Alla kategorier Begagnade bilar Västra Götaland Göteborg Netbil i Skandinavien AB

Netbil i Skandinavien AB

Norra Långebergsgatan 3, 421 32 Västra frölunda — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Netbil i Skandinavien AB

• Samuel L
    Samuel L skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Måste tyvärr ge ett riktigt dåligt betyg till Netbil.
    Som tidigare användare skrivit, sälja bilar i dåligt skick till marknadspriser.
    Exempel en Volvo Xc70 2008 med missljud ifrån servo, motor samt problem med växellådan.
    Allt står i deras testprotokoll.
    Jag (vinner) auktionen på 60000kr får ett mail att budet är under reservationdpris.
    Dock ska en säljare inom 1 dygn ta kontakt med mig för att göra klart en affär.

Inget händer, ringer först till netbil personen ifråga borde gå en kurs i kundbemötande.
    Mailar till netbil, får bara ett svar tbx om att leta en annan bil, dom ska ha 75000kr för en bil med dessa fel👎.
    Ok men varför är det ingen som tagit kontakt med mig och berättat det, eller som dom skrev i mailet förhandla sig fram till en affär.

Påtalar lite snabbt att listpriset på en fungerande bil (utpris ligger runt 80-85 beroende på skick).
    Dom har själv i testprotokoll fastslagit reparationer för minst 15-20tkr.
    Sen återstår växellåda mm.
    Plus att deras köpnu var i den samma niveå.
    Då är det ingen ide med auktion.

Tyvärr så är deras kundbemötande riktigt dåligt, dom totalt struntar i att försöka få till en affär, inte alls öppen för förslag.

Sälja bilar på auktion utan garantier till samma pris som seriösa försäljare med garantier är i mina ögon oseriöst.
    Lättare att göra en bra affär med märkesförsäljare direkt.

Så tummen 👎👎 för netbil. Läs mer
  • Ibrahim H
    Ibrahim H skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Jag Köpte en Bil via Netbil.se
    Via deras nätauktion

Jag betalade bilen samma dag som jag vann den,
    Efter ett dygn Så ringde jag och berättade att jag betalade bilen + Avgift & Transport
    Bilen skulle transporteras Från
    Göteborg Netbil Till Stockholm Net bil,
    Patrik Sa till mig Att bilen skulle
    Ta 3-5 Dagar Jag fick vänta
    17 Dagar

Jag blev Bemöt på ett mycket dåligt Sätt, Jag sa till dom Att jag vill häva köpet för det tog 17 Dagar
    Han sa att det skulle ta 3-5 Arbetsdagar

Som sagt så ville jag häva köpet
    Men det fick jag inte sa han med en mycket Otrevlig röst,

Ok Sa jag det tar 2 timmar & 23min
    Med tåg & buss från min destination, Jag frågade om det gick & hämta bilen om tre dagar?
    Han säger NEJ det är fullt du får hämta bilen imorgon Annars kommer vi lämna bilen På en parkering Utan skydd
    Jag Tvingades hämta bilen
    Jag var tvingades ställa in mitt möte med andra kollegor
    Jag var framme, Jag fick inte en kolla på bilen eller provköra
    Jag frågade om jag fick Provköra då säger Dom att det är sent jag skrev under o Allt var klart, Men dom hittade inte nycklarna & Jag var mycket stressad för mina barn väntar i förskolan Jag fick vänta & Vänta & Och dom har Till o Med antecknat detta i deras Tavla
    Jag frågade om dom kunde erbjuda en låne bil eller Hyrbil Då säger dom till mig Du får lösa det det skiter vi i!! Jag tog en taxi
    Och åkte till förskolan
    Jag tvingades äga bilen vänta ytterligare 8 Dagar tills dem hittade nycklarna dom tvingade mig & Hämta bilen

Jag skrev under och fick inte ens provköra Jag blev Mycket besviken & Trött
    Bilen hade massa brister som ej Stog i protokollet

Super Dåliga & Största Skojarna
    Lurar & Tvingar

VARNAS KÖP EJ KÖP FRÅN BLOCKET
    ELLER BILFIRMA MYCKET BÄTTRE Läs mer
  • Andre S
    Andre S skrev om Netbil i Skandinavien AB
    De inte alls seriösa , bilen rykar i motor och slitna bilte och den stor inte i besiktning protokoll , han inte klok, och han har skickat slag avgift,
    Jag ska aldrig köpa bil från de och jag rekommenderar inte hallar.......... Läs mer
  • Sarit S
    Sarit S skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Undvik helst.
    Säljer bilar som seriösa bilhandlare undviker, t ex krockade bilar, tidigare stulna bilar etc. Dålig historik på bilarna. Tar inget ansvar. Budgivningar som inte stannar automatiskt när tiden går ut, utan fortsätter för att trigga upp priset. Kanske bra för den som säljer. Undvik. Läs mer
  • Micke L
    Micke L skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Varning!!! Köpte en saab 95 06:a som rullat 14000 mil. Redan dag 2 kom där ett konstigt missljud som visade sigkomma från lådan. Kontaktar netbil om detta och får till svar att detta inte är något som går uunder mrf garantin och det får man räkna med när en bil gått så långt. Påpekar då att detta inte stod med i varudeklarationen och att den då var felaktig, får till svar att med den attityden kommer du inte långt.. nä varning, läs andras betyg på nätet o välj själv... Läs mer
  • Jake F
    Jake F skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Riktiga skojare och lögnare. Mer oärliga får man leta efter. Säljer bilar de tagit tillbaka (pga många ej åtgärdade fel) utan att fixa dem. Anmälningar finns och vi får se hur länge de får fortsätta. Stackars de som drabbas. Läs mer
  • Lukas L
    Lukas L skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Bra forum att sälja sin bil, trevligt bemötande och enkelt förfarande Läs mer

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Göteborg:

Lena S Lena S tycker:
“Hej! Vid bilköp vänder jag mi...” Läs mer