Finemang Städ och Flytt AB

Sjötullsgatan 1, 602 28 Norrköping — Visa karta

Hos oss på Finemang kan du få hjälp med det mesta. Vi Flyttar, städar, packar, bär, monterar och mycket mer.

Inget uppdrag är för litet eller stort! Sedan starten 2015 har vi hunnit med hundratals uppdrag runt om i landet

och kan idag erbjuda olika paket, skräddarsydda lösningar och prisvänliga alternativ.

Vi har ett stort utbud av tjänster, proffsig personal och nöjd kund-garanti. Vi innehar även trafiktillstånd, försäkringar och kollektivavtal.

Varmt välkommen med ditt uppdrag!

Läs vad 132 kunder tycker om Finemang Städ och Flytt AB

• 2020-09-19

Bernt G skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Beställde både flytt o städ, jättebra utfört.
    Bra service på telefon o mejl. Läs mer
  • 2020-09-10

Bo V skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Klockrent arbete och inga problem med besiktningen. Punktlig personal på morgonen trots tidig start. Så nöjd! Så väl investerade pengar. Läs mer
  • 2020-09-08

Marina K skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstäd.
    Jag fick ett bra bemötande av företaget men de som städade var usla och orsakade ett försäkringsärende. Läs mer
    2020-09-08 Finemang Städ & Flytt svarar Marina K
    Hej Marina

Tack för ditt omdöme. Det var oturligt att det vatten som fanns på tvättstugans golv blev liggandes en stund, vi beklagar detta! En fuktmätning har bokats och eventuella fuktskador kommer att åtgärdas omedelbart. Varmt lycka till i ert nya hem!

Hälsningar Finemang Städ och Flytt AB
  • 2020-09-04

Christer A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Snabb och bra flytt. Punktligt, inga krusiduller. /Christer Läs mer
  • Anette W

2020-09-02

Anette W skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag Anette Werlemalm, beställde dödsbo städning av mamma Birgittas lägenhet och är mycket nöjd och tacksam, för väl utfört jobb. Ett stort tack Läs mer
  • Irene J

2020-08-25

Irene J skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jättefint städat:)
    Bästa rekommendationer Läs mer
  • 2020-08-24

Lena B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Balkongen är inte städad, det låg även en trasa och fimpar där (det är borttaget nu) ser ut att vara slarvigt torkat golv på några ställen. Läs mer
    2020-08-24 Finemang Städ & Flytt svarar Lena B
    Hej Lena

Tack för ditt omdöme. Du får gärna kontakta oss och berätta mer om din upplevelse. Vi vill gärna få chansen att veta mer och åtgärda detta.

• 2020-08-20

Ann-kristin G skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag köpte flyttstädning. Enkelt att beställa och tydlig info från företaget om vad som ingick i uppdraget. Pålitligt i sin helhet. Bra att få fasta prisuppgifter direkt. De som utförde uppdraget var pålitliga och ambitiösa . Kvalitén var hög
    . Jobbet blev bra utfört. Sen kan det vara svårt att putsa fönster mitt i brännande sol. Det blir lätt ränder på rutorna En sån sak kan man ju inte påverka som utförare. Mycket nöjd i det hela. Läs mer
  • 2020-08-19

Hanna E skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Allt fungerade bra och vi hade bra kontakt med firman. Läs mer
  • Grigor M

2020-08-14

Grigor M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    ag bytte lägenhet och jag använde tjänsten Finemang Städ och Flytt. utmärkt service, trevligt arbete, jag kommer att använda deras återförsäljning för nästa gång. Tack så mycket, Läs mer
  • 2020-08-12

Tove A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Tyvärr mycket skarv vid vår flyttstäd av villa. Vid en snabb koll av städningen strax innan överlämning till köparen hittade vi följande brister: öppen altandörr, toaletterna ostädade invändigt, fläckar på golv, fönsterbräda, diskmaskin, köksluckor, dammiga lister och smulig köksbänk.
    Vi fick åka och köpa en toaorste och rengöring för att själva städa ur toaletterna och torka av. Dock nöjda med fönsterputs och städning av tex ugn och kyl/frys.
    Allt dokumenterades med foton. Finemang erbjöd 200 kr i rabatt (4 %) som kompensation. Läs mer
    2020-08-12 Finemang Städ & Flytt svarar Tove A
    Hej!

Tack för ditt omdöme. Vi beklagar din upplevelse av vår städning. Vi hade gärna fått chansen att åtgärda detta men då detta redan var utfört från er sida är vi glada att istället kunna erbjuda kompensation för ert material och er tid. Tack för ert uppdrag och lycka till i er nya bostad!

• 2020-08-12

Cecilia H skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi köpte flytthjälp, vilket fungerade utmärkt.
    De tömde lägenheten snabbt och effektivt och packade in efter dirigering från oss. Så skönt att slippa göra allt själv. Snälla och trevliga killar. Läs mer
  • 2020-08-06

Sverre R skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flytten gick snabbt och utan krångel. Tunga möbler bars med till synes lätthet. Trevlig personal. Läs mer
  • 2020-08-02

Linnéa M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Så trevliga prickar som hjälpte oss med våran flytt till Björnlundavägen i Krokek. Snabba, effektiva och så bra planerat 😌 Läs mer
  • 2020-07-28

Maud S skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jättenöjd med allt!
    Snabba att svara och trevlig personal som gjorde ett jättebra jobb. Läs mer
  • 2020-07-23

Claes G skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flytt av piano och skåp.
    Killarna var punktliga och trevliga
    Snabba och kloka vid lyft. Aktsamma med kollina och surrade fast ordentligt. Läs mer
  • 2020-07-19

Timo G skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Bra jobb. Rekommenderar firman Läs mer
  • 2020-07-18

Annika M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi har anlitat Finemang vid våra flyttar. Har nu genomfört första flytten av två där Finemang hjälpt oss med både flytten och flyttstädet.

Vi har hela tiden varit otroligt nöjda med bemötandet. De är trevliga och tillmötesgående, både på kontoret samt de som var ute och genomförde flytten hos oss. De har känts professionella hela vägen igenom och anpassar verkligen sina lösningar efter kundens behov. Prismässigt ligger de också väldigt bra!

Vid flytten fick vi väldigt bra hjälp av flyttpersonalen. De var snabba och effektiva utan att vara vårdslösa med våra saker. Min partner fick ryggskott kvällen innan flytt och vi fick bl.a. extra hjälp med att dra ut kyl/frys och tvättmaskin.

Hade gett 4.5 i betyg om jag kunnat. Det som drar ner betyget är att jag upplevde något lång svarstid från kontoret samt att jag hittade lite smuts/damm på golvet i vardagsrummet efter städningen. Men vi är väldigt nöjda och ser fram emot att jobba med Finemang när vi flyttar igen! Läs mer
  • 2020-07-17

Karl S skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Klart godkänt , ska rekommendera Läs mer
  • 2020-07-17

Anna C skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi anlitade er då vi använde er senast också. För 2 år sedan.
    Denna gång gick också bra men med ett par anmärkningar.
    Flytten - flera av våra möbler har små skador, repor, märken och en lampskärm knölades ner så den gick sönder. Men jag tänker att sånt händer när man flyttar?
    Flyttstädningen genomfördes också men fick anmärkningar - jag mötte köparna och de har klagat. Jag håller med dem, kändes lite slarvigt gjort både i kökslådor och väggar och golv.
    Annars tycker jag att de gjorde ett bra jobb, mycket tunga möbler och många trappor. Lastbilen var för liten så de fick åka två gånger vilket gjorde att dagen blev lång både för dem och för oss.
    Bemötandet är bra både från er på kontoret och flyttkillarna.
    Tack! Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Anna C
    Hej Anna!

Tack för ditt omdöme. Det gläder oss att du känner dig nöjd överlag. Vi beklagar att det ska ha uppstått skador och ska titta vidare på detta. Kontakta oss gärna om ni önskar reklamera detta så hjälper vi er vidare. Städningens anmärkningar är mycket tråkiga men faller till fullo under vår nöjd kund garanti och detta ska vi ordna till snarast möjligt.

• 2020-07-10

Anna B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Kom på utsatt tid, trevliga och gjorde ett jättefint jobb med min flyttstädning. Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Anna B

Trevliga
    Punktliga
    Hjälpsamma Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Marie F
    Låter toppen! Tack så mycket!

Mvh Finemang städ och flytt AB
  • 2020-07-08

Ewa B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning !
    Snabbt, enkelt o bra resultat ! Läs mer
  • 2020-07-07

Derek R skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning med ganska kort varsel.
    Vänliga, sakliga och tydliga i all kommunikation. Service ut i fingerspetsarna!
    Hade ganska låga förväntningar. Att de svarade så fort och var så intresserade fick mig att tro att de hade låg kvalité och att det var därför de inte redan var uppbokade. Jag hade totalt fel! Och killen som utförde jobbet var både punktlig, personlig, vänlig, varm, noggrann...ja jag har inte nog med positiva ord. Jag hade sömndrucken missat flera detaljer som han hade rätt att slänga, strunta i att hantera. Han inte bara fixade det ändå utan också med en härlig varm attityd.
    Skulle utan tvekan anlita dem igen. Tusen tack! Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Derek R
    Mycket glädjande att höra! Tack för uppdraget och lycka till i din nya bostad!

• 2020-07-07

Gustav E skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag beställde flyttstäd ifrån er och måste säga att jag är nöjd med allt från priset, städandet och smidigheten att kunna betala fakturan som kan nästkommande vardag med Swish. Tack! Läs mer
  • 2020-07-05

Ola M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning utfördes till belåtenhet Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Ola M
    Kul att höra, tack för ditt omdöme!

Julia M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstäd. De var mycket trevliga, allt gick väldigt smidigt och resultatet felfritt. Läs mer

Geraldine L skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Bra och trevliga städare..de städade noggrant och fint. Läs mer

Linda C skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi använde oss av Finemang för flytt. Tidigare har vi använt annan flyttfirma. Servicen från Finemang är verkligen Finemang!

Vi magasinerade våra möbler över helgen och de var inga problem. När vi skulle flytta in var den nya bostaden skitig så jag ringde och frågade om de kunde komma senare med möblerna och inte det heller var några problem.

Väljer ni finemang får ni superservice, hjälp att placera möblerna i rätt rum inte bara inburet som många andra gör.

Vi kommer i framtiden inte använda någon annan firma än Finemang! Läs mer

Vilhelm M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Grymma killar som jobbade kanon bra med flytt av boende och va väldigt trevliga. Tyckte synd om dom då de bara va 2 men toppen betyg för deras jobb och bemötande 👍👍👍 Läs mer

Kay-olof M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flytt och städ.
    Bra bemötande.
    Det fungerade mycket bra.
    Killarna arbetade mycket effektivt och var trevlia på alla sätt.

Det var en regering dag,inget hinder för killarna.
    Vi är nöjda

Kay o Yvonne Läs mer

Agneta B skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Fönsterputsning
    Ok
    Ok
    Det mesta blev bra Läs mer

Marcus E skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Finemang hjälpte mig att flytta. Jag blev trevligt bemött av personalen. Läs mer

Monica S skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flytthjälp med två killar och en bil. De hade svårt att hitta vilket gjorde att jag behövde åka före (ca 7 km) mellan de två lassen.

De jobbade på i värmen, så jag är nöjd och inget blev förstört. Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Monica S
    Tack för ditt omdöme! Tyvärr så kan det ibland vara lite knepigt att hitta rätt adress, men det löste sig gott! Lycka till i din nya bostad.

Anna K skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jättetrevligt bemötande o superfina flyttkillar. Lite svårr att nå firman per telefon bara. Annars toppen. Läs mer

Sara O skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi har beställt både visningsstäd och vanlig städning av Finemang. Vi har alltid blivit bemött av väldigt kompetent och trevlig personal, som är lätta att ha att göra med. De har alltid kunnat hjälpa oss trots relativt kort varsel. Vi har alltid kunnat boka lätt via mejl/telefon. Något jag inte upplevt lika lätt med andra städfirmor. Jag kommer fortsätta boka städ med finemang även i framtiden. Läs mer

Cay A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstäd

Bra bemötande

Förväntningarna uppfylldes inte helt
    Slarvigt städat på vissa ställen Läs mer
    2020-07-17 Finemang Städ & Flytt svarar Cay A
    Tack för ditt omdöme! Vi beklagar att städningen fick anmärkningar men är glada att vi kunde ordna detta inom 24h. Lycka till i din nya bostad!

Hedvig S skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Vi beställde flyttstäd av våran 3:a. Bemötandet var trevligt och tillmötesgående. Vi fick en del påbackning av städningen i köket. Framförallt skåpstädning. Sammanfattningsvis helt okej resultat. Läs mer

Britt A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning, jag var nöjd med allt utom fönstren, vilket förmodligen kan förklaras med att de blev putsade i strålande sol. Läs mer

Jennie L skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Snabba svar på Mail . Noggrann utförd städ . De som tog över huset var nöjda. Läs mer

Jimmy A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flytthjälp och flyttstäd som gick otroligt smidigt.

Både flytthjälpen och flyttstädet flöt på bra och snabbt. Däremot var det otydligt hur inlämning av nycklar vid flytten skulle göras. Eller om någon var tvungen att medverka under städningen. Läs mer

Per A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Gjorde ett bra jobb men missade en del punkter på listan. När vi påtalade det var det inga problem och en komplettering gjordes några dagar senare. Rekommenderar dem och skulle boka dem igen. Får inte full pott pågrund av missen. Läs mer

Sandra M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Själva flytten gick det extremt snabbt och bra. Verkligen bra gjort. När det gäller att städa ur lägenheten gick det inte lika bra. Det var smutidgt på fläkten, fönsterna fick tvättas om och lister också. Elementen var inte rengjorda. Ett annat problem var att inga väggar var rengjorda eller avtorkade Läs mer

Hellström Lars-eric H skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstädning
    Möttes vänligt
    Godkänt resultat
    Önskvärt att vid fönsterputs vara aktsam om gardinerna Läs mer

Erik M skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Köpte flyttstäd. Smidig kontakt inför köp. Trevligt bemötande från personalen som med god marginal utförde arbetet inom utsatt tid och utan anmärkningar. Läs mer

Stefan W skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Beställde flyttstädning vilket utfördes med bravur.
    Snabb och enkel bokning till bra pris.
    Mycket nöjd! Läs mer

Rolf E skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Köpte flytt och städ
    Har använt Finemang förut så jag visste hur dom var
    Mycket trevligt bemötande snabba svar
    Är jättenöjd Läs mer

Jenny A skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag kontaktade Finemang Städ och Flytt AB för offert på flyttstäd.

Offerten besvarades snabbt och var lätt att förstå.

Snabb återkoppling vid eventuella frågor innan flyttstädningen.

Företaget gjorde ett mycket bra jobb. Huset har aldrig varit så fint som efter deras arbetsinsats.

Prisvärd tjänst och jag är mer än nöjd! Läs mer
  • Elisabeth C

2020-06-30

Elisabeth C skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Jag hade beställt flyttning. Flyttningen genomfördes utan några större missöden, 1 kartong som dom tappade i huset, vilken inte innehöll något som gick sönder. 1 låda på min tv-bänk som gick sönder, den har jag lagat med Ikeas reservdelar. Dom var jättetrevliga och allt gick galant. Läs mer

Elin Maria S skrev om Finemang Städ och Flytt AB
    Flyttstäd av hus utan anmärkning 👍 Läs mer