonen går inte att komma fram på... I fortättningen handlar jag från seriösare företag Läs mer
  • Alexander F
    Alexander F skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Efter noga övervägande av vilket element jag skulle köpa kom nästa dilemma, att hitta rätt webbshop. Jag valde mellan två men valet föll på Conrad.se pga Sigges kommentar. Det visade sig att de har lager i Tyskland som skickar allt med lastbilar till Sverige på onsdagar och fredagar. För mig var det inget större problem och Conrads kundtjänst på telefon var väldigt tillmötesgående. En vecka efter min beställning fick jag mitt element. Läs mer
  • Sigge
    Sigge skrev om Conrad Elektronik Norden AB
    Otroligt urval av artiklar som näppeligen finns ngn annanstans i Sverige. Inga lågpriser men desto bättre kvalitet!
    Ibland strular det med logistiken vid leverans men då brukar man vara generös i sitt kundbemötande. Läs mer

Skeppsgatan 19, 211 11 Malmö