Mathem
2.4 i betyg av av
65 omdömen
MatHem vill göra människors vardag både enklare och roligare genom att
inspirera till goda och nyttiga måltider. På MatHem kan man handla matvaror på nätet i en komplett och
fullsorterad matbutik, handla en färdig matkasse, hitta inspirerande
recept för mat till vardag och fest och bäst av allt: Vi kommer hem
till dig med maten!
MatHem erbjuder livsmedel i sortimentet samt färdiga middagslösningar
med ingredienser och recept.
Vi är en matbutik på nätet med 10 000 varor i vårt sortiment (t.ex.
ekologisk mat, hushållsartiklar, bl.a.). Varorna beställs enkelt från
vår hemsida och levereras hem till dörren. Det går också utmärkt att
göra sina egna inköpslistor, som kan sparas och användas vid varje
inköp.
Vi har också flera färdiga matkassar med ingredienser och recept.
inspirera till goda och nyttiga måltider. På MatHem kan man handla matvaror på nätet i en komplett och
fullsorterad matbutik, handla en färdig matkasse, hitta inspirerande
recept för mat till vardag och fest och bäst av allt: Vi kommer hem
till dig med maten!
MatHem erbjuder livsmedel i sortimentet samt färdiga middagslösningar
med ingredienser och recept.
Vi är en matbutik på nätet med 10 000 varor i vårt sortiment (t.ex.
ekologisk mat, hushållsartiklar, bl.a.). Varorna beställs enkelt från
vår hemsida och levereras hem till dörren. Det går också utmärkt att
göra sina egna inköpslistor, som kan sparas och användas vid varje
inköp.
Vi har också flera färdiga matkassar med ingredienser och recept.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag65 omdömen om Mathem
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Förbannade Mathem. Vi handlade där igår för att vi är sjuka båda två och skulle slippa gå ut. Leveransen skulle ske idag vilken den gjorde men vi fick endast 8 varor av 30 totalt. Det gick på 1154 kr total och vi får bara 8 varor. De har snott 755 kr av oss för varor de inte levererat. Vart har resten tagit vägen? De verkar bara plockat ihop inte ens hälften av beställningen innan de levererade eller så tog budet inte med sig alla påsar. Vad är det för nötter som jobbar på Mathem? Hur dåligt har Mathem blivit? Jag rekomenderar verkligen inte det stället att handla på. Det har alltid varit något som strulat varje gång med Mathem men detta var droppen. Ska aldrig mer handla där. Vad du gör handla aldrig någonsin på Mathem. 😠 Man kanske ska polisanmäla dem för stöld av pengar?
-
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Alltid i tid och skulle dom någon gång var lite sena så ber så mycket om ursäkt och är SUPER trevliga! Får alltid allt jag beställer och dom är pålitliga. Jag som bor långt ute på landet med två små barn så är detta verkligen ett life hack! Tack Mathem ❤️
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Det har alltid fungerat förut, men ikväll kom bara två av tjugosju varor. Ändå stod det på beställningen att allt var plockat. Man kan ju undra vad de håller på med.
-
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Något har totalt havererat hos Mathem senaste månaderna. Konstant sena och varor saknas. I dag skulle leverans ske mellan 11-15. 14:00 kommer mail om att min order är packad på deras lager. Följt av SMS att leveransen är försenad. Igen. Ingen av de senaste tio gångerna har det funkat. Måste byta leverantör tråkigt nog för det har funkat bra förut.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
5 gången i rad maten är över fem timmar försenad. Ringde kundtjänst den fjärde gången, efter 40 minuters telefonkö sa de att jag skulle få kompensation på mitt kundkontakt som sedan uteblev… Har varit trogen kund imånga år men nu byter jag leverantör….
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Inget fungerar i nuläget. Leveranser dyker inte upp, går ej att få kontakt med företaget. Undvik!!!!!
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Beställt 3 gånger och varje gång har de varit över två timmar sena. Priset var när de skulle leverera en fredag mellan 19.00 och 21.00 och skickar ett sms 19.55 och meddelar att det är försenat och att ny leveranstid är 23.20-23.30! Dessutom saknades 7 varor som inte kunde ersättas (mjölk, bröd och ägg bl.a). Erbjöd 200:- tillgodo som plåster på såren. Som om jag skulle ens tänka tanken att beställa därifrån igen?! Totalt värdelösa.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Känns dåligt och oseriöst, de skickar en länk där det ska vara möjligt att se när leveransen kommer. Men den stämmer aldrig och uppdateras inte när de är sena så det är nog bara något de hittat på för att verka lite mer seriösa. Ibland är de en timme tidiga så man inte är hemma och som ikväll dök de inte upp alls.
Obefintlig kundtjänst som inte svarar i telefon och det enda livstecken som finns är en ”chatrobot” som hänvisar till spårningslänken som ju som sagt inte fungerar.
I nuläget erbjuder ju flera företag samma tjänst och många matbutikskedjor har ju egen utkörning. Jag kommer använda någon av dessa fr.o.m. nu. -
skrev om MatHem i Sverige AB
Varit en lojal kund hos mathem under flera års tid. Handlat där för tiotusentals kronor bara senaste året.
Men när man väljer att börja misstro sin kund och tjafsa om 60 spänn för rosor som var av dåligt kvalitet (brutna i stjälkarna och vissna), så är det sluthandlat här!
Synd att jag inte kan infoga bild här.
Inte ens en vecka höll rosorna heller.
Man får dessutom ofta hem varor som är ruttna eller omogna.
Små paket och DYRT!
Beställer du hem något från Gateau så är dessa inte med i din leverans 9 gånger av 10.
Känner mig misstrodd och förnedrad som kund och jag förstår inte alls hur Mathem tänker här, om dom tänker alls gällande rosorna?
Ni förlorade en mycket bra och en lojal kund. Hejdå! -
skrev om MatHem i Sverige AB
Levererade inte. Hävdade att de fått felaktiga adressuppgifter, trots att så inte alls var fallet.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Tack men nej tack .
Försökte flera gånger men allt va bara strul från början till slut.
Willys here i come -
skrev om MatHem i Sverige AB
Så synd att mat.se inte fick vara kvar. Det var den bästa tjänsten.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Har gett Mathem tre chanser nu när de har klantat sig. Kunde inte leverera julskinka till julen trots beställning, vilket ställde till det för oss. De missar att lägga i varor och det är ett rent lotteri om de kommer i tid eller blir rejält försenade. Nu raderar vi vårt konto och slutar använda tjänsten då det inte funkar och ej är tillförlitligt. Kundservicen är rejält usel den med, vilket gör det hela ännu värre.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Mathem levererade just en hel kasse med barnmat hem till oss. Vi hade inte beställt maten och har inte några barn som äter barnmat. Den lösning som Mathems kundtjänst erbjuder oss är att vi behåller maten eller slänger den. Vi ska alltså hälla ut en kasse med fullgod mat, rengöra burkarna och gå till återvinningen med burkar och paket. Alternativet hade förstås varit att Mathem skickade tillbaka sin chaufför så att han kunde leverera maten till dem som hade beställt den.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Nästan 40% av den bekräftade (stora) ordern fattades vid packning men då gick det inte att ändra/avboka ordern. Kundtjänst kontaktades omedelbart men de kunde inte göra någonting mer än beklaga.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Alltid I tid och aldrig haft problem med mathem men däremot med andra leverantörer!
Fina råvaror och bra packat och inte behövt reklamera en enda gång något!Så nöjd! -
skrev om MatHem i Sverige AB
Otroligt dålig upplevelse!
Det började med att jag beställde varor för över 700kr, varav två utav varorna var 2 för 40kr (ordinarie pris 28kr/st).
Jag köpte 2st (hade inte köpt dem om de inte var på extrapris).
Det levererades dock bara 1 utav dessa den debiterade de då 28kr för istället för 20kr.
Påpekade detta och då kunde de endast ge mig 8kr tillgodo, inga pengar tillbaka eller returer. Jag ville även reklamera en vara men det vägrade de gå med på då det var en hygienartikel (!?) -
skrev om MatHem i Sverige AB
Detta skrev jag i min och mina grannars fb grupp (jag har brutit foten)
Kära grannar,
Nu höll krymplingen i 36an nästan ta till lipen. Jag beställde från Mathem (aldrig mer, nu blir det Hemköp) snus som skulle ha kommit till mig igår. E-cigaretter går inte att beställa. Igår kom det Serranoskinka till en vegetarian istället. Klagar och de ska ändra, men det fanns inga fler leveranstider igår. Okej, väntar tills idag. Det kommer Serranoskinka igen! 😬
Idag finns det inga leveranstider kvar, varken hos Mathem(tycker de skulle visa lite goodwill när de gjort bort sig 2 ggr), Hemköp eller Coop. Därför undrar jag, om nån skulle gå förbi nån kiosk…? 😊 -
skrev om MatHem i Sverige AB
Beställde mat för 2000kr, 75% saknas i beställning, av dom 25% som faktiskt kom fram är flera varor fel och inte ens i närheten av de vi beställde, medans vissa är rätt.
Kundservice vill kompensera genom att bjuda på utkörningsavgiften dagen efter och vägrar gå med på annat. Ett utmärkt koncept för att skapa missnöjda kunder på sina egna misstag. -
skrev om MatHem i Sverige AB
Grundtanken bra. Vi har handlat länge av dom men blir bara sämre..många ersättningsvaror vi ej vill ha. Mer och mera krossade varor och uteblivna varor. Efter 5 Mail om sista leveransen ”kompenserar dom oss” som dom kallar det med att vi ej behöver betala för dom krossade produkterna . Inget annat.. vi får åka själva till fysisk butik för att lösa det.. 7 varor utbytta till fel och 3 krossade. Noll kompensation och man får lösa det själv. Så ruttet! Inte en krona i kompensation och matvaror vi ej äter utskickade. Skäms
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Mathem har aldrig varit särskilt bra men på senare tid har varit helt otroligt uselt. Senaste 4st order har saknat varor OCH haft varor med som jag har inte beställt (förmodligen någon annans mat). Fick fel färger blommor flera gånger i rad, så bestämde mig för att kontakta kundtjänst dagen innan för att undvika ännu en felleverans. Kundtjänst bekräftade att de skulle INTE leverera enligt beställning, och frågade mig varför jag hade inte kontaktat dem innan leverans (det här var dagen innan leverans, jag hade beställt 2 dagar tidigare, och ingen hade hört av sig om att det fanns ett problem).
Fine, sa jag, då kan ni ställa in de andra blommor, eftersom jag hade beställt lika många av två olika färger och det skulle inte fungera med bara en färg. Deras svar: "Detta är ingenting som vi kan korrigera i efterhand."
Dagen innan är "i efterhand". MatHem logik. Deras fel är ditt problem.
Undvik MatHem. Jag kommer aldrig beställa därifrån någonsin igen. -
skrev om MatHem i Sverige AB
DO NOT USE MATHEM EVER. They make unnecessary invoices months after orders are delivered. I placed some orders for friends from different accounts and used new customer discount code for them. They sent me an invoice asking me to pay the discount code amounts stating that I cannot order on someone's behalf using my name. How will I track the order and get it delivered to my address if its not on my name? When I had ordered on someone's behalf on my address by using their name the delivery got returned as they could not find my name on building board and it had to be re-delivered by re-tracking everything. Their customer service then advised me to use my name while delivery and now I have to pay for discounts I never used because of their own silly advices. I told them I will put the names of person who used the order but they refused as they had to charge unnecessary amounts for their company. DO NOT USE THEM EVER. They cheat by putting hidden terms that are inconvenient for users. You will only regret later that you ever placed an order with them. I will pay this invoice for now and look for legal options to challenge it. And if Mathem is honest enough, why not stop user from creating multiple accounts in their name/ssn like other websites like hemkop etc do? They could not use technology to do it so they are blaming customers for it. Shame on you!DO NOT USE MATHEM EVER. They make unnecessary invoices months after orders are delivered. I placed some orders for friends from different accounts and used new customer discount code for them. They sent me an invoice asking me to pay the discount code amounts stating that I cannot order on someone's behalf using my name. How will I track the order and get it delivered to my address if its not on my name? When I had ordered on someone's behalf on my address by using their name the delivery got returned as they could not find my name on building board and it had to be re-delivered by re-tracking everything. Their customer service then advised me to use my name while delivery and now I have to pay for discounts I never used because of their own silly advices. I told them I will put the names of person who used the order but they refused as they had to charge unnecessary amounts for their company. DO NOT USE THEM EVER. They cheat by putting hidden terms that are inconvenient for users. You will only regret later that you ever placed an order with them. I will pay this invoice for now and look for legal options to challenge it. And if Mathem is honest enough, why not stop user from creating multiple accounts in their name/ssn like other websites like hemkop etc do? They could not use technology to do it so they are blaming customers for it. Shame on you! Use mat.se instead they offer better prices and offers.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Ofta bra men har sina svagheter. Har t ex en färskvarugaranti som är till kundens nackdel.
Om det är 5 dagars garanti tror man att mat levererad 21/4 kl 17:30 ska ha datum 5 dagar senare, dvs 26/4. Men MatHem räknar dag 1 som den dag leveransen sker även om det är kvällstid. De vinner alltså en dag på detta och kunden förlorar. 5 dagars garanti för varor levererade 21/4 är 25/4 och alltså 4 dagar. Och inte 5.
Inte OK. -
skrev om MatHem i Sverige AB
Beställlde Mathems Black Week kasse illa kvickt med stor glädje & nyfikenhet.
"Betala 1 kr & få matvaror för 249 kr" var meddelandet som basunerades ut.
Fick en orderbekräftelse via mail att beställningen gått igenom och att leverans skulle ske på bestämt datum & klockslag ett par dagar senare!
När chauffören med kom med "varorna" idag bestod kassen av ett paket salt och det var det.
Jag reklamerade vänligt till stackars chauffören som skulle ta detta med kundtjänst. Blev på kvällen uppringd av Mathems kundtjänst där man svamlade om att varorna var slut och att jag skulle beställa igen, till fullpris fick jag besked om, för nu är ju blackweek över.
"Har du inte fått mailet tidigare idag där vi annullerar ordern?
NEJ sa jag, däremot har jag en ORDERBEKRÄFTELSE för ett par dagar sedan (Mathem använd ordlista) där ni bekräftat ordern och LEVERANS till det utlovade priset! Icke sa nicke, Mathem står inte för sitt ord och försökte gömma sig bakom ett löjligt annuleringsmail som skulle vara utskickat ett par timmar innan leverans!
Att ni inte har koll på er logistik ska inte era kunder lida för! Att ni sedan inte står för ert ord, ja ordet skandal känns milt i sammanhanget!
Men vi tar detta i ärendet som kommer upprättas hos ARN imorgon.
Aldrig mer Mathem! Totalt oseriös leverantör! Opålitlig! Nollkoll på logistiken! Och värst av allt, ljuger för sina kunder! -
skrev om MatHem i Sverige AB
Min upplevelse hittills med MatHem har varit över förväntan. Missade leverans pga dubbla adresser i min profil och kundtjänsten/support var så trevliga och hjälpsamma. Och för att inte tala om föraren som vände om. Hon kom och lämnade maten och räddade vår kväll. Fantastiskt! Så nöjda
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Riktigt dålig kundservice som struntar i att de lämnat maten i trapphuset trots att man beställt in i kylen-leverans. Färskvarorna är ofta ruttna och alla varor har kort utgångstid.
Ett riktigt sunkigt företag! -
skrev om MatHem i Sverige AB
Dom har blivit för stora o struntar fullständigt i sina kunder nu mera !
Dom skrävlar om att det går o ändra ordern framtills midnatt. Vad dom inte säger är att dom nu mera reserverar HELA beloppet en gång till på ditt kort ... Dom har fortfarande inte dragit tillbaka sin felaktiga reservation som dom lovade skulle ske igår !!! 1300 kr som dom reserverat två gånger grrr !!!!
Så köp maten nån annanstans !!! -
skrev om MatHem i Sverige AB
Mathem måste skriva med en STOR TEXT på första sidan om,
"MISSAR MAN SITT LEVERANS, FÅR NI INTE PENGAR ELLER VAROR TILLBAKS!"
Det står tydligen i "Allmänna villkor".
Hela mina 536kr varor är rånad av Mathem, pga jag glömde ange Portkod, och missade ett samtal från föraren vid leverans tiden.....
Alla andra så som coop, ica etc har mycket bättre bemötande gällande sådana situationer.
Får man göra så?
Kan man inte debitera en leverans avgift??
TJUVAR! -
skrev om MatHem i Sverige AB
Vi har i flera år handlat på Mathem och varit nöjda. Reklamationer har förekommit men alltid besvarats och kompenserats. Sedan dec 2018 har jag tagit kontakt med kundtjänst åtskilliga gånger gällande olika ordrar. Uteblivna varor, dålig kvalite’ på livsmedel mm. Inte en enda gång har någon från Mathem besvarat och/eller återbetalat. Sista chansen gav jag idag genom att försöka med chatten. Fick jag vänta länge? Ja. Fick jag till slut kontakt? Nej. Det är för mig obegripligt hur ett internetföretag kan behandla sina kunder så oprofessionellt och nonchalant. Sorry nu blir det inga fler beställningar o heller inga rekommendationer.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Sen leverans och otrevligt bemötande i kundservice när vi hade klagomål. Tar inte ansvar för att deras partners gör fel. Jag kommer inte gråta när de lägger ner verksamheten.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Skulle ändra tid på orden jag lade 2 minuter efter att jag beställde. Slutade med att jag var tvungen att betala för att "priserna" ändrades under dom två minuterna. Jag skulle inte ens ändra i orden, jag skulle ändra leveranstiden.
Rirkigt sunk företag, ingen service heller när man ringer kundservicen. -
skrev om MatHem i Sverige AB
Min familj har varit kund sen länge och vi uppskattar mathem och varorna som levereras av trevliga chaufförer.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Har varit kund i flera år och är mycket nöjd. Har aldrig upplevt att varorna har fel temperatur. Leveranserna kommer för det mesta inom rimlig tid, chaufförerna är trevliga och hjälpsamma och sortimentet är mycket bra. De gånger det har blivit något fel har jag fått bra och snabb hjälp från kundtjänst.
Jag använder Mathem för det goda sortimentet och pålitligheten. Bäst på marknaden! -
skrev om MatHem i Sverige AB
Har blivit betydligt sämre den senaste tiden. Utbudet är väldigt begränsat, och funktionaliteten betydligt sämre än konkurrenternas.
Nu råkade jag ha ett presentkort att lösa in och fick därför trots allt använda mig av Mathem denna gång. Då beställningen lades sent på natten var jag väl lite trött. Missade därför att lägga till presentkortskoden i betalningen. Enligt Mathem finns inget sätt att backa betalningen, så hela ordern måste avbeställas. Kontaktade därför kundtjänst direkt på morgonen (innan 8), men svaret var då att ordern inte kunde backas. Detta trots att det var över 12 timmar tills leverans. Menar Mathem att de packar mina varor så långt i förväg? Vad händer med hållbarheten om varorna ligger packade så långt i förväg? -
skrev om MatHem i Sverige AB
Konceptet är bra, men de senaste fyra gångerna jag beställt har de kommit långt över en timme för sent räknat från slutet av tidsfönstret. Räknar jag från min preliminära leveranstid är det långt mer än så. I skrivande stund är de en timme och en kvart sena, och jag fick första uppdateringen gällande förseningen från dem för fem minuter sedan. I praktiken innebär detta en hel lång dag hemma, när jag och barnen kunde varit i parken eller något annat kul. Jag använder de här tjänsterna för att spara tid och för att det är tänkt att vara praktiskt, men MatHem gör faktiskt det hela bara krångligare och mer tidskrävande. Jag gissar också att jag skulle tjäna mer på att använda typ Coop, där jag kan spara poäng.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Bra koncept där funkar bra för barnfamiljen.
Vi är nöjda -
skrev om MatHem i Sverige AB
Handlat i 12 månader ca. Alldeles för ofta blir leveranserna fel, det fattas varor eller nån av kassarna är fel. Det går fort och chauffören vill försvinna snabbt så man hinner inte kolla av ordentligt. SUMMA: Det blir i slutändan enklare att åka och handla själv.
Eric
Ensamstånde förälder, företagare och opriskänslig -
skrev om MatHem i Sverige AB
Bra! Haft de i snart 6 månader. Överväger dock att byta över till annat företag för att testa annat.
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Jag jobbar med mat och att veta att en matleverans är garanterad att komma är A och O i min bransch. Nyligen ställdes den dock in en dag pga tekniska problem i hela systemet. Den skulle kommit mellan under en två timmars intervall och jag fick ett sms om den inställda leveransen de sista 5 minuterna. Dagen efter bokade jag samma leverans till 06.00-08.00 till min arbetsplats där jag skulle hålla en kurs 2 timmar senare. När kom råvarorna? Jo kl 09.00!
Jobbar man med mat så skulle jag byta till mat.se eller hemköp för Mathem är inte att lita på har jag insett. Och svaret om full kompensation nekades och svaret jag fick var "Jag förstår att det detta är irriterande men att rutten avbröts kunde vi tyvärr inte styra över." -
skrev om MatHem i Sverige AB
Leveransen kommer ofta minst en ibland flera timmar efter det leveransintervall som uppgivits.
De glömmer ofta varor, ibland uppemot 1/4 av beställningen! Kundtjänst kan sedan inte hjälpa till alls och de försöker få en att gå med på tillgodokvitto för de glömda varorna! Stå på dig så du får pengarna tillbaka.
En gång luktade hela leveransen starkt av mögel och påsarna var fuktiga.
Nu har jag tröttnat och kommer vända mig till andra företag i framtiden. -
skrev om MatHem i Sverige AB
Idag har Stockholm varit lamslaget av snökaos, eftersom det kom 50cm på ett dygn. Trafiken har stått helt still större delen av dagen/kvällen.
Då blir man djupt imponerad när två glada grabbar från Mathem levererar kvällens kassar. Detta var verkligen inget jag förväntade mig, det hade varit fullt förståeligt om leveransen uteblev med tanke på trafiksituationen. Den smärre förseningen var dessutom aviserad långt innan.
Det är sällan man blir glad över outstanding service, men det blev jag verkligen denna gång. Stor eloge till Mathem så får logistik och tjänst att fungera en dag som denna, skulle aldrig handla någon annan stans över nätet framöver!
Rekommenderas varmt! -
skrev om MatHem i Sverige AB
Gillar verkligen Mathem, har anlitat dom i många år. Alltid blir jag lika nöjd. Fräscha varor, trevlig personal och pålitliga leveranser.
Dock blev jag lite besviken sista gången: de verkar ha tagit bort det butiksbakade brödet. Det var väldigt synd, hoppas det kommer tillbaka.
Som alternativ föreslår de samma fast att man ska stå och grädda det själv (!). Alltså göra jobbet själv då. Eller så har de Gateau, ett förnämligt, men väldigt dyrt alternativ. (Mer om man ska ha en fin tårta el likn. Inte har man råd att köpa sånt bröd till vardags även om det är väldigt gott. :-( ) -
skrev om MatHem i Sverige AB
Tre gånger på en och en halv vecka har jag beställt en huvudingrediens till våra middagsplaner som sedan uteblivitvid leveransen. Varan har kommit in i lager och jag har beställt direkt och betalt, nästa dag får jag ett mail att varan var slut vid packning och hem kommer enbart tillbehören till middagen! Tre ggr på en å enhalv vecka! Lockvaror!
förtar ju hela syftet med hemlevererad mat! Ringde kundtjänst och frågade om inte varorna bokas när de betalats, men så är det tydligen inte. Dåligt!!!! -
skrev om MatHem i Sverige AB
I tisdags beställde jag mat från MatHem för första och sista gången.
Det fattades produkter och jag ringde kundtjänst för att få hjälp.
Kundtjänst: "vi skickar inte ut en bil för att ->bara<- lämna ett par produkter för det är inte bra för miljön".
Jag: "Okej. Vad ska NI har glömt för att ni ska skicka ut det igen?"
Kundtjänst: "njaaa, typ kött."
Okej, så där tänker ni inte på miljön då? Kött är ju en av dagens miljöbovar. Produkt som produkt och ni har ju inte någon gräns när man beställer. Ett av de lamaste ursäktena jag hört.
Helt värdelös service och jag är jättemissnöjd. Jag rekommenderar INTE MatHem.
/Josefine Ahlstedt -
skrev om MatHem i Sverige AB
Fick ett presentkort från min mobiloperatör TRE idag. God jul stod det och en kod som skulle ge mig 200 kr att handla för. Nu har jag skickat iväg min leverans och kassen som kommer imorgon fredag mellan kl 17 - 22 innehåller varor för ca 25 kr. Det blev pepparkaksdeg, två lökar och en krydda samt expeditionsavgift, fakturakostnad och leveransavgift på totalt 175 kr. På slutet skrev jag som anvisat in koden från Tre och totalt uppgick mina kostnader till 198kr,80öre. Eftersom jag hade en kod ville jag inte betala med kort och var då tvingad att välja faktura från Klarna. Köpet gick igenom och det ska bli spännande att se om MatHem.se, missade min kod och det ligger en faktura i min brevlåda om några dagar. Efter bekräftat köp stod det ingenting om koden från TRE, bara en fakturakostnad.
Nu kanske ni undrar varför jag beställde? :) Tja, mitt liv är ganska händelselöst sedan jag slutade med boxningen och jag är en nyfiken person av mig som planerar på att studera till jurist. Skulle behöva lite fart i mitt liv, gärna lite pepparkaksdeg att mumsa på.
MVH Hanna, strategisk kommunikatör och snart jurist.
Go Jul.
Plus Sverker & Janne J är bäst <3 -
skrev om MatHem i Sverige AB
Vi har varit kunder hos Mathem i ungefär ett år och tyvärr så har det blivit sämre.
Varje leverans som innehållit frukt så är hälften dålig så vi har slutat med att beställa frukt helt och hållet, missade varor och felleveranser är inte ovanligt.
Vi tog beslutet idag att inte beställa mer från dom och handla i butik i fortsättningen.
När vi började handla så var allting perfekt, men det senaste halvåret så har det stadigt blivit sämre. Försenade leveranser är heller inget ovanligt. Priserna hade varit okay om leveransen och kvalitén på varorna hade varit perfekta men i slutänden så känner vi att detta är en förlustaffär så valet är inte så svårt längre. Att leverera dålig frukt till sina kunder är ingen slump utan enbart slarvigt. -
skrev om MatHem i Sverige AB
Bra mat allt annat är helt värdelöst.
Man lämnar tex inte matkassar värde 1500 utanför dörren och sticker. Att jobba på företag handlar om att lösa problem. - det är inte mitt problem attyden funkar inte i längden .
När dom inte skälva kan utföra sitt arbete så vill dom att kunderna ska göra deras arbete via telefonen.
Företaget tycker inte om när man lämnar kritik. Kritik kan faktist användas som vidareutveckling i företaget.
Mathems chafförerna låser inte bilen när dom leverar mat. Den står vid öppen så det går bra för vem som helst att bara ta kassar från bilen. -
skrev om MatHem i Sverige AB
Mycket bra service och trevlig samt tillmötesgående personal!
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Bra matvaror. Bra service på killen som levererar. Dock lite smaklös mat men med egen fantasi kan man hitta på en del själv med hjälp av kryddskåpet. Lite väl mycket pasta, lax och parmesan...
-
skrev om MatHem i Sverige AB
Bra. Familjen var väldigt förtjusta i början, men uppskattningen har minskat på sistone. Vi testade först både Linas Matkasse och Middagsfrid men kände att Monicas matkasse hos Mathem passade vår familj med tonårsbarn bäst.