Alla kategorier Webshop Furniturebox

Furniturebox

Furniturebox levererar dyra möbler till marknadens lägsta priser.
Stockholmsvägen 142, 18732, TÄBY
Bean Bag Fabriken AB
Lisen E:
Trevligt bemötande från företaget Prisvärd produkt som alla hundar gillar. Funkar både inne, ute och i bilen. Jag har den även som madrass ...

Webshoppar nära Furniturebox:

Norrlandsgatan 22, Stockholm
Kom in i vår butik på Norrlandsgatan eller besök oss i vår webbshop! Läs mer ›
Kerstin S:
Jag vet ingen som gör en sådan grundlig synundersökning som leg optiker Håkan Sörensen hos Linsen.Han lyssnar dessutom till dina önskemål oc...

Stockholm, Stockholm
Thomas B:
Snabbt och bra vid beställning snabb leverans

Frösundaviks allé 1, Solna
WiseUp gör det enkelt för dig att boka en elektriker. Här väljer du enkelt vilke... Läs mer ›
Hanna W:
Trevlig, proffsig och tillmötesgående.

, Stockholm
Mikael Ö:
Bra, snabb leverans

Läs vad 33 kunder tycker om Furniturebox

• Anders L
    Anders L skrev om Furniturebox
    Satt i onödan och väntade på överenskommen leveranstid, fick en trasig soffa som de ej tog ansvar för.

På överenskommen leveranstid (hel förmiddag) satt jag och väntade förgäves. De varken hörde av sig eller informerade om att de inte kunde komma. Efter mail och telefonsamtal från mig så fick jag tillslut soffan levererad. Då jag packade upp soffan var den trasig och obrukbar och jag mailade direkt över bilder på skador och fyllde i deras reklamationsformulär. Då den obrukbara soffan tog mycket plats önskade jag få snabbt avslut - gav 3 alternativ, sänkt pris , leverans av ny soffa eller återköp, önskade också förslag från dem. Ingen respons från deras kundservice trots massa mail och telefonsamtal. Tog nästan 1 månad innan de hävde köpet och hämtade tillbaka soffan, utan minsta kompensation eller ursäkt. Är sista gången jag köper något av Furniturebox. Rekommenderar ingen annan att handla av dem.
    Anders L gillar detta
  • Jimmy P
    Jimmy P skrev om Furniturebox
    Bedrövlig kundservice. Har mejlat dom för att påpeka att vi inte är nöjda med den soffan vi inköpt för bara ett par månader sedan. Men har efter fyra dagar ännu inte fått något svar... Sittdynor och soffkuddar har blivit helt missformade och insjunkna. Sämst kvalité!! Man verkar få vad man betalar för dessvärre. Bör tilläggas att soffan kom senare än utlovad leveranstid. Dom lovade att soffan skulle komma efter en avtalad tid eftersom att jag var på jobbet och min flickvän som var hemma vid tillfället inte kan bära den själv direkt 2 trappor. När soffan kom så var dom 2 st som levererade den men ändå dumpade dom bara av den utanför vår port. Där fick min flickvän stå och vänta i 20 minuter på att jag skulle komma hem så att vi kunde bära upp den. Hoppas att dom får näringsförbud. Dom skall inte driva ett företag. Köp inte från dom.
  • Jimmy P
    Jimmy P skrev om Furniturebox
  • Karl K
    Karl K skrev om Furniturebox
    Vad jag förstår det så har de nu höjt alla priser inför mellandagsredan. Produkter jag köpte innan rean är dyrare nu med rabatt än vad det var innan. Mycket intressant....

Dessutom skall sägas att det va väldigt lång leveranstid på produkterna. Kommer dock ej ihåg hur lång tid de utlovade och hur lång tid det tog, men lång leveranstid var det.
  • Sara B
    Sara B skrev om Furniturebox
    VARNING!!!! Vi reklamerade en soffa (Howard) som blivit extremt noppig redan efter ett par månader. De godtog EJ reklamationen eftersom de menar att deras sofftyg blir så om man sitter i soffan med kläder på, särskilt om man använder jeans. De ser noppigt tyg efter ett par månader som normalt slitage.
  • Amir S
    Amir S skrev om Furniturebox
    Dåligt företag, dålig kundservice, inget är organiserat, skickar produkt utan manual, annulerar beställd produkt utan att rådfråga med mig, listan på nackdelar med företaget är många, de ger ett falsk sken av att de ska vara ett seriöst företag,men skenet kan bedra, lyd mitt tips och bespara dig tid,pengar och slipp huvudvärk/frustration, köp dina möbler på ett pålitligt företag.
  • Adam E
    Adam E skrev om Furniturebox
    Jag fick felaktig information gällande leveranstider av kundtjänst i samband med köp av en soffa.

De sa att leverans var möjlig efter arbetstid. Nu visar det sig att leverans endast är möjlig mellan 12:00 - 15:00 vilket ställer till det för mig i och med att jag inte kan vara hemma på dagen.

Oviljan från Furniturebox att hitta en lösning på problemet var förkastlig, och bemötandet per telefon är under all kritik. Total oförståelse för mig som kund och mina förstagångsupplevelse av er som nätbutik.

Jag kommer inte rekommendera Furniturebox till andra jag känner.
  • bla b
    bla b skrev om Furniturebox
    Jag har köpt ett vardagsrumsbord ifrån furniturebox och jag är mycket nöjd med det. Jätte snyggt. Men det tog någon månad att få det. Men jag köpte också en säng, det var mycket enkelt att bygga ihop underdelen, men då det kom till skumgummit så var tyget man ska ha runt ut och in vänt utan öppning. Så jag kan helt enkelt inte öppna det och sätta in skumgummit.vi får se hur dom löser det hela.

Men personalen där är väldigt trevliga och de har svarat varjegång jag ringt. Sängbordet fick jag snabbt..

Och de har ett bra pris. Angående betalningen så pratade jag med klarna och sa att jag vägrade betala för produkter jag inte fått. Så de flyttade fram betalningsdatum...
  • Ines M
    Ines M skrev om Furniturebox
    Katastrof, en soffa som är hård och delar sig i 100 dynor och nu knakar efter 4 mån användning går inte att reklamera .
    Det borde jag ha fattat skrev de när den ena divanen saknar fjädring och dynorna inte är fartsydda! Mycket dåligt och oproffesionellt allmänt.
    De har varit med på ARNs svarta lista, behöver jag säga mer ?
    Så är du säker på att du inte kommer behöva utnyttja din reklamationsrätt som inte finns hos de så är det bara handla :)
  • Fernando A
    Fernando A skrev om Furniturebox
    Jag köpte en kontinental säng och en mediabänk från furniturebänk.se. Av nån anledningen mediabänken hade lite repor eller nån slags leveransskador. MEN Jag fick en helt ny bänk och det löste de jätte bra så att jag blev nöjd. Jag rekomederar starkt +++++
  • Olivier T
    Olivier T skrev om Furniturebox
    Väldigt nöjd med Furniturebox. Vi beställde stolar och de kom innan utsatt tid och av bra kvalité. Dessutom väldigt trevlig kundservice.
  • Esra V
    Esra V skrev om Furniturebox
    Inte alls nöjd, inte nog med att sofforna som jag beställde kom 3 veckor sent, då kom de dessutom med halvt stoppade ryggstöd. Inte alls som vi hade pratat om . Fick svar att det var visst den typen som de HADE berättat om, men vem vill ha halvtomma ryggstöd på sina soffor?
  • Louise T
    Louise T skrev om Furniturebox
    Jag har köpt både soffbordet Basebox samt Bodensoffan och jag är supernöjd med båda möblerna. Soffan ser ut att vara klippt och skuren till lägenheten, eftersom att jag kunde måttbeställa den!! Leveransen gick väldigt smidigt också. Detta är inte sista gången jag handlar på Furniturebox.
  • Markus S
    Markus S skrev om Furniturebox
    Jag köpte en soffa av Furniturebox nyligen och är riktigt nöjd. Jag hade önskemål om annan färg än hemsidan angav och dessa önskemål löstes på ett enkelt och personligt sätt. Leveransen gick snabbt och smidigt, säljaren jag kontaktade såg till att jag hade alla förutsättningar att återlämna om jag skulle ångra mig vilket jag tycker är skönt! Någon retur ville jag däremot inte göra och nu står soffan där vackert i hörnet!
  • Per G
    Per G skrev om Furniturebox
    Jag köpte en kontinentalsäng som levererades med DHL på 4 dagar och kom i smidig storlek på de olika delarna. Kan varmt rekommendera FurnitureBox.
  • Andrea H
    Andrea H skrev om Furniturebox
    Det var väldigt smidigt att handla möbler på nätet. Köpte en svart U-soffa från Furniturebox och den levererades hem på 4 dagar. Chauffören var supertrevlig. Priset på soffan var bra också
  • Aron A
    Aron A skrev om Furniturebox
    Vill varna alla för att handla på furniturebox!! Leveransen försenades flera gånger. Hela tiden sköts leveransen fram. Soffan som skulle levereras inom 2-4 veckor dröjde flera månader. Hela tiden med nya löften om att "den kommer nästa vecka" etc. Känns som att dom lovar bara för att köpa tid och egentligen inte har någon aning om när möbeln egentligen kommer att levereras! När jag bad om ersättning erbjöd dom mig 120 kr! 120kr för att ha varit utan soffa i flera månader! När soffan kom var den i en annan färg än på hemsidan Mörkgrå istället för ljusgrå). "Det är svårt att få rätt färg på bilderna på hemsidan" var svaret från kundtjänst men det här var inte ens i närheten. Jag gissar på att dom bara skickade den som fanns vilket inte var soffan på bilden. Kvalitén är också kass.
  • Tom S
    Tom S skrev om Furniturebox
    Beställde möbler till nya kontoret, fick alla möbler inom en vecka och allt var över förväntan!
  • Pelle A
    Pelle A skrev om Furniturebox
    Furniturebox är fenomenalt bra. Har handlat på deras webshop flertalet gånger till olika inredningsprojekt jag utför. Det har alltid levererats inom beräknad tid. En gång hade en stol ett märke i sitsen, de skickade ut en ny direkt. Som inredare är det verkligen bra att företag som Furniturebox finns som erhåller bra produkter till priser som är ok, och med rimliga leveranstider. Ofta inreder jag större hotell men arbetar även med mindre inredningsuppdrag och då tittar jag nästan alltid först hos Furniturebox, om nåt där passar.
    Tummen upp för Furniturebox!!
  • Henrik K
    Henrik K skrev om Furniturebox
    Riktigt uselt företag. Bedrövlig kundservice som när man väl får svar, lämnar oriktiga uppgifter. Undvik!
  • Lina T
    Lina T skrev om Furniturebox
    Hoppas att jag med detta inlägg kan få alla potentiella köpare att avstå från att inhandla något på Furniturebox! Vi beställde en soffa för 7 månader sedan. Butiken lovade 6-8 leveranstid. Delar av soffan kom efter 11 veckor. Har ringt otaliga gånger till butiken ("kundtjänst") och dom lovar hela tiden att de övriga delarna är på väg när som helst. Fick 2 gånger höra att "ni har dom senast nästa vecka" men det kom aldrig någon leverns. Först IGÅR fick dom sista delarna dvs 7 månader efter beställning. Känns helt bisarrt! Och vad har vi fått för ersättning. Ingen! I teorin skulle vi enligt dom få ca 100 kr men det är inget som dragits av från några räkningar eller som vi fått på utbetalningskort. Jag har aldrigt varit med om sämre service. Akta er för att handla här.
  • M
    M skrev om Furniturebox
    Rekommenderar INTE detta företag.
    Efter 5 månader har jag fortfarande inte fått hela soffan. Uruselt.
    Undra om dessa personer som nedan har gett 5 i betyg är dom själva? Då det är det enda företaget dom har rekomenderat. Snyggt.
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Furniturebox
    Köp inte nått här. Har väntat i 12veckor nu och fortfarande ingen soffa. Riktigt dålig service..
  • Brash Accord M
    Brash Accord M skrev om Furniturebox
    Köpte min soffa och en Madrid fåtölj på Furniturebox och är riktigt nöjd. Snabbt och smidigt hämtade jag upp grejjerna och de hjälpte mig lösa situationen fast jag glömde min utskriva ordersedel. Väldigt nöjd!
  • Zebastian h
    Zebastian h skrev om Furniturebox
    Jag skulle AVRÅDA alla att köpa något från furniturebox. Dom har säljer och tar betalt för saker som dom inte har och kan sälja. När man pratar med dom så kunde de ersätta en med 3 kr för en sak som man köpt för 3000 kr som dom inte längre kunde leverera. Vi har väntat i en månad på bordet och dom ringer aldrig tillbaka eller svarar på mail. Dom svarar aldrig på "kundtjänsten" som egentligen är dom som jobbar i butiken. Jag har aldrig varit med om sämre service och bemötande!!!!
  • Filip E
    Filip E skrev om Furniturebox
    Jag köpte två nya stolar till min lägenhet på furniturebox, priset var bra och de höll leveranstiden (3-10 dagar, de kom efter bara 4). Hämtade stolarna i butik (De har inte hemleverans) och fick god service, vet inte hur så många kan vara missnöjda på den här sidan. Måste ha varit rejäl otur, jag hade inga problem alls. Stolarna var dessutom i väldigt bra skick. Jag är mycket nöjd och rekommenderar furniturebox till andra att använda också.
  • david l
    david l skrev om Furniturebox
    Håller med! Furniturebox i Kungens Kurva är en sjukt läcker butik, måste besökas!
  • Tore H
    Tore H skrev om Furniturebox
    Jag har köpt soffan Boden på FurnitureBox i Kungens Kurva till priset 2495: - inklusive moms. Köp och betalning gjordes smidigt via deras hemsida, och fanns tillgänglig för hämtning endast tre dagar senare. Personal både i butik var mycket tillmötesgående och effektiva i sitt arbete, och hjälpte mig även att frakta ut soffan till bilen. Allt som allt var servicen på FurnitureBox Kungens Kurva mycket bra, och jag rekommenderar dem för alla möbelinköp när du vill ha kvalitet både i produkt och personal.
    Soffan är mjuk och skön, med en tygklädnad. Väldigt bekväm att sitta i, och tar inte upp mer plats än nödvändigt (rekommenderas för upp till tre användare i taget). Håller vad som lovas på hemsidan.
    david l gillar detta
  • Petter A
    Petter A skrev om Furniturebox
    Nyligen inhandlat en fåtölj.
    Väntade mig halvdan kvalitet, men blev positivt överraskad!
    Kundtjänsten svarade inte första gången jag ringde, men andra.
    De hjälpte mig montera benen till fåtöljen via telefon
    ( Har tummen mitt i handen.. )
    Nöjd med köpet och bemötandet var trevligt
    Kan rekommenderas
  • Erik K
    Erik K skrev om Furniturebox
    Beställden en stol, ett bord samt utesoffa til trädgården. Leveransen sa de skulle ta 2 veckor. tog 15 dagar. Acceptabelt enligt mig.
    Kundtjänsten var snabb med respons och möblerna enkla att montera ihop.
    Jag kommer handla hos dem igen
  • christopher h
    christopher h skrev om Furniturebox
    Beställde en soffa och allt gick fel, bara halva soffan kom fram o det saknades bittar av beställningen.. efter fem månader hade jag fortfarande inte en hel soffa, sen ville dom att jag skulle börja betala trots att hela leveransen inte kommit fram, när jag vägrade skällde dom ut mig på telefon och sa att jag måste börja betala för soffan även om det saknades bitar annars måste de ta tillbaka den.. det hela sluta med att jag anullera beställningen och sitter utan en soffa nu.. handla aldrig hos furniturebox dom hör aldrig av sig när det går fel och jag som kund fick alltid ringa dom.. sen ljuger dom o hittar på och syller bort alla fel på alla utom sig själva.. företaget drivs som ett skämt..
  • magnus e
    magnus e skrev om Furniturebox
    Beställde en soffa och den levererades sent med ursäkten att de har externa transportfirmor som inte sköter leveranserna. Icke godkännt.
  • Jaspar L
    Jaspar L skrev om Furniturebox
    Jag har aldrig varit med om ett företag som sköter sig så illa som Furniturebox. Vi har fortfarande idag mer än 4 månader efter vår beställning inte fått alla delar till vår soffa. Dom har levererat fel tyger, för få kuddfodral, fel kuddfodral, angett fel mått på soffan. Utöver detta, svarar dom inte alls eller väldigt sällan på mail och samtal. Jag har tom sökt VD´n via telefon, men han ringde inte tillbaka. Tillslut bad jag om hans mailadress och då fick jag svar efter ett par dagar och inte var svaret mycket att ha heller..... Jag varnar alla för att köpa av dom!!