Johansson Car Service AB

Johansson Car Service AB

Ring 08-38 38 88 johanssoncarservice.se
4.3

Välkommen till Johansson car service Södermalm (BDS) Hos oss kan du få service eller reparera din bil oavsett märke. specialiserade på BMW , Audi , SEAT, Volkswagen För att du som kund skall känna dig trygg så erbjuder vi förmånliga garantier på utförda arbeten och reservdelar. Välkomna till oss! • Kamremsbyten • Läser...

32 omdömen om Johansson Car Service AB

Mikael K
Skrev om Johansson Car Service AB

Allmänna reklamationsnämndens beslut (Änr 2023-08461) om Johansson Car Service brist på fackmannamässigt utfört arbete fastställdes den 23 mars 2024 genom att företaget meddelade att de inte ville rätta in sig på nämndens beslut. Ohörsamheten till rättelse placerar därmed företaget på Råd och Röns svarta lista, som publiceras i september, vilket vanligtvis uppmärksammas i många media bland annat Aftonbladet, TV4 och i lokalmedia.

Speedy Bilservice Nacka
4.6/5 i betyg av 2031 omdömen 4.6 av 2031 omdömen

Fick proffsig och snabb hjälp med byte av lampa. och trevligt bemötande 😊 🙏🏼

First-Name L
Skrev om Johansson Car Service AB

Däckbyten hos Johansson Car Service är inte fackmannamässigt utförda, medför skador och kan framkalla trafikfara! _ Bakgrund Allmänna reklamationsnämnden fällde den 23 oktober 2023 (ÄNR 2023- 08461) Johansson Car Service för flera felaktiga hjulbyten som inte utfördes fackmannamässigt. Nämnden ansåg det bevisat att skadorna på aktuellt fordon vållats av företaget och gav därför Johansson Car Service i rekommendation att ersätta kostnaden för att avhjälpa skadan om 10 450 kr till konsumenten. Johansson Car Service har sedan...

Svar från Johansson Car Service AB

Hej Mikael vi är ledsna över det som har hänt dig. Vi är en godkänt auktoriserad bilverkstad och vi gör inte ett sådant jobb. Du har kommit tillbaka efter 3 månader och vad som helst kan ha hänt under den tiden. Felet du haft på bilen kan även hänt föregående säsong. Vi har meddelat dig vid däckbyte att " vänster fram bulte är svag" . Du har kommit in till oss efter 3 månader och sagt att " vänster fram bulte är förstörd ". Du har kommit för kontroll efter 3 månader, även under det besöket har vi meddelat dig att " vänster...

Allan P
Skrev om Johansson Car Service AB

Helt otroligt duktiga personal plus jättebra bemötande välrenommerad 💙☺️

Speedy Bilservice Högdalen
4.8/5 i betyg av 4133 omdömen 4.8 av 4133 omdömen

Trevligt bemötande snabb hjälp.

Lars Anders E Lars Anders E
Elisabet Ö
Skrev om Johansson Car Service AB

Snabbt att få tider. Trevligt bemötande. Supernöjd!

Jessica D
Skrev om Johansson Car Service AB

Oseriöst och oprofessionellt företag! Verkar som ni inte vill ha kunder, eftersom flera personer lämnat liknande omdöme! Företaget har onlinebokning via hemsidan. Såg att det via bokningen fanns en ledig tid nästa dag. Ringde för att försäkra mig om att detta stämmde och att tiden var ledig. Kom också överens om priset via telefon. Upprepade för att få bekräftat att bokningen var kl 9.00 en lördag morgon, vilket stämde. Åker 7 mil tur och retur nästa morgon och ingen är där. På dörren står klart och tydligt att företaget...

Mekonomen Huddinge
4.5/5 i betyg av 764 omdömen 4.5 av 764 omdömen

Billy William E Billy William E
Dimitri d
Skrev om Johansson Car Service AB

Jag beställde nya däck via bythjul.com och fick denna firma som förslag. Jag lämnade in nyrenoverade fälgar från Intera.com och montören plockade ut fälgarna från bubbelplasten. Jag bad montören vara extra försiktig eftersom fälgarna är helt nyrenoverade. Efter första däckbytet lyckas montören skada fälgen... Visar skadan för honom och påminner honom att ta det lugnt. Han verkar bli uppriktigt ledsen över skadan och lyckas kränga på däcken på resterande tre fälgar utan skador. Jag mailar firman några dagar senare för att...

Tor J

Alltid hjälpsamma och trevliga snabba tider rekomenderas Tor Jönsson

Speedy Bilservice Solna
4.7/5 i betyg av 1703 omdömen 4.7 av 1703 omdömen

Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!

Pertti L
Skrev om Johansson Car Service AB

Helt otroligt BRA och kompetenta killar. På bara en timme idag får man fram bränslefilter, byter och återställer samtliga varningslampor. Dvs. felsöker, får fram delar och åtgärdar sånt som andra tom. auktoriserade verkstäder inte klarade inom två veckor. allt detta utan tidsbokning. Rekommenderbar i högsta grad. Kia Sportage

Jimmie W
Skrev om Johansson Car Service AB

Kanon! Bra pris, trevligt gäng!

Speedy Bilservice Arninge
4.9/5 i betyg av 198 omdömen 4.9 av 198 omdömen
BadgeFourYears

Bytte Broms belägg och broms skivor, bra kundbemötande, kunde utförligt o bra visa exakt vad som gjorts och vad som bytts samt påvisa hur pa

Holger Gunnar B Holger Gunnar B
Fatu L
Skrev om Johansson Car Service AB

Vänlig och snabb personal som kände igen mig efter bara 1 tidigare besök. Serviceinriktade.

David S
Skrev om Johansson Car Service AB

Snabb och extremt bra service. Supertrevlig personal.

Min Bil Bromma
4.4/5 i betyg av 2021 omdömen 4.4 av 2021 omdömen

Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips

Olivia R
Skrev om Johansson Car Service AB

Jag har använt verkstaden för däck och biltvätt. Bra och snabb service!

Ulrika W
Skrev om Johansson Car Service AB

Bra service! Bokade tvätt utsida och fick framsäte mattor + lister på köpet. Snabba, trevliga och allmänt bra ställe. Förvarar även däcken där vilket fungerar super

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Agnes B
Skrev om Johansson Car Service AB

Enkelt att boka via hemsidan. Bilen togs emot vid avtalad tidpunkt. Trevlig och kompetent personal.

Björn S
Skrev om Johansson Car Service AB

Snabb och bra service med däckbyte.

Speedy Bilservice Vasastan
4.9/5 i betyg av 997 omdömen 4.9 av 997 omdömen

Dags för 10.000 mila service. Självklart ringer jag Speedy Bilservice Vasastan trots att jag flyttat utanför stan. De är trevliga, proffsiga

Brittis O Brittis O
Michael H
Skrev om Johansson Car Service AB

Beställt utvändig tvätt! Efter synar bra resultat, sätter mig i bilen och blir glatt överraskad! Dom har rengjort mattorna och fräschat hela instrumentbrädan! Toppen👍!

Susanne  F
Skrev om Johansson Car Service AB

Fantastisk service till bra pris! Fick en ny bil.

Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 159 omdömen 4.4 av 159 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Ulf Å
Skrev om Johansson Car Service AB

Snabbt, vänligt och överträffar med god marginal förväntningarna.

Camilla B
Skrev om Johansson Car Service AB

Fick en snabb tid för att lämna min bil på reperation/service blev klar i tid. Väldigt nöjd kund kan absolut rekommendera denna bilverkstad!

Mekonomen Hemmesta
4.7/5 i betyg av 1295 omdömen 4.7 av 1295 omdömen

Alltid bra bemötande och bra service!

Jonathan David H Jonathan David H
Naf
Skrev om Johansson Car Service AB

Bra och prisvärd tvätt men stort minus för att de röker inomhus!

Hans S
Skrev om Johansson Car Service AB

Fantastisk fint jobb kilarna har gjort, det kan jag rekommenders för andra..

Upplands Bilmekaniska AB
4.5/5 i betyg av 823 omdömen 4.5 av 823 omdömen

Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemöt

Ingrid Essa Irne H Ingrid Essa Irne H
Modjtaba Z
Skrev om Johansson Car Service AB

Trevlig och kunnig personal med professionellt utfört arbete

Mona J
Skrev om Johansson Car Service AB

Bra hemsida, trevligt bemötande, återkommer för service av min Golf. Mvh Mona Jedermark

Mona J gillar detta
Speedy Bilservice Huddinge
4.7/5 i betyg av 1084 omdömen 4.7 av 1084 omdömen

Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................

Maria Therese K Maria Therese K
Alice A
Skrev om Johansson Car Service AB

Super nöjd. Trevliga och proffsiga är de. Varmt rekommendera.

Lars-Gunnar J
Skrev om Johansson Car Service AB

Hejsan. Mitt bilbatteri hade pajat och med väldigt kort varsel så tog denna firma hand om mitt akuta problem!!! Med mycket stor vänlighet och ett glatt leende och ett professionnellt utfört arbete till mig som kund!!! Trevlig chefsmekaniker och Fasta priser!!! Ett skriftligt A4 på vad de gjorde och ett härligt gäng med killar som vet hur man ska vårda och bemöta nya och fasta kunder!!! Rekommenderar denna firma till alla intressenter som vill serva sin bil!!! Mvh:LG från Nacka

Speedy Bilservice Södertälje
4.8/5 i betyg av 759 omdömen 4.8 av 759 omdömen

Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gäl

Nicolaus D
Skrev om Johansson Car Service AB

På torsdagskvällen bokade jag via hemsidan tid för helrekond till fredag morgon. Fick bekräftelse-mejl o lämnade in bilen fredag morgon. Kl 18 hämtade jag ut en glänsande pärla. Allt till ett vettigt pris! Mycket nöjd!

Niklas O
Skrev om Johansson Car Service AB

Superservice, tack för hjälpen!

Speedy Bilservice Smista
4.6/5 i betyg av 863 omdömen 4.6 av 863 omdömen
BadgeFourYears

Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a

Spyros L
Skrev om Johansson Car Service AB

Snabb service, bokas lätt på internet, bilen blev skinande rent, ingen krångel och proffsigt bemötande. Rekommenderas mycket starkt!

STELLA E

.....................///////////////-/

Proline Bilskador AB
4.7/5 i betyg av 155 omdömen 4.7 av 155 omdömen

Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete

Goran
Skrev om Johansson Car Service AB

Mycket bra och trygg service. Bra och ärlig information innan och klanderfri rekond till ett bra pris. Rekommenderas!

Robin  L
Skrev om Johansson Car Service AB

Proffsigt och trevligt bemötande. Noggrann service. kan rekommenderas

Speedy Bilservice Södermalm
4.7/5 i betyg av 816 omdömen 4.7 av 816 omdömen

Trevligt bemötande från början. Hade tappat avgasröret men blev mottagen direkt trots proppfull verkstad. Supersnabbt jobb. Bra pris! Kommer

Kjell Birger B Kjell Birger B
Julian I
Skrev om Johansson Car Service AB

Mycket bra och prisvärd service Bra bemötande Bra öppettider Stort plus att bilen var nytvättad vid återlämning!