MECA HC Bilservice

MECA HC Bilservice

Välkommen till MECA HC Bilservice!

Vi är en bilverkstad som har valt att fokusera på reparation och service för bilar av alla märken. Att äga en bil ska vara bekymmersfritt. Gör något roligt istället för att oroa dig för din bil. Det är vårt problem, inte ditt!

- Alltid fasta priser
- Godkända av alla försäkringsbolag
- Mer än 35 års erfarenhet

Vi byter och försvarar även däck och ser till att de får den behandling de behöver. Tvättade däck efter varje säsong och förvaring mörkt och kallt. Då mår dina däck som bäst.

Läs vad 145 kunder tycker om MECA HC Bilservice 2

2021-07-31
    Great work, helpful staff, prompt and timely.
    2021-07-30
    Jag har inte tidigare använt MECA bilservice i Lund men har mycket goda erfarenheter av kedjan sedan tidigare. Jag bokade därför tid för en årlig service. När jag skulle hämta bilen så upptäckte jag att fakturan/orderunderlaget avsåg fel bil. Personalen försökte skriva ut ett nytt underlag men efter att de försökt under en lång stund enades vi om att jag skulle återkomma senare under veckan. Dagen efter servicen började bilen att hacka betänkligt vid gaspådrag. Jag åkte tillbaka och lämnade in bilen för ny felsökning. Det visade sig efter några dagars felsökning att felet berodde på att "någon detalj" kopplad till tändstiftet inte var fastskruvad efter servicen.

Bemötandet var ok men den samlade bilden blev tyvärr att jag drabbades av en "måndagsleverans" av servicen och att jag fick avsätta flera förmiddagar för att återkomma till bilverkstaden. Det gör att jag inte kan sätta ett betyg.
    Hej Jens, Tråkigt att höra om din negativa upplevelse, jag ska gå igenom ditt ärende med personalen för att förbättra bristerna du ovan nämner. /Max MECA HC Bilservice
    2021-07-26
    Trevligt bemötande, men samma kväll som den var inne så kom samma problem igen. Då ville man få att det var en mätare som tog ut luft från mitt däck. Efter kontakt med hedbergs och de kollat däcket då visade det sig att det var 4-5 hål o däcket.
    Hej Emelie, Vad tråkigt att du hade samma problem igen, hade du kontaktas oss direkt hade vi såklart åtgärdat detta utan extra kostnad för dig, förutsatt att det rörde sig om samma däck vilket verkar vara oklart. MECA HC Bilservice
    2021-07-23
    Jag är mycket nöjd och återkommer gärna nästa gång det är dags för service.
    2021-07-21
    Bra bemötande, tjänstvilliga och serviceinriktade.
    Effektivt.
    2021-07-16
    Stulen katalysator ersattes med ny. Trevligt bemötande, smidig kontakt mellan firman och försäkringsbolag och ett bra arbete. Bilen fungerar nu helt utan problem.
    2021-07-14
    God och snabb service! Trevlig personal!
    2021-07-13
    Bra bemötande både telefon och över disk samt servicen.
    2021-07-12
    Väldigt trevligt och proffesionelt bemötande från första stund. Bra service och de fixade problemet på direkten.
    Kommer rekommendera MECA Gunnesbo
    2021-07-09
    Lurar kunderna. Bokas för ett pris. När den ska lämnas ut betydligt dyrare. Feg jävla chef som inte ens vågar komma ut och diskutera detta utan skickar stackars killar i receptionen. Aldrig mer och dragit detta vidare.
    Hej Fredrik, du har lämnat in bilen och signerat arbetsordern efter en genomgång av vad som bokats och vad det skulle kosta, sedan igen har du fått en genomgång när bilen hämtades ut, prisskillnaden var 235kr vilket avser torkarblad och spolarvätska som vi informerade dig om vid utlämnandet. MECA HC Bilservice
    2021-07-09
    Bra. Låna en cykel..är nöj3. Det gick snapt att få bolen ficaf
    2021-07-07
    Helt perfekt, bemötande långt över förväntan. Rekommenderas.
    2021-07-06
    Trevligt och sakligt bemötande.
    ’Felsökningsåtgärden’ tycker jag man kan undvara och istället bara betala för det man önskar få gjort som t ex ett batteribyte eller vätskepåfyllning i ACn. Om jag inte blir nöjd därefter får jag själv stå för fortsatta kostnader. Mao ta bort felsökningsdebiteringen eller låt kunden varje fall själv få välja.
    I övrigt är jag mkt nöjd.
    2021-07-06
    Bra och snabb service. Trevlig och kompetent personal.
    2021-07-05
    Lagning av pyspunka. Snabb och bra service, prisvärt.
    2021-07-02
    Trevligt bemötande väldigt hjälpsamma
    2års Service på Fiat Ducato
    2021-07-01
    Bra bemötande och utförande hade AC problem som dom fixa utan problem
    2021-07-01
    Vi fick ett akut problem och bilen kunde inte köras. Eftersom det var nära semester perioden förmodade jag att det kunde bli svårt att få tid på verkstaden, men HC bilservice kunde boka in den redan efter ett par dagar. Jag fick snabbt besked att en spridare till bränsleinsprutningen var dålig men att det kunde åtgärdas tämligen omgående så dagen efter var bilen klar att hämtas. Utmärkt service med klara besked och inga fördröjningar.
    2021-06-29
    Helt ok,jag hade höga förväntningar men
    företaget levde inte upp till dem, jag köpte service+att dem skulle kolla varför det avlämnade till framme i bilen men det missade de
    Hej Carlos, som vi sa till dig vid utlämnandet av bilen så hade vi svårt att lokalisera vart oljudet du beskrev kom ifrån, vi bokade in en djupare felsökning senare i veckan utan någon extra kostnad för dig. MECA HC Bilservice
    2021-06-28
    Bra service , trevligt bemötande. Kan rekommendera.
    2021-06-26
    Skadeservice
    Rätt info hela vägen!
    Bra kommunikation
    2021-06-24
    Det med trevligt o vänligt bemötande är ett minne blott på HC. In och ut som på Ica, inget personligt alls längre. En person bakom disk som bara sitter och rabblar prislista upp och ner vid frågor. Visar inget intresse alls, som kund får jag försöka få igång en dialog.
    Tid att hitta ny firma för service av mina bilar, detta är inte den HC som jag nyttjat de senaste 10år ca, denna gång var en mycket stor besvikelse.
    Hej Peter! Tråkigt att vi inte uppfyllde dina förväntningar gällande kundmottagningen. Om du vill prata igenom ärendet är du välkommen att kontakta mig på 046-303050 Mvh Max Meca Verkstadsdrift. MECA HC Bilservice
    2021-06-24
    Jag fick hjälp med min bil som hade fått katalysatorn stulen. Kundtjänst och mekaniker var mycket hjälpsamma och gav mig en bra upplevelse.
    2021-06-23
    Bemötandet var ok!

Bra dialog om nödvändiga extra åtgärder.

Beställningen var service och kontroll. Byte av två hjullager tillkom.
    2021-06-22
    Kontroll av bilen innan besiktning samt att den besiktas på samma gång. Fungerade bra, det gick snabbt och ingen dålig service.
    2021-06-20
    Mycket bra bemötande. Hade inga speciella förväntningar alla är så stressade numera.. Det blev en positiv upplevelse. Personalen var rara och trevliga hörde av sig som bestämt 😊.

Fick bytt avgasrör och katalysator
    2021-06-20
    Trevligt bemötande och hjälpsam personal
    2021-06-16
    Skulle ha däckhotell för vinterdäck. Vänligt bemötande både per telefon och på plats. Snabb service och bra med information om vad som ingick i tjänsten.
    2021-06-15
    Allt snabbt och bra! Hjulbyte.
    2021-06-14
    Jag var inställd på en service som skulle kosta 8,000kr… då blir man glad när den bara kostade 3,800kr! Orsaken var att de redan gjort vissa saker i fjol. Jag vet många verkstäder som hade gjort det som planerats in vare sig det behövts eller inte.
    2021-06-14
    Vänligt mottagande och snabb service. Byte av glas i backspegel.
    2021-06-10
    Mycket bra service och trevlig personal. Fick nytt problem när jag hämtade rfter annan reparation. Killarna tog in bilen direkt igen och ska leta felet.
    2021-06-10
    Professionell service och trevlig personal
    2021-06-10
    Bedrövligt kundbemötande och otrevlig personal på plats.
    Hej Lena! Utveckla gärna med vad du menar med att personalen skulle varit otrevlig? din kritik känns helt främmande för mig. Du fick ett korrekt och professionellt bemötande vid ditt besök på verkstaden. Något annat har inte förekommit. /Max Verkstads Chef Meca Lund MECA HC Bilservice
    2021-06-09
    Snabb service och trevligt bemötande, jag är mycket nöjd!
    2021-06-04
    Bra kommunikation, klart i tid. 👍🏼
    2021-06-04
    Bytte till sommardäck.
    Bra bemött både vid bokning och när jag kom dit för däckbytet.
    Snabbt och tryggt!
    2021-06-01
    Fick hjälp direkt vid behov och det blev fixat på nolltid! Bra pris samt trevlig personal.
    Däckskifte
    Trevligt ed ny personal i recrptionrn
  • Jessica L
    skrev om MECA HC Bilservice
    2021-05-28
    Utförd service, snabbt gjort, tillhandahöll lånecykel, trevligt bemötande
    2021-05-28
    Däckbyte från vinterdäck till sommardäck. Servicen var väldigt bra och all personal jag mötte var väldig trevlig.
    2021-05-26
    Reparation gick snabbt utan krångel och till lägre kostnad än den uppskattade.
    2021-05-24
    Bra bemötande!

Lite irriterad över att det inte står om lunchstängt
    2021-05-21
    Bra service och ett rimligt pris
    2021-05-21
    Trevlig personal och service minded.
    2021-05-21
    Batteribyte och servicen var toppen!
    2021-05-18
    Hjulskifte samt byte av spolarvätskeslang till strålkastare.
    Väl bemött kostnadsförslaget höll.
    2021-05-17
    Trevlig personal, tyvärr blev problemet som bilen lämnades in för ej avhjälpt.
    Hej Vinci, du lämnade in bilen för felsökning på kylvätskesystem som läckte, vi provtryckte systemet och lät bilen stå under hela dagen, inget yttre läckage kunde konstateras och vi informerade dig om att det kan röra sig om ett invärtes läckage i motorn som gör att kylvätskan förbränns och som kräver vidare felsökning som du tackade nej till. Detta finns även noterat på det kvitto du har fått. Vi har rekommenderat åtgärder som du avböjt. MECA HC Bilservice
    2021-05-14
    Bra pris, trevlig personal, god service
    2021-05-14
    Hjuskifte inkl förvaring. Jag har alltid fått bra betjäning hos HC och numera Meca.