Amanda E:
ABCD är en av Malmös riktigt bra klädbutiker. Här hittar man dyra och internationellt välkända märken som Gucci, Fendi, See by Chloé och Missoni. De har alltid en massa fint, både dam- och herrkläder, skor, väskor och accessoarer. Rean är ett tips att spana in, min pojkvän fyndande sin Guccikostym till 70% här. Trevlig personal är ett plus!
Leif W:
Jag väntade på ett paket från TEMU och kunde via spårningsnumret följa det fram till morgonen 29-09-2025.
Där stod det att paketet var i Malmö och klart för utleverans.
30-09-2025 får jag ett meddelande att paketet skickats tillbaka eftersom det inte kunde levereras!?!
Min adress var helt korrekt och jag har aldrig haft problem med leveranser till min adress tidigare.
Min granne har i ett annat ärende två gånger fått besked att de sökt henne men att hon inte var hemma. Detta var en direkt lögn eftersom hon båda dagarna jobbade hemifrån och var där hela tiden!
Har DHL ny personal som inte följer företagets policy eller är det företaget självt som inte längre bryr sig om sitt uppdrag?
Renu D:
Bedragare hela bunten, speciellt Andreas Karlsson (tatuering på armen och stammar som fan) . Lurar folk på fordon, skickar inte in blanketten om ägarbytet till Transportstyrelsen, betalar inte enligt överenskommelsen. Tömmer bildelar inklusive regnr. för att sedan lämna den på en okänd plats.
Jan B:
Har anlitat dem tre gånger och det fungerade toppen varje gång. De har varit lyhörda, ryckt ut med kort varsel och alltid hjälpt till med bra förslag och lösningar. Uppskattar särskilt att jag fick frågan om jag var nöjd eller om de kunnat göra något bättre, så jag upplever att de lyssnar och är intresserade av att man som kund blir nöjd.
Helena H:
Köpte en urna till min älskade katt som gick bort efter många kärleksfulla år. Fick hjälp med allt från köp till askan i urnan. Väldigt serviceminded och proffesionell hjälp.
Så nöjd i denna ledsamma stund.
Anya L:
Efter renoveringen har detta Preem blivit en av de fräshaste bensinstationerna. De erbjuder allt som vanliga bensinmackar gör såväl som varma och kalla rätter. Priserna i butiken är ungefär lika höga som på alla andra bensinmackar men bensinen brukar vara ganska okej prissatt. De flesta i personalen är trevliga och numer har de öppet dygnet runt vilket ju är bra om man bor i närheten. Deras biltvättar är dessutom superbra!
Melina G:
Hoppas på att få se Röda Kran snart igen! Det är riktigt synd att Espresso House har tagit över lokalerna, för det var ett trevlig och avslappnat ställe som man kunde gå till lite när som helst. Trevlig personal och bra läge gjorde att man gärna tog något att dricka hos dem, gärna på deras uteservering som ofta hade sol.
Hannes A:
En klart läsvärd dagstidning. De skriver om allt från lokala händelser till stora utrikes reportage och analyser. Är man student kan man få ett riktigt förmånligt prenumerationspris. Enda nackdelen med tidningen är att det är rätt mycket reklam.
emma h:
bra bemötande och trevlig service. Roliga arbetsuppgifter och stor parkering. Stor arbetsplats men med en gemytlig familjekänsla. Ligger när stan, vilket underlättar när man ska göra ärenden.
God restaurang som har bra priser. God salladsbuffé.
Pernilla G:
jag tog mitt körkort här och är väldigt glad för det! Det gick smidigt att få tider och läraren var väldigt bra. Det kändes som ett bra bemötande överlag. De hjälpte till med att snabbt få tid för uppkörning när det var dags för det.
Rasmus L:
Form/Design Center är Sveriges äldsta designcenter och ligger i Hedmanska gården vid Lilla Torg i Malmö. Det är runt 20 olika utställningar om året och alltid fullt med folk från hela världen. Skandinavisk design när den är som bäst. Ett plus för den trevliga och duktiga personalen och det ekologiska tidningsfiket på andra våningen. Är man less på Mumin-muggar från Arabia eller Filippa-K dito så finns det andra spännande alternativ i butiken på tredje våningen. Kanske muggen "Tilt" speciellt utformad för blinda eller något från Ole Jensen eller Anna Kraitz? Här finner man också den klassiska Olle Eksell postern för Mazetti.