Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Linasmatkasse
-
skrev om Linas Matkasse Newco AB
Bedrägeriförsök via Linas Matkasse. Har utsatts för bedrägeriförsök med öppnandet av en kredit på 5000 kr hos dem via Walley faktura med ett falskt mailkonto. Allt är polisanmält, samt stoppat hos Linas Matkasse i tid då de hade kassar färdiga för leverans. Även stoppat via deras fakturaservice. Men ändå skickar Linas Matkasse krav via Walley på någon "slag extra avgift", enl tel samtal som de säger sig ta ut ?!!! på mellan 6-7 00 kr !! På fakturan så ser det ut som leverans middagar. Så aktar er för Linas Matkasse, de verkar vilja försöka ta betalt av dig fast någon annan utsatt dig för bedrägeri som du lyckats stoppa snabbt i god tid.
-
-
skrev om Linas Matkasse Newco AB
Extremt dåligt. Chauffören var sjuk som lämnade kassarna och såg allmänt trött och ofräsch ut. Dessutom var leveransen extremt sen och jag är inte särskilt imponerad av innehållet. Finns så många andra som gör det så mycket bättre.
-
skrev om Linas Matkasse Newco AB
Till Er alla som tänker på att prova detta med en hemleverad matkasse från Linas. GÖR det inte är mitt råd.
Jag hoppade på erbjudandet om att få 2 första leveranserna med 30% rabatt och fick i går min 1a leverans.
Detta är vad som gick fel:
1. Fick bara mat för 3 dagar levererad och inte för de 4 dagarna jag har beställt!
2. Fick mat som er med utgångsdatum 1-10-2020 på en leverans som kommer sent på kvällen 28-9-2020 alltså det är jämnt att man hinner laga maten innan det är gammal!
Går in på deras hemsida 18.42 och reklamera enligt deras rutin och vid det tidpunkt har deras chatt öppen i över 3 timmer. De "hinner" inte svara. Och det har de fortfarande inte gjort nu när klockan är 12:53 dagen efter. Långa svarstider men det kan ju vara så att det är fler än jag som får fel och gammal mat!!
Ringer idag på deras telefonnummer och efter ca 12 min väntetid med meddelandet "att de har kortare svarstider på sin chatt" prata med en som tycker att det var ju tråkigt att det blev fel men hon hade INGEN förståelse för att jag var irriterad det kan ju vara fel. Och sen kom ursäkten "det är ju så att vi har haft så MYCKET mer att göra sen i mars"!!! Så de hinner inte med!
Här kommer deras lösning på reklamationen:
De går med på att kreditera den saknade maträtten och ett paket hamburgerbröd! Jag sa att denna upplevelse är så DÅLIG att jag inte vill ha flera leveranser från dem, men NEJ det går inte för det är mindre än 1 vecka kvar till nästa leverans måndag 5/10!!!
Detta företag har verkligen tänkt ut allt så man som kund TVINGAS kvar i en tjänst som de INTE kan leverera.
Och så klart fanns det ju ingen chef att få prata med likt alla ANDRA oseriösa företag.
Så mitt råd till er alla håll er LÅNGT BORTA från Linas Matkasse. De är dessutom rätt dyra jämfört med lokala aktörer som ICA eller COOP (och nej jag jobbar inte hos något av dessa matföretag).
Jag har bett om ett skriftligt svar på min reklamation men den har inte kommit än och lär väl aldrig komma heller. -
-
skrev om Linas Matkasse Newco AB
Har fått tre leveranser och problem i varje. Saknad ingrediens, trasig förpackning så att fisk ej går att använda, upptinad förpackning som ska vara fryst och möglig grönsak. Synd, för att recepten i sig är ofta ok, men köper aldrig Linas matkasse igen.