Maldinis AB

Välkommen till Maldinis AB!

Vi är städföretaget med många års erfarenhet med fokus på våra kunder.
Vi utför tjänster både för privatpersoner och företag.
Vi erbjuder allt från hemstäd, storstäd, flyttstäd,
visningsstäd, trappstäd, lokal- butiksstäd, skolstäd, fönsterputs och barnpassning.

För att du som kund ska bli nöjd med våra tjänster lyssnar vi noga till dina önskemål och anpassar oss efter vad ni efterfrågar. Vi har nöjd kund garanti på alla våra städningar.

Varmt välkommen till oss på Maldinis!

Mån-Fre: 08:00-16.00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 77 kunder tycker om Maldinis AB 2

2022-06-19 Verifierad kund
    Bra bemötande. Flexibla med tid och praktiska arrangemang. Överlag noggrann flyttstädning. När jag påpekade att städningen inte var perfekt på vissa punkter, kom de prompt tillbaka och fixade det. Framhöll flera gånger att det bara var att återkomma om vi upptäckte något mer vi inte var nöjda med.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Jag tycker det är mer än skamligt att få detta mail, adresserat till min pappa, då städningen var för min pappas dödsbo!
    2022-05-15 Verifierad kund
    Flyttstädningen var helt enligt förväntan. Fick även tid med kort varsel, vilket uppskattas.
    2022-04-28 Verifierad kund
    Är ett bra företag, lätt att samarbeta med.
    Höga förväntningar på ett noggrant utfört arbete. Är nöjd.
    2022-04-28 Verifierad kund
    Jag har alltid blivit bemött på ett trevligt sätt.
    Samma pojke kommer varje gång och utför sitt jabb på ett bra sätt..
    2022-04-26 Verifierad kund
    Jättebra städning. Trevlig personal och än så länge inga problem.
  • Maj-britt A
    2022-04-26 Verifierad kund
    Positivt bemötande. Det känns tryggt att anlita Maldinis. Bra arbete och trevlig personal. Köpt städning regelbundet under många år och fönstertvätt ibland.
    2022-04-14 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med resultatet.
    Hej Emil!

Vad härligt att allt gick bra och att ni är nöjda!
    Ha en fin påsk!

2022-03-15 Verifierad kund
    Enkel kommunikation på Mail
    Blev väldigt väldigt rent och snyggt! Extremt imponerande av han som städade!
    Hej Agnes,

tack för ert fina omdöme, vi önskar er en fin påsk!
    2022-03-10 Verifierad kund
    Bra städning allt till belåtenhet utom att dom inte vände på fönstren och tvättade utsidan
    Hej Gunilla,

Tack för att ni tog er tid att skriva ett omdöme om oss på Maldinis.
    Vi beklagar att fönsterna inte tvättades på utsidan. Anledning var som sagt att de öppnades utifrån och att vi ej kunde nå att fönsterputsa dem inifrån eller utifrån och då de satt väldigt högt upp (flera flera meter, jag åkte även ut dit för att kika på det) och vi inte fått info om detta innan så kunde vi inte tvätta dem. Vilket vi beklagar. För att tvätta de fönsterna behöver man skylift eller väldigt lång fönsterputspinne (special för höga höjder) som är för höga höjder och rätt bil för transport av detta.

Hoppas allt gick bra och smidigt med er flytt

2022-03-05 Verifierad kund
    Nöjd med bemötande och resultat.
    Hej Johanna!

Vad härligt att allt gick fint med er flyttstädning!
    NI är varmt välkomna tillbaka när ni har behov av städning

2022-03-04 Verifierad kund
    Proffsigt, snabbt och vänligt bemötande, Sofia är en klippa som vid första mötet intresserade sig detaljerat för vad vi önskade oss.

Noggrann städning av trevlig personal som varit flexibla och lätta att kommunicera med. Kalkfläckar i badrummen är borta, köksfläkten och spishällen skinande rena - till och med utrymmet vid källsorteringen är skinande rent!

Vi har städning av vårt hus varannan vecka och är så så nöjda.
    Hej Ellen!

Vad glada vi blir på kontoret! Ni gjorde precis vår dag!!

Vi önskar er en strålande fin påskvecka!

Med vänliga hälsningar
    Sofia, alla kollegor på kontoret och era städare
    2022-02-18 Verifierad kund
    Trevliga, lätta att få kontakt med . Fint städat
    Hej Anna!

Tusen tack!

Må gott

• Samuel S
    2021-12-29 Verifierad kund
    Väldigt bra kontakt med deras förmedlare. Städaren var sen, men det kompenserades på ett bra sätt!
    Tack för ert fina omdöme och att ni anlitat oss.
    Vad bra att kompensationen gjorde det lite bättre gällande att vi var sena.
    Än en gång ber vi om ursäkt för det.

2021-10-24 Verifierad kund
    Bra bemött men konstigt att de tyckte det var ”för smutsigt” kändes som lögn för att få mer betalt
    Hej Saga,

Vad tråkigt att du känner så. Vi blir oroligt ledsna att höra att ni som kund anser att vi ljugit för att endast få mer betalt. Vi har bilder på hur smutsigt det var hos er både före och efter er städning och ”hittar” inte på när vi behöver mer tid för att städa för att få mer betalt, så anser vi inte att man bygger upp sitt rykte som städföretag eller driver en verksam. Vi skrev ett mejl till er och meddelade att vi kommer behöva extra tid då det är så pass smutsigt och frågade om det var ok att stanna extra för er städning, inte att det är ”för smutsigt” som ni skrev ovan. Tex var er dusch helt igenkalkat och tog långt tid att få ren med kalkbort. Bakom er tvättmaskin var det lager med ingrott damm och hår och trots att vi i normala fall inte flyttat på tvättmaskiner (för risk för skada på bla golv och maskin) så gjorde vi det hos er för att kunna få bort all damm och smuts både bakom och under. Tvättmaskinen hade inte blivit framflyttat av er som kund innan vi kom. Fläkten i köket hade väldigt ingrott fett och var svår att få ren, när vi monterat ner fläkten var det mycket fett i hörn och kanter som nästan såg ut som mögel. Därav tog det 2 timmar extra för att städa hos er, vilket vi meddelade skulle kosta 480 kr. Vi frågar alltid kunden om vi får den extra tiden som behövs för att städa och ni gav oss ett ok.
    Vi brukar jämföra våra städningar med att man som kund tar sin bil till verkstan eller går till tandläkaren.. Innan man öppnar upp huven eller undersökt tänderna kan man inte i förväg veta vad som ska göras exakt. Samma sak är det för oss som städare. Då all min personal har rätt till att få betalt för sitt arbete behöver vi i de fall som det är extra smutsigt ta betalt för extra tid av kunden om de önskar detta extra städat.

Vi önskar vi lycka till med er flytt!
    2021-10-20 Verifierad kund
    Trevlig personal, som städade fint vid vår flytt. Tog lite lång tid att få svar på mail ibland. Annars nöjd!
    Hej Lena!

tack för ert omdöme, Vi ska bli bättre på att svara snabbare :)

2021-09-15 Verifierad kund
    Bra bemötande. Förväntningen var att jag inte skulle ha någon anmärkning på städningen. Hade ett par anmärkningar på saker som inte var rena, men som åtgärdades direkt (sop- och slaskhinkarna luktade och en lampa var inte dammtorkad). Bra och snabb dialog under processen. Bra pris.
    Hej Leonard!

Tusen tack för ert omdöme för er flyttstädning. Vi beklagar att sophinken fortfarande luktade och att en lampa glömdes bort.
    tack för att ni anlitat oss på Maldinis

2021-09-13 Verifierad kund
    Bra bemötande, både via tel/mail och personligen av städarna. Hade inte hört talas om Maldinis innan, men hade såklart förväntningarna att de skulle göra ett bra jobb, vilket de gjorde. Vi köpte en flyttstädningen och blev mycket nöjda.
    Hej Olle!

Toppen att ni är nöjda, tack för ert omdöme och lycka med med allt!

2021-09-13 Verifierad kund
    De har alltid bemött mig som en viktig kund och har varit flexibla då det gäller att flytta städdag vid behov.
    De städade var 14:e dag 4 timmar i min 70m2 lägenhet. Det blev jätte snyggt och luktade nystädat när man kom hem.
    Även fönsterputs fixar de perfekt till ett vettigt pris.
    Maldinis är allt igenom en positiv upplevelse.
    Jean Pettersson
    Hej Jean!

Tusen tack. Vi är glada att ha er som kund.

Ha en fin dag!
    2021-09-10 Verifierad kund
    Jättebra städning blablabla
    Hhhhhhhhhhhjjjhkkkkkkilikoioiiiuyytreww34fhuioollmloolku
    2021-08-24 Verifierad kund
    Vi behövde en flyttstäd.
    Otroligt bra att de fanns till hands under "semestertider".

All kommunikation sköttes via mail och man fick alltid ett snabbt svar tillbaka och med en trevlig ton.

Klart och tydligt i kontraktet vad som ingick och inte ingick. Digital signering av kontraktet var smidigt.

Mannen som städade de 58 kvm jobbade länge och väl och inga anmärkningar från bostadsbolaget (Jag inspekterade dock inte själv)
    2021-08-21 Verifierad kund
    Bra kontakt, fick snabba svar. Bra flyttstädning.
  • Catharina N
    2021-07-22 Verifierad kund
    Bra bemött.
    Förväntade mig att få fönstren putsade och jag blev mer än nöjd.
    Kommer att anlita företaget igen.
    2021-07-22 Verifierad kund
    Samarbetet funkade perfekt från offert till faktura.
    2021-07-01 Verifierad kund
    Hade bokat flyttstäd. Kontakten med företaget funkade jättebra och jag tyckte det var fint och noggrant städat när jag inspekterade städningen. Väldigt nöjd!
    2021-05-21 Verifierad kund
    Superbra service, snabba svar och bra flyttstädning! Rekommenderar!
    2021-05-20 Verifierad kund
    Beställde storstädning efter renovering, ägaren och ett par städare till dök upp. Det gick snabbt och blev rent. Då de var flera hann de till och med putsa fönster (vilket eg skulle göras senare). Dessutom verkar de vara ett bra gäng som trivdes ihop.
    2021-05-20 Verifierad kund
    Bokade flyttstäd och allt fungerade som förväntat.
    2021-05-17 Verifierad kund
    Bra bemött av företaget och nöjd med vad de utför till mig, Väldigt glad att Smith kommer och städar hos mig han gör ett bra jobb.

//Anita
    2021-05-06 Verifierad kund
    Toppklass på städning och service. Kan verkligen rekommendera
  • Bengt D
    2021-05-06 Verifierad kund
    Maldini städ är det bästa städbolag som vi haft! De är lyhörda, positiva och löser alltid tider eller om man vill ha extra städ så som fönsterputs eller liknande.
    Kan starkt rekommendera!
    2021-05-06 Verifierad kund
    Noggranna. Flexibilitet. Super service.
    Hej Anette!

Tack för omdömet!

2021-04-26 Verifierad kund
    Trevlig personal och mycket noggrant arbete
    2021-04-24 Verifierad kund
    Har blivit väl bemött av Maldinis AB Och uppskattar deras tjänster
    Hej Maj-Gun!

Vad roligt att höra, tack för ert förtroende.

2021-04-23 Verifierad kund
    Jag får regelbundet städning utfört av Maldinis. Företaget har en professionell, och samtidigt vänlig approach. Städningen fungerar i stort sett utan problem och motsvarar helt mina förväntningar. Ett litet minus är att städarna inte talar svenska vilket försvårar kommunikationen av mer detaljerade, subtila frågor. Men allt som allt: jag är mycket nöjd med företagets tjänst!
    Hej Franz!

Tack för ert omdöme. Vi blir så glada över att ni är nöjda med våra tjänster.

Stämmer att vissa av våra städare pratar engelska flytande på jobbet. De pratar även lite svenska om de bara vågar, vi tar till oss att försöka prata mer svenska. Några av våra anställda har även precis börjat plugga svenska vid sidan av jobb så vi hoppas kunna bli ännu bättre på den fronten så det är lättare att kommunicera med våra kunder :)

Ha en fin dag
  • Maj-Britt A
    Städning och fönsterputsning
    Kunnig personal, bra och vänliga kontakter
    Beställda arbetet har alltid utförts på ett omsorgsfullt sätt, på tider och i omfattning som vi kommit överens om
    Positivt
    Hej Maj-Britt!

Roligt att höra att ni är nöjda, det värmer verkligen!

2021-04-23 Verifierad kund
    Helt okej. Chefen Sofia är fantastisk, hennes anställda är helt okej. Högsta betyg för att jag inte förväntar mig mer än helt okej, samt prisvärt.
    Hej Elisabeth,

Tack för omdömet, värmer! Om vi kan förbättras på något sätt tar vi gärna emot feedback.

Ha en fin dag!

2021-04-23 Verifierad kund
    Var tredje vecka hemstädning som fungerar bra.Bra bemötande och bra samarbete med Sofia. här i Uppsala.
    Hej Marianne!

Tack för er feedback härligt att höra att allt flyter på och ni fått ett bra bemötande av oss.

• 2021-02-28 Spontant omdöme
    Flyttstäd. Jättesnabbt svar på offertförfrågan. Jättetrevlig telefonkontakt med bokning trots kort varsel. Väldigt smidigt och trevligt bemötande vid städtillfället. Hur rent som helst efter städning.
    Tycker allt var bra, dock lite dyrt. Jag hade nog letar vidare om tid funnits pga det. Men har verkligen inget att klaga på gällande jobbet.
    Hej Erica,

Tack för ert fina omdöme och för att ni tog er tid. Hoppas allt gick bra med flytten!

Gällande priset, har kollat runt på städfirmor i uppsala som har kollektivavtal och vi ligger lägre än andra större firmor. De har priser från 2400-3200 kr för en flyttstäd på 30 kvm medans vi har ett specialerbjudande med våran Samarbetspartner där en flyttstäd på 1 ROK (30 kvm i ert fall) kostar 1900 kr. Alla priser ovan är efter rutavdrag.
    Då vi bla har kollektivavtal som innefattar pension, försäkringar, restider mellan kunder också kallat förflyttningstid (inte alla företag som betalar detta fast det räknas som arbetstid och den anställde självfallet ska ha betalt för detta), bra löner enligt kollektivavtal mm. Vi måste därför ta betalt för att kunna gå runt och fortsätta med vårt arbete och även utvecklas då vi har som mål att bli en av de största städfirmorna i Uppsala och fortsätta med vårt fina arbete.

Hoppas ni får en trevlig och fin dag!

2021-02-06 Verifierad kund
    Jag valde valde Maldinis för flyttstädning av min lägenhet (januari 2021)för att de skickade en offert snabbt när jag kom med förfrågan. Sedan ringde jag upp och fick ett otroligt bra bemötande på ett personligt sätt. Sofia och hennes medarbetare löste nyckelproblem på ett konstruktivt sätt utanför ramarna. Städningen var väl utförd och jag är mycket nöjd med den lokala förankringen och det positiva bemötandet.
    Hej Ingrid,

Vad roligt att ni är nöjda med oss! Alltid vårt mål med alla kunder vi har.
    Skönt att vi kunde lösa nyckelhanteringen smidigt för er.

Vi önskar er en fin dag!

2020-12-29 Verifierad kund
    Flyttstädning utförd åt dödsbo
  • 2020-12-29 Spontant omdöme
    Snabba, tillmötesgående och professionella!
    2020-12-23 Verifierad kund
    Fungerade bra även om det var lite inkörningsproblem. Mer av karaktären att lära känna varann.
    2020-12-21 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Punktliga och duktiga. Fick ett skinande rent hem. Kan varmt rekommendera!
    2020-12-21 Verifierad kund
    Jag är nöjd. Den städning som jag behövde hjälp med blev bra utförd. Personerna som utförde arbetet arbetade effektivt.
    2020-12-01 Verifierad kund
    Flyttstäd, bra bemötande, bättre än förväntat
    2020-11-18 Verifierad kund
    Rekommenderar varmt. Superduktiga, professionella och gjorde skinande rent.
    Sååå nöjd!
  • 2020-11-05 Spontant omdöme
    Hemstäd inklusive strykning:

Proffsigt och trevligt bemötande. Lyhördhet för synpunkter och väl utfört arbete!
    2020-09-26 Verifierad kund
    Trevlig personal, gjorde ett jättebra jobb!
    2020-09-24 Verifierad kund
    Maldinis hjälpte mig med flyttstädning. Jag blev bemött på ett proffsigt och trevligt sätt. De lyssnade på mina behov och önskemål. De var flexibla och tillmötesgående samt levererade över förväntan. Vi kommunicerade före under och efter den utförda tjänsten vilket jag verkligen uppskattade.
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med min upplevelse och med slutresultatet. Nästa gång jag är i behov av städtjänster kommer jag definitivt att vända mig till Maldinis igen. Maldinis får mina varmaste rekommendationer.