Alla kategorier Tandläkare Västra Götaland Göteborg Linnétandvården

Linnétandvården

Linnégatan 5, 413 04 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Linnétandvården!

Du hittar oss i en toppmodern klinik i hjärtat av Linné. När du kommer till oss är det viktigt att du känner dig väl omhändertagen – vår hemlighet är att alltid ha ett avslappnat och genuint bemötande.

När du vänder dig till oss är det är viktigt att du får optimal vård som lever upp till dina förväntningar. Därför vill vi att du ska känna dig delaktig i din behandling så att vi tillsammans med dig kan komma överens om bästa möjliga behandling.

Vi erbjuder det mesta inom tandvård. Allt från lagningar och rotfyllningar till implantat och protetik. Dessutom har vi nära samarbeten med specialister om behovet visar sig. Vi är också noga med att du får med dig ett kostnadsförslag så att du har koll på vad priset för behandlingen blir på förhand.

Läs gärna vad våra tidigare kunder tycker om oss, och tveka inte att ta kontakt om du har några frågor eller funderingar!
Mån: 07:30-16:00
Tis-Ons: Stängt
Tor-Fre: 07:00-16:00
Lör: 08:00-13:30
Sön: Stängt

Läs vad 62 kunder tycker om Linnétandvården

• Katarina D
    Katarina D skrev om Linnétandvården
    Hej har varit på Linnétandvården i många år och tycker det är bra där. Läs mer
  • Jan-olov E
    Jan-olov E skrev om Linnétandvården
    Lyhörda trevliga nöjd med resultatet Läs mer
  • Pia W
    Pia W skrev om Linnétandvården
    Har fått en ny krona. Opererat in stift och ny tand. Lagningar. Besökt tandhygienisten. Med mera.
    Lägger mig i stolen sluter mina ögon och överlämnar mina tänder helt åt proffsen. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Linnétandvården
    Tycker de har varit mött upp på toppen sätt och löst problem när det blivit en felbokning, en tand som behöver putsas, som är lite för hög m.m. Läs mer
  • Linda F
    Linda F skrev om Linnétandvården
    Gått där ett par år och tycker dem är super :) Tack Yvonne och Lisa :) Läs mer
  • Thomas F
    Thomas F skrev om Linnétandvården
    Very good customer service and good customer approach Läs mer
    2018-09-20 Ingrid S svarar Thomas F
    Thank you Thomas, it is great to hear that!
  • Urban H
    Urban H skrev om Linnétandvården
    Jag köpte rengöring och undersökningav mitt garnityr. Läs mer
    2018-09-20 Ingrid S svarar Urban H
    Tack för din rekommendation Urban!
  • Albert O
    Albert O skrev om Linnétandvården
    Hastigt och uselt utfört. Kändes som en fabrik Läs mer
    2018-09-20 Ingrid S svarar Albert O
    Hej Albert,
    Tack för att du tog dig tid att kommentera. Det tar vi till oss, tråkigt att du kände så!
  • Eva L
    Eva L skrev om Linnétandvården
    Jag var senast på årlig undersökning.
    Alltid trevlig personal och jag känner mig omhändertagen. Min tandläkare är proffsig men även de tandsköterskor jag hittills fått har gett mig en bra service. Någon gång var det en lite osäkrare person men jag antar hon var rätt ny.
    Överlag bra vård:) Läs mer
    2018-09-20 Ingrid S svarar Eva L
    Hej Eva,
    Tack, det var roligt att höra att du är nöjd!
  • Gabriela A
    Gabriela A skrev om Linnétandvården
    Mycket trevlig personal , upplevde professionell tandvård Läs mer
    2018-09-20 Ingrid S svarar Gabriela A
    Hej Gabriela,
    tack för din rekommendation, det gläder oss att du är nöjd!
  • Apolonia A
    Apolonia A skrev om Linnétandvården
    Mycket trevlig personal. Itrolig service och bemöttande. Alltid ett leende. Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-20 Ingrid S svarar Apolonia A
    Tack Apolonia, det var roligt att höra!
  • Alicia D
    Alicia D skrev om Linnétandvården
    Det byttes en fast protes.Behandlingen gick nästan smärtfritt. Vi hade dialog under arbetet. Avspänd och trygg miljö.Tandläkaren var mycket säker under behandlingen.
    Jag är mycket nöjd Läs mer
    2018-09-20 Ingrid S svarar Alicia D
    Hej Alicia,
    Tack, det var roligt att höra att du är nöjd med behandlingen här!
  • Roland J
    Roland J skrev om Linnétandvården
    Började med en undersökning,
    Efter det blev det mer å mer.
    Rent jävla uselt å inkompetenta tandläkare. Skulle Laga en del tänder men blev ju värre efter att dom varit i käften på mig å rotat.
    Har gjort vissa korregerinar hos annan tandläkare nu. Kommer aldrig sätta min fot hos linnetandvården.
    Notan skulle hamna på ca 8000-9000kr men slutade på ca 25000kr
    Uselt helt enkelt. Läs mer
    2018-09-20 Ingrid S svarar Roland J
    Hej Roland,
    Tack för din kommentar, det var väldigt tråkigt att höra! Vi tar det till oss och har du mer frågor om ditt specifika fall så får du gärna höra av dig.
  • Oana M
    Oana M skrev om Linnétandvården
    Very nice and professional all personel I met. Besides the regular check ups I had a treatment for paradontosis and I was impressed with the involvment and care I was shown! Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Oana M
    Thank you Oana!
    It is so nice to hear that you are happy with your visit here at Linnétandvården!
  • Mona J
    Mona J skrev om Linnétandvården
    Alltid smidigt och professionellt bemötande! Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Mona J
    Hej Mona!
    Tack, det var roligt att höra att du är nöjd!
  • Ingela W
    Ingela W skrev om Linnétandvården
    Årskontroll, inplantat mm! Blev väl bemött! Är helt nöjd! Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Ingela W
    Hej Ingela,
    Tack, vi blir glada att du är nöjd hos oss!
  • Gun Å
    Gun Å skrev om Linnétandvården
    Alltid vänligt bemött o. är personliga! Gått där i många år! Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Gun Å
    Hej Gun,
    Tack, det var kul att höra att du trivs som patient hos oss!
  • Johan L
    Johan L skrev om Linnétandvården
    Ingrid Silva har tagit hand om mina tänder på det bästa sätt under många år nu. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Johan L
    Tack Johan,
    Så roligt att höra att du är nöjd hos oss!
  • Theresia N
    Informativt
    Har ett nytt besök nästa vecka så det var 6 månader sedan jag var där Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Theresia N
    Hej Theresia,
    Så roligt att se din rekommendation, vi är glada att du är nöjd!
  • Leif R
    Leif R skrev om Linnétandvården
    Allt jättebra. Blev bemött på ett mycket bra sätt. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Leif R
    Hej Leif!
    Tack, vi är glada att allt kändes bra!
  • Kjell-åke K
    Kjell-åke K skrev om Linnétandvården
    Bra bemötande bra tandläkare anan personal Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Kjell-åke K
    Tack Kjell-åke! Det var roligt att höra!
  • Johan N
    Johan N skrev om Linnétandvården
    Har bara positiva saker att säga. Bortsett från de hutlösa priserna då, men det är ju snarare kritik mot tandvården i stort. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Johan N
    Hej Johan,
    Tack för kommentaren, det tar vi till oss. Men vi är glada att du annars bara har positiva saker att säga!
  • Sanaz G
    Sanaz G skrev om Linnétandvården
    Mycket nöjd med min besök på linnetabdvården Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Sanaz G
    Hej Sanaz,
    Tack, va roligt att du är nöjd!
  • Bertil A
    Bertil A skrev om Linnétandvården
    Det som drar ner betyget är dels den osäkra tidsbeställningen, dels osäkerhet vilket av flera företag i huset som är den behandlande. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Bertil A
    Hej Bertil,
    Tack för din kommentar, det ska vi ta till oss!
  • Arezou M
    Arezou M skrev om Linnétandvården
    👍🏻Jag har varit där bara en gång men den var bra
    Jag hoppas att de kommer att bli mer framgångsrika i framtiden Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Arezou M
    Tack Arezou, kul att du var nöjd med ditt besök hos oss!
    Med vänlig hälsning Linnétandvården
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Linnétandvården
    Duktiga tandläkare och bra service. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Fredrik F
    Tack för din rekommendation Fredrik, va roligt att du är nöjd här!
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Linnétandvården
    Mycket fräsch mottagning, trevlig personal och perfekt utfört arbete av uttdragning av visdomständer och lagningar samt tandhygienist. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Andreas L
    Tack Andreas,
    Så roligt att du är nöjd med oss!
  • Sara A
    Sara A skrev om Linnétandvården
    Jag har gjort mycket detta året. Tagot bort tandsten, dragit ut tänder, lagat och fått byggt upp nytt för proteser.
    Tandläkare, sköterska och tandhygienist har hjälpt mig bli av med min rädsla. De har alla varit fantastiska och får mig att våga le igen. Jag är mycket positivt överraskad och tacksam för att jag en dav bokade en undersökning onne på lets deal.
    Mvh Sara Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Sara A
    Tack Sara,
    Vi blir så glada att höra att vi har kunnat ge dig ett nytt leende!
  • Therese Z
    Therese Z skrev om Linnétandvården
    Trevlig och kompetent personal! Håller tider och fräscha lokaler. Mkt nöjd 😁 Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Therese Z
    Tack Therese,
    Vi är så glada att du är nöjd hos oss!
  • Sophie S
    Sophie S skrev om Linnétandvården
    Undersökning då tråden efter tandställningen bakom tänderna börjat skava. Fick snabbt en tid och det åtgärdat.
    Dessvärre känds det inte helt rätt men jag fick åter en tid igen väldigt snabbt och slapp betala för återbesöket.

Alltid blivit trevligt bemött. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Sophie S
    Hej Sophie,
    Va bra att vi snabbt kunde åtgärda det och vi är glada att du känt dig trevligt bemött!
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Linnétandvården
    Tandläkare helt Ok dock något kort info. Tandhygienist däremot inte så bra, får mig att känna som jag var i skoltandvården igen!! Ingen förståelse för att man har stora problem (delvis orsakade av skoltandvården) med att överhuvudtaget besöka tandläkare p g a rädsla. Tyvärr får jag nog söka mig vidare😟 Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Lotta B
    Hej Lotta,
    Tack för din kommentar! Det ska vi ta till oss, då det är viktigt för oss att alla patienter känner sig väl omhändertagna. Du är alltid välkommen tillbaka om du ändrar dig!
  • Susanne D
    Susanne D skrev om Linnétandvården
    Jag fick kronor insatta.Väldigt bra bemötande och omhändertagande och otroligt duktiga jätte nöjd 🤗 Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Susanne D
    Tack Susanne! Va roligt att du trivs som patient här och att du är nöjd med vårt arbete!
  • Lina E
    Lina E skrev om Linnétandvården
    Lisa Melin som jobbade där när jag ”fixade” mina tänder var väldigt duktig och hjälpte mig. Rekommenderar henne varmt. Mvh Lina Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Lina E
    Hej Lina,
    Tack, vi är så glada att du är nöjd med oss!
  • Susanne V
    Susanne V skrev om Linnétandvården
    Jag fick en gratis tandundersökning som resulterade i en offert på drygt 5000kr. Jag har alltid haft bra tänder men tänkte att någon gång skulle detta ske. Lagade tre små hål varav en var en tand som spruckit. Bedövningen kunde bara läggas på ena sidan så det gjorde mycket ont. När han var klar kunde jag inte bita ihop pga att tänderna gjorde så ont. Han slipade flera omgångar tills han inte vågade slipa mer och sa att smärtan skulle gå över efter någon dag. Jag kunde inte äta på en vecka pga smärta. Fortfarande idag ca 1 år efter har jag smärta kvar i tänderna och kan inte äta någonting som är hårt eller segt. Vågar inte heller gå tillbaka och be dem åtgärda problemet utan står nu i kö till en specialist. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Susanne V
    Hej Susanne!
    Tack för din kommentar. Det var tråkigt att höra! Det är inte ofta det blir så, men händer det är det viktigt att man tittar på det och utreder vad det kan bero på och sedan åtgärdar det. Du får gärna höra av dig till oss så att vi kostnadsfritt kan titta på det och se vad det beror på. Vi har flera tandläkare här och du är välkommen att komma till någon av oss.
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Linnétandvården
    Tandrensning
    Jätte bra, snabbt och smidigt Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Andreas G
    Hej Andreas!
    Tack, vi är glada att du är nöjd med besöket hos oss!
  • Peter B
    Peter B skrev om Linnétandvården
    Först tandläkare, sen tandhygienist. Bra bemötande, förtroendeingivande kunskaper och personlig anpassning. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Peter B
    Tack Peter, va roligt att höra!
    Bästa hälsningar från Linnétandvården
  • Lina A
    Lina A skrev om Linnétandvården
    Jag var senast hos tandhygienist för kontroll. Jag fick bra och trevligt bemötande, tydliga förklaringar och råd om tandvård. Helt nöjd! Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Lina A
    Tack Lina, va roligt att du är nöjd med besöket!
  • Adam O
    Adam O skrev om Linnétandvården
    Renoverade truten.
    Tre utryckta tänder, instalation av brygga och tandstenstensning.
    Blev bemött bra.
    De levde upp till förväntningarna då resultatet blev bra. Men det tycker jag iofs är självklart. Alla som jobbar SKA göra sitt arbete bra, vad det än månde vara man gör.
    Är på det hela klart nöjd med Linnétandvården och kommer vara kvar som kund. Läs mer
    2018-09-17 Ingrid S svarar Adam O
    Tack Adam, vi är glada att du kände dig väl bemött och att resultatet levde upp till förväntningarna!
  • Sabina A
    Sabina A skrev om Linnétandvården
    Blir alltid bra bemött, stor skillnad mot folktandvården här jobbar folk som bryr sig om mer än att bara genomföra de vanliga undersökningarna och sen gå till nästa patient. Jag har tex fått kaffefläkar på tänder fixade utan extra betalning. Läs mer
    2018-09-10 Ingrid S svarar Sabina A
    Hej Sabina!
    Va roligt att du är nöjd hos oss!
  • Margita S
    Margita S skrev om Linnétandvården
    Köpte ett prisvärt erbjudande
    Trevligt bemötande
    Fick alltför omfattande kostsam offert
    Går inte tillbaka Läs mer
    2018-09-10 Ingrid S svarar Margita S
    Hej Margita!
    Tack för din kommentar! Bra att du känner dig trevligt bemött, du är välkommen åter om du ändrar dig!
  • Lillemor S
    Lillemor S skrev om Linnétandvården
    Det hade varit önskvärt att få en information om ex. flytande kost i sex dagar efter ingreppet. Checklista på vad händer i operations skedet och efter operation.
    Kändes lite spänt och rörigt. Jag har varit och gjort en liknande operation för några år sedan som var mycket proffsigare. Läs mer
    2018-09-05 Ingrid S svarar Lillemor S
    Hej Lillemor!
    Vi är ledsna att du upplevde att du inte fick den informationen du behövde efter operationen.
    Vi har rutiner på detta, men jag kan bara beklaga att just den här gången missade vi detta. Vi har en ny sköterska och det blev lite missförstånd oss emellan. Nu har vi gått igenom våra rutiner och det kommer inte att upprepas igen. Tack för att du tog dig tid att skriva. Vi uppskattar detta.
    MVH
    Linnétandvården
  • Victoria F
    Victoria F skrev om Linnétandvården
    Väldigt trevlig och hjälpsam personal! Läs mer
    2018-09-05 Ingrid S svarar Victoria F
    Tack Victoria!
    Roligt att du är nöjd med vår klinik.
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Linnétandvården
    Kompetent och vänligt bemötande personal. Renoverade lokaler och modern utrustning. Läs mer
    2018-09-10 Ingrid S svarar Fredrik R
    Hej Fredrik!
    Tack, vi är glada att du trivs som patient hos oss!
  • Eva D
    Eva D skrev om Linnétandvården
    Är tandvårdsrädd och har fått ett fantastiskt bra bemötande på detta ställe!!
    Kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
    2018-09-10 Ingrid S svarar Eva D
    Hej Eva!
    Tack för rekommendationen, va roligt att du är nöjd hos oss!
    Med vänlig hälsning Linnétandvården
  • Göran Å
    Göran Å skrev om Linnétandvården
    Har fungerat bra
    Ibland är kostnaden över riktpriset Läs mer
    2018-09-10 Ingrid S svarar Göran Å
    Hej Göran,
    Tack för din kommentar, det tar vi till oss. Roligt att du tycker att det har fungerat bra hos oss!
  • Mansoor P
    Mansoor P skrev om Linnétandvården
    Dålig bemötande, fick vänta mer än 10minuter fast jag hade tid bokad.
    Gjorde halvdant jobb när jag var där då jag köpte ett erbjudande packet där kontroll och tandsten skrapning ingår.
    Åker inte dit igen!och rekommenderas inte. Läs mer
    2018-09-01 Ingrid S svarar Mansoor P
    Hej Mansoor!
    Det var tråkigt att höra att du inte blev nöjd med ditt besök. Vi strävar alltid efter att hålla tiderna, men vi jobbar med människor och det kan ibland hända oväntade saker under en behandling som gör att man inte alltid kan hålla tiderna. Du är välkommen att göra en kostnadsfri tandstensborttagning om du inte var nöjd sist. Mvh/ Linnétandvården
  • Kitty T
    Kitty T skrev om Linnétandvården
    Sjuksköterskan var lite hårdhänt Läs mer
    2018-09-01 Ingrid S svarar Kitty T
    Hej! Vi tar åt oss av detta och ska diskutera det på våra möten. Tack för att du har tagit dig tid att skriva. Mvh/ Linnétandvården
  • Leif N
    Leif N skrev om Linnétandvården
    Hos Linnetandvården har jag alltid blivit väl omhändertagen med stor empati och omtanke. Har egentligen en viss tandläkarrädsla, men tycket alltid att det är trevligt att gå dit (faktiskt). Håller tider, noggranna och alltid trevliga.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
    2018-09-01 Ingrid S svarar Leif N
    Tack Leif! Kul att höra att du trivs hos oss :)
  • Valther H
    Valther H skrev om Linnétandvården
    Jag gick på en kontroll av mina tänder och allt gick väldigt bra. Jag fick hjälp direkt i receptionen och behövde bara vänta 5 minuter innan tandläkaren kom och hämtade mig. Själva besöket tog ungefär 20 minuter och bestod mest i av att tandläkaren kollade tänderna och tog bort lite tandsten. Läs mer
    2018-09-01 Ingrid S svarar Valther H
    Hej Valther!
    Tack för rekommendationen.
  • Maj-louise W
    Maj-louise W skrev om Linnétandvården
    Så nöjd och en toppen tandvård Läs mer
    2018-09-01 Ingrid S svarar Maj-louise W
    Tack Maj-Louise!
    Roligt att höra att du är nöjd med våra insatser:) välkommen

Linnégatan 5, 413 04 Göteborg