Vintervägen 34B, 135 40 Tyresö — Visa karta

Välkommen till Hjälper SWE AB!

Vi är företaget som hjälper dig med allt från mindre vardagsproblem såsom veckostädning och snöskottning till större byggprojekt och renoveringar. Står du inför en flytt så finns vi snabbt på plats för att ta hand om din packning, transport och montering. Vi vänder oss till privatpersoner såväl som företag och har en personalstyrka med mångårig erfarenhet.

Vi kan hjälpa dig med städning, trädfällning, trädgårdsarbete, flytthjälp, målning, snöskottning samt diverse byggprojekt.

Varmt välkommen att läsa vad våra tidigare kunder tycker om oss och be gärna om en kostnadsfri offert för att se vad ditt projekt skulle kosta.

Läs vad 36 kunder tycker om Hjälper SWE AB

• 2019-12-10

Ludmilla L skrev om Hjälper SWE AB
    Snabba och pålitliga, håller tider och utför jobbet med bra kvalité. Läs mer
  • 2019-12-06

Melina J skrev om Hjälper SWE AB
    Tog hjälp av Hjälper för att bygga en altan.
    Det gick smidigt och utan problem och resultatet ser toppen ut. Läs mer
    2019-12-10 Konstantin K svarar Melina J
    Hej Melina
    Vi är glada att ni är nöjda med utfört arbete. Tveka inte att kontakta oss om ni behöver nått mer arbete utfört.
  • 2019-11-18

Ola L skrev om Hjälper SWE AB
    Snabb och mycket prisvärd hjälp med att röja trädgården fri från höstens löv. 30 säckar på 3 timmar hopräfsade och uppsamlade av två glada grabbar. Läs mer
    2019-11-18 Konstantin K svarar Ola L
    Tack Ola!
  • Ingmar L

2019-10-21

Ingmar L skrev om Hjälper SWE AB
    Snabba trevliga och kunniga. En vilja att göra det lilla extra. Läs mer
    2019-11-18 Konstantin K svarar Ingmar L
  • 2019-10-21

Monica Andersson H skrev om Hjälper SWE AB
    Trädgprdsarbete. Kunnig arborist med snabba medarbetare klippte buskar, ansade fruktträd och stadade på tomten Läs mer
    2019-10-21 Konstantin K svarar Monica Andersson H
  • 2019-10-02

Björn F skrev om Hjälper SWE AB
    Ny garageplan inkl nya stentrappor. Kullersten.
    Bra offert som dessutom överensstämde med slutfaktura. Bra och snabbt bemötande liksom själva jobbet som genomfördes över förväntan både punktlighet och genomförande. Vänliga och trevliga! Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Björn F
  • 2019-09-26

Helen G skrev om Hjälper SWE AB
    Vi blev mycket nöjda med klippningen av vår häck! Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Helen G
  • 2019-09-11

Erik Gustav J skrev om Hjälper SWE AB
    Fick hjälp med att kapa torra grenar på en Björk.
    Arbetet utfördes på bästa möjliga sätt. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Erik Gustav J
  • 2019-08-20

Conny O skrev om Hjälper SWE AB
    Bortforsling av sopor och gamla möbler från ett dödsbo

Företaget försöker alltid att ge ett pris som man tycker är rimligt.

Företagets medarbetar gör verkligen ett bra arbete. Det är 100% arbete under hela arbetspasset, utan några extra raster.
    Medarbetarna gör dom uppgifterna man önskar inom arbetsområdet för beställningen.

Jag har använt Hjälper.se för andra uppdrag som t.ex. trädgårdsskötsel med bortforsling och har varit lika nöjd med deras arbetsprestationer varje gång. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Conny O
  • 2019-07-26

Riddermark Bil Täby D skrev om Hjälper SWE AB
    Efter en del sökande och spretiga svar från andra aktörer som antingen erbjöd ockerpriser eller rent av vägrade att anta sig arbetet så vände vi oss till Hjälper SWE AB för att få hjälp rensning, beskärning av träd på vår anläggning i Täby.

Fick först ett kostnadsfritt besök av Konstantin som kom punktligt ut på angiven tid lyssnade på våra önskemål och gav ett seriöst intryck.

Offerten på arbetet skickades till oss samma dag som besöket och denna antogs.

Arbetarna arbetade strukturerat korrekt, spärrade av ytan dom arbetade på med koner, var noga med att plocka bort och städa undan efter sig.

Lite språksvårigheter men det hindrade inte arbetarna att ta iniativ att nå ut till våra anställda och kommunicera fram önskemål som låg i vårt egna kundintresse.

Bra kundfokus, väldigt hårt och flitigt arbetande män, trevligt bemötande.

Efter 3 dagar så var arbetet utfört och fakturerat enligt överenskommen offert.

Vi är nöjda med resultatet!

Dmitry Antsutkin
    Tillförordnande Anläggningschef
    Riddermark Bil Täby Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Riddermark Bil Täby D
  • 2019-07-24

Inger Marianne Ö skrev om Hjälper SWE AB
    Vi köpte trädfällning på tomten av företaget som fick bra vitsord av våran granne som tidigare anlitat er. Vi blev bemötta på ett trevligt sätt. Jobbet och städningen var mycket bra gjort av personerna som kom till oss.
    Marianne Öberg Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Inger Marianne Ö
  • 2019-06-28

Ann-cathrine M skrev om Hjälper SWE AB
    Riktigt proffsigt utfört! Och alla var supertrevliga och tillmötesgående. Fällning av en död björk och ett antal skräpiga sälgträd. Bortforsling av allt skulle ingå och grabbarna städade verkligen upp. Efteråt var det endast stubbarna som vittnade om fällningen. Vi är så nöjda och kommer absolut att anlita företaget igen, vid behov. Rekommenderar Hjälper SWE AB till 100%! Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Ann-cathrine M
  • Rolf W

2019-06-20

Rolf W skrev om Hjälper SWE AB
    Snabbt, enkelt och effektivt. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Rolf W
  • 2019-06-13

Per G skrev om Hjälper SWE AB
    Vi köpte trädfällning av
    Hlälper SWE ab. Dom var mycket snabba trevliga och enormt kunniga.
    Arbetet blev snabbt utfört och vi blev jätte nöjda.
    Vi kan vekligen rekommendera dom. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Per G
  • 2019-06-03

Kerstin Birgitta K skrev om Hjälper SWE AB
    Jag fick hjälp med att såga ner träd och ta bort stubbar.
    De två männen utförde jobbet både snabbt och säkert, utan att skada omgivande buskar och träd. Inga problem.

Jag blev mycket nöjd. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Kerstin Birgitta K
  • 2019-06-01

Weronica S skrev om Hjälper SWE AB
    Gör ett bra jobb. Lämnar inget efter sig Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Weronica S
  • 2019-05-28

Lena W skrev om Hjälper SWE AB
    Vi i familjen har anlitat Hjälper för diverse uppdrag.
    Trots den stora skillnaden, har alla uppdrag skötts perfekt.
    Företaget har verkligen ställt upp, även med kort varsel.

Vi är supernöjda. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Lena W
  • 2019-05-27

Göran H skrev om Hjälper SWE AB
    Beställde en fällning av ett träd som lutade kraftigt över grannens tomt. Trädfällaren var mycket kunnig, noggrann snabb och dessutom trevlig. Vi har redan rekommenderat dem till andra. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Göran H
  • 2019-05-27

Geronimo B skrev om Hjälper SWE AB
    Jag är nöjd före och efter utfört arbetet pga först kom dem och såg vad var för typ av jobb som jag vilje ha utfört, sedan ett pris förslag på arbetet och sedan ett utmärkt och bra kvalitet utfört arbetet. Jag haft med dem att göra tidigare, efter ett beställnings jobb, som jag också blev nöjd. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Geronimo B
  • Vibeke Q

2019-05-22

Vibeke Q skrev om Hjälper SWE AB
    Mycket effektiva och professionella. Kommer alltid att anlita er i framtiden. Tack! Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Vibeke Q
    Konstantin K, Konstantin K gillar detta
  • 2019-05-09

Jarl Å skrev om Hjälper SWE AB
    Har anlitat Hjälper Swe ett flertal tillfällen vid flytt, städ och trädgårdsarbeten.
    Allt har fungerat bra de kommer i tid utför det man ber dem att göra .

Blir et problem hör de av sig
    Skickar korrekta fakturor . Kommer även framöver attt anlita dem Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Jarl Å
  • 2019-05-03

Roger L skrev om Hjälper SWE AB
    Hjälper hjälpte mig med en ny altan, jag blev väldigt bra o proffsigt bemött, snabb hjälp, resultatet blev precis som jag ville och när de var klara så besiktade vi altanen tillsammans, de frågade om jag var nöjd med altanen innan de åkte därifrån.
    Sammanfattningsvis: snabbt,proffsigt, nöjd kund. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Roger L
  • 2019-05-02

Daniel Anders W skrev om Hjälper SWE AB
    Mycket väl utfört arbete! Platsen lämnad städad och fint. Läs mer
    2019-10-17 Konstantin K svarar Daniel Anders W
  • 2018-10-24

Agneta S skrev om Hjälper SWE AB
    Detta företag borde vara på varningslistor och svarta listan.
    Offerter är inte överens med de tjänster tapetsering och målning Ni skulle genomföra och inte professionellt utförda.
    Diverse byggarbete inte specificerade

Tyvärr hade vi bråttom att få dessa tjänster genomförda så av den anledning kollade vi inte upp Er som företagare. Vi chansade bara och vi känner oss verkligen grundlurade. Anledningen att vi har bråttom att vi skall installera en värmepump i vardagsrummet. Dessutom skall jag göra två operationer inom kort och jag kan inte vara delaktig i några projekt i vårt hem förrän till våren 2019.
    Jag tycker Ert negligerande bemötande är rent av skamligt. Det här är ett fuskbygge som ingen vill råka illa ut för.
    Mardrömsscenario

Agneta Sandström Läs mer
  • Eva F

2018-07-06

Eva F skrev om Hjälper SWE AB
    Arbetet utfördes snabbt och rätt.
    Fakturan stämde ej helt mot offerten men då vi påpekade ett räknefel så fick vi omgående en ny korrigerad faktura Läs mer
  • 2018-06-01

Jocke B skrev om Hjälper SWE AB
    De har riktiga problem med kommunikation och punktlighet. Arbetsledaren kom med försening, i offerten som jag har fått efter hans besök saknades en tredjedel av punkter som vi diskuterade, dessutom var priset ganska oklar. Efter det är jag tveksam om deras kompetens att utföra arbeten. Läs mer
  • 2018-02-26

Julia G skrev om Hjälper SWE AB
    Varning.
    Skulle ta ner en dålig gren. De kom hit, tog ner fem andra grenar och begär sedan betalning. Svarar inte i telefon, på sms eller mail. Ska anmäla till reklamationsnämnden. Läs mer
  • 2017-10-03

Anders A skrev om Hjälper SWE AB
    Ett riktigt skitföretag. Har bara negativa erfarenheter. Inte möjligt att få tag på Konstantin Kantor (VD), Natalia Scharbianok (suppleant) eller någon annan i styrelsen. Ingen förstår svenska, plötsligt.
    UNDVIK DETTA BOLAG !!!! Läs mer
  • 2017-07-04

Peter G skrev om Hjälper SWE AB
    Varning för detta ytterst oseriösa företag. I mitt fall blev det väldigt vått när ett vattenrör blev sönderborrat. Det är arbetsledaren som ger omöjliga uppdrag till sina hantverkare som icke har erfarenhet eller behörighet att utföra va-arbeten. De tar inget ansvar för sitt jobb och ljuger för att kunna kunna fakturera icke överenskomna arbeten! Läs mer
  • Jane S

2017-04-10

Jane S skrev om Hjälper SWE AB
    Riktigt oseriöst! Bokar ett möte för genomgång av arbete, efter att ha fått reklamblad i brevlådan. Från deras sida faktureras 500 kr ex moms om man inte svarar på mail eller inte avbokar möte inom 24 timmar. Själva avbokar de mötet via sms 50 min innan mötet ska äga rum och menar att de inte utför arbete i mitt område. Läs mer
  • 2017-02-20

Peter G skrev om Hjälper SWE AB
    Varning. Detta företag tar uppdrag som de ej har kompetens för och när det blir fel erkänner de aldrig. De ljuger och fakturerar för ej utförda arbeten som sedan går till kronofogden. Anlita aldrig detta företag! Läs mer
  • 2016-12-09

Martin J skrev om Hjälper SWE AB
    Varning. Tar betalt för aktiviteter som ej utförts och dessutom för jobb som ej blivit beställt. Kör en mycket otrevlig stil när man påpekar det. Hantverkarna verkar veta vad de sysslar med men kontoret och faktureringen sköts mycket amatörmässigt. Jag kommer att välja andra firmor istället. Läs mer
  • Elisabeth E

2016-05-10

Elisabeth E skrev om Hjälper SWE AB
    Vid målning av min lägenhet,benäms arbetet som byggarbete av fullständigt okompetenta målare. Trots ommålning blev resultatet värre.Debiterade faktura som Diverse utan specifikation som bads om Inget gjordes som var skrivet i avtalet så som städning,slipning osv. Det tog 2veckor innan jobb inspekterades,Jag varnar för detta oseriiösa företag, som bluffar.hotar.Blir polisamält och uppmärksammas av skatteverket Läs mer
  • Anna

2014-08-19

Anna skrev om Hjälper SWE AB
    Unvik!!! Oseriösa hantverkare! Till en början väldigt professionella och verkar trevliga/seriösa. Men när jobbet väl är utfört (inte på tid eller kvalitet) så skickar de faktura på det dubbla trots ök om pris. De hänvisar till extra kostnader pga av diverse tillägg (som inte beställts). När man kontaktar dem angående fakturan så lovar de att korrigera beloppet. Men istället så kommer påminnelse på fakturan. När man bestrider det går de inte att få tag på och när och istället skickar de istället nya "påhittade" fakturor. Varning för otrevliga/hot brev från vd. Anlita inte!! Läs mer
  • 2012-09-28

Gustav H skrev om Hjälper SWE AB
    Mycket oseriöst företag. Varning för oklara offerter, mycket bristfälligt arbete och ett synnerligen otrevligt bemötande. Företaget fakturerar även för icke-utfört arbete! Läs mer
  • 2012-08-30

malin t skrev om Hjälper SWE AB
    Undvik detta företag, utstuderat missledande offerter. Läs mer

Vintervägen 34B, 135 40 Tyresö