Movinga

Sonnenburger Strasse 73, 104 37 Berlin — Visa karta

3.4 i betyg av av 43 omdömen
Välkommen till Movinga!

För oss på Movinga är ingen flytt för liten eller för stor. Vi ser till att flytta oavsett om det gäller byte av kontor eller privat flytt. Vi tar hand om din flytt över hela sverige och håller även kontakten med dig från början till slut.

Vi ser det stora i de små detaljerna och ser till att dina ägodelar hanteras varsamt in i minsta detalj. På Movinga har vi utbildad flyttpersonal som finns till för att din flytt ska bli helt problemfri.

Du är varmt välkommen att besöka vår hemsida. Där kan du fylla i vad du behöver hjälp och din packlista - så hjälper vi dig!
Öppet just nu
Mån-Lör: 09:00-18:00
Sön: Stängt

Läs vad 43 kunder tycker om Movinga

• 2020-01-03

ELIN L skrev om Movinga
    Så dåligt ! Kontakten med kundtjänst innan flytten var superbra och allt kändes tryggt!

Sen kom flyttdagen, flyttgubbarna skulle komma mellan 07-09. Vi var då redo med allt som skulle med vid 07. Vid 09 ringer min man och hör var de är, svaret blir att de kommer om 30 minuter. 10 minuter senare ringer de upp och säger att de kommer klockan 11. Klockan 11 ringer de upp och säger att kommer klockan 12.

Flyttgubbarna kunde inte kommunicera på svenska vilket medförde stora problem i kommunikationen.

Under flyttdagen stod vi alltså på ”Stand-by” i 5 timmar vilket inte är det lättaste med en 1 åring och allt nedpackat. Vi skulle samma dag köra 70 mil till vår nya stad. Tycker att 5 timmar är oacceptabelt utan att få någon typ av förklaring till förseningen och att de sköt upp det 1 timme hela tiden.

Vi kontaktade sedan kundtjänst som spelade förstående. Vi skulle få en återkoppling om varför flytten blev försenad med någon sådan har vi inte fått. Läs mer
  • 2019-12-22

AXEL G skrev om Movinga
    Håll er borta från detta företag!!!
    De anlitar underentreprenörer som inte håller måttet. De packar inte noggrant och var långt ifrån försiktiga med vårt bohag.
    Förberedelserna innan flytten och bemötandet från Movinga var perfekt tills dess att flyttdagen kom, då började helvetet.
    - Alla möbler var skadade eller förstörda på ett eller annat sätt, och jag menar ALLA möbler!
    - Golvet i nya lägenheten repades sönder!
    - Underentreprenören frånsade sig allt ansvar och påstod att jag själv hade förstört golv och möbler.
    - Movinga lutar sig till fullo på sitt försäkringsbolag som förhalar processen, det gör det inte lättare att de har sitt säte i Tyskland. De påstår att de har "premium försäkring", såhär i efterhand skulle jag ha ifrågasatt vad detta innebär.
    - Movinga är varken billiga eller dyra men det blev väldigt dyrt i det långa loppet, hela processen pågick i över 3 månader.
    - Kundservice svarar alltid i telefon men sällan på mail.
    - Om nått går fel går det bara att nå deras reklamationsavdelning via mail.
    - De påstår sig bara anlita kvalitetssäkrade underentreprenörer, vilket visade sig inte stämma.

Det går att fortsätta denna lista men som sagt, HÅLL ER BORTA! Läs mer
  • 2019-12-18

ROBERTO G skrev om Movinga
    Aldrig mer Movinga!

Först och främst. Bolaget är en förmedlare till lokala flyttbolag med säte i Berlin. Säljavdelningen tilldelas ditt uppdrag och ni kommer ha kontakt fram till flyttdatum. När väl flytten sker är det INTE movingas personal som kommer. Det är billigast bud från underleverantörer - med andra ord auktioneras din flytt ut bland alla möjliga bolag. Det finns en anledning till att man tar sig tid att välja rätt firma för ett sådant uppdrag och i och med Movingas upplägg så tappar du helt kontrollen över vem som bär ansvaret.

I mitt fall så dök inte ens firman upp. När du sedan ringer din kontaktperson samma dag som flytten sker så har den Tyska ledningen kommit på den fantastiska lösningen att koppla bort din kontaktperson. Ifall du då ringer upp din kontakt så hamnar du på en kundtjänst. Med andra ord så är du helt i händerna på att Movingas lyckas lösa sin del. Jag har ingen möjlighet att få reda på varken vart min flyttbil befann sig eller när den kunde tänkas komma. Som tur var fick jag tag på en annan firma som tog min flytt akut och på så sätt genomfördes tillslut flytten. Men då började nästa mardröm...

Movinga är ett av få företag som kräver förskottbetalning. Jag tycker i regel att företag skall utföra ett arbete innan betalning sker och jag erbjöd mig att vara på plats och betala via Swish om det är så att man prompt skall ha sin ersättning samma dag. Jag blir då hänvisad till Klarnas tjänst att man kan betala efter 14 dagar. Klarna är ett företag jag inte litar ett dugg på så jag går med på att betala fakturan. Movinga har en egen betalsida där jag använde mitt Mastercard. Jag ser att betalningen är gjord på min bank. Men när väl flyttdagen kommer så dras 1500:- från mitt kort som en slags delbetalning. Jag får även en faktura i min mail på närmare 7000:- som skall betalas per omgående. Detta är alltså trots att jag betalt fullständigt belopp i förskott. Jag reagerar givetvis - men tillbaka till kundtjänstproblematiken - man kan inte ringa någon ekonomiavdelning på detta företaget. Jag blir då beodrad att påvisa bevisbörda på att jag ens betalt från första början. Jag får börja skicka kontoutdrag och man nöjer sig inte med enbart dragningar utan jag skall börja identifiera både mitt konto, personnummer och gud vet vad. Det är med andra ord helt uppenbart att detta företaget inte har någon som helst kontroll över sin ekonomi. Och fakturanummer går inte att referera till. Det tog mig 1,5 vecka att få tillbaka de tusentals kronorna som Movinga var skyldig mig för en flytt som aldrig blev av. Jag skulle kunna skriva en hel roman om mina upplevelser med detta företag. Jag varnar ALLA för detta företag. Anlita dom inte ens ifall tjänsten vore gratis! Läs mer
  • 2019-11-20

Silvana sargon Y skrev om Movinga
    Kontakten med medarbetarna på kundservice gick bra och effektivt och jag fick några pris förslag för vardagar och helger. Flyttgubbarna var mycket vänliga, duktiga och snabba så under två timmar kunde de flytta alla möbler till den nya lägenheten. De var försiktiga med att inte skada möbler därför har de täckt möbler med plast.

Allt fungerade och gick precis som avtalat. Ingen försening. Inga dolda kostnader, inga skador. Vi är väldigt nöjda! Det skulle aldrig vara bättre :). Läs mer
  • 2019-10-22

Martin G skrev om Movinga
    Anlitade i stockholm för flytt mellan två lägenheter.

Movinga är en av de dyrare flyttfirmor så man kan förvänta sig en bättre service men så var inte fallet.

Saker blev skadat under flytten (utan att flyttgubbarna nämnde för oss), saker försvann utan att movinga tar ansvar på.

Flytten var sent.

Försäkringsbolaget som man måste prata med för att få ersättning för skadade / bortslösade egendom var mycket krångligt att ha att göra med

Ska aldrig anlita igen och rekommenderas inte Läs mer
  • Anna-karin T

2019-10-18

Anna-karin T skrev om Movinga
    kommer aldrig någonsin att anlita…
    Kommer aldrig någonsin att anlita Movinga igen, skulle aldrig någonsin rekommendera dem till någon. Beställt flytt från en adress till två olika adresser. Beställde även att det skulle bäras ner i källare och upp på vinden på resp adresser. Hade märkt alla lådor med rätt adress, gick igenom hela bohaget med killarna och dem sa att det var ok. Efter 6 timmar hade dom fortfarande inte lämnat vår gamla lägenhet. Fick ett samtal från deras chef att dom ville att jag skulle köra tillbaka till lägenheten. Gjorde detta o redde ut problemet. Dom körde till första adressen. Dom börjar lasta ur och ställer lådor mm i porten. En restaurang ägare kommer ut och vill att dom flyttar lastbilen, det blir bråk, och det slutar med slagsmål. Polisen kommer. Alla inblandade förhörs. När den ena killen sitter i polis bilen, flyttar den andra på lastbilen. Bohaget i porten är obevakat. Slutligen blir det uppburet i lägenheten men inte till vinden. Dom kör till nästa adress. Nu hade det gått 9 timmar och alla var trötta. Så jag sa att dom behöver inte bära ner i källaren. Då visste jag inte att dom inte burit upp till vinden på första adressen. Det tog 10 timmar! Vi fortsatte själv att flytta resten och efter ca 1 1/2 vecka upptäcker vi att det fattas 2 lådor. Vi ringer och ringer men det är omöjligt att komma fram. Efter ytterligare dagar mejlar jag dom. Slutligen kommer jag äntligen fram
    På telefon. Får veta att dom haft stora problem med sina telefoner och lite personal. Jag ber om att få komma i kontakt med reklamations avdelning. Får då till svar att man kan inte ringa till dem, man måste mejla. Gör detta och tiden går. Jag ringer igen flera gånger försöker komma i intakt med kvinnan som bokade flytten, det var ju inga problem att få kontakt med henne innan flytten utfördes!! Men nu, går inre att prata med någon ansvarig om problemet. Jag skriver igen och igen. Jag vill ha avdrag för försvinner bohag, och för tjänster som inte blev utförda. Efter flera veckor får jag ett mejl. Då skriver dom att jag hade kontaktat dom försent, 17 dagar. Man har 14 dagar på sig att reklamera. Det visste jag, men, jag kom ju inte fram när jag ringde och när jag slutligen mejlar så får jag bara ett autosvar att dom kontaktar mig. Jag ville prata med någon ansvarig men det är omöjligt. Jag vill inte betala för något som inre blev utfört och jag vill ha ersättning för det försvunna bohaget. Den stunden som den ena killen flyttar lastbilen och den andra sitter i polis bilen, hann det försvinna två flyttlådor med min dotters köks utrustning som var oanvänt. Movinga vägrar att ge oss ersättning, dom tar inget ansvar, dom hör inte av sig , inte ens svar på mejl!!! Fruktansvärt oseriöst!!! Läs mer
  • Josefine H

2019-07-09

Josefine H skrev om Movinga
    Den inledande kontakten var bra och de gjorde ett fint försäljningsjobb för att hjälpa oss med flytt av hela vårt bohag. För att undvika ytterligare kostnader hade vi flera telefonsamtal samt skickade bilder på vårt hem för att medarbetarna på kundservice skulle kunna uppskatta volymen. Trots detta tillkom extra kostnader under flyttdagen. Vi betalade för ett stopp på annan närliggande adress för at hämta upp fyra bildäck men dessa togs inte med. Vi har försökt lösa detta med Movinga och föreslagit att däcken tas till vår nuvarande adress när tillfälle ges (när annan flyttransport åker till vår stad) men Movinga vill inte vara behjälpliga med detta utan hänvisar bara till ett reklamationsformulär där möjlighet till ekonomisk kompensation utreds. Vi fick alltså betala extra för en icke fullständigt utförd flytt och jag kan inte rekommendera Movinga som flytttjänstföretag.

Påkostad musikutrustning försvann under flytten, flyttarbetarna talade knappt begriplig svenska och så inte heller städpersonalen, vilket gjorde kommunikationen mycket oklar under flyttdagen. Detta kan givetvis inte åläggas Movinga direkt, snarare indirekt eftersom detta var en partner som de anlitat. Läs mer
  • 2019-06-28

Anna Maria Elisabet W skrev om Movinga
    Verkligen riktigt usla. Över 7 timmars försening och hela tiden med beskedet vi kommer om en timme. Nonchalant bemötande och ingen backup lösning. Läs mer
  • Jonny E

2019-06-28

Jonny E skrev om Movinga
    Movinga dök inte upp överhuvudtaget på utsatt dag. Vi ringde och påtalade problemet, deras svar att det är vad det är och att de kunde komma två dagar senare. Detta blev naturligtvis en katastrof för både köpare och säljare. Gör er själva en tjänst och undvik detta företag. Läs mer
  • Mathilda F

2019-06-14

Mathilda F skrev om Movinga
    När det blir klydd blir det riktigt klyddigt med movinga som hyr in andra flyttföretag. Vid förhandling med flyttföretaget glömmer de vad jag sagt, tar väldigt lång tid för respons och återkommer inte med någon respons om man inte räknar med att man får en faktura istället för svar. Läs mer
  • 2019-05-23

Ola L skrev om Movinga
    Riktigt uselt rent ut sagt. Skadat kunds möbler och tar inget ansvar.
    Helt oacceptabelt agerande.
    Se upp!!! Läs mer
  • Amanda Marina L

2019-04-12

Amanda Marina L skrev om Movinga
    Flyttpartnern kom för sent och glömde dessutom en hylla som de använt för att ställa upp hissen med. De skulle anlända i den nya lägenheten 7-8 på morgonen två dagar senare. Klockan 8 ringer de och säger att de kommer 11. Eftersom jag har möten att anpassa mig efter säger jag att de inte kan komma tidigare än så, ändå ringer de mig kl 10 och säger att de står utanför dörren. De är klädda i sommarkläder fastän att det är svinkallt i Jämtland, engelskan är undermålig men jag förstår ändå att de blivit felinformerade av Movinga fastän att jag ringt enkomt och frågat om tiden. Kanske skulle Stockholmspojkarna på kontoret bära lite själva istället för att köpa in arbetskraft från Georgien och sedan skylla på dem när de själva inte ens kan ge dem rätt uppgifter? Läs mer
  • 2019-03-03

Birgitta A skrev om Movinga
    De kom 3 timmar senare än den av dem föreslagna tiden, flyttkillarna som också skulle packa köket klagade på att Movinga hade lämnat för lite packningsmat. och när ett soffbord blev repat begärde de att få kvitto på det för att betala skadestånd. Vi har inget kvitto kvar och bordet finns inte att köpa längre, så vi ville få det slipat och lackat. Bordet var gammalt utan minsta repa innan flytten. De frågade hur många kvadrat huset var på och vi svarade 125 kvm i varje plan. Vi hade också köpt flyttstädning men de städade bara markplanet och inte källarplanet, som jag talade om att det fanns när jag gick runt för att berätta vad som inte gick ner i en flyttkartong. Deras flyttkartonger var mycket mindre än en normal kartong. Läs mer
  • 2019-02-21

Amy Hanley skrev om Movinga
    Allt fungerade och gick precis som avtalat. Flyttfirman arbetade snabbt och effektivt, är väldigt nöjd! Läs mer
  • Kathryn Se

2019-02-20

Kathryn Se skrev om Movinga
    Vi var helt nöjda med flytten och vi kan rekommendera vården av Movinga. Läs mer
  • 2019-02-18

Celine Dachs skrev om Movinga
    Allt gick bra från början till slut, både planeringen och utförandet. Flyttgubbarna var supersnabba, samvetsgranna och mycket vänliga. Skulle flytta med dem när som helst igen. Rekommenderar! Läs mer
  • 2019-02-13

Jamie Montgomery skrev om Movinga
    Mycket vänlig personal och bra förberedelser. Teamet var på gott humör och väldigt hjälpsamt. Inga dolda kostnader, inga skador. En lyckad flytt helt enkelt! Läs mer
  • 2019-02-12

Irian Mathies skrev om Movinga
    Jag är väldigt nöjd med hela processen. Fick ett erbjudande jag var nöjd med och flytten utfördes smidigt (packning av möbler, körning till lager, avlastning och placering i förråd). Mycket bra jobb! Läs mer
  • 2019-02-06

Claudia Grund skrev om Movinga
    Mycket kompetent kundservice och trevliga anställda. Kundservice var alltid tillgänglig för ytterligare frågor eller ändringar. Som kund känner du dig väl omhändertagen. Läs mer
  • 2019-02-05

Phillip Hildner skrev om Movinga
    Flytthjälparna gjorde ett bra arbete kring allt!Inge skador eller andra problem.De finns bara positiva aspekter att säga, underbart team, snabbt, i tid och hövligt.Medarbetarna va professionella i allt de hade att göra. Läs mer
  • 2019-01-28

Ralf Bernard skrev om Movinga
    Hjälpsamt team, som jobbade snabbt, kompetent och noggrant. Bokar dem gärna nästa gång. Läs mer
  • 2019-01-27

Bengt Friberg skrev om Movinga
    Varning kan inte hålla tider!! Hade hiss tid mellan 9:00 till 12:00, lovade att firman skulle komma 7:30 och packa 60 flyttlådor, de ringde 8 och de skulle komma 10 vilket de gjorde. Första lasset var framme 1145. det var ren tur att den bokade hissen var ledig så att de kunde slutföra flytten till 1515. Kundtjänst tyckte detta var helt okej för de hade ju flyttat klart samma dag Läs mer
  • 2019-01-07

Karin M skrev om Movinga
    Mycket krångligt och väldigt dyrt. Lät så bra innan men de levererade inte som utlovat. Flyttkillarna hade ingen info om själva flytten, kunde inte utföra de tilläggstjänster jag betalat för och kommunikationen var näst intill omöjlig. Inte heller hade de några handskar eller bärhjälpmedel. Jag är mycket fundersam över deras anställningsvillkor.
    Dessutom verkar det vara omöjligt att reklamera.
    Anlita INTE Movinga! Läs mer

Kim S skrev om Movinga
    Hela paketet var mycket bra. Super kommunikation och organisation. Läs mer

Marcel B skrev om Movinga
    Oslagbart pris, snabb organisation och till och med beredda att organisera gratis material. En excellent service förutom en liten försening. Läs mer

Martin T skrev om Movinga
    Flyttbolaget hade hövliga medarbetare som hanterade varsamt med sakerna. De var hjälpsamma personer allihop. Om jag skulle flytta en gång till, kommer jag ge upp flytten hos Movinga igen. Läs mer

Debbi G skrev om Movinga
    Allt funkade jättebra utan dröjsmål, så bra att jag inte kunde motstå att bjuda arbetarna på middag. Super bra! Läs mer

Sabine D skrev om Movinga
    Teamet från östra delen av Europa arbetade med bra humör och motiverat. Vi blev färdiga till efter middag trots två timmars resa i mellan städerna. Läs mer
  • 2018-12-25

Linda N skrev om Movinga
    Kundtjänstpersonalen är förvisso inte otrevliga men däremot okunniga. Lite som att prata med ett gäng barn. Underleverantören var allt annat än bra. Otrevlig, lämnade grejer utanför avflyttningsadressen utan att meddela, skadade ett bord samt var 3 timmar försenad till flytten! Reklamationen ska skötas via en blankett med bla kvittot på den skadade varan. Det är flera år sedan det köptes och finns inte kvar så det går inte att göra. Rekommenderas för allt i världen inte! Läs mer
  • 2018-12-19

Patricia D skrev om Movinga
    I tid, oproblematiskt och utan stress. Flyttfirman som skickades var utmärkt, jobbade effektivt och hanterade allt försiktigt. Min enda kritik gäller den onödiga kostnaden för montering och demontering av möbler som betalats. Läs mer
  • 2018-12-18

Lennard H skrev om Movinga
    Flytthjälparna var trevliga, grundliga och i tid. Det skulle inte bli bättre. Läs mer
  • 2018-12-09

Magda skrev om Movinga
    Movinga utförde inte flytten, detta utfördes av en underentreprenör vilket Movinga inte tar något ansvar för hur det går.

Dom förstörde flera möbler under flytten och körde sönder gräsmattan som fick djupa hjulspår.

När dom var klara och skulle därifrån och jag skulle fylla i pappren så försökte han stressa mig att "bara skriva på pappret", trots att jag skrev upp skadorna som orsakades.

Vi reklamerade även till Movinga som inte kunde ge oss något svar tills efter ca 4 veckor efter att jag fick tjata. Skadorna dom orsakat beräknade vi kosta ca 10000 kr totalt och i slutändan gav dom oss bara 300 kr!!! När vi förklarade till Movinga att vi inte tycker det är rimligt, så ville dom inte ta något ansvar för det.

Vi fick göra oss av med möblerna som var skadade och gräset verkar vi få lösa själva.

Otroligt lågt ansvar och ett av dom sämre företag jag stött på. Läs mer
  • 2018-11-17

Pauline S skrev om Movinga
    Vänlig support, kompetent genomföring. Allt perfekt, gärna igen! Läs mer
  • Jadid J

2018-11-10

Jadid J skrev om Movinga
    hej alla idag är 19 november 2018 ingen betalning kommer från Movinga
    de är samma andra gånger när dom har movi 24

Jadid Jadid hej alla jadid heter jag äger Ess flytt och städ vi har blivit lurat av Movinga alla kunder fått från dom fått ett super proffs jobb av oss man betalning aldrig fått vi kommer nu kalla alla kunder till rätten för få betalt innan dom heter move 24 nu har dom bytt bara namn de är samma folk jobbar innan

idag är 16 november 2018 två dagar innan våran betalning kommer dom med en ursäkt med att inte kunna betala pga de t saknas flytt protokoll.dom har redan fått flytt protokollen från oss samt tackat oss för ett bra jobb.när vi jobbade med dom sist gjorde dom samma sak fast företaget gick i konkurs och nu har dom börja gjort samma sak igen betala inte fakturan i tid jag har samt visat våra fakturor till skattkontoret i Sundsvall där dom säger att det inte är nån fel på fakturan.
    här nere skickar jag mejlen jag fick från dom. jobb gjordes i augusti och dom har oxå fått betalt men dom vägrar betala oss.
    16749: SVX3TV6 Frösön - Sundsvall, 25 augusti.

16748: LVNU85E Timrå - Alby, 13 september
    Saknas flyttprotokoll. Vänligen skicka in.

16747: XUNW74P Matfors - Stöde, 21 augusti.

16746: P9YQ8PD Sandöverken - Alfta, 1 oktober. Läs mer
  • 2018-11-09

John S skrev om Movinga
    Nu i efterhand är jag glad att jag vände mig till Movinga. Firman som fick uppdraget ringde några dagar innan flytten för att bekräfta informationen och för att fråga om det hade ändrat sig något. Flytten fixades super bra. Tack Movinga! Läs mer
  • 2018-11-06

James H skrev om Movinga
    Allt helt utan problem. De var i tid med en lastbil hos mig och började och packa in sakerna. I det nya huset packade de ut allt under min instruktion, väldigt ospektakulärt men det är ju det man betalar för. Movinga hjälpte mig mycket! Läs mer
  • 2018-11-03

Suzanne F skrev om Movinga
    Säljer bra, håller dåligt. Fick inte med sig allt på sin lista så jag fick hyra extra förråd dit jag själv fick ta mina lämnade saker för att skaffa ny flyttfirma som tog resten. Fullständigt oseriösa. Flyttfirman från helvetet har varit ett tema. Har dessutom just försökt att nå dem på telefon för att slutligen få veta hur mycket de dragit i rut (framgår inte av faktura) men blivit bortkopplad efter 10 minuter. Två gånger! Läs mer
  • 2018-10-30

Virginia H skrev om Movinga
    Härlig kundservice, super spedition och en helt stressfri flytt. En perfekt beskrivning av min flytt. Jag kommer rekommendera Movinga och ger 5 stjärnor för dessa tjänster. Tack! Läs mer
  • 2018-10-29

Halle C skrev om Movinga
    I början var jag lite skeptisk men Movinga kunde övertyga mig. Allt utan problem. Organisationen var bra och väldigt detaljerad. Tack så mycket för en super flytt! Läs mer
  • 2018-10-25

Benjamin S skrev om Movinga
    Våran flytt var toppen organiserad och avklarad. Inga komplikationer. Det kalkylerade priset lät rättvist. så är det kul att flytta! Läs mer
  • 2018-10-25

Estelle I skrev om Movinga
    Vi fick en snabb och avslappnad flytt, perfekt med tanke på det låga priset. Proffsigt, helt klart att rekommendera. Läs mer
  • Carl M

2018-10-24

Carl M skrev om Movinga
    Priset var absolut okej och teamet vänligt! Läs mer
  • Phillipp H

2018-10-24

Phillipp H skrev om Movinga
    Egentligen flyttade jag bara md Movinga för att jag inte var sugen på organisationsstressen med ett lokalt flyttbolag. Den första rollen spelade att jag kunde organisera allt från soffan Läs mer
    Carl M, Phillipp H gillar detta