Richard Öhman

Richard Öhman

Richard Öhman är mäklare på HusmanHagberg Umeå

Richard Öhman har varit registrerad mäklare sedan 2008-05. Richard Öhman har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-09 och har fått 294 omdömen med ett betyg på 4.8. Richard Öhman har haft 52 försäljningar sen 2023-05 och har tillfrågat 96% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Variationen, utmaningen och att vara den som knyter ihop affärer och drömmar och överträffar kundernas förväntningar.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har arbetat som mäklare i tio år och dessförinnan som säljare inom olika företag och inriktningar. Försäljning kommer naturligt för mig och jag är en person som aldrig ger upp! Tar jag på mig ett uppdrag brukar mina säljare känna sig trygga med att jag genomför uppdraget på bästa möjliga sätt.

Hur ser din drömbostad ut?
Här måste jag nog säga ett mindre och underhållsfritt hus där familjen mår bra.

2023-05 - 2024-04

294 omdömen om Richard Öhman

Sedan starten hos Reco 2017
Sanna W
Teg

Super trevlig och professionell, rekommenderar!!!

Josef A
Rödåsel

Rekommenderas, kommer anlita honom igen.

Julie S
Dragonfältet

Smidig och enkel försäljning. Bra struktur i arbetssättet och enkelt att få hjälp

Rickard L
Dragonfältet

Väldigt professionell och lättsam, vår försäljningsprocess blev otroligt enkel med Richard

Linnéa Alexandra V
Norum

Jag är mycket nöjd över valet av att anlita Richard som mäklare i en tid då det varit en utmanande bostadsmarknad. Han var engagerad och professionel under hela processen.

Björn Marcus Johan L
Norum

Otroligt dynamisk mäklare som framgångsrikt kan jobba med de förutsättningar som ges även i en inoptimal marknadssituation. Professionell med högt engagemang och kompetens.

Edvin B
Köpte sin lägenhet med hjälp av Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
Haga

Richard känns kunnig och lugn, han går att lita på!

Marianne T
Mariedal

Richard lovar ingenting - han förverkligar saker, från ord till handling. Försäljningen gick jätte fort från det när jag bestämde att sälja tills den var såld. Jag har erfarenhet av andra mäklare också och Richard sticker ut. Han vet helt enkelt hur man säljer, bra kundkännedom, vad vill säljaren, vem som kan vara eventuell köpare, rättvis prissättning på objekt. För honom är allt möjligt och om det finns hinder så hittar man en lösning. Med hans självsäkert sätt att sälja bostäder får han mig att rekommendera honom till andra.

Alf Jörgen K
Sävar

Upplever att det varit lågt engagemang. Hade uppskattat mer personligt kontakt via telefon istället för sms.

Svar från Richard Öhman

Hej Jörgen & Marika! Ni har lämnat fyra omdömen men jag väljer att svara samlat här. Tråkigt att ni känner och har den upplevelsen ni har. Mitt största fokus är att alltid att göra mitt yttersta i alla förmedlingar och själv tycker jag att både ert köp och försäljning har gått bra med tanke på marknad, antal spekulanter och förutsättningar. Ring mig gärna för jag är lite fundersam och önskar att vi kan sätta oss ner och prata om det. Vänligen Richard

Alf Jörgen K
Köpte sitt hus med hjälp av Richard Öhman en del av HusmanHagberg Umeå
Norum

Han var duktig på att vara anträffbar och vi fick se huset ett par gånger.