Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag14 omdömen om Mediamarkt
-
skrev om MediaMarkt
Dottern köpte tvättmaskin online och beställde hemkörning och samtidigt avancerad installation som man betalr extra för. Där inkoppling av el och avlopp ingår. När dom kom med tvättmaskinen så sa dom att hon måste ringa rörmokaren som måste dra avloppsrör. Sen kan dom komma tillbaka. Finns ingen information om detta utan står i texten att dom installerar vatten och avlopp. Rörmokaren kom och.drog dom rören som behövdes. När hon ringer kundtjänst igen och säger att dom kan komma och installera den. Då säger dom att hon måste betals för det igen om dom ska komma och måste beställa det i butikem.
Pratade med kundtjänst som ansåg att man borde förstå att rör måste finnas. För mig är det inte alls självklart då man inte kan sånt här. Och framgår inte alls i beställningen av avancerade inkoppling. Väldigt otrevlig person i kundtjänst och förstod inte alls hur man ens kunde tro att dom ska dra rören till avloppet utan det ska vara förberett borde alla förstå ansåg han.
Kommer aldrig handla där igen. -
-
skrev om MediaMarkt
Scam företag! Dom vill inte betala tillbaka min pengar efter en återköp, ha väntat sen den 29 September, Dom skylla på att dom ha tekniska fel på deras återbetalnings system.. och felsökning pågår, varför ta det så länge då? Vilket scam!!!
-
skrev om MediaMarkt
Beställde kylskåpet med leverans, på Fredag 13/9, 3 dagar senare kom den med Postnord. Mycket bra! Ställde in kylen på 4 grader och snabbnedkylning. Väntade 1h så den hann bli kall, flyttade över maten från gamla kylen och lät den stå ca 5h, när jag öppnade kylen och skulle ta en vattenflaska så var det delvis is i den! Snabbnedkylningen ska stänga av sig själv efter 2h och symbolen hade släckts. Klockan var 21.00 och den gamla kylen var inte kvar. Justerade tempen till +6 grader och ställde in en termometer. På morgonen visade termometern -2 grader! Allt var fryst, och det var bara att kasta en massa mat! Sen försöka rädda resterande mat till grannar och min kylväska!
Försökte kontakta Mediamarkt kundtjänst men de har bara öppet på vardagar så jag gjorde en felanmälan via deras hemsida. På Måndag eftermiddag ringde jag dem igen och förklarade situationen. Fick ett telefonnummer till Samsung service (som inte fungerade, jag fick googla fram rätt nummer)! Fyllde i deras webbformulär om skadan. Den 21/9 efter flera dagars emailande med Samsung fick jag nog och kontaktade Mediamarkts kundtjänst igen och begärde återköp av varan! Enligt distansköplagen har man 14 dagar på sig att ångra köpet. De svarade att de inte kan ta skicka en returfraktsedel eller ta emot varan (erbjöd mig till och med att skjutsa tillbaka den själv) innan Samsung har gjort en felsökning! Kundtjänsten sa också att de inte gör återköp på kylskåpet pga. hygienskäl! Den var enligt dem använd! Då kontaktade min konsumentvägledare och hon sa att hygienskäl inte gäller vitvaror! Hon tyckte att Mediamarkt ska ersätta förstörd mat och skulle ha erbjudit återköp eller sett till att jag har ett kylskåp under tiden den nya repareras!
Jag kommer aldrig mer att köpa något från dem! -
-
skrev om MediaMarkt
En från början defekt espressomaskin ej utbytt efter 8 veckor!!
Beställde en DELONGHI EC9355.M espressomaskin den 16 juli som tyvärr visade sig vara defekt vid den första användningen. Returnerade den efter en hel del besvär. Önskade snarast en ny fungerande produkt i retur eller pengar tillbaka. Efter totalt kanske 10 kontakter, mycket trassel så har jag fortfarande ingen espressomaskin, inga pengar åter och inte ens en vettig tidplan efter snart 8 (åtta!) veckor. Så 8,000 är för ögonblicket försvunna, ingen kaffemaskin, ingenting.... -
skrev om MediaMarkt
Gick till Mediamarkt Drottninggatan för att köpa en Ipad Air som de skulle ha på lager. Enligt säljarens dator hade han 5 på lager. Han gick och letade på olika lager vilket var snällt. Samtidigt som jag väntade dök en smilfink från Telinet Energi AB upp. Såklart skulle han sälja på mig ett elavtal i samarbete med Mediamarkt. Det lät jättebra med rörligt avtal och 1 mån uppsägningstid. Jag frågade om det var mer nån hållhake innan jag signerade till det bra priset. Väl hemma läste jag avtalet i ett par timmar och det visar sig att avtalet innehöll 2 fasta avgifter som jag aldrig fick veta av säljaren på totalt 78 kr / månad. Så sjukt att Mediamarkt tillåter ett annat företag lura på deras kunder en usel eltjänst. Jag har nu lämnat in om ångerrätt efter 2 timmar för att förstå det krångliga avtalet med Telinet. Jag fick ingen ipad heller. Trots säljarens idoga letande hittade han inte de 5 ipad air som skulle ligga på lagret enligt saldot. Sista gången jag gick till Mediamarkt tyvärr…
-
skrev om MediaMarkt
I ordered a new TV on december 22nd with a Black friday discount. Got the TV after a week and a half with PostNord. I mounted it on my wall, turned it on, and the screen had a vertical line. Bad screen out of the box. Called support, they told me to call Samsung and activate the warranty, on a BRAND NEW TV. Called Samsung, they laughed and said it was Mediamarkt that should give me a new TV, not repair it. Called support again, they said they will send me a sendings note (fraktsedel) so that PostNord can come and take the TV and bring it to MediMarkt Norrköping.. Nothing came. After 2/3 days I called again. They had wrong email which is impossible as we use the same one as the one we made the order woth. Nevertheless, another 2/3 days passed, no email. So we went directly to the store. The guy there gave us the sending note and said that they would check the TV as soon as they get it, like the same day. But get this, they have a driver who could have taken the TV the next day, but no, we got to go with PostNord for another week of waiting. PostNord came after 5 days and MediaMarkt in Norrköping got the TV after another 4/5 days. So, more than week already. Nobody checked the TV in the store for days until we decided to visit the store again. They somehow "missed" to check the TV and after we insisted and waited like 30/40 minutes they confirmed it. They tried to sell us a more expensive TV with a little discount as a compensation because the TV we bought was no longer avaliable, which was not acceptible for us. We wanted the same or a better TV for the same amount of money without losing the Black Friday discount. They wanted the opposite of that. After failing to sell us a more expensive TV, they found the exact same model in Stockholm and Malmö. They would call them directly and arrange a transport for one TV to their store, if the box is was not opened. It was a late friday so the guy said that he would call us on monday. The weekend and 2 work days after that, nobody contacted us. So, another visit to the store and another person who worked there. She would make a few calls and then call us. Later that day, she called and said that she arranged the transport, so the TV should arrive the day after that so that a guy who works there as a driver would bring it to us. She would also call us when they get the TV. Here we are, 3 work days later and no call from her and no TV.
There is no way to contact a regional manager, store manager or someone higher up. I am tired of calling a useless support and driving to the store.
I would definitely never buy something again from MediaMarkt. Their support is basically non-existent and in zero coordination with the store. What an experience. It has been over a month since we made the order. Now we have no TV for Christmas. Nice!
UPDATE: After our last visit today, we spoke to one of the store managers and got a little bit better TV for the same price. I hope they will deliver the TV as agreed. She was polite and resolved the issue right away. If only the others were like her and did the the same. -
skrev om MediaMarkt
Beställde kyl&frys och betalade direkt, fanns på lager och skulle levereras snabbt vilket behövdes då kylen hemma var trasig. Allt fanns i webb-lager. Tydligt så skickas ordern ut till specifika butiker som i sin tur inte hade just den kylen och kunna flytta över ordern så man fick sina saker från webb-lagret gick inte. Istället ska man vänta 3-5 arbetsdagar på att få tillbaka pengarna.... sista gången jag beställer något från media markt
-
skrev om MediaMarkt
Skulle inte köpa här om jag vore ni aldrig igen att jag köper från media market . väldigt dryg och otrevlig personal som slarvar papers arbeten . köpte ett dator som hade fabriksfel och skulle få en ny i inbyten me nu väntar jag fortfarande på mina pengar och har gått en vecka pga av slarv i papper . dessutom så kallar personalen köpare för åsnor vilket aldrig hänt i andra elektronik butiker .Jag avråder att köpa från media market gå till en seriös butik och få professionell hjälp #bojkottamediamarket
-
skrev om MediaMarkt
Helt värdelöst. Bemötandet hos kundtjänst var ingenting annat än uselt. Handla nån annanstans!
-
skrev om MediaMarkt
Om möjligheten fanns för minus så hade dom fått det.
Nu i coronatider så gå man ut med fri frakt och hemleverans vid köp över 500:-. Så här står det på deras hemsida "Vi erbjuder fri hemleverans vid beställningar över 500 kr i vår webbshop." Min order har levererats till ett ombud.
När jag ringer till kundtjänst så får jag beskedet att med hemleverans så menar dom att det levereras till något annat ställe, i mitt fall ett ombud. Kundtjänst kan inget göra utan rekommenderar mig att inte hämta ut vara så att den efter två veckor går tillbaks.
Vad har dom en kundtjänst till om den inte kan göra något.
Det är så otroligt idiotiskt. -
skrev om MediaMarkt
När väl tvättmaskinen levererades kunde de inte installera den pga "för kort sladd", trots att installation ingick i köpet. De som kom med maskinen hem till mig lovade att komma tillbaka och göra klart installationen så snart jag bokat en elektriker. Jag gjorde som de sa och bokade elektrikern, och fick betala elektrikern 900 SEK för något som egentligen skulle ingått. Sedan när jag ringer kundtjänst får jag svaret från dem att ingen installation kommer göras. Jag ringer sedan kundtjänst två gånger och får i två olika mejl veta att de inte kommer utföra den installation som de lovat. Det har tagit mig flera timmar nu att hålla på och ringa och mejla med deras värdelösa kundtjänst. Varning för MediaMarkt!
-
skrev om MediaMarkt
Jag har aldrig varit med om liknande De försöker inte ens lösa mitt ärende utan butiken hänvisar till kundservice och kundservice till butiken Aldrig mer!
-
skrev om MediaMarkt
Hemsk kundtjänst, beställde en ugn 28 Januari fortfarande inte fått information om leverans eller andra alternativ av lösningar. JAG va tvungen att själv ringa BOSCH och få ett svar om leverans samt skicka att jag vill lösa problemet med att ta en annan ugn som finns i lager, men nu har det gått över 1 vecka och väntar fortfarande svar på "ett EVENTUELLT godkännande". JAG har varit dragit i eventuella lösningar vilket kundtjänst borde gett mig samt är jag FORTFARANDE helt ovetande när jag får hem en ugn. fan inte okej.
-
skrev om MediaMarkt
Beställde ett headset från MediaMarkt via nätet som jag förskottsbetalade, det kom igår. Ljudet fungerar, dock ej mikrofonen. Jag anser då såklart att de helt enkelt ska ersätta mig med en likadan - men fungerade produkt med tanke på att garanti gäller, jag kan gärna skicka tillbaka den defekta produkten om de står för frakten.
Detta vägrar dock MediaMarkt och tycker att jag ska betala extra för att ta mig till närmsta MediaMarkt-butik som jag såklart ej har gångavstånd till (hade jag haft det hade jag ju inte beställt produkten via nätet av dem från första början.) för att de vill "få in produkten till ett serviceställe för att kolla vad det kan vara för fel och se om det är möjligt att göra en reperation.". 😂
Man beställer ju från dem via nätet just för att det ska vara så billigt och smidigt som möjligt så att man slipper sådant här, att betala extra för att åka in till deras butik. Och nu tror de alltså att jag ska betala extra för att ta mig in till deras butik när det är dom som borde stå mig till tjänst som trots allt skickat en defekt produkt till mig jag redan betalt för. 😂 Riktigt vidrigt skämt till företag med horribel service.