Lagerstedts Bil Högdalen

Harpsundsvägen 207, 124 59 Bandhagen — Visa karta

2.2 i betyg av av 12 omdömen

Välkommen! Lagerstedts Bil har med sina tre anläggningar och drygt 30 anställda mycket stora resurser och hög kompetens. Med möjlighet att, oavsett bilmärke, ge fullservice åt både enskilda personbilar och företags hela vagnparker.

Läs vad 12 kunder tycker om Lagerstedts Bil Högdalen

• Emma Frida Margareta K

2020-09-09

Emma Frida Margareta K skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Haft bilen inne på vanlig service och omlackering av bakluckan. Inga kända fel innan bilen lämnades in. De ringde och berättade att jag hade ett misstänkt oljeläckage i motorn. Kostade 1200 kr att felsöka men de hittade inget läckage. När jag hämtade ut bilen berättade de att spolarfunktionen bak var trasig. Den var inte trasig innan. Uppenbart att denna gått sönder när de jobbat på bakluckan. All spolarvätska rinner nu istället ut i bakluckan. Inget erbjudande om att ordna detta medan bilen ändå var på verkstan. Först vid konfrontation erbjuder de sig högst motvilligt och irriterade att en vecka senare göra en felsökning för ytterligare 2000 kr. Vilket skämtföretag. Läs mer
    Speedy Bilservice Smista
    4.5 / 5 i betyg — 417 omdömen
    Badge2020
    "Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a"
  • 2020-02-24

Anton Micael L skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Under all kritik. Lämna inte in din bil här. Riktigt oproffsigt. Läs mer
  • 2020-02-15

MARIE-LOUISE J skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Önskar jag läst recensioner innan jag lämnade bilen där...en 2 månader gammal bil lyckades inte få samma vita färg flygeln och dörr skadad tog extrabetalt över självrisken för felsökning påstår att batteriet var helt slut och dom laddat det..även att dom felsökt utan fel och återställt till fabriksintsällning ...direkt när jag sätter mig i bilen ringer telefonen som är uppkopplad på blutoo mot bilen innan verkstaden fick bilen.....borde varit borta om dom lyft batterikablar o även fabriksåterställt allt. Min skada var en bortkörd el backspegel o skadad dörr /flygel samtidigt försvann funktioner på trippelmätate och olika språk på Färddatan..Men enligt personalen hörde de inte ihop..Dörren tar i tröskeln, anpassningen på flygeln är under all kritik.samt spegeln som är bytt är en " förstoringsspegel) inte samma som passagerare sidan...dom kan absolut inte använt sig av originaldelar.även svarta listen vid hjulhuset är av annat material...Bedrövligt bemötande och arrogant personal när jag påpekat bristerna ..min nästa åtgärd är kontakta försäkringsbolag och begära att någon annan firma återställer bilen i det skick den ska vara..//Marie Louise Läs mer
    Speedy Bilservice Tyresö
    4.6 / 5 i betyg — 530 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Fått mer hjälp än vad jag begärde. En trasig och läckande bränsleslang hittades när ventilationen skulle justeras. Stort tack för den hjälpe"
    Becklin C
  • 2019-07-12

Erik L skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Jättenöjd!
    Parkeringsskada. Fick tid för skadebesiktning efter 2 dagar, kunde lämna in bilen 5 arbetsdagar senare, och hämta bilen 3 dagar senare, i juli (!). 2 dagar snabbare än de sa när jag lämnade in den. Totalt 10 dagar ifrån skada till åtgärdat. Superbra ju!
    Jättetrevligt bemötande både skadereglerare, och mottagare. Kändes genuint av alla och mycket proffsigt.
    Dessutom är de tighta med MABI som sitter i korridoren mitt emot, snabbt och smidigt med hyrbil.

De får full pott, jag skulle rekommendera dom starkt! Det är faktiskt helt främmande i min upplevelse mot vad några här har upplevt, kanske har de tagit till sig och förbättrat sig? Vad vet jag :)

Erik Läs mer
  • Magnus H

2019-03-25

Magnus H skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Låmnade in för plåtskada och byte bromsbelägg bak (tips bilbesiktning) Vid skadebesiktningen fick vi ett pris på 3195 för bromsbeläggen. Vid inlämnandet senare så ville de ha 11000 för felsökning och byte av samtliga bromsbelägg. Tur att jag synade ordern.. bilen tog en vecka att få tillbaka. Utlovat var 5 dagar. Omöjligt att få tag i någon på telefon. Inga svar på mail. Aldrig Lagerstedts igen. Läs mer
    STHLM BIL
    4.8 / 5 i betyg — 118 omdömen
    Badge2020
    "Gick bra vid affär men vid fel så nekar dom att fixa ersätta felet. Rekommenderar ej dom speciellt om du bor en bit bort från Stockholm då"
    PETTERI P
  • Cherstin R

2018-10-07

Cherstin R skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Inte nöjd, lång handläggnings tid. Backjobb på färgen och stora mellanrum vid lysena bak. Färgen blev bättre. Men ingen åtgärd vid lysena!!! Vad kan jag göra få att få det åtgärdat??? Läs mer
  • Erind P

2018-06-18

Erind P skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Vill boka om en tid för reparation. Har ringt 3 gånger inom en vecka men de är upptagna så samtalet går vidare till växeln. De lovar att lämna ett meddelande till verkstaden så att jag blir uppringd men det har aldrig hänt. Jag ringer igen och får samma svar: vi lämnar ett meddelande.
    RIKTIGT USELT! Läs mer
    Mekonomen Norrtull
    4.7 / 5 i betyg — 447 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra verkstad. Försöker alltid lösa problem. Väldigt trevliga."
    Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W
  • 2018-02-23

Helene H skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Vi har lämnat in flera bilar på skadeverkstan och har alltid fått trevligt bemötande. Rolf W är en utmärkt skadereglerare alltid hjälpsam och trevlig. Ringer alltid och berättar om det är något särskilt. Kan varmt rekomendera denna verkstad.
    Helene Läs mer
  • 2018-01-24

albert s skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Dyrt! Omdömet avser deras verkstad i Skarpnäck.

Vad sägs om 494:-* för lackinspektion som jag inte bett om men som tydligen biltillverkaren kräver vid auktoriserad service. Det handlar alltså inte om någon åtgärd utan bara traska ett varv runt bilen och sätta några ringar på ett papper. 494:-!

Service för 6097:-. I service ingick olje- och oljefilterbyte, byte av luftrenarfilter, lite allmän översyn enligt specifikation och den oumbärliga lackinspektionen.

Felsökning verkar kosta 1031:- även om det tar 3 minuter att utföra, så det gäller att tänka sig för innan man frågar vad det kan vara för fel på något. Kanske helt normalt för en auktoriserad verkstad men det var sista gången jag satte min fot där. Återgår till den hederliga lilla verkstad som jag använt i många år.

*Alla priser angivna inklusive moms. Läs mer
    KW Bilservice i Stockholm AB
    4.6 / 5 i betyg — 156 omdömen
    Badge2020
    "Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!"
    Janette J
  • 2017-12-13

Kris A skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Okunnigt och otrevligt bemötande när vi ville få åtgärdat ett fel på garantin på en ny volkswagen årsmodell 2017. Välj en annan verkstad! T ex "Din Bil" , "Folkadoktorn" eller "Olofsson Bil" ger ett proffsigt och korrekt bemötande.
    Förstår inte att dom får kallas "auktoriserad verkstad". Läs mer
  • 2017-03-08

Reik S skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Första gången och inte nöjd alls. Hade två kuponger i brevlådan - gratis hyrbil och 450 kr rabatt i samband med servicen. Jag mejlade dem i förväg o frågade om dem gäller när jag boka en service och dem mejlade tillbaks "ja dom gäller så ta med dom" så jag använde hybil kupongen och när jag hämtade min bil på kvällen fick jag inte använder andra rabattkupongen, WTF! Service kostade 6700 kr däremot, svindyrt. Men i alla fall går jag nånannanstans nästa år. Läs mer
    Speedy Bilservice Nynäshamn
    4.8 / 5 i betyg — 164 omdömen
    Badge2020
    "Den bästa service jag haft sen jag köpte min första bil.Bemötande är toppen,å hjälpsamheten,är det något utöver inlämnat jobb,fixar dom på m"
    Rolf Herman L
  • 2007-12-06

Ted P skrev om Lagerstedts Bil Högdalen
    Var här med en Ford som hade trasig AC för ett par månader sedan. Servicen var bra och personalen trevlig. Fick ett tydligt prisförslag so kändes rimligt. Skulle åka hit igen nästa gång bilen går sönder. Läs mer
    Jonas F gillar detta

Bästa Bilverkstäderna nära Lagerstedts Bil Högdalen:

Katarina W Katarina W tycker:
“Snabb service! Fick hjälp att ...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte