Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Farsta Tallkrogen Öst Bemanning AB

Öst Bemanning AB

Victor Balcks Väg 102, 122 40 Enskede — Visa karta

Vi erbjuder flytt i Stockholm, Sverige och EU samt flyttstädning med Nöjd-Kund-Garanti. Välkommen!

STÄD
Så fort utrymmet tömts på möbler kan vi på Öst Bemanning börja flyttstädningen. Vi har med oss egen utrustning och du slipper helt fundera över städningen. När arbetet är klart görs en avsyning och vi åtgärdar om det är något vi tycks ha missat, utan extra kostnad.

Vi erbjuder andra städtjänster åt privatpersoner, såsom storstädning och regelbunden hemstädning, i samarbete med våra underleverantörer. Vi utför även städning vid kontorsflytt samt vid byggen, dessa uppdrag omfattas dock inte av RUT-avdraget.

FLYTT
Vi utför all typ av flytt inom Sverige och EU. Ska ni flytta långt kommer vi gärna ut och besiktigar ert bohag samt ger er ett fast pris för hela flytten. Önskas en totallösning med packning, utkörning av flyttkartonger och extern magasinering erbjuder vi det också.

Vi har kylaggregat och kan ta tempererade transporter ned till +1 grad och vi hjälper även till vid tunga lyft, såsom piano, kassaskåp eller SPA-bad.

Läs vad 45 kunder tycker om Öst Bemanning AB

• Giorgio B
    Giorgio B skrev om Öst Bemanning AB
    Punktliga och snabba, och till ett mycket bra pris.
  • Linda P
    Linda P skrev om Öst Bemanning AB
    Rekommenderar Öst Bemanning då de utförde både packning, flytt och städ för oss utan krångel. Vilka grabbar! Bra jobbat och bra priser! Har redan rekommenderat er till vänner och bekanta. Inget har gått sönder och lägenheten de lämnade var skinande ren. Tack Kjell och alla andra inblandade för bra kommunikation. Nästa gång ska vi definitivt anlita er igen och förhoppningsvis går nästa soffa in i hissen så att ni slipper bära upp den för 4 trappor!

Med vänlig hälsning, Linda P
  • Tom W
    Tom W skrev om Öst Bemanning AB
    Fick mycket bra och snabb hjälp trots att vi var ute i sista sekund. Två trevliga kollar, som varit riktigt effektiva och snabba. Allt kom fram helt och gick mycket smidigare än vi kunnat ana, kan rekommenderas!
    2017-09-03 Kjell P svarar Tom W
    Tack för det omdömet Tom
    Kjell Palmberg
  • Matz R
    Matz R skrev om Öst Bemanning AB
    Allt som börjar så bra sluta i ett företag som inte verkar vara vana vid hur man utformar en offert/räknar ut det och står vad man skriver i en offert.

Arbetet var inte dom själva som gjorde, så kan inte ge dom betyg för det alls.
    Men det som stör mig mest är att man får en offert på ett jobb som dom ska göra sen att dom räknar fel, blir mitt problem. 10 timmar innan dom ska göra jobbet, får vi reda på extra kostnader som tillkommer som deras säljare "missat" att nämna. Så istället för att stå för att dom har gjort fel och ta den kostnaden så får vi info att vi kan avboka. (Men vilket företag skulle vi hitta att anlitat istället, med 24 timmar före flytt?) men nej, så när ni nu ska använda detta bolag så fråga en extra gång att "offerten" är deras slutliga besked så det inte tillkommer avgifter de "missat att nämna".

Värt att nämna är att städaren som gjorde jobbet åt dom (personen som dom hyrt in för att göra deras jobb) tog jobbet utan att ta betalt för dessa extra kostnader som företaget nu lagt till på offerten. Enligt städaren skulle dessa extra kostnader makuleras, men nej ändå får vi en faktura MED dessa extra avgifter som företaget vägrar att ta bort.
    2017-08-04 Kjell P svarar Matz R
    Tyvärr så måste jag säga att du hittar på allt och inget du skriver stämmer med verkligheten, Jag har innan städjobbet förtydligat att min säljare missat att informera er om resekostnad 400:- Stockholm-Uppsala som är 140 km tur och retur. I alla våra flyttjobb som sträcker sig utanför kranskommuner till Stockholm debiterar vi en timmes fram/hemkörningsavgift vilket de flesta firmor gör även för närtransporter inom Stockholm vilket vi alltså inte gör. Vår underentreprenör Rega Städ har självklart tagit betalt för bränsle och vad du fått dessa uppgifter ifrån att de inte gjort det vet jag inte, det är en fullständig lögn eller en missuppfattning. Att kritisera detta tenderar att vara oseriöst, det förstår vem som helst att resekostnad på 140 km är rimlig. Vi har inte tvingat på er denna tjänst utan erbjudit en kostnadsfri avbokning dagen innan. Håll er till sanningsenliga uppgifter nästa gång ni kommer med kritik vänligen. Till slut: Arbetet var vårt, vi är huvudentreprenör och det är med oss som ni har avtal och ingen annan. Fanny har dagen innan OK:at i SMS resekostnad med 400:- och försöker sen ta tillbaka detta när vi gjort jobbet! Vad är det för beteende kan man fråga sig?

Mvh: Kjell Palmberg
    2017-08-04 Matz R svarar Kjell P
    Åter igen hade ni räknat rätt hade ni aldrig fått arbetet, sen skiter jag i vad det står på er webbsida,

Istället för att rygga sin offert, det är därför vi har offert för vi ska kunna gemföra, så funkar det i min Bransch..
    men du ska få din reseersättning, du lär ju behöva den
    2017-08-04 Matz R svarar Kjell P

men du ska få din reseersättning, du lär ju behöva den
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Susanna B
    Susanna B skrev om Öst Bemanning AB
    Bra bemötande och väl utfört arbete.
  • Lovisa W
    Lovisa W skrev om Öst Bemanning AB
    De var mycket proffsiga och snabba. Kan verkligen rekommendera dom!
    2017-07-13 Kjell P svarar Lovisa W
    Tack så mycket för det vänliga omdömet Lovisa
  •  hans W
     hans W skrev om Öst Bemanning AB
    Det fungerade utmärkt vår flytt, toppen personal.
    2017-07-12 Kjell P svarar  hans W
    Tack Hans, det var trevligt att höra att du blev nöjd med flytten Saltsjöbaden-Rindö
  • Derya K
    Derya K skrev om Öst Bemanning AB
    Toppen service. Rekommenderas varmt!
    2017-07-12 Kjell P svarar Derya K
    Tack Derya...
    Jari Åman
  • Linda N
    Linda N skrev om Öst Bemanning AB
    Riktigt bra service från första samtalet till avslutande kontakt! Bra flyttkillar som fixade allt, packade bra och inte en enda trasig sak! Bra bemötande från både arbetarna och chef!
    2017-07-10 Kjell P svarar Linda N
    Tackar för det goda omdömet Linda
    Mvh: Jari Åman
  • Eva F
    Eva F skrev om Öst Bemanning AB
    Offert kom till mig och jag blev uppringd, hela tiden har vi haft en tät kontakt och både uppföljning och ändringar har fungerat smärtfritt, professionellt och på allra bästa sätt.
    Själva flytten fungerade smidigt, perfekt och utan något som helst missöde.
    Det bästa jag kunde tänka mig
    2017-07-10 Kjell P svarar Eva F
    Underbart med trevliga omdömen Eva!
  • Laila A
    Laila A skrev om Öst Bemanning AB
    Vi fick hjälp med flytten av hela bohaget till vårt ny hus. Allt flöt på fantastiskt bra från första kontakten tills allt var klart. Killarna som bar och lastade alla möbler var väldigt duktiga och mycket hjälpsamma. Ingenting gick sönder eller ens skadat och vi fick hjälp att skruva ihop möblerna som vi skruvat isär. Jag kan varmt rekommendera Öst bemanning.
    2017-06-09 Kjell P svarar Laila A
    Tack för det fina omdömet Laila!
  • Eiman H
    Eiman H skrev om Öst Bemanning AB
    Väldigt bra och smidigt flyt och duktiga arbetare. Allt gick snabbt.
    Kommer att anlita er nästa gång vi flyttar.
    Eiman
    2017-06-09 Kjell P svarar Eiman H
    Trevligt att höra Eiman!
    Ha det bra i Huddiksvall
    Öst bemanning ab
  • Marina S
    Marina S skrev om Öst Bemanning AB
    Jag beställde flyttbil och en flyttkille. Mannen som körde lastbilen var otroligt proffessionell, lugn, organiserad, och omtänksam mot både mig och varsam mot mina saker. Han var sansad och samarbetade med alla mina vänner som hjälpte till oxå.Han pusslade så att hela mitt bohag fick plats på en och samma vända. Inget gick sönder, ja inte ens en rispa/märke på nåt. Superbra hanterat. Jag kan varmt rekommendera detta bolag. Tack för att jag kände mig trygg med er.❤️
  • Lena L
    Lena L skrev om Öst Bemanning AB
    "Våran flytt kunde inte ha gått smidigare. Mycket bra kommunikation och information inför flytten, förberedelser med packning av kök och ömtåliga möbler samt genomförande fungerade mycket bra. Personalen sociala och trevliga och inga problem alls från start till mål . Kan varmt rekommendera dem och kommer ringa dem igen nästa gång vi flyttar."
    fam Larsson
  • Johan H
    Johan H skrev om Öst Bemanning AB
    Dök upp i tid. Jobbade på utan att klaga :). Många rökpauser och det gick långsamt att få in flyttlasset i bilen.
  • Felicia A
    Felicia A skrev om Öst Bemanning AB
    Inte bra. Oproffsiga och sena. Långsama ochoförsiktiga. Rekomenderas inte
  • Amir A
    Amir A skrev om Öst Bemanning AB
    Bemötandet väldigt bra och pedagogsikt
  • David S
    David S skrev om Öst Bemanning AB
    Bra bemötande och dom fick jobbet gjort.

Det var en stor flytt och packning erbjudes. Jag rekommenderar dom för flytten men packningen känner jag att vi skulle gjort själva
  • Anneli N
    Anneli N skrev om Öst Bemanning AB
    Jätte trevliga och bra...............................
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Öst Bemanning AB
    Allting fungerade perfekt! Från bokningen till flytten var klar. Snabba och effektiva flyttkillar som skötte allt enligt mina önskemål. Väldigt nöjd!
  • Eva H
    Eva H skrev om Öst Bemanning AB
    Allt fung bra. Trevligt bemötande.
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Öst Bemanning AB
    Bra bemötande.
    Köpt flytt och flyttstädning. Flyttstädningen fick högt betyg av den anställde hos hyresvärden som besiktigade städningen.
    Flyttkarlarna var i mina ögon lite oeffektiva, hela flytten tog över 11 timmar.
    Mycket bra var att jag fick hjälp att köra skräp till ÅVC. Tyvärr följde lite för mycket med dit. Allteftersom jag kommer i ordning i nya lägenheten så saknas en del saker.
  • Helena N
    Helena N skrev om Öst Bemanning AB
    Väldigt serviceminded och trevliga. Flytten gick snabbt och smidigt!
  • Johan S
    Johan S skrev om Öst Bemanning AB
    Jättebra - inga problem. Flexibel inställning också. Sånt är viktigt i stressen :-)
  • Ida L
    Ida L skrev om Öst Bemanning AB
    Är supernöjd och kan varmt rekommendera företaget.
  • Sinan C
    Sinan C skrev om Öst Bemanning AB
    Helt ok! Punktliga och trevliga. Bemöter ens önskemål.
  • Linus B
    Linus B skrev om Öst Bemanning AB
    Bedrövligt. Företaget levererade inte som överenskommet och när man försökte inleda en dialog för att lösa de problem de orsakat möttes man av direkta hot.
  • Lars-erik F
    Lars-erik F skrev om Öst Bemanning AB
    Öst Bemanning förstod inte instruktionerna om var möblerna skulle hämtas (två adresser). Vi hade både skrifligen och muntligen beskrivit var möblerna skulle hämtas och fått ok på det från arbetsledaren. Det var två flyttkarlar som kom varav den som var bäst på att flytta inte kunde svenska. Den andra flyttkarlen bar en kartong i taget istället för att använda pirra (pirra fanns). Vi åkte samtidigt från avflyttningslägenheten till den nya lägenheten. Vi väntade en timma på att de skulle dyka upp i den nya lägenheten. Vi vet ej var de varit den timman som de varit borta och de hade inte hämtat möblerna från lägenhet nr 2 (soffa plus fåtölj). Eftersom de inte hade hämtat soffan och fåtöljen fick de lasta av möblerna från första hämtningen och sedan åka tillbaka och hämta soffan från lägenhet nr två. Det innebar en fördyring av flyttningen. Vi pratade med deras chef 4-5 ggr för att få besked om vart flyttbilen tagit vägen men fick inget klart besked. Sen kände vi oss lurade vid betalningen men vi struntade i det för vi ville inte ha något mer med dom att göra!
    2017-05-01 Kjell P svarar Lars-erik F
    Beklagar Lars-Erik, Ibland gör vi inte bra ifrån oss, det är bara att konstatera oavsett anledning så blir det ibland dominoeffekter på kunder som kommer efter när det uppstår problem...

Mvh: Kjell
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Öst Bemanning AB
    Kändes inte bra med denna firma möbel gick sönder och fick ingen hjälp från företaget med ptgärd
    2017-04-24 Kjell P svarar Ingrid W
    Hej Ingrid,
    Vi förslog att du kontaktade någon firma som kunde sätta fast benet på möbeln och att du debiterade detta...
    Mvh: Kjell
  • Katarina T
    Katarina T skrev om Öst Bemanning AB
    Hej,
    Öst Bemanning var snabba på att svara men i övrigt var kontakten knepig. De uppfyllde inte de specifika önskemål vi hade kring flytten som de lovat att de skulle uppfylla ( och som också var själva anledningen till att vi valde dem till att börja med). Flyttstädningen som de genomförde var dessutom under all kritik: det var massa smuts kvar på flera håll i lägenheten efter att de var klara. Själva flytten, dvs bärandet och transporten av bohaget, gick dock bra vilket är anledningen till att jag inte ger dem minimum betyg.
    2017-04-24 Kjell P svarar Katarina T
    Om vi ska vara uppriktiga Katarina så erbjöd Öst bemanning AB kompletterande städ men du tackade dock NEJ....
    Kjell / Arbetsledare
  • Lars-göran J
    Lars-göran J skrev om Öst Bemanning AB
    Allt fungerade bra. Från leverans av lådor till att släpa på exceptionell tunga och skrymmande möbler. Vi kände att vi fick bra kontakt och att killarna var seriösa. Inga större skador som normalt sker vid flytt, bara ett nattduksbord som kraschade. Företaget packade också glas och porslin helt tillfredställande.
  • Madeleine K
    Madeleine K skrev om Öst Bemanning AB
    Oförsiktig med mina möbler vid nerbärning till bil och många hade skador efter flytten.
  • Annika N
    Annika N skrev om Öst Bemanning AB
    Fick för få flyttkartonger, fick inte plats med alla möbler, lastbilen gick sönder och urlastning skedde sent på kvällen och vi själva var tvungna att hjälpa till att lasta av för inte hålla på hela natten, aldrig tal om kompensation.
  • Peo S
    Peo S skrev om Öst Bemanning AB
    Jag fick den aktuella flyttdagen lite kris med kontanter. Två flinka killar kom ändå, lastade och körde flyttlasset till Borlänge. Under dagen fick jag en kredit av Nordea så jag kunde betala när lasset var lossat. Inget trasigt.
    Öst Bemanning rekommenderar Jag.
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Öst Bemanning AB
    Fruktansvärt dåligt företag med urusel kundkontakt och dem slog sönder flertal saker och gjorde sönder flera möbler med vägrade stå för ersättning. Ingen koll på vem jag var som kund och blandade ihop mig med andra kunder gång på gång. Fruktansvärt otrevliga!! Jag skulle aldrig rekommendera detta företag.
    2017-04-17 Kjell P svarar Caroline F
    Ja, det är tur att din flytt inte är representativ för vår verksamhet utan var ett undantag då vi hade flera flyttar denna dag och hade bortfall med personal, dock kom du med reklamation efter 6 månader efter att ett annat flyttföretag gjort din delflytt 2 till Norrtälje. Vi gjorde också ett avdrag på din flyttstädning efter din egen rättelse. Vi beklagar och konstaterar ännu en gång att vi inte är bättre än vår senaste flytt.

Kjell Palmberg
  • Ingemar M
    Ingemar M skrev om Öst Bemanning AB
    Flytten motsvarade våra förväntningar och de utförde vad som var lovat
  • Gun L
    Gun L skrev om Öst Bemanning AB
    Har bara positiva upplevelser av företaget. Snabb och bra service.
  • Leif L
    Leif L skrev om Öst Bemanning AB
    Företaget har varit punktligt och haft vänligt och kunnigt bemötande
  • Maria H
    Maria H skrev om Öst Bemanning AB
    Obeskrivligt nöjd. Proffsionell utförare. Gick utomordenligt bra med allt under min flytt. Hissen gick sönder under flytten från gamla lgh men inget som stoppade flyttkillarna dom tog det med ro och ett leende på läpparna och bar ner grejerna via trappen. Det tog den tid det skulle ta och inget krånglade. Rekommenderar detta företag nu till alla jag känner och ja, jag kommer välja Östbemanningen om jag ska flytta igen. Stort tack ännu en gång till flyttkillarna!!!
  • Jan L
    Jan L skrev om Öst Bemanning AB
    Fakturan visade sig inte stämma med orderbekräftelsen.
    Det strulade med ersättningen för flyttskador samt upphämtning av hyrda kartonger.
    Allting ordnade upp sig med tiden, men det tog en massa ork, energi och tid från min sida för att få det rätt.
    2017-04-06 Kjell P svarar Jan L
    Vi beklagar tidsfördröjning m.m. Jan, vi är ibland arbetsbelastade och saker hamnar mellan stolarna, men vi försöker göra rätt för oss vid flyttskador. Normalt brukar alltid våra offerter stämma med fakturering då vi normalt tillämpar löpande räkning vilket ibland kan vara svårt att uppskatta på förhand.
    Mvh: David Palmberg
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Öst Bemanning AB
    Mycket nöjda med dom bra service en smidig flytt
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Öst Bemanning AB
    Hej,
    Stort tack för den smidigaste flytten hittills!
    Snabba, effektiva killar och inte en skråma på en enda grej!
    Kommer att rekommendera er firma till flyttande vänner!
  • Tina A
    Tina A skrev om Öst Bemanning AB
    Ingen seriös flyttfirma. Jag avråder alla att använda detta företag.
    2017-04-08 Kjell P svarar Tina A
    Med all respekt Tina, detta handlar mer om personkemi än att Öst Bemanning AB gjorde ett dåligt jobb. Killarna utförde flyttjobbet och du anförde saker som att flytten tog tid trots att du visste om svårigheter med parkering etc i city där flytten genomfördes. Vi är medvetna om att ingen flyttfirma är bättre än den senaste flytten och vi vill hänvisa till att flertalet kunder är nöjda med oss.
  • Arne S
    Arne S skrev om Öst Bemanning AB
    Mycket bra och pålitlig. Trevlig och bra personal. Inget tjafs.
  • Remus L
    Remus L skrev om Öst Bemanning AB
    Proffsiga, snälla och snabba..ett fint grupp

Victor Balcks Väg 102, 122 40 Enskede