Alla kategorier Mäklare Stockholms län Täby MOHV Täby

MOHV Täby

Hägerneholmsvägen 13, 187 60 Täby — Visa karta

Välkommen till MOHV Täby!

Vi är mäklarföretaget MOHV Täby. Namnet kommer från engelskans move som betyder “flytta”. Går du i tankarna av att flytta så hjälper vi dig gladeligen med köp och försäljning av bostad. Våra mäklare är kompetenta och har den erfarenhet som krävs för att hitta rätt i Täby med omnejd. Ta gärna kontakt med oss om du går i säljtankar eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan. Våra mäklare vet vad som krävs för en lyckad bostadsaffär och träffar dig gärna för att prata. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 41 kunder tycker om MOHV Täby

• 2019-07-03

Fredrik L skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Oscar hjälpte oss att sälja vår lägenhet på Grindtorps skolgränd i Täby. Hade höga förväntningar på Oscar redan från start efter alla goda omdömen han fått, men kan säga att han överträffade mina förväntningar. Fick lägenheten såld innan öppen visning under Juni månad. Har bara goda saker att säga och kommer rekommendera honom till alla i min närhet när de ska sälja sin bostad. Läs mer
  • 2019-06-23

Jessica G skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    snabb, omtänksam!
    smidig försäljnig!
    grym mäklare med hög kompetens och sociala skills! Läs mer
  • 2019-06-17

Towa O skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Superservice! Skulle varmt rekommendera Oscar både för säljare och för köpare! Läs mer
    2019-06-17 Oscar H svarar Towa O
    Tack Towa och superkul att göra affär med dig!
    Hoppas du stortrivs i din nya lägenhet. Du får ringa när du tröttnar 😉
  • 2019-06-07

Gustav A skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Mäklaren var svår att få tag på. Utdraget. Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Gustav A
    Hej Gustav,
    Vad tråkigt att du upplevde processen som utdragen. Idag kan det ta lite längre tid och 4-5 dagars budgivning är vanliga nu för tiden. Jag tar åt mig detta och önskar dig lycka till med nya lägenheten. Kontakta mig om du har några funderingar - Må gott /O
  • 2019-05-27

Eva E skrev om Johanna Peltomäki en del av MOHV Täby
    Sålt en 3a i Danderyd.
    Johanna är trevlig, förtroende ingivande, ambitiös, har ett bra koncept. Jag var mycket nöjd med Johanna. Det var roligt att samarbeta med henne. Läs mer
    2019-05-27 Johanna P svarar Eva E
    Hej Eva! Stort tack för din rekommendation, vad glad jag blir av att läsa den! Det är väldigt roligt att samarbeta med dig också och vi ses snart igen inför tillträdet. Önskar dig en fortsatt bra vecka!
  • Helene A

2019-05-25

Helene A skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Oscar hjälpte mig att sälja en lägenhet i Hägernäs. Innan visning var lägenheten såld. Skulle inte tveka att anlita Oscar igen. Han är ärlig,rak, kompetent och mycket trevlig mäklare. Kändes tryggt hela vägen. Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Helene A
    Tack Helene. Andra gånget och skönt att allt gick så smidigt. Tredje gången gillt näsa gång :) / O
  • Philip B

2019-05-25

Philip B skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Vi gjorde vårt första köp av bostadsrätt med Oscar som säljare av mäklaren, man får direkt ett stort förtroende för honom och ett professionellt bemötande framförallt vid kontraktskrivning. Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Philip B
    Tack för att du tog dig tid att svara på förfrågan. Ni kommer att stortrivas. / O
  • 2019-05-21

Christian C skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Fantastiskt bemötande, seriös och påläst.
    Bra kommunikation och energi.
    Oerhört nöjd med Oscar och rekommenderar honom starkt! Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Christian C
    Tack Christian och skönt när allt går så smidigt! Ser fram emot nästa gång :) / O
  • 2019-05-21

Linda C skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Vi hade svårt att sälja vår lägenhet och valde att byta mäklare till Mohv och Oscar. Han sålde lägenheten innan sista visning för mer än det vi tänkt oss.
    Mycket trevligt och professionellt bemötande och en enkel och smidig process hela vägen!
    Rekommenderar verkligen Mohv Täby och Oscar! Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Linda C
    Varje ord värmer Linda. Tack för förtroendet och jag hoppas vi får chansen att arbeta ihop i framtiden. / O
  • Jessica H

2019-05-20

Jessica H skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Jag och min man valde Oscar som vår mäklare mot bakgrund av att han hjälpt oss tidigare i samband med bostadsköp.

Nu sålde Oscar vår lägenhet och hela processen har fungerat väldigt smidigt. Lägenheten såldes till det pris vi begärde och det är vi glada för med tanke på den tuffa bostadsmarknaden. Tack Oscar!

Största fördelarna med Oscar vill jag sammanfatta enligt nedanstående:

- Lättillgänglig
    - professionellt bemötande
    - Trevlig Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Jessica H
    Tack Jessica! Nu hoppas vi på att ni hittar ert nästa drömboende!
  • Gustav R

2019-05-19

Gustav R skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Jag har sålt min lägenhet med hjälp av Oscar. Oerhört professionell, ständigt tillgänglig och genuin.

Jag hade höga förväntningar med tanke på Oscars fina betyg från bl. a. reco, hittamäklare etc. och han levde verkligen upp till mina förväntningar.

Sammanfattningsvis så rekommenderar jag Oscar som din fastighetsmäklare! Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Gustav R
    Tack Gustav. Alltid kul att få hjälpa nära och kära!
  • Celina S

2019-05-08

Celina S skrev om Johanna Peltomäki en del av MOHV Täby
    Johanna hjälpte mig förmedla min 2:a i Djursholm. Hon arbetade på en trög marknad och visade lägenheten minst 10 gånger. Johanna jobbade aktivt för att hitta spekulanter och drog i sina trådar och kontaktlistor. Det märks att Johanna älskar sitt jobb då hon gör det väldigt bra! Läs mer
    2019-05-09 Johanna P svarar Celina S
    Hej Celina! Vad glad jag blir av att läsa detta, det var kul att få hjälpa till!
  • 2019-05-01

Eva Susanne J skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Köpt lägenhet efter decennier i villa. Oscar svarade på mina frågor, var tydlig i sin kommunikation, lyssnade in var jag befann mig i min beslutsprocess och visade förståelse för mina förutsättningar. Detta ledde till att processen flöt på utan att kännas allt för stressande. Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Eva Susanne J
    Tack Eva för omdömet. Jag uppskattar varenda ord! Kul att allt gick bra med försäljningen dessutom. / O
  • Rolf D

2019-04-25

Rolf D skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Vi valde Oscar för alla positiva omdömen som han fått. Nu förstår jag verkligen varför han fått alla positiva ord. Vi kan bara hålla med.

Oscar är kompetent, entusiastisk och synnerligen trevlig. Vid några tillfällen så satt han upptagen men omedelbart fick vi meddelandet "jag ringer så snart jag är ledig" och det gör han.

Att få hjälp av Oscar är som att få Zlatan Ibrahimovic i laget och vem vill inte det.

Rekommenderar verkligen Oscar, vi är jättenöjda!

Mia & Rolf Eskadervägen 46 Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Rolf D
    Vad fint skrivet! Tack för omdömet. Ser fram emot framtida samarbeten! Hälsa Mia /O
  • 2019-04-19

Jesper J skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Köpte första egna bostaden. Trevligt och professionellt bemötande av mäklaren även fast man hade mycket frågor. En smidig process helt enkelt. Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Jesper J
    Tack Jesper för omdömet. Jag är övertygad om att ni kommer att trivas!
  • 2019-04-15

Sara B skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Positiv, snabb med respons, personlig i sitt bemötande. Bara positivt! Läs mer
    2019-04-15 Oscar H svarar Sara B
    Tack Sara! Är glad för dig och din familj! /O
  • 2019-04-15

Jörgen K skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Köpt ett hus med förbehåll i Täby Kyrkby.
    Jag har blivit trevligt och korrekt bemött, och ärendet har hanterats på ett professionellt sätt. Inga anmärkningar. Läs mer
    2019-04-15 Oscar H svarar Jörgen K
    Hej Jörgen,
    Tack för detta. Jag får säga detsamma. Lycka till med försäljningen! /O
  • 2019-04-14

Anna L skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Professionell och trevlig i mötet med oss och säljarna. Vi har träffat honom en gång hittills när vi skrev ett köpekontrakt med förbehåll för en villa i Täby kyrkby. Nu gör vi vad vi kan för att villkoren skall uppfyllas. Läs mer
    2019-04-15 Oscar H svarar Anna L
    Hej Anna,
    Tack för trevliga ord! Nu håller vi tummarna att allt går igenom. Stort lycka till. /O
  • 2019-04-12

Lars Anders Erik K skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    sålt en vill på emblavägen 3 Täby

bemötandet var mycket bra, kunnig , påläst och vi fick snabbt svar på på de frågor och funderingar vi hade runt vår husförsäljning, samtidigt lyssnade Oscar på hur vi ville lägga upp vår husförsäljning och det är superviktigt anser jag så man inte känner sig överkörd.
    Vi hade en mycket bra dialog under hela säljprocessen

Vi hade höga förväntningar på Oscar då han är "Nya " generationens mäklare och tänker lite i andra banor än de "gamla gardet" om Ni förstår vad jag menar, och han levde verkligen upp till sin roll som en professionell mäklare .

Om jag får tycka något negativt så är det fotografens roll i det hela. Jag tycker personligen inte att bilderna var speciellt proffsiga om man jämför med andra mäklares bilder i branschen.

Här tror jag Oscar får ta sig en funderare och får gärna höra av sig till mig så jag får förklara vad jag menar.

Mycket proffsig, klarsynt, lyhörd och nya generationens mäklare som kommer att ha en bra framtid inom mäklaryrket.

Jag kan varmt rekommendera honom till mina bekanta. Läs mer
    2019-06-08 Oscar H svarar Lars Anders Erik K
    Tack Anders för att du tog dig tid och skriva en sån fin rekommendation.
  • 2019-04-12

Thea G skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Jag och min sambo köpte, efter mer än åtta månaders letande, en bostadsrätt som vi inte kunde vara mer nöjda med. Och en anledning till detta är Oscar som har gjort ett fantastiskt jobb från början till slut. Han har varit så otroligt tillmötesgående, trevlig och lyhörd på alla sätt och känts som ett tillförlitigt stöd igenom hela processen. Vi har redan konstaterat att när vi själv säljer vår pärla är Oscar det självklara valet som mäklare! Tack! Läs mer
    2019-04-15 Oscar H svarar Thea G
    Tack Thea! Vad härligt att ni ser fram emot flytten! Jag hjälper er gärna i framtiden :)
    /O
  • 2019-04-10

Emil L skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Riktigt proffsigt från början till slut. Väldigt bra återkoppling och kompetens, men fram för allt väldigt bra koll på läget. Vill du anlita Täbys bästa mäklare så är det Oscar du ska välja. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Emil L
    Du är för snäll Emil! Kul att du gillar mitt jobb. Vi ses och hörs

/O
  • 2019-04-09

Johan K skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Det känns som att Oscar arbetar genuint för att det ska bli bra för både säljaren och köparen, vilket jag som köpare kände. En utmärkt mäklare helt enkelt! Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Johan K
    Tack Johan och kul att det känns bra. Du kommer stortrivas med sambon! /O
  • 2019-04-09

Mikael A skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Ett proffsigt och personligt bemötande. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Mikael A
    Tack Micke! Härligt och trevligt att få hjälpa dig / O
  • Daniel Q

2019-04-08

Daniel Q skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Sålde en tvåa och blev otroligt bra bemött av Oscar. Väldigt trevlig och professionell!
    Oscar mötte mina förväntningar vad gäller försäljningspriset och hade ständigt ett härligt lugn.
    Kommer definitivt att rekommendera Oscar samt använda honom igen vid nästa försäljning. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Daniel Q
    Tack Daniel. Jag är glad att vi lyckades och önskar dig och familjen all lycka till i stan :) /O
  • 2019-04-04

Malin N skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Oscar Hallbygård, är en seriös, trygg, driven, otroligt trevlig mäklare, som alltid är kontaktbar. Rekommenderar Oscar starkt! Absolut bästa mäklaren. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Malin N
    Tack för att ni anlitade mig. Inte varje dag man får gästspela i andra kommuner :) /O
  • 2019-04-04

Christoffer L skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Oscar är mäklare nu när vi köper vår bostadsrätt som vi flyttar in i om en månad. Har bara positiva saker att säga. Proffesionellt, smidigt, trevligt!

Hade inga specifika förväntningar på mäklaren, har stött på alla olika typer. Oscar är ett grymt exempel på en professionell yrkesman. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Christoffer L
    Christoffer, tack för dina fina ord. Det värmer varje gång. Jag är övertygad om att ni kommer trivas i er nya lägenhet! /O
  • 2019-04-03

Emelie F skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Jag har sålt en lägenhet på 23 kvm i Täby. Jag blev otroligt bra bemött av Oscar från första början. Han var hela tiden snabb med att uppdatera mig om läget vilket gjorde att det kändes väldigt tryggt. Jag tror inte att försäljningen hade gått så bra om jag inte hade haft Oscar som mäklare. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Emelie F
    Tack för förtroendet Emelie och jag hoppas att jag får fortsätta vara "familjens" mäklare :) /O

Kajsa K skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Vi har sålt vår lägenhet och haft äran att få hjälp av Oscar Hallbygård. Han har alltid varit proffsig, kunnig, påläst, lyhörd och ödmjuk. Det har kännts mycket tryggt att ha Oscar som mäklare och vi kan varmt rekommendera honom till alla vi känner och inte känner. Vi kunde aldrig drömma om att vi skulle få så bra för våran lägenhet och visst vår lägenhet är fantastisk, men vi hade aldrig fått så bra om det inte vore för att vi valt den bästa mäklaren. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Kajsa K
    Kajsa - Du är den bästa ambassadören! Så otroligt kul att jag fick hjälpa familjen. Jag ser fram emot att se huset ni köpt :) /O
  • Liza G

2019-04-02

Liza G skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Supernöjd med allt som har med vår affär samt mäklare att göra. Toppen servic, kontinuerlig kontakt och jätte bra enkel information om saker som annars kan kännas överväldigande. En toppenmäklare som bockar av 5/5 på alla punkter. Rekommenderas varmt!! Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Liza G
    Tack Liza! Fina ord från en fin människa! /O

Caroline H skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Oscar hade en stor förståelse för vår situation. Höll en bra dialog längs med hela försäljningen. Var tydlig och rak i sin kommunikation. Vred och vänder på alla tänkbara metoder för att nå målet. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Caroline H
    Tack Caroline och ni kommer stortrivas i ert nya, fina hus. Vi hörs mer framöver /O

Linda S skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Jag har köpt en tvåa i Täby och är jättenöjd med Oscar som mäklare. Han lyssnade och tog till sig av det vi sa och vi har haft god kommunikation längs hela vägen. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Linda S
    Tack Linda och stort lycka till med din nya lägenhet. /O

Jessica W skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Jag kan ärligt säga att av alla mäklare jag har stött på under min tid som bostadssökande så har jag aldrig fått ett sånt bra bemötande som jag fick av Oscar Hallbygård. Som 21 åring har jag tidigare känt mig förbisedd av mäklare som har gett min intrycket av att jag inte är en viktig kund. MEN, av Oscar fick jag redan i första mötet känslan av att han var ärlig och att han ville att jag skulle hitta exakt det jag sökte. Vilket jag nu även har gjort. Ett sådant köp jag nu gjort för eget kapital är en stor affär för en person i min ålder och jag har både känt mig trygg och lugn under hela processen.

Jag kommer varmt rekommendera Oscar Hallbygård och er mäklarfirma i framtiden. Jag tycker att ert sätt att jobba på, att följa med kunden från början till slut är fantastiskt. Och jag kunde inte varit mer nöjd. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Jessica W
    Vilken fin rekommendation Jessica. Otroligt roligt att läsa varenda ord och det värmer verkligen. Jag önskar dig lycka till med ditt nya boende så hörs och ses vi givetvis. /O

Sofie R skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Absolut bästa mäklaren att ha att göra med. Ödmjuk, kunnig och förstående. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar Sofie R
    Tack Sofie. Jag är så otroligt glad för er skull! /O

David K skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Har bara gott att säga om Oscar Hallbygård som mäklare och person. Han har skött vår försäljning av våran lägenhet.
    Oscar är lyhörd, professionell, förtroendeingivande, kompetent, lugn, strukturerad och framförallt trevlig.
    Kan inget annat än rekommendera honom till alla som är ute efter en duktig och trevlig mäklare. Läs mer
    2019-04-11 Oscar H svarar David K
    Tack detsamma David. Ni är fantastiska och hälsa Kajsa så gott! /O
  • 2019-04-01

Johan T skrev om Johanna Peltomäki en del av MOHV Täby
    Min flickvän har sålt en bostad och vi tillsammans har köpt en bostad. Försäljningen gick väldigt bra och alla var väldigt nöjda! Vi är också väldigt nöjda med vårt köp.

Johanna är jättetrevlig och väldigt hjälpsam. Hon är väldigt engagerad och det märks att hon trivs med det hon gör! Jag tycker Johanna levde upp till alla förväntningar och jag rekommenderar Johanna till alla som vill sälja/köpa bostad. Läs mer
    2019-04-04 Johanna P svarar Johan T
    Hej Johan! Vad glad jag blir av att läsa din rekommendation! Och det stämmer, jag gör det jag älskar. Nu hjälper jag er hela vägen till mål att få flytta in i nästa bostad som jag hoppas att ni kommer att trivas i! Vi hörs snart igen, hälsa alla!
  • MALIN N

2019-03-28

MALIN N skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Oscar Hallbygård! Vilken mäklare.. Otroligt trevlig, glad, trygg, alltid kontaktbar, han brinner verkligen för sitt jobb! Vi är så oerhört glada och tacksamma över att vi fick äran att ha den absolut bästa mäklarn!
    Rekommenderar Oscar till 1000% Läs mer
    2019-03-29 Oscar H svarar MALIN N
    Malin, Vilka fina ord! Fantastiskt att få hjälpa er och även hela familjen :)
    Hälsa Patrik så gott så får ni bjuda hem er till ert nya hus.
    Kram /Oscar
  • 2019-03-21

Laila B skrev om Johanna Peltomäki en del av MOHV Täby
    Sålt lgh. Johanna har varit väldigt hjälpsam och har mitt fulla förtroende. Hon har ett trevligt bemötande, och ett stort engagemang. Kan varmt rekommendera Johanna! Läs mer
    2019-04-01 Johanna P svarar Laila B
    Hej Laila! Tack snälla du för din rekommendation, det gläder mig enormt! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa dig byta bostad. Kram

Helene B skrev om Johanna Peltomäki en del av MOHV Täby
    Johanna är en strålande mäklare! Det kan jag säga eftersom jag både köpt en lägenhet av henne och att hon hjälpt mig att sälja min nuvarande bostad. . Hon är professionell och har en mycket god kunskap om området. Johanna är kunnig, service minded och höll mig uppdaterade genom hela processen. Hon är med sin kompetens ett bra bollplank från start till målgång.
    Det är ett varmt nöje för mig att få rekommendera Johanna till er som ska sälja eller köpa bostad framöver. Läs mer
    2019-03-14 Johanna P svarar Helene B
    Tusen tusen tack Helene för din rekommendation, det är väldigt roligt att få hjälpa till och bolla att möjligt! Kram :)

Gabriella B skrev om Johanna Peltomäki en del av MOHV Täby
    Vi har både köpt och sålt bostad av Johanna. Hon gör ett mycket bra jobb och är väldigt engagerad och kunnig. Hon vill alltid sina kunders bästa och är väldigt hjälpsam om man är osäker på något eller har frågor. Har fullt förtroende för henne. Vi är mycket nöjda med hennes insats av vår försäljning. Hon lyckades sälja lägenheten snabbt och till ett mycket bra pris. Rekommenderar henne som mäklare och nästa gång vi kommer sälja är hon den första vi kommer att kontakta! Läs mer
    2019-03-14 Johanna P svarar Gabriella B
    Tack Gabriella för din rekommendation. Det värmer i mäklarhjärtat av att läsa detta! :)

WILLIAM S skrev om Oscar Hallbygård en del av MOHV Täby
    Oscar spelar i en egen liga. Hans engagemang, professionalitet och att han samtidigt är så otroligt tillmötesgående, målinriktad, nåbar 24/7 med ett fokus på att båda parter blir nöjda i slutändan gör att han är den absolut bästa mäklaren. Rekommenderar Oscar alla dagar i veckan!! Läs mer
    2019-03-14 Oscar H svarar WILLIAM S
    Tack snälla William för fina ord! Jag är så glad för er skull!
    WILLIAM S gillar detta
  • Anna Maria H

2019-01-31

Anna Maria H skrev om Johanna Peltomäki en del av MOHV Täby
    Mäklare Johanna Peltomäki är en stjärna. Det är en fröjd att anlita och jobba med denna skarpa, driviga, duktiga, nitiska, pålästa kvinna. Har både köpt och sålt via Johanna och skulle det komma fler sälj och köp i livet så är det Johanna jag kommer att anlita. Läs mer
    2019-03-14 Johanna P svarar Anna Maria H
    Tack snälla Anna för alla dina fina rader! :) Det gläder mig enormt mycket och jag är väldigt tacksam för att vi hittat ett sånt fint samarbete. Hoppas att ni kommer trivas i den nya bostaden. Kram
Oscar Hallbygård
Johanna Peltomäki