Alla kategorier Webshop Insplanet Försäkringsförmedling AB

Insplanet Försäkringsförmedling AB

Insplanet är Sveriges ledande försäkringsförmedlare för konsument- och motorförsäkringar och hjälper över 1 000 personer/dag att se över, jämföra och köpa försäkringar .
Klarabergsgatan 35, 11121, Stockholm
Mikael E:
Enkelt och smidigt att ordna allt inför begravningen toppenservice och mycket trevlig handläggare. Vill också tacka vår fina officiant Susa...

Webshoppar nära Insplanet Försäkringsförmedling AB:

Norrlandsgatan 22, Stockholm
Kom in i vår butik på Norrlandsgatan eller besök oss i vår webbshop! Läs mer ›
Kerstin S:
Jag vet ingen som gör en sådan grundlig synundersökning som leg optiker Håkan Sörensen hos Linsen.Han lyssnar dessutom till dina önskemål oc...

Stockholm, Stockholm
Thomas B:
Snabbt och bra vid beställning snabb leverans

Klarabergsgatan 35, Stockholm
Fenix Begravning utför begravningar i hela Sverige. Läs mer ›
Mikael E:

Frösundaviks allé 1, Solna
WiseUp gör det enkelt för dig att boka en elektriker. Här väljer du enkelt vilke... Läs mer ›
Hanna W:
Trevlig, proffsig och tillmötesgående.

Läs vad 5 kunder tycker om Insplanet Försäkringsförmedling AB

• Sara H
    Sara H skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB
    Jag tog deras försäkring för moped då det rekommenderades av bolaget som jag köpte mopeden hos. Tyvärr blev mopeden stulen från ett låst garage och den hade både rattlås och Klass3-lås. Mopeden var då vara en månad gammal. Självrisken är på 3000 kr och det är helt OK men de har även en straffavgift på 1500 kr om det är så att det händer något med mopeden innan 90 dagar efter försäkringen tecknats. Så jag betalar 4500 kr för en moped som kostar 15000. De täcker heller inte några tillbehör som jag köpte samtidigt dvs pakethållare, toppbox, hjälm och vindruta som bara det kostar mig 2000 kr till.

Jag har varit i kontakt med dem flera gånger och de ska skicka en ny när de får in polisanmälan, vilket de har fått men vad de inte sa när jag pratade med dem första gången är att de behöver alla nycklarna med. Allting tar väldigt väldigt lång tid och vissa är trevliga när jag prata med dem men den jag prata med senast var riktigt dryg och inte hjälpsam någonstans!

Jag kommer aldrig att skaffa försäkring från detta bolag igen.
  • jose n
    jose n skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB
    Hade beställt bilförsäkring via Insplanet, vilket jag hade upplevt positiv vid ett tidigare tillfälle. Denna gång nämnde säljaren att 20% rabatt skulle tillkomma till premieavgift eftersom jag redan har hemförsäkring på samma bolag: Moderna Försäkring. Det var en frustrerande överraskning att fakturan kom utan rabatt och att ingen rabatt skulle tillkomma enligt Moderna Försäkring, som sade att det var helt fel från Insplanet att lova ut det. Verkligen oseriöst!
  • Linda Z
    Linda Z skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB
    Testade insplanets site när jag skulle förnya bilförsäkringen för ett par månader sedan, det funkade klockrent, tyvärr är min bil privatimporterad vilket medför att de inte kan visa priserna direkt online, det kan åandra sidan inte försäkringsbolagen själva. Jag vart uppringd av en trevlig säljare som hjälpte mig att hitta ett bra alternativ. För att vara säker på att priset var rätt ringde jag upp Trygg Hansa och IF också men de låg flera tusen över i pris. Min sambo köpte ny bil för några veckor sedan och den är inte prvatimporterad. då fick vi se priser från säkert 10 bolag, även några av de större också.
  • Rafael O
    Rafael O skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB
    Även inför årets förfallodag försökte jag nyttja den så kallade medlemsförmånen Hyresgästföreningen erbjuder för försäkringar, Insplanet. Jag stansade in mina uppgifter och förväntade mig en offert. Istället kom en inforuta upp om att jag behövde lämna kompletterande uppgifter på telefon 08-51000000. Jag ringde upp och fick lämna dessa till en dam.
    Inom loppet av en timme fick jag tre samtal till min mobil från så kallade "försäkringsrådgivare" från Insplanet i syfte att ställa samma frågor. Jag förklarade att jag redan fått hjälp. Jag har fått tre bekräftelsemail på att de räknar på min premie. De räknar uppenbarligen ännu...
    Det blev inget byte i år heller. Min gamla försäkring hann förnyas än en gång.
    Nu på morgonen försökte jag hjälpa min dotter att få offerter till sin Peugeot som hon köpte ny 2005. Samma visa. Inte f...n går det att få en offert via internet.
    Insplanet är uppenbarligen något helt annat än vad de ger sig ut för. Deras affärsverksamhet bygger nog snarare på intäkter från annonsering och annat än från försäkringsförmedling.
    STOR FET VARNING - SPILL INTE ER TID PÅ DETTA! RING FÖRSÄKRINGSBOLAGEN DIREKT!
    Erik L, Saga E gillar detta
  • Veronica S
    Veronica S skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB
    Har fungerat bra då jag har kunnat få billigare bilförsäkring tack vare dem. Har skrivit i uppgifter om bilen, sedan har de ringt upp och gett förslag vilket har fungerat jättebra. Fick också hjälp med att byta och de håller en bra nivå på kontakterna. Trevlig och kunnig personal.