Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Upplands Väsby Fordonsbolaget i Sverige AB

Fordonsbolaget i Sverige AB

Råbäcksvägen 1, 194 65 Upplands väsby — Visa karta

GRENVÄGEN 6, 15242, SÖDERTÄLJE
Södertälje City Bilcenter
Mohannad A:
Jag är mycket nöjd med mitt bill köp komer varmr rekomedera er till mina vener andra mes vänligase hälsningar mohannad

Försäljare av begagnade bilar nära Fordonsbolaget i Sverige AB:

Svetsarevägen 2, Täby
Välkommen till QualityCars Norrort. Här hjälper vi dig till en trygg och lyckad ... Läs mer ›
Per Å:
Ni är bäst ännu ,,,,,,,,,,,,,,,,,??,,,,?,,,,,,,,

Fågelsångsvägen 8, Vallentuna
Varmt välkomna till Carson! Läs mer ›
Caroline F:
Bra bemötande, bra priser och sjysst hantering av ett garantiärende

Metallvägen 12, Rosersberg
Välkomna till Arbetsbil! Läs mer ›
Kenneth Jansson Frakt AB:
Med Jakob är det aldrig några problem.

Gamla Norrtäljevägen 105-107, Täby
Lina L:
Vi är jättenöjda med den service och hjälp vi fick när vi letade bil. Föll direkt för Seat Leon och har hittills varit supernöjd med bilen. ...

Läs vad 12 kunder tycker om Fordonsbolaget i Sverige AB

• Daniel K
    Daniel K skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Bedrövlig service, uppenbart okunnig verkstadspersonal. Köpte en Porsche Cayman S som jag tyckte skramlade i bakvagnen efter en kort stund. De meddelade att det var en sänkning som skapade detta. Tog den till Porsche Center i Smista där det visade sig att bakvagnen inte var ordentligt fastskruvad. Snabb och enkel åtgärd för Porsche att lösa dock en kostnad för mig i tid och pengar. Var tyvärr inte slut där, visade sig att bromsskivor och belägg var slut trots att de stod som "normalskick" i produktspecen. Fick höra att verkstadstid skulle bokas och de skulle åtgärda detta, efter upprepade försök att få kontakt med säljchefen utan återkoppling hade jag inget annat val än att fixa detta hos Porsche för 24 000kr.
    Skulle aldrig rekommendera någon att köpa en bil där.
  • Ibbe I
    Ibbe I skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Köp en lyx bil här om du sedan vill argumentera ett par gånger om alla tillbehör och däck till bilen som kommer bli totalt fel. En affär full med huvudvärk rekommenderas lika starkt som att hoppa från balkongen
  • Jens D
    Jens D skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Köpte en Mercedes Sl 500 hos Fordonbolaget förra året. Jag vill dela med mig av mina mycket goda erfarenheter både när det gäller bilens kvalitet och det proffsiga bemötande jag fick vid köpet . Personalen har varit proffsiga i sitt bemötande både under affären och efter att bilen levererats. Jag vill speciellt tacka Kevin som ställt upp och tålmodigt svarat på alla frågor som en köpare kan ha.. Stort tack och är så nöjd och glad med mitt köp och att jag hittade till Fordonsbolaget.
  • Richard S
    Richard S skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Fin anläggning med många snygga och dyra bilar som står väldigt trångt. Nackdelen är att man inte kommer runt bilarna med barnvagnen. Blev ett köp till slut av en Audi A4 som vi är nöjda med. Bra bemötande av säljaren som tog sig tid att köra ut bilen från hallen och visade alla funktioner på bilen efter att vi provkört den.
    Vi återkommer till nästa bilköp utan tvekan.
    / Richard & Ewa från Borås
  • Torbjörn B
    Torbjörn B skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Fantastisk roligt att göra affär med er! Från första kontakt till leverans, hatten av för er! det är första gången jag känt mig så otroligt nöjd med en bilaffär. Blev hämtad av Daniel på Arlanda flygplats och i retur igen efter provtur och kaffe, bilen levererades sedermera till dörren (på arbetsplatsen) en vecka senare i Sundsvall. Kan varmt rekommendera Fordonsbolaget!
  • Kent J
    Kent J skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    I April 2014 åkte jag ner och köpte en bil hos Fordonsbolaget
    Vid telefonkontakt samt mejlkontakt verkade allting vara perfekt.

När jag väl kom till dom så fortsatte det verka perfekt. Provkörde bilen och det verkade okej.
    Kikade under huven och kollade oljenivån i motorn! Stickan var TORR. Nåja det fanns olja hos dom men ska man verkligen blanda olika oljor i en motor, tillverkare?

2 veckor efter att jag köpt bilen så upptäckte jag att bakstötdämparna var slut. Kontaktade Fordonsbolaget i hopp om bra support. Det blev en diskussion angående dessa såklart. Jag ringde till lokala MB verkstäder här uppe och fick pris på nya stötdämpare, dock var dessa bara att utesluta eftersom Fordonsbolaget ej ville betala dom.

Jag hittade SAHS stötdämpare för 1600:-/paret, köpte givetvis dessa. Även här blev det strul. Det tog 1 månad för Fordonsbolaget att betala fakturan på dessa.

I Juni 2014 så började bakaxeln att låta på denna bil också. Åkte in till MB bilverkstad och dom konstaterade att den var slut. Så byte blev det. Det löstes snabbt med tanke på att Fordonsbolaget hade köpt en 1 års garanti av Svenskbilgaranti AB.

Juli 2014 så har motorlampan tänts och bilen går dåligt. Tänker inte kontakta Fordonsbolaget mer om denna bil.
    Visst löste dom lite problem men jag tycker att det har sköts på ett dåligt sätt.
    Jag kommer aldrig mer att handla hos Fordonsbolaget!
  • Nicklas H
    Nicklas H skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Efter lite om och men så tar Fordonsbolaget sitt ansvar och är schyssta även när det strular lite grann. De är även riktigt trevliga.
  • Erika
    Erika skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Super trevliga

Letade bil tidigare i våras och fick vänligt bemötande och bra service från första stund. Köpte sedan en Saab och kommer garanterat handla där igen!
  • Christian
    Christian skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Köpte en Volvo XC60, riktigt nöjd med affären och personalen!
  • Ronny C
    Ronny C skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Köpte en Audi A4 från Fordonsbolaget och måste säga att det är mitt bästa bilköp någonsin. Grabbarna där var super trevliga och fick intrycket direkt att de visste vad de snackade om. Kommer definitivt handla med Fordonsbolaget vid eventuella framtida köp!

P.S Bytte dessutom in min bil vid köp, fick ett bra inbytespris!
  • Damiano T
    Damiano T skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Bra bemötande från personalen. De kan tala för sina produkter till skillnad från många andra bilförsäljare jag stött på. Gillade att det inte var så mycket säljsnack. Kändes ärligt och tryggt! Kan rekommendera firman!
  • johan l
    johan l skrev om Fordonsbolaget i Sverige AB
    Köpte min bil hos Fordonsbolaget i slutet av november, jag är jättenöjd och fick ett jättebra och seriöst intryck av firman. Säljaren gav mig god tid att ställa frågor om bilen samt att han var jättetrevlig och kunnig på sin sak (Daniel). En av det bättre bilhandlare som jag köpt bil utav. Kommer garanterat att köpa fler bilar av denna firma Mvh Johan Lundell

Råbäcksvägen 1, 194 65 Upplands väsby