Alla kategorier Takläggare Stockholms län Stockholm Skarpnäck Skrubba Mälartak Entreprenad AB

Mälartak Entreprenad AB

Vattenkraftsvägen 5, 135 70 Stockholm — Visa karta

Västberga allé 1A, 12630, Västberga
Ostara Produktion
Marianne L:
Det har i stort varit bra! Jag är nöjd med resultatet men det blev en del förseningar-från utlovade tre veckor till fem-delvis på grund av s...

Takläggare nära Mälartak Entreprenad AB:

Pilotgatan 2, Skarpnäck
Zolle B:
EMJ Service håller vad de lovar och levererar kvalitet. Proffsigt och smidigt i alla led, jag (och vår BRF) rekommenderar de starkt!

Svarvarvägen 12, SKOGÅS
Kontakta oss gärna för en kostnadsfri offert! Läs mer ›
Eivor S:
Vi fick hjälp med besiktning av takmålning och förslag på åtgärder för att göra taket hållbart och säkert. Snabbt och proffsigt bemötande o...

Svarvarvägen 12, Skogås
Välkomna! Läs mer ›
Gunilla S:
Vi anlitade Villatakspecialisten för total renovering av taket på vår gamla villa i Sollentuna och blev mycket nöjda med resultatet och hur ...

Speditionsvägen 37, Länna
Marie B:
Siltis var en viktig del för oss när vi skulle hitta lösning på det som vara var tankar från början. Nogsamt genomfört, ordning och reda, hå...

Läs vad 2 kunder tycker om Mälartak Entreprenad AB

• Lars A
    Lars A skrev om Mälartak Entreprenad AB
    Jag skulle fundera en extra gång.
  • Björn L
    Björn L skrev om Mälartak Entreprenad AB
    Företaget har änuu 2009, inte avslutat ett kontrakterat åtagande, som påbörjades/beställdes 2001 och skulle varit klart 2002.
    Entreprenaden (totalentreprenad med konstruktionsansvar), som gäller en ytbeläggning av en takterrass på ca 700 Kvm, har inte slutbesigigats och taket läcker fortfarande.
    Företaget har inte överlämnat några konstruktionshandlingar och vägra erkänna konstruktionsmissarna.
    En segsliten process pågår och under tiden drabbas beställaren av utgifter för införande av kostsamma provisorier för att läckaget inte skall förstöra underliggande byggnadsdelar. Dessutom drabbas beställaren av stora hyresförluster eftersom hyresgäster, som drabbats av inläckande vatten, med all rätt medgivits nedsättning av hyresavgifter.
    FÖRETAGET ÄR URUSELT OCH HAR TYDLIGEN INTE KOMPETENS ATT KLARA KONSTRUKTIONS- OCH ARBETSUTFÖRANDE.

Ref. HSB brf. Malinsbo
    151 32 Södertälje
    Komplettering 2011-07-23
    Sedan ovanstående omdöme gjordes har följande hänt:
    En av tidigare delägare har avhändat sig sin andel i företaget (omkr 2008). En markant attitydförändring märktes hos företaget som nu började arbeta med att klara av sina åtaganden.
    Företaget anlitade en byggnadskonsult och bristerna avhjälptes - partena förlikades och slutbesiktning utfördes 2010 (tyvärr ca 9 år försenat).
    De av "det nya företaget" vidtagna åtgärderna och sättet var på de gjorts, gör att betyget på företaget måste höjas avsevärt. Förtroendet är återställt!

Björn Looe
    Förvaltare vid HSB brf. Malinsbo