KI RÖR AB

Vatthagsvägen 1, 194 52 Upplands väsby — Visa karta

Välkommen till oss på KI Rör AB!

Vi utför de flesta uppdrag inom VVS, kyla och gas. Allt från mindre servicejobb, som byte av WC-stol, blandare eller varmvattenberedare, till entreprenaduppdrag som t.ex. köks- eller badrumsrenoveringar. Vi har nära samarbete med elektriker och andra hantverkare som gör att projektet flyter smidigt.

För oss går kvalitet och nöjda kunder hand i hand och vi strävar efter att leverera hög kvalitet inom överenskommen tidsram. Vi har också en miljöpolicy som gör att vi använder så miljövänliga metoder och material som möjligt.

Vi är medlemmar i Säker Vatten och VVS-företagen.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 65 kunder tycker om KI RÖR AB

• Per E
    Per E skrev om KI RÖR AB
    Riktigt bra och snabb service! Rekommenderas!
  • Sanna K
    Sanna K skrev om KI RÖR AB
    Smidig, effektiv och trevlig !
  • Caroline M
    Caroline M skrev om KI RÖR AB
    Trevligt och kunnigt bemötande i telefon. Professionellt och väl utfört arbete på plats.
  • Elisabeth Ö
    Elisabeth Ö skrev om KI RÖR AB
    Reparatören kom före utsatt tid! Det var bra.
    Det hela tog mel 30-40 min.
    Allt var till belåtenhet
  • Kjell E
    Kjell E skrev om KI RÖR AB
    Jag fick hjälp med en muff på en enrörs radiatorledning, som rostat i min villa.
  • Ingvar E
    Ingvar E skrev om KI RÖR AB
    Installation av kökskran till fast pris. Klara besked. Gediget jobb.
  • Fredrik O
    Fredrik O skrev om KI RÖR AB
    Anlitade KI för installation av tvättmaskin med framdragning av vatten, avlopp samt elinstallation (+montering av eluttag) som de ordnade fram en elinstallatör åt mig till. Hela kalaset gick på 7000kr. Kom med bättre förslag på lösning än en konkurrent, ordnade med snabb och smidig planering och installationen blev felfri. Hög servicegrad, bra kommunikation. Kan varmt reka.
  • Hanna N
    Hanna N skrev om KI RÖR AB
    Toppen toppen toppen toppen toppen
  • Evangelia K
    Evangelia K skrev om KI RÖR AB
    Jätte nöjd av snabba servicen o priset. Rekommenderas
  • Tord W
    Tord W skrev om KI RÖR AB
    Bra snabb hjälp till fast pris. Nöjd kund sedan
    1968 (Väsby Rör)
  • Hanna G
    Hanna G skrev om KI RÖR AB
    Professionellt och trevligt. Blev dock debiterad för 3 h då han knappt varit hos mig i en timme. När jag ringde kundtjänst så de att rapporten var korrekt, vad göra? Ord mot ord. Kan vara en engångsföreteelse men så var det för mig.
  • Annika N
    Annika N skrev om KI RÖR AB
    Trevligt bemötande. Jag fick hjälp samma dag jag ringde. Jobbet blev bra och dom lämnade ett rent badrum.
  • Kenneth L
    Kenneth L skrev om KI RÖR AB
    Inte särskilt duktiga map inkoppling/provtryck golvvärme. Slarv och med många skarvkopplingsr som resultat...
    2017-01-31 Ki R svarar Kenneth L
    Tråkigt när kunden blir missnöjd. Dock är det väldigt svårt att ta över arbeten utfört av annan aktör. Särskild då kund köpt delar själv på nätet.

• Rikard G
    Rikard G skrev om KI RÖR AB
    Bra snabb service. Jobbet gick fort och jag har inte haft några problem efteråt.
  • Martin B
    Martin B skrev om KI RÖR AB
    Mycket snabb kontakt bra installation av varmvattenberedare.
  • Marie M
    Marie M skrev om KI RÖR AB
    Jag är nöjd och kan varmt rekommendera Ki Rör. Trevlig och snabb kundtjänst, hantverkaren, vi hade, likaså.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om KI RÖR AB
    Kunde komma med kort varsel, gjorde ett bra och effektivt jobb. Bra allt som allt!
  • Ragnar Å
    Ragnar Å skrev om KI RÖR AB
    Hade ett trasigt rör som läckte i badrummet. Ringde först en annan billigare firma. Men de dök aldrig upp på utsatt tid. Så då ringde jag ki rör och möttes av en bra kundtjänst, rörmokaren kom på utsatt tid och och allt kändes väldigt professionellt. Kostade dock nästan dubbelt så mycket som firman jag ringde först.
  • Malin E
    Malin E skrev om KI RÖR AB
    Det gick snabbt att få tid och personen som kom verkade kunnig och kompetent. Mitt problem blev löst!
  • Nils B
    Nils B skrev om KI RÖR AB
    Allt fungerade från första samtal till att vi kunde spola varmvatten igen
  • Gunnika I
    Gunnika I skrev om KI RÖR AB
    Snabb hjälp vid vattenläckan. Lätta att nå. Nöjd med jobbet.
  • Nadia A
    Nadia A skrev om KI RÖR AB
    Missnöjd. Onödigt dyrt. Brist på information och pris
    2017-01-23 Linda L svarar Nadia A
    Hej Nadia,
    Tråkigt att ni inte är nöjd med utfört arbete. Vi försöker vara tydliga med information innan arbetet utförs.
    Har ni möjligheten att kontakta oss och berätta vad vi skulle kunna förtydliga? Din åsikt är viktig för oss då vi alltid strävar efter 100% nöjda kunder!

• Eva B
    Eva B skrev om KI RÖR AB
    Jobbet som utfördes var bra men pinsamt dåligt att man ska behöva betala timlön när rörmokaren sitter i bilköer i 45 min. Bara för att man är första kund på morgonen drabbas man extra hårt av detta i Stockholmsområdet! 😒😒
    2017-01-23 Linda L svarar Eva B
    Tråkigt att ni är missnöjda. Trafiken i Stockholm är som den är tyvärr. Vi måste fakturera ut nedlagd tid på projekt. Våra montörer får betalt per nedlagd timma.

• Els-mari T
    Els-mari T skrev om KI RÖR AB
    Mycket nöjd!
    Bra kommunikation och bra utfört arbete. Rekommenderas varmt!
  • Anita S
    Anita S skrev om KI RÖR AB
    Vi bokade smidigt på ert kontor, mailade bilder på problemet - och fick det perfekt löst.
  • Didrik H
    Didrik H skrev om KI RÖR AB
    Ki-rör är snabbfotade och tekniskt kunniga led kunden i fokus
  • Paulin H
    Paulin H skrev om KI RÖR AB
    Snabb respons på mail och samtal. De kom med kort varsel och gjorde ett bra jobb.
  • Daniel V
    Daniel V skrev om KI RÖR AB
    Kunnig och trevlig man som löste mitt problem snabbt.
  • Carina N
    Carina N skrev om KI RÖR AB
    Fick hjälp med ett läckande element, blev lovad rotavdrag men det var inget avdrag på fakturan.
    Bad om en offert på ytterligare ett jobb, fick ett förslag på mail - skickade tillbaka en följdfråga som de aldrig svarade på, tråkigt när företag inte orkar svara om ett potentiellt arbete, är man inte intresserad av att utföra jobbet är det bättre att säga det istället för att strunta i att svara.
    2016-04-12 Ki R svarar Carina N
    Hej Carina,
    Samtliga utförda arbeten till privatpersoner utförs med ROT-avdrag med automatik i vårt affärsystem. Informerar kunden oss att dem inte ska eller kan nyttja ROT-avdrag tas detta bort i systemet innan fakturering.
    Om det vid kontroll visar sig att kunden inte har rätt till fakturas ROT-avdrag förbehåller vi oss rätten att tilläggsfakturera tidigare ej fakturerad arbetskostnad.

Om ni ej fått ROT-avdrag och ni har rätt till fakturans ROT-avdrag så är ni varmt välkomna att kontakta oss, så kan vi hjälpa er!

När det gäller er följdfråga så har vi inte har tagit emot den, tyvärr. Vi försöker att vara väldigt noga med att följa upp samtliga E-e-postmeddelande samt förfrågningar. Ni är välkomna att skicka oss följdfrågan.

• Kerstin S
    Kerstin S skrev om KI RÖR AB
    Hej!
    Arbetet godkänt. Men mitt huvudsakliga önskemål ej tillgodosett
    Hälsningar
    Kerstin
    2016-03-14 Ki R svarar Kerstin S
    Kerstin har du möjligheten att kontakta oss och berätta vad vi skulle kunna göra annorlunda? Din åsikt är viktig för oss då vi alltid strävar efter 100% nöjda kunder!

08 643 60 70
  • Andreas F
    Andreas F skrev om KI RÖR AB
    Sammanfattning av upplevelsen - varning, anlita inte KI Rör.

Vi hade en montör från KI Rör hos oss som uppskattade att det skulle ta 2-4 timmar att dra gasol till en spishäll - bara borra hål i väggen, sätta in ett rör och ansluta hällen. Vi tyckte det lät rimligt, döm om vår förvåning när vi får en faktura på tre gånger så lång tid som de maximalt sa att det skulle uppgå till - 12 timmar.

KI Rör menade att deras installatörer inte kan ha allt i deras bilar och därför måste åka och handla grejor - detta trots att de både varit där innan samt talat med oss dagen innan installationen skulle genomföras.

Fakturan innehöll dessutom en kostnadspost som inte kunde härledas till vår installation.

Vi påpekade detta för KI Rör och slutligen deras VD - det ända svar vi fått är att 'aktuell faktura gäller'.

Vi har nu anmält dem till Allmänna Reklamationsnämnden.
    2016-03-01 Ki R svarar Andreas F
    Tråkigt att ni är missnöjda. Tyvärr så känner varken montören eller jag själv igen att vi skulle uppskattat tiden till 2-4h. Arbetet bestod av att skruva isär inredning i ett skåp, håltagning igenom skåp samt fasad. Montering gasolskåp på fasad. Dragning rör, införskaffning material samt driftsättning av gasolhäll. Detta tog 8h och är fullt rimligt. Vårt huvudkontor ligger i Upplands Väsby, arbetet utfördes i Åkersberga.

Det stämmer att vi inte har gasoltuber, gasdysor till olika gashällar/spisar samt gasolskåp i våra servicebilar. Dessvärre så hade kund köpt en gasolhäll med fel gasoldysor, därav blev det ett extra besök för vår rörmontör. Denna information framgick inte dagen innan.

Det har inte framkommit till oss att en kostnadspost finns på fakturan som inte kan härledas till installationen. Kund betalade samtliga poster på fakturan innan 30 dagar förutom 8h som kund hävdar att de inte ska betala.

Därför har vi svarat att fakturan gäller. Kund är välkommen att ringa mig då endast korrespondens har skett via e-post.

• Emil A
    Emil A skrev om KI RÖR AB
    KI rör fakturerade 2,5 timmar fast rörmokaren endast var närvarande 1h inklusive införskaffande av materiel. Jag kontrollerade klockan eftersom jag jobbade hemifrån. Bra jobb, trevlig rörmokare, men konstig faktura. Jag betalade och sa inget.
  • Lars S
    Lars S skrev om KI RÖR AB
    Fast pris klara besked och bra jobb.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om KI RÖR AB
    Mycket bra arbete. Bäst var kommunikationen; när hantverkaren blev sjuk ringde kontoret direkt så jag kunde boka en ny tid. Kommunikationen är annars det jag har dåliga erfarenheter av hos andra företag.
  • Ursula T
    Ursula T skrev om KI RÖR AB
    Bra, kunnig och trevlig serviceperson. Dock oerhört besvärligt att få kontakt och boka, långa telefonköer
  • Jenny O
    Jenny O skrev om KI RÖR AB
    Inget svar och ingen respons när man påpekar att inget svar fåtts. Kommer aldrig använda igen.
    2016-01-05 Ki R svarar Jenny O
    Tråkigt att ni upplever dålig respons. Vårt mål är att erhålla god återkoppling till samtliga kunder.
    I vår växel arbetar 9 personer som ska svara mellan 7:00 och 18:00. Dessa ska sedan föra informationen vidare till berörd person.

Ni är välkomna att kontakta oss igen!

VD, Alexander Ekberg
  • Gert L
    Gert L skrev om KI RÖR AB
    Ett utmärkt utfört arbete. Trevligt bemötande.
  • Seher Y
    Seher Y skrev om KI RÖR AB
    De skulle ta bort ett handfat på toaletten samt slänga det. Handfatet togs visserligen bort men lämnades kvar i lägenheten. Dessutom täckte de hålen som blev kvar på ett onödigt fult sätt. En annan gång ringde jag för att boka tid för VVS-hjälp. De lovade att ringa tillbaka men gjorde aldrig det.
    2015-11-13 Ki R svarar Seher Y
    Tråkigt att ni är missnöjd. Montören bedömde att kunde kanske ville spara handfatet. Handfatet var nytt. Tyvärr har det blivit fel i kommunikationen angående detta.
    Vissa perioder har vi väldigt hög belastning. Ringer man vår växel och lämnar meddelande brukar vi alltid ringa upp vid senare tillfälle.
    /KI RÖR AB
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om KI RÖR AB
    Bra utfört jobb. Men när arbetet tar max 20 minuter och man blir fakturerad för 2,5 timmar blir man förbannad. Vi kontaktade vd som bara slog ifrån sig. Vi bad om redovisning av tiden vilket vi inte fick. Vi anlitar inte det företaget igen.
    2015-11-13 Ki R svarar Fredrik E
    Tråkigt att ni är missnöjd. Vi fakturerar nedlagd tid på projektet, vi saltar aldrig fakturor!

Tidrapportering för arbetena startar med utgångspunkt från Vatthagsvägen 1, Upplands Väsby.
    Tidsrapporteringen ska infatta införskaffning av material till arbetet, restid till där arbetet ska utföras, själva arbetstiden på plats inklusive dokumentering av material, restid tillbaka till Vatthagsvägen 1 samt den tid det tar att lasta ur bilen samt återställa material och verktyg.

/KI RÖR AB
  • Ulla L
    Ulla L skrev om KI RÖR AB
    Snapt och välgjort jobb.Priset orimligt högt. Mvh Ulla.
  • Anders L
    Anders L skrev om KI RÖR AB
    Kunnigt och grundligt - bra. Tackar.
  • Katarina W
    Katarina W skrev om KI RÖR AB
    Proffsigt och bra bemötande. Jag ringer er nästa gång jag behöver rörmokare!
  • Jennie A
    Jennie A skrev om KI RÖR AB
    Vi var nöjda med service, kompetens och bemötande.
  • Ohn W
    Ohn W skrev om KI RÖR AB
    Bra och fint jobb resonabla priser.
  • Helena W
    Helena W skrev om KI RÖR AB
    Fungerade bra, dålig tidspassning dock
    (11/2 Tim efter utsatt tid) eftersom det fattades delar till blandaren (inte Ki Rörs fel) så kunde jag inte prova blandaren direkt. Upptäckte sen att varm-kall vattnet var felkopplat
  • Madeliené F
    Madeliené F skrev om KI RÖR AB
    Snabbt smidigt, seriöst och raka besked. Jag kommer att anlita KI rör igen.
  • Nana L
    Nana L skrev om KI RÖR AB
    Var professionellt utfört! Trevlig rörmokare, hade fullt förtroende för er!
  • Najem A
    Najem A skrev om KI RÖR AB
    Bra och snabb service. Allt blev som vi hade förväntat oss.
  • Juha A
    Juha A skrev om KI RÖR AB
    Otrevligt bemötande företaget, de är inte kundorienterade. Jag beställde jobb av annat företag, men de skickade KiRör. Besöket varade ca 5-10 minuter, varefter kilen konstaterade att de inte klarar jobbet utan hjälp av en snickare, veckan efter skickar de en faktura med
    1 timmes debitering + andra kostnader på ca 900kr, utan att utfört något jobb. Vid påpekande av detta beter sig VD:n väldigt otrevligt.
    2015-11-13 Ki R svarar Juha A
    Hej Juha,

Ni beställde ett jobb där förutsättningarna inte fanns för att utföra arbetet.
    Tråkigt att du inte upplever oss som kundorienterade.
    Vårt mål är att samtliga kunder ska vara nöjda efter utfört arbete.

VD, Alexander Ekberg
  • Bengt G
    Bengt G skrev om KI RÖR AB
    Mycket vänligt bemötande. Köpte toalettstol.
    Rekommenderas varmt.

Vatthagsvägen 1, 194 52 Upplands väsby