Alla kategorier Begagnade bilar Västra Götaland Partille Mechanum Partille

Mechanum Partille

Benjamins väg 12, 433 38 Partille — Visa karta

Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Audi,Volvo och Ford. Vi erbjuder allt du behöver för din bil till en kvalitets- och servicenivå du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!
Ellesbovägen 172, 44290, KUNGÄLV
Backman Bil
Lena S:
Hej! Vid bilköp vänder jag mig till Backmans bil i Kungälv. Blir alltid väl mottagen och köpen faller mig i smaken. Anlitar ingen annan fi...

Försäljare av begagnade bilar nära Mechanum Partille:

Järnstångsvägen 7, Partille
Välkomna in till Bilium på Järnstångsvägen 7! Läs mer ›
Harun M:
Trevlig personal och bra service

Järnstångsvägen 17, PARTILLE
Göteborgs bil och fritid är en märkesoberoende bilhandlare som erbjuder svenskså... Läs mer ›
Peter L:
Höll precis den kvalitet som beskrevs i annonsen samt att det var ett mycket trevligt bemötande. Kan varmt rekomendera dom för andra.👍👍👍

TAGENEVÄGEN 62, Hisings Kärra
Vi på BVV bil erbjuder förmånliga möjligheter till delbetalning. Läs mer ›
Mia Terese E:
Mycket god service och trevlig personal.

Ringögatan 38, GÖTEBORG
Välkommen! Läs mer ›
Ingemar F:
Hederligt och omsorgsfullt om såväl säljare som köpare.

Läs vad 20 kunder tycker om Mechanum Partille

• Anna S
    Anna S skrev om Mechanum Partille
    Mechanum Partille har slarvat bort mina sommardäck som jag betalade för förvaring hos de. Jag har försökt komma i kontakt med de för att lösa det men de inte ringer tillbaka.
  • Mohammed B
    Mohammed B skrev om Mechanum Partille
    Trevlig personal mycket skickliga på det dem gör, ställer alltid upp oavsett vad till betydligt lägre priser jämfört med andra konkurrenter.
  • Anders O
    Anders O skrev om Mechanum Partille
    Kan inte rekommendera mechanum i Partille.Bilen var trasigare när den lämnade verkstan än när jag körde dit den.Ett sönderbrutet lamphus påstods ha uppstått "i något gupp eller något"då jag själv aldrig sett att det varit trasigt innan,och har aldrig varit där och skruvat.Bilen gick rakt igenom förra besiktningen,så..Har nu kontaktat en RIKTIG verkstad som ordnar det som mechanum inte ville.Förresten,när de säger att byte av lampor ingår,gäller det tydligen inte om det är "svårt"att byta.BOTTEN!!!!!
  • Philippe B
    Philippe B skrev om Mechanum Partille
    Mycket bra service och trevligt bemötande! Så här borde det vara överallt.
    Kan varmt rekommenderas!
    2012-05-14 Mechanum svarar Philippe B
    Tack, det var roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! mvh Mechanum
  • katarina b
    katarina b skrev om Mechanum Partille
    Jag tycker att Mechanum är väldigt bra på att ge service och dom bryr sig om sina kunder. Rekommenderar varmt till mina vänner o bekanta.
  • johan n
    johan n skrev om Mechanum Partille
    Mycket bra, trevlig personal! Brukar hjälpa till och lösa det som behövs!
    2011-08-16 Mechanum svarar johan n
    Roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen åter!
    mvh
    Elsa Blomster
    Marknadschef
    elsa.blomster@mechanum.com
  • Mthias
    Mthias skrev om Mechanum Partille
    Tack för all hjälp och gratis lånebil en hel dag:-)
  • M
    M skrev om Mechanum Partille
    Jag har lämnat in bilen för service och reparation ett flertal gånger och alltid varit toppennöjd! trevlig, hjälpsam personal och de hittar inte på massa fel (vilket jag varit med om på andra volvo-verkstäder)-
    Kan absolut rekommenderas!
  • Anton V
    Anton V skrev om Mechanum Partille
    Priserna verkar ligga likt konkurrenterna.
    14000:- för kopplingsbyte på SAAB 9-5 -99 och ungefär samma för kamkedjebyte.

Lämnade in min bil för ett annat jobb som blev bra. Det enda tråkiga var att när jag lämnade in bilen fick veta att jag kunde fått en lånebil lånebil, ingenting man kunde ordna när jag lämnade in bilen på morgonen och man nämnde ingenting om det när jag bokade tid två veckor tidigare.
    Det hade verkligen underlättat.
  • Anders K
    Anders K skrev om Mechanum Partille
    Riktigt trevlig personal, extremt snygg mottagning. Genomtänkt process runt hur det hela skall fungera känns det som, det känns som det är lite ordning på grejjerna vid både när man lämnar och när man hämtar. En bilverkstad där man faktiskt förstått att service är en produkt man köper inklusive hela grejjen, inte bara att bilen servas.
  • Mats A
    Mats A skrev om Mechanum Partille
    Fantastiskt bemötande utomhus, fick nyckel till lånebil (gratis), kunde åka iväg inom 5 minuter. När jag kom tillbaka så fick jag en ordentlig genomgång av vad som gjort. Bilen var nytvättad och allting fungerade. En dag efter ringde de och undrade hur jag tyckte de skött sig. Jag vet - detta låter sjukt bra, men det var verkligen så :-) Vi får se nästa gång om jag hade tur, men jag tror att de har hittat sin nisch - att göra det lilla extra.
  • Jörgen
    Jörgen skrev om Mechanum Partille
    Jag läste här nedan att Mechanum skulle vara billigare än sina konkurrenter men detta håller jag inte med om. Jag begärde en offert från Mechanum på kamremsbyte på min Audi S8 då dom vid detta tillfälle hade 50% prova på rabatt på arbetskostnaden vid första besöket.Priset jag fick från Mechanum var ca.14000 kr. När jag sedan begärde en offert från min vanliga auktoriserade Audi verkstad för att jämföra priset så blev jag mycket förvånad när dom endast begärde 14500 kr utan någon som helst rabatt. Visserligen erbjöd Mechanum en gratis lånebil och en tvätt av bilen. Detta gör inte min vanliga verkstad men om jag behöver en så betalar jag endast 250 kr per dag plus bensin. Nu vet inte jag vad Mechanum debiterar per arbetstimma men min vanliga verkstad tar ca 1000 kr i timman och arbetskostnaden slutade på 6000 kr inkl moms där. Slutsats om man drar bort 50% på arbetskostnaden så blir kostnaden ca. 3000 kr för en biltvätt och en lånebil vid ordinarie pris. Så billiga är Mechanum definitivt inte om man inte får en rejäl rabatt varje gång. Jag lämnade inte bilen till Mechanum utan min vanliga verkstad lämnade 1500 kr i rabatt så dom fick fortsatt förtroende. Rabatter i all ära men det är vad man betalar på sista raden som gör hålet i plånboken. Mitt tips till alla kolla priset innan ni anlitar Mechanum.
  • harald b
    harald b skrev om Mechanum Partille
    Bra bemötande, gratis lånebil, frukt i foajen å 50 % på arbetet, skitbra helt enkelt.
  • Karin E
    Karin E skrev om Mechanum Partille
    Har lämnat in min Golf 2 ggr i Partille och jag kommer att fortsätta anlita Mechanum. Jag har varit på en hel del verkstäder men de har inte varit i närheten av Mechanums klass. Ett väldigt proffsigt och serviceinriktat bemötande rakt igenom. Som kund känner jag mig verkligen prioriterad. Att sedan bilen är tvättad utvändigt och städad invändigt är suveränt!
  • Henrik A
    Henrik A skrev om Mechanum Partille
    Märks tydligt att personerna nedan som gett 1 av 5 i betyg antigen 1. varit på mekonomen, meka eller liknanden 2. Har ngn koppling till en konkurrent och försöker baktala Mechanum.

Själv testade jag mechanum första gången i Partille för ungefär ett år sedan då jag lämnade in frugans Saab 9-3 och trodde knappt på det jag var med om. Efter många år så hade jag vant mig vid den bristfälliga servicekvalitén som möte en på bilserviceanläggningar. Från det att jag först bokade in bilen, vilket gick snabbt och smidigt via trevligt och professionellt mottagande tills att jag blev mött av en trevlig ung grabb som tog emot min bil när jag lämnade in den till att jag fick en schyst kopp kaffe att ta med i lånebilen som var ren, fräsch och fulltankad. Jag kan hålla på länge... Riktig kul att det kommit ett riktigt professionellt servicealternativ och jag lämnade in min A6'a i den andra anläggning i Åbro vilken hade tagit ytterligare ett steg i rätt riktning! Grattis Mechanum ni en kund som pratar gott om er för alla bekanta och kollegor när det kommer upp! Härligt jobbat!
  • Anna E
    Anna E skrev om Mechanum Partille
    Seriöst bemötande och bra service när jag lämmnade in min VW. Din Bil hade uppskattat arbetet till 7000 kronor men på Mechanum kostade det bara 4000 desutom var bilen tvättad.
  • Ismet S
    Ismet S skrev om Mechanum Partille
    De har byt i min V70 år 03 hela generatorn istället för regulator. Priset blev 6500 SEK istället för 700 SEK! Jag blev nyfiken och kontaktade en annan verkstad med min gamla generator i handen. De kontrollerade och sade att det var endast regulatorn som var sönder!!! Slutligen sålde jag min gamla generator till de för 1000 SEK.
  • knut e
    knut e skrev om Mechanum Partille
    Lämnade in min nästan nya volvo, dom ville ha betalt för garantiarbeten, samt ville lägga på massa extraarbeten, skojeri
  • Anders K
    Anders K skrev om Mechanum Partille
    Var inne på ordinarie service idag med min Volvo. Något helt annat än Bilia eller Bra Bil som jag besökt tidigare bra service, trevliga människor. På eftermiddagen när jag hämtade min bil var den tvättad och blev framkörd till dörren.
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Mechanum Partille
    Fick akut problem med bilen idag, körde förbi Mechanum på ren chansning. Blev mottagen som en kung och jag kunde jobba trådlöst med min laptop under tiden dom servade bilen. Mitt jobb blev inte lidande, bilen blev som ny och dom gav mig dessutom en tvätt på köpet. En mer serviceminded verkstad har jag aldrig besökt. Jag förstår inte vad personen nedanför menar? I fortsättningen skall jag serva min bil på Mechanum, dom kan service!

Benjamins väg 12, 433 38 Partille