Alla kategorier Takläggare Stockholms län Stockholm Skarpnäck Skrubba Mälartak Entreprenad AB

Mälartak Entreprenad AB

Vattenkraftsvägen 5, 135 70 Stockholm — Visa karta

Bolmensvägen 6, 12050, ÅRSTA
Trygga Tak Montage
Carl Oscar L:
Mycket professionellt bemötande och effektivt omhändertagande. Resultatet blev bra och prisvärt.

Takläggare nära Mälartak Entreprenad AB:

Pilotgatan 2, Skarpnäck
Ulla B:
Hej Vi är nöjda med EMJ. Vi har ett kontrakt gällande snöskottning för vår förening och det känns tryggt att veta att vi får snabb hjälp när...

Svarvarvägen 12, SKOGÅS
Kontakta oss gärna för en kostnadsfri offert! Läs mer ›
Jocke G:
Ett trevligt bemötande från början, efter titt snabba med offerter. Trevliga samtal och bra förklaringar. Omläggning av tak, tilläggsisoleri...

Svarvarvägen 12, Skogås
Välkomna! Läs mer ›
Jan B:
Jag fick ett väldigt bra bemötande av företaget DM Tak från första början. Mycket trevlig säljare som gav ett bra intryck samt kunskap. Ja...

Speditionsvägen 37, Länna
Marie B:
Siltis var en viktig del för oss när vi skulle hitta lösning på det som vara var tankar från början. Nogsamt genomfört, ordning och reda, hå...

Läs vad 2 kunder tycker om Mälartak Entreprenad AB

• Lars A
    Lars A skrev om Mälartak Entreprenad AB
    Jag skulle fundera en extra gång.
  • Björn L
    Björn L skrev om Mälartak Entreprenad AB
    Företaget har änuu 2009, inte avslutat ett kontrakterat åtagande, som påbörjades/beställdes 2001 och skulle varit klart 2002.
    Entreprenaden (totalentreprenad med konstruktionsansvar), som gäller en ytbeläggning av en takterrass på ca 700 Kvm, har inte slutbesigigats och taket läcker fortfarande.
    Företaget har inte överlämnat några konstruktionshandlingar och vägra erkänna konstruktionsmissarna.
    En segsliten process pågår och under tiden drabbas beställaren av utgifter för införande av kostsamma provisorier för att läckaget inte skall förstöra underliggande byggnadsdelar. Dessutom drabbas beställaren av stora hyresförluster eftersom hyresgäster, som drabbats av inläckande vatten, med all rätt medgivits nedsättning av hyresavgifter.
    FÖRETAGET ÄR URUSELT OCH HAR TYDLIGEN INTE KOMPETENS ATT KLARA KONSTRUKTIONS- OCH ARBETSUTFÖRANDE.

Ref. HSB brf. Malinsbo
    151 32 Södertälje
    Komplettering 2011-07-23
    Sedan ovanstående omdöme gjordes har följande hänt:
    En av tidigare delägare har avhändat sig sin andel i företaget (omkr 2008). En markant attitydförändring märktes hos företaget som nu började arbeta med att klara av sina åtaganden.
    Företaget anlitade en byggnadskonsult och bristerna avhjälptes - partena förlikades och slutbesiktning utfördes 2010 (tyvärr ca 9 år försenat).
    De av "det nya företaget" vidtagna åtgärderna och sättet var på de gjorts, gör att betyget på företaget måste höjas avsevärt. Förtroendet är återställt!

Björn Looe
    Förvaltare vid HSB brf. Malinsbo