Alla kategorier Sotare Stockholms län Stockholm Södermalm Peter Sotare AB

Peter Sotare AB

Blekingegatan 67, 116 62 Stockholm — Visa karta

Peter Sotare - en modern sotare i Stockholm.

Idag fokuserar vi mest på ventilation och att se till att inomhusklimatet är bra för dig och din bostad. Vi utför främst obligatorisk ventilationskontroll (OVK) i alla typer av bostäder och även andra utrymmen som kräver bra ventilation, t.ex. tvättstugor.

Även om OVK tar mycket av vår tid i anspråk sotar och besiktar vi självklart fortfarande kakelugnar och öppna spisar vid behov!

Genom att prenumerera på våra tjänster håller vi koll på när din bostad eller eldstad behöver kontrolleras för att minska brandrisk och förebygga problem.
Mån: 07:00-15:30
Tis: 07:00-16:30
Ons-Tor: 07:00-15:30
Fre: 07:00-12:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 79 kunder tycker om Peter Sotare AB

• Susanne E
    Susanne E skrev om Peter Sotare AB
    Behövde rådgivning efter genomförd OVK. Fick trevligt och kompetent bemötande och fick mycket bra vägledning och hjälp! Läs mer
  • Marika J
    Marika J skrev om Peter Sotare AB
    Säljaren på Petersotare var snabb med att boka in offertmötet, som de tog betalt för (5000kr). Åtgärdade inget.
    Stor besvikelse.
    Rekommenderar att du anlitar ett annat företag som kan kommunicera proffsigt. Läs mer
    2018-06-15 Peter Sotare AB svarar Marika J
    Hej Marika, jättetråkigt att du är besviken!
    Har nu läst mailkonversationen mellan dig och vår kundtjänst. Kontaktar dig under dagen och försöker reda ut vad du anser varit otydligt. /Mvh Emil
    2018-06-15 Marika J svarar Peter Sotare AB
    jag föreslår att du talar med din säljare.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Cecilia D
    Cecilia D skrev om Peter Sotare AB
    Snabb återkoppling, seriöst utfört arbete och trevligt bemötande. Vi fick lära oss mer om hur Ovk utförs o hur vårt hus med självdrag fungerar. Vi är helnöjda. Läs mer
    2018-05-14 Peter Sotare AB svarar Cecilia D
    Superkul att ni är helnöjda!! Tack Cecilia för en jättefin rekommendation!
  • Kurt W
    Kurt W skrev om Peter Sotare AB
    Bra, snabba, punktligt, effektiva.
    sotarna var trevliga att ha göra med och allt gick snabbare än beräknat. Läs mer
    2018-05-09 Peter Sotare AB svarar Kurt W
    Det var riktigt gott att läsa detta!! Ska vidarebefordra till alla berörda. Tack Kurt för en riktigt fin rekommendation!
  • Inge B
    Inge B skrev om Peter Sotare AB
    Ganska ny kontakt. Har anlitat Peter Sotare för att rengöra ventilation, göra OVK-besiktning. Och går nu vidare med att lösa tätningsproblem i ventilationen. Bra koncept och med klara och raka besked. Det enda negativa är lite problem med tidspassning när man skall ta emot nycklar till lägenheter Läs mer
    2018-05-09 Peter Sotare AB svarar Inge B
    Tack Inge för fin rekommendation!! Ja, nyckelhantering är alltid en utmaning. Vi tar till oss dina synpunkter angående tidspassningen, tack!
  • Therese J
    Therese J skrev om Peter Sotare AB
    Super bra.
    Vi blev väldigt väl bemötta och fick den hjälp vi behövde, hade en ganska tajt tidsram men det löste sig.
    Bra kontakt med sotarna och även kontorspersonalen som kommunicerade kring möten och fakturor. Läs mer
    2018-03-28 Peter Sotare AB svarar Therese J
    TACK! Kul att höra att du är nöjd med oss. Ska sprida detta på fikarasten :)
  • Hans K
    Hans K skrev om Peter Sotare AB
    Bra bemötande.
    Bra med ett företag som kan utföra samtliga besiktningar. Läs mer
    2018-03-28 Peter Sotare AB svarar Hans K
    Tack Hans för finfin rekommendation!! Välkommen åter.
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Peter Sotare AB
    Trevliga, effektiva och proffesinella! Läs mer
    2018-03-28 Peter Sotare AB svarar Tobias S
    Åh vilken toppenrekommendation!! Tack Tobias!
  • Jesper L
    Jesper L skrev om Peter Sotare AB
    Mycket trevligt bemötande.
    Tyvärr hade vi inte fått reda på att dom inte fick klättra upp i vår skorsten ombord på fartyget.
    Så sotning blev endast genomförd nedifrån. Läs mer
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Peter Sotare AB
    Byte av fläkt i kök. Ett första besök och ett för installation. Trevligt och kunnigt bemötande både i växel, av säljare och montörer.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2017-11-16 Peter Sotare AB svarar Elisabeth K
    Tack Elisabeth för kanonrekommendation!!
  • Sebastian V
    Sebastian V skrev om Peter Sotare AB
    Kom på tid, ringde innan, utförde jobbet som var beställt. Mycket nöjd. Läs mer
    2017-11-15 Peter Sotare AB svarar Sebastian V
    Tack Sebastian! Vi är glada att allt funkat så bra. Välkommen åter!
  • Lars-Göran P
    Lars-Göran P skrev om Peter Sotare AB
    Vi är jättenöjda med bemötandet - från förfrågan och beställning på telefon till besöket hos oss. Mycket professionellt rakt igenom. Finns inga anmärkningar. Läs mer
    2017-11-02 Peter Sotare AB svarar Lars-Göran P
    Stort tack L-G för superfin rekommendation!! Värmer gott i novembermörkret.
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Peter Sotare AB
    Hej Peter Sotare!
    Vad jag kunde bedöma utfördes Er uppdrag på ett bra sätt.
    Men i förra vecka rök det in i två lägenheter på Tjärhovsgatan 6.
    Brandvarnarna gick igång.

Hälsningar

Kjell Larsson Läs mer
    2017-11-01 Peter Sotare AB svarar Kjell L
    Hej och tack för fin rekommendation! När kylan kommer och många börjar elda igen kan det bli lite inrykning innan rökkanalerna blivit uppvärmda. Brukar ofta gå bättre om man öppnar en glipa i ett fönster när man tänder upp brasan. Hör av dig till oss om problemen fortsätter.
  • Olle B
    Olle B skrev om Peter Sotare AB
    Senast var OVK-besiktning som genomfördes på ett lysande sätt. Jag har berättat för Erika E om mina upplevelser. Läs mer
    2017-11-01 Peter Sotare AB svarar Olle B
    Jätteroligt att det har fungerat så bra! Tack för en jättefin rekommendation!!
  • Richard E
    Richard E skrev om Peter Sotare AB
    Vi har en fastighet på Södermalm.
    Vi anlitade Peter Sotare för att göra en OVK.

Det fanns en hel del punkter som behövdes åtgärdas och vi anlitade även Peter Sotare för att lösa detta.

Trots semestertider ordnade de så att vi snabbt fick hjälp att åtgärda detta.
    Vi har ett gammalt hus med många tillfälliga lösningar och Peter Sotare både löste problemen och även agerade som goda rådgivare för att hitta de bästa och de mest ekonomiskt lönsamma lösningarna.

Vi kommer fortsätta att använda oss av Peter Sotare och rekommenderar dem mer än väl till andra som behöver deras tjänster.

/Richard Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Richard E
    Tack Richard för en riktigt fin rekommendation!! Välkommen åter!
  • Helena S
    Helena S skrev om Peter Sotare AB
    Väldigt hjälpsamma, insatta i mina frågor och problemsituation och kontaktade mig kontinuerligt innan besök. Snabba och kom i tid! Högsta betyg kan verkligen rekommendera! Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Helena S
    Hej, va kul att du uppskattade vår service!! Varmt välkommen åter.
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Peter Sotare AB
    Peter Sotare är noggranna, kunniga och effektiva! Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Susanne N
    Stort tack Susanne för din rekommendation!! Välkommen tillbaka.
  • Claes L
    Claes L skrev om Peter Sotare AB
    Jag hade lite frågor om hur man bäst går vidare med ovk. Ett lättsamt och väldigt pedagogiskt samtal följde och jag kan verkligen rekommendera att man pratar med Peter Sotare:s personal först. Känns det enkelt är det förmodligen proffs man har att göra med. Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Claes L
    Stort tack för riktigt fin rekommendation, den värmer gott!!
  • Anna A
    Anna A skrev om Peter Sotare AB
    Ventilationsbesiktning av Peter Sotare. Jag har installerat ny ventilation i min villa som jag ville besiktiga. Trevlig och kunnig personal från Peter Sotare som gav mycket bra support i hur jag ska ställa in ventilationsflödet bäst anpassat till mitt hus. Tack för mycket bra service! Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Anna A
    Jättekul att du är nöjd Anna! Varmt välkommen åter.
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Peter Sotare AB
    Genomgång av ventilationskanaler och fläkt.
    Bra engagerad personal (kontrollansvarig). Han tog fullt ansvar för all genomgång och återkopplade direkt! Sotaren hade lite svårt att passa tiden. Jag är helt nöjd! Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Marianne S
    Ett sent tack till dig Marianne för fin rekommendation! Varmt välkommen åter.
  • Peter W
    Peter W skrev om Peter Sotare AB
    Helt perfekt.
    Fick hjälp med rengöring av ventilations anläggning samt ny skorstens plåt.

När det gäller sotare så är Peter sotare outstanding Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Peter W
    Tack Peter för en kanonreko!! Välkommen åter!
  • Dan E
    Dan E skrev om Peter Sotare AB
    Duktiga montörer vi hade en dialog och dom kom med tips och efter det så blev slutprodukten väldigt bra.Går att laga mat utan att behöva vädra extra.
    Det var lite trögt i början när dom skulle höra av sig. Sedan var det inga problem. Protokollet kom👍 Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Dan E
    Tack Dan för din fina rekommendation! Varmt välkommen tillbaka.
  • Hans S
    Hans S skrev om Peter Sotare AB
    Provtryckning kakelugn och rökkanaler. Offerter för tätning av kanaler samt reparation kakelugn. Rätt lång svarstid då de har mycket att göra Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Hans S
    Tack Hans för din rekommendation! Ledsen att vi var långsamma i vår kommunikation. Hoppas du är nöjd i övrigt. Välkommen åter.
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Peter Sotare AB
    vänligt och professionellt bemötande Läs mer
    2017-10-12 Peter Sotare AB svarar Cecilia L
    Stort tack för din fina rekommendation!!
  • Per-olov P
    Per-olov P skrev om Peter Sotare AB
    En kompetent sotarorganisation med hög kompetens. Jag kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
    2016-11-29 Peter Sotare AB svarar Per-olov P
    Tack Per-Olov för din fina rekommendation! Hoppas du får en fin advent och välkommen åter!
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Peter Sotare AB
    Bra bemötande och känns kunnig.
    Dock så har det tagit otroligt lång tid (nu uppe i 6 mån) att få en offert på att lösa de brister vi fick vid en ovk. Läs mer
    2016-11-29 Peter Sotare AB svarar Andreas K
    Tack Andreas för din rekommendation! Vi tar till oss dina synpunkter. Önskar dig en fin advent.
  • Erland M
    Erland M skrev om Peter Sotare AB
    Periodvis snabba svar för att periodvis intermittent vara helt onåbara. Vi har köpt OVK som synes vara väl genomförd med något enstaka frågetecken om innehållet i vårt avtal Läs mer
    2016-06-27 Peter Sotare AB svarar Erland M
    Tack Erland! Du är varmt välkommen att höra av dig igen om något frågetecken kvarstår. Ha en skön sommar!
  • Per W
    Per W skrev om Peter Sotare AB
    Ok. Sköter uppgifter. Kommunicerar lite tunnt. Har inte riktig koll på dokumentation. Läs mer
    2016-06-27 Emil A svarar Per W
    Tack Per för din rekommendation!
  • Ola T
    Ola T skrev om Peter Sotare AB
    Dom skötte sig bra och var vänliga mot oss alla Läs mer
    2016-05-09 Peter Sotare AB svarar Ola T
    Tack Ola, gott att höra! Välkommen åter.
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Peter Sotare AB
    Jag har anlitat Peter Sotare AB dels som privatperson och dels som ledamot i en bostadsrättsförening. Svaren nedan gäller mitt privata köp.
    Uppdraget var en besiktning av nyinstallerad braskamin/kakelugn. Mina förväntningar motsvarades. Läs mer
    2016-05-09 Peter Sotare AB svarar Ulla L
    Tack Ulla för din rekommendation!
  • Tarja R
    Tarja R skrev om Peter Sotare AB
    Vi har fått det vi beställde: rengöring av imkanaler och sotning. Alltid blivit välbemött både av administratören och killarna som gjort det konkreta arbetet. Förväntningarna uppfyllda med råge. Läs mer
    2016-02-25 Peter Sotare AB svarar Tarja R
    Oj vad fint skrivet om oss, tack Tarja!! 'Förväntningar uppfyllda med råge' är ord som vi smaskat på lite extra idag på fikat. Kul! :-)
  • Hans G
    Hans G skrev om Peter Sotare AB
    Vi anlitar firman för OVK, och har fått klar och tydlig information. Mycket bra och ekfektivt. Läs mer
    2016-02-25 Peter Sotare AB svarar Hans G
    Tack Hans för fin rekommendation. Att du tycker vi varit klara och tydliga blir vi extra glada för!! Välkommen åter.
  • Anna E
    Anna E skrev om Peter Sotare AB
    Inkompetent och oengagerad personal. Jättesvårt att få hjälp till en orimligt hög kostnad. De har direkt bidragit till att vårt renoveringsprojekt har tagit onödigt lång tid och nu eventuellt får problem att få ut slutbesked. Läs mer
    2016-02-25 Peter Sotare AB svarar Anna E
    Hej Anna, jättetråkigt att läsa detta. Vänligen fråga efter mig på tel 08-40 88 66 00 så ska vi försöka reda ut vad som gått snett och förhoppningsvis lösa detta. Vänligen /Emil
    Marika J gillar detta
  • Henriikka R
    Henriikka R skrev om Peter Sotare AB
    Fick hjälp med sotning av samtliga frånluftskanaler + ventiler i vårt radhus. Fick även rengöring av tilluftsventiler i fasad. Smidiga kontakter och punktligt!

Väl utfört arbete - märkte skillnad i luftkvalitén direkt! Fick även flexislangen till köksfläkten utbytt - fräscht och snyggt!

Knappt ett spår syntes av att de varit hos oss, snyggt städat och rengjort efteråt.

Jättenöjda är vi! Läs mer
    2016-02-17 Peter Sotare AB svarar Henriikka R
    Stort tack för rekommendationen!! Extra kul att höra om direkt förbättring av inomhusklimatet. Varmt välkomna åter!
  • Helene L
    Helene L skrev om Peter Sotare AB
    Mkt bra trevlig bemötande vid rengöring av luftvärmepump Läs mer
    2016-01-20 Peter Sotare AB svarar Helene L
    Tack Helene för fin-fin rekommendation! Varmt välkommen till oss igen.
  • Jill H
    Jill H skrev om Peter Sotare AB
    Rensning av ventilation och OVK. Läs mer
    2015-12-21 Peter Sotare AB svarar Jill H
    Tack Jill för ditt goda betyg! God Jul!
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Peter Sotare AB
    Vi behövde hjälp med att återställa en köksventil som försvunnit i renoveringen. Efter ett misslyckat försök med en annan firma fick vi kontakt med Peter Sotare som väldigt snabbt och proffsigt såg till att allt blev rätt. Vi fick ett mycket bra bemötande och är väldigt nöjda med allting, klart över förväntan. Kommer definitivt att rekommendera Peter Sotare till andra. Läs mer
    2015-12-16 Peter Sotare AB svarar Andreas J
    Hej Andreas,
    Ett varmt tack för din fina och utförliga rekommendation! Värmer mycket. Ska framföra detta även till T som var på plats hos dig.
    God Jul!
  • Sara K
    Sara K skrev om Peter Sotare AB
    Kom med kort varsel. Punktlig. Bra utfört jobb Läs mer
    2015-12-16 Peter Sotare AB svarar Sara K
    Tack Sara för din rekommendation! Roligt att du är nöjd. Välkommen åter!
  • Alf J
    Alf J skrev om Peter Sotare AB
    Helt nöjd!
    Positiva faktorer:
    Trevligt bemötande på telefon. Snabba mailsvar.
    Kunde komma med kort varsel (ett par dagar).
    Dök upp på utsatt tid.
    Såvitt jag kan bedöma bra utfört jobb. Var noga med att inte smutsa ner vid sotning av öppen spis.
    Påtalade reparationsbehov av öppen spis, något jag inte märkt.
    Inget negativt. Läs mer
    2015-12-16 Peter Sotare AB svarar Alf J
    Jättekul att du är nöjd med så många olika delar av vårt arbete! Stort tack för din fina rekommendation! God Jul och välkommen tillbaka till oss.
  • Jan G
    Jan G skrev om Peter Sotare AB
    Hela "resan" från första kontakt via telefon till genomfört uppdrag får högsta betyg.
    Det handlade om rensning av imkanaler och sotning av en pipa från braskamin i skorstenen. De som genomförde uppdraget, 2 mycket trevliga och snabba herrar,
    kan verkligen rekommenferas. Läs mer
    2015-12-16 Peter Sotare AB svarar Jan G
    Mycket roligt att läsa din rekommendation! Har vidarebefordrat detta även till herrarna på fältet. Varmt tack och välkommen tillbaka till oss!
  • Patrik F
    Patrik F skrev om Peter Sotare AB
    Vi var ganska sena med bokning av ovk. Men Peter sotare löste detta åt oss så vi kunde besiktiga huset i tid. Läs mer
    2015-11-26 Peter Sotare AB svarar Patrik F
    Tack Patrik! Roligt att ni är nöjda och att OVK'n blev gjord i tid. Hoppas vi får hjälpa er även i fortsättningen.
  • staffan o
    staffan o skrev om Peter Sotare AB
    Allt var proffsigt, vänligt bemötande, trevliga personer som utförde jobbet Läs mer
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar staffan o
    Jättekul att höra! Tack!
    Vi läser upp alla rekommendationer på våra stormöten och denna blir inte svår att läsa upp :)
  • Pi K
    Pi K skrev om Peter Sotare AB
    Kan rekommendera Peter Sotare till 100 %. Professionell service från början till slut! Läs mer
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar Pi K
    Stort tack för fina ord!! Ska hälsa alla detta!
  • Bostadsrättsföreningen Höken
    Bostadsrättsföreningen Höken skrev om Peter Sotare AB
    Sotning.
    Vi har alltid fått ett trevligt och professionellt bemötande i våra kontakter.
    På deras inrådan gjorde vi fler sotningsluckor till vår restaurang. Det gjorde det enklare att komma åt och det blev inte lika smutsigt som tidigare.

Vi kan varmt rekommendera Peter Sotare AB. Läs mer
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar Bostadsrättsföreningen Höken
    Kul att få så konkret feedback angående vår restaurangsotning. TACK så mycket!
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Peter Sotare AB
    OVK samt löpande service med rengöring av kanaler. Enskild medlem har fått hjälp med rökgas spårning. Byte skyddslock till ventilationskanaler på taket.
    Vi har alltid bemött på ett trevligt och professionellt sätt. Läs mer
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar Kerstin L
    Stort tack för denna tydliga och glädjande återkoppling! Extra kul när det gäller vår prenumerationstjänst med OVK och rengöring etc. Jätteroligt med nöjda kunder!
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Peter Sotare AB
    Trevligt och proffsigt bemötande Läs mer
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar Susanne G
    Stort tack för det fina omdömet!!
  • Hans-åke K
    Hans-åke K skrev om Peter Sotare AB
    Trevligt bemötande från kontoret och bra kunnande av kollarna som är ute på fält.
    jag har fått hjälp med inspektion av rensbarhet på ventilationskanaler och provtryckning av rökkanaler.
    jag fick snabbt hjälp med det jag behövde få utfört och en bra dokumentation på utfört arbete Läs mer
    2015-11-18 Peter Sotare AB svarar Hans-åke K
    Varmt tack för din rekommendation! Jättekul att du specificerat vad som utfördes. Hoppas vi får hjälpa till igen!
  • Joakim Å
    Joakim Å skrev om Peter Sotare AB
    Olika tjänster så som konsultation och service. Allt mycket bra med hög kompetens. Läs mer
    2015-11-18 Peter Sotare AB svarar Joakim Å
    Stort tack för ditt omdöme!! Detta sporrar oss att fortsätta bli bättre!
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Peter Sotare AB
    Bra och trevliga - snabb service. Läs mer
    2015-11-18 Peter Sotare AB svarar Andreas C
    Tack för din rekommendation!! Kul att vi kunde hjälpa dig snabbt!
  • Erik
    Erik skrev om Peter Sotare AB
    Ett företag vi aldrig kommer att anlita igen!

Försökte lura på oss taksäkerhetsutrustning för över hundra tusen kr och påstod först att det var krav på uppgraderingen. När vi kollade upp saken visade det sig att det var ett rent påhitt. Det som gäller enligt Boverket är istället att taksäkerhetsutrustningen skall motsvara kraven som gällde när huset byggdes. För hus äldre än 1960 gäller 1960 års regelverk och en uppgradering krävs först om man utför en bygglovspliktig åtgärd på taket.
    Peter Sotare hittade då på en ny förklaring och hänvisade istället till Arbetsmiljölagen där det inte står ett ord om taksäkerhet. Kraven på Arbetsmiljö ställs på arbetsgivaren och följs lätt genom att medarbetarna använder säkerhetssele vid takarbete. Se på alla snöskottare...
    Peter Sotare väljer inte den lösningen utan ljuger en rätt i ansiktet och försöker lura sina kunder att köpa utrustning som inte krävs.

Som tur är upphörde sotningsmonopolet 2004 så vi behöver aldrig ha med dom att göra igen.

Vi anlitade istället en annan sotare som inte hade några anmärkningar alls på taksäkerheten. Läs mer
    2015-11-18 Peter Sotare AB svarar Erik
    Hej Erik,
    Vi önskar inte någon vidare diskussion kring paragrafer angående taksäkerhet hos olika instanser.
    Om ni hittat en entreprenör som har en annan syn på taksäkerhet, och ni är nöjda, så är även vi nöjda.

Vänliga hälsningar

Blekingegatan 67, 116 62 Stockholm