Finemang Städ och Flytt AB

Sjötullsgatan 1, 602 28 Norrköping — Visa karta

Hos oss på Finemang kan du få hjälp med det mesta. Vi Flyttar, städar, packar, bär, monterar och mycket mer.

Inget uppdrag är för litet eller stort! Sedan starten 2015 har vi hunnit med hundratals uppdrag runt om i landet

och kan idag erbjuda olika paket, skräddarsydda lösningar och prisvänliga alternativ.

Vi har ett stort utbud av tjänster, proffsig personal och nöjd kund-garanti. Vi innehar även trafiktillstånd, försäkringar och kollektivavtal.

Varmt välkommen med ditt uppdrag!

Läs vad 150 kunder tycker om Finemang Städ och Flytt AB

• 2020-11-29

Sandra C skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag köpte flyttstäd. Fick snabbt svar med offert och bokning. Mycket bra städat. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-11-29

Mia K skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jättetrevliga och duktiga flyttkillar!
    Lite rörig logistik, slitna kartonger och avsaknad av back-up och packutrustning.
    Ett företag med utvecklingspotenial! Läs mer
  • 2020-11-18

KATARINA W skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag anlitade företaget för flyttstäd den 16.-e november. Min gamla tvåa på 67m2 städades av en o samma person och utfördes med glans. Killen kom i tid, var oerhört trevlig i personlig kontakt och jobbade superfint. Hyresvärden var mäkta imponerad vid slutbesiktningen.

Tusen tusen tack för väl utfört arbete, och för trevligt bemötande, (Lisette) vid inledande och fortlöpande mailkontakt under uppdraget.

Jag kan varmt rekommendera detta företag, är jättenöjd! Läs mer
  • 2020-11-11

Manfred H skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Bra kontakt. Tydlig information. Vänliga och duktiga flyttkarlar. Företaget uppfyllde alla våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-11-06

Elisabeth R skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Kändes bra och pålitligt, enkel och trevlig kontakt. Läs mer
  • 2020-11-02

Anna C skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Kanonbra flytthjälp! Hyrde 3h främst för tunga grejer men dom hann med jättemycket mer. Omtänksamma och proffsiga. Läs mer
  • Stefan B

2020-11-02

Stefan B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning. De fick komma tillbaka då de inte städat trappa och belysningar ordentligt. Sämst av allt var att de inte meddelade när de var klara, lämnade ytterdörr och ett fönster öppet. Kommer inte att använda detta företag om det blir någon mer flytt. Läs mer
    2020-11-02 Finemang Städ & Flytt svarar Stefan B
    Tack för ditt omdöme Stefan. Vi beklagar att trapphuset och belysningen missades men är glada att vi kunde komma tillbaka så snabbt och åtgärda detta. Vad gäller den olåsta dörren och fönstret som lämnats så har vi sett över hur vi kan minska risken för att detta skulle ske igen.

Tack för ditt uppdrag och lycka till i din nya bostad.
    Hälsningar Finemang Städ och Flytt AB
  • 2020-10-26

Dödsbo A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Snabb offert och kvicka svar på frågor via Mail.
    Mycket bra utfört arbete och ett rimligt pris för uppdraget. Läs mer
  • 2020-10-15

Ebba K skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstäd. Bra bemötande av företaget, lätta att få tag på och smidig kontakt. Jag ville köpa flyttstäd som inkluderade allt, vilket jag upptäckte att många företag inte har som paket. Många företag har flyttstäd men att man får betala extra för rengöring av maskiner, plåtar, etc., men hos Finemang fanns ett paketpris för allt vilket jag uppskattade mycket. Städningen utfördes på ett mycket bra sätt, allt såg rent och fint ut, men städningen på detaljnivå var inte perfekt överallt, vilket förklaras av att städningen utfördes under kort tid. Men på det stora hela är jag mycket nöjd och skulle anlita Finemang igen. Läs mer
  • Desiree N

2020-10-08

Desiree N skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi anlitade dem för flyttstädningen och de svarade snabbt och fick en offert på mina önskemål. Ett bra pris och resultatet blev kanon. Det tog 5 timmar och kom punktligt på avtalad tid. Läs mer
  • 2020-10-07

Eva M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttning och städning
    Mycket bra offert Tydligt vad tjänsterna innebar.
    Mycket bra kontakt via Mail
    Kartongerna levererades utan att jag fåttveta tid vilket var ett minus
    Effektivt och snabbt utförande sv flyttningen
    En anmärkning på städningen som dock snabbt togs hand om.
    Flyttkartongerna hämtades samma dag som jag mailade om det.
    Sammantaget: Mycket bra. Läs mer
  • 2020-10-07

Marcus T skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Mkt bra respons och bra genomförd flytt Läs mer
  • 2020-10-05

Gudrun P skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi köpte först flyttstädning. Bra pris och trevligt bemötande i telefon. På grund av okunskap hade jag bokat en annan firma för att röja bort det möblemang, som inte fick plats i det nya boendet. Denna firma kom inte! Jag ringde Finemang för att få tips om annan firma och blev återigen mycket vänligt bemött och fick dessutom reda på att de kunde åta sig röjningen, dessutom till ett betydligt billigare pris än den andra firman hade givit. Röjning ena dagen av trevlig personal och effektiv städning dagen därpå. Jag kan verkligen rekommendera Finemang Städ och Flytt AB. Läs mer
  • 2020-09-29

Daniella A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Snabbt svar och städ när man var ute i sista sekunden. Läs mer
  • ERIK R

2020-09-28

ERIK R skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Köpte packhjälp, flytt samt städ - snabbt och effektivt genomfört, flyttstädet blev godkänt, inga skador så vitt jag märkt.

Allt som allt, varmt rekommenderade. Läs mer
  • 2020-09-23

Maria Linnea Johanna S skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Anlitade Finemang då jag hade hört bra om dem, men de levde dessvärre inte upp till mina förväntningar. De slarvade väldigt mycket i badrummet och städade inte ens vindsförrådet (även fast det stod att det skulle ingå). Jag krävde givetvis en omstädning direkt, då jag som tur är upptäckte bristerna själv för att jag valde att åka dit och kontrollera städningen. Blev dock meddelad att eftersom jag begärde omstädningen själv så skulle de inte längre städa om den ifall jag fick nedslag på städningen av hyresvärden. De var alltså inte ens beredda på att ha en garanti på att deras omstädning blev korrekt utförd efter att de slarvade med den första och jag kunde dessutom inte hitta något alls i avtalet som styrkte att de inte skulle städa om efter ett nedslag ifall jag själv hade begärt omstädningen. Det kändes helt enkelt väldigt skumt och jag skulle inte rekommendera någon att anlita dem. Läs mer
    2020-09-24 Finemang Städ & Flytt svarar Maria Linnea Johanna S
    Hej Maria

Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du känner dig missnöjd med vårt utförande och ska se över våra rutiner för att se om och vart vi kan ha brustit i vårt utförande och i vårt avtal. Tack för ditt uppdrag och varmt lycka till i ditt nya hem.

Hälsningar
    Finemang Städ och flytt AB
  • Per Kristian Leif I

2020-09-22

Per Kristian Leif I skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    VARNING för detta företag!
    Helt otroligt dåligt städat! Synlig smuts kvar i hela lägenheten. Vissa delar inte städade alls och övriga ser ut som att fel medel använts och/eller bara hafsats av lite snabbt.
    I offert stod det en tidsåtgång på 6-8 timmar. Städaren sa på plats sa istället max 3. Men gissningsvis har de gått genom hela lägenheten på under 1.
    De erbjöd sig att göra om jobbet, men pga brist på förtroende för dessa "städare" och en egen tidsfrist sa jag nej till detta. Jag erbjöd mig istället att betala halva kostnaden, eftersom knappt halva jobbet var gjort, men detta godtogs inte.
    Nu efter många mail och eget städande så får jag svaret att pga att jag gjort en del själv och att tiden har gått så gäller ingen garanti och de vill inte längre göra klart jobbet. Men full betalning fick jag ändå ge! Riktigt fult! Bluffbolag!
    Anmälan till konsumentverket kommer att göras. Läs mer
    2020-09-24 Finemang Städ & Flytt svarar Per Kristian Leif I
    Hej Per
    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar djupt att du känner dig så missnöjd med vårt utförande. Tyvärr då du återkommande tackade nej till våra försök att få komma ut och åtgärda de brister du anmärkt så kunde vi inte längre vara behjälpliga. Tack för ditt uppdrag och lycka till i ditt nya hem!

Hälsningar
    Finemang Städ och Flytt AB
  • 2020-09-20

Jonas O skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag köpte flytthjälp och flyttstäd och dessa uppgifter genomfördes excellent! Läs mer
  • 2020-09-19

Bernt G skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Beställde både flytt o städ, jättebra utfört.
    Bra service på telefon o mejl. Läs mer
  • 2020-09-10

Bo V skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Klockrent arbete och inga problem med besiktningen. Punktlig personal på morgonen trots tidig start. Så nöjd! Så väl investerade pengar. Läs mer
  • 2020-09-08

Marina K skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstäd.
    Jag fick ett bra bemötande av företaget men de som städade var usla och orsakade ett försäkringsärende. Läs mer
    2020-09-08 Finemang Städ & Flytt svarar Marina K
    Hej Marina

Tack för ditt omdöme. Det var oturligt att det vatten som fanns på tvättstugans golv blev liggandes en stund, vi beklagar detta! En fuktmätning har bokats och eventuella fuktskador kommer att åtgärdas omedelbart. Varmt lycka till i ert nya hem!

Hälsningar Finemang Städ och Flytt AB
  • 2020-09-04

Christer A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Snabb och bra flytt. Punktligt, inga krusiduller. /Christer Läs mer
  • Anette W

2020-09-02

Anette W skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag Anette Werlemalm, beställde dödsbo städning av mamma Birgittas lägenhet och är mycket nöjd och tacksam, för väl utfört jobb. Ett stort tack Läs mer
  • Irene J

2020-08-25

Irene J skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jättefint städat:)
    Bästa rekommendationer Läs mer
  • 2020-08-24

Lena B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Balkongen är inte städad, det låg även en trasa och fimpar där (det är borttaget nu) ser ut att vara slarvigt torkat golv på några ställen. Läs mer
    2020-08-24 Finemang Städ & Flytt svarar Lena B
    Hej Lena

Tack för ditt omdöme. Du får gärna kontakta oss och berätta mer om din upplevelse. Vi vill gärna få chansen att veta mer och åtgärda detta.

• 2020-08-20

Ann-kristin G skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag köpte flyttstädning. Enkelt att beställa och tydlig info från företaget om vad som ingick i uppdraget. Pålitligt i sin helhet. Bra att få fasta prisuppgifter direkt. De som utförde uppdraget var pålitliga och ambitiösa . Kvalitén var hög
    . Jobbet blev bra utfört. Sen kan det vara svårt att putsa fönster mitt i brännande sol. Det blir lätt ränder på rutorna En sån sak kan man ju inte påverka som utförare. Mycket nöjd i det hela. Läs mer
  • 2020-08-19

Hanna E skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Allt fungerade bra och vi hade bra kontakt med firman. Läs mer
  • Grigor M

2020-08-14

Grigor M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    ag bytte lägenhet och jag använde tjänsten Finemang Städ och Flytt. utmärkt service, trevligt arbete, jag kommer att använda deras återförsäljning för nästa gång. Tack så mycket, Läs mer
  • 2020-08-12

Tove A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Tyvärr mycket skarv vid vår flyttstäd av villa. Vid en snabb koll av städningen strax innan överlämning till köparen hittade vi följande brister: öppen altandörr, toaletterna ostädade invändigt, fläckar på golv, fönsterbräda, diskmaskin, köksluckor, dammiga lister och smulig köksbänk.
    Vi fick åka och köpa en toaorste och rengöring för att själva städa ur toaletterna och torka av. Dock nöjda med fönsterputs och städning av tex ugn och kyl/frys.
    Allt dokumenterades med foton. Finemang erbjöd 200 kr i rabatt (4 %) som kompensation. Läs mer
    2020-08-12 Finemang Städ & Flytt svarar Tove A
    Hej!

Tack för ditt omdöme. Vi beklagar din upplevelse av vår städning. Vi hade gärna fått chansen att åtgärda detta men då detta redan var utfört från er sida är vi glada att istället kunna erbjuda kompensation för ert material och er tid. Tack för ert uppdrag och lycka till i er nya bostad!

• 2020-08-12

Cecilia H skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi köpte flytthjälp, vilket fungerade utmärkt.
    De tömde lägenheten snabbt och effektivt och packade in efter dirigering från oss. Så skönt att slippa göra allt själv. Snälla och trevliga killar. Läs mer
  • 2020-08-06

Sverre R skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flytten gick snabbt och utan krångel. Tunga möbler bars med till synes lätthet. Trevlig personal. Läs mer
  • 2020-08-02

Linnéa M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Så trevliga prickar som hjälpte oss med våran flytt till Björnlundavägen i Krokek. Snabba, effektiva och så bra planerat 😌 Läs mer
  • 2020-07-28

Maud S skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jättenöjd med allt!
    Snabba att svara och trevlig personal som gjorde ett jättebra jobb. Läs mer
  • 2020-07-23

Claes G skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flytt av piano och skåp.
    Killarna var punktliga och trevliga
    Snabba och kloka vid lyft. Aktsamma med kollina och surrade fast ordentligt. Läs mer
  • 2020-07-19

Timo G skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Bra jobb. Rekommenderar firman Läs mer
  • 2020-07-18

Annika M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi har anlitat Finemang vid våra flyttar. Har nu genomfört första flytten av två där Finemang hjälpt oss med både flytten och flyttstädet.

Vi har hela tiden varit otroligt nöjda med bemötandet. De är trevliga och tillmötesgående, både på kontoret samt de som var ute och genomförde flytten hos oss. De har känts professionella hela vägen igenom och anpassar verkligen sina lösningar efter kundens behov. Prismässigt ligger de också väldigt bra!

Vid flytten fick vi väldigt bra hjälp av flyttpersonalen. De var snabba och effektiva utan att vara vårdslösa med våra saker. Min partner fick ryggskott kvällen innan flytt och vi fick bl.a. extra hjälp med att dra ut kyl/frys och tvättmaskin.

Hade gett 4.5 i betyg om jag kunnat. Det som drar ner betyget är att jag upplevde något lång svarstid från kontoret samt att jag hittade lite smuts/damm på golvet i vardagsrummet efter städningen. Men vi är väldigt nöjda och ser fram emot att jobba med Finemang när vi flyttar igen! Läs mer
  • 2020-07-17

Karl S skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Klart godkänt , ska rekommendera Läs mer
  • 2020-07-17

Anna C skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi anlitade er då vi använde er senast också. För 2 år sedan.
    Denna gång gick också bra men med ett par anmärkningar.
    Flytten - flera av våra möbler har små skador, repor, märken och en lampskärm knölades ner så den gick sönder. Men jag tänker att sånt händer när man flyttar?
    Flyttstädningen genomfördes också men fick anmärkningar - jag mötte köparna och de har klagat. Jag håller med dem, kändes lite slarvigt gjort både i kökslådor och väggar och golv.
    Annars tycker jag att de gjorde ett bra jobb, mycket tunga möbler och många trappor. Lastbilen var för liten så de fick åka två gånger vilket gjorde att dagen blev lång både för dem och för oss.
    Bemötandet är bra både från er på kontoret och flyttkillarna.
    Tack! Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Anna C
    Hej Anna!

Tack för ditt omdöme. Det gläder oss att du känner dig nöjd överlag. Vi beklagar att det ska ha uppstått skador och ska titta vidare på detta. Kontakta oss gärna om ni önskar reklamera detta så hjälper vi er vidare. Städningens anmärkningar är mycket tråkiga men faller till fullo under vår nöjd kund garanti och detta ska vi ordna till snarast möjligt.

• 2020-07-10

Anna B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Kom på utsatt tid, trevliga och gjorde ett jättefint jobb med min flyttstädning. Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Anna B

Trevliga
    Punktliga
    Hjälpsamma Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Marie F
    Låter toppen! Tack så mycket!

Mvh Finemang städ och flytt AB
  • 2020-07-08

Ewa B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning !
    Snabbt, enkelt o bra resultat ! Läs mer
  • 2020-07-07

Derek R skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning med ganska kort varsel.
    Vänliga, sakliga och tydliga i all kommunikation. Service ut i fingerspetsarna!
    Hade ganska låga förväntningar. Att de svarade så fort och var så intresserade fick mig att tro att de hade låg kvalité och att det var därför de inte redan var uppbokade. Jag hade totalt fel! Och killen som utförde jobbet var både punktlig, personlig, vänlig, varm, noggrann...ja jag har inte nog med positiva ord. Jag hade sömndrucken missat flera detaljer som han hade rätt att slänga, strunta i att hantera. Han inte bara fixade det ändå utan också med en härlig varm attityd.
    Skulle utan tvekan anlita dem igen. Tusen tack! Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Derek R
    Mycket glädjande att höra! Tack för uppdraget och lycka till i din nya bostad!

• 2020-07-07

Gustav E skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag beställde flyttstäd ifrån er och måste säga att jag är nöjd med allt från priset, städandet och smidigheten att kunna betala fakturan som kan nästkommande vardag med Swish. Tack! Läs mer
  • 2020-07-05

Ola M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning utfördes till belåtenhet Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Ola M
    Kul att höra, tack för ditt omdöme!

Julia M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstäd. De var mycket trevliga, allt gick väldigt smidigt och resultatet felfritt. Läs mer

Geraldine L skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Bra och trevliga städare..de städade noggrant och fint. Läs mer

Linda C skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi använde oss av Finemang för flytt. Tidigare har vi använt annan flyttfirma. Servicen från Finemang är verkligen Finemang!

Vi magasinerade våra möbler över helgen och de var inga problem. När vi skulle flytta in var den nya bostaden skitig så jag ringde och frågade om de kunde komma senare med möblerna och inte det heller var några problem.

Väljer ni finemang får ni superservice, hjälp att placera möblerna i rätt rum inte bara inburet som många andra gör.

Vi kommer i framtiden inte använda någon annan firma än Finemang! Läs mer

Vilhelm M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Grymma killar som jobbade kanon bra med flytt av boende och va väldigt trevliga. Tyckte synd om dom då de bara va 2 men toppen betyg för deras jobb och bemötande 👍👍👍 Läs mer

Kay-olof M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flytt och städ.
    Bra bemötande.
    Det fungerade mycket bra.
    Killarna arbetade mycket effektivt och var trevlia på alla sätt.

Det var en regering dag,inget hinder för killarna.
    Vi är nöjda

Kay o Yvonne Läs mer
  • 2020-06-30

Agneta B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Fönsterputsning
    Ok
    Ok
    Det mesta blev bra Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte