Hotspring Massagebad AB

Drottningholmsvägen 197, 167 53 Bromma — Visa karta

3.0 i betyg av av 2 omdömen

HotSpring Massagebad - Vi erbjuder pooler spabad massagebadkar bubbelpooler mm. Pooler spabad för dig som badar bastu och vill ta ett dopp

Läs vad 2 kunder tycker om Hotspring Massagebad AB

• 2020-11-30

Pawel B skrev om Hotspring Massagebad AB
    Jag köpte ett bad av modellen Limelight, 20/9-2018 (182 400:-). Jag har tidigare haft ett spa från en känd byggvaruhandel vars namn börjar på B för 29 000:- som fungerade utan problem de 3 år vi hade det innan vi flyttade.
    Till vårt nya hus bestämde vi oss därför för att investera i ett lyxigare kvalitetsbad. Valet föll på HotSpring.

Vi förutsatte att ett spabad för de pengarna, av ett företag som specialiserar sig på spabad, kommer att tjäna oss länge utan problem och garantera kvalitet och bra service under hela ägandet.

Direkt efter leveransen visade det sig att belysningslampan som är monterad i ytterpanelen är sönder. Det tog två månader för HotSpring att skicka en servicetekniker som bytte ut den. Tyvärr drog serviceteknikern inte åt skruven ordentligt till ena sidopanelen, så den sitter fortfarande lite löst.
    Efter ett tag lossnade även panelen på andra sidan, och på så sätt började värmen pysa ut därigenom.

Två år senare av sparsamt användande, där varje byte och underhållning av vattnet har gjorts enligt instruktionsboken, börjar locket vittra sönder och falla isär. Det är enligt tillverkaren helt normalt och går inte på garantin.

Jag har under åren varit i kontakt med HotSpring flera gånger för att rapportera felen, och har sällan mötts med annat än att felen är normala. I andra fall har de ignorerat mig.

Senast denna vår, sommar och höst har jag varit i kontakt med dem angående ytterligare ett fel, de "rostfria" skruvarna har börjat släppa stora fläckar rost. Detta är också helt normalt enligt HotSpring.

Jag vill understryka att all kontakt med HotSpring varit under all kritik. Har de svarat mig, har det varit för att säga att allt är normalt. Ibland har de inte svarat mig alls. Oftast har svaren kommit för att jag tryckt på och krävt ett svar, efter lång tids tystnad. Vid något tillfälle har jag behövt be andra om hjälp för att kolla om mailadressen är aktiv eftersom att mina mail till dem "studsat", då har det visat sig att enbart mail från min mailadress inte kommer fram. De har inte varit intresserade av att hjälpa mig eller kompensera mig, utan förväntar sig att jag ska vara nöjd med att jag köpt ett spabad värt 182 400:- som jag lika gärna hade kunnat köpa för 29 000:- på "B" med bättre nivå på kvalitet och service.

Jag väljer att skriva denna recension för att hjälpa andra från att upprepa mitt misstag, och för att jag tycker att det är viktigt att det kommer fram att de är ett företag som inte värnar om sina kunder. Det handlar inte enbart om produktfelen, utan det faktum att de inte tar åt sig av kritiken överhuvudtaget och inte har någon som helst önskan att hjälpa mig och se till att jag är en nöjd kund. Deras modell verkar vara att ignorera problem så försvinner dem.

Jag har varit i kontakt med andra försäljare av spabad för att fråga om denna typ av beteende och sådana produktfel är att förvänta, eller om jag har mer rättigheter som kund och borde ha fått mer hjälp. De var överens om att vi blivit dåligt behandlade.

Bild på rostskadan https://imgur.com/j1pD5lO Läs mer
  • Reco tipsar!
    Stenings Swimmingpool & Spa AB
    4.9 / 5 i betyg — 33 omdömen
    Badge2020
    "Mycket bra service och kunnig personal. Kan förklara så man fattar. Återkommer till butiken vid inköp och frågor."
  • 2018-11-08

Anne P skrev om Hotspring Massagebad AB
    TACK Hotspring Bromma för snabb & saklig hjälp.
    Med reservdel & info. Läs mer

Bästa Företagen inom pool nära Hotspring Massagebad AB:

Novator Bygg AB (8.6km)
John Peter Nissen H John Peter Nissen H tycker:
“Har precis haft Novator Bygg s...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte