Furniturebox
1.7 i betyg av av
90 omdömen
Furniturebox levererar dyra möbler till marknadens lägsta priser.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag90 omdömen om Furniturebox
-
skrev om Furniturebox
Lovar hemleverans men levererar ändå till ombud. Fick gå och hämta 20 kg bord trots att jag betalat för leverans. Bolaget vill inte ens erkänna att de gjort fel och kan såklart inget göra. Erbjöd sig inte ens att betala tillbaka kostnaden för frakten. Undvik dessa och andra Bygghemma som pesten (Chili, Trademax etc)
-
-
skrev om Furniturebox
Betsällde 2 st uterumsfåtöljer (Thor). Fick dem hemskickade snabbt en fredag, men det saknades ett antal skruvar. Skrev detaljer om detta till deras reklamationsavd. Försökte sedan få kontakt med dem på tfn, där de svarade att jag skulle vänta till jag blev kontaktad. Vi bestämde oss då för att köpa skruvar själva och skruva ihop dem. Då visade det sig dessutom att den ena fåtöljen hade "svetsloppor" i skruvhålen. Lyckades få bort dessa, och satte sedan ihop fåtöljen som dessutom är "sned".
Efter en vecka återkommer Furniturebox och säger att pga att vi har bytt skruvar och dessutom åtgärdat svetslopporna så avser man inte ersätta oss öht. Inte ens skicka oss de saknade skruvarna.
Så, precis som många andra sagt, håll er borta från Furniturebox. De är oseriösa på alla sätt. -
skrev om Furniturebox
Beställde en hallbyrå som när den väl kom inte stämde överens med den marknadsförda produkten. Monteringsanvisningarna var under all kritik och stämde heller inte överens med den levererade byråvarianten. Dålig kvalitet på materialet som försvårande montage.
-
-
skrev om Furniturebox
Beställde en röd sammetsoffa och leverans skulle vara i början på December och fick olika leveransbesked varje gång jag ringde och känsliga personer i kundtjänst som tyckte jag var otrevlig??!!men varför jobbar man i kundtjänst då?så akta er att lita på detta företag som köper möblerna från utlandet och det brister i kommunkiatuonen!väldigt ledsen för nu säger dom efter att först inte hittat min order att soffan kommer i januari så i jul blir det kuddar på mattan!!!under all kritik att ljuga för kunder och dessutom slarva bort ordnar!
-
skrev om Furniturebox
Bedrägerier företag, företaget kan inte ens betala tillbaka, beställde en tavla och sen avbeställde den, de sa 3-5 dagar en annan sa 3-8 dagar, 8 dagar gått och nu säger en annan person 2-10 dagar helt plötsligt. Lättast blir att anmäla dem.
-
skrev om Furniturebox
Företagen är säkert jättebra om du får en hel och rätt produkt från början och INTE stöter på förseningar eller andra problem. Men om inte så börjar den långa resan med att få urusel service från deras undermåliga kundtjänst.
I vårt fall har ni levererat fel vara och ni vägrar ersätta den trots Furniturebox har gjort fel och vi har tydliga bevis. Så här står vi men en säng som inte går att sova i. Efter 3 månader utan återkoppling eller lösing så måste ni förstå att man blir irriterad.
Efter 11 dagar har vi fortfarande inte fått svar av er kundtjänst.
Ni har väldiga problem men er kundtjänst och service mot era kunder. Förstår verkligen inte hur ni kan bedriva en så stor verksamhet på det här sättet. Ni har tydliga ledarskapsproblem och ni skulle behöva se över hela er kundtjänstverksamhet. Det är under all kritik.
Beloppen ni förlorar i ert förstöra rykte är större än vad det faktiskt kosta er att ersätta oss med rätt vara som vi har dessutom betalt för!!
Jag skulle vilja ta detta så långt att de ni sysslar med är bedrägeri. Ni saluför varor och tjänster som inte stämmer.
Handla inte från Furniturebox!!! -
skrev om Furniturebox
VARNING: Både Chilli och FurnitureBox ingår i ägaren Bygghemma Group. Dom kör med gratis frakt MEN lägger på en dold avgift som kallas för "expeditionsavgift" som helt plötsligt dyker upp när du ska betala. Men det värsta är leveranstiderna som är bedrövliga och support svarar ej när jag vill ha kontakt. Tills dom kör med raka kort och sätter sina kunder först så fötjänar de här företagen att gå under.
-
skrev om Furniturebox
Vi köpte en soffa för att ha i gästrummet. Ena benet släppte och gick inte att skriva fast igen. Soffan är knappt använd så vi reklamerade den. Vi blev ombedda att skicka in bilder vilket vi gjort och så har vi säkert ringt 15 gånger.
Den första gången svarade de och lovade återkoppla följande vecka. Nu svarar de varken i telefon eller mejl. Ringde då kundservice som hänvisar till reklamation som inte svarar. Ringde kundservice igen och när jag kom fram efter lång telefonkö, kopplade de bort mig. Ringde då från hemligt nummer och kom fram. Förklarade att det inte går att få svar från reklamationsavdelningen och ville ha hjälp i kundtjänst. De vägrade och kopplade till reklamation igen, som inte svarar.
Nu har jag kontaktat koncernen för Furniturebox och så får vi se om de tar det hela på större allvar. Ett företag som vägrar ha kontakt med sina kunder vid reklamation känns mer än lovligt oseriösa. De växer så det knakar, men en sådan expansion ska ske ärligt och inte med hjälp av lurendrejeri. Furniturebox ingår BHG Group som är en större koncern. https://www.wearebhg.com/sv/ -
skrev om Furniturebox
Produkten jag beställde var trasig. Reklamerade för flera veckor sedan och har försökt nå dem på telefon för att få en återkoppling men gav upp efter 30 min i kö. Har försökt få svar via mail under två veckors tid.
-
skrev om Furniturebox
Man har ju hört mycket om Furniturebox och dess systerbolag, tyvärr var det den enda sidan som sålde en tv-bänk jag verkligen ville ha. De påstår leverans mellan 2-6 vardagar, idag har det gått 6 dagar och varan är ännu inte skickad trots att den finns i lager, kundtjänst har dessutom inte svarat mig på 2 arbetsdagar.
Undermålig service på ett sånt stort företag, sista gången jag handlar här.
Order E17072353 -
skrev om Furniturebox
Mamman till alla förseningar drabbade oss med detta företag.
Ett bord beställt 8mars blev bit för bit försenad till 9 JUNI!
Allt utan uppdatering från dem. Varje vecka den inte dök upp så fick vi helt enkelt höra av oss till deras kundtjänst där det lovades att veckan därpå skulle det komma, och sen nästa vecka, och sen nästa vecka osv. Ända tills det rackat upp till 1,5 månad då det i ett rask drag blev försenat med hela 8 veckor till!
Den förseningen fick vi heller inget veta om förns vi aktivt hört av oss till dem....
Vi avbeställde till slut bordet då förklaringen var luddig " Oklara besked från leverantör" och " Jag vet inte varför du inte blivit meddelad om förseningarna, för vi har bra rutiner på sånt". Tål inte företag som inte uppdaterar sina egna kunder vid avvikelser av deras beställningar osv, USCH! -
skrev om Furniturebox
Beställde hem flertalet varor varav ena varan var använd, rostig och dessutom avmonterad på fel sätt. Kontaktar reklamationsavdelningen och får till svar att de skickar en ny bit (skruv) och att vi kan diskutera kompensation efteråt. När väl biten kommit (sent) får jag alternativen 600 kr i presentkort eller 400 kr krediterat på en vara som kostade 2995 kr. Så jag valde att skicka tillbaka varan. Varför ska jag betala 2595 kr för en använd vara?! Nu får jag ett mail om att detta ska kosta 395 kr i returkostnad. Jag har inte ångrat mitt köp, utan väljer att skicka tillbaka den för att ni inte levererat det ni lovat. Reklamationsavdelningen menar på att detta är plus minus noll då jag "slipper" betala 2995. Förklarade för honom att det blir det inte för nu betalar jag 395 kr för en retur som måste ske pga att de inte lyckas ha leverantörer som levererar det de lovat, en ny vara för 2995 kr. Otroligt besviken på dels varan men också ert sätt att hantera detta på. Inte nog med det är ni orimligt långsamma på att svara, så nu måste man lösa det själv med SVEA ekonomi som sköter era fakturor.
-
skrev om Furniturebox
Varför finns det inte minusbetyg? För det är vad Furniturebox förtjänar. På deras webbplats står att de vill att deras kunder ska bli 100 procent nöjda. Jag är 100 procent missnöjd.
De saknar helt servicekänsla, de levererar inte vad man har beställt och betalat för och de tar inte kontakt för att lösa problemet.
Handla aldrig hos dem. -
skrev om Furniturebox
Alltså, det här företaget saknar helt servicevilja! Sämst i alla kategorier någonsin!
Jag köpte en möbel från dem, men en skruv hade trasiga gängor så den var obrukbar. Jag reklamerade den och bad dem om en ersättningsskruv. Först krävde de att jag skulle fota felet och vänta på svar. När de sedan hörde av sig så hade jag hört av mig för sent. Det hade gått mer än 7 dagar från det att jag mottagit varan, och då upphörde all form av reklamationsrätt enligt deras köpvillkor. Felet var att jag gjorde köpet via mitt företag, då har man inte rätt till i princip ett skit hos detta bolag. Vad jag än sa så brydde de sig inte, 7 dagar är 7 dagar fick jag veta.
Jag ringde direkt till tillverkaren istället, lyckligtvis en svensk firma. De skulle skicka en ny skruv på momangen sa de. Inga som helst problem.
Nej, detta är ett oseriöst skojarföretag. Man har en fin fasad, men när nåt går felmärkt du helt körd... Avråder kraftigt från köp från dem! -
skrev om Furniturebox
Köpte ett vitrinskåp som levererades i fyra paket. Tre paket innehöll vitrinskåp och en del innehöll del av matbord. Dels Var jag tvungen att fota och mecka delar jag fått etc fast det enbart ett paket som uppenbarligen var fel. De var snabba på att ta det felaktiga paketet i retur medan det saknade paketet dröjer. Får olika mail med olika leveransdatum och senaste budet är att kompletteringen kommer 1,5 månad efter första leveransen. Nytt vitrinskåp hade jag fått på 6-8 dagar. Man måste även ringa varannan vecka och be dem flytta fram fakturadatumet för det är allt de har rätt att göra då de redan sålt fakturan till Svea. Idag när jag sa att det inte var ok att begära att jag som kund som inte gjort fel ska behöva sitta i telefonkö varannan vecka för att få datumet framflytta utan att de fick lösa det på något sätt. Efter mycket suckande så kunde de ju maila Svea och be om lov. Efter alla problem, extra bärande och väntande kunde man kanske tro att man skulle få någon kompensering eller ordentlig ursäkt Som de flesta andra företag skulle gjort i denna situation, men nej inte hittills alla fall.
Två av tre köp av furniturebox har varit besvärliga och responsen hos kundtjänsten ljummen så inga fler köp av dem för mig -
skrev om Furniturebox
Usel service och dåligt bemötande. Tekniken gick spel vid beställning och trots direkt mailkontakt från mig med korrekta uppgifter i direkt anslutning till beställningen samt telsamtal med 2 olika personer på kundtjänst så kunde detta inte lösas. Jag upplevde inte att era medarbetare hade en vilja att försöka lösa problemet. Jag fick betala returavgift för en vara som jag ville ta emot men som aldrig skickades iväg för att företaget inte kunde ändra att mitt namn skrevs fel. Riktigt dåligt.
-
skrev om Furniturebox
Hade det funnits -100 så skulle jag har valt det. Oseriöst företag, kan ej kund service svåra att få tag på. Ljuger för sina kunder, håller aldrig det de lovar eller det som står på deras hemsida. Jag orkar inte ens gå igenom alla detaljer men jag kan säga så här en reklamation ska inte ta 1 år och 4 månader att hantera. Köp aldrig där ifrån, jag köpte 2 gånger och båda gångerna gick det åt helvetet.
-
skrev om Furniturebox
Det står tydligt att man har öppet köp, står inte lika tydligt att man debiteras nästan 400 kr för returen. Jag ville boka av en vara 2 dagar efter beställning men debiteras trots att varan inte lämnat lager. Hade kunnat förstå om jag fått varan och ville göra en retur men detta är oseriös 👎🏻
-
skrev om Furniturebox
Känner mig så lurad, på bilderna ser det ut som utemöbler/loungemöbler men när man fick hem produkten var det bara en mittendel och vill man ha hela soffan som finns på alla bilder måste man köpa till hörndelarna separat. Dessutom vill de ha 395 kr för att man ska ångra sitt köp.
Länk till produkten:
https://www.furniturebox.se/utomhus/grupper/loungemobler/dusternbrook-mittmodul-vit-p347967
Visst det står mittmodul men bilderna är så himla missvisande, falsk marknadsföring så det ryker om det.... -
skrev om Furniturebox
Katastrofdålig hantering.
Beställde en säng till dottern som enligt status fanns i lager, 5 dagar lev. 26 nov.
Efter ngn vecka kollade jag det levstatus, då stod det v 51.
Jag kontaktade kundservice som gav svaret att dem skulle kompensera detta, men först skulle varan tas emot.
Varan togs emot strax innan jul och jag mailade och efterfrågade denna kompensation.
Dem erbjöd 275:- som senare höjdes till 300:- i form av presentkort.
Det togs enligt dem hänsyn till antal förseningsdagar och värde på produkt ca 5500:-
Riktigt uselt och ett hån. -
skrev om Furniturebox
Hej!
Fick detta svaret av deras kundtjänst när jag försökte beställa nya kuddöverdrag till en möbel de fortfarande säljer. Kan ju vara bra att veta innan man köper nåt ifrån detta skojarföretag. De säljer alltså inga reservdelar till några av sina produkter, Sanslöst...
”Hej Daniel!
Jag beklagar för att dynorna inte längre är i samma skick som när du köpte dem.
Dessvärre så säljer vi inga överdrag eller andra reservdelar till våra produkter längre.
Återkom om du har andra frågor eller funderingar.
Önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Jennifer” -
skrev om Furniturebox
Katastrof dålig kundservice!
Köpte utemöbler igårkväll varav bordet blev fel så vi lade en ny beställning på rätt vara. Försökte göra en retur på hemsidan vara de inte hittade ordern. Ringde tidig morgon och fick besked av kundtjänst att varan hade hanterats och att jag skulle få betala 590 kr i returavgift trots att den inte lämnat lagret.
Fruktansvärt dålig service! -
skrev om Furniturebox
Köpte en säng där för ca 1
År sen. Ur dålig kvalité. Den tunna madrassen gick i sönder redan första veckan i dragkedjan, den stora tjocka madrassen har stora hål i sig där man ligger och ska även tillägga att ingen av oss är speciellt stora av oss. Så man får ont i ryggen, trots att där skulle vara 3 eller om det va 5 års garanti så får vi inte ut något, fast vi har skickat in bild bevis osv, dom frågar bara ut efter fler bilder som redan är tagna, tills man blev irriterad och sa ifrån så har dom ens slutat att svara på Mail, ur uselt företag dålig kvalité på deras skit saker 🤬 -
skrev om Furniturebox
☠️VARNING☠️
Sämst kvalité på produkten och tillhörande skruvar, inget på bilden på hemsidan visade att det inte fanns någon baksida på skoskåpet, 4 försök och många samtal för att få hem varan. Riktigt dåligt. -
skrev om Furniturebox
Det sämsta företag någonsin. Har i tre månader försökt få min leverans fullständig. De skyller allt de kan komma på.
-
skrev om Furniturebox
Det i särklass värsta bolaget jag haft med att göra. Ljuger för sina kunder, noll kundservice, handla inte här!!!
-
skrev om Furniturebox
Varning för det här bolaget. Otroligt oseriösa och oprofessionella. Gjorde en beställning och fick meddelande om att ordern var plockad och skulle bestämma en tid för leverans. Valde en tid (där vi var tvungna att vara hemma) men ngt bud dök aldrig upp. Efter mkt om och men kom jag fram till budets support där de meddelade att de inte fått vara till sig.
Försöker då kontakta Furniturebox som på sin hemsida säger sig ha en telefontid mellan 9-17. Möts då av ett meddelande där de säger att de öppnar först klockan 13. Lägger då ett ärende via deras sida och det är över två veckor sedan men inget svar har jag fått.
Har också spårat mitt paket och nu verkar det som att de kan fått paketet och de ska kontakta mig för utkörning men det har de inte gjort. Lagt ärende även till dem (10 dagar sedan as we speak) och inte hört ngt där heller. Alltså, kombon Furniturebox och DHL är riktigt dålig.
Åter igen, beställ inte från dem. Risken är att ni blir lurade.
Ironiskt nog var de snabba att beklaga sig när jag betygsatte dem via en annan tjänst. Då tog det en dag.
Just nu är det snart en månad sedan vi la beställningen och fakturan är betald sedan länge. Next up, ARN.. -
skrev om Furniturebox
Fyra månader tog det för mig att få mina soffor.... Två gånger skickade de fel och vägrade acceptera deras misstag. De försökte tillochmed få mig att betala avgifter för att ta tillbaka sakerna. Jag såg hur dåliga omdömen Furniturebox hade på Prisjakt och beställde iaf så jag får skylla mig själv. Kan vara det jobbigaste företaget jag någonsin haft att göra med.
-
skrev om Furniturebox
Handla ALDRIG av Chilli eller Furniturebox... för ert eget bästa... jag orkar inte ens gå in på detaljer av ALLT som de gjort fel... varning!
-
skrev om Furniturebox
Beställde två varor. Båda stod att de var i lager när jag beställde, med en leveranstid på 5-7 arbetsdagar. Båda kom för sent. Ena anlände 1 vecka efter angivet datum. Andra produkten levererades aldrig. Efter 1,5 månader så bestämmer sig Furniturebox (efter ha haft kontakt konstant i 1+ månad) att återbetala mig för att de inte kan hitta produkten. Återbetalningen skall ta upp till 17 dagar att motta.
Jag har alltså betalat för något jag aldrig fått, i 2 månader.
Kan inte annat än avråda från det här företaget. -
skrev om Furniturebox
DO NOT BUY HERE, it is a waste of time, i ordered a bed, when it came, all the pieces and the mattress was wrapped in a piece of old cartoon with everything loose, the dhl person just threw it out of the wan and left before i managed to even check what i got.
when we took away the piece of cartoon, there was no paper inside from furniture box or dhl regarding what was delivered/ordered, how many pieces, etc. no assembly instructions and no screws.
it looked like i got a pile of garbage thrown together
i wrote email to furniture box customer support and got no answer for days, so i called and had to wait on the phone for more than an hour to speak to someone, just so i was told that there is nothing customer support can do and i have to wait for someone to answer my email. i asked about the instructions and a list of things that were supposed to come with the bed, the person knew nothing, no help or information what so ever
after almost 2 weeks i get this answer:
---------
Hi,
We can send you a fittingbag and assemble instructions.
Do you wish to send your bed in return, please send us the number of shipping notes needed to send your bed in return.
A shipping slip should be on each package that will be returned.
Upon delivery to our warehouse you will be fully refunded.
Please return with an answer.
Wishing you a nice day.
---------
i dont know what a fittingbag is supposed to be and what are shipping notes, i didnt get any with the delivery , so much time wasted and still i have a pile of useless furniture pieces in my room for which i paid over 5k sek. i was told that if i want to wait for the missing screws and instructions to come it will take another 3 weeks and i dont even know if that is all that is missing. if i want to return it and get money back, i have to pack all the pieces myself, label them and arrange with dhl to return it, and i m being told i will get my money back only if and when all the piece come back to furniturebox, so if dhl looses something i get no money back, this is disgraceful -
skrev om Furniturebox
Köpte en Boole "datormöbel" såg bra ut på bild men. En misslyckad ikea plankning som är hopplös att montera. Tog 2,5 tim. Tangentbordet går att dra ut 23 cm. Obefintligt med plats för ett bekvämt arbete. Bakstycket är placerat så det är i vägen för anslutningarna. Hyllan är dessutom för kort och för bred. Vem har en pc 28 cm bred? Oanvändbart! Köp ej!
-
skrev om Furniturebox
Första och sista gången jag beställer från företaget.
De kan inte hålla vad det lovar och kunden får lida för deras misstag.
Har fortfarande inte fått mina varor och ingen kan se varför eller när det kommer.
Deras kundservice är av det absolut värsta jag varit med om. -
skrev om Furniturebox
Jag beställde en byrå för EN månad sedan,
har ifrågasatt var den är, och får samma trötta ursäkt varje gång - "vi har försökt nå DHL och bekräfta tiden om leverans, ni bör bli kontaktade av dem idag"
Sjukt missnöjd! -
skrev om Furniturebox
Har köpt både divansoffa och säng
Är jättenöjd -
skrev om Furniturebox
The worst customer experience I ever had with a Swedish company.
When I ordered my sofa, I wrote in the comment box that I need to be called 5 min before they deliver it.
They sent me a message including a link that I could track the truck the same day. That day I asked my boyfriend to come to my place to help me with carrying the sofa upstairs. He took half a day off to help me with that.
It was only 10 min to our delivery but suddenly the tracker link changed the time to 41 min and it showed that they have one more delivery before mine. Both I and my boyfriend checked the link from 2 different mobiles and it stayed the same time. 5 min later I checked the link again and the status stayed " Kunde inte levereras" !!
We were so confused because I did not even get a call and how is it possible to change the status from 41 min to " Kunde inte levereras" in 5 min!!?
I called the customer service but 28 people were in the queue before me. Waited more than 30 min to talk to CS. Explained everything to her, she said book another time!!! I explained that my boyfriend will travel abroad the same night, I am student and I do not have any help to carry the furniture to my apartment (You have to pay extra 399kr to them for carrying the furniture to your apartment).
She said she will call the driver to see if they can deliver it on the same day and she will call me back. Guess what, she never called back!!!!!
I sent an email with all the details along with frustration because my boyfriend had to go back to work after the lunchtime. They answered after 2 pm that they are sorry for inaccuracy in their system, I can book another time but I should pay for the delivery to my apartment or if I would like to cancel my order, it will cost 595 kr plus the administration fee that I already paid is gone.
Furniturebox should take the responsibility for their system malfunction and compensate waisting 2 people's time, the stress they gave us and not be delivering in the promised time otherwise I will contact "Konsumentverket". -
skrev om Furniturebox
Kunde inte låta bli att beställa en soffa. Fick den inom fyra dagar och kvaliteten var bättre än jag väntat. Hade lite funderingar kring ett soffbord och ringde upp kundservice. Hade hört att det kunde ta tid...men till min förvåning tog det bara 5 minuter innan det svarade. Fick uppfattning att bolaget lidit av växtvärk som är på övergång. Här kommer jag handla mina möbler. Prisvärda och levererar i tid!. Tack
-
skrev om Furniturebox
Varnar för detta företag! Kommer inga möbler, nu har de dessutom rea igen, fast på denna rea har dom höjt priserna? På varor som inte ens levererats till kunder som beställt innan 😱🤬 Välj annan möbelfirma.
-
skrev om Furniturebox
Försenad leverans, fick inga svar på Mail och kom inte fram på telefon. Tre veckor senare (efter utlovad leverans) får jag ett Mail att de påbörjat en reklamation, frågar då om de har produkten i lager ens eftersom jag ville ha den och de stod på hemsidan att det fanns - får inga svar på mina frågor och inga beklagningar om sent svar eller utebliven leverans. Sämsta kundservicen jag stött på i hela mitt liv. Fick idag äntligen tillbaka mina pengar efter många om och men!
-
skrev om Furniturebox
Riktigt uselt företag!
Handlade här för andra gången dock pga av att vi fick kompensation för att den första produkten var trasig.
1.Får leveranstid mellan 08-17. För personer som jobbar krävs det då att man får ta ut en semesterdag.
2. När väl leveransen kommer är den ej komplett.
3. Försöker ringa chauffören, men det går ej.
4. 45min telefonkö för att kunna säga vad som hänt.
5. Svaret man får: vad synd... jag ser till så att en handläggare tar hand om detta nästa vecka, Var det inte en handläggare man pratade med?
Det slutade visst inte här...
Det senaste man fick höra är att varan utgått från deras sortiment...
Lite lustigt att man får en del av varan levererad...
Har aldrig haft dessa problem med varken Mio Ikea EM eller liknande. -
skrev om Furniturebox
Lägger också en varning! Jag beställde en säng som var lagervara. Dvs 2-5 vardagar. I mailet med orderbekräftelse ändrades leveransen till 2-3 veckor. Men efter en vecka blev jag kontaktad av postnord som hade leverans till mig. Gick ifrån jobb för att bli levererad benen enbart till sängen. Kontaktuppgifter är väl dolda å när man till slut hittar telefon nr. Så är det ingen som svarar. Testat 9 ggr. Suttit 1 t och 32 minuter som längst..
. -
skrev om Furniturebox
Ett skämt! Det går inte att felanäla via deras hemsida då "mailadress är felaktig" trots att jag testar flera olika, de har telefontid 9-15 vardagar men då är det ingen som svarar! Baserat på all dålig feedback här kan man ju undra vart de fått "våra kunder älskar oss" på hemsidan ifrån, man kan ju inte nå dem! Fick fel leverans men vad hjälper 365 dagars öppet köp när man inte får svar, katastrof! Varan va fin isig men får man fel saker & så länge detta icke existerande kundmottagande finns så kan de sälja till någon annan, jag kommer inte rekomendera eller handla av dem igen!!!!
-
skrev om Furniturebox
VARNING! OSERIÖST FÖRETAG!
Gick ner till butik för att beställa en madrass, gick därifrån jättenöjd med en beställd madrass som skulle komma i veckan. Veckorna gick och jag mailar för att kolla vart min madrass är, inget svar. Vecka 4 får jag sms om att min vara är försenad i två månader. jag bestämmer mig för att ångra mitt köp och går ner till butiken. Där fick jag inte ångra min order utan var tvungen att ringa kundservice. i tre dagar har jag försökt ringa utan svar. KÖP INGET HÄRIFRÅN, DOM LURAR SINA KUNDER! -
skrev om Furniturebox
Välkommen till Shitbox
Vidrigt företag,
Tar 395 kr + 89kr i adm avg för att returnera en produkt.
Påstår att man inte kan själv hämta upp leveransen hos distributören när det egentligen bara är ett sätt att tvinga kunder till 495 kr i avgift för en ny utkörning och ifall man inte kan stanna från jobbet 8-17 från att vänta på sin leverans. Distributören har ett lager och en kundtjänst där man enkelt kan hämta ut sitt paket ifall man uppger sitt sändningsid. Ändå ska Shitbox ha 495 kr extra!
Har även en ring upp funktion i sin kundtjänst. 6 timmar tog de för shitbox att ringa upp. Stänger sin kundtjänst vid för högt tryck (hände 23/10 mellan 12-15). -
skrev om Furniturebox
Oseriöst företag , sämsta kundvård jag varit med om . Beställde en tv bänk för två månader sedan som inte var komplett.
De har fortfarnde inte löst detta , svarar ej på mail, ej I telefon och har en arrogant inställning.
Ej värdiga Rosa Bandet sponsorer.
Aldrig mer -
skrev om Furniturebox
Aldrig mer!
Mina varor dök aldrig upp, trots att man redan hade betalat för dem. (De betalade iofs tillbaka pengarna när jag kontaktade dem).
När man läser andras omdömen så hajar man att man inte är ensam så jag kommer aldrig mer handla här.
//Anders -
skrev om Furniturebox
Urdåliga!
Mina varor dyker aldrig upp och varje gång man kontaktar deras kundservice så flyttar de fram leveransdatumet med 2 veckor i taget (antagligen för att man inte ska häva köpet).
Så min rekommendation är att inte handla av det här företaget. -
skrev om Furniturebox
2 månader har gått och fortfarande har jag inte fått det jag beställde. När man väl får tag i kundservice så får man bara ett leveransdatum som de inte håller. Handla inte här!!
-
skrev om Furniturebox
Varning!
Köpte två solsängar, den ena var trasig i svetsningarna och den andra saknade samtliga skruvar/muttrar för montering.
Bemötandet från kundservice (när man väl lyckades komma i kontakt med dem) var under all kritik.
Som sagt, aldrig att jag handlar av detta företag igen. -
skrev om Furniturebox
Aldrig mer!!
När FB marknadsför varorna i stil med "I lager lev 2-8 dgr", kan varan mycket väl befinna sig på en båt utan någon möjlighet att veta när den ankommer. Själva säger de att de absorlut inte kan leverera inom två dagar men att de kanske, eventuellt, möjligen om 8 arbetsdagar. Detta är FB tolkning av marknadsföringslagen som säger att kunden ska ha tillgång till korrekt information vid affärsbeslutet.Räkna med en månads leverans på allt som är större än en skokartong.
Kundservice? Det kan du glömma!