KI RÖR AB

Vatthagsvägen 1, 194 52 Upplands väsby — Visa karta

Välkommen till oss på KI Rör AB!

Vi utför de flesta uppdrag inom VVS, kyla och gas. Allt från mindre servicejobb, som byte av WC-stol, blandare eller varmvattenberedare, till entreprenaduppdrag som t.ex. köks- eller badrumsrenoveringar. Vi har nära samarbete med elektriker och andra hantverkare som gör att projektet flyter smidigt.

För oss går kvalitet och nöjda kunder hand i hand och vi strävar efter att leverera hög kvalitet inom överenskommen tidsram. Vi har också en miljöpolicy som gör att vi använder så miljövänliga metoder och material som möjligt.

Vi är medlemmar i Säker Vatten och VVS-företagen.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 84 kunder tycker om KI RÖR AB

• Jonas G
    Jonas G skrev om KI RÖR AB
    Ki-rör installerade vår tvättmaskin. Bra jobb och trevligt bemötande. Skriver i offert att bil och vertyg ingår. I fakturan man sedan skickar tillkommer bilkostnad. Kolla detta med firman innan ni gör upp om jobb!!
    2017-10-20 Linda L svarar Jonas G
    Hej Jonas,
    Det låter som något missförstånd gällande bil/verktygs posten. Du kan gärna maila mig ditt kundnr./ fakturanr. så ska jag se över vad som hänt. linda.lundin@kiror.se
    Linda Lundin
  • Peter R
    Peter R skrev om KI RÖR AB
    Var proffsiga, hade tid och gjorde jobbet snabbt.
  • Marianne K
    Marianne K skrev om KI RÖR AB
    Det var bra. Men kansk e kunde de, för stt vara lite extra hyggliga, ha sett att rören under mitt handfat faktiskt också läcker.

Men de gjorde ju det jobb jag bett om; ny blandare till duschen. Det funkar bra!

Marianne Klintborg, Kvarnvägen. UV
  • Göran W
    Göran W skrev om KI RÖR AB
    Omedelbar respons då vi behövde hjälp med att byta trasig wc stol och två tvättställsblandare. Professionellt och snabbt utfört jobb. Bra pris och vänligt bemötande.
  • Jan H
    Jan H skrev om KI RÖR AB
    Det var jättebra och det var trevlig personal särskilt han som kom hit
    Och satte dit mitt tvättställ han var
    Väldigt duktig Hälsningar Jan
  • Maria H
    Maria H skrev om KI RÖR AB
    Professionellt bemötande och snabbt agerande.
  • Magnus J
    Magnus J skrev om KI RÖR AB
    Mycket bra resultat till helt ok pris.
  • Gull L
    Gull L skrev om KI RÖR AB
    Fått hjälp med min inbyggda toalett. Först kom en man som inte var bekant med den sorten spm jag hade. Han klarade inte av det. Sedan kom en annan som fixade det galant. Är mycket nöjd med bemötandet, både av sen som inte kunde och den andra som fixade toaletten.
  • Kurt E
    Kurt E skrev om KI RÖR AB
    Tyvärr för dåligt och rörigt genomfört projekt.
    5 olika hantverkare som inte hade en susning om vad kollegan innan gjort, tänkt eller planerat. Behövde tömma systemet 3 ggr pga dålig planering. Kostade mig säker 6-7 timmar extra. Mycket inköpt material kvar som inte används och som jag fått betala. Vad ska jag med det till? Kvaliten på genomfört jobb ser dock ut att vara ok.
  • Lena N
    Lena N skrev om KI RÖR AB
    Fick snabbt hjälp med att koppla in utkastare, vatten o diskmaskin.
  • Margareta N
    Margareta N skrev om KI RÖR AB
    Mycket snappt och ett bra bemötande.Jag hade lite läckage under handfatet i badrummet.
  • Åsa H
    Åsa H skrev om KI RÖR AB
    Badkarsblandare - och väggfäste - snabbt och smidigt och super fin design på blandare Mattsson.
  • Catrine A
    Catrine A skrev om KI RÖR AB
    Dåligt tryck i kranen utomhus. Ny "krans" löste problemet. Jag är nöjd med jobb och pris. Catrine
  • Niklas H
    Niklas H skrev om KI RÖR AB
    Snabb service! Snyggt utfört!
  • Karl S
    Karl S skrev om KI RÖR AB
    Snabba, bra service och hög kvalité på installation av badrumsmöbler
  • Per H
    Per H skrev om KI RÖR AB
    Proffsig och snab rörmokare. Ännu bättre om han kommit i tid
  • Tuula P
    Tuula P skrev om KI RÖR AB
    Vänlig bemötande snabb service. Ŕekommenderar för andra också.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om KI RÖR AB
    Snabba och effektiva. Fick faktura på post istället via mail vilket var lite konstigt.
  • Gunnar W
    Gunnar W skrev om KI RÖR AB
    Snabbt, proffsigt, kunniga o trevliga. Perfekt
  • Per E
    Per E skrev om KI RÖR AB
    Riktigt bra och snabb service! Rekommenderas!
  • Sanna K
    Sanna K skrev om KI RÖR AB
    Smidig, effektiv och trevlig !
  • Caroline M
    Caroline M skrev om KI RÖR AB
    Trevligt och kunnigt bemötande i telefon. Professionellt och väl utfört arbete på plats.
  • Elisabeth Ö
    Elisabeth Ö skrev om KI RÖR AB
    Reparatören kom före utsatt tid! Det var bra.
    Det hela tog mel 30-40 min.
    Allt var till belåtenhet
  • Kjell E
    Kjell E skrev om KI RÖR AB
    Jag fick hjälp med en muff på en enrörs radiatorledning, som rostat i min villa.
  • Ingvar E
    Ingvar E skrev om KI RÖR AB
    Installation av kökskran till fast pris. Klara besked. Gediget jobb.
  • Fredrik O
    Fredrik O skrev om KI RÖR AB
    Anlitade KI för installation av tvättmaskin med framdragning av vatten, avlopp samt elinstallation (+montering av eluttag) som de ordnade fram en elinstallatör åt mig till. Hela kalaset gick på 7000kr. Kom med bättre förslag på lösning än en konkurrent, ordnade med snabb och smidig planering och installationen blev felfri. Hög servicegrad, bra kommunikation. Kan varmt reka.
  • Hanna N
    Hanna N skrev om KI RÖR AB
    Toppen toppen toppen toppen toppen
  • Evangelia K
    Evangelia K skrev om KI RÖR AB
    Jätte nöjd av snabba servicen o priset. Rekommenderas
  • Tord W
    Tord W skrev om KI RÖR AB
    Bra snabb hjälp till fast pris. Nöjd kund sedan
    1968 (Väsby Rör)
  • Hanna G
    Hanna G skrev om KI RÖR AB
    Professionellt och trevligt. Blev dock debiterad för 3 h då han knappt varit hos mig i en timme. När jag ringde kundtjänst så de att rapporten var korrekt, vad göra? Ord mot ord. Kan vara en engångsföreteelse men så var det för mig.
  • Annika N
    Annika N skrev om KI RÖR AB
    Trevligt bemötande. Jag fick hjälp samma dag jag ringde. Jobbet blev bra och dom lämnade ett rent badrum.
  • Kenneth L
    Kenneth L skrev om KI RÖR AB
    Inte särskilt duktiga map inkoppling/provtryck golvvärme. Slarv och med många skarvkopplingsr som resultat...
    2017-01-31 Alexander E svarar Kenneth L
    Tråkigt när kunden blir missnöjd. Dock är det väldigt svårt att ta över arbeten utfört av annan aktör. Särskild då kund köpt delar själv på nätet.

• Rikard G
    Rikard G skrev om KI RÖR AB
    Bra snabb service. Jobbet gick fort och jag har inte haft några problem efteråt.
  • Martin B
    Martin B skrev om KI RÖR AB
    Mycket snabb kontakt bra installation av varmvattenberedare.
  • Marie M
    Marie M skrev om KI RÖR AB
    Jag är nöjd och kan varmt rekommendera Ki Rör. Trevlig och snabb kundtjänst, hantverkaren, vi hade, likaså.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om KI RÖR AB
    Kunde komma med kort varsel, gjorde ett bra och effektivt jobb. Bra allt som allt!
  • Ragnar Å
    Ragnar Å skrev om KI RÖR AB
    Hade ett trasigt rör som läckte i badrummet. Ringde först en annan billigare firma. Men de dök aldrig upp på utsatt tid. Så då ringde jag ki rör och möttes av en bra kundtjänst, rörmokaren kom på utsatt tid och och allt kändes väldigt professionellt. Kostade dock nästan dubbelt så mycket som firman jag ringde först.
  • Malin E
    Malin E skrev om KI RÖR AB
    Det gick snabbt att få tid och personen som kom verkade kunnig och kompetent. Mitt problem blev löst!
  • Nils B
    Nils B skrev om KI RÖR AB
    Allt fungerade från första samtal till att vi kunde spola varmvatten igen
  • Gunnika I
    Gunnika I skrev om KI RÖR AB
    Snabb hjälp vid vattenläckan. Lätta att nå. Nöjd med jobbet.
  • Nadia A
    Nadia A skrev om KI RÖR AB
    Missnöjd. Onödigt dyrt. Brist på information och pris
    2017-01-23 Linda L svarar Nadia A
    Hej Nadia,
    Tråkigt att ni inte är nöjd med utfört arbete. Vi försöker vara tydliga med information innan arbetet utförs.
    Har ni möjligheten att kontakta oss och berätta vad vi skulle kunna förtydliga? Din åsikt är viktig för oss då vi alltid strävar efter 100% nöjda kunder!

• Eva B
    Eva B skrev om KI RÖR AB
    Jobbet som utfördes var bra men pinsamt dåligt att man ska behöva betala timlön när rörmokaren sitter i bilköer i 45 min. Bara för att man är första kund på morgonen drabbas man extra hårt av detta i Stockholmsområdet! 😒😒
    2017-01-23 Linda L svarar Eva B
    Tråkigt att ni är missnöjda. Trafiken i Stockholm är som den är tyvärr. Vi måste fakturera ut nedlagd tid på projekt. Våra montörer får betalt per nedlagd timma.

• Els-mari T
    Els-mari T skrev om KI RÖR AB
    Mycket nöjd!
    Bra kommunikation och bra utfört arbete. Rekommenderas varmt!
  • Anita S
    Anita S skrev om KI RÖR AB
    Vi bokade smidigt på ert kontor, mailade bilder på problemet - och fick det perfekt löst.
  • Didrik H
    Didrik H skrev om KI RÖR AB
    Ki-rör är snabbfotade och tekniskt kunniga led kunden i fokus
  • Paulin H
    Paulin H skrev om KI RÖR AB
    Snabb respons på mail och samtal. De kom med kort varsel och gjorde ett bra jobb.
  • Daniel V
    Daniel V skrev om KI RÖR AB
    Kunnig och trevlig man som löste mitt problem snabbt.
  • Carina N
    Carina N skrev om KI RÖR AB
    Fick hjälp med ett läckande element, blev lovad rotavdrag men det var inget avdrag på fakturan.
    Bad om en offert på ytterligare ett jobb, fick ett förslag på mail - skickade tillbaka en följdfråga som de aldrig svarade på, tråkigt när företag inte orkar svara om ett potentiellt arbete, är man inte intresserad av att utföra jobbet är det bättre att säga det istället för att strunta i att svara.
    2016-04-12 Alexander E svarar Carina N
    Hej Carina,
    Samtliga utförda arbeten till privatpersoner utförs med ROT-avdrag med automatik i vårt affärsystem. Informerar kunden oss att dem inte ska eller kan nyttja ROT-avdrag tas detta bort i systemet innan fakturering.
    Om det vid kontroll visar sig att kunden inte har rätt till fakturas ROT-avdrag förbehåller vi oss rätten att tilläggsfakturera tidigare ej fakturerad arbetskostnad.

Om ni ej fått ROT-avdrag och ni har rätt till fakturans ROT-avdrag så är ni varmt välkomna att kontakta oss, så kan vi hjälpa er!

När det gäller er följdfråga så har vi inte har tagit emot den, tyvärr. Vi försöker att vara väldigt noga med att följa upp samtliga E-e-postmeddelande samt förfrågningar. Ni är välkomna att skicka oss följdfrågan.

• Kerstin S
    Kerstin S skrev om KI RÖR AB
    Hej!
    Arbetet godkänt. Men mitt huvudsakliga önskemål ej tillgodosett
    Hälsningar
    Kerstin
    2016-03-14 Alexander E svarar Kerstin S
    Kerstin har du möjligheten att kontakta oss och berätta vad vi skulle kunna göra annorlunda? Din åsikt är viktig för oss då vi alltid strävar efter 100% nöjda kunder!

08 643 60 70
  • Andreas F
    Andreas F skrev om KI RÖR AB
    Sammanfattning av upplevelsen - varning, anlita inte KI Rör.

Vi hade en montör från KI Rör hos oss som uppskattade att det skulle ta 2-4 timmar att dra gasol till en spishäll - bara borra hål i väggen, sätta in ett rör och ansluta hällen. Vi tyckte det lät rimligt, döm om vår förvåning när vi får en faktura på tre gånger så lång tid som de maximalt sa att det skulle uppgå till - 12 timmar.

KI Rör menade att deras installatörer inte kan ha allt i deras bilar och därför måste åka och handla grejor - detta trots att de både varit där innan samt talat med oss dagen innan installationen skulle genomföras.

Fakturan innehöll dessutom en kostnadspost som inte kunde härledas till vår installation.

Vi påpekade detta för KI Rör och slutligen deras VD - det ända svar vi fått är att 'aktuell faktura gäller'.

Vi har nu anmält dem till Allmänna Reklamationsnämnden.
    2016-03-01 Alexander E svarar Andreas F
    Tråkigt att ni är missnöjda. Tyvärr så känner varken montören eller jag själv igen att vi skulle uppskattat tiden till 2-4h. Arbetet bestod av att skruva isär inredning i ett skåp, håltagning igenom skåp samt fasad. Montering gasolskåp på fasad. Dragning rör, införskaffning material samt driftsättning av gasolhäll. Detta tog 8h och är fullt rimligt. Vårt huvudkontor ligger i Upplands Väsby, arbetet utfördes i Åkersberga.

Det stämmer att vi inte har gasoltuber, gasdysor till olika gashällar/spisar samt gasolskåp i våra servicebilar. Dessvärre så hade kund köpt en gasolhäll med fel gasoldysor, därav blev det ett extra besök för vår rörmontör. Denna information framgick inte dagen innan.

Det har inte framkommit till oss att en kostnadspost finns på fakturan som inte kan härledas till installationen. Kund betalade samtliga poster på fakturan innan 30 dagar förutom 8h som kund hävdar att de inte ska betala.

Därför har vi svarat att fakturan gäller. Kund är välkommen att ringa mig då endast korrespondens har skett via e-post.

Vatthagsvägen 1, 194 52 Upplands väsby