Insplanet Försäkringsförmedling AB

Insplanet Försäkringsförmedling AB

2.0

Insplanet är Sveriges ledande försäkringsförmedlare för konsument- och motorförsäkringar och hjälper över 1 000 personer/dag att se över, jämföra och köpa försäkringar .

7 omdömen om Insplanet Försäkringsförmedling AB

Grizel R
Skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB

Instplanet bryter mot GDPR & Sekretesslagen Instplanet bryter mot GDPR, Sekretesslagen och tryckfrihetsförordningen, speciellt för personer med sekretessmarkerade personuppgifter. Dem saknar även ett hållbart system för personer med skyddade personuppgifter då deras enda sätt att tilldela deras kunder "detaljerad köp bekräftelse" på en försäkring som Instplanet förmedlar, är med bankID via deras egen hemsida vilket bryter mot samtliga lagar inom GDRP och hur sekretessmarkerade personuppgifter får lov att hanteras, då...

Grizel R gillar detta
Tunby Fritid
4.7/5 i betyg av 323 omdömen 4.7 av 323 omdömen

Charles-Jesper J
Skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB

Fick precis ett meddelande på linkedin av deras försäljningschef Robin, Verkar vara ett extremt oseriöst företag grundat på hur hans meddelande samt svar. Skulle vara försiktig gräva djupare innan jag skulle använda denna tjänst

Sara H
Skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB

Jag tog deras försäkring för moped då det rekommenderades av bolaget som jag köpte mopeden hos. Tyvärr blev mopeden stulen från ett låst garage och den hade både rattlås och Klass3-lås. Mopeden var då vara en månad gammal. Självrisken är på 3000 kr och det är helt OK men de har även en straffavgift på 1500 kr om det är så att det händer något med mopeden innan 90 dagar efter försäkringen tecknats. Så jag betalar 4500 kr för en moped som kostar 15000. De täcker heller inte några tillbehör som jag köpte samtidigt dvs pakethållare,...

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

jose n
Skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB

Hade beställt bilförsäkring via Insplanet, vilket jag hade upplevt positiv vid ett tidigare tillfälle. Denna gång nämnde säljaren att 20% rabatt skulle tillkomma till premieavgift eftersom jag redan har hemförsäkring på samma bolag: Moderna Försäkring. Det var en frustrerande överraskning att fakturan kom utan rabatt och att ingen rabatt skulle tillkomma enligt Moderna Försäkring, som sade att det var helt fel från Insplanet att lova ut det. Verkligen oseriöst!

Linda Z
Skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB

Testade insplanets site när jag skulle förnya bilförsäkringen för ett par månader sedan, det funkade klockrent, tyvärr är min bil privatimporterad vilket medför att de inte kan visa priserna direkt online, det kan åandra sidan inte försäkringsbolagen själva. Jag vart uppringd av en trevlig säljare som hjälpte mig att hitta ett bra alternativ. För att vara säker på att priset var rätt ringde jag upp Trygg Hansa och IF också men de låg flera tusen över i pris. Min sambo köpte ny bil för några veckor sedan och den är inte prvatimporterad. då fick vi se priser från säkert 10 bolag, även några av de större också.

Rafael O
Skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB

Även inför årets förfallodag försökte jag nyttja den så kallade medlemsförmånen Hyresgästföreningen erbjuder för försäkringar, Insplanet. Jag stansade in mina uppgifter och förväntade mig en offert. Istället kom en inforuta upp om att jag behövde lämna kompletterande uppgifter på telefon 08-51000000. Jag ringde upp och fick lämna dessa till en dam. Inom loppet av en timme fick jag tre samtal till min mobil från så kallade "försäkringsrådgivare" från Insplanet i syfte att ställa samma frågor. Jag förklarade att jag redan...

Erik L och Saga E gillar detta
Veronica S
Skrev om Insplanet Försäkringsförmedling AB

Har fungerat bra då jag har kunnat få billigare bilförsäkring tack vare dem. Har skrivit i uppgifter om bilen, sedan har de ringt upp och gett förslag vilket har fungerat jättebra. Fick också hjälp med att byta och de håller en bra nivå på kontakterna. Trevlig och kunnig personal.