Alla kategorier Begagnade bilar Västra Götaland Mölndal Hedin Göteborg Bil AB

Flöjelbergsgatan 25, 431 37 Mölndal — Visa karta

Ellesbovägen 172, 44290, KUNGÄLV
Backman Bil
Lena S:
Hej! Vid bilköp vänder jag mig till Backmans bil i Kungälv. Blir alltid väl mottagen och köpen faller mig i smaken. Anlitar ingen annan fi...

Försäljare av begagnade bilar nära Hedin Göteborg Bil AB:

Flöjelbergsgatan 14, Mölndal
Välkommen till Mölndals Bilförsäljning! Vi byter, köper, säljer och servar begag... Läs mer ›
Inger E:
Bra bemötande och mycket hjälpsamma.

Framnäsgatan 13, Göteborg
Välkommen till 45:ans bil, en märkesoberoende bilhandlare som erbjuder begagnade... Läs mer ›
Peter S:
Nu köpt min andra bil av 45:ans Bil och är mycket nöjd ännu en gång. Bra bemötande. Inköp och service till en bra peng.

STÅLVERKSGATAN 14, Göteborg
Car 4 Sale - Köper, säljer, byter och förmedlar bilar! Läs mer ›
Stefan B:
Mycket bra service! Rekommenderar varmt!

Ringögatan 38, GÖTEBORG
Välkommen! Läs mer ›
Ingemar F:
Hederligt och omsorgsfullt om såväl säljare som köpare.

Läs vad 10 kunder tycker om Hedin Göteborg Bil AB

• Mats N
    Mats N skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    Sämst i Väst!
    Kom bogserandes med min lätt krockade bil till Plåt & Lack för att få den fixad men så lätt var det inte. Jag var tvungen att beställa en besiktningstid. Fick en tid drygt en månad senare men eftersom jag valde en annan verkstad som tog emot min bil med öppna armar var den klar efter en vecka. Har sedan försökt ringa Hedin Bil för att avbeställa min besiktningstid med det har jag inte lyckats med. De svarar nämligen inte i telefon. Om ni skulle lämna in er bil på Plåt & Lack så akta er så ni inte blir påkörd av en Jaguar eller annan lyxbil för de kör som idioter med dem.
    Helt sanslöst. Försökte filma med telefonen men hann inte med, bara ett stort moln av gummi, asfalt och bränd koppling. Abslut sämst service i hela Göteborgsområdet också.
  • S
    S skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    NOLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRR
    lämna inte bilen där
  • Philippe C
    Philippe C skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    Nej Hedin Bil, detta håller inte. Så länge bilen fungerar som den ska så är det ingen eller lite skillnad på de flesta bilföretag men så fort det händer saker som man som kund INTE kan räkna med , dvs så fort det blir problem, oavsett vad det än må vara, det är då man kan bedöma vad företaget går för.
    Jag har tyvärr ingen annan erfarenhet av problem och på vilket sätt Hedin BIl väljer att sköta dem. Visst saker kan hända som ligger utanför både köparen och säljarens kontroll men om det händer upprepade saker så kan vem som helst förstå att kundens tålamod prövas och ju mer kunden har betalt desto större frustration. Att i detta läget inte kommunicera empati och visa att förståelse för kundens situation är så otroligt dåligt. Det skall väll inte ligga på kunden att be om kompensation och mötas med en stor suck och en lång förklaring om det ena och den andra bortförklaringen och avsluta med att "är du inte nöjd så hänvisar vi till ARN och lovar att följa deras rekommendation". Detta när kunden står framför dem och de där och då har alla möjligheter att återupprätta kundens förtroende.

Mitt tips till Anders Hedin, skicka alla säljare på charmkurs och empatiskola.

Jag kommer aldrig igen köpa en bil av en bilförsäljare i en storstad för där kan man trampa på en och annan och det kommer inte att märkas. På en mindre ort står allt och faller med ryktet.
  • Nicklas V
    Nicklas V skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    Hedin = Bluff
    Jag kommer aldrig mer anlita Hedin Bil igen. De är oseriösa och tänker kortsiktigt.
    Vi har en Kia som vi köpte för två år sedan. En av argumenten att vi köpte den var att det fanns en 7 årig fabriksgaranti. När vi nu skulle nyttja vår 7-åriga fabriksgaranti fick vi nej, vi hade kommit in med bilen för sent och den hade gått för långt vid första servicen.

Kan ni gissa hur långt och hur länge? nämligen 3 km och 3 veckor. Ja vad kan man säga... vi var sena men är det juste? - tyck till!
  • Lisa larsson L
    Lisa larsson L skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    Ett av dom sämsta bilföretag (det absolut sämsta) jag någonsin köpt bil av. Ointresserad o inkompetent personal som tydligen har som vana att jobba i ultrarapid. Svara i telefonen när det passar. Slarva med reparationer, salta räkningar. Det är tydligt att dom flesta av kommentarerna här på sidan, skrivits av anställda på Hedin Bil!! Nej, jag säger också; ALDRIG MER HEDIN BIL!! Dom har definitivt blivit för stora för sitt eget bästa. Sen om dom anställda fick marknadsmässiga löner, kanske dom kunde rappa på lite istället för att maska på jobbet. Det är bara kunderna som råkar ut för detta! Bara att hoppa dom försvinner från marknaden, å det snart!!!
  • mika l
    mika l skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    Utmärkt service får man betala för.
  • M
    M skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    Lämnade in bilen på ett fel som täcktes av garantin. Reparationen tog 2 månader. Första månaden fick vi ingen lånebil... efter många om och men (7 samtal senare med 4 olika personer) skulle vi få en. Självrisken vid olycka låg på 15000 kr. Eller 110kr/dag att få ner den kostnaden för stora skador till 3000kr, och ytterligare 50kr/dag för små skador. Det är bara att räkna hur mycket vi hade fått betala under resten av den månaden som bilen stod hos dom. Samtidigt som man redan betalar för en bil som står oanvänd hos dom. Vi tog självklart inte lånebilen, utan åkte buss istället.

Till slut fick vi ersättning för de busskort vi kunde hitta kvitton på... men inget annat. Detta fick vi eftersom man som konsument har rätt till detta enligt lag... vilket dom inte verkade ha en aning om. 15 minuter av min dag fick jag stå och diskutera om mina rättigheter, som dom redan borde veta. Dom la sig på lägsta nivån möjligt... och det är där dom kommer ligga!

De ansvariga på verkstaden bör verkligen lära sig hur man tillmötesgår sina kunder, och kanske ta en titt på konsumentköplagen innan man diskuterar med kunden om vad dom tänker och inte tänker göra för att ersätta kunden. Jag fortsatte diskussionen via mail, men ignorerades väldigt tydligt.

Aldrig mer HEDIN Bil!
  • therese m
    therese m skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    Har köpt alla mina bilar här och är helnöjd. Inget att klaga på.
  • Alexander a
    Alexander a skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    Bäst på allt. trevliga och hjälpsamma. de reparerade t.o.m saker som inte ens var garanti på. Adui bör gå till Hedin Bil o lära sig var ordet service betyder
  • mats r
    mats r skrev om Hedin Göteborg Bil AB
    En härlig firma där man får bra service och ett professionellt bemötande. Kollade runt på ett gäng ställen. Jag hittade min Merca på Hedin Bil. Rekomenderas varmt.

Flöjelbergsgatan 25, 431 37 Mölndal