Alla kategorier Naprapat Uppsala Uppsala Joylife Joylife Uppsala

Joylife Uppsala

En del av Joylifewww.joylife.se

Kungsgatan 16, 752 32 Uppsala — Visa karta

Har du smärta i rygg, nacke eller kanske en idrottsskada? Då ska du vända dig till oss på Joylife. Vi är ett nätverk fyllt av legitimerade och kompetenta terapeuter inom kiropraktik och naprapati och vi finns över hela Sverige. Vi ser alltid till att du är i trygga händer.

Vår klinik i Uppsala ligger på Kungsgatan 16. Här jobbar tre erfarna terapeuter som förutom naprapati även erbjuder massage, stötvågsbehandling och nålbehandling. Vi har ett vårdavtal med landstinget som gör dina besök otroligt förmånliga. Kontakta oss så berättar vi mer eller bokar en tid!

Läs vad 177 kunder tycker om Joylife Uppsala

• Birgitta L
    Birgitta L skrev om Joylife Uppsala
    Bra bemötande och noggrann undersökning innan en mycket professionell behandling började av en muskelbristning i låret. Mycket förstående naprapat, Luciano, som kunde snabbt boka behandlingstider eftersom en semesterresa var inbokad. Rekommenderas av mitt hela hjärta. Läs mer
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Joylife Uppsala
    Sökte för hjälp med smärtor längst med hela ryggen och fick ett otroligt bra och professionellt bemötande! Personal som vet vad de håller på med och man kände sig bekväm med att vara i deras händer efter bara 5 minuter! 10/10 Läs mer
  • Ylva L
    Ylva L skrev om Joylife Uppsala
    Naprapatbehandling. Jag fick bra och kompetent hjälp. Just denna naprapat skulle jag absolut rekommendera till andra. Trevlig bemötande och kompetent naprapat. Läs mer
  • Arshia E
    Arshia E skrev om Joylife Uppsala
    Grymt bra naprapat Luciano, supertrevlig! Hit kommer jag tillbaka :) Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om Joylife Uppsala
    Ryggbehandling, två tillfällen och därefter massage. Bra bemötande och behandling. Läs mer
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Joylife Uppsala
    Mycket bra, trevligt bemötande och kände mig fullt omhändertagen. Jag har fått hjälp med mina onda axlar och nacke. Läs mer
  • Connie Marie G
    Connie Marie G skrev om Joylife Uppsala
    Kan varmt rekommendera Joylife till alla som behöver en naprapat eller bara massage. Har varit där idag hos världens bästa naprapat. Tack nu kan jag andas igen. Läs mer
  • Daniela M
    Daniela M skrev om Joylife Uppsala
    Trevligt bemötande, men kunde varit bättre behandling, han hittade inte mycket fel fast jag har ont i ryggen. Läs mer
  • Lindah K
    Lindah K skrev om Joylife Uppsala
    Jag har fått ett fantastiskt bemötande av proffessionel personal. Jag hade ont i ryggen och efter 2 behandlingar hos naprapaten är jag mycket bättre. Fick behandling på plats och även råd och övningar med mig hem. Läs mer
  • Linn T
    Linn T skrev om Joylife Uppsala
    Mycket bra!
    Min naprapat Luciano har varit jättebra från dag 1! Har tagit både naprapati och massage
    Jag har provat olika naprapater men känner att joylife Uppsala är bäst. Läs mer
  • Håkan r
    Håkan r skrev om Joylife Uppsala
    Hej

Jag har fått behandling för mitt ryggslut och höft, höften är jag klart mycket bättre i och ryggen ska vi fortsätta behandlingen efter jag. varit på magnetröntgen. Bemötande av Luciano har varit mycket vänligt och proffesionellt, kommer helt klart rekommenderas av mig. Läs mer
  • Inger W
    Inger W skrev om Joylife Uppsala
    Mycket bra bemötande och hjälp med de problem jag hade på ett professionellt sätt.

Nöjd från början till slut och kommer säkerligen att återvända! Läs mer
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Joylife Uppsala
    Hej,
    Det var ett trevligt bemötande. Fast problemet var att jag fick en felaktig diagnos och behandling.

De jag träffade ansåg att jag hade en inflammation i mitt högra knä och gick på flera behandlingar. Fast senare fick jag besked från en läkare i Enköping att jag hade en trasig menisk som behövde opereras....

Sammantaget ägnade jag tid och pengar pga av att man gjorde fel, vilket inte gjorde mig speciellt positiv. Läs mer
    2018-01-24 Luciano Bravo svarar Stefan P
    Hej Stefan
    Beklagar att du fick en felaktig diagnos.
    Vi skulle vilja höra mer för att undvika att det händer igen.
    Kan du kontakta mig på luciano@joylife.se ?.
  • Lena E
    Lena E skrev om Joylife Uppsala
    Bra bemötande, men tycker behandlingstiden var alldeles för kort med tanke på kostnaden. Går man till en naprapat (vilket jag gjort förut också) så förväntar jag mig mer behandling och inte så mycket prat. Läs mer
    2018-01-24 Luciano Bravo svarar Lena E
    Hej Lena
    Det var inte alls kul att höra att vi inte har mött dina förväntningar
    Du får gärna kontakta mig på luciano@joylife.se så att vi aktivt kan jobba på att bli bättre
  • Gunnar W
    Gunnar W skrev om Joylife Uppsala
    Jag har under flera höstar haft besvär med framför allt höger höft med smärtor även i nedre ryggdelen och höger ben. Dessa problem har jag fått hjälp med och nu verkar det fungera . Mina erfarenheter av Joylife är positiva. Det enda tråkiga är att Landstinget har ändrat på antalet behandlingar inom frikortsbeloppet.

Mvh Gunnar F. Läs mer
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Joylife Uppsala
    Bra bemötande av professionell klass! Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Joylife Uppsala
    Mycket seriöst och professionellt bemötande och bra samt väl fungerande behandlingar. Sökte för ryggskott. Läs mer
  • Anders I
    Anders I skrev om Joylife Uppsala
    En känsla av att de är nöjda med att man varit där så de kan ta betalt ! Läs mer
    2017-12-27 Luciano Bravo svarar Anders I
    Hej Anders
    Det var inte alls kul att höra att du fick den känslan.
    Du får gärna kontakta mig på luciano@joylife.se så att vi får följa upp detta.
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Joylife Uppsala
    Kunniga och trevliga naprapater som lyssnade. Gav bra tips och övningar så att besvären inte skulle komma tillbaka. Läs mer
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Joylife Uppsala
    Jag har gått hos en av era naprapater, och var väldigt nöjd, både med behandling och bemötande. Läs mer
  • Kristina O
    Kristina O skrev om Joylife Uppsala
    Var bra ryggen krångla blev ej bättre så jag slutade där men rekommenderar Läs mer
  • Anneli R
    Anneli R skrev om Joylife Uppsala
    Hej, min första besök var en stor besvikelse men dem andra och tredje var helt ok, därför att det var en annan massör. Jag förlurade nu en besök på grund att den massör jobbar inte länge och jag vill inte chansa dem andra massörer, tyvärr. Läs mer
    2017-12-27 Luciano Bravo svarar Anneli R
    Hej Anneli
    Det var inte alls kul att höra.
    Beklagar att vi ej nådde upp till dina förväntningar.
    Du får gärna kontakta mig på luciano@joylife.se så att vi får följa upp detta.
  • Maria J
    Maria J skrev om Joylife Uppsala
    Det var lätt att få kontakt och jag fick snabb hjälp. Vid besöken fick jag ett bra och professionellt bemötande och ett stort plus för att jag blev av med värken i axeln/skulderbladet. Det motsvarade helt klart mina förväntningar! Läs mer
  • Ragnar B
    Ragnar B skrev om Joylife Uppsala
    Jag sökte för muskelsmärtor särskilt på vänstra sida om ryggraden i veka livet. Redan företagets mottagning i f.d.kyrkans lokaler verkade rogivande! Även sökandet efter min värks orsaker verkade professionell. Rätt diagnos, två pappersbilder på rörelser jag skulle upprepa 10 gånger vid ett tillfälle dagligen gjorde mig symptomfri på en vecka.
    Bemötandet vänligt och förtroendeingivande.
    Om jag i framtiden behöver hjälp av naprapat blir mitt första val Joylife. Ragnar Bergling Läs mer
  • Gerd S
    Gerd S skrev om Joylife Uppsala
    Jag är mycket nöjd. Lätt att få tider, undersökning av höfter och ben, noggrann genomgång av rörelser. Positiv upplevelse av alla besök. Läs mer
  • Rose-Marie K
    Rose-Marie K skrev om Joylife Uppsala
    Jag var mycket nöjd med joylife jag gick hos Spero Martin som tyvärr gick bort så tragiskt.
    Fick nu veta att man kan få stötvågor hos er också!
    Riktigt nöjd.... Läs mer
  • Sigrid J
    Sigrid J skrev om Joylife Uppsala
    Jag har alltid blivit bemött på ett bra sätt hos er. Jag har fått hjälp med smärtor, låsningar från ryggraden och höft och ländryggsbesvär.
    Har även fått träningsprogram som ska göra att jag mår bättre och tips på hjälpmedel som minskar smärta och besvär.
    Jag har varit mycket nöjd med dom behandlingar jag fått eftersom jag tycker att det har hjälpt mig i min vardag.
    Jag har behandlats av naprapat.
    Synd att inte högkostnadsskyddet gäller varje gång man söker. Kostnaden har gjort att jag får prioritera hårt eftersom att jag är sjukskriven. Läs mer
  • Lars E
    Lars E skrev om Joylife Uppsala
    Det var cirka två år sedan jag besökte dom för ryggproblem, blev bra och jag blev bemött bra! Läs mer
  • Emelie D
    Emelie D skrev om Joylife Uppsala
    Har aldrig besökt joylife så vet inte hur det är där Läs mer
  • Anna M
    Anna M skrev om Joylife Uppsala
    Joylife -
    Bra bemötande , upplever dem som kunniga men aldekens för kort behandlings tid . Läs mer
  • Margareta A
    Margareta A skrev om Joylife Uppsala
    Hej! Har varit hos Joylife vid några tillfällen. Problem med värk i korsryggen, värk i benen och en gång misstänkt hälsporre. Vid alla tillfällen har jag varit nöjd med den behandling jag fått. Problemet med benen kvarstår och är svåra att åtgärda pga att jag har en konstaterad neuropati
    MVH Margareta Asplund

GOD JUL! Läs mer
  • Eva N
    Eva N skrev om Joylife Uppsala
    Problem med min axel. Fick hjälp med övningar jag ska göra.
    Fick även stötvågsbehandling. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Joylife Uppsala
    bra bemötande men skulle gärna fått lite mer handgriplig behandling.Fick övningar som jag gjorde hemma. Läs mer
  • Gunnel A
    Gunnel A skrev om Joylife Uppsala
    Otroligt skicklig naprapat Björn Flygare i Uppsala. Han har hjälpt mig vid två olika perioder att återfå rörlighet i armar och ben. Däremot tycker jag det är väldigt dåligt att man ska behöva betala vartannat besök själv med över 600 kr. I Uppsala finns avtal med landstinget och det ingår 4 besök/år. Läs mer
  • Bodil B
    Bodil B skrev om Joylife Uppsala
    Var hos er 2 gånger under våren, blev mycket bra bemött, den jag träffade hade god kunskap, och gott omdöme, fick bra hjälp och goda tips att gå vidare. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Joylife Uppsala
    Lätt att boka och få en tid. Bra bemötande och kunniga som ger bra behandling och råd vad man ska träna och tänka på. Mycket nöjd och tipsar andra att ta hjälp av Joylife Läs mer
  • Michael G
    Michael G skrev om Joylife Uppsala
    Bra behandling, har i regel fått hjälp med problem jag haft. Enkelt och smidigt att boka. Läs mer
  • Mona J
    Mona J skrev om Joylife Uppsala
    Hej!
    Det var ett väldigt bra bemötande. Jag fick tid snabbt och naprapaten var väldigt glad, trevlig och kompetent.
    Mycket positivt också att Joylife är kopplat till Försäkringskassan. Läs mer
  • Inger G
    Inger G skrev om Joylife Uppsala
    Mina besvär var hösten 2017, diffusa rörelsesmärtor i vä axel och överarm. Jag hade sökt sjukgymnast men ansåg att jag behövde en komplettering för att förstå mina besvär.

Jag fick en tid snabbt hos Joylife.
    Jag fick professionellt och pedagogiskt bemötande med att lokalisera mina besvär. Jag fick tryckpunktsmassage på muskelfästena för att befrämja blodcirkulationen samt två akupunktur nålar, samt instruktion angående rörelser och övningar med gummiband.
    Jag fick tid för uppföljning av resultat som kändes tryggt.

Smärtorna i vä överarm och axel avtog men så fick jag akut ont i höger axel och överarm. Jag bad då min husläkare om remiss till rtg vilket genomfördes. Resultatet visade lite arthros i både vä o hö axel.

I det akuta skedet med hö axel och överarm gick det bara att ge lite tryckmassage f.ö.v tejpades axeln för att dämpa rörelserna som lindring.

Mina besvär klingade av efter några veckor och jag avslutade konsultationen hos Joylife och fortsatte det långsiktiga arbetet med träning av rörelser hos sjukgymnast.

Sammanfattning, att jag fick det stöd och hjälp , jag behövde i det akuta skedet, som jag känner mig nöjd och tracksam för.
    Med Vänliga Hälsningar
    Inger Glaser Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Joylife Uppsala
    Jag har fått hjälp med mina ryggproblem. Jag är nöjd med den behandling jag har fått. Bemötandet har varit mycket bra från början och framåt. Man får även snabb tid för behandling när man ringer. Sen är det bra att Landstings -taxa och frikort gäller. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Per-arne J
    Per-arne J skrev om Joylife Uppsala
    Ont i rygg, fick väldigt bra hjälp. även tipps om förebyggande övningar att utföra hemma!! Läs mer
  • Birgitta G
    Birgitta G skrev om Joylife Uppsala
    Det här är andra gången jag får förfrågan och jag har iof inget emot att svara. Jag är helnöjd med behandlingen, men inte med upplägget på undersökningen. Läs mer
  • Jan F
    Jan F skrev om Joylife Uppsala
    Det var ett bra bemötande från naprapaten, jag kände att jag hade ett bra förtroende till honom direkt. Jag har problem med axlar och nacke och jag har fått hjälp så långt det går för tillfället jag väntar på röntgen tid så att jag får ett utlåtande på vad som är fel och efter det så går vi vidare med behanlingen. Läs mer
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Joylife Uppsala
    Bra men tråkigt att det är minska till endast 4 besök via Landstinget Läs mer
  • Mats S
    Mats S skrev om Joylife Uppsala
    Tid på en söndag. Kom inte in i huset. Blev lovad att bli uppringd samma söndag efter kl 12, har inte blivit uppringd ännu. Kommer inte tillbaka, åker nog till Enköping nästa gång. Läs mer
    2017-12-18 Luciano Bravo svarar Mats S
    Hej Mats
    Detta ska inte få hända, jag föreslår att du kontaktar mig på luciano@joylife.se så att vi kan reda ut vad som har gått fel i våra rutiner.
    Ber om ursäkt för detta.

Leg.Naprapat & klinikansvarig
  • Hans A
    Hans A skrev om Joylife Uppsala
    mycket bra bra kontakt med både växel och naprapaten Läs mer
  • Ines J
    Ines J skrev om Joylife Uppsala
    För ett åt sedan besökte jag en naprapat på er klinik och fick behandling för muskelsträckning i nacken. Det var utmärkt, tack Läs mer
  • Lea L
    Lea L skrev om Joylife Uppsala
    Jag har fått stötvågsbehandling för plantar fasciit. Bra bemötande, bra och väldigt effektiv behandling samt bra med avtalet med landstinget.. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Joylife Uppsala
    Lätt att få tid.bra bemötande. Läs mer
  • Karolina J
    Karolina J skrev om Joylife Uppsala
    Jättenöjd med bemötande, behandling och uppföljning av min naprapat Simon på Joylife. Har bara komplimanger att ge. Läs mer

Kungsgatan 16, 752 32 Uppsala