Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag22 omdömen om Jollyroom Göteborg
-
skrev om Jollyroom.se
Hemsk butik. Kommer inte göra fler köp här. Kundservice som ej vill hjälpa med att svara på en enkel fråga. Dyra frakt kostnader. Höjer pris när man talat om för de att man sksköps om produkt. Har två små vrirsdöttrar men det var absolut sista gången. Hopas de går konkurs.
-
skrev om Jollyroom.se
Riktigt dåligt företag. Jag glömde hämta ut mitt paket (det är inte alltid lätt att få ihop det när man är själv med en bebis), mailade direkt och bad dom skicka det igen. Jag skickade tre mail där jag bad dom skicka det igen, men fick inget svar. Istället får jag ett mail om att varan har returnerats. Jag får en återbetalning på 100 kr trots att min vara kostade 399. Anledning? Jo, enligt deras köpvillkor tar dom ut en avgift på 299 kr ( ! ) vid retur! Lärdom för mig- läs köpvillkoren, men helt ärligt, de ALLRA flesta online butikerna idag erbjuder gratis frakt och retur. Därför utgår man ifrån att köpvillkoren är ett standarddokument, dvs att det inte innehåller några konstigheter och avvikelser från normerna i onlinehandel.
Är det då inte rimligt att ett företag som gör miljonvinster varje år kan betala tillbaka denna returavgift till en småbarnsförälder som lever på låg föräldrapenning? 300 kr för en låginkomsttagande privatperson är rätt mycket pengar, för Jollyroom är det ingenting. Men NEJ. Jollyrooms kundservice förklarade skadeglad att om jag missat att läsa deras köpvillkor får jag skylla mig själv.
Summering- det finns OTALIGA onlinebutiker som säljer exakt liknande produkter som Jollyroom men där du fritt kan byta och skicka tillbaka utan att betala en enda krona! Vad du än tittar på, kolla om samma eller liknande produkt finns hos ett företag med bättre köpvillkor. I den konkuransstyrda världen vi lever i ska Jollyroom inte låtas ta ut sådana avgifter av privatpersoner! Köp din vara nån annanstans! -
skrev om Jollyroom.se
very bad policy, I bought a suitcase case from the website, and can not pick it up as it came later than i expected and i were on a trip already. so the package is not picked up and returned.
They later charged me 368 kronor even though the suitcase is only around 700 kronor, stating that it is written in their delivery term for unpicked item. I am available to pay for delivery fee if I do not pick up the item but 368 kronor for delivery is ridiculous.
And if they have such weird term, why dont they state it in the order confirmation or the check out state. How do i expect this company have such a strange term to behave correctly.
I have less trust to the site and do not want to come to shop with it again. Remember if you want to shop with this site be ready to read all of its term and condition carefully. -
skrev om Jollyroom.se
Vågar ej skicka tillbaka varan
Som kom 6 v förent har inte ens öppnat den då jag ej behöver den längre teleskal
Inga mail inga telefon nummer och väldigt dåliga erfarenheter verkar kunderna ha. Scary
Bluff -
skrev om Jollyroom.se
Vilket fruktansvärt dåligt och otrevligt bemötande av deras kundtjänst!
Vi hade beställt julklappar till barnen långt innan deras ”leverans innan jul” tid gick ut. Trots det fick vi ett meddelande så fort beställningen var gjord att en större del av leveransen skulle komma i mellandagarna!
Chattade med en trött och ointresserad medarbetare som ljög och påstod att det var PostNords fel.
Pratade med kundtjänst som lovade kompensation när vi fått varan.
När varan äntligen kom efter jul och jag tog kontakt med Jollyroom, vilket de bett mig om, var ärendet avslutat.
Varan var dessutom trasig.
Jollyrooms kundtjänst och ansvariga för kundtjänst lyssnade inte överhuvudtaget på oss, för oss var det en oerhört tråkig upplevelse, för att inte tala om hur det var för barnet som inte fick sin julklapp!
De upprepade ett mantra att de ”stod bakom sin kompensation” - en oansenlig rabatt på nästa köp som inte kommer i närheten av att kompensera det inträffade!
Jag kommer aldrig att handla hos Jollyroom igen och jag kommer att råda alla jag kommer i kontakt med att undvika det!
Konstigt för övrigt att de inte svarar på sina urusla omdömen här… -
skrev om Jollyroom.se
Katastrof kundtjänst. Var jätte noga vad ni köper för ni kommer inte kunna lämna tillbaka/reklamera den. Har gått en månad som jag reklamerade min var än så länge jävlas dom med mig. Ignorerar mail man får kontakta dim om på nytt hela tiden. Babyworld må vara dyrare men helvete servicen är 10 gånger bättre. Det är inte alltid priset som lockar!
-
skrev om Jollyroom.se
Skulle vilja avråda er att handla hos Jollyroom. Dels för att de höjer sina priser vid reor och ger det ursprungliga priset som ”rea-pris” samt kallar det något annat (space-race), men även pga otroligt DÅLIG kundservice.
Vi beställde en overall innan black friday för att få rätt sort (som dottern fick välja själv). Denna skickades till fel uthämtningsställe och utan att vi fick avi kring detta skickades den tillbaka. Fick Mail idag om att jag gjort en retur på den. Pratade med jollyroom som inte kan skicka ut samma paket igen, utan då är overallen slutsåld. Ingen kompensation, ingen overall. Dock en härlig skammande kommentar och påminnelse om att postnords paket skickas tillbaka inom 7 dagar om man inte hämtar ut den. (Paketet låg EN!! natt innan butiken själva gjorde retur på den och vi fick som sagt ingen vetskap om detta..)
Aldrig mer Jollyroom för oss. -
skrev om Jollyroom.se
Fruktansvärd kundtjänst! Köpte en babymonitor för närmare 3000 kr där sladden till kameran inom någon månad började glappa så pass mycket att att kameran flimrade och dog hela tiden så gick den inte att använda. Jag gjorde då en reklamation för att få den åtgärdad/ få en ny, men när jag inte hört ett ljud från dom efter över 2 veckor kontaktade jag dom igen i samma ärende, utan svar. Efter ytterligare några dagar ringde jag dom och fick inte något svar alls. Nu har det gått snart 4 veckor sedan min reklamation gjordes och jag har fortfarande inte hört ett ljud från deras kundtjänst. Kommer aldrig mer beställa hos dom då man ju uppenbarligen inte kan få hjälp från kundtjänst om varan skulle vara sönder! Riktigt uselt!!!
-
skrev om Jollyroom.se
Jag beställde 3 varor den 27de november (fredag). Idag är det 09de december och jag har fått bara en av mina produkter. Efter 12 dagar jag har inte fått något mejl om leverans eller liknande. Jag mejlade kundservice och de skrev bara att de har mycket just nu och hinner inte med allt och stänge ärendet direkt. Det handlar om 2 vsror som är/var i lager. Jag förstår att det kan vara en viss försening men TOLV DAGAR?!
Jag ska aldrig köpa därifrån... Jag beställde flera varor från flera olika affärer på Black Friday och hade inga problem, kanske 1-2 dagar försening... -
skrev om Jollyroom.se
Inte förtroendeingivande.
Höjde priset på en vara direkt efter att jag visade intresse för att köpa den med hela 4,500 kr. Jag väntade på svar från deras kundtjänst om produkten och då passade de på att höja priset. De säger att de har rörlig prissättning. Vill man ge sina pengar till ett företag som använder sådana metoder?
Undersökte företaget då de inte verkade förtroendeingivande. Läs på konsumentverkets hemsida innan ni beställer från dem.
”E-handelsföretaget Jollyroom, som säljer barnprodukter på nätet, döms av Patent- och marknadsdomstolen att betala tre miljoner kronor i vite. För bara en månad sedan dömdes Jollyroom att betala en marknadsstörningsavgift på 1,5 miljoner för överträdelser av reabestämmelserna i marknadsföringslagen”
Dålig service
Skrev till deras kundtjänst den 22 feb och fick inte svar förrän den 4 mars. Lycka till att göra en reklamation och få hjälp om det blir något fel och man snabbt behöver en ersättningsprodukt. -
skrev om Jollyroom.se
Sämsta kundservice som inte kompenserar när dom själva inte ens har varan man beställt på lager fast låtsas att dom skickat iväg den o sen skyller på postnord att dom slarvat bort det osynliga paketet.
-
skrev om Jollyroom.se
Ofta lång leveranstid.
Otrolig dåligt kundbemötande.
Skickade tillbaka varor och då krediterade de inte allt. Tur jag uppmärksammade det.
Kommer aldrig mer köpa mer från Jollyroom.
Råkade också ut för att de per telefon beskrev hur jag skulle returnera och byta storlek av skorna. Tydligen var det inte så det gick till fick jag reda på sen.
Hur som helst. Värdelöst företag som jag aldrig mer kommer att köpa ifrån. -
skrev om Jollyroom.se
Hade man kunnat ge 0 i betyg hade jag gjort det. Fruktansvärt oseriös kundtjänst. Det mest otrevliga bemötande jag någonsin fått. Jag blev muntligen felinformerad om hur jag skulle hantera en retur och när jag sedan var i kontakt med kundtjänst igen säger de att "ord står mot ord". Hantering under all kritik!
Min order tog dessutom så lång tid att jag fick köpa samma vara från en konkurrent (som hade supersnabb leverans utan krångel, och dessutom hade varan till bättre pris) eftersom beställningen dröjde så länge innan den kom fram.
Kommer aldrig mer handla på jollyroom.se och råder andra att undersöka konkurrenternas webbshoppar, som inte har skyhög returavgift, långsamma leveranser och otrevlig kundtjänst. -
skrev om Jollyroom.se
Helt VÄRDELÖSA! jag beställer 4 varor, det kommer ett paket några dagar senare med enbart EN av varorna i!!! Ingen fraktsedel ingenting. Jag fattar ingenting. Jag skriver till de och det blir i princip ett förhör. Jag skickar alla uppgifter de ber om, inklusive informationen om paketets vikt och storlek, vilket bara där visar rätt uppenbart att alla 4 varor inte kunnat få plats eller bara kunnat väga 0,3kg!!! Ändå ser ber de om bildbevis på det jag fått osv. Super dålig service och man blir inte trodd! SAMTIDIGT dras 601 kr för varorna från mitt konto. Så en produkt jag faktiskt fick som kostade 79kr har jag i nuläget betalat 601 kr och ingen hjälp får man att hitta resterande varor eller pengarna tillbaka iaf! ALDRIG I MITT LIV varit med om någonting så oförskämt! Vidrigt!
-
skrev om Jollyroom.se
Dåligt att man inte kan göra retur på badkläder till barn som är oöppnad med prislapp på!! Varan uppfyllde inte mina förväntningar. Utöver det beställde jag barnporslin som var sönder och detta ska då gå via reklamationsavdelningen och går ej göra en vanlig retur på... inte alls smidigt handla från er. Kommer i fortsättningen handla fr babyland som alltid varit superbra..
-
skrev om Jollyroom.se
Otroligt besvärligt och omständligt företag att ha att göra med om det krånglar (vilket det uppenbarligen gör ofta om man läser omdömen på nätet!).
Beställde en elcykel därifrån och när cykeln skulle sättas ihop konstaterades det att det fattades en bromsbacke till vänster framhjul. "Det lär väl inte vara så besvärligt att bara kontakta Jollyroom så de kan komplettera den defekta produkt de skickat mig?" men där hade jag fel.
Ringer upp dem men de är tydligen inte kompetenta nog att lösa det via telefon så de ber mig kolla mailen istället där de skickat någon sorts reklamationsformulär där det är en massa korkade saker man ska svara på. Svarar på alla frågorna och skickar in men det duger minsann inte, efter att man väntat på deras sega besvaring av mail måste man tydligen dra ner till cykelverkstan som satt ihop min cykel och fota ALLT JAG MOTTAGIT och ÄVEN en bild på manualen där jag visar vilken del som saknas.. 😂 Som om jag inte förklarat detta väldigt grundligt för dem redan.
Svarade nej tack, bekostar hellre den del som fattas själv, helt klart värt det för att aldrig någonsin behöva ha att göra med detta företag igen som skickar defekta produkter och sedan gör allt för ej behöva ta ansvar för det efteråt och krånglar till det så mycket som det bara går så att kunden ej ska orka med dem mer, eftersom man faktiskt är i behov av att använda cykeln man KÖPT inom kort. -
skrev om Jollyroom.se
Otroligt besvärligt och omständligt företag att ha att göra med om det krånglar (vilket det uppenbarligen gör ofta om man läser omdömen på nätet!).
Beställde en elcykel därifrån och när cykeln skulle sättas ihop konstaterades det att det fattades en bromsbacke till vänster framhjul. "Det lär väl inte vara så besvärligt att bara kontakta Jollyroom så de kan komplettera den defekta produkt de skickat mig?" men där hade jag fel.
Ringer upp dem men de är tydligen inte kompetenta nog att lösa det via telefon så de ber mig kolla mailen istället där de skickat någon sorts reklamationsformulär där det är en massa korkade saker man ska svara på. Svarar på alla frågorna och skickar in men det duger minsann inte, efter att man väntat på deras sega besvaring av mail måste man tydligen dra ner till cykelverkstan som satt ihop min cykel och fota ALLT JAG MOTTAGIT och ÄVEN en bild på manualen där jag visar vilken del som saknas.. 😂 Som om jag inte förklarat detta väldigt grundligt för dem redan.
Svarade nej tack, bekostar hellre den del som fattas själv, helt klart värt det för att aldrig någonsin behöva ha att göra med detta företag igen som skickar defekta produkter och sedan gör allt för ej behöva ta ansvar för det efteråt och krånglar till det så mycket som det bara går så att kunden ej ska orka med dem mer, eftersom man faktiskt är i behov av att använda cykeln man KÖPT inom kort. -
skrev om Jollyroom.se
Alltid varit nöjd med de beställningar jag lagt via Jollyroom.
Däremot kunde jag önska att de hade en annan leverantör än PostNord.
Men när vi fått skador på varor under transport har kundtjänsten varit snabb på att ersätta varan.
Så bortsett från att de använder PostNord så kan jag varmt rekommendera att handla via Jollyroom. -
skrev om Jollyroom.se
Har handlat på jollyroom 2ggr vilket jag ångrar. I våras beställde jag en vara som skulle komma inom 1-3 arbetsdagar men det tog 2 veckor innan jag fick den. Och nu beställde jag julklappar i måndags eftersom de lovade att man skulle få varan innan jul om man beställde innan kl 23:59 den 20:de. Blev så glad att det skulle komma innan jul. Köpte varan på jollyroom just för detta då de lovade så snabb leverans. Den vara billigare på andra ställen men tyckte det var värt det. Och när jag skulle ringa kundservice så klickades det bara bort. Försökte fleta gånger men samma sak alla gånger. Nej nu blir det aldrig mer handlat ifrån Jollyroom....
-
skrev om Jollyroom.se
För er som inte orkar den långa historien: OBS!! Jag rekommenderar er INTE att handla hos Jollyroom, det finns butiker med samma priser som dessutom har bättre fraktsätt med både DHL och DB Schenker. Plus en fungerande kundtjänst.
Köpte en spjälsäng från Jollyroom. När den levererades av Postnord sa mannen som levererade den att paketet både var för tungt och för stort för att fraktas med deras tjänst Hempaket och att paketet borde skickats på pall så de kan lyfta det med lift.
När vi sen skulle öppna paketet upptäckte vi riktigt fula kross-skador på det och att sängen spruckit rejält.
Jag fotograferade och mailade det hela till kundservice@jollyroom.se, enligt deras hemsida. Det var ju en solklar reklamation.
Då det dröjde ett par dagar innan jag fick svar och trots att jag mailat dem igen, så tog jag och ringde dem.
Jag pratade då med en tjej som tog fram mitt ärende i mailen. Tydligen är deras telefonkundservice inte samma som deras mailkundservice, utan de har ingen auktoritet att ta hand om reklamationsärenden.
Jag meddelade då att paketet var felaktigt skickat med Hempaket och det var därför det gått sönder.
Hon sa då att hon antecknade det i mitt ärende och att de haft mycket reklamationer från julen och det var därför det tog tid att svara på mitt mail.
Någon dag senare får jag mail från Tim på deras kundservice. Han skrev ”okej, vi tar tillbaka sängen” ..vilket ju är en självklarhet att de skulle göra. Och jag svarade snabbt på hans mail och påpekade återigen att den inte skulle skickas med Hempaket då det var fel och skickade även med mått och vikt som överskred gränsen.
Innan jag hann få iväg det mailet fick jag en orderbekräftelse på att en ny spjälsäng var skickad. Med Posten - Hempaket.
Jag fick sms någon dag senare (det har nu gått över en vecka sen vi mottog den första sängen) om att jag skulle ringa PostNord för leverans. Jag valde då, efter samtal med dem, att istället åka (höggravid) med min sambo och hämta upp detta 45kg tunga paket.
Vid hämtning påtalar de igen att paketet är både för stort och för tungt för att skickas med Hempaket.
När vi kommer hem ser vi att paketet är trasigt, och mycket riktigt är även denna spjälsäng krossad.
Nu har vi alltså två stora 45kg paket stående i vardagsrummet. Sängen kostar 4500kr och de har haft sönder de två exemplar Jollyroom.se hade hos sig.
Då Jollyroom bara tar reklamationer via mail kan jag bara vänta på deras svar, som antagligen inte dyker upp förrän efter helgen.
Kan tillägga att jag IDAG fick ett mail där Tim sa att han skulle ta transportfrågan med sin chef som också är transportansvarig. Något som alltså borde ha gjorts innan de skickade den andra sängen.
Jag hoppas nu de löser det så vi blir av med sängarna i vardagsrummet utan att behöva göra något själva, ger oss kompensation då sängen inte finns och den enda andra butiken som har den inne har en leveranstid på 4-6 veckor och i ärlighetens namn vill jag inte vara kund hos dem längre. Uselt skött från början till slut. -
skrev om Jollyroom.se
Lät bra vi beställning och betalning. Ringde för att dubbelkolla att de hade varorna i lager och fick det bedyrat, inte mindre än TVÅ gånger, att varorna fanns i lager och skulle skickas omedelbart. Dagen efter mailar de för att informera att de inte alls har alla varorna i lager och att de inte kan ge något nytt leveransdatum ens. URUSELT! Detta ställde till det oerhört mycket för oss. Och dessutom har de mage att erbjuda sig att skicka de varor som de har i lager men att vi då måste betala frakt.
Superdåligt! Vi kommer aldrig mer att anlita jollyroom.se och kan absolut inte rekommendera detta företag.
Tillägg: idag fick vi dessutom veta att jollyroom makulerat vår beställning helt på eget bevåg, utan att fråga oss först. Dåligt! -
skrev om Jollyroom.se
Dåliga ursäkter, flyttade leveranstiden flera gånger tillslut 6 MÅNADER! Kompensation? En rabattkod för fraktfritt till nästa gång jag handlar där, vilket skämt!! Handla INTE där, väldigt oseriösa!