Finemang Städ och Flytt AB

Hos oss på Finemang kan du få hjälp med det mesta. Vi Flyttar, städar, packar, bär, monterar och mycket mer.

Inget uppdrag är för litet eller stort! Sedan starten 2015 har vi hunnit med hundratals uppdrag runt om i landet

och kan idag erbjuda olika paket, skräddarsydda lösningar och prisvänliga alternativ.

Vi har ett stort utbud av tjänster, proffsig personal och nöjd kund-garanti. Vi innehar även trafiktillstånd, försäkringar och kollektivavtal.

Varmt välkommen med ditt uppdrag!

Läs vad 214 kunder tycker om Finemang Städ och Flytt AB 2

2021-12-07
    De är trevliga, punktliga och noggranna.
    2021-12-06
    Bra bemötande, bra service och bra pris. Flyttstädningen var toppen!
    2021-12-04
    Väldigt trevligt bemötande oavsett vilket typ av frågeställning. Alltid trevliga och uppriktiga svar. Finemang levererade högt över förväntan med tanke på det billiga priset för Flyttstädning. Personalen som utförde städningen var väldigt trevliga och professionella.
    2021-11-13
    Mycket nöjd Trevligt bemötande
    2021-11-13
    Städningen överlag var bra, även om en del saker missades. De kom tillbaka och ordnade de flesta punkterna, men plåtarna fixade de inte då det "inte gick". Vi fick själva stå och rengöra dem, vilket var precis vad vi inte ville göra. Vi anlitade städfirma av en anledning.
    Plåtarna såg förövrigt som nya ut efter vi var klara. Vi fick fortfarande betala full summa för städningen. Inte ok.
    2021-11-11
    Ett jättebra bemötande i telefonen när jag gjorde min beställning. Jag är jättenöjd med det jag beställde och samtal med städaren som jag mötte upp.
    Jag köpte en flyttstäd och det är andra gången jag gör det och blev supernöjd förra gången också. All kred till personalen jag pratade med och träffade.
    2021-11-11
    Fantastiska, vilken toppenhjälp vi fick med pack och flytt! Vi kommer absolut att använda er igen.
    2021-11-03
    Bra bemött, snabba och smidiga.
  • Christina B
    2021-10-26
    Flyttstädning av 91 kvm bostad. Vi fick snabb respons med offert till ett bra pris. Vi har anlitat flera olika städfirmor de senaste åren men aldrig fått en så fantastiskt bra utförd flyttstädning. Det fanns ingenting anmärka på. Vi är otroligt nöjda och rekommenderar varmt Finemang Städ och Flytt AB.
    2021-10-25
    Bra bemötande vid bokning ( positivt och proffsigt) Killarna som flyttade och städade var jättetrevliga och duktiga. Dom var även noga med att hela tiden fråga om var sakerna skulle stå , så att allt hamnade rätt. Jag är också nöjd med priset jag betalade.
    2021-10-24
    Smidigt, snabbt och prisvärt!
    2021-10-24
    Finemang Städ och Flytt AB har utfört flyttstäd av lgh till stor belåtenhet. Allt har fungerat perfekt som tex överenskommelsen om tid och kostnad.
    Kan rekommendera dem.// Elsa
    2021-10-24
    Mycket trevliga och noggranna. Vi är supernöjda!
    2021-10-24
    Bra städat och fick hjälp på kort varsel.
    2021-10-24
    Städningen blev bra och färdigt på utsatt tid
    2021-10-24
    Flytt- och städ. Det gick snabbt o smidigt och det var ett trevligt bemötande från alla - från bokning till slutförande.
    Kan rekommendera !
    2021-10-24
    Städningen var lite slarvigt gjord på sina ställen och under väldigt kort tid. När vi kom för att titta var de redan klara och nyckeln lämnad till grannen. Alla lampor i huset var tända och bakdörren olåst. Bemötandet när vi klagade var inte så tillmötesgående och vi fick ändå betala fullt pris. Det enda de skulle göra var att tala med städarna…
    2021-10-22
    Snabb service, god kontakt och ett jättebra utfört arbete. Rekommenderas varmt!
    2021-09-01
    Använde Finemang för flyttstäd av lägenhet. De skickar med en checklista vid bokningen där det utförligt står vad de skall göra. Den följer de inte alls. Var väldigt skitigt och här kommer ett axplock av vad jag och sambon fick städa efter dem varit där. Städat rent köket, torka alla lister och dörrfoder, dammat av ventilationsutblås. Städat rent badrummet med duschkabinen. Torkat av alla elementen. Borstat balkongen. Dammsugit och våttorkat alla golv. Allt det står med i deras checklista att de skall göra. Det enda som var gjort var fönsterputs och rengöring av ugn. Då det inte fanns någon tid för omstäd, då nya ägaren skulle flytta omgående, gjorde vi det då det inte skall ligga på nya ägaren. Skickade bilder till Finemang på allt. De tar inget ansvar och tycker de gjort ett bra jobb och tycker att en miss eller två kan hända, var ju mycket mer än så. Tvingas betala fakturan under protest och har anmält dem till ARN.
    Så undvik detta bolag!
    Hej Jesper

Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du känner dig missnöjd. Vi tillämpar 100% Nöjd kund-garanti på alla våra uppdrag men tyvärr kan vi inte åtgärda något som anmäls i efterhand. Vi önskar dig lycka till i din nya bostad och tackar för ditt uppdrag.

• SARA C
    2021-08-09
    Vi har just flyttat in i ett hus som detta företag har ”flyttstädat”. Vi hittar hela tiden mer fusk med städningen: ugnsplåtarna är smutsiga och kladdiga, hår i badkarssilen, tvättmaskinen inte rengjord, fläckar på väggar, många armaturer med flugor etc inuti mm mm. Om jag hade fått vara på plats och kontrollera städningen hade jag aldrig godkänt den. Dessutom fick de med sig våra husnycklar och skickade dem tillbaka på posten. Inte kul att ha sina husnycklar på vift. Kan absolut inte rekommendera detta företag.
    Hej Sara

Tyvärr tror jag att din recension kan ha hamnat fel då vi inte postat några nycklar. Om du ändå anser oss ansvariga får du gärna kontakta oss och berätta mer då vi inte känner igen ärendet. Vi hoppas att det löser för er!

• Lil E
    2021-05-24
    Flytt/Dödsbostädning av lägenhet.
    Snabba och tydliga i sin kommunikation.
    De städade snabbt och överlag var det okej städat. Efter mer noga granskning fick vi gå över vissa delar igen så som toalett, spis och lister.
    Lägenheten ganska smutsig när de påbörjade uppdraget.
    2021-05-18
    Mycket bra och följsam service. Det blev ett missförstånd i bokningen så den lades en månad för sent vid utflytt vilket vi upptäckte med bara två dagar kvar, men det löste Finemang åt oss! Tack!
    2021-05-16
    offert
    Beställde
    boka
    städa
    klart
    smidigt och bra
    2021-05-13
    Vi är mycket nöjda med Finemang städ och flytt. Trevligt och professionellt bemötande. Flytten gick smidigt och flyttstädningen var exemplarisk. Enda negativa var miss i kommunikationen då fel person ringdes upp för information och koordinering.
    2021-05-10
    Trevlig personal och trevligt bemötande men lite slarvigt städ. Beställde flyttstäd och det blev godkänt med besiktningen men själv såg jag flera missar tyvärr...
    Hej

Tack för ditt uppdrag och ditt omdöme. Du får gärna kontaktas oss och berätta mer om vad du upplevde som slarvigt.

Hälsningar
    2021-05-10
    Flytt av hela bohaget och flyttstädning.
    Bemötande och genomförande av allt skedde på bästa och trevligaste sätt.
    Hade använt Finemang tidigare till 100% tillfredsställelse.
    Mkt bra rekommendabelt företag.
  • Monica L
    2021-05-06
    Mycket trevlig och hjälpsam personal.
    2021-05-04
    De var trevliga och tillmötesgåendet.
    De gjorde ett bra jobb
    2021-04-24
    Snabba trevliga ganska smått fantastiska
    Till ett bra pris👌
    2021-04-22
    Trevliga, snabba och effektiva killar som hjälpte mig med flytten. De var mycket försiktiga med sakerna och löste avlastning och inpackning till ett hyrt förråd snyggt. Jag anlitar de gärna igen.
    2021-04-12
    Beställde flyttstäd. Blev trevligt bemött, behövde inte lämna kvar några städredskap i lägenheten och resultatet blev tipp topp.
    2021-04-09
    Beställde fönsterputsning. Utfördes mycket bra, väldigt nöjda med resultatet.
    De hade lite svårt att hitta adressen (men det är de inte ensamna om, då den inte får träff på alla GPS:er). Därav kom arbetet igång lite senare än beräknat.
    Lämnade dem innan arbetet var slutfört - kom hem och "synade" och är som sagt klart nöjd.
    2021-04-06
    Köpte flyttstäd, några missar i städningen men det åtgärdades utan problem dagen efter
    2021-04-03
    Riktigt bra jobbat av den underbemannade personalen som flyttade våra saker. Dom löste allt med bravur.
    Städningen var bra förutom att fönsterna inte var rena.
    2021-03-30
    Flyttstäd.
    Missat en del fläckar i köket på skåpluckor och runt diskmaskin samt små fläckar/smuts kvar på golvet i vardagsrummet men i det stora hela är vi nöjda och skulle rekommendera dem!
    2021-03-16
    Supernöjd med Finemang Städ och Flytt. Fick en bra och tydlig offert som också stämde överens med slutfakturan. Trevlig personal som bar in alla saker i respektive rum vilket underlättade för oss småbarnsföräldrar när vi sedan skulle packa upp. Bara positivt.
    2021-03-11
    Anlitade dem för flytthjälp. Super trevlig och professionell personal. Anlitar dem gärna igen.
    2021-03-10
    Finemang AB har hjälpt oss med både flytt och städning i Linköping. Vi är mycket nöjda med bemötandet och service. Det gick smidigt och fort med flytten. Två duktiga killar har städat gamla lägenheten som vi kunde lämna rent och fint till ägaren. Starkt rekommenderat!
    2021-03-08
    Bortsett lite bristande kvalitet på flyttkartongerna vi fick låna så gick allt superbra. Vi fick fler kartinger än vi behövde så det blev inte något problem att välja ut de som var bra.
    I övrigt bra bemötande och vi är nöjda med både flytthjälp och städning.
    Tack för ditt fina omdöme. Ja kartongerna var inget vidare men med ny leverantör hoppas vi på bättre kvalitet framöver! Tack för ert uppdrag och varmt lycka till i er nya bostad!

2021-03-06
    Noggranna och snabba! Är mycket nöjd och kommer fortsätta använda dem framöver.
    Hej Nejra! Vad kul att du är nöjd, det värmer och är alltid vårt mål. Välkommen åter!

Hälsning Emma
    2021-03-06
    Snabbt och smidigt, något dålig kommunikation angående ankomsttid.
    Tack för ert omdöme. Vi strävar alltid efter att vara i tid men tyvärr så kan vi tyvärr av ex trafik etc. bli sena ibland. Givetvis arbetar vi för undvika detta och gläder oss åt att ert uppdrag löpte på kanon trots förseningen.

• Pernilla P
    2021-02-28
    Bokning och alla 120 frågor jag hade svarades på snabbt och lugnt på bra sätt!’
    Jag är super nöjd!!’
    Fantastiskt att höra! Varmt lycka till och tack för ditt uppdrag!

2021-02-10
    Supernöjd. Gick mycket smidigt med flytt. Noggranna och trevliga.
    Kanon Marielle, alltid lika trevligt med nöjda och glada kunder! Stort tack för ditt uppdrag. Lycka till och välkommen åter.

Hälsning Emma
  • Michelle S
    2021-02-01
    Beställde både transport av bohag från Hägersten till Botkyrka, även flyttstädning av lägenheten vi flyttade ut ifrån.
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal, flyttpersonalen fungerade över förväntan. I städningen missades lite damm, och hämtmatsmenyer, toapapper och soppåsen vi hade lämnat till nästa boende hade städats bort, lite onödigt tyckte vi.
    Annars var städningen också bra!
    2021-01-28
    Kan inte bli bättre. Rekommenderas starkt. Perfekt alltihop!
    2021-01-26
    Bokningen gick fort, precis den datum jag önskade.

Personalen var trevliga och utfört ett bra jobb.

Rekommenderar starkt!
    2021-01-22
    Duktiga och trevliga killar. Valde timpris och de flyttade allt så effektivt.

Ni får gärna hälsa killarna det. Bra jobbat.
    2021-01-21
    Flytthjälpen var alldeles utmärkt utförd. Mycket bra bemötande från arbetsledaren och hans kollegor. Rekommenderar dem starkt, för man får det där lilla extra.

Ola och Livania nu i Pryssgården Norrköping
    Tack Finemang Städ och Flytt AB.
    2021-01-19
    Jag har besällt flyttstäd
    Mycket bra bemötande
    Tyvärr var huset inte städat till belåtenhet. Efter samtal med Lisette ordnades detta dagen efter samtalet.
    Åter igen mycket bra bemötande av Lisette.
    Sammanfattningsvis, städningen skulle ha varit bra första gången.
    Annars nöjd
    Ewa Haag
    Hej Ewa

Tack för ditt uppdrag och ditt omdöme. Vi beklagar att det fanns anmärkningar på städningen men gläder oss åt att vi kunde ordna detta redan inom 24h. Varmt lycka till i din nya bostad!

2021-01-16
    Flytt och städning
    Inte så bra bemötande av en av personalen.
    Personen pratade i mobilen samtidigt som man höll på med flytten. I ena handen mobil och uppmärksamheten var på samtalet. Man tog sönder en lamoa. Jag råkade faktiskt tycka väldigt mycket om lamoan. Personalen hade väldigt bråttom. Personalen var slarvig. Märken på möbler. Märken på gaveln i min nya lägenhet. Jag har flyttat in i nybbyggnation.
    Jag är väldigt missnöjd.
    Hej Anna. Tack för ditt omdöme. Du får gärna kontakta oss och berätta mer om din upplevelse. Vi ser allvarligt på denna information och vill gärna gå vidare och se hur vi kan göra om och göra rätt.

Hälsningar finemang städ och flytt AB