Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Upplands Väsby Mekonomen Mekonomen BilLivet Bromma AB

Mekonomen BilLivet Bromma AB

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma — Visa karta

Välkommen till Mekonomen BilLivet Bromma!

Här finner du kompetenta bilmekaniker och tekniker som strävar efter att göra ditt BilLiv enklare. Vi har många års erfarenhet och fokuserar alltid på att din bil ska vara i trygga händer när du lämnar in den till oss. Självklart erbjuder vi förmåner som tre års garanti och fyra månaders delbetalning.

Vad behöver du hjälp med? Oavsett bilmärke eller årsmodell kan vi säkerligen svara på dina frågor. Sväng förbi på en kopp kaffe eller ring oss så tar vi en pratstund.
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-17:00
Fre: 07:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 433 kunder tycker om Mekonomen BilLivet Bromma AB

• Lars Michael R
    Lars Michael R skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Hade problem med kopplingen till bilen.
    ringde direkt till Mekonomen i Bromma. Fick tid någon dag senare. Jag lämnade bilen vid 07:00 på morgonen och vid 09:30 kontaktade de mig och berättade vad felet vad, kostnaden för reparationen och att om jag accepterade priset var bilen klar att hämta vid ca: 15:00.
    Det var lätt att komma i kontakt med dem och de var proffsiga och allt gick smidigt. Läs mer
  • Ingrid Viveka N
    Ingrid Viveka N skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Bilen blev bärgad . Blev väl informerad i telefon . Fick en prisuppgift och valde att reparera. Bilen kunde stå kvar några dagar tills jag kunde hämta den. Det var smidigt och god service. Läs mer
  • Anna Ellinor J
    Anna Ellinor J skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mycket bra, kunnigt och trovärdigt bemötande och hjälp. Läs mer
  • Karl Jonas Erik H
    Karl Jonas Erik H skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Bra och snabb service. Helt OK bemötande. Kommer förmodligen tillbaka. Läs mer
  • Hans Ola O
    Hans Ola O skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Bra, men irriterande med dessa frågor... Läs mer
  • Mats Fredrik B
    Mats Fredrik B skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Trevliga, kunniga och snabba! Läs mer
  • Rolf Lennart G
    Rolf Lennart G skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Har använt Mekonomen för familjens bilar under några år nu och har alltid bemötts på ett trevligt och professionellt sätt samt att jobben utförts utan anmärkning.
    Dessutom är kostnaden alltid på en rimlig nivå i jämförelse med märkesverkstädernas prissättning. Läs mer
  • Peter Lars Gunnar R
    Peter Lars Gunnar R skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Dyrare än på telefon men ändå fungerande reparation. Felsökningsavgiften lät ganska omotiverad. Läs mer
    2018-01-11 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Peter Lars Gunnar R
    Tyvärr så måste man ju felsöka å om den som lämnar uppgifter om fast pris i telefon så blir det ju givet vis fel.
    Men om vi inte felsök å bara bytt pumpen å det inte fungerat så hade det inte blivit bra då heller.
  • Erik Thomas Martin L
    Erik Thomas Martin L skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Fick hjälp omgående dagen efter jag lämnat in min bil. Råttor och möss hade gnagt sönder start kablarna i bilen och tändstiften behövde bytas. Mycket nöjd med bemötandet och reparationen. Hälsningar Martin Lundgren Läs mer
  • Sara Barbro Catrine B
    Sara Barbro Catrine B skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Trevligt bemötande och snabb service. Läs mer
  • Aina Karin J
    Aina Karin J skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Proffsigt, kunnig, visar förståelse, kan inte tänka på någon annan verkstad Läs mer
  • Petra Ingegerd Hwa-youn M
    Petra Ingegerd Hwa-youn M skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Fick hjälp med att byta hö. och vä. halvljus och varselljus. Trevligt bemötande vid bokning och i receptionen vid inlämning på verkstaden. Bytet gick snabbare än väntat.
    Kan verkligen rekommendera Mekonomen i Bromma! Läs mer
  • Therese E
    Therese E skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Det var småknepigt att hitta dit, eftersom skyltningen var på en sida av fasaden men entrén på baksidan. Oklart var man skulle parkera bilen så jag ställde till slut bilen på en plats som egentligen krävde speciellt tillstånd. Jag hade tid bokad kl 9:30 för däckskifte (och däckhotell), bemötandet var ganska hafsigt och ointresserat. Trots att jag var där i tid, blev svaret bara något kort om att man skulle ta alla i turordning och nickade bort till soffor där män med Mekonomenkläder satt. Hade alla rast samtidigt, var första tanken. Till slut var det min tur, ett besök som borde ha tagit 15-20 minuter tog en timme, jag kom inte därifrån förrän kl 10:35. För så högt pris hade jag förväntat mig ett betydligt bättre bemötande och inte nästan en timmes väntetid på en bokad tid. Läs mer
  • Camilla Margareta S
    Camilla Margareta S skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Jag har anlitat Mekonomen i Ulvsunda för byte av däck. Har blivit mycket bra bemött och fått den hjälp jag behövt.
    De är trevliga och tillmötesgående och jag rekommenderar den. Läs mer
  • Yngve S
    Yngve S skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Som jag förväntat mig
    Fick hjälp med däckbyte Läs mer
  • Nils Fredrik S
    Nils Fredrik S skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Ok. Std service. Missade att att skicka sms med tider etc som utlovats. Läs mer
  • Kajsa F
    Kajsa F skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande på verkstaden. Dock överensstämde inte priset som uppgavs vid internetbokningen och det jag sedan fick betala på plats vilket var förargligt. Läs mer
  • Robert V
    Robert V skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Väldigt svårt att få kontakt. Pinsamt å era vägnar att er telefonväxel lämnar info (när ni inte svarat) att ni ska ringa upp ett par gånger utan resultat.

Ni tog inte heller problem på allvar vilket innebar två gånger som bilen lämnades in varvid vi sammanlagt var utan den tre dagar. Första gången gav man "fan" i att ens kolla den utan behöll den en dag till. Helt oacceptabelt. Läs mer
    2017-12-14 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Robert V
    Hej Robert.
    Skulle vara bra om du kunde höra av dig via telefon alt mail det låter inte likt oss att lämna kunden utan att höra av oss el behålla bilen utan att tittat på den.
    Om ni vill så hör gärna av er på 0851789400 alt bromma@mekonomenbilverkst.se
    Med vänlig hälsning/Ingemar med personal
  • Quality It Solutions S
    Quality It Solutions S skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Hjjajajjajjsjsjjssjsjsjsjsjajajahaahjajajajaajjajaajajajajajaj Läs mer
  • Per David Folke L
    Per David Folke L skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Ģhifhlifrfujhkihffgkklbgfdghjkkljjjj Läs mer
  • Lina Maria K
    Lina Maria K skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Gott mottagande från början till slut. Bra kontakt under tiden som bilen var på verkstaden och det dök upp problem längs vägen. Mycket nöjd med hela upplevelsen. Läs mer
  • Nils Markus F
    Nils Markus F skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Snabb och härlig service, alltid lika trevliga i receptionen, och duktiga på att förklara vad som gjorts vid service och liknande. Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Bokade in min gamla Saab 93. Fick tid när jag ville men ngr v väntetid. Servicen gjordes enl avtal. Man hittade också ett läckande avgasrör som kunde åtgärdas i samma veva dagen efter vilket var smidigt.
    Inte helt billigt men det kostar som bekant att ha bil. På det hela taget fungerade det bra. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Jag upplever ett mycket trevligt bemötande. Vid första telefonkontakt för bokning, prisuppskattning till leverans av "uppdaterad" bil.
    Det handlade om att åtgärda nedslag från bilbesiktningen.
    2:orna släcktes :-) Läs mer
  • Bengt Roger Kenneth J
    Bengt Roger Kenneth J skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Byte av bränslepump. Lång väntetid innan felsökning och åtgärd, men sedan reparerades bilen raskt. Reklamation på arbetet hanterades genast, bärgning och justering på någon dag. Frånsett väntetid ett godkänt arbete. Läs mer
  • Karl Olof H
    Karl Olof H skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Byte av kamrem. Pålitlig service oC trevligt bemötande. Väldigt nöjd med hjälpen. Läs mer
  • Lars G
    Lars G skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Bytte termostaten. Trevligt bemötande och korrekt prisuppgift. Kommer att lämna min bil där igen. Läs mer
  • Hannu M
    Hannu M skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mycket trevlig och kunnig personal. Fått hjälp med service och komplicerade fel Läs mer
  • Mathias Peter Mikael B
    Mathias Peter Mikael B skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Allt gick bra med reparationen, dock så skulle de släcka 2an som besiktningen satt. Och detta gjordes inte pga någon miss mellan personen som jag pratade med när jag bokade.

Så det blev 280kr mer för en ny besiktning istället :/ Läs mer
  • Olle Per Olof T
    Olle Per Olof T skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Trevligt mottagande och bra utfört arbete Läs mer
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Bra bemötande, endast däckbyte. Läs mer
  • Paul Daniel P
    Paul Daniel P skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Läs mer
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Bra och proffsigt bemötande och utfört arbete. Läs mer
  • Aina Margareta S
    Aina Margareta S skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    En snabb och korrekt behandling. Har redan talat varmt med flera jag känner. Tack för ett fint jobb. Aina Läs mer
  • Anastasia Elisabet T
    Anastasia Elisabet T skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Kanon jobbat! Trevligt emottagande och korrekt utfört, koll på läget. Läs mer
  • Ulrika Elisabeth E
    Ulrika Elisabeth E skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Gott bemötande och god service. Läs mer
  • Per-olof W
    Per-olof W skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mekonomen i Ulvsunda ger för mig ett seriöst intryck. De försöker inte skjorta upp en utan försöker tala om vad som ska/bör åtgärdas förutom det som man lämnar in för åtgärd.

Ingmar m fl känns som sagt seriösa och jag har fullt förtroende för dem. Det har förekommit att åtgärder som utförts inte gjorts helt korrekt, men de har varit snabba att åtgärda missarna. Så det känns bra.

Hälsningar
    Lagade bromsarna. Läs mer
  • Erik Bertil T
    Erik Bertil T skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Vänligt bemötande.
    Kunninghet beträffande åtgärder som behöver vidtagas.
    Bytt strålkastare och ventilkåpepackning.
    Oljebyte med kvalitetsolja Läs mer
  • Lena Marina B
    Lena Marina B skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Första besöket var jättebra!
    Andra besöket var skitdåligt, jag tog mina grejer och åkte till en annan verkstad!! Läs mer
    2017-12-12 Mekonomen BilLivet Bromma svarar Lena Marina B
    Hej!
    Trist om du fått det bemötandet på vår verkstad i Bromma Billivet Ranhammarsvägen
    Om du kan så vore vore vi tacksamma om du hörde av dig så vi får reda ut vad som gått fel
    Med vänlig hälsning/Ingemar med Personal
  • Lars Åke F
    Lars Åke F skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mycket bra bemötande, otroligt proffsiga! Läs mer
  • Annika Birgitta H
    Annika Birgitta H skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mycket bra service samt bemötande. Läs mer
  • Heléne V
    Heléne V skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mycket bra bemötande med bra o kontinuerlig dialog. Också mycket bra dialog när försäkringsbolaget blev inblandat. Mycket bra också att det gick att få en tid på verkstaden i närtid. Hos märkesverkstad var väntetiden ca 6 veckor! Till följd av den proffsiga hanteringen hos Mekonomen i Bromma kommer jag att anlita dem för fortsatt service på min bil. Läs mer
  • Anders F
    Anders F skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Bilbesiktning
    Inga problem från början till slut
    Bra pris
    Jag är nöjd Läs mer
  • Maria Madeleine Annelie F
    Maria Madeleine Annelie F skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Kom till Mekonomen akut, och då hade de datakrångel så klart..
    Men sen gick det snabbt och smidigt, så jag är helnöjd och kommer absolut att komma tillbaka till dem om/när det behövs👍 Läs mer
  • Jimmy Arvid Victor J
    Jimmy Arvid Victor J skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Trevligt och professionellt bemötande. De var ärliga med vad de kunde göra och vilka alternativ jag hade och det är det jag söker hos en bilverkstad. Läs mer
  • Marco M
    Marco M skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Jag lämnade in en bil som hade ett läckande avgassystem och bad om en översyn av bromsarna.
    Fick en rekommendation att byta ut allt vilket skulle kosta mycket mer än bilen gjorde så jag lagade inte bilen.

Det var en rimlig rekommendation av arbetet och ett professionellt bemötande även om jag beslöt att inte göra något hos dem. Läs mer
  • Elisabeth V
    Elisabeth V skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Jag fick ett trevligt bemötande när jag ringde och bokade tid. Fick snabbt tid och hjälp med trasig passagerardörr samt ett bilbälte som krånglade.Lämnade bilen måndag morgon och hämtade den samma tid nästa dag. Supernöjd! Läs mer
  • Jens L
    Jens L skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Suverän service! Lätt att boka tid och trevligt bemötande. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Ann-Kathrin S
    Ann-Kathrin S skrev om Mekonomen BilLivet Bromma AB
    Mkt bra bemötande vid ankomst för däckbyte. Under väntan påtalas för mig defekta bromsskivor samt skev framvagn som leder till snedslitna däck. Det som uppskattas är att jag får följa med in på verkstaden och där visas för mig defekterna på min bil. Känns tryggt och seriöst. Tack! Hälsningar A-K Strandberg Kia Ceed Läs mer

Ranhammarsvägen 18, 168 67 Bromma