Hjälper SWE AB

Hjälper SWE AB

hjalper.se
  • Badge2019
3.9

Välkommen till Hjälper SWE AB! Vi är företaget som hjälper dig med allt från mindre vardagsproblem såsom snöskottning och trädgårdsskötsel till större byggprojekt och renoveringar samt montering av kök. Vi vänder oss till privatpersoner såväl som företag och har en personalstyrka med mångårig erfarenhet. Vi kan hjälpa dig...

50 omdömen om Hjälper SWE AB

Sedan starten hos Reco 2019

Patrik W
Skrev om Hjälper SWE AB

Dom lägger oadresserad reklam i brevlådan trots en tydlig 'Ingen reklam, tack!'-skylt. Sen när man ringer dom så är de helt ointresserade av att ens lyssna. Fick till och med frågor så som, 'Vad ska jag göra åt det då?', 'Ska jag komma och hämta den, eller?' osv. Nä, dessa känns som att de hör hemma i bottenskrapet av svenska företag.

Svar från Hjälper SWE AB

Tack för din feedback, som jag nämnde på telefon så har jag talat med våran underentreprenör som hanterar reklamutdelning och uppmärksammat detta. De försäkrade mig att problemet i framtiden kommer åtgärdas. Jag frågade vad jag kunde erbjuda för lösning utöver det jag nämnde ovan, och är fortfarande öppen för förslag i denna fråga. Alla förslag på problemlösning är alltid välkomna från våra kunder!

Ingvar Å
Skrev om Hjälper SWE AB

Mycket bra och tydligt bemötande via telefon vid beställning och inför genomförande. Vi hade stora förväntningar utifrån tidigare genomförande och de uppfylldes även denna gång. Vi köpte äppelträds-. och syrenbuskbeskärning. Väl genomfört och mycket bra efterstädning och bortforsling av grenar mm.

Kenneth Reino P
Skrev om Hjälper SWE AB

Bokade tillsammans med grannen klippning av vår gemensamma häck. Personalen kom på utsatt tid och arbetade mycket snabbt effektivt men ffa rent. Man städade helt rent efter sig. Samma sak när man kom för att med container forsla bort allt ris. Jag är imponerad, kan verkligen rekommenderas. Sedan gjorde det ju ingenting att personerna var väldigt trevliga också.

Svar från Hjälper SWE AB

Tack Kenneth för att du tog tid för att skriva detta positiva omdöme! Det är viktigt för oss att våra kunder är nöjda med vårt arbete och det är alltid like trevligt att få återkoppling efter utfört arbete. Ni är alltid välkomna att kontakta oss om ni behöver mer hjälp. Tack!

Stefan E
Skrev om Hjälper SWE AB

Efter att flera företag tackat nej p.g.a. våra markförhållanden till att hjälpa oss med ett dräningsarbete, kontaktade vi Hjälper SWE AB. Arbetsledaren Ivan kom och sa att jobbet som skulle utföras var det inga problem med. Efter någon vecka fick vi en offert, väl specificerad på alla önskvärda sätt och vi tackade ja. Så tog det bara någon vecka så var arbetet i full gång. Resultatet: Vi är otroligt nöjda. Trevliga människor, professionnellt utfört arbete på alla sätt. Fakturan kom med kopior på alla utläggskvitton, helt i enlighet med vad som avtalats. Kan varmt rekommenderas!

Anna-lena L
Skrev om Hjälper SWE AB

Mycket proffsiga. Vi är supernöjda!

Christer K
Skrev om Hjälper SWE AB

Från första stund väl bemött och våra förväntningar på den halvcirkelformade mur man byggt upp i vår trädgård uppfylldes mer än väl. Resultat över vår förväntan! Otroligt duktiga och trevliga arbetare. Företag vi gärna kontaktar igen, dvs Hjälper.se. Monica o Christer i Älta

HÅKAN A
Skrev om Hjälper SWE AB

Fantastiska hantverkare! Så skickliga o noggranna 👌👌👌. Vi kan varmt rekommendera dem! Vi fick rek fr goda vänner som även de var mycket nöjda! Tack, Yevheni o Petro 🙏🙏🙏! Så mkt detaljer o lösningar ni bidrog med. Kommer absolut vända oss hit igen, med kommande projekt som dyker upp! Irene o Håkan, Mälarhöjden

Alice Eva Helena W
Skrev om Hjälper SWE AB

För fjärde gången har jag anlitat Hjälper.se för ett byggprojekt på ca 100 tkr. Denna gång både fasadrenovering, målning, bygge av redskapsbod och laga parkering (plattsättning). Jag är så otroligt tacksam över det helt sömlösa samarbetet med mycket ödmjukhet, energi och engagemang från killarna Yevheniis och Peters sida. Även egna kreativa förslag när jag sett ut som en fågelholk. Anledningen till att jag redan i det första projektet hösten 2017 kände förtroende var arbetsledaren Ivan och Valentina som spindeln...

ULF S
Skrev om Hjälper SWE AB

Jag anlitade Hjälper Swe för att montera ett entretak och flytta en utebelysning. Enligt överenskommelse kom en förman för att bedöma arbetet och lämna offert. Jag accepterade offerten och efter någon vecka kom två man på avtalad tid och utförde uppdraget under en förmiddag. Arbetarna talade inte svenska, men med den ena fungerade det utmärkt att kommunicera på engelska. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt och jag är mycket nöjd! Hjälper Swe överträffade mina förväntningar.

ÅSA W
Skrev om Hjälper SWE AB

Vi tog in offerter på att bygga staket och två grindar för att säkra för vår nya hund. Fick en bra känsla direkt för Hjälper och de hade goda vitsord från grannen, för att inte tala om det fördelaktiga priset. De två herrarna som utförde arbetet kunde inte svenska men den ena kunde lite engelska och på det stora hela lyckades vi kommunicera rätt bra. Arbetet utfördes till perfektion. De köpte inget halvfärdigt utan byggde egna grindar och kom på smarta lösningar. Jag hade tydligen sagt att under ett redan existerande...

NIKLAS B
Skrev om Hjälper SWE AB

Vi har använt Hjälper flera gånger under våren och sommaren. Både trädgårdsarbete och rivning och bortforsling av ett gammalt uterum, samt byggnation av ett staket. Hjälper har utfört arbetet på tid, enligt offert och dessutom mycket väl. Jag anlitar dem gärna om det dyker upp mer arbete i framtiden.

Caroline R
Skrev om Hjälper SWE AB

Ett riktigt bra serviceföretag som hjälpt oss med allt från att bygga en otroligt vacker mur i trädgården till trädgårdsarbete o bortforsling. Alltid fantastiskt fint bemötande o hög servicenivå! //Caroline

Cecilia H
Skrev om Hjälper SWE AB

Jag är mycket nöjd, bra kommunikation och ett väl utfört arbete!

Ludmilla L
Skrev om Hjälper SWE AB

Snabba och pålitliga, håller tider och utför jobbet med bra kvalité.

Melina J
Skrev om Hjälper SWE AB

Tog hjälp av Hjälper för att bygga en altan. Det gick smidigt och utan problem och resultatet ser toppen ut.

Svar från Hjälper SWE AB

Hej Melina Vi är glada att ni är nöjda med utfört arbete. Tveka inte att kontakta oss om ni behöver nått mer arbete utfört.

Carl Ola L
Skrev om Hjälper SWE AB

Snabb och mycket prisvärd hjälp med att röja trädgården fri från höstens löv. 30 säckar på 3 timmar hopräfsade och uppsamlade av två glada grabbar.

Svar från Hjälper SWE AB

Tack Ola! Vi är glada att ni är nöjda med utfört arbete. Tveka inte att kontakta oss om ni behöver nått mer arbete utfört.

Ingmar L
Skrev om Hjälper SWE AB

Snabba trevliga och kunniga. En vilja att göra det lilla extra.

Svar från Hjälper SWE AB

Vi är glada att ni är nöjda med utfört arbete. Tveka inte att kontakta oss om ni behöver nått mer arbete utfört. Hjälper SWE AB

Monica Andersson H
Skrev om Hjälper SWE AB

Trädgprdsarbete. Kunnig arborist med snabba medarbetare klippte buskar, ansade fruktträd och stadade på tomten

Björn F
Skrev om Hjälper SWE AB

Ny garageplan inkl nya stentrappor. Kullersten. Bra offert som dessutom överensstämde med slutfaktura. Bra och snabbt bemötande liksom själva jobbet som genomfördes över förväntan både punktlighet och genomförande. Vänliga och trevliga!

Helen G
Skrev om Hjälper SWE AB

Vi blev mycket nöjda med klippningen av vår häck!

Erik Gustav J
Skrev om Hjälper SWE AB

Fick hjälp med att kapa torra grenar på en Björk. Arbetet utfördes på bästa möjliga sätt. Mycket nöjd.

Conny O
Skrev om Hjälper SWE AB

Bortforsling av sopor och gamla möbler från ett dödsbo Företaget försöker alltid att ge ett pris som man tycker är rimligt. Företagets medarbetar gör verkligen ett bra arbete. Det är 100% arbete under hela arbetspasset, utan några extra raster. Medarbetarna gör dom uppgifterna man önskar inom arbetsområdet för beställningen. Jag har använt Hjälper.se för andra uppdrag som t.ex. trädgårdsskötsel med bortforsling och har varit lika nöjd med deras arbetsprestationer varje gång.

Riddermark Bil Täby D
Skrev om Hjälper SWE AB

Efter en del sökande och spretiga svar från andra aktörer som antingen erbjöd ockerpriser eller rent av vägrade att anta sig arbetet så vände vi oss till Hjälper SWE AB för att få hjälp rensning, beskärning av träd på vår anläggning i Täby. Fick först ett kostnadsfritt besök av Konstantin som kom punktligt ut på angiven tid lyssnade på våra önskemål och gav ett seriöst intryck. Offerten på arbetet skickades till oss samma dag som besöket och denna antogs. Arbetarna arbetade strukturerat korrekt, spärrade av...

Inger Marianne Ö
Skrev om Hjälper SWE AB

Vi köpte trädfällning på tomten av företaget som fick bra vitsord av våran granne som tidigare anlitat er. Vi blev bemötta på ett trevligt sätt. Jobbet och städningen var mycket bra gjort av personerna som kom till oss. Mvh Marianne Öberg

Ann-cathrine M
Skrev om Hjälper SWE AB

Riktigt proffsigt utfört! Och alla var supertrevliga och tillmötesgående. Fällning av en död björk och ett antal skräpiga sälgträd. Bortforsling av allt skulle ingå och grabbarna städade verkligen upp. Efteråt var det endast stubbarna som vittnade om fällningen. Vi är så nöjda och kommer absolut att anlita företaget igen, vid behov. Rekommenderar Hjälper SWE AB till 100%!

Rolf W
Skrev om Hjälper SWE AB

Snabbt, enkelt och effektivt.

Per G
Skrev om Hjälper SWE AB

Vi köpte trädfällning av Hlälper SWE ab. Dom var mycket snabba trevliga och enormt kunniga. Arbetet blev snabbt utfört och vi blev jätte nöjda. Vi kan vekligen rekommendera dom.

Kerstin Birgitta K
Skrev om Hjälper SWE AB

Jag fick hjälp med att såga ner träd och ta bort stubbar. De två männen utförde jobbet både snabbt och säkert, utan att skada omgivande buskar och träd. Inga problem. Jag blev mycket nöjd.

Weronica S
Skrev om Hjälper SWE AB

Gör ett bra jobb. Lämnar inget efter sig

Lena W
Skrev om Hjälper SWE AB

Vi i familjen har anlitat Hjälper för diverse uppdrag. Trots den stora skillnaden, har alla uppdrag skötts perfekt. Företaget har verkligen ställt upp, även med kort varsel. Vi är supernöjda.

Göran H
Skrev om Hjälper SWE AB

Beställde en fällning av ett träd som lutade kraftigt över grannens tomt. Trädfällaren var mycket kunnig, noggrann snabb och dessutom trevlig. Vi har redan rekommenderat dem till andra.

Geronimo B
Skrev om Hjälper SWE AB

Jag är nöjd före och efter utfört arbetet pga först kom dem och såg vad var för typ av jobb som jag vilje ha utfört, sedan ett pris förslag på arbetet och sedan ett utmärkt och bra kvalitet utfört arbetet. Jag haft med dem att göra tidigare, efter ett beställnings jobb, som jag också blev nöjd.

Vibeke Q
Skrev om Hjälper SWE AB

Mycket effektiva och professionella. Kommer alltid att anlita er i framtiden. Tack!

Alina C och Alina C gillar detta

Jarl Å
Skrev om Hjälper SWE AB

Har anlitat Hjälper Swe ett flertal tillfällen vid flytt, städ och trädgårdsarbeten. Allt har fungerat bra de kommer i tid utför det man ber dem att göra . Blir et problem hör de av sig Skickar korrekta fakturor . Kommer även framöver attt anlita dem

Roger L
Skrev om Hjälper SWE AB

Hjälper hjälpte mig med en ny altan, jag blev väldigt bra o proffsigt bemött, snabb hjälp, resultatet blev precis som jag ville och när de var klara så besiktade vi altanen tillsammans, de frågade om jag var nöjd med altanen innan de åkte därifrån. Sammanfattningsvis: snabbt,proffsigt, nöjd kund.

Daniel Anders W
Skrev om Hjälper SWE AB

Mycket väl utfört arbete! Platsen lämnad städad och fint.

Agneta S
Skrev om Hjälper SWE AB

Detta företag borde vara på varningslistor och svarta listan. Offerter är inte överens med de tjänster tapetsering och målning Ni skulle genomföra och inte professionellt utförda. Diverse byggarbete inte specificerade Tyvärr hade vi bråttom att få dessa tjänster genomförda så av den anledning kollade vi inte upp Er som företagare. Vi chansade bara och vi känner oss verkligen grundlurade. Anledningen att vi har bråttom att vi skall installera en värmepump i vardagsrummet. Dessutom skall jag göra två operationer inom...

Eva F
Skrev om Hjälper SWE AB

Arbetet utfördes snabbt och rätt. Fakturan stämde ej helt mot offerten men då vi påpekade ett räknefel så fick vi omgående en ny korrigerad faktura

Jocke B
Skrev om Hjälper SWE AB

De har riktiga problem med kommunikation och punktlighet. Arbetsledaren kom med försening, i offerten som jag har fått efter hans besök saknades en tredjedel av punkter som vi diskuterade, dessutom var priset ganska oklar. Efter det är jag tveksam om deras kompetens att utföra arbeten.

Julia Kristina B
Skrev om Hjälper SWE AB

Varning. Skulle ta ner en dålig gren. De kom hit, tog ner fem andra grenar och begär sedan betalning. Svarar inte i telefon, på sms eller mail. Ska anmäla till reklamationsnämnden.

Katarina W
Skrev om Hjälper SWE AB

Ett uteblivet möte är också ett möte.. Arbetsledaren åkte före avtalad mötestid och hantering/kommunikation från Hjälper SWE väldigt oproffsig och upplevdes inte seriös och inte trevlig. Om de inte kan vara proffsiga i arbetsledning inför ett arbete då har jag noll förtroende för ett uppdrag och letar efter ett mer förtroendeingivande företag.

Anders A
Skrev om Hjälper SWE AB

Ett riktigt skitföretag. Har bara negativa erfarenheter. Inte möjligt att få tag på Konstantin Kantor (VD), Natalia Scharbianok (suppleant) eller någon annan i styrelsen. Ingen förstår svenska, plötsligt. UNDVIK DETTA BOLAG !!!!

Hans Peter G
Skrev om Hjälper SWE AB

Varning för detta ytterst oseriösa företag. I mitt fall blev det väldigt vått när ett vattenrör blev sönderborrat. Det är arbetsledaren som ger omöjliga uppdrag till sina hantverkare som icke har erfarenhet eller behörighet att utföra va-arbeten. De tar inget ansvar för sitt jobb och ljuger för att kunna kunna fakturera icke överenskomna arbeten!

Jane S
Skrev om Hjälper SWE AB

Riktigt oseriöst! Bokar ett möte för genomgång av arbete, efter att ha fått reklamblad i brevlådan. Från deras sida faktureras 500 kr ex moms om man inte svarar på mail eller inte avbokar möte inom 24 timmar. Själva avbokar de mötet via sms 50 min innan mötet ska äga rum och menar att de inte utför arbete i mitt område.

Peter G
Skrev om Hjälper SWE AB

Varning. Detta företag tar uppdrag som de ej har kompetens för och när det blir fel erkänner de aldrig. De ljuger och fakturerar för ej utförda arbeten som sedan går till kronofogden. Anlita aldrig detta företag!

Nils Martin J
Skrev om Hjälper SWE AB

Varning. Tar betalt för aktiviteter som ej utförts och dessutom för jobb som ej blivit beställt. Kör en mycket otrevlig stil när man påpekar det. Hantverkarna verkar veta vad de sysslar med men kontoret och faktureringen sköts mycket amatörmässigt. Jag kommer att välja andra firmor istället.

Elisabeth E
Skrev om Hjälper SWE AB

Vid målning av min lägenhet,benäms arbetet som byggarbete av fullständigt okompetenta målare. Trots ommålning blev resultatet värre.Debiterade faktura som Diverse utan specifikation som bads om Inget gjordes som var skrivet i avtalet så som städning,slipning osv. Det tog 2veckor innan jobb inspekterades,Jag varnar för detta oseriiösa företag, som bluffar.hotar.Blir polisamält och uppmärksammas av skatteverket

Anna
Skrev om Hjälper SWE AB

Unvik!!! Oseriösa hantverkare! Till en början väldigt professionella och verkar trevliga/seriösa. Men när jobbet väl är utfört (inte på tid eller kvalitet) så skickar de faktura på det dubbla trots ök om pris. De hänvisar till extra kostnader pga av diverse tillägg (som inte beställts). När man kontaktar dem angående fakturan så lovar de att korrigera beloppet. Men istället så kommer påminnelse på fakturan. När man bestrider det går de inte att få tag på och när och istället skickar de istället nya "påhittade" fakturor. Varning för otrevliga/hot brev från vd. Anlita inte!!

Gustav H
Skrev om Hjälper SWE AB

Mycket oseriöst företag. Varning för oklara offerter, mycket bristfälligt arbete och ett synnerligen otrevligt bemötande. Företaget fakturerar även för icke-utfört arbete!

malin t
Skrev om Hjälper SWE AB

Undvik detta företag, utstuderat missledande offerter.