EnskedeByggarna AB

EnskedeByggarna AB

www.enskedebyggarna.se
  • Badge2018

Välkommen till Enskedebyggarna AB! Sedan 1998 har vi på Enskedebyggarna AB varit en trygg och fast hantverkarhand till företag och privatpersoner i södra Stockholm. Under åren har vi sett till att bygga upp ett brett nätverk av samarbetspartners inom bland annat el, måleri, VVS och ventilation. Vi tar oss ann både små som...

31 omdömen om EnskedeByggarna AB

Sedan starten hos Reco 2018

Jarl S
Skrev om EnskedeByggarna AB

Vi har anlitat Enskedebyggarna AB vid två ganska omfattande renoveringar av vårt femtiotalshus. De har innefattat bl.a. att flytta en bärande väg, en ny taklucka till vinden och en totalrenovering av köket. Vi är mycket nöjda med arbetet som utförts. Bob Fryers är erfaren, utomordentligt skicklig och noggrann. Man känner att han bryr sig och verkligen vill att det skall bli så bra som möjligt. De underleverantörer som han samarbetar med och anlitar för t.ex. golvläggning, elarbete eller målning, är dessutom också väldigt kunniga.

Malin J
Skrev om EnskedeByggarna AB

Enskedebyggarna AB totalrenoverade mitt kök, och byggde om en gästtoalett till tvättstuga åt mig, i samband med detta drog de även om elen i hela lägenheten. De är oerhört professionella och har helt klart kundens bästa för ögonen hela tiden - vissa idéer jag hade, som skulle inneburit mer fakturerad tid, avrådde de från därför att resultatet inte skulle bli vad jag tänkt mig, eller inte motiverade utgiften. Det blev dyrt, men slutresultatet var helt fantastiskt. Jag kommer definitivt att anlita dem igen.

Artem T
Skrev om EnskedeByggarna AB

Bob ordnade en totalrenovering av en gammal villa, inkl. vattendragning, byte av ett badrum och en toalett, byte av allt el, fasadreparationer och många små saker. Vi är jätte tacksamma för allt han gjorde för oss!

Anders K
Skrev om EnskedeByggarna AB

Bob gjorde ett jättebra jobb hos oss när han byggde en ny vägg inomhus för att skapa ett rum. Resultatet blev toppen och Bob skötte all planering/kordination med målare och elektriker på ett ypperligt sätt. Kan varmt rekommendera Bob och enskedbyggarna till alla behöver renovera hemma

Maria B
Skrev om EnskedeByggarna AB

Fixade trappräcke och spjälor. Toppenfint jobb! Kan varmt rekommendera Bob!

Malte H
Skrev om EnskedeByggarna AB

Bob är skicklig, gedigen och lyhörd. Lätt att ha att göra med och jobbet blir alltid väl utfört.

Fanny Ö
Skrev om EnskedeByggarna AB

Kom med bra lösningar och resultatet blev så bra

Magnus W
Skrev om EnskedeByggarna AB

Jag hörde av mig med kort varsel och en väldigt otydlig version av vad jag ville ha gjort i min lägenhet. Det var inget som helst problem för Bob, som fattade direkt hur jag ville ha det och genomförde det åt mig på nolltid. Oerhört trevligt bemötande och fantastiskt slutresultat! Rekommenderas!

Johan W
Skrev om EnskedeByggarna AB

Enskedebyggarna hjälpte oss med att få ett större badrum på övervåningen. Allt gick väldigt smidigt. Lätt att få och bra kontakt med Bob både före, under och efter bygget. Tydlig offert och faktura. Högsta betyg till alla som var här och gjorde jobb hos oss. Och Bob var en utmärkt arbetsledare och snickare. Vi kommer använda Enskedebyggarna igen!

Charlotta L
Skrev om EnskedeByggarna AB

Byte av ytterdörr, gick smidigt!

Frank W
Skrev om EnskedeByggarna AB

Have used EnskedeByggarna for roof replacement, door installation and building advice and we think they're great. Timely, professional, knowledgeable, good value. Bob Thumbs up from F & M!

Magnus U
Skrev om EnskedeByggarna AB

Gjorde om kallvinden till ett fungerande bostadsrum. Blev bemött av Enskedebyggarna (Bob) med ett bra engagemang från deras sida där frågor och funderingar togs emot utan problem. Känslan under hela byggnationen har varit mycket bra och nu har vi ett vindsrum i toppklass. Mycket nöjd och rekommenderar med glädje Enskedebyggarna till er som söker hjälp av duktiga hantverkare.

Johan U
Skrev om EnskedeByggarna AB

Efter att vi och grannarna sonderat marknaden föll valet på Enskedebyggarna. Firman hade goda vitsord och gav ett mycket seriöst intryck. Vi har fått våran vind isolerad och inredd och är mycket nöjda. Sammanfattningsvis känns valet av utförare helt rätt och vi kan varmt rekommendera Enskede byggarna och deras underleverantörer. Ett toppengäng

Lovisa K
Skrev om EnskedeByggarna AB

EnskedeByggarna gjorde ett mycket fint arbete i vårt kök, med utbyte av diskbänk i ett gammalt hus med allt vad det kan innebära (oväntade förutsättningar som kan uppdagas vid rivning t.ex. och hur det går att lösa på bästa sätt). Det var tryggt. Noggrant detaljarbete och vi fick tips för skötsel. Och väldigt trevligt bemötande. Vi rekommenderar varmt. Stort tack!

Sten-erik L
Skrev om EnskedeByggarna AB

Grundläggning och montering av uterum. Företaget hade inte monterat någon byggsats från denna leverantör tidigare, men löste uppgiften på ett bra sätt. Lite annorlunda än övriga anbudsgivare, men så vitt jag kan bedöma minst lika bra. Några småsaker återstår.

Camilla M
Skrev om EnskedeByggarna AB

Vi beställde en mindre utbyggnad på 8 kvm och även installation av en altandörr. vi vart väldigt bra bemötta av företaget som lyssnade på våra tankar och genomförde våra förslag till belåtenhet, i efterhand gick vi igenom projektet och det var inga problem att rätta upp dom mindre problem som uppstod under bygget. vi är nöjda med det arbete som utförts och den kontakt vi haft med företaget

Mi A
Skrev om EnskedeByggarna AB

Jag anlitade EnskedeByggarna AB för bygga en vägg och dela av ett rum till två, Byggaren levererade precis enligt beställning. Jag blev jättenöjd med jobbet och tidsplanen hölls. Kommunikationen var helt problemfri och prissättningen rimlig. Kan varmt rekommendera EnskedeByggarna.

Svar från EnskedeByggarna AB

Tack för recensionen. Vi försöker alltid att ha en klar bild av vad kunden vill ha och sen leverera som är sagt. Alla blir glada och nöjda då!

Nicole V
Skrev om EnskedeByggarna AB

EnskedeByggarna renoverade vårt källarbadrum - det var rivning och återuppbyggnad. Hela arbetet var professionellt och det var högt kvälité på arbetet. Resultatet blev bättre än förväntat - delvis för att de lyckades höja en del av taket som var lite lägre än resten, delvis för att allt utförts på ett mycket noggrant sätt. Vi rekommenderar varmt detta företag!

Svar från EnskedeByggarna AB

Kul att ni var så nöjda! Det är alltid roligt att försöka göra kundens projekt med det lilla extra om det går! Vi ser framemot vårt nästa uppdrag hos Er!

Ann A
Skrev om EnskedeByggarna AB

Dom gjorde mitt kök samt lackade golv i kök/hall. Väldigt trevliga och utförde sitt arbete till min belåtenhet. Jag rekommenderar dom till alla.

Svar från EnskedeByggarna AB

Tack Ann! Det är alltid kul med roliga kunder, också!

Markus W
Skrev om EnskedeByggarna AB

Renovering av hall och vardagsrum. Fick bra bemötande och hade höga förväntningar. Lite diskussion om pris och försening men nöjd till slut. Slutresultatet blev mycket bra. Jag kan absolut rekommendera företaget.

Svar från EnskedeByggarna AB

Tack Markus. Tyvärr blir förseningar något som händer ibland, oftast pga. leveranser, men att det blir bra till slut är tanken!

Kandace W
Skrev om EnskedeByggarna AB

Har använt Enskedebyggarna vid flera tillfällen. Alltid gott hantverk och bra bemötande.

Svar från EnskedeByggarna AB

Tack Kandace. Hoppas att vi kan hjälpa till igen i framtiden.

Johan T
Skrev om EnskedeByggarna AB

Snabb leverans vid en tajt period.

Martha K
Skrev om EnskedeByggarna AB

Bob did a fantastic job coordinating the repair of a leak in our foundation. He was very professional and friendly. I would highly recommend EnskedeByggarna AB.

Svar från EnskedeByggarna AB

Thanks, always great to hear that the customer is happy!

Oscar T
Skrev om EnskedeByggarna AB

Bob och Enskedebyggarna har gjort ett antal projekt hos oss, bland annat ett nytt kök, inbyggnad av ett badkar samt en ny trapp till altanen. Kan hantera både små och stora jobb. Han är bra på att lösa problem och komma fram till lösningar som ser bra ut och funkar. För en 5a så kunde man önska sig lite tightare deadlines, men det blir bra när det är klart - vilket oftast är det viktigaste. Rekommenderas!

Göran W
Skrev om EnskedeByggarna AB

Enskedebyggarna har byggt om kök, tvättstuga, yttertrappor och en hel del mindre och större reparationer och ombyggnader av vårt hus. Enskedebyggarna håller vad dom lovar både avseende kostnader och tidsplan. Kvalitén på deras arbeten är alltid det yppersta och dom kan organisera både mindre och större projekt med sitt nätverk av hantverkare. Om man vill ha ett arbete utfört till det lägsta priset så bör man söka sig till något annat företag, men om man vill ha ett riktigt bra jobb genomfört med hög kvalitet så är Enskedebyggarna det företag man bör anlita.

Svar från EnskedeByggarna AB

Tack Göran, alltid roligt att höra att vi har levererat som kunden vill ha det.

Charles G
Skrev om EnskedeByggarna AB

We had a large flat completely renovated. The flat is from 1909 and required some heavy improvements including moving walls, replacing hardwood floors, and changing all the wiring, re-doing bathrooms, etc. Overall they did a great job, and managed to help us retain the original history of the house (using similar materials, etc). Were very flexible, and offered lots of advice when our design might conflict with reality. All of the contractors were very professional, and did high quality work. Any issues we found were...

Svar från EnskedeByggarna AB

Thanks for using EnskedeByggarna! Looking forward to the next challenge you put forward!

Lars L
Skrev om EnskedeByggarna AB

Som vi förstår det står Bob Freyer som ägare/ansvarig för Enskedebyggarna AB. Han är snickare men tar hjälp av andra hantverkare när det gäller måleri, rörmokeri, elarbete mm. Sett ur den aspekten har vi anlitat företaget sedan 2009. Först handlade det om måleri och via målaren fick vi Bobs namn (i grannhuset visade det sig) när vi behövde hjälp att renovera och iordningställa samt byta mattan i trappan i vår etagevåning. Ett tungt sliparbete som tog ett par dagar. Arbetet utfördes noggrant och till mycket stor belåtenhet....

Svar från EnskedeByggarna AB

Tack för de fina lovorden! Det är alltid roligt att kunde hjälpa till.

Magnus R
Skrev om EnskedeByggarna AB

Enskedebyggarna har renoverat vårt hus byggt 1946, invändigt från golv till tak med nytt kök, vardagsrum, del av källare och ny isolering på krypvind. Utvändigt har de byggt en finfin veranda och satt upp en rejäl friggebod. De är jätteduktiga och pålitliga hantverkare som utfört vad vad som avtalats snabbt och effektivt! Vi anlitar dem gärna igen och rekommenderar dem verkligen till den som vill förbättra sitt boende

Svar från EnskedeByggarna AB

Tack för de fina orden, vi återkommer gärna!

Maria H
Skrev om EnskedeByggarna AB

Vi har använt firman för olika mindre byggprojekt; snickeriarbeten bland annat i köket, jobb i duschrum och toalett och några arbeten som krävt elektriker. Vi får alltid snabb respons, och finns kompetensen inte inom företaget letar man snabbt fram en kunnig hantverkare. Vi har rekommenderat företaget till flera grannar. Jag uppskattar också att vi får realistiska kalkyler och att vi även har blivit avrådda från vissa idéer - "det blir för dyrt".

Svar från EnskedeByggarna AB

Tack Maria, kul att vi kunde hjälpa till, även för de mindre projekt.

Joe S
Skrev om EnskedeByggarna AB

Installation av en elektrisk takfönster. Dom kom i tid och fixat allt snabbt och smidigt.

Svar från EnskedeByggarna AB

Glad att Ni var nöjda med vår insats!

Matt K
Skrev om EnskedeByggarna AB

EnskedeByggarna managed fixing water problems with our foundation and basement. They started by looking at some water damage n our basement and then recommended a way forward. It was a large and expensive repair, yet Bob kept us well informed of the costs, benefits and alternatives. During the work there were unexpected obstacles found once the digging was complete and the foundation exposed. Bob made sure that we were informed of the best way forward and ensured we had a quality repair. I wouldn't hesitate to use EnskedeByggarna for future work or to recommend them to others.

Svar från EnskedeByggarna AB

Thanks for the kind words! I try to be as clear with information and alternatives so that the customer can make the choices that suit them best! Great to hear you were also happy with the end result.