Mobilkoden

Östgötagatan 29, 116 25 Stockholm — Visa karta

Trasig smartphone eller surfplatta? Hos oss på Mobilkoden får du din enhet reparerad på ett professionellt sätt, snabbt och till ett bra pris.

Du väljer den reparation du behöver i vår webbshop, skickar telefonen eller plattan till oss och får oftast tillbaka den inom 3 arbetsdagar. Vill du inte skicka iväg din enhet kan du komma in till vår butik på Södermalm i Stockholm. Vi tar inga extra expressavgifter och du behöver inte boka tid.

Vi använder alltid originaldelar eller högkvalitativa ersättare när vi reparerar din iPhone, iPad, Samsung, Nexus, LG, Nokia, HTC eller Sony enhet. Våra tekniker är utbildade och erfarna och vi lämnar 3 månaders garanti på både reservdelar och arbete, så du kan tryggt lämna in din enhet hos oss.

I vår e-handel hittar du självklart också ett brett sortiment av tillbehör som skal, headset och laddare. Välkommen!
Mån-Tor: 10:00-19:00
Fre: 10:00-13:00
13:00-19:00
Lör: 11:00-17:00
Sön: Stängt

Läs vad 72 kunder tycker om Mobilkoden

• Leif Nils B
    Leif Nils B skrev om Mobilkoden
    Bra pris på det jag beställde en bilkamera. Bästa priset jag kunde hitta på nätet. Snabb leverans och enkel betalning genom Klarna. Så jag är nöjd med Mobilkoden. Läs mer
  • Therese B
    Therese B skrev om Mobilkoden
    Jag har haft flera ärenden hos Mobilkoden, lagning av skärm och byte av batteri bla. Super nöjd! Bra service, å snabbt fixat! Läs mer
  • Anders M
    Anders M skrev om Mobilkoden
    Snabb handläggning. Trevlig kundtjänst. Bra jobb på telefonen. Läs mer
  • Örjan Christer F
    Örjan Christer F skrev om Mobilkoden
    Köpte skärmbyte. Bytet blev bra. Fick tillbaka telefon med spräckt baksida. Mobilkoden sa att backsidan var sprucken när den kom. Fotade telefon innan leveransen och paketerade väl men kan tyvärr inte bevisa att skadan uppkommit under frakt. Läs mer
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Mobilkoden
    Snabb och bra service, köpte byte av display. Läs mer
  • Johanna Matilda E
    Johanna Matilda E skrev om Mobilkoden
    Snabbt byte av skärm på surfplatta. Utmärkt kommunikation! Läs mer
  • Ann-sofie Ulrika Å
    Ann-sofie Ulrika Å skrev om Mobilkoden
    Snabbt , proffsigt och inget krångel Läs mer
  • Sten B
    Sten B skrev om Mobilkoden
    Kunde varit snabbare leverans. Den viktiga kabeln var slut, och man erbjöd inte ett alternativ fast sådana fanns. Fick beställa från annat håll. Läs mer
  • Tord P
    Tord P skrev om Mobilkoden
    Snabb och superbra service.
    Byte av krossad skärm på en samsung galaxy 8 note.
    Håller vad dom lovar Läs mer
  • Stellan M
    Stellan M skrev om Mobilkoden
    Bemötandet vid de två inköp jag gjort har varit utmärkt.
    Beställningarna har gått fort och informationen om att varorna kunde hämtas har varit perfekt.
    Jag rekommenderar därför Mobilkoden. Läs mer
  • Rune A
    Rune A skrev om Mobilkoden
    Fungerade smidigt och gick rimligt fort. Läs mer
  • Koprowicz H
    Koprowicz H skrev om Mobilkoden
    Smidigt att kunna hämta varan direkt i butiken. Läs mer
  • Eva K
    Eva K skrev om Mobilkoden
    Jag använde endast deras hemsida för information och den fungerade bra. Är det något som jag tycker är negativt så är det lite väl hög fraktkostnad, jag skickade in telefonen i ett vadderat och frankerat kuvert för 39 kr medan ni tog en kostnad på 139 kr för leveransen. Annars är jag mycket nöjd och har rekommenderat Mobilkoden till mina vänner. Läs mer
    2018-04-12 Kifah F svarar Eva K
    Hej Eva! Tack för dina synpunkter.
    Vi är glada över att du fann informationen på hemsidan bra och tacksamma till dina rekommendationer.
    När vi skickar tillbaka telefonen så använder vi oss av Rekommenderat brev genom Postnord för att säkerställa att paketet inte försvinner och är försäkrat om det skulle försvinna.

Men vi ska ändå börja gå igenom alla telefoner så att frakten överensstämmer med vikten av telefonen, då vissa telefoner är betydligt tyngre än andra kan frakt-kostnaden skilja sig.

Hör gärna av dig till vår Mail Info@mobilkoden ( skicka bara ett mejl med ditt order nummer och namn ) så lägger vi lite tillgodo på ditt konto hos oss :)
  • Olivia Lodin Z
    Olivia Lodin Z skrev om Mobilkoden
    Jag köpte en vattenkokare via Blocket - Snabbt och smidigt och hög kvalite! Läs mer
  • Hanna W
    Hanna W skrev om Mobilkoden
    Jag köpte en luftfuktare på deras hemsida, sen åkte jag och hämtade den i butiken på Södermalm bara några timmar efter att jag beställt. Killen i butikenvar jättetrevlig och köpet gick snabbt och smidit! Läs mer
  • Therese B
    Therese B skrev om Mobilkoden
    Bra bemötande och snabb service och leverans. Bara positiv upplevelse! Läs mer
  • Arusa N
    Arusa N skrev om Mobilkoden
    Jag minns ej vad jag köpte men det var bra. Jag fick min grej snabbt tror det var en extra laddare Läs mer
  • Jan P
    Jan P skrev om Mobilkoden
    Snabbt och enkelt! Bra kvalitet. Läs mer
  • Elinor W
    Elinor W skrev om Mobilkoden
    Allt fungerade bra, inget bemötande utan en enkel webbeställning. Varan kom i tid och var bra, bästa priset på produkten hittade jag hos mobilkoden! Läs mer
  • Heiki Herman S
    Heiki Herman S skrev om Mobilkoden
    jag köpte iPad air 2 wifi 4G 16Gb ( refurbished ), renoverade,
    inte ny, den 2017-11-04
    priset var hög - 3.981 kr + frakt 79 kr - totalsumma 4.060 kr
    och om jag öppnade paketet, iPad var inte komplekterad med original tillbehör!
    säljare var trevlig o lovade, att inga uppläggningsavgifter tillkommer om jag köper iPad med delbetalning!
    men första faktura från svea ekonomi var uppläggningsavgift hela 195 kronor + avi 29 kronor!
    detta renoverade iPad blev blev ännu mer dyrare!...
    besvikelse och minus är:
    1. överpressad pris
    2. säljare ljugit till mig om total kostnad
    3. iPad var renoverade och inte med original tillbehör Läs mer
    2018-02-02 Kifah F svarar Heiki Herman S
    Hej Heiki, tråkigt att ordern blev dyrare än förväntat.

Självklart ska inte en säljare säga att en delbetalning inte har en uppläggningsavgift, Vi tror att det måste ha blivit något missförstånd där, vi har ingen uppläggningsavgift på fakturor.

När du gör ordern på hemsidan så tillkommer självklart all information om uppläggningsavgiften i kassan om du valt delbetalning.
  • Johan L
    Johan L skrev om Mobilkoden
    Snabbt och korrekt bemötande. Produkten funkar som den ska. Jag köpte en nätadapter för att ersätta en som gått sönder. Läs mer
  • Kai M
    Kai M skrev om Mobilkoden
    Gick smidigt att beställa och leveransen var snabb!
    Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Harald N
    Harald N skrev om Mobilkoden
    Köpte en mottagare GMR-824 och den levererades snabbt. Kan rekommenera Mobilkoden som bra leverantör Läs mer
  • Jimi -
    Jimi - skrev om Mobilkoden
    Lockpriser! Beställer en produkt från Black Friday kategorin, "Billigast på Prisjakt" emblemen fanns där med och betalar direkt. (Order 40886)

En och en halv arbetsdag senare (tisdag) får jag beställningen Annullerad utan vidare förklaring, trots att varan fortfarande säljs för ett högre pris och är tillgänglig.

Efter ett par timmar utan respons så ringer jag upp och får höra bortförklaringar om fel pris och månfas.

Nu får hoppas jag att jag får pengarna tillbaka som kommer förmodligen med häst och vagn då det kan dröja ytterligare 1-3 arbetsdagar från Payson, om de ens börjat processa tillbaka pengarna.

Borde investerat i någon annan återförsäljare istället för att chansa bort hela Black Friday/CyberMonday jippo budgeten hos dessa. Känns inte tyvärr så väldigt seriöst när de inte ens tar tiden på sig att återkoppla eller ens intresserade av en smidigare lösning. Läs mer
  • Michael T
    Michael T skrev om Mobilkoden
    Allt fungerade mycket väl. Jag beställde en Accespunkt på nätet och hämtade upp den i butiken några dagar senare. Jag valde Mobilkoden då det var snabb leverans. Läs mer
    Kifah F gillar detta
  • Jenny U
    Jenny U skrev om Mobilkoden
    Priset på det tangentbord jag köpte var det bästa jag kunde hitta på nätet. Det var positivt att man kan hämta upp det i butiken så man slipper betala frakt. Man hade utlåvat 1-2 dagars leverans till butiken men det tog över en vecka vilket inte riktigt var vad jag förväntat mig. Informationen när jag kunde hämta varan var tydlig och bra. Och själva upphämtiningen av varan gick smidigt. Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Mobilkoden
    Enkelt och smidigt. Leveransen skedde inom utsatt tid. Läs mer
  • Linda C
    Linda C skrev om Mobilkoden
    Jättenöjd med mitt köp. Letade på nätet efter vga till HDMI kabel till en gammal skärm när jag hittade mobilkoden. Det slutade med att jag även köpte med 2st 15m nätverkskabel (6e). Jag märkte att deras priser var riktigt bra. För alla 3 produkter jag köpte ( inkl en fraktkostnad som jag tyckte var ganska högt) betalade jag ca. 50% mindre jämfört med de billigaste kedjorna med fysisk butik. Snabb leverans. Kommer definitivt att handla fler elektronik produkter hos mobilkoden. Läs mer
  • Raymond E
    Raymond E skrev om Mobilkoden
    Ahaaa tillslut kom jag på vilket företag ni syftade på..

Köppt ett antal sk data sladdar av den senaste och snabbaste modellen.
    Är nöjd med de köpta varorna!!

Hemsidan deras kan bli betydligt bättre. Mer lättnavigerad.

Hyfsat snabb leverans. Till deras butik.
    Dock svårt att parkera i området...!! Läs mer
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Mobilkoden
    Helt ok priser, har dock irriterande lunchstängt... Läs mer
  • Johnny L
    Johnny L skrev om Mobilkoden
    Massor med bra grejor. Till bra priser.
    Lätt att hitta på sidan
    jag rekomenderar ett besök. Läs mer
  • Oscar J
    Oscar J skrev om Mobilkoden
    Bre kundbemötande och jätte snabb och bra service! Läs mer
  • Towa K
    Towa K skrev om Mobilkoden
    Har vid, åtminstone, tre tillfällen fått hjälp av Mobilkoden att byta display/LCD på familjens mobiltelefoner. Servicen har alltid varit på topp! Snabba åtgärder och mycket bra återkoppling då man haft frågor :-) Läs mer
  • Tolga K
    Tolga K skrev om Mobilkoden
    Smidigt och bra.Snabba leveranser, bra utbud. Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Mobilkoden
    Bra priser och smidigt att kunna hämta paketet i butiken. Snabb leverans till butiken. Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om Mobilkoden
    Bra pris.
    Snabb leverans.
    Absolut inget att klaga på. Läs mer
  • Björn M
    Björn M skrev om Mobilkoden
    Snabb leverans. Okomplicerad affär. Läs mer
  • Raoul B
    Raoul B skrev om Mobilkoden
    Bra hantering när det blev fel i leveransen. Läs mer
  • Peter K
    Peter K skrev om Mobilkoden
    Perfekt i alla avseenden, smidig och snabb leverans, produkten över förväntan (TP-LINK AV1000 Powerline startpaket, två adaptrar, passthrough). Läs mer
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Mobilkoden
    Inga konstigheter, fick telefonen hemskickad som ny igen efter att skärmen blev lagad. Läs mer
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Mobilkoden
    Fantastisk service och snabb leverans tillbaka, trots att vi bor i Norrland! 👍 Läs mer
  • Philippe A
    Philippe A skrev om Mobilkoden
    Lite krånglig hemsida men mycket bra priser, Läs mer
  • Oscar A
    Oscar A skrev om Mobilkoden
    Enkelt att beställa och snabb leverans. Läs mer
  • Stig I
    Stig I skrev om Mobilkoden
    Finns inget att anmärka på. Beställde ett kabinett 2.5" Läs mer
  • Patrik D
    Patrik D skrev om Mobilkoden
    Beställde ett skal till mobilen. Kom inom några dagar. Motsvarar förväntningarna Läs mer
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Mobilkoden
    Snabb och korrekt leverans, bra pris. Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Mobilkoden
    En aning dyr fraktkostnad. Frakten var dyrare än varan. Läs mer
  • Kjell T
    Kjell T skrev om Mobilkoden
    Fungerade bra både med beställning och avhämtning. Jag köpte en USB till Ethernet adapter som inte kostade så mycket så jag valde att hämta den i butik eftersom frakten skulle blivit oproportionerligt stor och jag ändå skulle på besök i Stockholm den helgen. Läs mer
  • Gustaf B
    Gustaf B skrev om Mobilkoden
    Köpte ett tangentbord till ipad/iphone för att låsa upp min telefon, fungerade kanon. Leveransen dök upp i tid. Inget att klaga på alls. Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Mobilkoden