Netbil i Skandinavien AB

1.5 i betyg av av 15 omdömen

Läs vad 15 kunder tycker om Netbil i Skandinavien AB

• 2020-06-25

JIMMY C skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Netbil är betydligt bättre än ruttna kvd.se som uppträdde hotfullt när man vill få hjälp med ett fel. Läs mer
    hanssonbil i Vänersborg
    4.6 / 5 i betyg — 55 omdömen
    Badge2019
    "Service och förbesiktning. Trevligt bemötande. Jag har de förväntningar att jag kan lita på ett väl utfört arbete, så att jag kan känna"
  • 2020-05-14

Necati K skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Värsta upplevelsen! Jag budade och betalade för en bil. Sedan på plats när jag testade bilen skramlade det från bilen, motorlampan lyste, det rann olja frånn motor, flera bucklor på bilen mm. När jag påtalar detta och säger att jag inte kan köpa denna bil för de i kassan tycker de att jag är otrevlig. Han ber mig gå därifrån. Jag får inte tbx mina pengar och skrotbilen blir kvar där. En hemsk upplevelse. Ärendet är uppe i rättslig instans. Varning för Netbil. Läs mer
  • BO ANDERS B

2020-04-18

BO ANDERS B skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Måste instämma med övriga här om at Netbil är ett riktigt skojarföretag. Det visar sig vara punktering på ett av sommardäcken som följer med bilen jag köpt (21") Jag reklamerar skriftligt och får beskedet att åka förbi en lokal gummiverkstad som dömer ut däcket som icke reparerbart. återkommer till Netbil med resultatet men de vill ha in däcket och se på att laga eller byta till likvärdigt begagnat, Påtalar att däcket är utdömt av däckverkstad men de väljer ändå att laga, MED EN PLUGG UTIFRÅN utan att kontrollera däcket invändigt. Detta är rent trafikfarligt. Lagningen håller inte ens 7 km körning utan står och pyser ljudligt. Som tur är är det bara ett däck och inte hela bilen men är rädd att det kommer bli en lång följetong. Läs mer
    Bilselect
    4.5 / 5 i betyg — 191 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Mycket väl bemött och mottagen, tack för affären"
  • 2020-04-09

Maria S skrev om Netbil i Skandinavien AB
    VARNING! Köp inte bil från Netbil på kungsängen och från Netbil i andra städer. De lurar folk på pengar. Jag köpte en bil från Netbil nov. 2019 utan att bli informerad om att bilen hade mycket rost och hade oljeläckage från oljenivå givaren samt var krockade bil. Jag köpte bilen på 220000kr. över pris. När jag började använda min bil tändes oljelampan. Jag tog bilen till verkstad och det visade sig att bilen hade de felen.
    Anmärkningar från service
    1. Ovanligt mycket rost under bilen (se bilder) både fram och bak
    2. Vänster nedre länkarmbussning trasig - behöver bytas
    3. Ofullständigt utfört tidigare skadereparation (böjd hållare till stötfångare fram samt avgasskyddsplåt på bränsletanken böjd)
    4. Liten oljeläckage från nivågivare (oljenivå givaren behöver bytas)
    Netbils VD Lars Lieberg tyckte att rosten var vanligt för bilen var 7 år gammal och de inte kunde hjälpa mig med något åtgärd. Han sa om du ska byta din bil med en annan bil hos oss, även om du har betalat 220000kr så köper vi din bil på 150000kr pga Coronavirus som gjort att din bisl värde har sjunkit så mycket. De lurar folk på pengar köp inte bil från de. Läs mer
  • 2020-01-08

MOSTAFA G skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Lurendrejeri företag!!
    Köp inte bil från Netbil (Göteborg)om du vill undvika bli blåst och stå utan bil och hålla på med reklamation och oändliga krångel och tjafsa med de.
    Låt dig inte luras av deras priser eller lögnaktiga testprotokoller och beskrivningar. Som andra har skrivit säljer de bilar som seriösa handlare undviker. De skriver inte om alla fel som finns på bilarna och försöker gömma allvarliga fel och hoppas att felen upptäcks efter 6månader eller efter garantitiden.
    Hittar du felen och försöker reklamera så krånglar de till det för dig så mycket de kan.
    Undvik! Undvik! Undvik! Läs mer
    Car 4 Sale
    4.6 / 5 i betyg — 235 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Rekommenderar alla ett besök hos car4sale. Sökte efter ett bra alternativ till vår andra bil och då jag är mkt nöjd med min första volvo ja"
    Kristofer G
  • HENRIK S

2019-12-11

HENRIK S skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Ja vad ska man säga, ingen jag rekommenderar att man handlar bil ifrån. Tyvärr får jag stå mitt kast då jag köpte bilen på distans och osedd. Men lita verkligen inte på testprotokollen då personen som fyllt i mitt protokoll verkar ha suttit och kryssat i på måfå under en kafferast. Säljarna är lätt att kontakta förutom då man köpt bilen och upptäcker fel. Vill dock ge en eloge till Svensk Bilgaranti som verkar vara ett bra företag.

- AC var ur funktion
    - Sentrallåset var trasigt
    - Vinterdäck skulle vara i bra skick; Var ok mönster men kanske 12 dubb på alla 4 däck. Då säljer man inte en bil med dubbdäck.
    - Betydligt mer rost än "Normalt skick"
    - Var varken ordentligt städad eller rekondad. Luktar fortfarande gammal farbror.

Trasigt men håll er undan dessa skojare Läs mer
  • 2019-11-13

Johan Philip Erik P skrev om Netbil i Skandinavien AB
    123456789123456789123456789123456789 Läs mer
  • James P

2019-08-30

James P skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Jag borde ha lyssnat på samtliga omdömen på alla sidor om Netbil. Vilket riktigt lurendrejeri företag!! Läs och döm.

Köpte en begagnad bil på auktion med köp direkt. Gick efter papper från deras egen besiktning och dess protokoll,som nämnde utöver lite små repor, att service lampan lös (fast senaste service var för 600 mil sen!?). Kommer för att hämta ut bilen samt provköra och märker att bilen dels låter lätt märkligt vis gaspådrag samtidigt som den känns lite "orkeslös". Samtidigt lyser felmeddelanden på färddisplayen om 5-6 brister som behöver åtgärdas (olja, filter mm). Pratar med försäljarna om att backa ut från köpet då bilen inte riktigt känns stabil. Blir då hotad med att behöva betala vite på slagavgiften om 3500kr.efter mycket om och men kommer vi överens om att deras verkstad åtgärdar felmeddelande på plats. En timme senare kör jag ut. Nästa dag tar jag en tur till Mekonomen där tekniker bekräftar att stora delar av hela luftinsugssystemet och filter systemen i bilen saknas och är väldigt kritiska. Samtidigt börjar bilen tappa mer och mer kraft i drivlinan (pga att motorn börjar bli igensotad). Åker direkt till Netbil och kräver ett återköp. Mottas med tuff motarbetning och att det inte går.
    Tyvärr har Netbil sålt en bil till mig i okörbart skick där deras egen protokoll inte nämnt något om att vitala delar till bilen fattas och gör den okörbar.
    Blir en lång dialog om att jag har all rätt att reklamera bilen då ni själva har sålt den under fel omständigheter. Säljaren försöker till och med, med att fota bilen och de report och små bucklor som finns på den vid sidan och hävda att jag gjort de!! Och det på de 2 dagar jag hafy bilen stående i ett privat garage! Vilket fult spel! Efter en 30 minuters diskussion beslutar sig säljaren plötsligt och motvilligt att ta tillbaka bilen. Får prata med hams chef och vi skriver under allt. 3 dagar senare har jag fått tillbaka mina pengar! Urdåligt bemötande och riktigt dåligt att sätta kunden i en sån skitdålig sits i fråga om stora summor pengar.

Aldrig mera Netbil då alla omdömen här och på andra sidor stämmer om de. Kanske inte bluff företag men grovt oansvarig försäljning där deras egna tekniker och verkstad är helt med på att lura kunder eller så är de bara totalt okunniga. Att kräva att köpare är experter på bilar och ska veta att en motordel fattas är inget man kan kräva, men däremot att ett testprotokoll från deras egen verkstad ska vara riktigt och inte direkt ett skämt! Läs mer
  • Samuel L

2018-01-04

Samuel L skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Måste tyvärr ge ett riktigt dåligt betyg till Netbil.
    Som tidigare användare skrivit, sälja bilar i dåligt skick till marknadspriser.
    Exempel en Volvo Xc70 2008 med missljud ifrån servo, motor samt problem med växellådan.
    Allt står i deras testprotokoll.
    Jag (vinner) auktionen på 60000kr får ett mail att budet är under reservationdpris.
    Dock ska en säljare inom 1 dygn ta kontakt med mig för att göra klart en affär.

Inget händer, ringer först till netbil personen ifråga borde gå en kurs i kundbemötande.
    Mailar till netbil, får bara ett svar tbx om att leta en annan bil, dom ska ha 75000kr för en bil med dessa fel👎.
    Ok men varför är det ingen som tagit kontakt med mig och berättat det, eller som dom skrev i mailet förhandla sig fram till en affär.

Påtalar lite snabbt att listpriset på en fungerande bil (utpris ligger runt 80-85 beroende på skick).
    Dom har själv i testprotokoll fastslagit reparationer för minst 15-20tkr.
    Sen återstår växellåda mm.
    Plus att deras köpnu var i den samma niveå.
    Då är det ingen ide med auktion.

Tyvärr så är deras kundbemötande riktigt dåligt, dom totalt struntar i att försöka få till en affär, inte alls öppen för förslag.

Sälja bilar på auktion utan garantier till samma pris som seriösa försäljare med garantier är i mina ögon oseriöst.
    Lättare att göra en bra affär med märkesförsäljare direkt.

Så tummen 👎👎 för netbil. Läs mer
  • 2017-12-07

Ibrahim H skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Jag Köpte en Bil via Netbil.se
    Via deras nätauktion

Jag betalade bilen samma dag som jag vann den,
    Efter ett dygn Så ringde jag och berättade att jag betalade bilen + Avgift & Transport
    Bilen skulle transporteras Från
    Göteborg Netbil Till Stockholm Net bil,
    Patrik Sa till mig Att bilen skulle
    Ta 3-5 Dagar Jag fick vänta
    17 Dagar

Jag blev Bemöt på ett mycket dåligt Sätt, Jag sa till dom Att jag vill häva köpet för det tog 17 Dagar
    Han sa att det skulle ta 3-5 Arbetsdagar

Som sagt så ville jag häva köpet
    Men det fick jag inte sa han med en mycket Otrevlig röst,

Ok Sa jag det tar 2 timmar & 23min
    Med tåg & buss från min destination, Jag frågade om det gick & hämta bilen om tre dagar?
    Han säger NEJ det är fullt du får hämta bilen imorgon Annars kommer vi lämna bilen På en parkering Utan skydd
    Jag Tvingades hämta bilen
    Jag var tvingades ställa in mitt möte med andra kollegor
    Jag var framme, Jag fick inte en kolla på bilen eller provköra
    Jag frågade om jag fick Provköra då säger Dom att det är sent jag skrev under o Allt var klart, Men dom hittade inte nycklarna & Jag var mycket stressad för mina barn väntar i förskolan Jag fick vänta & Vänta & Och dom har Till o Med antecknat detta i deras Tavla
    Jag frågade om dom kunde erbjuda en låne bil eller Hyrbil Då säger dom till mig Du får lösa det det skiter vi i!! Jag tog en taxi
    Och åkte till förskolan
    Jag tvingades äga bilen vänta ytterligare 8 Dagar tills dem hittade nycklarna dom tvingade mig & Hämta bilen

Jag skrev under och fick inte ens provköra Jag blev Mycket besviken & Trött
    Bilen hade massa brister som ej Stog i protokollet

Super Dåliga & Största Skojarna
    Lurar & Tvingar

VARNAS KÖP EJ KÖP FRÅN BLOCKET
    ELLER BILFIRMA MYCKET BÄTTRE Läs mer
  • 2017-05-26

Andre S skrev om Netbil i Skandinavien AB
    De inte alls seriösa , bilen rykar i motor och slitna bilte och den stor inte i besiktning protokoll , han inte klok, och han har skickat slag avgift,
    Jag ska aldrig köpa bil från de och jag rekommenderar inte hallar.......... Läs mer
  • 2017-05-16

Sarit S skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Undvik helst.
    Säljer bilar som seriösa bilhandlare undviker, t ex krockade bilar, tidigare stulna bilar etc. Dålig historik på bilarna. Tar inget ansvar. Budgivningar som inte stannar automatiskt när tiden går ut, utan fortsätter för att trigga upp priset. Kanske bra för den som säljer. Undvik. Läs mer
  • 2013-08-20

Micke L skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Varning!!! Köpte en saab 95 06:a som rullat 14000 mil. Redan dag 2 kom där ett konstigt missljud som visade sigkomma från lådan. Kontaktar netbil om detta och får till svar att detta inte är något som går uunder mrf garantin och det får man räkna med när en bil gått så långt. Påpekar då att detta inte stod med i varudeklarationen och att den då var felaktig, får till svar att med den attityden kommer du inte långt.. nä varning, läs andras betyg på nätet o välj själv... Läs mer
  • 2011-09-11

Jake F skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Riktiga skojare och lögnare. Mer oärliga får man leta efter. Säljer bilar de tagit tillbaka (pga många ej åtgärdade fel) utan att fixa dem. Anmälningar finns och vi får se hur länge de får fortsätta. Stackars de som drabbas. Läs mer
    Mariusz K gillar detta
  • 2011-05-13

Lukas L skrev om Netbil i Skandinavien AB
    Bra forum att sälja sin bil, trevligt bemötande och enkelt förfarande Läs mer

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Netbil i Skandinavien AB:

ROSMARIE M ROSMARIE M tycker: