Lagerstedts Bil Högdalen

Lagerstedts Bil Högdalen

Ring 08-510 051 00 www.lagerstedtsbil.se
1.8

Välkommen! Lagerstedts Bil har med sina tre anläggningar och drygt 30 anställda mycket stora resurser och hög kompetens. Med möjlighet att, oavsett bilmärke, ge fullservice åt både enskilda personbilar och företags hela vagnparker.

23 omdömen om Lagerstedts Bil Högdalen

Roger Lennart N
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Viiiiilkey skitföretag. Enligt ök skulle jag hämta bilen efter stängning men fick inga möjligheter att komma in på området som var låst. 20 min i snöstorm och en hemresa som blev 2h längre. För guds skull, använd ALDRIG denna firma. Det är sista gången för mig. Fy faaaan

Speedy Bilservice Södermalm
4.7/5 i betyg av 811 omdömen 4.7 av 811 omdömen

Trevligt bemötande från början. Hade tappat avgasröret men blev mottagen direkt trots proppfull verkstad. Supersnabbt jobb. Bra pris! Kommer

Kjell Birger B Kjell Birger B
Seyed Rashed F
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Hängande kablar från taket vid hämtning efter service, 40 min i telefonkö som stängdes av automatiskt.

Murray Graeme G
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Hade lämnat in min bil på en annan verkstad upp i norra Sverige som inte hade alla verktyg, för att laga felet. Ingen problem jag boka in bilen på lagerstedts i Högdalen för lagning, jag berätta vad felet är. Jag till och med ringa in 2 gånger för att berätta vad felet är så att problemet kan åtgärdas. kan lagas. De säger vi ska titta 👀 själva på vad det som kan vara fel 3600,- det förstår jag till vis del, men det var ingen fokus alls på att laga bilen. Tror du att de lagade bilen……,nej då ABSOLUT INTE…… väldigt synd att...

Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 158 omdömen 4.4 av 158 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Almir O
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Sämre service och fyrkantigare personal får man leta efter. Hade ett garantiärende med dokumenterat fel samt att mekaniker har fått se och uppleva felet, där de skrivit ut värden från bilen som visades i diagnosen och ändå vill de inte reparera bilen utan skyller på tillverkaren. Verkstadschefen själv tyckte att jag skulle åka till en annan verkstad och få det fixat. Så om du funderar på Lagerstedts i Högdalen gör som verkstadschefen Viktor tycker, åk till en annan verkstad.

Göran S
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Dom lurar å bedrar sina kunder 😵‍💫 Verkstads chefen Viktor är den värsta jag har mött. Otrevlig och skamlös. Lita aldrig på detta företag 👎🏼👎🏼👎🏼

Speedy Bilservice Västerås
4.7/5 i betyg av 1143 omdömen 4.7 av 1143 omdömen

Supersnabbt hjulskifte och trevligt bemötande.

Kerstin P Kerstin P
Ari Markus J
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Jag: Hej jag vill laga fel A Lagerstedts: Det blir 2000kr Jag: Ok Lagerstedts ringer upp: För att laga fel A måste vi laga fel B + 3000 kr Jag: Nej tack Lagerstedt: Det kommer ändå kosta 2000kr arbetstid fel A + Felsökningsavgift 1000 kr för fel B Jag: Nej tack Resultat: Nota 3000kr för att hämta ut bilen men inget åtgärdat. Lagerstedt - Kund 1-0

Fritz Alfred Marcus H gillar detta
Gerdt Tomas L
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Undvik om du förväntar dig ett professionellt kund bemötande och vilja att åtgärda saker som de uppenbarligen inte har åtgärdat Bilen köptes ny av Opelhandlare och Lagerstedt har på Opel garantin bytt framskivorna 2 ggr pga av att de blir skeva - Första gången efter 2000 mil - Andra gången efter 4000 mil och nu efter 6000 mil är de skeva igen Nu hänvisar de till att garantin gått ut och därmed är det inte deras ansvar Att bromsskivor ska hålla väsentligt längre än 2000 mil förstår alla vilket deras tekniker också håller...

Speedy Bilservice Nacka
4.6/5 i betyg av 2021 omdömen 4.6 av 2021 omdömen

Fick proffsig och snabb hjälp med byte av lampa. och trevligt bemötande 😊 🙏🏼

Carl peter arvid F
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Mycket nöjda med Lagerstedt Bil. Korrekt och väldokumenterat arbete. Allmänt proffsigt intryck. Hyfsat prisvärd årsservice den här gången.

YVO MARTINUS MARIA E
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Lämnade in bilen för service och justering av handbroms, får sen ett meddelande om att det inte gick att justera handbromsen då dem hittat ett större fel som kostar 4X av justering. ÄNDÅ vill dem att man betalar för justeringen, även om jobbet inte är gjort. Otroligt otrevlig och inte proffesionellt skött bolag. Sista gången jag lämnade in bilen här!

Ari Markus J gillar detta
Speedy Bilservice Södertälje
4.8/5 i betyg av 753 omdömen 4.8 av 753 omdömen

Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gäl

Oskar Dante Elias N
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Finns en trevlig person på denna verkstad, hoppas han ej tar åt sig. Annars är stället så sjukt dåligt uppstyrt. Telefonväxeln leder tillbaka till växeln hela tiden, Saknar återkoppling, otrevligt bemötande och en genuin avsaknad välvilja bland personalen. Här saknas det ledare och syfte/mål/mening med vardagen. Lider med personalen, hoppas någon styr upp detta skämt snarast.

KAIS G
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

har taxibilar o vid 2 tillfäll håller inte lagerstedts bil i högdalen tid...idag ska jag ta bilen men de informerat mig att den är inte färdig.jag hittade bilen fädig lagad o färjad i parkering.gick tillbaka o pratat med de o jag fick bilen med dött batteri....bilen är färdig i mint en vecka tillbaka!!!!varför behåller de bilarna i deras parkering????personalen är riktig aggressiva o otrevliga.

Min Bil Sollentuna
4.4/5 i betyg av 1678 omdömen 4.4 av 1678 omdömen
BadgeThreeYears

Reparationen i sig var ok. Men... Att en regskylt försvann - inte deras problem. Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras proble

Sven Thomas K Sven Thomas K
Emma Frida Margareta K
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Haft bilen inne på vanlig service och omlackering av bakluckan. Inga kända fel innan bilen lämnades in. De ringde och berättade att jag hade ett misstänkt oljeläckage i motorn. Kostade 1200 kr att felsöka men de hittade inget läckage. När jag hämtade ut bilen berättade de att spolarfunktionen bak var trasig. Den var inte trasig innan. Uppenbart att denna gått sönder när de jobbat på bakluckan. All spolarvätska rinner nu istället ut i bakluckan. Inget erbjudande om att ordna detta medan bilen ändå var på verkstan. Först vid...

Anton Micael L
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Under all kritik. Lämna inte in din bil här. Riktigt oproffsigt.

Speedy Bilservice Vasastan
4.9/5 i betyg av 982 omdömen 4.9 av 982 omdömen

Dags för 10.000 mila service. Självklart ringer jag Speedy Bilservice Vasastan trots att jag flyttat utanför stan. De är trevliga, proffsiga

Brittis O Brittis O
MARIE-LOUISE J
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Önskar jag läst recensioner innan jag lämnade bilen där...en 2 månader gammal bil lyckades inte få samma vita färg flygeln och dörr skadad tog extrabetalt över självrisken för felsökning påstår att batteriet var helt slut och dom laddat det..även att dom felsökt utan fel och återställt till fabriksintsällning ...direkt när jag sätter mig i bilen ringer telefonen som är uppkopplad på blutoo mot bilen innan verkstaden fick bilen.....borde varit borta om dom lyft batterikablar o även fabriksåterställt allt. Min skada var...

Erik L
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Jättenöjd! Parkeringsskada. Fick tid för skadebesiktning efter 2 dagar, kunde lämna in bilen 5 arbetsdagar senare, och hämta bilen 3 dagar senare, i juli (!). 2 dagar snabbare än de sa när jag lämnade in den. Totalt 10 dagar ifrån skada till åtgärdat. Superbra ju! Jättetrevligt bemötande både skadereglerare, och mottagare. Kändes genuint av alla och mycket proffsigt. Dessutom är de tighta med MABI som sitter i korridoren mitt emot, snabbt och smidigt med hyrbil. De får full pott, jag skulle rekommendera dom starkt!...

Speedy Bilservice Huddinge
4.7/5 i betyg av 1074 omdömen 4.7 av 1074 omdömen

Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................

Maria Therese K Maria Therese K
Magnus H
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Låmnade in för plåtskada och byte bromsbelägg bak (tips bilbesiktning) Vid skadebesiktningen fick vi ett pris på 3195 för bromsbeläggen. Vid inlämnandet senare så ville de ha 11000 för felsökning och byte av samtliga bromsbelägg. Tur att jag synade ordern.. bilen tog en vecka att få tillbaka. Utlovat var 5 dagar. Omöjligt att få tag i någon på telefon. Inga svar på mail. Aldrig Lagerstedts igen.

Cherstin R
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Inte nöjd, lång handläggnings tid. Backjobb på färgen och stora mellanrum vid lysena bak. Färgen blev bättre. Men ingen åtgärd vid lysena!!! Vad kan jag göra få att få det åtgärdat???

Speedy Bilservice Jakobsberg
4.8/5 i betyg av 452 omdömen 4.8 av 452 omdömen

Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem! Jag rekomenderar alla varmt att besök

Erind P
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Vill boka om en tid för reparation. Har ringt 3 gånger inom en vecka men de är upptagna så samtalet går vidare till växeln. De lovar att lämna ett meddelande till verkstaden så att jag blir uppringd men det har aldrig hänt. Jag ringer igen och får samma svar: vi lämnar ett meddelande. RIKTIGT USELT!

Helene  H
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Vi har lämnat in flera bilar på skadeverkstan och har alltid fått trevligt bemötande. Rolf W är en utmärkt skadereglerare alltid hjälpsam och trevlig. Ringer alltid och berättar om det är något särskilt. Kan varmt rekomendera denna verkstad. Helene

KW Bilservice i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 445 omdömen 4.6 av 445 omdömen
BadgeFourYears

Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!

Janette J Janette J
albert s
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Dyrt! Omdömet avser deras verkstad i Skarpnäck. Vad sägs om 494:-* för lackinspektion som jag inte bett om men som tydligen biltillverkaren kräver vid auktoriserad service. Det handlar alltså inte om någon åtgärd utan bara traska ett varv runt bilen och sätta några ringar på ett papper. 494:-! Service för 6097:-. I service ingick olje- och oljefilterbyte, byte av luftrenarfilter, lite allmän översyn enligt specifikation och den oumbärliga lackinspektionen. Felsökning verkar kosta 1031:- även om det tar 3 minuter...

Kris A
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Okunnigt och otrevligt bemötande när vi ville få åtgärdat ett fel på garantin på en ny volkswagen årsmodell 2017. Välj en annan verkstad! T ex "Din Bil" , "Folkadoktorn" eller "Olofsson Bil" ger ett proffsigt och korrekt bemötande. Förstår inte att dom får kallas "auktoriserad verkstad".

Speedy Bilservice Haninge
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

Kunnig personal, bra service

Borrexpress S Borrexpress S
Reik S
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Första gången och inte nöjd alls. Hade två kuponger i brevlådan - gratis hyrbil och 450 kr rabatt i samband med servicen. Jag mejlade dem i förväg o frågade om dem gäller när jag boka en service och dem mejlade tillbaks "ja dom gäller så ta med dom" så jag använde hybil kupongen och när jag hämtade min bil på kvällen fick jag inte använder andra rabattkupongen, WTF! Service kostade 6700 kr däremot, svindyrt. Men i alla fall går jag nånannanstans nästa år.

Ted  P
Skrev om Lagerstedts Bil Högdalen

Var här med en Ford som hade trasig AC för ett par månader sedan. Servicen var bra och personalen trevlig. Fick ett tydligt prisförslag so kändes rimligt. Skulle åka hit igen nästa gång bilen går sönder.

Jonas F gillar detta
Sumpan Bilverkstad AB
4.7/5 i betyg av 2285 omdömen 4.7 av 2285 omdömen

Alltid bäst! Alltid. Snabba, trevliga, tillmötesgående.

Camilla Lena Elisabet N Camilla Lena Elisabet N