Alla kategorier Frisör Stockholms län Solna Ladies & Gentlemen Hair Studio

Ladies & Gentlemen Hair Studio

Hotellgatan 15, 171 45 Solna — Visa karta

Välkommen till Ladies & Gentlemen - En salong för alla!

Vi befinner oss i Solna Centrum sedan 2011 och vår personal består av ett gäng duktiga och erfarna frisörer och barberare som älskar sitt yrke. Vi har koll på de senaste trenderna och gör allt för att du som kund ska känna dig omhändertagen.

Vi erbjuder en rad olika tjänster såsom klipp, styling, färg, slingor/folieslingor, balayage, barbering, rakning med kniv och mycket mer! På Ladies & Gentlemen jobbar vi med välkända varumärken vid behandlingar och försäljning för bästa kundupplevelse! Du kan välja mellan att droppa in, boka tid online eller via telefon. Oavsett vad du väljer så är du varmt välkommen till oss på Ladies & Gentlemen!

Vi ses!

• 2019-02-22

Jan B skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    trevligt bemött . Alltid lika nöjd med resultatet Läs mer

Inger M skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Alltid mycket trevligt bemötande! Helnöjd med resultatet när jag går hem. Relativt punktliga vid tidsbeställda besök. Läs mer

Thommy B skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Har klippt mig där flertal gånger å är alltid super nöjd Läs mer

Marie N skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    En bra frisör. Alltid trevligt bemötande. Läs mer

Alexander G skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Mycket bra service och kvalité! Har varit deras kund i tre år, lika bra upplevelse och resultat varje gång. Läs mer

Max B skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Klippte mig. Blev nöjd som alltid Läs mer

Andreas S skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Mycket trevliga och proffsiga, blir aldrig missnöjd. Läs mer

Jenny Paulina B skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Väldigt trevlig personal.
    Bra boknings system genom nätet Läs mer

Roger V skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Klippning med inköp av hårvax. Kunnig, trevlig och kompetent personal. Jag har absolut inget att anmärka Läs mer
  • 2019-02-19

Siv K skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Jag klipper mig ca.1ggr i månaden. Blir alltid hjärtligt välkomnad när jag kommer. Blir sedd som kund. Alltid rent och snyggt och är ALLTID otroligt nöjd när jag går därifrån. All personal är kunnig. George har klippt mitt hår i många år så med honom känner jag mig trygg. Läs mer

Pelle W skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Har alltid varit helnöjd med klippningen! Läs mer

Lena R skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    På den här salongen får du 100% uppmärksamhet. Bra frisörer och ett bra resultat. Kan verkligen rekommendera. Läs mer

Per N skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Ni är bäst tack å tack 1. Bra service trevlig personal. Läs mer

Martina K skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Gröningen blev inte riktigt som jag tänkte mig Läs mer
    2019-02-18 Ladies & Gentlemen hair Studio svarar Martina K
    Hej Martina,

Jag förstår inte riktigt vad du menar med gröningen.
    Hör av dig om det är något vi kan hjälpa dig med
    info@lg-.hair.se
    /George

Andrew P skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Har klippt mina barn hos dem flera gånger med helt ok resultat utom senaste gången. Blev inte snyggt.
    Det jag reagerar mest på är bemötandet när man kommer. Jag bokar alltid tid online och förväntar mig då endast kort väntan när jag kommer till bokad tidpunkt. Ofta har jag fått vänta och senaste gången fick vi vänta 20 min och sedan fick vi ingen ursäkt för detta. Som tur är finns andra salonger man kan gå till. Läs mer
    2019-02-18 Ladies & Gentlemen hair Studio svarar Andrew P
    Hej Andrew,

Jag beklagar att ni inte var nöjda med ert senaste besök hos oss. Vår prioritet är att kunden alltid ska gå ut nöjd från oss samt att vi ska hålla våra avtalade tider, även när vi har mycket göra.
    Om det finns något jag göra göra för att gottgöra er är du välkommen att höra av dig till oss på info@lg-hair.se. /George

Martin B skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Jag bokade klipptid åt min 11-årige son för att klippa hans hår kort. Hans hår hade blivit ganska medel-långt men inte jättelångt, inte längre än ”page”
    När jag skulle betala så tyckte jag att det var orimligt dyrt och ifrågasatte priset. Personalen svarade att det var för att hans hår var så långt som det var, och att dom tagit betalt för ungdomspris. Jag tyckte att det var ett konstigt svar men ville inte diskutera inför mitt barn så jag betalade och gick. När jag gått några meter från salongen gick jag in på hemsidan via min telefon och kollade priserna. Då såg jag att ungdomspriserna var från 12 år, men min son var 11 år vilket jag sa när jag bokade. Jsg såg dessutom på kvittot att det stod ”tjej” samt ”ungdom”.
    Då gick jag tillbaka och ifrågasatte det hela men fick återigen svaret att det ”var för att han hade så långt hår”
    Jag blev mycket upprörd men gick därifrån.
    Jag tycker att det är både könsdiskriminerande och oseriöst att bete sig sådär. Ska en kille inte kunna ha långt hår? Dessutom var det som sagt inte ens så himla långt.
    Kommer aldrig gå tillbaka dit och jag ger absolut lägsta betyg! Läs mer
    2019-02-18 Ladies & Gentlemen hair Studio svarar Martin B
    Hej Martin,

Jag kan bara beklaga missförståndet som kan bero inslaget på kvittot.
    Enligt din beskrivning så låter det som att personalen har debiterat er korrekt.
    Hår som täcker öronen debiterar vi det som "långt hår".
    Enligt vår hemsida kan priset justeras beroende tidsåtgången. Detta gäller alla ålder och oavsett kön.
    Har du fler funderingar är du välkommen att höra av dig till oss på info@lg-hair.se /George

Martin D skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Alltid ett givet val att besöka denna salong!
    Klippning och tvätt för riktigt fina priser och bra service. Frisören Ali är bokstavligen en ”klippa” som vet exakt hur man önskar sedan tidigare besök. Noggrann och perfektion!

Nästa besök är såklart redan inbokad! Läs mer

Thomas A skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Jag blev lika nöjd som vanligt. Trevligt bemötande och normala priser. Lätt att boka och sms-påminnelse. Läs mer

Alex W skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Klipper mig hos dem jämt! Duktiga frisörer och ett glatt bemötande!! Läs mer

Nora A skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Klipper alltid håret hos er. Alltid hos firas. Han är bäst Läs mer
  • Audas J

2019-02-15

Audas J skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Amazing team, Great hairstylist and haircuts! 👍👌 Läs mer

Holger K skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    En bra frisörsalong. Lätt att hitta passande tider, smidigt att boka på nätet och Mustafa gör ett mycket gott jobb! Läs mer

Daniel H skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Bra och lyhörd personal som verkligen förstår vad man vill ha Läs mer

Theo A skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Firas har superattityd till sina kunder och gör ett superbra jobb!! Läs mer

Sangar V skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Fantastik service och riktigt duktiga frisörer. Läs mer

Anicka P skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Allt var perfekt.Firas är den bästa frisören 👍😁 Läs mer

Annika S skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Allt är bra på detta företag, bra klippning och produkter samt trevligt bemötande. 😊 Läs mer

Erik L skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Trevligt bemötande och ett seriöst utfört arbete Läs mer

Rosie K skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Gjorde en hår uppsättning som vart jätte fint 😊
    Bra personal med alltid ett leende på läpparna. Läs mer
  • Jimmy H

2019-02-12

Jimmy H skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Det var första gången jag gick till en barberare men det kändes väldigt bra och man kände sig välkommen direkt när man kom dit, jag klippte mig med lyxalternativet och det stog verkligen hand om skägget och kom med flera bra tips till framtiden. Läs mer
  • 2019-02-12

Stana S skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Hej ,jag var ock klippte mig, upplevde trevlig bemötande, killen som klippte mig var jätte trevligt och ganska unga med klippning så jag ska komma tillbaka när det blir dags att klippa igen. Mvh Stana Läs mer
  • Charlotte I

2019-02-11

Charlotte I skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Firas är alltid lika trevlig och jag är nöjd med min nya hårfärg Läs mer
  • 2019-02-11

Einar H skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Klipper mig alltid där sedan ett par år tillbaka. Gick tidigare till en dyr ”innefrisör” i stan.
    Får nu alltid snabb service och trevligt bemötande.
    Min frisör är otroligt noggrann och skicklig.
    Rekomenderar L&G Hair Studio !
    Einar Hallman Läs mer
  • 2019-02-09

Klas N skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Världens bästa frisörsalong! Jag har klippt mig här sedan 2005 och kommer fortsätta göra det. Bred kunskap men ändå spetskompetens inom barber. Hänger med trender. Bra gäng som alltid är glada och grymt tillmötesgående! Läs mer
  • Matias

2019-02-09

Matias skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Var nyss och klippte mig här och det var riktigt duktiga och trevliga. Fick till och med kaffe medan jag väntade på min tur! +++++ Läs mer
  • 2019-02-09

Daniel L skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Alltid trevligt bemötande och bra service från personalen. Nöjd när man går därifrån! Läs mer
  • 2019-02-08

Antonio B skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Mycket bra. Klippte mina toppar och fixade mitt skägg. Jag kommer tillbaka! Läs mer
    2019-02-09 Ladies & Gentlemen hair Studio svarar Antonio B
    Vad kul att du gillade vår service. Varmt välkommen tillbaka! /Teamet
    Ladies & Gentlemen hair Studio gillar detta
  • 2018-11-17

Frida E skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Frisören kallade min dotter för pojke flera gånger trots att jag sa 3 gånger att det var en tjej. Hon hade redan en kortare frisyr. Jag sa att jag ville behålla längden och bara göra det jämnare och frisören tog fram hårtrimmen och gjorde håret hur kort som helst. Jag hann inte säga stopp innan skadan var skedd. Knappt 1 cm där bak. Jag blev helt chockad! Sen att få betala 300kr för detta. Lyssnar inte på vad kunden sagt från början. Sämsta frisör jag varit med om. Kommer aldrig någonsin tillbaka till er. Önskar jag läst recensionerna om er innan. Då hade jag aldrig gått dit Läs mer
  • 2013-10-05

C skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    Har klippt mig här en gång förut och blivit nöjd. Den här gången blev jag dock klippt av en medelålders kort, tjock kvinna som lyckades lugga mig vid varenda klipp med frisörsaxen. Hon lyckades till och med lugga mig med hårtrimmern. Frågade ingen gång under klippningen om hur jag ville ha håret, var såklart lite fundersam till en början när hon bara trimmade sidorna och tunnade ut håret uppe på huvudet. Tänkte att det säkert var normalt, tills hon frågade om jag ville ha vax i håret och om jag ville ha det till höger/vänster eller bakåt. Vid den tidpunkten frågade jag henne om hon verkligen inte tänkt klippa mig mer än ca 1cm i topparna uppe på huvudet, vilket hon såg ut att bli väldigt förvånad över. Fick dock mitt hår klippt även uppe på huvudet, vilket bestod av ungefär 15 minuter extra luggande. Hon påminde mig om varför jag ogillar att testa nya frisörer.

Har aldrig varit med om en sämre frisörska. Rekommenderar andra som tänkt gå dit att antingen välja ett annat ställe, eller hålla tummarna för att frisören som tar drop in-kunder har någon som helst yrkesfärdighet. Läs mer
  • 2009-12-09

Adam L skrev om Ladies & Gentlemen Hair Studio
    en liten salong med ett sort hjärta. jätte trevliga personal som gillar sitt jobb. här klipper sig både jag och mina barn, rekommenderas! Läs mer

Hotellgatan 15, 171 45 Solna