Jourstäd Umeå AB

2.8

28 omdömen om Jourstäd Umeå AB

Anna-Karin B
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Anlita ej detta företag! De har satt i system att lura kunder. Som många andra recensenter fick jag och min sambo städa själva efter dåligt utförd städning. Hotar med advokaten och tingsrätten om man försöker bestrida fakturan. Oseriösa och ägaren har en skruv lös.

Älvis Städ AB
4.4/5 i betyg av 410 omdömen 4.4 av 410 omdömen
BadgeFourYears

Jag är mycket nöjd med den flyttstädning som Älvis Städ utförde. Rent och fint!

Åsa Heléne Gabriella W
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Jourstäd räddade min flytt! Hade bokat flyttstäd med Freska som aldrig dök upp! Ringde i desperation runt & fick så himla fint & seriöst bemötande av Jourstäd. De gjorde allt för att lösa min situation. Efter två timmar kom ett helt proffsigt städteam med utrustning - var så seriösa & trevliga. Utomordentligt rent & fint - så tacksam! Här har jourstäd en återkommande kund!

Eva Carina F
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Duktig kunnig personal o ett trevligt bemötande

Ástrídur P
Skrev om Jourstäd Umeå AB

FUSK! Låt inte luras! Min upplevelse instämmer med andras som tidigare skrivit. Dålig städning och fullständigt oacceptabelt bemötande. Fortfarande damm på alla golvlistor och eluttag, fläckar i badrumskommod, dom hade tydligen använt en smutsig trasa på spegeln mm. Dom erkännde behovet av omstädning men hänvisade till deras villkor att den kan göras inom 7 dagar från besiktningen. Efter ett otroligt otrevligt samtal med deras kundtjänst (var han tom la på luren på mig för att han var ute och höll på att slänga skrot, överallt...

Lauri K
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Jätte nöjd, gick snabbt och smidigt.

Amanda M
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Riktigt oseriöst företag! Han är aggressiv, hotar och ber sina kunder hålla käften och sedan slänger på i örat på en. anklagar sedan min sambo för att vara den aggressiva hotfulla och otrevliga men efter samtal med min sambo så va det inte alls hon som va den otrevliga i detta fallet utan tvärtom. Hotade med att det kommer gå till tingsrätten för att jag bestred fakturan. Dubblade på priset för att vårt hem va "onormalt nedsmutsat" vilket inte stämmer! Han va väldigt otrevlig även mot mig och tyckte jag skulle ta ansvar...

Monika Sonia B
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Supernöjd med städning seriöst företag trevlig kundtjänst. Rekomenderar detta företag

KALWARN S
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Jag är supernöjd med Flyttstäd. Hög kvalitet på utförd flyttstäd, samtidigt har bemötandet varit mycket trevligt och proffsigt. Jag är en supernöjd kund.

RABIA A

perfektion, utmärkt, ekonomisk, punktlighet

ZUBAIR A
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Good, affordable and sharp to clean

Bengt Jonathan A

ZzzzzzzzzzZzzzzzzzzzZzzzzzzzzzzzzzZzzzzzzzzz

LAWIN K
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Som tidigare användare har nämnt så är detta ett otroligt oseriöst företag. SÅ fort ett problem uppstår kommer ägaren att skälla ut dig att det är du som är felet och att du får betala extra. Finns fler fel än så men de verkar ha blivit nämnda av tidigare användare så som Mats så jag hänvisar till hans inlägg. Sammanfattningsvis: Undvik detta företag vad du än gör!!!

MATS H
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Anlita inte detta oseriösa företag! De har oprofessionella städare och ägaren är en lynnig person som kan bli mycket otrevlig vid problem och hota med advokat. När Rikshem besiktade Jourstädnings flyttstädning av vår hyreslägenhet i Luleå, underkände de flera saker. Det var både saker som inte alls var städade trots att de stod i avtalet och andra som var dåligt städade. ”Garantin” Jourstäd har att städa om inom sju dagar var föga värd då jag måste lämna in nyckeln nästa dag och en ny hyresgäst flytta in, så jag fick omstäda...

ANETTE P
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Verkligen ett seriöst företag. Jag har anlitat dessa saker m fastighetsägare flertal gånger. Kvalitet och prisvärt. Vad mer kan man begära än att få hjälp av dessa proffs. Lätt att boka....smidig kontakt....trevlig kundtjänst. Rekomenderar detta företag till alla. /Anette

Hanna  N
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Utförde väldigt bra städning där besiktningen gick igenom helt utan anmärkningar!

MATHIAS K
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Stor varning för detta företag. Som redan har nämnts, bedrägliga och uruselt kundbemötande. Håll er borta från detta företag vad ni än gör.

ANDREAS W
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Anlitade flyttstäd för första gången i mitt liv vid städning av dödsbo efter mamma då vi kände vi inte orkade med det och bara ville betala och få det gjort så vi kunde fokusera på allt annat praktiskt men vi fick raka motsatsen. Ombesiktning tre gånger, totalt inkompetenta städare som inte förstod grundläggande instruktioner utan ville att man bokstavligen skulle vara med dem när de städade och peka vart de skulle städa, de missförstod ALLT som t.ex överenskomna tider, efter andra ombesiktningen tog jag mig själv in...

Amanda P
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Städarna dök inte upp som planerat. Jag ringde jourstäd där ägaren inte ville ringa dem utan tyckte att jag kunde vänta. Han var mycket aggressiv och hotfull helt oprovocerat. Han skrek att han ställde in städet och slängde på luren. Stor varning för oseriöst företag! Städningen kan dock vara bra ändå för de städar inte själva utan anlitar lokala företag. Köp städet av de lokala företagen direkt istället.

Victor M
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Varning! Lureri och riktigt dåligt kundbemötande. Går ej att kominucera med.

Beatrice N
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Urusel kommunikation. Bokade min flyttstädning redan i slutet på juli och den skulle utföras den 17/8. Väntade från kl 07 på morgonen att städarna skulle dyka upp. Kring kl 16 hade de fortfarande inte kommit så jag ringde arbetsledaren och fick reda på att två av städarna fått åka hem pga sjukdom så därför hade det tagit längre tid än förväntat på de städjobb som utförts tidigare under dagen. Jag blir sedan lovad att städarna ska dyka upp vid kl 18, vilket de inte gör. Ringer då er chef, som bl.a. berättar att städarna skulle...

Alexandra T
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Ett företag som bedriver en verksamhet som utnyttjar och lurar sina kunder. Avtalar om en sak som de sedan ändrar och begär dubbel så mycket pengar och som sen hänger ut sina kunders hem på sociala medier. Vid kontakt hotas det med anmälningar och kastas oförskämdheter. Släpp inte in detta företag i ert hem! Oseriöst och bedrägeri! Messenger chatt finns sparad från både VDns privata fb konto och Jourstäds fb konto.

Emilia A
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Hade jag kunnat ge mindre än ett i betyg hade jag gjort det! Riktigt usel service, håller inte alls vad dom lovar och städar inte ens färdigt! Vd:n var riktigt otrevlig och kränkande när vi ifrågasatte hur hela uppdraget hade hanteras! Släpp INTE in detta företag i ert hem!

Alexandra T gillar detta
Pär L
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Dåligt bemötande, höll inte alls vad de lovade. Väldigt besviken, rekommenderas inte.

André B
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Jag var inte den mest ideella kunden, men de hjälpte mig vid varje steg och tog hand om de problem som uppstod. Mer kan jag inte kräva.

Matte J
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Vår flyttstädning blev riktigt bra och lovordades av besiktningsmännen. De sa att se var proffsigt utfört.

Torbjörn K
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Vi ville anlita Jourstäd för en flyttstädning av en villa i Boden vi skulle flytta ut men hade ej möjlighet att ordna städningen själva. Vi kunde inte ordna detta med egen personal och sökte många firmor för att hjälpa oss boka in detta innan vi fick tag i Jourstäd AB. De fixade bokningen åt oss efter arbetstid och även senare på en sen helgkväll en annan städ också till bra pris.

Jessica K

Proffsigt bemötande och skinande rent! Dessutom Prisvärt 👍

Fredrik N
Skrev om Jourstäd Umeå AB

Oseriöst företag. Skulle kunna skriva flera rader om varför jag inte rekommenderar dom. Bland annat kräver dom kunder på pengar under helger samt att dom börjar kräva betalningar dagen efter förfallen faktura, trotts att det är under helg.