Mekonomen Bilverkstad Bromma

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Bromma!

Här finner du kompetenta bilmekaniker och tekniker som strävar efter att göra ditt BilLiv enklare. Vi har många års erfarenhet och fokuserar alltid på att din bil ska vara i trygga händer när du lämnar in den till oss. Självklart erbjuder vi förmåner som tre års garanti och fyra månaders delbetalning.

Vad behöver du hjälp med? Oavsett bilmärke eller årsmodell kan vi säkerligen svara på dina frågor. Sväng förbi på en kopp kaffe eller ring oss så tar vi en pratstund.

Läs vad 610 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Bromma 2

2021-03-03
    Snabbt svar, snabb tid, bra utfört och billigare än förväntat👍👍👍
    2021-03-03
    Bra och väl utför service, fick en tid ganska omgående för att lämna min bil.
    2021-03-01
    2.879kr för ingenting!!
    Kostnadsförslag visade sig vara avgiftsbelagd.
    Skamligt.
    Hej! Trista att ni blev missnöjd, felsökning kostar alltid något. vi prova att lösa problemet på er bil som hade uppkommit för ca 2000milsen men gick tyvärr inte. Om ni har frågor eller undrar över något så kontakta oss på 0851789400

• Martin W
    2021-03-01
    Väldigt bra service och trevligt bemötande från personalen. Inga problem att komma tillbaka och se över ev. felaktigheter. +++++
    2021-02-26
    Väldigt bra service av Janne och alla på Mekonomen Ranhammarsvägen. Snabbt och smidigt, lätt att komma fram på telefon.
    2021-02-26
    Snabbt byte dubbdäck till vinterdäck.
    2021-02-25
    Vid första kontakten fick jag info om att en offert skulle tas fram på en dag och sedan skickas till bilfirman som jag köpt bilen av. Det tog flera veckor att ta fram offerten vilket är oacceptabelt. Jag fick ringa och påminna vid minst tre tillfällen. Jag har därför tyvärr en väldigt dålig upplevelse av bemötandet och kommer inte vända mig till Mekonomen Bromma igen.
    Hej Marcus. Det var mycket tråkigt att det blev så och det ber jag om ursäkt för. Så här lång tid ska det naturligtvis inte ta. Ibland blir det fel och vi försöker lära oss av det så det inte upprepas. Jag hoppas att du vill ge oss en chans i framtiden att bevisa att detta inte är vanligt förekommande. Hör gärna av dig till oss om det är något du undrar eller vi kan hjälpa dig med. Mvh, Janne Mekonomen Billivet Bromma 08 51789400

2021-02-25
    Trevligt bemötande och snabb hjälp.
    2021-02-24
    Trevligt bemötande, fick snabbt tid och när bilen väl var inlämnad gick det fort att få den reparerad.
    2021-02-21
    Bra bemötande. Tydliga kostnadsförslag innan jobb. Snabb reperation.
    2021-02-20
    Jag fick service samt byte av kylare. Som alltid bra bemött av personalen.
    2021-02-18
    Fick hjälp på dagen med Mazda 6. Ringt runt bland Mazda service 2-3 veckor. Mekonomen fixade problemet på några timmar. Mycket tacksam. Rekommenderar detta företag.
    2021-02-18
    Trevliga och serviceinriktade och snabb
    2021-02-18
    Möttes av en öppenhet och vilja att informera som gör att man gärna kommer tillbaka
    2021-02-18
    Överlag trevligt och gott bemötande. Kändes som ett väl utfört arbete. Dock så blev kostnaden betydligt högre än prisförslaget som getts tidigare
    2021-02-17
    Jättebra
    - Fick tid nästa dag.
    - Snabb återkoppling av fel och åtgärd.
    - Korrekt estimerad kostnad.
    - Info när bil var klar att hämta och vad som reparerats.
    - Höll initial tid för reparation.
    2021-02-17
    Överhettning i skivbromsen
    Vänligt och proffsigt bemötande.
    Pga sjukdom var de underbemannat vilket innebar att jag fick besöka verkstaden 4 ggr innan administrationen blev avklarad.
    Dessvärre blev heller inte problemet med bromsarna löst, men jag fick snabbt ny tid och då blev allt fixat och personalen var hela tiden vänliga och flexibla.
    2021-02-16
    Proffsigt och trevligt bemötande.
    2021-02-16
    Snabb hjälp och proffsigt bemötande
    2021-02-13
    Service och och byte av batteri.
    Bromsbackarna bak behövde bytas, bakljus och bromsljus vänster byttes.
    Mottagningen var bra.
    När jag fick tillbaka bilen fungerade inte radion men det fixade dom dagen efter.
    Jag tycker att det blev dyrt. 14210kr
    2021-02-13
    Trevliga och tydliga med vad som ingår i servicen
    2021-02-13
    Bil service och byta lite delar, so far good
    Trevliga och bra inget över pris.
    2021-02-12
    Fick en tid snabbt. Bra och proffsigt bemötande. Nöjd.
    2021-02-11
    Enkelt och smidigt med hög kompetens och hjälpsamma i allt. Hade underlättat något med en halvtimme längre öppettider någon dag för att kunna hämta bilen utan att krongliga med jobbet.
    2021-02-11
    Lämnade bilen eftersom jag var tveksam till hur termostaten fungerade. Detta dock uppkomlat och man fann inget fel vilket var bra. Helt ok service
    2021-02-11
    Bytt spolarvätskepump.Gick snabbt och smidigt.
    2021-02-11
    Jättesnabb service till ett fast pris och med mycket kunnig personal. Trevligt bemötande.
    2021-02-10
    Vekstadsbesök på Ranhammarsvägen. Utmärkt bra!
    2021-02-10
    Fick hjälp att byta batteri utan att ha bokat tid. Utmärkt service !
  • Inger Margareta E
    2021-02-09
    Det var en kanonbra service. Tack så mycket.
    2021-02-09
    Trevlig personal!
    De gör alltid ett bra jobb!
    Man får alltid en prisuppskattning som stämmer med man får betala.
    Service o kontroll
    Väl bemött. Blev tillfrågad om extra reparation och fick prisuppgift
    2021-02-06
    Vänligt och bra bemötande.
    Proffs.
    2021-02-06
    Mycket fint bemötande och proffsigt utfört jobb inklusive rådgivning!
    2021-02-04
    Mycket enkel dialog och bra uppfyllelse av vad som överenskommits.
    2021-02-04
    Suverän verkstad. Trevligt bemötande och snabb service.
  • Daniel L
    2019-08-08
    Hade ett igensatt DPF-filter på min diesel. Hade kollat upp att det i Stockholmfinns ett företag, Filter refresh, som tvättar dem. De har avtal med bla Mekonomen som tar ur partikelfiltret och sen skickar det till dem för tvätt. Mekonomen i Ulvsunda ville ha 10800 för att ta ur filtret skicka det för tvätt (tvätt kostar av detta c:a 3000) så 7000 för att montera i och ur partickelfilter osv mao. Bara det....kollade med verkstad vid sommarhuset, de ville ha 3-4000kr....sen fick jag höra av Mekonomen Ulvsunda att tvätten inte alltid lyckas, vilket stämmer, men då skulle jag om det misslyckades ändå få betala Filter refresh tvätt. Vilket jag tyckte var konstigt....Så jag ringde Filter refresh. Fick svaret att om tvätten misslyckades behövde jag inte betala. Och att 1% av fallen misslyckades man.

Mao skulle Mekonomen tagit mina pengar om det misslyckats, rent bedrägeri!!!!!!!!

Aldrig Mekonomen. Lämnade sen inbilen på Spånga bilverksta, kostade 6800 med tvätt och allt, och då fick jag även i det priset en ny bromsljuskontakt....

Partikelfiltret är rent, jag har fått mätvärden på det och det är en helt ny bil. Den accelererar på andra växlar än 1-2-3:an.....

Kontenta, aldrig mer Mekonomen, bedragare!

Tips, har du igensatt partikelfilter på din diesel, kolla upp om det går att tvätta om verkstaden påstår att du måste byta till nytt för en kostnad av 30.000 (Vilket ett annat Mekonomen gjort tidigare, men det är en annan historia.
    2019-01-29
    Snabb och bra service. Känns pålitliga och trevligt bemötande.
    2018-12-16
    Mycket bra service till bra pris!
    2018-12-14
    Hej.Har varit kund hos dem över 11 år och alltid gjort en årlig service där samt en gång bytt en ny motor till vindrutetorkarna samt i år en ny vajer till handbromsen. Jag har allt8d varit mycket nöjd med både för bemötandet samt för det gjorda arbetet! Mvh Tuula Forsberg
    2018-12-14
    Det var mitt första besök & jag byte bromsar bak på bilen. Det var visst många sjuka på verkstan den dagen. Men de leverade bilen i rätt tid och utförde jobbet på ett bra sätt. Så jag återkommer till er igen. / Roger
  • Henning I
    Utbyte kylvattenpump.
    Jag är helt nöjd med bemötande och åtgärd.
    2018-12-14
    Bra service, trevligt bemötande och snabb hjälp. Bästa verkstaden jag upplevt. Det var första gången och kommer att bli fler.
    Trevlig Jul å Gott Nytt År Önskar Personalen i Bromma

2018-12-03
    Bra jobb och på kort tid. Ganska värdelös SEAT som levde på övertid men som klarade besiktningstid tills den gjorde sitt sista jobb. Därefter dog den.... 😂
    2018-11-23
    Byte till vinterdäck och fick även hjälp att i efterhand beställa ny hjulsidasom ramlat av. Personalen är alltid serviceinriktad, vänlig och hjälpsam!
  • Tomas E
    2018-11-22
    Jag gjorde ett däckbyte och fick betala extra, det tog extra tid och de gjorde repor.

De sa att det tog tid att ta bort centrumdelen på däcket för att kunna lossa det. Alltså delen i mitten som visar märket på däcket.

De repade dessa och tog extra betalt för att det tog de extra tid då de inte visste hur ta bort dem.

Meeh!
    Hej Tomas ! Skulle du kunna ringa upp oss , för har vi repat bilen eller haft sönder något så ska vi naturligt vis ersätta er Kontakt oss på 08-51789400 Med vänlig hälsning/Ingemar Bromma

2018-11-21
    God bemötande och snabbt service.
    2018-11-21
    För svåra att få kontakt med, bokning på nätet funkar inte ( när man kommer till sista sidan kommer ”server error” upp) telefon till central bokning vidarebefordras inte?till Bromma. I somras väntade jag 10 dagar efter tel samtal utan att nån hörde av sig. Då mailade jag verkstaden direkt, en person ringde o talade in på min tel svarare” vi ringer igen el du ringer oss”. Jag Ringde två ggr samma dag, inget svar. Ingen ringde mig igen. Då två veckor gått utan kontakt!! gick jag in på Bilias hemsida o bokade tid, allt klart på ett par minuter. Andra gånger har jag lätt fått kontakt via mail.
    2018-11-21
    Bra bemötande vid bokning samt hjälp vid uppkommet extra akut ärende.
    Vänligt och förtroendegivanfe bemötande