Alla kategorier Flyttfirma Movinga

Movinga

Sonnenburger Strasse 73, 104 37 Berlin — Visa karta

Välkommen till Movinga!

För oss på Movinga är ingen flytt för liten eller för stor. Vi ser till att flytta oavsett om det gäller byte av kontor eller privat flytt. Vi tar hand om din flytt över hela sverige och håller även kontakten med dig från början till slut.

Vi ser det stora i de små detaljerna och ser till att dina ägodelar hanteras varsamt in i minsta detalj. På Movinga har vi utbildad flyttpersonal som finns till för att din flytt ska bli helt problemfri.

Du är varmt välkommen att besöka vår hemsida. Där kan du fylla i vad du behöver hjälp och din packlista - så hjälper vi dig!
Öppet just nu
Mån-Lör: 09:00-18:00
Sön: Stängt

Läs vad 34 kunder tycker om Movinga

• Mathilda F

2019-06-14

Mathilda F skrev om Movinga
    När det blir klydd blir det riktigt klyddigt med movinga som hyr in andra flyttföretag. Vid förhandling med flyttföretaget glömmer de vad jag sagt, tar väldigt lång tid för respons och återkommer inte med någon respons om man inte räknar med att man får en faktura istället för svar. Läs mer
  • 2019-05-23

OLA L skrev om Movinga
    Riktigt uselt rent ut sagt. Skadat kunds möbler och tar inget ansvar.
    Helt oacceptabelt agerande.
    Se upp!!! Läs mer
  • Amanda Marina L

2019-04-12

Amanda Marina L skrev om Movinga
    Flyttpartnern kom för sent och glömde dessutom en hylla som de använt för att ställa upp hissen med. De skulle anlända i den nya lägenheten 7-8 på morgonen två dagar senare. Klockan 8 ringer de och säger att de kommer 11. Eftersom jag har möten att anpassa mig efter säger jag att de inte kan komma tidigare än så, ändå ringer de mig kl 10 och säger att de står utanför dörren. De är klädda i sommarkläder fastän att det är svinkallt i Jämtland, engelskan är undermålig men jag förstår ändå att de blivit felinformerade av Movinga fastän att jag ringt enkomt och frågat om tiden. Kanske skulle Stockholmspojkarna på kontoret bära lite själva istället för att köpa in arbetskraft från Georgien och sedan skylla på dem när de själva inte ens kan ge dem rätt uppgifter? Läs mer
  • 2019-03-03

Birgitta A skrev om Movinga
    De kom 3 timmar senare än den av dem föreslagna tiden, flyttkillarna som också skulle packa köket klagade på att Movinga hade lämnat för lite packningsmat. och när ett soffbord blev repat begärde de att få kvitto på det för att betala skadestånd. Vi har inget kvitto kvar och bordet finns inte att köpa längre, så vi ville få det slipat och lackat. Bordet var gammalt utan minsta repa innan flytten. De frågade hur många kvadrat huset var på och vi svarade 125 kvm i varje plan. Vi hade också köpt flyttstädning men de städade bara markplanet och inte källarplanet, som jag talade om att det fanns när jag gick runt för att berätta vad som inte gick ner i en flyttkartong. Deras flyttkartonger var mycket mindre än en normal kartong. Läs mer
  • 2019-02-21

Amy Hanley skrev om Movinga
    Allt fungerade och gick precis som avtalat. Flyttfirman arbetade snabbt och effektivt, är väldigt nöjd! Läs mer
  • Kathryn Se

2019-02-20

Kathryn Se skrev om Movinga
    Vi var helt nöjda med flytten och vi kan rekommendera vården av Movinga. Läs mer
  • 2019-02-18

Celine Dachs skrev om Movinga
    Allt gick bra från början till slut, både planeringen och utförandet. Flyttgubbarna var supersnabba, samvetsgranna och mycket vänliga. Skulle flytta med dem när som helst igen. Rekommenderar! Läs mer
  • 2019-02-13

Jamie Montgomery skrev om Movinga
    Mycket vänlig personal och bra förberedelser. Teamet var på gott humör och väldigt hjälpsamt. Inga dolda kostnader, inga skador. En lyckad flytt helt enkelt! Läs mer
  • 2019-02-12

Irian Mathies skrev om Movinga
    Jag är väldigt nöjd med hela processen. Fick ett erbjudande jag var nöjd med och flytten utfördes smidigt (packning av möbler, körning till lager, avlastning och placering i förråd). Mycket bra jobb! Läs mer
  • 2019-02-06

Claudia Grund skrev om Movinga
    Mycket kompetent kundservice och trevliga anställda. Kundservice var alltid tillgänglig för ytterligare frågor eller ändringar. Som kund känner du dig väl omhändertagen. Läs mer
  • 2019-02-05

Phillip Hildner skrev om Movinga
    Flytthjälparna gjorde ett bra arbete kring allt!Inge skador eller andra problem.De finns bara positiva aspekter att säga, underbart team, snabbt, i tid och hövligt.Medarbetarna va professionella i allt de hade att göra. Läs mer
  • 2019-01-28

Ralf Bernard skrev om Movinga
    Hjälpsamt team, som jobbade snabbt, kompetent och noggrant. Bokar dem gärna nästa gång. Läs mer
  • 2019-01-27

Bengt Friberg skrev om Movinga
    Varning kan inte hålla tider!! Hade hiss tid mellan 9:00 till 12:00, lovade att firman skulle komma 7:30 och packa 60 flyttlådor, de ringde 8 och de skulle komma 10 vilket de gjorde. Första lasset var framme 1145. det var ren tur att den bokade hissen var ledig så att de kunde slutföra flytten till 1515. Kundtjänst tyckte detta var helt okej för de hade ju flyttat klart samma dag Läs mer
  • 2019-01-07

Karin M skrev om Movinga
    Mycket krångligt och väldigt dyrt. Lät så bra innan men de levererade inte som utlovat. Flyttkillarna hade ingen info om själva flytten, kunde inte utföra de tilläggstjänster jag betalat för och kommunikationen var näst intill omöjlig. Inte heller hade de några handskar eller bärhjälpmedel. Jag är mycket fundersam över deras anställningsvillkor.
    Dessutom verkar det vara omöjligt att reklamera.
    Anlita INTE Movinga! Läs mer

Kim S skrev om Movinga
    Hela paketet var mycket bra. Super kommunikation och organisation. Läs mer

Marcel B skrev om Movinga
    Oslagbart pris, snabb organisation och till och med beredda att organisera gratis material. En excellent service förutom en liten försening. Läs mer

Martin T skrev om Movinga
    Flyttbolaget hade hövliga medarbetare som hanterade varsamt med sakerna. De var hjälpsamma personer allihop. Om jag skulle flytta en gång till, kommer jag ge upp flytten hos Movinga igen. Läs mer

Debbi G skrev om Movinga
    Allt funkade jättebra utan dröjsmål, så bra att jag inte kunde motstå att bjuda arbetarna på middag. Super bra! Läs mer

Sabine D skrev om Movinga
    Teamet från östra delen av Europa arbetade med bra humör och motiverat. Vi blev färdiga till efter middag trots två timmars resa i mellan städerna. Läs mer
  • 2018-12-25

Linda N skrev om Movinga
    Kundtjänstpersonalen är förvisso inte otrevliga men däremot okunniga. Lite som att prata med ett gäng barn. Underleverantören var allt annat än bra. Otrevlig, lämnade grejer utanför avflyttningsadressen utan att meddela, skadade ett bord samt var 3 timmar försenad till flytten! Reklamationen ska skötas via en blankett med bla kvittot på den skadade varan. Det är flera år sedan det köptes och finns inte kvar så det går inte att göra. Rekommenderas för allt i världen inte! Läs mer
  • 2018-12-19

Patricia D skrev om Movinga
    I tid, oproblematiskt och utan stress. Flyttfirman som skickades var utmärkt, jobbade effektivt och hanterade allt försiktigt. Min enda kritik gäller den onödiga kostnaden för montering och demontering av möbler som betalats. Läs mer
  • 2018-12-18

Lennard H skrev om Movinga
    Flytthjälparna var trevliga, grundliga och i tid. Det skulle inte bli bättre. Läs mer
  • 2018-12-09

Magda skrev om Movinga
    Movinga utförde inte flytten, detta utfördes av en underentreprenör vilket Movinga inte tar något ansvar för hur det går.

Dom förstörde flera möbler under flytten och körde sönder gräsmattan som fick djupa hjulspår.

När dom var klara och skulle därifrån och jag skulle fylla i pappren så försökte han stressa mig att "bara skriva på pappret", trots att jag skrev upp skadorna som orsakades.

Vi reklamerade även till Movinga som inte kunde ge oss något svar tills efter ca 4 veckor efter att jag fick tjata. Skadorna dom orsakat beräknade vi kosta ca 10000 kr totalt och i slutändan gav dom oss bara 300 kr!!! När vi förklarade till Movinga att vi inte tycker det är rimligt, så ville dom inte ta något ansvar för det.

Vi fick göra oss av med möblerna som var skadade och gräset verkar vi få lösa själva.

Otroligt lågt ansvar och ett av dom sämre företag jag stött på. Läs mer
  • 2018-11-17

Pauline S skrev om Movinga
    Vänlig support, kompetent genomföring. Allt perfekt, gärna igen! Läs mer
  • Jadid J

2018-11-10

Jadid J skrev om Movinga
    hej alla idag är 19 november 2018 ingen betalning kommer från Movinga
    de är samma andra gånger när dom har movi 24

Jadid Jadid hej alla jadid heter jag äger Ess flytt och städ vi har blivit lurat av Movinga alla kunder fått från dom fått ett super proffs jobb av oss man betalning aldrig fått vi kommer nu kalla alla kunder till rätten för få betalt innan dom heter move 24 nu har dom bytt bara namn de är samma folk jobbar innan

idag är 16 november 2018 två dagar innan våran betalning kommer dom med en ursäkt med att inte kunna betala pga de t saknas flytt protokoll.dom har redan fått flytt protokollen från oss samt tackat oss för ett bra jobb.när vi jobbade med dom sist gjorde dom samma sak fast företaget gick i konkurs och nu har dom börja gjort samma sak igen betala inte fakturan i tid jag har samt visat våra fakturor till skattkontoret i Sundsvall där dom säger att det inte är nån fel på fakturan.
    här nere skickar jag mejlen jag fick från dom. jobb gjordes i augusti och dom har oxå fått betalt men dom vägrar betala oss.
    16749: SVX3TV6 Frösön - Sundsvall, 25 augusti.

16748: LVNU85E Timrå - Alby, 13 september
    Saknas flyttprotokoll. Vänligen skicka in.

16747: XUNW74P Matfors - Stöde, 21 augusti.

16746: P9YQ8PD Sandöverken - Alfta, 1 oktober. Läs mer
  • 2018-11-09

John S skrev om Movinga
    Nu i efterhand är jag glad att jag vände mig till Movinga. Firman som fick uppdraget ringde några dagar innan flytten för att bekräfta informationen och för att fråga om det hade ändrat sig något. Flytten fixades super bra. Tack Movinga! Läs mer
  • 2018-11-06

James H skrev om Movinga
    Allt helt utan problem. De var i tid med en lastbil hos mig och började och packa in sakerna. I det nya huset packade de ut allt under min instruktion, väldigt ospektakulärt men det är ju det man betalar för. Movinga hjälpte mig mycket! Läs mer
  • 2018-11-03

Suzanne F skrev om Movinga
    Säljer bra, håller dåligt. Fick inte med sig allt på sin lista så jag fick hyra extra förråd dit jag själv fick ta mina lämnade saker för att skaffa ny flyttfirma som tog resten. Fullständigt oseriösa. Flyttfirman från helvetet har varit ett tema. Har dessutom just försökt att nå dem på telefon för att slutligen få veta hur mycket de dragit i rut (framgår inte av faktura) men blivit bortkopplad efter 10 minuter. Två gånger! Läs mer
  • 2018-10-30

Virginia H skrev om Movinga
    Härlig kundservice, super spedition och en helt stressfri flytt. En perfekt beskrivning av min flytt. Jag kommer rekommendera Movinga och ger 5 stjärnor för dessa tjänster. Tack! Läs mer
  • 2018-10-29

Halle C skrev om Movinga
    I början var jag lite skeptisk men Movinga kunde övertyga mig. Allt utan problem. Organisationen var bra och väldigt detaljerad. Tack så mycket för en super flytt! Läs mer
  • 2018-10-25

Benjamin S skrev om Movinga
    Våran flytt var toppen organiserad och avklarad. Inga komplikationer. Det kalkylerade priset lät rättvist. så är det kul att flytta! Läs mer
  • 2018-10-25

Estelle I skrev om Movinga
    Vi fick en snabb och avslappnad flytt, perfekt med tanke på det låga priset. Proffsigt, helt klart att rekommendera. Läs mer
  • Carl M

2018-10-24

Carl M skrev om Movinga
    Priset var absolut okej och teamet vänligt! Läs mer
  • Phillipp H

2018-10-24

Phillipp H skrev om Movinga
    Egentligen flyttade jag bara md Movinga för att jag inte var sugen på organisationsstressen med ett lokalt flyttbolag. Den första rollen spelade att jag kunde organisera allt från soffan Läs mer
    Carl M, Phillipp H gillar detta

Sonnenburger Strasse 73, 104 37 Berlin