Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag16 omdömen om Hedin Göteborg Bil AB
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Dåligt! Have had my car 2 weeks only needing 2 new tyres and still no sign of getting it back. Not answering my calls. Terrible! Ridiculous! Should be ashamed of themselves. Zero customer service.
-
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Jag köpte en begagnad Mercedes B Klass års 2018 som jag blev mycket nöjd
Serviceinriktad personal trevligt och proffsig
Tack för bra service MK -
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Måste bara svara på Anna G:
Om man inget vet om hur bilföretag jobbar ska man inte tala. Det är inte Hedin som företag som bestämmer om något ska gå på garanti eller ej utan det är general agenten alltså i detta fall KIA som bestämmer om det går på garNti eller ej. Tycker du att företaget ska stå för en sådan kostnad om inte KIA i sin tur betalar företaget för garantin ? Ska dom jobba gratis? Innan du bestämmer sig för Att klaga på Facebook kanske du ska ringa till KIA och klaga. Företag som i sin tur säljer bilmärken har mycket krav på sig, general agenterna bestämmer. -
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Måste ge ett mycket negativt omdöme till Hedins bil i Mölndal. Köpte en Kia för två år sedan bland annat för den 7 åriga vagnskadegaranti. Mycket besviken då jag förstod att den inte fanns i verkligheten. En innerskärm vid framdäcken hade släppt och skulle repareras. Ett självklart garantiärende för mig då jag inte kört vårdslöst eller gjort mig skyldig till missbruk av bilen som det står i garantivillkoren. Garantin gällde dock inte då de sade att det var slitage, att jag använt bilen. Ja, jag har kört i storstad och på motorväg knappt 4000 mil. Då jag ifrågasatte det hela sade de att det kan gå sönder i vintertrafik. Så, kör inte Kia i vintertrafik och använd inte Hedins bil i Mölndal! De lurar oss på garantin.
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
fel skrivning på omdömen, måste redigeras
-
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Lurar!!! Rent av lurar! Lämnade min transportbil med godtro att de är auktoriserade och seriösa. Vad händer? De säger att det är fel på någon elektronisk komponent i motorn. De byter den och felet (bilen tappat kraft) löser sig inte, sedan så kollar dom avgaser och det är ett STORT hål i den.
Fick betala 8 000 kr att byta en komponent i motorn som inte ens behövdes om dom bara spenderat 5 min att kolla snabbt på avgasröret genom att lyfta upp bilen. Totalt gick det 25 000 kr. Jag fick även betala felsökningsavgift när dom inte ens gjort en seriös sökning.
Sen var jag tillbaka till dom igen i mitten av 2017, mercans tändningslås hade gått sönder oktober 2016. Betalat ca 10 000 kr för att få det fixad. 9 månader senare var den trasig igen men jag gick till möndal istället för bäckebol där jag fixat felet.
Väl i möndal ljuger han rakt upp i ansiktet på mig att han pratat med Bäckebol och de säger att det är rattlåset dom byte och inte tändningslåset - han säger de ser nästan likadana ut, det gör dom absolut inte! Han säger att jag inte har garanti på delen och ska betala 10 000 kr igen. Jag ringer Bäckebol och de säger bestämt att vi byte tändningslåset. Ringer igen till möndal som säger du får ta bilen till dom i Bäckebol vi tänker inte byta den på garanti. Fyf*n vilka lurare. Aldrig mer mercedes igen.
Jag hade skrivit avtal med dom att dom skulle felsöka för 1780 kr, när det började visa sig bli ett garantiärrende sa dom att felsökningen blir komplicerad utan att ens ha tittat på bilen och de kommer ligga på 3600 kr istället. Dom sa även att vi inte ger någon garanti på felsökningen utan vi kommer gissa oss fram och byta delar tills vi tror rätt del är bytt och bilen är ok.
Med andra ord sa han att vi börjar byta tändningslåset, för 10 000 kr, sedan eventuellt en bit i motorn för ytterligare 25 000 kr osv.
Mest oseriösa och överprisade verkstaden som finns - Hedin bil Möndal.
Hedin bil i Bäckebol är däremot trevliga killar. -
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Sämst i Väst!
Kom bogserandes med min lätt krockade bil till Plåt & Lack för att få den fixad men så lätt var det inte. Jag var tvungen att beställa en besiktningstid. Fick en tid drygt en månad senare men eftersom jag valde en annan verkstad som tog emot min bil med öppna armar var den klar efter en vecka. Har sedan försökt ringa Hedin Bil för att avbeställa min besiktningstid med det har jag inte lyckats med. De svarar nämligen inte i telefon. Om ni skulle lämna in er bil på Plåt & Lack så akta er så ni inte blir påkörd av en Jaguar eller annan lyxbil för de kör som idioter med dem.
Helt sanslöst. Försökte filma med telefonen men hann inte med, bara ett stort moln av gummi, asfalt och bränd koppling. Abslut sämst service i hela Göteborgsområdet också. -
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
NOLLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRR
lämna inte bilen där -
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Nej Hedin Bil, detta håller inte. Så länge bilen fungerar som den ska så är det ingen eller lite skillnad på de flesta bilföretag men så fort det händer saker som man som kund INTE kan räkna med , dvs så fort det blir problem, oavsett vad det än må vara, det är då man kan bedöma vad företaget går för.
Jag har tyvärr ingen annan erfarenhet av problem och på vilket sätt Hedin BIl väljer att sköta dem. Visst saker kan hända som ligger utanför både köparen och säljarens kontroll men om det händer upprepade saker så kan vem som helst förstå att kundens tålamod prövas och ju mer kunden har betalt desto större frustration. Att i detta läget inte kommunicera empati och visa att förståelse för kundens situation är så otroligt dåligt. Det skall väll inte ligga på kunden att be om kompensation och mötas med en stor suck och en lång förklaring om det ena och den andra bortförklaringen och avsluta med att "är du inte nöjd så hänvisar vi till ARN och lovar att följa deras rekommendation". Detta när kunden står framför dem och de där och då har alla möjligheter att återupprätta kundens förtroende.
Mitt tips till Anders Hedin, skicka alla säljare på charmkurs och empatiskola.
Jag kommer aldrig igen köpa en bil av en bilförsäljare i en storstad för där kan man trampa på en och annan och det kommer inte att märkas. På en mindre ort står allt och faller med ryktet. -
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Hedin = Bluff
Jag kommer aldrig mer anlita Hedin Bil igen. De är oseriösa och tänker kortsiktigt.
Vi har en Kia som vi köpte för två år sedan. En av argumenten att vi köpte den var att det fanns en 7 årig fabriksgaranti. När vi nu skulle nyttja vår 7-åriga fabriksgaranti fick vi nej, vi hade kommit in med bilen för sent och den hade gått för långt vid första servicen.
Kan ni gissa hur långt och hur länge? nämligen 3 km och 3 veckor. Ja vad kan man säga... vi var sena men är det juste? - tyck till! -
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Ett av dom sämsta bilföretag (det absolut sämsta) jag någonsin köpt bil av. Ointresserad o inkompetent personal som tydligen har som vana att jobba i ultrarapid. Svara i telefonen när det passar. Slarva med reparationer, salta räkningar. Det är tydligt att dom flesta av kommentarerna här på sidan, skrivits av anställda på Hedin Bil!! Nej, jag säger också; ALDRIG MER HEDIN BIL!! Dom har definitivt blivit för stora för sitt eget bästa. Sen om dom anställda fick marknadsmässiga löner, kanske dom kunde rappa på lite istället för att maska på jobbet. Det är bara kunderna som råkar ut för detta! Bara att hoppa dom försvinner från marknaden, å det snart!!!
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Utmärkt service får man betala för.
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Lämnade in bilen på ett fel som täcktes av garantin. Reparationen tog 2 månader. Första månaden fick vi ingen lånebil... efter många om och men (7 samtal senare med 4 olika personer) skulle vi få en. Självrisken vid olycka låg på 15000 kr. Eller 110kr/dag att få ner den kostnaden för stora skador till 3000kr, och ytterligare 50kr/dag för små skador. Det är bara att räkna hur mycket vi hade fått betala under resten av den månaden som bilen stod hos dom. Samtidigt som man redan betalar för en bil som står oanvänd hos dom. Vi tog självklart inte lånebilen, utan åkte buss istället.
Till slut fick vi ersättning för de busskort vi kunde hitta kvitton på... men inget annat. Detta fick vi eftersom man som konsument har rätt till detta enligt lag... vilket dom inte verkade ha en aning om. 15 minuter av min dag fick jag stå och diskutera om mina rättigheter, som dom redan borde veta. Dom la sig på lägsta nivån möjligt... och det är där dom kommer ligga!
De ansvariga på verkstaden bör verkligen lära sig hur man tillmötesgår sina kunder, och kanske ta en titt på konsumentköplagen innan man diskuterar med kunden om vad dom tänker och inte tänker göra för att ersätta kunden. Jag fortsatte diskussionen via mail, men ignorerades väldigt tydligt.
Aldrig mer HEDIN Bil! -
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Har köpt alla mina bilar här och är helnöjd. Inget att klaga på.
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
Bäst på allt. trevliga och hjälpsamma. de reparerade t.o.m saker som inte ens var garanti på. Adui bör gå till Hedin Bil o lära sig var ordet service betyder
-
skrev om Hedin Göteborg Bil AB
En härlig firma där man får bra service och ett professionellt bemötande. Kollade runt på ett gäng ställen. Jag hittade min Merca på Hedin Bil. Rekomenderas varmt.