Finemang Städ och Flytt AB

Finemang Städ och Flytt AB

Hos oss på Finemang kan du få hjälp med det mesta. Vi Flyttar, städar, packar, bär, monterar och mycket mer.

Inget uppdrag är för litet eller stort! Sedan starten 2015 har vi hunnit med hundratals uppdrag runt om i landet

och kan idag erbjuda olika paket, skräddarsydda lösningar och prisvänliga alternativ.

Vi har ett stort utbud av tjänster, proffsig personal och nöjd kund-garanti. Vi innehar även trafiktillstånd, försäkringar och kollektivavtal.

Varmt välkommen med ditt uppdrag!

Läs vad 266 kunder tycker om Finemang Städ och Flytt AB 2

2022-06-22 Verifierad kund
    Bra service rent och fint, fungerade utan anmärkning .
    2022-06-16 Verifierad kund
    Mycket trevligt och bra service
    2022-06-15 Verifierad kund
    Alltid vänliga och jag kan boka stöd med kort varsel. Väldigt nogranna och mycket valuta för pengarna.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Trevliga, duktiga och intresserade medarbetare. Ville göra ett bra jobb helt enkelt! Rekommenderas varmt
    2022-06-14 Verifierad kund
    Trevliga!

Kände inte att det var en storstädning, de torkade inte fönsterbrädor och lister.
    Kommer inte anlita dom igen.
    Det var fräscht men fick städa själv efter.
    Hade gärna betalat mer om de hade haft mer tid.
    2022-06-03 Verifierad kund
    Bra städat. Lite minus för flammiga fönsterrutor. Annars helt ok.
    2022-06-03 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Noggrant städat!
    2022-06-01 Verifierad kund
    Fint och snabbt bemötande vid offertförfrågan, snyggt städat och billigare än de flesta andra!
    2022-05-30 Verifierad kund
    Tyvärr slarvigt städat och nya ägare inte nöjda. Hörde av mig till Finemang och fick snabb återkoppling att omstäd skulle bokas in.
    2022-05-29 Verifierad kund
    Otroligt snabba, noggranna och trevliga!
    2022-05-25 Verifierad kund
    Vi anlitade Finemang för packning, flytt och städning av vårt bohag. Från första kontakt till sista var de mycket professionella och gjorde ett utmärkt jobb på alla punkter. Vi är mycket nöjda och rekommenderar Finemang till alla vi känner som ska flytta :)
    2022-05-11 Verifierad kund
    Bemötande mycket bra.
    Har anlitat företaget tidigare, mycket bra då och detsamma nu.
    Flytt och städ och är mycket nöjd, smidigt.
    Tack
    Ralf Schmidt
    2022-05-09 Verifierad kund
    Nycket bra. Trevligt bemötande och ett bra pris.
    2022-05-07 Verifierad kund
    Proffsigt både flytt och städ.
    Bra pris dessutom!
    2022-05-05 Verifierad kund
    Så himla proffsiga och duktiga. Allt hanterades med varsamhet och städningen var perfekt?
    Rekommenderas!
    2022-05-02 Verifierad kund
    Anlitade dem Finemang för att bära upp två skåp till min lägenhet.fungerade mycket bra och jag är nöjd med service och hjälp.
    2022-04-29 Verifierad kund
    Bra bemötande av företaget, och hade beställt flyttstäd och killarna som kom och städade gjorde ett utmärkt jobb.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Flyttstädning, trevlig noggrann personal. Stannade så att vi fick kontrollera att vi godkände städningen. Rekommenderas
    2022-04-27 Verifierad kund
    Punktliga, Noggranna, Trevligt bemötande, Fantastiskt resultat !!
    2022-04-24 Verifierad kund
    Tydlig, trevlig och snabb kommunikation. Prisvärt. Väldigt nöjd.
    Rekommenderar till andra som söker flyttstäd eller övrig städhjälp.
    2022-04-17 Verifierad kund
    Trevliga,noggranna killar(män)
    vars snabbhet gjorde att det blev en flytt med superbra pris!
    Vi är tacksamma att ha hittat er för den flytt som ev infinner sig härnäst!
    En förbäntad mardrömsdag blev en bra proffsig flyttdag för att vi hittat er fina firma! Stortack!
    2022-04-12 Verifierad kund
    Trevliga killar, men alldeles för oaktsamma med sakerna. Smutsiga soffor, hål i en del flyttlådor så ex sprucken glasskiva till en fotoram, spruckna tallrikar. Saker som var märkta att de skulle vara kvar åkte iaf med till nya lägenheten. Nja….
    2022-04-05 Verifierad kund
    De var där i tid, utan problem, städningen blev godkänd vid slutbesiktning.
    2022-04-03 Verifierad kund
    Jag beställde flyttstädning. Snabb respons o tillmötesgående vid byte av datum. Trevlig personal som städade o inga klagomål efteråt. Allt hanterades proffsigt, mycket nöjd med företaget.
    2022-04-03 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande. Skulle rekommendera dom till alla som behöver städ. Helt fantastiska!
    2022-04-02 Spontant omdöme
    Otroligt snabba, effektiva och strukturerade vid flytten, dessutom väldigt lätta och trevliga att ha att göra med. Kommer köra även nästa flytt med dem!
    2022-03-30 Verifierad kund
    Tömning och städning av bostad fungerade otroligt bra, bra kontakt, bra information etc, företaget rekommenderas.
    2022-03-27 Verifierad kund
    De gick ner i pris, vilket jag blev väldigt nöjd med. Väldigt lätta att ha att göra med, tillmötesgående med mina önskade behov av städning & nycklar till lägenheten. Trevligt bemötande! En duschvägg som inte riktigt blev ren enligt min hyresvärd, men jag är nöjd!
    2022-03-27 Verifierad kund
    Köpte flytthjälp och det gick jättebra. Dök upp på avtalad tid, trevlig personal, snabba. Mycket bra.
    2022-03-26 Verifierad kund
    Kom itid alla trevliga och vänliga. Flytten gick smidigt och utan problem.
    2022-03-25 Verifierad kund
    Både flytten och städningen var helt perfekt
    Trevlig personal
    Och ett riktigt bra utfört jobb
    Rekommenderas varmt
    Christer
    2022-03-18 Verifierad kund
    Bra service, bra pris och väldigt lyhörda.
    2022-03-17 Verifierad kund
    Jag är otroligt nöjd med utförandet . Men det brister någonstans på vägen mellan de som tar offerten o den som städar . Jag hade beställt enl offert storstäd utan fönsterputs. Men det blev hemstäd med fönsterputs. Men jag är mycket nöjd med hur det utfördes
    2022-03-04 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och proffsigt genomförd flytt.
    2022-03-02 Verifierad kund
    Hej!
    Tjänsten jag köpte var en flyttstädning och jag blev mycket väl bemött och sedan nöjd med resultatet
    2022-03-02 Verifierad kund
    Anlitade dem för Ffytthjälp och flyttstädning.
    Snabba svar, tydlig offert och väl utfört arbete!
    2022-02-28 Verifierad kund
    Mycket trevligt och professionelt bemötande samt bra priser. Rekommenderas!
    2022-02-28 Verifierad kund
    Trevliga , snabba och aktsamma om sakerna.
    Flyttning och städ.
  • Sirous M
    skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    2022-02-26 Verifierad kund
    Smidigt, snabbt och proffsigt. Godkänt städning av hyresvärden vid besiktning.
    2022-02-19 Verifierad kund
    Generellt är jag nöjd med finemangs flyttstäd.

Kontakten var snabb med kontoret när jag bokade flytten och städarna dök upp på utsatt tid. Städarna som dök upp var trevliga och även de på kontoret. Städningen tog ca fyra timmar för 48 kvadrat och överlag såg det bra ut.

Ska jag kommentera några saker så är det att man tex inte dammsög mattan i vardagsrummet trots att jag nämnt att bostaden var möblerad och att jag önskade en lättare städ av möblerna som var kvar (och dom flesta möblerna gjordes det på) Man verkar inte heller ha städat bort fläckar på väggar/ovanför lister på betongvägg vilket jag hade förväntat mig, t.ex. fläckar från tex insekter som blivit slagna av flugsmälla. Osäker på huruvida detta faktiskt ingick när jag läste avtalet men en sådan sak jag förväntat mig iallafall. Sedan fanns det vissa saker som städaren hävdade inte gick att städa t.ex. fläckar på kaklet i badrummet/ovanför gallret i ugnen där det var fett kvar när jag inspekterade men som togs bort när jag påpekade detta. Även spegelvägg på garderoben i sovrummet och skohyllan i hallen missades.

Trots lite småsaker så kommer jag inte kräva omstäd då min hyresvärd var nöjd (andrahand) och priset var mycket rimligt för vad man gjort samt att dom åkte från Norrköping till Uppsala. Det var mycket skönt att slippa städa själv och jag är överlag nöjd med min erfarenhet av Finemang.

Uppdatering. Man har dragit rut två gånger nu och svarar inte på mejl, sänker betyget.
    2022-02-19 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Förvånande låga priser i jämförelse med andra jag tog offert ifrån. Var tvungen att fråga kring avtal och arbetsvillkor. Bokade städ efter ombyggnation, dvs mycket byggdamm. Städningen var haltande, bra till stora delar men en del missar och sämre på vissa ställen. En känsla av att de som städade hade tidspress, gjorde säkert vad de kunde på den tid de hade. Bristande kommunikation initialt på städdagen. Verkade inte som de fått ordentlig instruktion från arbetsgivaren och de var stressade, vet inte om de tog in mina instruktioner heller fullt ut. Inget mot de som utförde arbetet, mer mot företaget i så fall.
    2022-02-18 Verifierad kund
    Flyttstäd.
    Fungerade helt enligt förväntan. Hade anlitat igen.
    2022-02-10 Verifierad kund
    Toppenbemötande vid bokning av flyttstädning. Proffsigt!
    Själva städningen är vi supernöjda med. Vi flyttade in i en lägenhet som ni också städat. Där var det smutsigt lite på lister och fönsterputsningen kunde varit bättre.
    Oavsett så kommer vinbönder oss till er flera gånger. Jag skulle lätt rekommendera er.
    2022-01-24 Verifierad kund
    Dålig städning. Slarvigt gjort
    Man ställde ej in möbler/ kartonger i nya bostaden efter uppmärkningen.
    En bordsskiva försvann i flytten
    2022-01-15 Verifierad kund
    Vi anlitade er för flyttstäd och allt gick super smidigt! Städningen var perfekt och det gick snabbt utan konstigheter. Kommer att anlita er igen när jag får chansen!
    2022-01-10 Verifierad kund
    Beställde flyttstädning som utfördes mycket snabbt och proffsigt.

Trevligt bemötande vid telefonkontakt!

Rekommenderar!
    2021-12-31 Verifierad kund
    Punktliga. Städade noga och missade inte något. Kommer att anlita dem igen.
    2021-12-31 Verifierad kund
    Väl utfört arbete

Snabbt och effektivt utfört!
    2021-12-30 Verifierad kund
    Det tog ett tag att få svar, men när jag väl ringde och bad om en offert var allt jättebra. Från bemötande till färdigstädat.
    2021-12-19 Verifierad kund
    Vi bokade pack, flytt och städ med Finemang, och är SÅ nöjda med allt! Inte bara är personalen som hjälpte oss duktiga og professionella, de är också mycket trevliga och serviceminded långt över vad vi hade förväntat. Finemang gjorde helt enkelt vår flytt till en drömprocess. Jag hoppas att vi inte kommer flytta på ett tag nu, men när det en gång blir så kommer vi garanterat ringa Finemang igen. Rekommenderas varmt!!