Alla kategorier Kiropraktor Stockholms län Stockholm Kungsholmen Gonsteadkliniken
Rekommenderat företag 2016 - Gonsteadkliniken

Gonsteadkliniken

Hantverkargatan 2D, 112 21 Stockholm — Visa karta

Gonsteadkliniken och Kiropraktor Claes Bengtsson hittar du på Kungsholmen i centrala Stockholm. Claes har eminent kunskap och erfarenhet inom idrottsvärlden och erbjuder en snabb, effektiv och varaktig behandlingsmetod för sina patienter. Claes är utbildad vid Skandinaviska Kiropraktorhögskolans femåriga legitimationsgrundande utbildning. När utbildningen var avklarad vidareutbildades han inom Gonstead Chiropractic System, som också är den teknik som sägs ha guldstandard bland kiropraktorer idag. Claes är en av femton personer som behärskar den här tekniken i Sverige idag.

Med över 15 års erfarenhter som specialist med att behandla besvär i rygg, nacke och kroppens leder och muskler har Claes den erfarenhet som krävs för att kunna ta emot patienter med allvarliga problem. Förutom att kiropraktik är smärtlindrande är det även förebyggande mot framtida skador. Förutom rygg kan Gonsteadkliniken hjälpa till med bland annat sportskador, ischias, knäsmärtor, “pirr i benen”, stukade fötter, whiplashskador.

Varmt välkommen till Gonsteadkliniken på Serafens Sjukhus, mitt emot Stadshuset i Stockholm - Vi gör skillnad!

Läs vad 30 kunder tycker om Gonsteadkliniken

• Lars-olof P
    Lars-olof P skrev om Gonsteadkliniken
    Mkt kompetent, varsamt men bestämt.
  • Anna C
    Anna C skrev om Gonsteadkliniken
    En mycket noggrann kiropraktor som inte gör onödiga justeringar och samarbetar med sjukgymnaster. Har dessutom en mycket god kunskap om muskler och deras funktion i kroppen.
  • Lars J
    Lars J skrev om Gonsteadkliniken
    Jag har varit kund hos Gonsteadkliniken under tio år. Gonsteadkliniken har alltid upprätthållit en hög servicenivå och uppvisat stor professionalism. Anledningen till att jag är kund hos Gonsteadkliniken är att jag drabbats av ett flertal diskbråck. Gonsteadkliniken har rehabiliterat dessa och hjälpt mig att återvända till ett aktivt liv. Gonsteakliniken har vida överträffat mina förväntningar.
  • Maria G
    Maria G skrev om Gonsteadkliniken
    Från ont till bra på kort tid!
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Gonsteadkliniken
    Mycket seriös och kunnig kiropraktor. Har haft en del sämre erfarenheter av andra där de känns mer fokuserade på betalningen än behandlingen. Här har jag upplevt snabba resultat varje gång.
  • Mats N
    Mats N skrev om Gonsteadkliniken
    Kunnig, seriös och noggrann! Jag har fått avgörande bra hjälp.
  • Kian K
    Kian K skrev om Gonsteadkliniken
    Gonsteadkliniken har en mycket kunnig chiropraktor, där jag alltid fått mina problem åtgärdade på ett ytterst tillfredsställande sätt och ett mycket vänligt bemötande. Jag lämnar kliniken mina varmaste rekommendationer.
  • Helena V
    Helena V skrev om Gonsteadkliniken
    Proffsig, vänlig, punktlig. Och duktig, jag har fått rörligheten tillbaka och slipper smärtan!
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Gonsteadkliniken
    Claes är mycket professionell och seriös i både bemötande och i sin behandling.
    Jag har behandlats för min rygg och nacke och ombads då att ha röntgenbilder av min nacke med mig till min första behandling vilket kändes mycket tryggt och seriöst som patient. Resultat efter behandlingen levde mer än upp till mina förväntningar och jag har idag en smärtfri rygg och nacke med full rörelseförmåga.
  • Gunilla A
    Gunilla A skrev om Gonsteadkliniken
    Kiropraktorbehandling. Har gått väldigt länge med låsning i rygg. Har tyvärr inte hjälpt med behandlingen. Men utmärkt bemötande från kiropraktorn. Upplever honom som lugn, seriös och kunnig.
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Gonsteadkliniken
    Kan varmt rekommendera Gonsteadkliniken och Claes Bengtsson, mycket professionell och trevlig. Kände direkt ett förtroende för honom när jag gick dit för min ländryggssmärta. Han gjorde en grundlig undersökning och skickade iväg mig på röntgen. Utifrån det svaret så har han jobbat med mitt diskbråck så att jag idag känner mig bättre en någonsin. Har varit till många olika kliniker innan jag hittade Gonsteadkliniken men kommer aldrig att gå till ngn annan klinik igen. Med vänlig hälsning Jenny Hansen
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Gonsteadkliniken
    Han fixar mig varje gång. No fuzz. Kom ihåg att träna rygg och mage bara så behöver du inte springa där varje månad.
  • Johanna N
    Johanna N skrev om Gonsteadkliniken
    Gonsteadkliniken har hjälpt mig då jag haft problem med nacke och rygg. Har alltid blivit bra bemött och fått tid ganska omgående.
  • Marie B
    Marie B skrev om Gonsteadkliniken
    När jag först kom till Gonsteadklinken hade jag ständig värk i ryggen.
    Nu är jag så gott som besvärsfri med återbesök varannan månad.
    Gonsteadklinken tar hand om sina patienter på ett mycket proffsigt och förtroendeingivande sätt.
    Jag är mycket nöjd och kan starkt rekommendera Gonsteadklinken till andra.
  • Martina J
    Martina J skrev om Gonsteadkliniken
    Jag får alltid ett mycket seriöst och trevligt bemötande av Claes. Han tittar på hela kroppen och hittar ofta det verkliga problemet på andra ställen än där jag haft ont. Jag åker Vasaloppet och springer och med hans hjälp har jag kunnat genomföra dessa långdistanslopp.
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Gonsteadkliniken
    Jag är mycket glad över att jag gick till Gonsteadkliniken eller Claes, inlyssnande och nyfiken person som vill att du ska må ditt bästa, han har hjälpt mig väldigt mycket med allt från låsta bröstkotor, snedställda tår till att få bukt med mina envisa Baker cystor! Rekommenderar honom varmt!
  • Karin H
    Karin H skrev om Gonsteadkliniken
    Anpassar tider. Proffesionellt bedömd och bemötande. Behandlingen ger effektiv hjälp.
  • Michael V
    Michael V skrev om Gonsteadkliniken
    Snabb hjälp och professionellt bemötande
    Grundlig utförd utredning innan behandling
    Rekommenderas
  • Michael V
    Michael V skrev om Gonsteadkliniken
    P.g.a. överbelastning vid tunga knäböj, fick jag ont i hö knä. Kontakt med Ortoped och MR gav diagnosen "Hopparknä", d.v.s. inflammation i knäskåls-senan.
    20 ggr hos idrottsskadesjukgymnast. Blev bättre, men inte bra.
    Gick med detta i 2 år.
    Gick till Claes på Gonsteadkliniken.
    Gjorde analys/undersökning av "hela" mig. Resultat: Höften var sned, mer belastning på höger ben, överbenet felvridet/fel position i förhållande till underbenet, stor belastning p.g.a. felpositionen på knäskåls senan. Rättade till höft, under/överben, problemen började försvinna efter 3-4 behandlingar. Nu smärtfri. Kan återigen köra knäböj utan problem. Går nu 1 gång/månad för "service" av min kropp. Claes oerhört skicklig, och kommer fortsätta gå där i framtiden. Kan verkligen rekommendera Claes. Även min mamma, sambo, kollegor och vänner går/har gått till honom.
  • Jessica V
    Jessica V skrev om Gonsteadkliniken
    Får i princip alltid hjälp med mina låsningar i kroppen vare sig det sitter i fot, hand eller bäcken. Alltid gott bemötande av kunnig och duktig kiropraktor.
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Gonsteadkliniken
    Lätt att få kontakt och tider som passar mig.
    Jag har fått en mycket professionell hjälp med mina ryggbesvär som jag haft i decennier. På några månader har jag blivit väldigt mycket bättre avseende hållning, rörlighet och min tidigare ständiga värk har ersatts av lite träningsvärk efter behandlingen. Trodde inte att detta resultat skulle vara möjligt så det överträffar mina förväntningar med råge.
  • Lars S
    Lars S skrev om Gonsteadkliniken
    Claes Bengtsson är den bästa kiropraktorn jag träffat.
  • Erik F
    Erik F skrev om Gonsteadkliniken
    Mycket seriös och duktig! Kan varmt rekommendera denna kiropraktor och har hjälpt mig mycket.
  • Carin G
    Carin G skrev om Gonsteadkliniken
    Professionellt. Verksam behandling vid flera olika problem, bl a diskbråck. När ortopeder gått bet har Gonsteadkliniken hjälpt mej att bli besvärsfri.
  • Ulrika T
    Ulrika T skrev om Gonsteadkliniken
    Stans absolut bästa kiropraktor!
  • Angelic B
    Angelic B skrev om Gonsteadkliniken
    Ett proffessionellt bemötande med värme och omtanke.
    Effektiv diagnos av problemet och en märkbar förbättring efter utförd behandling.
  • Anton F
    Anton F skrev om Gonsteadkliniken
    Kiropraktorbehandlingen gjorde susen, både identifierade och löste mina ryggproblem som bland annat orsakat smärta (vid skuldrorna) samt hanterade en inflammation i nedre rygg som förvärrade min restless legs (Willis-Ekboms sjukdom)

Professionellt bemötande och också pedagogisk. Rekommenderas varmt
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Gonsteadkliniken
    Claes Bengtsson är ett proffs som med hjälp av röntgen och undersökningsmetodik identifierar var behandling ska ske. Det är ovanligt inom kiropraktiken. Rekommenderar honom varmt.
  • Marianne K
    Marianne K skrev om Gonsteadkliniken
    Har varit trogen kund sedan 1998 och sedan dess alltid fått hjälp med stort och smått
  • Yvonne R
    Yvonne R skrev om Gonsteadkliniken
    Trevlig och skickligare kiropraktor får man leta efter .Kan varmt rekomenderas
    Har varit hos Claes många gånger med olika problem och det har alltid varit lika bra efteråt .

Hantverkargatan 2D, 112 21 Stockholm