Dalta Bygg & VVS AB

www.dalta.se
  • BadgeThreeYears
Llama 08-509 231 19 Compartir

About company

Välkommen till Dalta Bygg & VVS AB Vi är ett familjeföretag med lång erfarenhet inom bygg & VVS-branschen och erbjuder följande tjänster: - Badrumsrenovering Stockholm - Köksrenovering Stockholm - VVS Stockholm - Rörjour Stockholm Vårt mål är alltid ett väl utfört arbete och en nöjd slutkund, vi vet att nyckeln till detta...

67 omdömen om Dalta Bygg & VVS AB

Sedan starten hos Reco 2021

Cecilia M
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Själva jobbet gjordes bra, men fakturabeloppet före ROT avdrag stämde inte med överenskommelsen. Vi skickade ett mail om detta, men fick inget svar. Vi skickade ett påminnelsemail senare, men inte heller det bevarades. Lennart gör oanträffbar för vårt klagande. Nu känner vi oss tvungna att betala för att inte bli debiterade dröjsmålsränta trots att fakturan är felaktig. Dessutom sa rörläggaren som var här att vi skulle få ett intyg avseende arbetet, vilket vi inte har fått. Vi sätter dåligt betyg p.g.a Lennarts agerande inte p.g.a. jobbets utförande.

Daniele M
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

I have been a customer for a couple of year and the prices were always way above average. This time they lost a customer cause for a barely 30 minutes job I was asked to pay 2600:- after Rot avdrag. A rip off given the average hourly price in Stockholm is 600:-

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hello! Sad that you feel that way Daniele, we never drive out from Lidingö to Huddinge for 1 H jobs, We have a minimum to book a morning or afternoon of 2500:- included with the car driving to the location. I believe in all seriousness that you cannot find a plumbing company that comes out for 1 H jobs, Im sorry that we lost you as a client but i hope you understand. / Lennart

Johan S
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Snabba på återkoppling trots att de var på semester. Fick jobbet gjort snabbt. Dock så åkte montör först till fel adress så de kunde inte hålla utlovad tid p g a det. I övrigt mycket bra.

Mikael K
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Snabb och bra service! "Rörisen" åkte glatt iväg för att köpa en saknad packning trots snöstorm (nej, Tapwell, inte IKEA!?!)

Norbert James C
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Golvslipning/vaxning och parkettläggning. Känsla för detaljer, proffsig och prisvärt. Golvet blev fantastiskt vackert. Stark rekommendation!

Max Gustaf S
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Otroligt bra och snabb service!! Skulle absolut använda igen och rekommendera 👌👌

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Tack för rekommendationen:)

Robert A
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Gediget hantverk och enkla att ha och göra med! :-)

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Tack för förtroendet också:)

Niklas Lars Vilhelm K
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Installation av duschhörna! Mycket bra och snabb hjälp av Lennart...... Väldigt trevliga och kunniga hantverkare!

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Skönt att det löst sig med Ducshhörnan!

Carl V
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Installerade diskmaskin, blandare och avlopp. Funkade fint och fick ett separat kvitto med materialet som hade inhandlats för jobbet. Rörmokaren kom på utsatt tid och utförde jobbet på en dag. Enda negativa var att rörmokaren glömde skruva till slangen till diskmaskinen efter några sista justeringar. Rörmokaren kom dock på det här under kvällen och hörde av sig för att bestämma en tid för att komma och kontrollera så allt var korrekt. Han kom sedan nästkommande dag och kolla till detta fast det var en helg.

Hej! Skönt att det löste sig med diskmakinen iallalfall:) / Lennart

Gabrielle H
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Vi är fantastiskt nöjda med Dalta. Rörmokare David var suverän, jättetrevlig och noggrann. Resultatet blev över förväntan. Kommer vända mig till dem nästa gång vi har behov av VVS. Stort tack!

Hej! Tack Gabrielle :) / David

Renovera A
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Kunde varit nöjdare med bemötandet samt utförandet av arbetet. Svårt att hitta lika duktig rörmokare som David på Dalta Bygg! Kommer definitivt anlita de till framtida projekt!

Hej! tack för förtroendet! / Lennart

Magnus E
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Ett otroligt trevligt och bra bemötande, jobbet gjordes perfekt, kan verkligen rekommendera detta smidiga företag.

Hej! Kul att vi kunde hjälpa till med kommoderna och spegelskåpen!:) / Lennart

Björn
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

De svarade på förfrågan inom fem min. Var på plats två dagar senare och löste allt smidigt och, vad det verkar hittills, professionellt. Bra och smidig kontakt genom hela beställningen.

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Tack för förtroendet!:) Kul att det löste sig med båda WC-stolarna och Tvättstället!

Niklas S
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Mycket professionella, pålitliga och kunniga inom sitt område. Detta är första gången jag använde mig av Dalta och har varit nöjd med deras arbete. Fick återkoppling inom ett par minuter när jag skickade in min förfrågan på hemsidan.

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Kul att vi fick hjälpa till att Täta i avlopp, byta vattenlås i vattenbrunn:) / Lennart

Osei-Bonsu E
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Smidig och extremt proffsig service. Fick väldigt snabb hjälp! Rekommenderar starkt!

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Kul att vi fick hjälpa till läckan i tvättmaskin och stoppet i avloppet. / Lennart

Ann E
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Snabb och trevlig hjälp med att fixa ny röranslutning och ballofix, så att den nya tvättmaskinen gick att använda.

Hej! Kul att det löste sig med tvättmaskinen! / Lennart

Elife K
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Mycket kunniga och trevliga personal var hos mig exakt den bestämda tiden blev mycket nöjd av arbetet 👍🌹

Hej! Skönt att det löste sig med stoppet i avloppet!:) / Lennart

Sunil D
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Mycket proffsiga och trevliga! Gjorde ett utmärkt jobb och blev klara i tid!

Hej! Skönt att det löste sig med läckaget! / Lennart

Sture Thorwald L
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Problem med avloppet i badrummet och ringde runt. Lennart på Dalta Bygg svarade snabbt och lösningsorienterat. David kom på kort varsel och löste problemet snyggt och ordentligt, utan krångel och utan fördröjningar. Vi är mycket nöjda med både servicen och resultatet.

Hej! Kul att vi kunde lösa problemet!:) / Lennart

Camilla P
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Jag fick snabbt hjälp med det jag ville, och det fanns nån att prata med i telefon. Inte bara maila! Det tyckte jag var positivt!

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! kul att vi kunde hjälpa till med Schamponeringsstolen!:)

Joel F
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Fick snabbt hjälp och trevligt bemötande!

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Kul att vi kunde hjälpa till med blandaren.

Mikael E
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Anlitade Dalta för att installera ett element. Blev lite strul med tidsbokningen först vilket gjorde att jag funderade lite hur det skulle bli. Men när det löst sig så visade det sig att killen som kom, David, var väldigt serviceminded och mån om att det skulle bli bra. Och det blev det! Hoppas du hade kul på salsan, David! Inga överraskningar eller konstigheter med överenskommet fastpris.

Hej Mikael! Salsan var trevlig! :) / David

Agnes M
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Kontaktade Dalta Bygg och VVS AB för att dra rör i köket. Vattnet behövde för detta stängas av i hela fastigheten under ca 15 minuter vilket de var medvetna om och de lovade att komma kl.8. Vattnet kunde endast stängas av någon gång mellan 8-9 på grund av restauranger, frisör och andra företag i fastigheten. Alla vilka hade informerats om detta veckor i förväg. Dalta Bygg och VVS var väl medvetna om detta. Trots detta kom inte rörmokaren, vid uppringning visade det sig att dom istället åkt till en annan kund på grund av...

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej Agnes/Svante! Vi ber om ursäkt för förseningen pga trafik och hitta parkering, vi var inte hos en annan kund. När vi kom till platsen så insåg vi väldigt snabbt att vi inte kunde hjälpa er med avstängningen av vatten , det sa vi till Svante som var på plats. Oavsett tiden så hade vi bara har en 3 m stege och för att nå till era ventiler för varm/kallvatten så behövde vi en 5 m stege, det sa vi till Svante. Ber om ursäkt för förseningen men hoppas ni förstår att vi behöver debitera för framkörning och en halvtimmes...

Lars F
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Bra jobb med vårt stopp i avloppet i köket.

Hej Lars! skönt att det löste sig:) / Lennart

Christel B
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Så trevlig och tillmötesgående rörmokare! Mitt badrum är minst sagt knepigt men allt löste sig, tack! Och kommunikationen innan, under och efter var super även om jag hade svårt att svara i telefon. Riktigt nöjd med andra ord!

Hej Christel! Tack så mycket:) / Lennart

KARIN S
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Dalta Bygg & VVS hjälpte mig att på kort varsel byta ut min vägghängda toalett. Trevligt bemötande från alla jag stod i kontakt med och lätta att få tag på. Rekommenderar starkt!

Hej Karin! skönt att det löste sig med hängande toaletten tillslut!:) / Lennart

Per W
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Snabbt och proffsigt! Rekommenderas!

Hej Per! Tack så mycket! :) / Lennart

LINN B
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Fantastiks arbete. Allt från service till utförande. Snabb och tillgänglig kommunikation, tryggt skött under tiden för arbetet. Vi skulle sätta in diskmaskin i lägenhet där rören var fördragna, men plomberade och vi själva hade skapat utrymmet för maskinen i en redan befintlig köksbänk. Rörmokaren som kommit oss var väldigt professionell och kreativ, hjälpte oss med enklare snickarlösningar för att få maskinen på plats på absolut bästa sätt estetiskt också. Med lite återvinnande av gamla köksluckor och trälister fick...

Hej Linn! Kul att vi kunde hjälpa till! :) / Lennart

Lars Erik Anders L
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Dalta Bygg & VVS känns annorlunda jmf med många andra bygg- och serviceföretag i branschen som jag har haft kontakt med. De kommunicerar mycket och bra, håller tider, smyger inte undan med undanflykter utan står för sitt åtagande, gör jobbet bra (enligt plan), hanterade överraskningar (i uppdraget) flexibelt och följde upp med samtal efteråt. Kan definitivt rekommendera dem. Arbetet som utfördes var ett utbyte av ett badrumshandfat + kommod, lite relaterad tätning med silikon och fastsättning av en vägghängd toalettstol vars ena fäste var löst.

Hej Lars! Tack för rekommendationen! / David

Jimmy H
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Vi är otroligt nöjda med arbetet med byte av wc stol & nya rör i kök & badrum! Proffsigt utfört & vår plan från första minut till sista genomfördes helt perfekt. Till och med ett samtal efter utfört arbete någon dag efter om hur allt gått fick vi! Kan starkt rekomendera dom.

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej Jimmy! kul att du är nöjd:) hör av dig ifall du renoverar badrummet i framtiden:) /

Björn D
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Trevliga och hjälpsamma i sitt bemötande

Hej! Tack för recensionen björn!:) / Lennart

Gomes D
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Jag skriver för att varmt rekommendera Dalta Bygg & VVS AB för alla tillfällen. Dem slutförde nyligen flera projekt åt mig och jag var extremt nöjd med resultatet. David är ärli, pålitlig, hårt arbetande och producerar arbete av hög kvalitet. Jag rekommenderar starkt honom och tvivlar inte på att han kommer att utmärka sig i framtida arbetet.

Hej! Tack för rekommendationen Gomes! / Lennart

Frida N
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Engagerad hantverkare som såg till att jobbet blev väl utfört

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! tack för recensionen Frida! :)

Dino T
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Gjorde ett bra jobb och var transparenta med priset.

Hej! Skönt att det löste sig med köksblandaren::) / Lennart

Sara K
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Trevligt bemötande, flexibla och noggranna.

Hej Sara! Tack! Vi strävar alltid heter noggrannhet!:) / Lennart

Shruti M
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

I would recommend Dalta Bygg & VVS AB. Lenart and his team did a great job. they were through professionals, communicating at every step. Overall the entire project was done well !

Hi Shruti! Thank you! :) / Lennart

Simon F
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Vänligt, trevligt bemötande av rörmokaren och vi är mycket nöjda.

Hej Simon! härligt att höra! / David

Liisa I
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Snabb och trevlig hjälp med rensning av avlopp i badrum och kök.

Hej Liisa! skönt att det löste sig!:) / Lennart

Ronnie E

Mycket bra bemötande, duktig VVS:are

Hej! Tack så mycket Ronnie! / David

Daniel E
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Snabb tillgänglighet och snabbt snyggt utförande av trevlig hantverkare. Det tillkom en utkörningsavgift som inte framkom vid beställningen. Men bra totalpris trots det - jämfört med en handfull konkurrenter.

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Ursäkta missförståndet men framkörningsavgift är ett måste när man ansöker om ROT-avdrag. Tack för den fina kommentaren Daniel! :)

Anna M
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Bra bemötande och de kontaktade mig snabbt. Lätt att komma överens om lämplig tid för arbetet som också utfördes på ett mycket bra sätt. Skulle definitivt kunna anlita dem igen.

Hej! Tack för fina kommentaren! / Lennart

Juan F
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

1,5 timmar för att handla material , arbete ungefär 2 timma, 40 minuter till för att handla något som glömdes och de fakturerar 4 timmar arbete.

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! Tråkigt att det tog lite tid. det är tyvärr trafikerat i stan och kan ta längre tid än vanligt ibland. Ha en bra dag! / David

SARA C
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Fick stopp i avloppet och Dalta Bygg och VVS kunde snabbt vara på plats och lösa problemet. Rekommenderar varmt!

Svar från Dalta Bygg & VVS AB

Hej! skönt att det löste sig:)

Adam H

Väldigt snabba och professionella

Hej! Tack så mycket Adam! /David

Sami S
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Mycket smidig, snabb och pålitlig service. Kan rekommendera varmt.

Hej! Kul att det löste sig. / David

Kajsa E
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Bytte ut rören till handfatet. De köpte delarna. Priset blev som de sagt.

Hej! Skönt att det löste sig:) / Lennart

Nina M
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Mycket trevlig hantverkare, men han var lite snabb och tog sig inte riktigt tid att lyssna och prata igenom innan han körde igång utan sa att jag måste lita på honom. Därför fick jag inte veta i förväg att det skulle låta mer från avloppet med den nya lösningen. Sen lutade handfatet lite (5mm skillnad mellan de två sidorna) vilket jag inte tycker borde varit svårt att få till bättre. Han hade bråttom när han var här för att titta på mina anmärkningar så det kändes som att en ev åtgärd av lutningen skulle göras väldigt...

Hej! Tråkigt att det inte blev som du tänkt dig. Ha en bra kväll! / Lennart

Erik S
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Super trevliga killar, båda vid bokning och på plats! Kopplade vatten till diskmaskinen. Rekommenderas

Hej! Kul att ni rekommenderar oss! / Lennart

Alex J
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Dalta Bygg & VVS har hjälpt oss med att installera en diskmaskin. Vi har fått superbra hjälp både från rörmokare som kom inom några dagar och vi fick även hjälp av toppenbra elektriker som Dalta bygg & VVS kontaktade åt oss. Vi är supernöjda, trevligt bemötande och allt fungerade väldigt smidigt. Rekommenderar varmt!

Hej! Kul att ni blev nöjda och att allt gick smidigt. / Lennart

Martin V
Escribió sobre Dalta Bygg & VVS AB

Min diskmaskin slutade helt plötsligt att fungera och jag ringde och kollade med olika företag tills jag hittade Dalta Bygg där jag med säkerhet kan säga att det är det bästa valet jag gjort. Så fort jag fick tag på de så förstod de att jag behövde hjälp med detsamma och var på plats inom 1 timme och löste så att diskmaskinen är igång igen och fungerar idag som ny! Jag rekommenderar starkt Dalta Bygg ifall ni behöver professionell hjälp och jag kommer absolut höra av mig i framtiden ifall jag behöver hjälp. Tack så mycket Lennart och David!

Hej! Skönt att det löste sig:) / Lennart