Lundbergs flytt AB

Lundbergs flytt AB

Läs vad 15 kunder tycker om Lundbergs flytt AB 2

2021-11-17
    Företaget kom ej på utlovad tid utan kom med extrem försening, vilket i praktiken omöjliggjorde flytt till tilltänkt datum
    Krävde swishbetalning samma stund de dök upp, dvs med hot om att annars inställa flytten.
    Bohaget lastades oprofessionellt och extremt ovarsamt utan fastsurrning!
    Den inhyrda flyttpersonen blev lurad på lön enligt egen uppgift
    Bilen kördes från adressen olovligen utan överenskommen destination.
    Föraren när man ringer förtvivlat för att fråga vart mitt bohag kommer att köras till svara ej!
    Efter kontroll upptäckter undertecknad följande;
    Bilen kör till okänd adress i Göteborg
    Undertecknad blir uppringd efter flera dygn och uppmanad att betala dubbla beloppet för att få tillbaks bohaget
    Flyttbilen hade både körförbud och användningsförbud
    Stora skador och tvåor på besiktning x flera på bromsar blinkers lyktor m.m!
    Ej betald fordonsskatt på över ett år!
    Företaget är ett familjedrivet företag;

Domar som är offentliga finns att hämta om företaget och dess firmatecknare.

Sent på kvällen ringer sonen som är firmatecknare för Lundbergs flytt på dolt nummer och hotar mig ytterligare om stämning och andra åtgärder gentemot mig.

Polisen är inkopplad för att eventuellt kunna hitta och säkra bohaget.
    Beklagar situationen som uppstått och att vi inte kunnat lösa den med er trots alla försök. Detta gjorde att vi fick tillkalla polis. Därefter har vi helt följt polisens direktiv och rekommendationer. Lundbergs flytt AB
  • 2021-08-10
    llllllllllllllllllllllllllllllll
    2021-06-13
    Bra service och grymt bemötande. En fin helhetslösning som jag kände mig väldigt trygg med!
    2021-06-10
    Positivt i alla bemärkelser. Trevligt bemötande och bra hjälp.
    2021-06-09
    Jag beställde flytthjälp för min lägenhet i Jönköping till Stockholm under maj 2021. Under hela processen var de tillmötesgående, lyhörda och svarade på mejl/samtal/sms på nolltid. Extremt trevliga och proffsiga, emballerade mina känsliga produkter mycket väl. Har inget negativt att anmärka och rekommenderar de till alla mina vänner!
    2021-06-08
    Snabb och smidig flytt! Väldigt trevlig personal
    2021-06-08
    Använde mig utav Lundbergsflytt när vi skulle flytta tvärs över landet. Super bra och schysst service. Konkurrenskraftiga priser också!
    2021-06-08
    Mycket trevlig personal, allt går snabbt och smidigt
  • Ali S
    skrev om Lundbergs flytt AB
    2021-06-08
    Bra service med ett leende på läpparna hela tiden. Prisvärd och proffesionell flyttfirma.
    2021-06-08
    Mina förväntningar var att få mina saker från A till B vilket gick bättre än förväntat. Kan beskrivas med 3 ord: Snabbt, smidigt och enkelt!

Bjöds även på go fika.

Kommer kontakta dem igen nästa gång jag behöver hjälp med flytten.

5 av 5.
    2021-06-08
    Exceptionellt bra service och otroligt bra bemötande! Väldigt professionella och flytten gick väldigt smidigt till. Extraordinära när det gäller kommunikation med kunden före, under och efter flytten. 5/5 stjärnor, rekommenderar starkt!
  • Irja C
    skrev om Lundbergs flytt AB
    2021-04-14
    Anlitad Lundbergs flytt för hjälp med min flytt upp ti norr, Mycket väl bemötande trevliga å tillmötesgående
    Kan varmt rekommendera dom å företaget
    2021-04-14
    Mycket pålitliga sätter alltid kunden i första hand kan varmt rekommendera detta företag.
    2021-04-14
    Flyttade från Göteborgsområdet till Gävleborg o de flyttade alla våra saker. Otroligt trevligt o bra bemötande. Väl paketerade o emballerade möbler.

Det som drar ner är tidsoptimismen. Redan vid första träffen fick vi senarelägga mötet. Vid packning va de inte på plats förrän flera timmar senare än utsatt. Ankomst till vårt nya boende skedde en natt senare än tänkt vilket gjorde att vi fick låna ihop lite madrasser för att ha nånstans att sova. Sakerna kom fram så småningom.

Fortfarande va de väldigt trevliga mot oss men vi märkte att tonen mellan de som bar in kanske inte va den bästa då den ena gärna ville hävda sin erfarenhet för den andra o bestämma vilket sätt som var bäst att flytta möblerna på vilket till och med vi såg inte va det bästa, men den yngre fick inte så mycket gehör. Men som sagt så var de otroligt trevliga mot oss.

Sammanfattningsvis: Trevliga men lite tidsoptimister med sen kommunikation.
    2021-04-14
    Riktigt jäkla proffsiga! Kämpade hela kvällen med våra alldeles för många lådor, grymt jobbat!