Kvd Bilpriser AB

2.0 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Kvd Bilpriser AB

• 2020-07-05

ANDRIJA V skrev om Kvd Bilpriser AB
    Du kan inte köpa en bil till ett fast pris 48 timmar före auktionen! Jag väntade på auktionsdagen, men fortfarande köpte någon den till ett fast pris bara några timmar innan. När jag ringde dem motiverade de sig med lögner. ett mycket lettsagt företag kommer att rapportera dem till kundskyddsbyrån. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Car 4 Sale
    4.6 / 5 i betyg — 239 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Rekommenderar alla ett besök hos car4sale. Sökte efter ett bra alternativ till vår andra bil och då jag är mkt nöjd med min första volvo ja"
    Kristofer G
  • 2019-09-11

Johan Kenth-Philip Johnny S skrev om Kvd Bilpriser AB
    I särklass det sämsta bilköp jag gjort.

Det här är en följetong utan dess like, försök ha tålamod att hänga med i historien.

Köpte en Peugeot 308 SW från KVDs bilauktion under slutet av 2018. En bil som enligt KVDs egna s.k. "utförliga tester" hade gått igenom granskning med bra betyg, över förväntat på en bil som rullat 11000 mil.
    Vid uthämtning av bilen poängterade jag rattfrossa vid inbromsning, något KVDs representant hävdade berodde på ytrost på skivorna eftersom bilen stått ett tag, vilket kunde varit en rimlig förklaring. Representanten var samtidigt noga med att berätta att KVD nuförtiden minsann inte gick med på prutförsök så lätt som de gjorde en gång i tiden även om det inte var min intention. Bilen betalades därefter och hämtades ut och härefter börjar problemen.
    En vecka efteråt ungefär börjar motorlampan att lysa, KVDs kundtjänst kontaktas och jag blir ombedd att lämna in bilen på en oberoende verkstad för analys. Trasigt turborör var svaret från verkstaden, ett fel så uppenbart att om KVD öppnat motorhuven hade det enkelt kunnat ses genom en ful och tydlig skada som lagats amatörmässigt med silikon och vid närmare granskning hade ett finger köras igenom skadeområdet. Efter mycket om och men och försök från KVDs sida att det är ett slitagefel och något man får acceptera på en begagnad bil tar de på sig kostnaden som "goodwill".
    Några veckor efter incidenten börjar motorlampan att lysa igen. Ny kontakt tas med KVD och ny analys av samma verkstad. Nytt fel konstateras, trasig cirkulationspump. Vid detta tillfälle byter KVD strategi, dom börjar smutskasta verkstaden - Vianor, och ifrågasätta varför felet inte konstaterats vid tidigare analys. Vianors representant kan inte svara på detta och blir upprörd när jag pratar om det och vill därför göra en grundligare koll av fordonet för att se om det finns andra ev. problem. Vid denna besiktning upptäcker Vianor att: oljesumpen lagats på ett felaktigt sätt (läs amatörmässigt) med fel typ av muttrar och fel typ av tätningsmassa bortsett ifrån detta syns också att bromsskivorna är deformerade, därav rattfrossan. Det noteras också att flexröret inte är tätt. KVD får ta del av rapporten och jag pratar även med deras kundtjänst på telefon. Samma historia dras som tidigare, slitagefel på begagnad bil etc. men efter mycket förhandling tar även KVD på sig detta fel.
    Någon månad passerar innan nästa incident inträffar och motorlampan lyser igen. Ny kontakt med KVD, ny analys hos verkstad denna gång konstateras trasig bensinpump. Det blir återigen dialog med KVD och denna gång ställer de sig ännu mer frågande till skadorna och kräver verkstadens intygande att felet är ursprungligt. I vanliga fall är detta svårt för vilken verkstad som helst att intyga, i detta fall har dock bilen genomsökts väl av Vianor och därför intygas att felet är just ursprungligt. KVD är inte nöjda med detta utan vill ha närmare dialog med verkstaden i ett försök att trötta ut både mig som köpare och verkstadspersonalen. Efter detta tröttnar jag på KVD och gör en anmälan till ARN. En tid passerar och ett tag uppenbarar sig ett nytt fel på bilen, en givare i oljesumpen ger signaler kring lågt oljetryck. KVD kontaktats igen och säger sig inte vilja lösa detta eftersom de har ett pågående ärende hos ARN gällande annat fel. Bollar fram och tillbaka med KVD och tillslut kommer vi överens om ett återköp och en "godwillersättning" från KVDs sida. Kan poängtera att denna inte ligger i närheten av alla kostnader jag haft för förlorad arbetsinkomst och att låna bilar och ta mig mellan verkstad och arbete.
    Nu är bilen åter hos KVD och jag kommer för allt i världen inte att röra vid KVD med tång igen. Så ett råd på vägen till er alla, tänk på att ett bilköp hos KVD kan resultera i att den: K V D, Kan Vara Defekt. Läs mer
  • Lars S

2018-05-20

Lars S skrev om Kvd Bilpriser AB
    Allt stämde som kvd skrivet om bilen.
    Trevlig personal.
    Mycket nöjd Läs mer
  • Reco tipsar!
    hanssonbil i Vänersborg
    4.6 / 5 i betyg — 55 omdömen
    Badge2019
    "Service och förbesiktning. Trevligt bemötande. Jag har de förväntningar att jag kan lita på ett väl utfört arbete, så att jag kan känna"

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Kvd Bilpriser AB:

Backman Bil (991m)
Lena S Lena S tycker:
“Hej! Vid bilköp vänder jag mi...” Läs mer
DTN Group (5.4km)
Bilselect (6.0km)
Proffsbil (7.6km)
Autolane (7.7km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte