Fordonsmäklarna Sollentuna

Fordonsmäklarna Sollentuna

En del av Fordonsmäklarna www.fordonsmaklarna.se
  • BadgeFourYears
4.3

Välkommen till Fordonsmäklarna Sollentuna! På Bollstanäsvägen 1 i Sollentuna hittar du Fordonsmäklarna Sollentuna! Vi är ett team med lång erfarenhet i branschen och experter inom varje område. Allt från värderingsmän och bilförsäljare till mekaniker och rekonditionerare. Hos oss hittar du en rad olika märken såsom: Subaru,...

108 omdömen om Fordonsmäklarna Sollentuna

Sedan starten hos Reco 2020

Torbjörn Å
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Snabbt och enkelt utan några problem.

Lars A
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Fick en mycket bra service genom hela affären.

Lars A
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Bra mottagen av kunnig säljare

Max A
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Oliver gav ett professionellt intryck och hade bra koll på bilarna. Ägarbytet drog ut på tiden pga röda dagar men Oliver fixade en lånebil på sekunden så all cred till honom för en bekymmersfri leverans!

Carl Gabriel H
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Otroligt bra service och hjälp, Deniz på fordonmäklarna i Sollentuna har hjälpt mycket med nytt bilköp, bra service och uppföljning. Rekommenderar starkt.

Jonas B
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Var in och bara skulle titta på ett ev byte, Denis Perez väckte köpartankarna direkt vilket resulterade i ett bilköp 6mån tidigare än planerat - på ett gott sätt! Mycket hjälpsam, professionell och lösningsorienterad säljare vilket säkert leder till fler affärer i framtiden. Snabb, informativ och punktlig i processen! Sök upp honom! Mvh ännu en nöjd kund / J

Maria H
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Vår säljare Oliver Nyland var mycket trevlig och hjälpsam. Höll oss hela tiden uppdaterade och informerade! Det uppskattades!

Pritam B
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Good service/ tack! Lycka till!!

Maria P
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Toppen! vad mer kan man säga. Inga förväntningar men vi köpte en ny Hyundai.

Klas J
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Mycket bra och proffsigt bemötande Jag fick till och med hämta bilen innan anläggningen öppnat ++++

Catharina K
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Har haft kontakt med Oliver som har varit väldigt trevlig och tillmötesgående och med ett stort tålamod. Kan verkligen rekommendera honom.

Amanda M H H
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Så otroligt duktiga killar jag har haft med att göra på detta ställe. Platschefen Danne, Jimmy o Peter helt otroliga. Tusen tack för att ni var snabba att hjälpa mig med mitt bilbatteri som inte var så lätt att hitta 🫶

Hasab A
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Väldigt trevligt bemötande, bra service, kunnig personal.

Magnus H
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Fordonsmäklarna i Sollentuna är snabba, professionella och oproblematiska. På ett smidigt och trevligt sätt löser dom bilaffären och finns alltid där om du har frågor.

Per B
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Letade efter en Ioniq 5 och hittade en demo bil hos Fordonsmäklarna. Hade inte möjlighet att komma och titta på den på plats men de bilder som fanns på webben och med lite extra bilder och bra info från säljaren Oliver bokades bilen på distans och när jag kom upp för att hämta bilen stämde allt med beskrivning och nya vinterhjul satt på enligt ök. Nu är jag lycklig ägare till Ioniq 5 efter trevligt och bra bemötande.

Johannes S
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Hej, köpte en ORA 300 elbil av Oliver på Fordonsmäklarna Sollentuna. Var runt en hel del för att hitta prisvärt alternativ på elbil då vår nuvarande Leasing går ut på extrabilen. Som vanligt med bilsäljare är det blandat intresse, tystnad och lite skojjarfasoner mixat med bra säljare. Bland dessa är Oliver en ung säljare av den gamla skolan i dess positiva bemärkelse. Snabb, hungrig och bra bemötande. En som du ska bolla pris och upplägg med. Återkommer snabbt, är intresserad och vill få till det. Jag kan därför varmt...

Sheraz C
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Vi vill varmt rekommendera Oliver som vår förstklassiga fordonmäklare. Vi är överväldigade av den utmärkta servicen och det engagemang han visade när vi nyligen leasade en liten bil till vår familj. Oliver gjorde hela processen otroligt smidig och anpassade sig verkligen efter våra specifika behov. Han lyssnade uppmärksamt på våra krav och önskemål, och sedan arbetade han snabbt och effektivt för att hitta den perfekta bilen för vår familj. Hans kunnighet om olika fordonalternativ och förmåga att skräddarsy lösningar...

Mathias H
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Trevligt bemötande från att man klev in hos Fordsonsmäklarna i Sollentuna. Oliver är en duktig säljare, lätt att hålla kontakt med. 4/5 stjärnor pga av att leveransen tog lite för lång tid mot vad vi diskuterat.

Mikael B
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Vår senaste kontakt, Oliver har skött sig jättebra. Dock kan jag klaga lite på den obefintliga informationen jag fått i den extremt lång väntetiden på vår Ioniq 5, 2 år och fyra månader från beställning till leverans, självklart mest Hyundais fel men inte en enda gång har dom varit "proaktiva" utan man har själv fått kontakta dom för att få status uppdateringar. Oliver är den enda som kontaktat mig självmant.

Andreas F
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

En tydlig och bra process från början till slut.

Elsin S
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Kontakten över nätet funkade bra, hade reserverat en bil med handpenning. Väl på plats satt alla försäljare vid sina datorer och petade på tangenterna för fullt. Ingen kom fram och frågade om jag behövde hjälp, trots att jag gått fram till bilen jag reserverat för att känna och klämma på den i närmare 15 min tills jag själv fick gå fram till en försäljare och be om hjälp. Affären funkade fint också. Dock så lovade försäljaren vid slutet av affären att det bara var att sätta sig och åka hem. 44 mil i detta fall. Allt skulle...

Svante B

Tillmötesgående och serviceminded personal

Oscar D
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Bra bemötande och en liten miss vid leverans av bilen, satt fel däck på bilen men inget som inte kunde lösa några dagar senare när verkstaden hade tid. Det gick naturligtvis bra att köra på de felaktiga däcken under tiden. Oliver som är säljaren, skötte sig galant. Jag är mycket nöjd med hans arbete.

Mansor E
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Grymt bemötande från början till slutet. Kommer självklart handla fler bilar här. Oliver är grymt bra försäljare, rekommenderad starkt! //Mange

Charlotte C
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Oliver är otroligt serviceminded, snabb och sympatisk. Översäljer inte men är samtidigt angelägen om att man ska köpa en br bil, helst nyss 😁👍🏼 super

Bo G
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Jag ficke ett mycket bra och proffsigt bemötande, av Oliver Nyland när jag nyligen köpte min elbil från Fordonsmäklarna! Jag är mycket nöjd och kan rekomendera Oliver som säljare!.

Eugenio S
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Effektivt. Lösningsinriktad säljare. Hjälpsam.

Sos Optik Ab S
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Bra och snabba svar när jag behövde kontakt med dem.

Jonatan O
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Beställningen och leveransen sköttes galant av Oliver på Fordonsmäklarna och de småstrul som dök upp hanterades väldigt smidigt.

Alexander D
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Köpte en bil av en säljare på Fordonsmäklarna Sollentuna, han lovade mig en rekond och lack färg då min bil inte var tvättad och hade repor, när jag sedan hör av mig till honom så ignorerar han mina sms helt och hållet och var bara angelägen om att få mina pengar. Efter det inget svar!

Per N
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Jag hämtade ut vår nya bil och lämnade samtidigt in vår gamla. Väldigt nöjd med både inbytet, den service och bemötande jag fick.

Marcus H
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Fått hjälp av Oliver vid köp av elbil och vinterdäck. Supertrevlig, kunnig och mån om mina behov. Stark rek!

Simon S

Mycket nöjd med Oliver Nyland // Simon GastroTeam

John Stig L
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Lämnat bilen på årlig service för 3:e gången och även fått hjälp med garantiärende vid ett tillfälle. Alltid lika positivt bemötande och bra information. Känns som dom vill göra det där lilla extra. Vänliga hälsningar John

Marina I
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Stort tack Deniz för ännu en smidig och bra bilaffär. Alltid bra bemötande och proffsigt hjälp! Uppskattas enormt :)

Ulrika L
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Mycket bra och proffsigt bemötande av Oliver! Snabb och smidig affär! Och bra tillgänglighet! Tack!

Alexander D
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Hade Oliver som säljare, han var helt fantastisk och tillmötesgående, smidig affär som uppskattas! :)

Anna Z
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Kunnig säljare som gav extra service genom att ge råd utöver det vanliga Tog sig tid att gå igenom bilens alla funktioner trots att det var flera kunder i hallen

Stig m
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Fordonsmäklarna har varit uppriktiga och förstående för min frustration av att fått vänta i nästan 1,5år på leverans av min Ioniq5. Inte deras fel och de har varit lika frustrerade av leveranstiderna. De har skött sig och den enda orsaken till att jag inte lämnat 5 av 5 är att de inte aktivt hört av sig under tiden, även om informationen är att ingen information finns att ge. Över ett år är en lång väntetid och att inte upprätthålla kundkontakt med någon form av information under tiden är inte top notch så där finns utrymme...

Mika B
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Oliver är bäst bra försäljare

Erik E
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Ett mycket bra bemötande, smidig och bra bilaffär!

Birgitta M
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Vi har leasat en bil. Vi har blivit väl bemötta från första mötet till leverans av bil. Vi har snabbt fått svar på frågor via sms vilket uppskattats. Vi är nöjda. Ett extra plus till personen på verkstaden som på ett mycket vänligt sätt direkt hjälpte oss med en ”liten” fråga. Det uppskattades.

Marie K

Trevliga och flexibla försäljare

Kaveh D
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Tänk till en gång extra innan ni besöker Fordonsmäklarna Sollentuna. Jag träffade en säljare som var väldigt trevlig initialt. Tyvärr förändrades kontakten väsentligt när jag väl fått bilen. Bilen var urladdad vid köpet, det saknades golvmattor och det fanns inte tid för att ge mig en ordentlig genomgång av bilens funktioner. Vid påtalande av detta tog det flera dagar innan återkoppling . För att få mattorna (som borde ingå när man köper en ny bil för +500 tkr) ville säljaren ha 5 i betyg på reco.se. Efter ”betalning”...

RASMUS E
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Sjukt besviken på Forodnsmäklarna! Har drivit en reklamation sen ett par dagar efter mitt köp! Säljaren undviker mig helt på sms, samtal och mail!! Fått jaga säljaren via hans kollegor mm mm... Efter 4v får jag avlsag på min reklamation! Jag försöker då få tag i hans chef som säger i bakrunden i luren att jag ska maila honom ist.. Även han skiter fullständigt i att svara mig! Sjukt oseriöst företag! Aldrig varit med om dess like hur man kan skita så hårt i sina kunder! Händelse anmält till ARN!!!!

Gledian P
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Jag har kontaktat er 4-5 gånger via telefon och samt mejla och ni har aldrig svarat.

Tomas O
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Trevligt bemötande från början till slut.

Andreas L
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Väldigt strulig beställning men tog absolut sitt ansvar så i slutändan är jag mycket nöjd.

Mustafa P
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Köpte en Bmw där, super nöjd med bilen och 5/5 till Deniz som sålde bilden. Där pratar vi service. Rekommenderar honom starkt.

Jenny L
Skrev om Fordonsmäklarna Sollentuna

Bra och snabbt bemötande, allt gick smidigt!