Movinga

Välkommen till Movinga!

För oss på Movinga är ingen flytt för liten eller för stor. Vi ser till att flytta oavsett om det gäller byte av kontor eller privat flytt. Vi tar hand om din flytt över hela sverige och håller även kontakten med dig från början till slut.

Vi ser det stora i de små detaljerna och ser till att dina ägodelar hanteras varsamt in i minsta detalj. På Movinga har vi utbildad flyttpersonal som finns till för att din flytt ska bli helt problemfri.

Du är varmt välkommen att besöka vår hemsida. Där kan du fylla i vad du behöver hjälp och din packlista - så hjälper vi dig!
Öppet just nu
Mån-Lör: 09:00-18:00
Sön: Stängt

Läs vad 75 kunder tycker om Movinga

• 2020-09-22

Malin Leonor F skrev om Movinga
    Varning för detta oseriösa företag! De anlitar underentreprenörer med ”anställda” som ej pratar svenska eller engelska, har inga skyddskläder/skor och inga selen eller andra hjälpmedel. Känns som rent och skärt slavarbete. Vi flyttade från en stor lägenhet 3 trappor utan hiss och hade blivit lovade av säljaren på Movinga att de skulle skicka deras ”bästa killar”. När kl var 22.00 hade de inte lyckats packa ned köket (de hade inte med sig packmaterial), samt inte heller fått med vårt tunga matbord (som vi till och med hade varnat för och skickat bild på). De kom tillbaka dagen efter, och blev klara kl 15. Så flytten tog nästan 30h, från början till slut! Tur i oturen att vi faktiskt hade en dag till godo innan flyttstädnigen skulle ske, men jag skulle inte rekommendera detta företag till någon. När vi klagade till Movinga (vilket vi gjorde redan under flyttdagen), fick sedan till svar att de ansåg att de utfört flytten ”inom rimlig tid”. Nej, anlita någon annan och lita inte på några av de bättre recensionerna här. Läs mer
  • Jeanette Sofie S

2020-07-11

Jeanette Sofie S skrev om Movinga
    VARNING FÖR MOVINGA!!! En säljare vid namn XXX ringde upp mig. Jag förklarade att jag behövde extra mycket hjälp. Jag ville bara lämna lägenheten som den var och komma in i en uppackad lägenhet, dessutom beställde jag motering av TV och hyllor på vägg. Vi kom ense om att jag skulle sätta kläderna i garderoben i säckar. Resten skulle movinga göra. Det vill säga packa, skydda osv. Sedan flytta och då jag är ensam med två barn så bad jag även om montering av TV och hyllor vid inflytt. Detta debiterades såklart. Ville även ha uppackning. Han pratade med mig genom hela offerprocessen så jag hade inte en chans att läsa genom vad jag fick. Men litade på honom. Godkände offert och betalade. Enligt XXX var det inget problem med att killarna skulle montera upp TV och hyllor mm. Jag fick betala 11 000 kr till movinga för inklusive de extra tjänsterna. När killarna kom så hade de inte packmaterial för att skydda mina möbler. Och företaget de anlitat hade inte fått den beställningen från movinga. De hade enbart kartonger. De slet otroligt men självfallet förstördes vissa saker. När de burit upp allt i lägenheten så sa de att de var klara. Jag tappade hakan och höll på att börja gråta. Där stor jag 11 000 kr fattigare i tron att jag betalat för uppackning och montering. Ringer Movinga och ber att få prata med Säljaren. Killen i kundtjänst hånade mig och sa att Säljaren har gjort sitt jobb klart. Att jag absolut inte får tala med honom. Jag förklarade vad Säljaren och jag pratat om. Men killen hävdade hela tiden offerten. Och att de inte får skruva upp saker på väggarna. Helt sinnesjukt. Så jag har alltså betalt för saker jag inte fått. Pratade även med chefen för flyttfirman som Movinga anlitat och han menade att jag var lurad. För 11 000 kr så borde mycket mer ingått. Jag flyttade ett år tidigare för 11 000 då från en villa till en trea och betalade 11 000 kr för nedpackning, flytt, uppackning och städ av hela villan. Självklart trodde jag att mer än pack och flytt skulle ingå. I offerten står även montering - och den enda montering jag hade bett om var just TV och hyllor. Har kontaktat Säljaren på Movinga men han svarar inte mig. Har även mailat deras kundtjänst utan svar. Detta är en riktig skojar firma. Du har inte en chans att läsa vad det är du tackar ja till utan litar på det säljaren säger. Självfallet förstår jag att jag borde hejdat det hela. Men var godtrogen. De har debiterat mig hela beloppet fast jag inte fått det jag betalt för. STOR VARNING FÖR DEM! Gå direkt till flyttfirmorna. Otroligt fula i deras sätt och borde inte få finnas på marknaden. Jag förväntar mig att de kompenserar för utebliven tjänst. Men det kan jag väl drömma om. Så mina vänner 11 000 kr för flytt inom stockholm från 73 kvm till 68 kvm. Det vill säga Movinga fick 22 000 kr för detta med RUT. Och jag fick trasiga saker, uteblivna tjänster och blev hånad av kundtjänst. Läs mer
  • PERNILLA E

2020-07-06

PERNILLA E skrev om Movinga
    Det började smidigt med trevligt bemötande och bra offert. Vi hade ett lägenhetsbyte där båda parterna anlitade Movinga för att det skulle bli smidigare.

På dokumentet jag fick stod det att flytten skulle börja kl 7 på morgonen. När underentreprenören som höll i flytten sedan ringde mig dagen innan så skrattade han när jag ville få bekräftat att de skulle komma kl 7 och sa att de kommer att vara hemma hos mig runt kl 10. De dök upp strax efter kl 12! De som flyttade hade ingen skyddsutrustning, en hade tom sandaler på fötterna! Sakerna hanterades inte direkt varsamt. Det gick väldigt långsamt och flytten var klar strax innan kl 17. Jag flyttade in i en 2:a så hade inte så mycket saker.

Lägenheten jag flyttade in i var fortfarande smutsig. Flyttstädet var ett skämt. Kylskåpet stank, det låg smuts i skåpen, lister och eluttag var dammiga, spindelnät i taket, badrumsskåpet fullt med gamla hår etc! Även efter de kommit tillbaka och gjort om blev det inte bra gjort så fick städa själv. Den lägenheten jag lämnade ifrån mig hade blivit bra städad!

I flytten så repades även skärmen på min TV. Jag behövde själv ta kontakt med det tyska försäkringsbolaget. Vilket var lättare sagt än gjort då mycket i formuläret fortfarande stod på tyska! Efter mycket om och men så fick jag reda på att jag skulle få 3000kr ersättning för TVn, synd bara att den kostade 15000kr till att börja med!

Jag är inte alls nöjd. Rekommenderar inte denna firma till någon! Läs mer
  • 2020-05-25

Therese V O C skrev om Movinga
    Genuinely, the worst service experience I have ever been through in recent memory. They moved flats for us during the COVID crisis, not only did they lie to us about their service and contract but they left everything in disarray and walked out halfway through. My wife was crying. Do no! Use this service. They are liars and incomprehensibly poor at what they do.
    8009049332 Läs mer
  • JOSEFINE H

2020-05-14

JOSEFINE H skrev om Movinga
    Minus 10 i betyg.
    De som skulle flytta åt oss var sena.De hade en liten lastbil till en stor 4:a plus ett fullt förråd.Detta fick jag betala 13000 extra för trots att det var inräknat!Var noga med packlistan.
    Flyttgubbarna Som var långt ifrån erfarna massakerade vårt trapphus med alla möbler som de var upp i vårt sprillans nya hus och jag har ännu 5 månader senare inte fått ersättning för skadorna.Förutom det så tappade de en låda i en byrå rakt ner för trappen och orkade inte bära byrån.De har ett tyskt försäkringsbolag som skyller på allt och jag är så uppriktigt jävla ledsen att de luras medans jag betalat massor av pengar till dem och de förstör mitt hus och jag inte får ersättning för trots att detta ska utgå.
    Mitt råd är att inte anlita för om de förstör så är det bara komplicerat. Läs mer
  • 2020-04-29

Lena Ingegerd S skrev om Movinga
    ANLITA ABSOLUT INTE MOVINGA!!!
    Ser att andra omdömare varit med om samma sak. Efter att bohaget kastats in av någon underleverantör som varken kunde prata sv eller eng så har jag inlett en reklammation som åven dom är underleverantörer (tyskt).
    Men där händer inget trots otaliga påminnelser. Enligt köplagen så håller jag nu inne med betalningen till Movinga tills saken är utredd. Oseriöst bolag som borde få näringsförbud...
    En hemsk upplevelse så fort jag godkänt offerten. Läs mer
  • 2020-04-24

Alexis L skrev om Movinga
    Om det gick, skulle jag ge dem minus fem i betyg. Det enda de bryr sig om är pengar. De tappade bort all information mot flytten, bröt mot kontraktet, anlitade en underleverantör som inte talade svenska, inte visste något om hur man flyttar och som dessutom förstörde mitt bohag. För bohaget skickade de mig vidare till ett försäkringsbolag som inte heller kunde svenska, vägrade svara på frågor på engelska och lägligt nog tappade bort alla dokument ang mitt ärende. Deras "reklamation" är ett skämt. En ren formalitet som inte leder någonstans.

Om ni bryr er om era saker, välj en annan firma. Läs mer
  • 2020-03-29

Sara T skrev om Movinga
    Enkelt att boka. Mycket bra pris. Bra service och pålitliga. Läs mer
  • 2020-03-26

Tryfonas P skrev om Movinga
    Bästa företag ! 100% professionellt Läs mer
  • 2020-03-26

Eva-Britt U skrev om Movinga
    Flytthjälp o städ i samband med att vi flyttade.
    Allt fungerade utmärkt!!
    Trevliga kontakter över hela linjen, tillmötesgående o hjälpsamma.
    Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-03-25

Christopher G skrev om Movinga
    Flyttning av bohag från Uppsala till Varberg - möbler etc ! Läs mer
  • 2020-03-25

Rufat D skrev om Movinga
    Hej, det var flyttning nästan på 150km, tre bra killar som hjälpte med allt, på både ställe, tack Läs mer
  • 2020-03-23

Nina W skrev om Movinga
    Det gick mycket smidigt och fort! Har inget att klaga på! Läs mer
  • 2020-03-23

Ioannis D skrev om Movinga
    Jag köpte tjänster ( utflyttning- städning )
    De vill bara dina pengar....
    De har ringt mig 15 gånger innan bokningen men sen när jag hade problem med städningen jag ringde 15 gånger men de ville inte lösa problemet.
    De killarna som jobbar ( entreprenörer) med flyttning var trevliga och bra professionellt men movinga hade inte gav rätt information till de. Jag betalade för städning med extra ( persienner, balkongen t.ex) och de städat inte de.
    De stressade mig mycket och jag stannade hemma 2 dagar för att städa extra. Jag förlorade pengar 2 dagar från jobbet och Jag städade också.
    Som novinga kanske är bra och seriösa bolaget i Tyskland men här i Sverige de är 100% oseriösa.
    Jag rekommenderar inte de. Läs mer
  • 2020-03-21

Anneli H skrev om Movinga
    Flytthjälp från Arvika till Ramnäs.
    Flyttstäd (som tyvärr var dåligt utförd)
    Bra bemötande, de var proffsiga på att packa ihop visst porslin plus bära allt jag ville ha med mig.
    Gick smidigt med flytten! Läs mer
  • 2020-03-21

Hans D skrev om Movinga
    I helhet allt bra.
    Snabbt och proffsigt.
    Hasse Läs mer
  • Britt-Marie Christina B

2020-03-21

Britt-Marie Christina B skrev om Movinga
    Köpte flyttning. Blev bra bemött och allt funkade fint. Vi ville ha köket nedplockat, allt annat plockade vi ihop själva och lade i kartonger. Flyttningen och städningen gick bra. Men sen kom fakturan och då visade det sig att vi fick betala rätt mycket mer för M:s nedplockning av köket. Dom hade inte upplyst om att vi skulle se till att kartonger fanns till köket och vi antog att eftersom vi betalade extra för att få köket nedplockat skulle det naturligtvis ingå! En stor miss tyckte vi! Läs mer

Lars F skrev om Movinga
    Flytt
    Mycket väl bemött
    Att flytta mina möbler på ett säkert sätt vilket de gjorde Läs mer

Jesus A skrev om Movinga
    Movinga is the perfect company when one needs professional people for planning all the logistics of your moving in/moving out and apartment cleaning. Läs mer

Ian Mark W skrev om Movinga
    Det är mycket stress att flytta hem men de var helt underbart från a till ö. Vi var jättenöjda. Läs mer

Sirkka O skrev om Movinga
    flytt hjälp

mycket bra

be levde upp till 100% Läs mer

Raana R skrev om Movinga
    Jag köpte flytttjänst av movinga. Allt gick väldigt smidigt från att boka till när de var här och utförde flytten. väldigt snabba och duktiga killar. Läs mer

Salam Ali M skrev om Movinga
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxxxxxx Läs mer

Zdzislaw K skrev om Movinga
    helt OK bro och skicklik jobat Läs mer
  • ANNE K

2020-03-18

ANNE K skrev om Movinga
    Jag tog hjälp av Movinga då jag hjälpte min mor flytta in på ett seniorboende. Allt, från början till slut, gällande flytten gick smidigt och enkelt. Kontakten fungerade jättebra när jag bokade flytten och även med kundtjänst när jag behövde göra några ändringar i min beställning. På flyttdagen kom killarna på utsatt tid och var jättetrevliga och hjälpsamma. Har bara positiva saker att säga om Movinga och har rekommenderat er till flera vänner!  Läs mer

MATHILDA I skrev om Movinga
    Varning för mycket oseriös flyttfirma!

När vi bokade lät dom supertrevliga och var mycket hjälpsamma men det är helt andra personer som dyker upp vid dörren som knappt går att kommunicera med.

Vi skulle flytta från Sthlm till Gbg den 6 Mars 2020 och den dagen blev allt annat än smärtfri. Det var sagt att dom skulle komma mellan 7-9 på morgonen, när vi pratat med kundservice tidigare under veckan så sa dom att flyttpersonalen med säkerhet skulle komma tidigt då dom skulle hinna packa 30 flyttlådor samt köra till Gbg på en och samma dag. Jag och min sambo och vår bebis på 2 månader var klara vid 07 på morgonen, dom kom inte fören kl 9. Under tiden har vi hunnit packa dessa 30 lådor som vi betalat för då vi kände att tiden sprang iväg. När dom väl dyker upp så börjar dom hävda att vi har massa extra möbler som inte står med på listan, vilket inte är sant då vi varit väldigt noga med att få med allt på inventarielistan. Det går knappt att kommunicera med dom då de verken kan prata engelska eller svenska. Dom säger att det blir billigare om vi betalar för extra möbler direkt till dom istället för att gå
    via Movinga. Vi vägrar betala då allting står med på listan. Tiden går och dom arbetar inte särskilt effektivt, många rökpauser medan vi sitter med bebis och väntar i bilen (måste vänta tills dom är klara för att signa att allting är med). Dom bråkar och skriker med p-vakterna på gatan och vill att vi ska hjälp till och prata med p-vakterna när det är dom som har parkerat olovligt. Dom var 4 pers som skulle tömma en lägenhet på 55 kvm och det tog dom 4h.
    Helt plötsligt när dom börjar bli klara så säger dom att dom inte kan köra flyttlasset till Göteborg idag då dom inte kommer hinna det. Detta är helt galet att man meddelar med så kort varsel! Vi hade inte så mycket att säga till om så det blev bara att gå med på det. Vi kände oss verkligen oroliga på om våra grejer någonsin skulle komma fram till Gbg då förtroendet för dessa människor vid detta laget var som bortblåst.
    Dagen efter så kommer dom trots allt med våra grejer till Göteborg dock så märker vi att dom har tappat soffan så det blivit ett märke, vilket dom nekar till när vi visar det för dom. Samt en kruka som gått sönder. Vi anmäler detta till Movinga och dom hänvisar till deras försäkringsbolag och vill att vi tar vidare ärendet där. Vi gör en skadeanmälan och får ett långt mail på engelska som svar från försäkringsbolaget där dom kräver offert från en specialist på vad det skulle kosta att laga soffan. Man vill att det skall var specificerat vad som är materialkostnad, personalkostnad mm Hur ska vi få tag på detta? Hur ska vi få soffan till en specialist? Det är en 3m lång soffan. Vi anmälde även den trasiga krukan och bifogar kvitto och här får vi till svar att allting som man packat själv inte täcks av försäkringen. Va??? Hur är detta möjligt? När vi har frågat om försäkring tidigare så har dom sagt att den täcker skador på bohag som sker under flytten. Vi har ju packat allting själva vilket i sådana fall innebär att inget är försäkrat. Värt att tillägga är att vi har packat allting väldigt noga med bubbelplast. Jag har aldrig känt mig så lurad av ett företag tidigare och dom gör det super krångligt för oss när vi vill få ersättning nu i efterhand istället för att bara lösa problemen. Vi vill ha ersättning för soffan utan krångel!!

Gör er själva en tjänst och anlita ett annat företag till er flytt så ni slipper ha ont i magen, att flytta kan vara stressande nog. Läs mer

Svenove H skrev om Movinga
    Flyttade upp till Dalarna från Västra Götaland . Allt gick smidigt , perfekt ! Trevlig flyttpersonal ! Billigt ! Läs mer

Yaghoub M skrev om Movinga
    Köpte flyttjänst och är jätte nöjd med det service jag fick. Läs mer

Tommy L skrev om Movinga
    Hjälpte min bror med flytt after han sålt villan. Allt fungerade bra. Bra personal på flyttfirma och noggranna med förpackning av möbler. Inget blev skadat. Läs mer
  • 2020-03-16

Eva Ö skrev om Movinga
    Har använt flytttjänsten 2 grr super nöjd. Men man måste kunna tala engelska. Läs mer
  • 2020-03-16

Chatarina Söfgren P skrev om Movinga
    Punktliga och noggranna. Bra bemötande och vänlighet. Läs mer
  • LARS S

2020-02-15

LARS S skrev om Movinga
    Skulle det gå att ge lägre än 1 i betyg hade jag gjort det. Det här var flytten när allt gick fel. De var ett dygn (!) försenade, körde sönder vår gräsmatta, packade slarvigt, struntade i att märka lådor etc etc.

Det är vidare helt omöjligt att få någon info från bolaget eller att få tag på någon ansvarig.

Vad du än gör, undvik Movinga och se till att alla dina vänner och bekanta gör det också! Läs mer
  • 2020-01-03

ELIN L skrev om Movinga
    Så dåligt ! Kontakten med kundtjänst innan flytten var superbra och allt kändes tryggt!

Sen kom flyttdagen, flyttgubbarna skulle komma mellan 07-09. Vi var då redo med allt som skulle med vid 07. Vid 09 ringer min man och hör var de är, svaret blir att de kommer om 30 minuter. 10 minuter senare ringer de upp och säger att de kommer klockan 11. Klockan 11 ringer de upp och säger att kommer klockan 12.

Flyttgubbarna kunde inte kommunicera på svenska vilket medförde stora problem i kommunikationen.

Under flyttdagen stod vi alltså på ”Stand-by” i 5 timmar vilket inte är det lättaste med en 1 åring och allt nedpackat. Vi skulle samma dag köra 70 mil till vår nya stad. Tycker att 5 timmar är oacceptabelt utan att få någon typ av förklaring till förseningen och att de sköt upp det 1 timme hela tiden.

Vi kontaktade sedan kundtjänst som spelade förstående. Vi skulle få en återkoppling om varför flytten blev försenad med någon sådan har vi inte fått. Läs mer
  • 2019-12-22

AXEL G skrev om Movinga
    Håll er borta från detta företag!!!
    De anlitar underentreprenörer som inte håller måttet. De packar inte noggrant och var långt ifrån försiktiga med vårt bohag.
    Förberedelserna innan flytten och bemötandet från Movinga var perfekt tills dess att flyttdagen kom, då började helvetet.
    - Alla möbler var skadade eller förstörda på ett eller annat sätt, och jag menar ALLA möbler!
    - Golvet i nya lägenheten repades sönder!
    - Underentreprenören frånsade sig allt ansvar och påstod att jag själv hade förstört golv och möbler.
    - Movinga lutar sig till fullo på sitt försäkringsbolag som förhalar processen, det gör det inte lättare att de har sitt säte i Tyskland. De påstår att de har "premium försäkring", såhär i efterhand skulle jag ha ifrågasatt vad detta innebär.
    - Movinga är varken billiga eller dyra men det blev väldigt dyrt i det långa loppet, hela processen pågick i över 3 månader.
    - Kundservice svarar alltid i telefon men sällan på mail.
    - Om nått går fel går det bara att nå deras reklamationsavdelning via mail.
    - De påstår sig bara anlita kvalitetssäkrade underentreprenörer, vilket visade sig inte stämma.

Det går att fortsätta denna lista men som sagt, HÅLL ER BORTA! Läs mer
  • 2019-12-18

ROBERTO G skrev om Movinga
    Aldrig mer Movinga!

Först och främst. Bolaget är en förmedlare till lokala flyttbolag med säte i Berlin. Säljavdelningen tilldelas ditt uppdrag och ni kommer ha kontakt fram till flyttdatum. När väl flytten sker är det INTE movingas personal som kommer. Det är billigast bud från underleverantörer - med andra ord auktioneras din flytt ut bland alla möjliga bolag. Det finns en anledning till att man tar sig tid att välja rätt firma för ett sådant uppdrag och i och med Movingas upplägg så tappar du helt kontrollen över vem som bär ansvaret.

I mitt fall så dök inte ens firman upp. När du sedan ringer din kontaktperson samma dag som flytten sker så har den Tyska ledningen kommit på den fantastiska lösningen att koppla bort din kontaktperson. Ifall du då ringer upp din kontakt så hamnar du på en kundtjänst. Med andra ord så är du helt i händerna på att Movingas lyckas lösa sin del. Jag har ingen möjlighet att få reda på varken vart min flyttbil befann sig eller när den kunde tänkas komma. Som tur var fick jag tag på en annan firma som tog min flytt akut och på så sätt genomfördes tillslut flytten. Men då började nästa mardröm...

Movinga är ett av få företag som kräver förskottbetalning. Jag tycker i regel att företag skall utföra ett arbete innan betalning sker och jag erbjöd mig att vara på plats och betala via Swish om det är så att man prompt skall ha sin ersättning samma dag. Jag blir då hänvisad till Klarnas tjänst att man kan betala efter 14 dagar. Klarna är ett företag jag inte litar ett dugg på så jag går med på att betala fakturan. Movinga har en egen betalsida där jag använde mitt Mastercard. Jag ser att betalningen är gjord på min bank. Men när väl flyttdagen kommer så dras 1500:- från mitt kort som en slags delbetalning. Jag får även en faktura i min mail på närmare 7000:- som skall betalas per omgående. Detta är alltså trots att jag betalt fullständigt belopp i förskott. Jag reagerar givetvis - men tillbaka till kundtjänstproblematiken - man kan inte ringa någon ekonomiavdelning på detta företaget. Jag blir då beodrad att påvisa bevisbörda på att jag ens betalt från första början. Jag får börja skicka kontoutdrag och man nöjer sig inte med enbart dragningar utan jag skall börja identifiera både mitt konto, personnummer och gud vet vad. Det är med andra ord helt uppenbart att detta företaget inte har någon som helst kontroll över sin ekonomi. Och fakturanummer går inte att referera till. Det tog mig 1,5 vecka att få tillbaka de tusentals kronorna som Movinga var skyldig mig för en flytt som aldrig blev av. Jag skulle kunna skriva en hel roman om mina upplevelser med detta företag. Jag varnar ALLA för detta företag. Anlita dom inte ens ifall tjänsten vore gratis! Läs mer
  • 2019-11-20

Silvana sargon Y skrev om Movinga
    Kontakten med medarbetarna på kundservice gick bra och effektivt och jag fick några pris förslag för vardagar och helger. Flyttgubbarna var mycket vänliga, duktiga och snabba så under två timmar kunde de flytta alla möbler till den nya lägenheten. De var försiktiga med att inte skada möbler därför har de täckt möbler med plast.

Allt fungerade och gick precis som avtalat. Ingen försening. Inga dolda kostnader, inga skador. Vi är väldigt nöjda! Det skulle aldrig vara bättre :). Läs mer
  • 2019-10-22

Martin G skrev om Movinga
    Anlitade i stockholm för flytt mellan två lägenheter.

Movinga är en av de dyrare flyttfirmor så man kan förvänta sig en bättre service men så var inte fallet.

Saker blev skadat under flytten (utan att flyttgubbarna nämnde för oss), saker försvann utan att movinga tar ansvar på.

Flytten var sent.

Försäkringsbolaget som man måste prata med för att få ersättning för skadade / bortslösade egendom var mycket krångligt att ha att göra med

Ska aldrig anlita igen och rekommenderas inte Läs mer
  • Anna-karin T

2019-10-18

Anna-karin T skrev om Movinga
    kommer aldrig någonsin att anlita…
    Kommer aldrig någonsin att anlita Movinga igen, skulle aldrig någonsin rekommendera dem till någon. Beställt flytt från en adress till två olika adresser. Beställde även att det skulle bäras ner i källare och upp på vinden på resp adresser. Hade märkt alla lådor med rätt adress, gick igenom hela bohaget med killarna och dem sa att det var ok. Efter 6 timmar hade dom fortfarande inte lämnat vår gamla lägenhet. Fick ett samtal från deras chef att dom ville att jag skulle köra tillbaka till lägenheten. Gjorde detta o redde ut problemet. Dom körde till första adressen. Dom börjar lasta ur och ställer lådor mm i porten. En restaurang ägare kommer ut och vill att dom flyttar lastbilen, det blir bråk, och det slutar med slagsmål. Polisen kommer. Alla inblandade förhörs. När den ena killen sitter i polis bilen, flyttar den andra på lastbilen. Bohaget i porten är obevakat. Slutligen blir det uppburet i lägenheten men inte till vinden. Dom kör till nästa adress. Nu hade det gått 9 timmar och alla var trötta. Så jag sa att dom behöver inte bära ner i källaren. Då visste jag inte att dom inte burit upp till vinden på första adressen. Det tog 10 timmar! Vi fortsatte själv att flytta resten och efter ca 1 1/2 vecka upptäcker vi att det fattas 2 lådor. Vi ringer och ringer men det är omöjligt att komma fram. Efter ytterligare dagar mejlar jag dom. Slutligen kommer jag äntligen fram
    På telefon. Får veta att dom haft stora problem med sina telefoner och lite personal. Jag ber om att få komma i kontakt med reklamations avdelning. Får då till svar att man kan inte ringa till dem, man måste mejla. Gör detta och tiden går. Jag ringer igen flera gånger försöker komma i intakt med kvinnan som bokade flytten, det var ju inga problem att få kontakt med henne innan flytten utfördes!! Men nu, går inre att prata med någon ansvarig om problemet. Jag skriver igen och igen. Jag vill ha avdrag för försvinner bohag, och för tjänster som inte blev utförda. Efter flera veckor får jag ett mejl. Då skriver dom att jag hade kontaktat dom försent, 17 dagar. Man har 14 dagar på sig att reklamera. Det visste jag, men, jag kom ju inte fram när jag ringde och när jag slutligen mejlar så får jag bara ett autosvar att dom kontaktar mig. Jag ville prata med någon ansvarig men det är omöjligt. Jag vill inte betala för något som inre blev utfört och jag vill ha ersättning för det försvunna bohaget. Den stunden som den ena killen flyttar lastbilen och den andra sitter i polis bilen, hann det försvinna två flyttlådor med min dotters köks utrustning som var oanvänt. Movinga vägrar att ge oss ersättning, dom tar inget ansvar, dom hör inte av sig , inte ens svar på mejl!!! Fruktansvärt oseriöst!!! Läs mer
  • Josefine H

2019-07-09

Josefine H skrev om Movinga
    Den inledande kontakten var bra och de gjorde ett fint försäljningsjobb för att hjälpa oss med flytt av hela vårt bohag. För att undvika ytterligare kostnader hade vi flera telefonsamtal samt skickade bilder på vårt hem för att medarbetarna på kundservice skulle kunna uppskatta volymen. Trots detta tillkom extra kostnader under flyttdagen. Vi betalade för ett stopp på annan närliggande adress för at hämta upp fyra bildäck men dessa togs inte med. Vi har försökt lösa detta med Movinga och föreslagit att däcken tas till vår nuvarande adress när tillfälle ges (när annan flyttransport åker till vår stad) men Movinga vill inte vara behjälpliga med detta utan hänvisar bara till ett reklamationsformulär där möjlighet till ekonomisk kompensation utreds. Vi fick alltså betala extra för en icke fullständigt utförd flytt och jag kan inte rekommendera Movinga som flytttjänstföretag.

Påkostad musikutrustning försvann under flytten, flyttarbetarna talade knappt begriplig svenska och så inte heller städpersonalen, vilket gjorde kommunikationen mycket oklar under flyttdagen. Detta kan givetvis inte åläggas Movinga direkt, snarare indirekt eftersom detta var en partner som de anlitat. Läs mer
  • 2019-06-28

Anna Maria Elisabet W skrev om Movinga
    Verkligen riktigt usla. Över 7 timmars försening och hela tiden med beskedet vi kommer om en timme. Nonchalant bemötande och ingen backup lösning. Läs mer
  • Jonny E

2019-06-28

Jonny E skrev om Movinga
    Movinga dök inte upp överhuvudtaget på utsatt dag. Vi ringde och påtalade problemet, deras svar att det är vad det är och att de kunde komma två dagar senare. Detta blev naturligtvis en katastrof för både köpare och säljare. Gör er själva en tjänst och undvik detta företag. Läs mer
  • Mathilda F

2019-06-14

Mathilda F skrev om Movinga
    När det blir klydd blir det riktigt klyddigt med movinga som hyr in andra flyttföretag. Vid förhandling med flyttföretaget glömmer de vad jag sagt, tar väldigt lång tid för respons och återkommer inte med någon respons om man inte räknar med att man får en faktura istället för svar. Läs mer
  • 2019-05-23

Ola L skrev om Movinga
    Riktigt uselt rent ut sagt. Skadat kunds möbler och tar inget ansvar.
    Helt oacceptabelt agerande.
    Se upp!!! Läs mer
  • Amanda Marina L

2019-04-12

Amanda Marina L skrev om Movinga
    Flyttpartnern kom för sent och glömde dessutom en hylla som de använt för att ställa upp hissen med. De skulle anlända i den nya lägenheten 7-8 på morgonen två dagar senare. Klockan 8 ringer de och säger att de kommer 11. Eftersom jag har möten att anpassa mig efter säger jag att de inte kan komma tidigare än så, ändå ringer de mig kl 10 och säger att de står utanför dörren. De är klädda i sommarkläder fastän att det är svinkallt i Jämtland, engelskan är undermålig men jag förstår ändå att de blivit felinformerade av Movinga fastän att jag ringt enkomt och frågat om tiden. Kanske skulle Stockholmspojkarna på kontoret bära lite själva istället för att köpa in arbetskraft från Georgien och sedan skylla på dem när de själva inte ens kan ge dem rätt uppgifter? Läs mer
  • 2019-03-03

Birgitta A skrev om Movinga
    De kom 3 timmar senare än den av dem föreslagna tiden, flyttkillarna som också skulle packa köket klagade på att Movinga hade lämnat för lite packningsmat. och när ett soffbord blev repat begärde de att få kvitto på det för att betala skadestånd. Vi har inget kvitto kvar och bordet finns inte att köpa längre, så vi ville få det slipat och lackat. Bordet var gammalt utan minsta repa innan flytten. De frågade hur många kvadrat huset var på och vi svarade 125 kvm i varje plan. Vi hade också köpt flyttstädning men de städade bara markplanet och inte källarplanet, som jag talade om att det fanns när jag gick runt för att berätta vad som inte gick ner i en flyttkartong. Deras flyttkartonger var mycket mindre än en normal kartong. Läs mer
  • 2019-02-21

Amy Hanley skrev om Movinga
    Allt fungerade och gick precis som avtalat. Flyttfirman arbetade snabbt och effektivt, är väldigt nöjd! Läs mer
  • Kathryn Se

2019-02-20

Kathryn Se skrev om Movinga
    Vi var helt nöjda med flytten och vi kan rekommendera vården av Movinga. Läs mer
  • 2019-02-18

Celine Dachs skrev om Movinga
    Allt gick bra från början till slut, både planeringen och utförandet. Flyttgubbarna var supersnabba, samvetsgranna och mycket vänliga. Skulle flytta med dem när som helst igen. Rekommenderar! Läs mer
  • 2019-02-13

Jamie Montgomery skrev om Movinga
    Mycket vänlig personal och bra förberedelser. Teamet var på gott humör och väldigt hjälpsamt. Inga dolda kostnader, inga skador. En lyckad flytt helt enkelt! Läs mer
  • 2019-02-12

Irian Mathies skrev om Movinga
    Jag är väldigt nöjd med hela processen. Fick ett erbjudande jag var nöjd med och flytten utfördes smidigt (packning av möbler, körning till lager, avlastning och placering i förråd). Mycket bra jobb! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte