Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Göteborg Original Rep & Bilvård

Original Rep & Bilvård

KLANGFÄRGSGATAN 1, 426 52 Västra frölunda — Visa karta

Varmt välkommen att lämna in bilen hos Original Rep & Bilvård. Vi tar väl hand om den!
Enedalsgatan 11, 50452, BORÅS
Mekonomen Borås City
Iwona G:
Alltid trevlig personal med super bemötande 😀 Aldrig nån trabel eller konstigheter, är jätte nöjd med 👍

Bilverkstäder nära Original Rep & Bilvård:

E A Rosengrens Gata 13, VÄSTRA FRÖLUNDA
Sverker N:
Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Man känner att de gör det som skall göras och inte så mycket de kan för att få ut mer, man li...

Otto Elanders Gata 4, VÄSTRA FRÖLUNDA / GÖTEBORG
Raine Å:
Tyvärr inte full pott. Jag bad om info om misstänkt oljeläckage. Jag fick inte ens en kommentar om vad som kan vara orsaken.

August Barks Gata 23A, VÄSTRA FRÖLUNDA
Med 20 års erfarenhet i branschen erbjuder vi bilservice där vi strävar efter 10... Läs mer ›
Anders H:
Jag har anlitat Linnéstadens bilservice i nästan 20 år för service o reparationer. Jag har det största förtroende för dem - de byter det som...

Fiskhamnsgatan 6, Göteborg
Varmt välkommen till Fryshusets Bilverkstad, Nöjd kund är vår trygghet! Läs mer ›
Carola S:
Bra service. Trevlig personal.

Läs vad 9 kunder tycker om Original Rep & Bilvård

• B. Z
    B. Z skrev om Original Rep & Bilvård
    VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Fick ett Lets Deal erbjudande för halva priset för ett däckbyte, vilket sedan visade sig att Lets Deal priset var deras ordinarie pris!!! Kom utan tidsbokning, skulle vänta i 30 min. enligt den unge chefen, men väntade i hela 2 tim.!! Vi var flera som väntade i en skinnsoffa på ett iskalt provosoriskt kontor. Observerade genom kontorsfönstret att alla däckbyten gick oprofessionellt till. När däcken monterades med högtrycksverktyget så drogs det aldrig efter för hand när bilen stod på marken igen och lufttrycket kontrollerades aldrig!! Livsfarligt, när däcken har tappat luft efter en säsongs förvaring! Det kördes över slangar och kunders bagagemattor som var utsprida på golvet. Efter 2 tim väntetid var det dags för min bil. En vänlig ung kille, som knappast förstod svenska påbörjade arbeitet på min bil. Jag var tvungen att kolla att det blev rätt däck på rätt sida etc. Det pumpades pngen luft i däcken, dvs. trycket kontrollerades inte, vilket är en självklart att det ska kontrolleras!! När han sedan villle sätta på navkapslarna efter tryckluftsskruvningen och bilen fortfarande var upphissat, så räckte jag honom min bultdragare och sade att han skall sänka bilen till marknivå och dra efter bultarna för hand. Han frågade sin chef om han fick göra det. Chefen skällde, att de inte drar efter de för det priset, då skulle jag betala 50 kr till!!!! Jag krävde att han skulle göra det, då deras arbetssätt är en säkerhetsrisk och att jag inte kan ge honom ett positivt odöme om han struntar i det. Hans svar var att han skitar i alla omdömmen som skrivs. Då tog jag mitt verktyg och drog åt bultarna själv, som delvis var lösa!!! Vilken läcker Kundservice!!! En hjulsida var felmonterad, den fick tas av och sättas på igen. Jag fick åka till nästa bensinstation och fylla på luft i alla däck!! Aldrig mera! Monteringskillen, som knappast kunde svenska var vänlig och försökte att sköta sitt jobb, men jobbade under slavliknande förhållanden, där han varken fick tänka eller agera själv! Chefen försvann och erbjöd inte heller något kvitto för däckbytet.
  • Jessica
    Jessica skrev om Original Rep & Bilvård
    Köpte däckbyte på let's deal hos dem. Kom dit och tyckte d var skit dålig service. Han sa ca1 timma och när jag kommer tillbaka när det gått mer så är det ännu mer kö och dem verka inte ha nått kösystem alls och jag fick inget bemötande över huvudtaget. Sluta med att jag åkte därifrån och fixa det på annat håll. Kommer aldrig komma dit igen.
  • Robert C
    Robert C skrev om Original Rep & Bilvård
    Slog till på ett Däckbyte via Let´s Deal..
    På Bilderna ser det väldigt fint o städat ut.. Gjorde bytet en Lördagmorgon och det var 7 som var
    där och arbetade, 2 st kunde svenska. Blir lite svårt med kommunikationen och det kändes väldigt
    svajigt vid bytet. När jag väl lämnar Verkstaden så ser jag att det ena däcket har extremt lite luft..
    Ingen som sa till om det!... Tur var väl att det fanns en mack ca 300 m därifrån och att JAG var Uppmärksam.
    Jag ska ha 2,5 i lufttryck på dem, ett sommardäck hade bara 0,6 ?!!

Väljer en annan Verkstad nästa gång då de inte gav ett seriöst Intryck...
  • Anders N
    Anders N skrev om Original Rep & Bilvård
    Lämnade in bilen för stortvätt och vaxning. Fälgarna var fortfarande en hel del skit kvar på, hela instrumentpanelen var orörd och det var vaxrester kvar på bilen. Verkar ha haft alldeles för bråttom.
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Original Rep & Bilvård
    Okej. Vi lämnade in bilen en fredag för storservice och lovades att den skulle vara klar att hämtas klockan 16 dagen efter. När vi återkommer på lördagen så har de inte ens börjat. Vi blir lite irriterade och bestämmer oss för att ta hem bilen över helgen och återkomma på måndag.
    När vi går ut till bilen är den för det första olåst (!!) och en väska som vi lämnat i bilen borta! Vi går in igen och frågar vart den är och de har ingen aning, de påstår att vi tog med den dagen innan, vilket vi INTE gjort. Efter många om och men får chefen rycka in och han beklagar sig men är fortfarande tveksam om det någonsin vart en väska i bilen. Jag ifrågasätter varför bilen ej var låst och poängterar att vi lämnade över bilnycklarna i förtroende till dem. Han förklarar att de aldrig låser bilarna för det händer ju aldrig något här. Det är ett säkert område. Men problemet kvarstår ju, Vart är vår väska??
    Han erbjöd sig att fixa med polisanmälan osv men vi fick inget direkt svar varför de agerat på ett sådant oproffisionellt vis. Vi lämnar lokalen besvikna och berättar att vi ej återkommer på måndag, för att det inte känns bra för oss.
    Där trodde vi att helvetet var över, men när vi sedan sätter oss och startar bilen är tanken tömd. Från halvtank till tomt. Så fick vi köra på gaserna och startmotorn till närmsta mack.

De kan säkert byta däck och tvätta. Men vem kan inte det?

/Förtvivlad föredetta kund
  • Tobias J
    Tobias J skrev om Original Rep & Bilvård
    Väldigt trevliga killar! Byte och balansering av däck, däckförvaring samt en tvätt. Åkte förbi, fick tid direkt och ca. 15-20 min senare var allt klart. Väldigt bra priser. Kan starkt rekommendera dem!
  • Lars J
    Lars J skrev om Original Rep & Bilvård
    Trevligt bemötande och snabbt jobb.
  • Anne R
    Anne R skrev om Original Rep & Bilvård
    trevligt bemötande serviceminded bra arbete
  • Fay K
    Fay K skrev om Original Rep & Bilvård
    Ett mycket trevligt bemötande o ett snabbt,proffessionellt toppjob med bra priser.Jag rekommenderar varmt ett besök på Original Rep.& Bilvård. Fay Käck Lidström

KLANGFÄRGSGATAN 1, 426 52 Västra frölunda