Optikern i Hofors

Optikern i Hofors

Välkommen till Optikern i Hofors!

På Centralgatan 13 i Hofors hittar du Optikern i Hofors. Med optiker på plats som besitter hög kompetens och har fokus på förstklassig service kan vi hjälpa dig på vägen mot en klarare syn. Genom valfrihet och omtanke är vi säkra på att du ska hitta något som passar dig. Välja bland en rad olika bågar, glasögon och kontaktlinser.

Hos oss kan du hitta en mängd olika märken från kända designers. Alcon, Avizor, Consol, Efva Attling och Levis Eyewear är bara några exempel. Tveka inte att höra av dig till oss om du har några frågor.

Läs vad 186 kunder tycker om Optikern i Hofors 2

2021-06-17
    Är supernöjd, fick sån bra hjälp med att hitta bra glasögon
    2021-06-02
    Köpte nya glasögon och synundersökning. Bra bemötande
    allt till belåtenhet.
    2021-06-02
    Blev väldigt trevligt bemött och fick bra hjälp med bågarna. Det blev perfekta städglasögon. Supernöjd.
    2021-05-31
    Gjorde syntest, mätte tryck i ögonen. Proffsig service, trevligt bemött 👍
    2021-05-20
    Köpte glasögon, bästa bemötande!
    2021-05-06
    Allt ok och jag blev bra bemött hade inga höga förväntningar men det blev bra i slut ändan och hela undersökningen
    2021-04-30
    Bra service. Enkelt och snabbt.
    2021-04-29
    Blev väldigt trevligt bemött då jag var på synundersökningen. Bra hjälp vid val av bågar även om det inte var så jättemånga att välja på.
    Lämnade mobilnummer så de kunde messa när de nya glasögonen hade kommit till butiken men måste ha glömts bort. Ringde efter 2 veckor och frågade om de hade kommit och det hade de.
    2021-04-21
    Jag köpte nya bågar med nytt glas.
    Jag blev bemött väldigt bra.
    Jag trodde inte att det skulle gå så snabbt som det gick.
    Mina tidigare vågar gick sönder och optikern bokade in mig på en extratid för att jag skulle hinna beställa nya glasögon innan påskhelgen. Jag blev väldigt positivt överraskad och tacksam.
    2021-04-08
    Jag gjorde en synundersökning och beställde nya glasögon. Bara positivt att säga. Bra bemötande av båda som jobbade där.
    2021-04-05
    Väl bemött som alltid. Skönt med service på hemorten. Glasögonen är perfekta
    2021-04-02
    Jag köpte en synundersökning. Relativt kort väntetid för att få undersökningstid. Vänligt och proffsigt bemötande.
    2021-04-01
    Jag gjorde syntest för högre behörighet till körkortet och för nya läsglasögon, det som skulle vara bättre är att om man gör test för körkort skall dom kunna skicka det digital och med program för det och inte skicka ett recept på synen. Det tycker dom inte riktigt om på Trafikverket men denna gången gick det bra pga att jag hade gjort ett syntest tidigare som dom kunde jämföra med.

Annars tycker jag det var den mysigaste butiken som man varit inne i och ett proffsigt bemötande. Sedan var det mycket närmare för mig att åka dit.
    2021-03-29
    Synundersökning för skyddsglasögon samt köp av privata glasögon.
    Utmärkt och smittsäkert besök, helt enligt mina förväntningar.
    2021-03-26
    Var ett bra bemötande, och glasögonen verkar fungera bra för mig.
    2021-03-19
    Skulle ha jobbglasögon och fick superbra hjälp.
  • Owe L
    2021-03-15
    Synkontroll snabb å effektiv service.
    2021-03-08
    Mycke bra trevlig personal. Synkontroll
    2021-03-06
    Utprovning av linser. Mycket proffsigt och trevligt bemötande. Första typen linser var inte riktigt bra men då beställde de hem nya. Här är det uppenbarligen viktigt att jag som kund blir nöjd! Det känns tryggt. Min senaste upplevelse hos en annan optiker var den motsatta (sälja så dyrt som möjligt) så jag var lite orolig innan. Nu känns det lugnt.
    2021-03-04
    Jag köpte terminalglasögon, kan bara säga att jag blev väldigt bra omhändertagen av personalen där. Högsta poäng.
    2021-03-03
    Synundersökning jättebra personal.
    2021-02-24
    Synundersökning ..
    Hade brytningsfel och köpte läsglasögon.
    I det stora hela en bra upplevelse
  • Berit Viola R
    2021-02-23
    Hae baea gott att säga om optikern i hofors.
    Bor i valbo men ringer alltid och hör om Erika kan hjälpa mig. Erika är absolut den bästa optikern. Annars skulle jag intev åka 10 mil för att få hjälp.
    Mvh Berit Rosen
    Valbo.
    2021-02-23
    Nya glasögon vanliga och solglasögon.
    Samma bemötande som alla andra gånger
    d.v.s mycket bra .
    2021-02-22
    Gick bra Proffsigt bemötande
    2021-02-19
    Köpte progressiva med tonat glas samt ett par solglasögon för långt håll.
    Blev väl bemött av kunnig personal, som levde upp till mina förväntningar. Enda lilla minuset är att det inte finns rabatter för pensionärer som hos vissa andra kedjor, och jag vill ju helst handla på hemmaplan.
    👍😃
    Hej Anders - och andra som undrar över varför vi inte har pensionärsrabatter. Vi har valt att inte lämna några generella rabatter till vissa kundgrupper, men om man köper ett eller flera extra par glasögon så lämnar vi 50% rabatt på de andra paren (reservglasögon, läsglasögon, solglasögon) Och detta känns mer rättvist då alla kan dra fördel av det erbjudandet - oavsett ålder. Hoppas du förstår vårt resonemang och fortsätter att handla på hemmaplan! :-) Tack för det fina omdömet i övrigt! Mvh Åsa & Erika Optikern i Hofors
    2021-02-18
    Det var mycket bra... Trevlig personal 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
    2021-02-13
    Jag har varit på Hofors optiker för syn undersökning jag tyckte att det gick snabbt och bra.
    2021-02-13
    • Synundersökning
    • Bra bemötande beträffande mig som person och även säkerhetsmässigt med nuvarande Corona pandemi
    • Motsvarade till fullo mina förväntningar
    • Allt fungerade snabbt och bra från första telefonsamtal och till leverans av nya glasögon
    2021-02-12
    Jättebra tillmötesgående,linser glasögon
    2021-02-11
    Hyffsat bra behandling men uppfyller inte riktigt vad som lovades.
    Hej Nadejda, tack för att du tog dig tid att ge ett omdöme. Tråkigt om vi varit otydliga när du besökte oss, välkommen in om du har några funderingar. Hälsningar Åsa & Erika Optikern i Hofors
    2021-02-05
    Trevlig personal & snabb service då jag behövde göra ett syntest omgående!
    2021-02-04
    Köpt nya terminalglaslgon. Blev bra bemött och snabb leverans av glasögonen. Proffsig och trevlig.
    2021-01-10
    Progressiva glasögon, fick bra hjälp. De kunde ha flera olika val men pga av av att de var min anställning som betalade fick jag väldigt få cal av bågar
    Annars mycket bra och provsitta hälp
    2021-01-04
    Gjorde en ögonkoll men behövde inga nya glasögon. Alltid trevlig och glad personal.
    2021-01-02
    Bra bemötande..trevlig personal..
    2021-01-02
    Jag köpte nya glasögon. Det var trevligt bemötande och bra tips och råd
  • Gaby T
    2020-12-31
    Bra bemötande! Fick bra glasögon och så blev jag imponerad av den trevliga butiken.
    En positiv upplevelse!👍
    2020-12-25
    Är mycket nöjd! Kan rekommendera Optikern i Hofors! Proffsigt bemötande
    2020-12-21
    Mycket bra bemötande av personalen. Jag var där för att göra en hälsoundersökning av mina ögon. Tycker att jag fick bra svar på detta, samt ett skriftligt protokoll. Tror att flera skulle behöva göra denna kontroll. Totalupplevelsen hos optikern är mycket bra, återstår att se om min föreslagna behandling hjälper för mina besvär.
    2020-12-10
    Blev väl bemött, trevlig och snäll personal.
    2020-12-07
    Nogrann ögonundersökning och bra service. Rekomenderas
    2020-12-03
    Synundersökning. Proffsigt jobbat. Korrekt och trevligt bemötande. Helt nöjd.
    2020-12-02
    Snabb och trevligt bemötande med justering av glasögonen
    2020-12-01
    Jag skulle dit för att testa ny behandlingsmetod, för att jag haft värk i ögat, sen ett halvår tillbaka, ev p.g.a att jag stuckit mej på ett granbarr, och sökt läkare, men bara fått salvor och tabletter, bl. a trodde de att det kunde vara allergi mot hennafärg sist, men det tror jag inte. Jag vill helst till en ögonläkare för undersökning! Jag skaffade mej nya läsglasögon sist vid optikernesöket! Jag blev väl bemött!
    2020-12-01
    Bra utfört synundersökning. Men för lite utbud av bågar att välja som passar mig.
    2020-11-28
    Jagköpte 1 par vanliga o 1 par läsglasögon som jag är jätte nöjd med. Tyckte det var bra pris för 2 par glasögon 2900 kr då ingick synundersökning Jag blev bra bemött.
    Mvh Charlotte Johansson Hofors
    2020-11-26
    Synundersökning samt köp av nya glasögon. Jättebra service och trevlig personal
    2020-11-06
    Köpte nya glasögon,som jag hämtade.
    Blir alltid bra bemött och personalen är trevliga och mycket kompetenta .
    2020-11-02
    Nya glasögon. Bemötande är väldigt bra.