Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Sollentuna Obab Bygg Stockholm AB

Obab Bygg Stockholm AB

Engelbrekts Väg 9, 191 62 Sollentuna — Visa karta

OBAB bygg Stockholm AB grundades 2006 med verksamhet inom bygg, renovering och tillbyggnad. Företaget drivs idag av Per-Anders och Daniel, och tillsammans med arbetsledaren Janne, administratören Sofia och våra duktiga hantverkare jobbar vi hårt för att våra kunder ska bli fullkomligt nöjda. Vi utför renoveringar såväl som nybyggnationer både hos privatpersoner och företag. Vår långa erfarenhet i kombination med ett väl fungerande kontaktnät gör att vi kan tillgodose de flesta önskemål. Skulle vi ändå göra något fel är vi noga med att göra rätt för oss och snarast åtgärda det. Kontakta oss gärna för mer information!

Läs vad 11 kunder tycker om Obab Bygg Stockholm AB

• Mario E
    Mario E skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Varning för Obab! Om ni vill ha en seriös hantverkare för badrum - så skulle jag rekommendera er att kolla vidare.

Anlitade dem för badrumsrenovering 2017. Trevlig och kunnig säljare. Byggare från Polen genomförde arbetet slarvigt. Byggledning var kanppt på plats trots begäran. Varje småsak som inte utrryckligen stod med i offerten tar de gärna extra för trots att vi kommit överens om fastpris. Men det var inte det största problemet. Framförallt var det slutfinish med kakling som de slarvade med. De beskärde kakel med en slö såg som orsakade fula taggiga kanter i hörnen och i nischer. De fogade väldigt brett trots att vi kommit överens om en smal fog. De fick komma igen för att åtgärda mängder med saker bl.a. de taggiga kanterna och då använde de en slipmaskin som repade kakel och orsakde fula märken i fogarna. På frågan om de vill ta ansvar för briserna så säger de blankt nej och vill ha fullt betalt. Har spenderat så många timmar att gå igenom fakturor, ta foton och mejla. Har även fått ta in en annan firma för att fixa till saker som Obab inte vill ta ansvar för - dock kvarstår felen med fogar och taggiga kanter som inte går att göra något åt nu. Det är anmärkningsvärt att ett företag beter sig så. Läs mer
  • Martin R
    Martin R skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Vi anlitade Obab Bygg för att renovera vår 3-rumslägenhet innan inflyttning. Arbetet omfattade nedrivning av vägg mellan kök och vardagsrum, inläggning av parkettgolv i sovrum och kök, byte av socklar, byte av stänkskydd och bänkskivor i kök, samt spackling och målning av väggar och tak i samtliga rum utom badrum. Summerat är vi mycket nöjda med resultatet.
    Vi vill lyfta fram följande punkter som får karaktärisera vårt intryck av Obab Bygg:
    - Professionellt bemötande från första kontakt.
    - Specificerad offert som fick oss att känna oss trygga i vad vi kommit överens om.
    - Utlovade tider hölls.
    - De små anmärkningar vi hade åtgärdades omedelbart. Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Anlitade Obab för målning av några rum och är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Anlitade Obama för att fixa nytt golv och målning! Jätte nöjd! Läs mer
  • Erika W
    Erika W skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Vi anlitade Obab Bygg för att måla i vår bostad och är mycket nöjda med allt.
    - Professionellt & trevligt bemötande från första kontakten, offert, arbete och uppföljning.
    - Bra kommunikation med företaget gällande vad i bostaden som behövde göras., De kom även med förslag på ändringar som jag aldrig själv hade tänkt på.
    - Arbetet utfördes snabbt och effektivt av en mycket kunnig målare. Slutresultatet är över förväntan!
    Vi är verkligen jättenöjda - tack! Läs mer
  • Joanna A
    Joanna A skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Målade om hela lägenheten och fick det kanonsnyggt. Snabb och bra service vid första möte samt uppdateringar under pågående arbete. Trevligt gäng och bra att bolla färgval och ideer med. Klara tidigare än utsatt sista datum. Läs mer
  • Anna
    Anna skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Vi har målat om större delen av våran lägenhet med OBAB och är på det hela mycket nöjda. Trevliga målare och arbetsledare som överträffade sin tidsplan och efterlämnade ett fint resultat. Kom direkt och fixade när det var ett par saker vi saknade. Rekommenderas. Läs mer
  • Agneta Å
    Agneta Å skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Snyggt och proffsigt arbete av trevliga målare o snickare! Läs mer
  • Magdalena L
    Magdalena L skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Vi anlitade Obab för att lägga golvvärme, renovera totalett och hall. Arbetet skulle ta två månader, tog 7 månader. Dålig kommunikation, vi fick agera språkrör mellan cheferna och arbetarna, många arbetsdagar fick vi ta ledigt för att styra upp arbetet. Mycket slarv som gjorde att de var tvungna att komma tillbaka och fixa som de även ville ha betalt för. Vi fick fakturor som inte ens tillhörde oss utan ett annat bygge, arbetarna åkte iväg och handlade material varje dag de var här istället för att bara planera sina inköp, detta tog de också betalt för (ca 2 timmar för varje inköp). Många timmar har vi fått lägga ner på att gå igenom varenda liten faktura och arbetstimmar.

Vi varnar alla för Obab, anlita inte dom. Läs mer
  • Ulf
    Ulf skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Anlitade Obab för att måla om en lgh på 75 kvm. Resultatet blev till slut bra, MEN det var väldigt många saker på vägen som strulade. Chefen på stället som vi kontaktade anlitade en litauisk målarsnubbe som i sin tur hade nån slags arbetsledarposition i förhållande till fyra andra litauer som utförde själva måleriarbetet. Inget fel på de som målade, de skötte sig bra. Men kommunikationen mellan chefen, arbetsledaren och målarna funkade uppenbarligen inte.

* Vi fick återkommande löften om att målningen skulle vara klar efter 8 dagar - det blev klart efter 15 dagar. Och då fick vi löften i stort sett varje dag från dag 7 om att "det blir klart imorgon".
    * De förväxlade färgerna i två rum, så att de var tvungna att måla om båda de rummen.
    * Färgspill på golvet närmast listerna och färgstänk lite här och där på golv, fönster och handtag.
    * De slutstädade inte ordentligt efter sig.
    * Chefen glömde bort inplanerat inspektionsbesök.
    * Allting gjordes värre av att vi skulle flytta in i lgh i fråga dag 8, vilket resulterade i en vecka med kaos

Påpekade alla misstag och fick lite rabatt på slutfakturan, men kändes trots det inte alls värt pengarna. Hade säkerligen gått att hitta några som gjort jobbet snabbare och bättre.

Summa summarum: Obab är inga jag skulle rekommendera att anlita, åtminstone inte för ett målerijobb. Läs mer
  • Kristoffer S
    Kristoffer S skrev om Obab Bygg Stockholm AB
    Vi har anlitat Obab bygg för att renovera vårt badrum vid två tillfällen, först i vår förra lägenhet 2009 och sedan i vår nuvarande lägenhet 2011. Båda gångerna har det skötts väldigt proffsigt med utmärkt resultat! Man kan säkert hitta någon som gör det billigare men det var helt klart prisvärt med tanke på att det kändes seriöst, blev klart inom utsatt tid och med väldigt bra resultat. Läs mer

Bästa byggföretagen i Sollentuna:

Tuna Industriväg 35, 15330, JÄRNA