Yosef J. Lahlou
Registrerad mäklare sedan 2016-07-06
Aktiv på Reco.se sedan 2016-10-05
2019-08 - 2020-07

Läs vad 241 Läs vad Yosef J. Lahlou

• Johanna K sålde sitt hus med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-07-30

Hässelby Södra Villastad
    Sålt en bostad under coronakrisen. Yosef läser av kunder (köpare) och bemöter de på det sättet som passar deras personlighet. Som mäklare har Yosef alltid varit tillgänglig och anpassat försäljningen efter oss säljare önskemål. Yosef är en bra säljare, duktig att argumentera när det är lämpligt och backar när det är aktuellt. Snabb kontakt och flexibel när det väl gäller. Läs mer
  • Dimitrios M köpte sin lägenhet med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-07-22

3:a
    Vällingby - Johannelund
    He is amazing and professional.
    He was able to answer all our questions and respond fast .
    Super polite!
    Comfortable to communicate in English .
    Easy to trust him and make the right chose .

Thank you for helping us !
    Now we have our dream apartment! Läs mer
  • Maria P köpte sin lägenhet med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-07-20

4:a
    Hässelby Norra Villastad
    Väldigt kunnig och hjälpsam.
    Mycket tålamod hade han också med oss som inte viste hur det är att köpa något. Läs mer
  • Daniel B köpte sin lägenhet med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-07-10

Hässelby Strand
    Köpte bostadsrätt i Hässelby Strand. Jättebra bemötande från mäklaren. Mycket trevlig och sympatisk. Lätt tillgänglig för samtal över telefon även på konstiga tider. Hade bra svar på mina frågor kring proceduren (hur det går till).
    Finns lite förbättringspotential i uppföljningen efter att köpeavtalet är påskrivet. Detta var mitt första bostadsköp och jag hade därför mycket lite koll på hur det skulle gå till med banken. Här fick jag kämpa mycket och en hel del tid hann rinna iväg utan att någonting hände (därför att jag inte var medveten om hur lång tid det borde ta). Där hade ett uppföljande "hur går det med banken och bolånet" samtal varit värdefullt. Jag kunna ha hamnat i en situation då jag inte hade något lån klar i tid och därför förlorade både bostad och handpenningen.
    Samlat sett har jag dock vald att ge ett 4/5 betyg. Skulle absolut kunna tänka mig att anlita honom som säljare ifall det blev relevant. Läs mer
  • Eduardo V
    Eduardo V sålde sin lägenhet med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-06-12

4:a
    Hässelby Strand
    Vi blev bemöta av Yosef på ett trevligt och professionellt sätt. Han hade tålamod och förstod situationen . Jag hade inte så stora förväntningar på grund av tidigare erfarenhet med en annan mäklare när vi sålde vår bostad för några år sedan. Yosef hjälpte oss att sälja vår lägenhet, han skötte försäljning på ett bra sätt och sålde vårt lägenhet innan den planerade visningen.
    Vi rekommenderar Yosef och vi kommer förmodligen att anlita honom nästa gång. Läs mer
  • Johan P sålde sitt hus med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-06-06

Hässelby Norra Villastad
    Proffsigt bemötande och bra servicekänsla! Läs mer
  • Dilaver B
    Dilaver B köpte sin lägenhet med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-05-29

Vällingby - Råcksta
    Yosef was one of the kind.

A very sweet man, which was there for me and my family whenever we had any questions regarding the process.

In every sentence he was very clear and made it very easy for us to understand.
    Talkative and generous all the way.

It was the first time bying a house, and Yosef was the best brooker there could be. Läs mer
  • Simon N sålde sin lägenhet med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-05-18

3:a
    Vällingby - Johannelund
    Otroligt professionell, trevlig och överträffade alla förväntningar.
    Fick ett kanonpris tack vare Yosef! Läs mer
  • Siyavoush M sålde sin lägenhet med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-05-18

Vällingby - Råcksta
    Mycket duktig och vass mäklare som matchade mina förväntningar på varje punkt, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Roy S köpte sin lägenhet med hjälp av Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby

2020-05-11

Hässelby Strand
    Köpt Aprikosgatan 17 a 1204. Tillträder skulle vara 30.4. men är försenat och öppet. Y.L. lovade tisdagen 5.5. lösa problemet under veckan men inget har hänt. För tidigt att säga och ge betyg.. Problemet som uppdagats är närmast mäklarfirmans problem som har tillsammans med bankerna skapat ett system där man som köpare skulle åka ut på 5000 kronors extra avgift, när säljarens bankskuld skall regleras och mäklarfirman. Vid avtalssiftande var det inget snack att en sådan utgift skulle tillkomma. Allra minst att man först med sin bank (Svedbank, som äger er) måste besöka banken för (konstnadbelagd) uppdrag. Enligt förhandsinformation var det bara att komma till er Vällingby kontor s¨skulle mäklaren para ihop säljarens och köparens banken och saken skulle vara klar. Läs mer

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Hässelby

Jimmy Solkarin