Yosef J. Lahlou
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2018-05 - 2018-11

Läs vad 149 kunder tycker om Yosef J. Lahlou

• Henrik A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Seriös, trevlig och alltid tillgänglig. Bra koll på läget för alla inblandade. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Michael J skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Kan varmt rekommendera Yosef. Han är mycket social och kompetent och man får den där lilla extra personliga servicen. Läs mer
  • Ghulam A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Han är mycket trevligt och bra makläre. Läs mer
  • Melinda B
    Melinda B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jättetrevlig, social.seriös och mycket trevlig mäklare.
    Han gjorde det lilla extra, ordnade visning vid sidan om, hjälpsam och rutinerad.
    Mycket trevlig bemötande, engagerad mäklare.
    Väldigt personlig, och extremt professionell i sitt agerande.
    Han är grym, superbra på alla sätt .
    Kommer rekommendera Yosef till alla jag känner. Läs mer
  • Patrick K köpte sin bostad med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Responsiv, trevlig, proffsig kille som ger en service långt över vad man kan förvänta! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Ilgar A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Trevlig, social och mycket kompetent mäklare som är bra på att se möjligheter i alla situationer. Processen gick väldigt snabbt och han levererade mycket bra. Rekommenderar starkt!! Läs mer
  • Nora K skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    En mycket bra mäklare som jag helt klart kan rekommendera! Läs mer
  • Petter P skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Mäklaren är trevlig, kunnig och positiv! Läs mer
  • Lina W köpte sin bostad med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag köpte en bostad. Efter att köpeavtalet skrevs dröjde det innan han skickade in medlemsansökan till Bfr. Det var jag och säljaren som fick ligga på för att något skulle hända. Inte ok. Läs mer
    2018-11-12 Yosef L svarar Lina W
    Hej Lina,

Tack för din Reco och grattis till er nya lägenhet!

Det måste blivit något missförstånd gällande din medlemskapsansökan. Jag skickade in den dagen efter vi skrev kontraktet, och anledningen till att det dröjde var att föreningen denna gång tog lite tid på sig (vilket även framgår i det mail från styrelsen som jag vidarebefordrade till dig). Detta förklarar de bl.a. med att det har varit lite rörigt för dem i och med byte av styrelselokal.

Sedan tar det normalt cirka 4-5 veckor att bli godkänd i föreningen, vilket jag även nämnde under kontraktsskrivningen, och du blev ju godkänd exakt 5 veckor efter kontraktsskrivningen. Så någon jätteförsening är det inte att tala om :-)

Ha det fint och hör gärna av dig om det är något jag kan hjälpa till med!

Hälsningar Yosef
  • Sara B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi hade haft vår bostad ute till försäljning hos ett annat mäklarhus. Budgivningen kom aldrig riktigt igång och de enda bud som kom in låg märkligt en bra bit under marknadsvärdet. Det var process där vi visningspreppat lägenheten 4 gånger och orken, tiden och hoppet började ta slut.

Vi hade köpt en ny bostad, var höggravida och desperata. Vi hade inte längre någon tilltro till att den mäklare vi anlitat skulle kunna sälja vår lägenhet utan att vi skulle gå med en halv miljon i förlust. Vi visste också att det enda sättet att kunna nypublicerade annonsen på Hemnet var att byta mäklare och att Fastighetsbyrån säljer flest lägenheter i vårt område.

Vi ringde upp Yosef för att förklara situationen för honom och höra vad han hade att erbjuda oss. Han gav ett oerhört bra första intryck då han direkt visste vilket objekt jag pratade om, han refererade till olika material i lägenheten och vi kände genast att här är någon som har stenkoll på vad som säljs i området.
    Yosef kom på besök tillsammans med en kollega och de lovade oss att nu kunde vi slappna av och låta dem ta över processen.
    Yosef informerade om att det pris vi önskade, och behövde, skulle bli en utmaning men att det inte var omöjligt. Han bokade snabbt in fotografering och dagen efter låg vår annons ute på Hemnet. Efter två visningar lyckades han sälja vår lägenhet till ett högre pris än vi ens vågat hoppas på.
    Under hela processen höll han oss uppdaterade om vad som var på gång, han höll en positiv attityd trots att det gick trögt till en början, och helt ärligt vet vi att han måste ha slitit riktigt hårt för att få till en sån lyckad affär.
    Nu kan vi fokusera på allt det härliga som komma skall i livet, och vi är evigt tacksamma för Yosef som tog oss ur den kniviga sits vi försatt oss i.
    Viktigt att tillägga är att Yosef har den där delikata förmågan att vara professionell, samtidigt som han är personlig och oerhört empatisk.
    Välj Yosef, ni kommer inte att bli besvikna!
    Massor av kärlek från
    Sara och Johan Läs mer