Alla kategorier Sotare Stockholms län Stockholm Södermalm Peter Sotare AB
Rekommenderat företag 2015 - Peter Sotare AB

Peter Sotare AB

Blekingegatan 67, 116 62 Stockholm — Visa karta

Peter Sotare - en modern sotare i Stockholm.

Idag fokuserar vi mest på ventilation och att se till att inomhusklimatet är bra för dig och din bostad. Vi utför främst obligatorisk ventilationskontroll (OVK) i alla typer av bostäder och även andra utrymmen som kräver bra ventilation, t.ex. tvättstugor.

Även om OVK tar mycket av vår tid i anspråk sotar och besiktar vi självklart fortfarande kakelugnar och öppna spisar vid behov!

Genom att prenumerera på våra tjänster håller vi koll på när din bostad eller eldstad behöver kontrolleras för att minska brandrisk och förebygga problem.
Mån: 07:00-15:30
Tis: 07:00-16:30
Ons-Tor: 07:00-15:30
Fre: 07:00-12:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 58 kunder tycker om Peter Sotare AB

• Dan E
    Dan E skrev om Peter Sotare AB
    Duktiga montörer vi hade en dialog och dom kom med tips och efter det så blev slutprodukten väldigt bra.Går att laga mat utan att behöva vädra extra.
    Det var lite trögt i början när dom skulle höra av sig. Sedan var det inga problem. Protokollet kom👍
  • Hans S
    Hans S skrev om Peter Sotare AB
    Provtryckning kakelugn och rökkanaler. Offerter för tätning av kanaler samt reparation kakelugn. Rätt lång svarstid då de har mycket att göra
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Peter Sotare AB
    vänligt och professionellt bemötande
  • Per-olov P
    Per-olov P skrev om Peter Sotare AB
    En kompetent sotarorganisation med hög kompetens. Jag kan verkligen rekommendera dem!
    2016-11-29 Peter Sotare AB svarar Per-olov P
    Tack Per-Olov för din fina rekommendation! Hoppas du får en fin advent och välkommen åter!
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Peter Sotare AB
    Bra bemötande och känns kunnig.
    Dock så har det tagit otroligt lång tid (nu uppe i 6 mån) att få en offert på att lösa de brister vi fick vid en ovk.
    2016-11-29 Peter Sotare AB svarar Andreas K
    Tack Andreas för din rekommendation! Vi tar till oss dina synpunkter. Önskar dig en fin advent.
  • Erland M
    Erland M skrev om Peter Sotare AB
    Periodvis snabba svar för att periodvis intermittent vara helt onåbara. Vi har köpt OVK som synes vara väl genomförd med något enstaka frågetecken om innehållet i vårt avtal
    2016-06-27 Peter Sotare AB svarar Erland M
    Tack Erland! Du är varmt välkommen att höra av dig igen om något frågetecken kvarstår. Ha en skön sommar!
  • Per W
    Per W skrev om Peter Sotare AB
    Ok. Sköter uppgifter. Kommunicerar lite tunnt. Har inte riktig koll på dokumentation.
    2016-06-27 Emil A svarar Per W
    Tack Per för din rekommendation!
  • Ola T
    Ola T skrev om Peter Sotare AB
    Dom skötte sig bra och var vänliga mot oss alla
    2016-05-09 Peter Sotare AB svarar Ola T
    Tack Ola, gott att höra! Välkommen åter.
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Peter Sotare AB
    Jag har anlitat Peter Sotare AB dels som privatperson och dels som ledamot i en bostadsrättsförening. Svaren nedan gäller mitt privata köp.
    Uppdraget var en besiktning av nyinstallerad braskamin/kakelugn. Mina förväntningar motsvarades.
    2016-05-09 Peter Sotare AB svarar Ulla L
    Tack Ulla för din rekommendation!
  • Tarja R
    Tarja R skrev om Peter Sotare AB
    Vi har fått det vi beställde: rengöring av imkanaler och sotning. Alltid blivit välbemött både av administratören och killarna som gjort det konkreta arbetet. Förväntningarna uppfyllda med råge.
    2016-02-25 Peter Sotare AB svarar Tarja R
    Oj vad fint skrivet om oss, tack Tarja!! 'Förväntningar uppfyllda med råge' är ord som vi smaskat på lite extra idag på fikat. Kul! :-)
  • Hans G
    Hans G skrev om Peter Sotare AB
    Vi anlitar firman för OVK, och har fått klar och tydlig information. Mycket bra och ekfektivt.
    2016-02-25 Peter Sotare AB svarar Hans G
    Tack Hans för fin rekommendation. Att du tycker vi varit klara och tydliga blir vi extra glada för!! Välkommen åter.
  • Anna E
    Anna E skrev om Peter Sotare AB
    Inkompetent och oengagerad personal. Jättesvårt att få hjälp till en orimligt hög kostnad. De har direkt bidragit till att vårt renoveringsprojekt har tagit onödigt lång tid och nu eventuellt får problem att få ut slutbesked.
    2016-02-25 Peter Sotare AB svarar Anna E
    Hej Anna, jättetråkigt att läsa detta. Vänligen fråga efter mig på tel 08-40 88 66 00 så ska vi försöka reda ut vad som gått snett och förhoppningsvis lösa detta. Vänligen /Emil
  • Henriikka R
    Henriikka R skrev om Peter Sotare AB
    Fick hjälp med sotning av samtliga frånluftskanaler + ventiler i vårt radhus. Fick även rengöring av tilluftsventiler i fasad. Smidiga kontakter och punktligt!

Väl utfört arbete - märkte skillnad i luftkvalitén direkt! Fick även flexislangen till köksfläkten utbytt - fräscht och snyggt!

Knappt ett spår syntes av att de varit hos oss, snyggt städat och rengjort efteråt.

Jättenöjda är vi!
    2016-02-17 Peter Sotare AB svarar Henriikka R
    Stort tack för rekommendationen!! Extra kul att höra om direkt förbättring av inomhusklimatet. Varmt välkomna åter!
  • Helene L
    Helene L skrev om Peter Sotare AB
    Mkt bra trevlig bemötande vid rengöring av luftvärmepump
    2016-01-20 Peter Sotare AB svarar Helene L
    Tack Helene för fin-fin rekommendation! Varmt välkommen till oss igen.
  • Jill H
    Jill H skrev om Peter Sotare AB
    Rensning av ventilation och OVK.
    2015-12-21 Peter Sotare AB svarar Jill H
    Tack Jill för ditt goda betyg! God Jul!
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Peter Sotare AB
    Vi behövde hjälp med att återställa en köksventil som försvunnit i renoveringen. Efter ett misslyckat försök med en annan firma fick vi kontakt med Peter Sotare som väldigt snabbt och proffsigt såg till att allt blev rätt. Vi fick ett mycket bra bemötande och är väldigt nöjda med allting, klart över förväntan. Kommer definitivt att rekommendera Peter Sotare till andra.
    2015-12-16 Peter Sotare AB svarar Andreas J
    Hej Andreas,
    Ett varmt tack för din fina och utförliga rekommendation! Värmer mycket. Ska framföra detta även till T som var på plats hos dig.
    God Jul!
  • Sara K
    Sara K skrev om Peter Sotare AB
    Kom med kort varsel. Punktlig. Bra utfört jobb
    2015-12-16 Peter Sotare AB svarar Sara K
    Tack Sara för din rekommendation! Roligt att du är nöjd. Välkommen åter!
  • Alf J
    Alf J skrev om Peter Sotare AB
    Helt nöjd!
    Positiva faktorer:
    Trevligt bemötande på telefon. Snabba mailsvar.
    Kunde komma med kort varsel (ett par dagar).
    Dök upp på utsatt tid.
    Såvitt jag kan bedöma bra utfört jobb. Var noga med att inte smutsa ner vid sotning av öppen spis.
    Påtalade reparationsbehov av öppen spis, något jag inte märkt.
    Inget negativt.
    2015-12-16 Peter Sotare AB svarar Alf J
    Jättekul att du är nöjd med så många olika delar av vårt arbete! Stort tack för din fina rekommendation! God Jul och välkommen tillbaka till oss.
  • Jan G
    Jan G skrev om Peter Sotare AB
    Hela "resan" från första kontakt via telefon till genomfört uppdrag får högsta betyg.
    Det handlade om rensning av imkanaler och sotning av en pipa från braskamin i skorstenen. De som genomförde uppdraget, 2 mycket trevliga och snabba herrar,
    kan verkligen rekommenferas.
    2015-12-16 Peter Sotare AB svarar Jan G
    Mycket roligt att läsa din rekommendation! Har vidarebefordrat detta även till herrarna på fältet. Varmt tack och välkommen tillbaka till oss!
  • Patrik F
    Patrik F skrev om Peter Sotare AB
    Vi var ganska sena med bokning av ovk. Men Peter sotare löste detta åt oss så vi kunde besiktiga huset i tid.
    2015-11-26 Peter Sotare AB svarar Patrik F
    Tack Patrik! Roligt att ni är nöjda och att OVK'n blev gjord i tid. Hoppas vi får hjälpa er även i fortsättningen.
  • staffan o
    staffan o skrev om Peter Sotare AB
    Allt var proffsigt, vänligt bemötande, trevliga personer som utförde jobbet
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar staffan o
    Jättekul att höra! Tack!
    Vi läser upp alla rekommendationer på våra stormöten och denna blir inte svår att läsa upp :)
  • Pi K
    Pi K skrev om Peter Sotare AB
    Kan rekommendera Peter Sotare till 100 %. Professionell service från början till slut!
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar Pi K
    Stort tack för fina ord!! Ska hälsa alla detta!
  • Bostadsrättsföreningen Höken
    Bostadsrättsföreningen Höken skrev om Peter Sotare AB
    Sotning.
    Vi har alltid fått ett trevligt och professionellt bemötande i våra kontakter.
    På deras inrådan gjorde vi fler sotningsluckor till vår restaurang. Det gjorde det enklare att komma åt och det blev inte lika smutsigt som tidigare.

Vi kan varmt rekommendera Peter Sotare AB.
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar Bostadsrättsföreningen Höken
    Kul att få så konkret feedback angående vår restaurangsotning. TACK så mycket!
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Peter Sotare AB
    OVK samt löpande service med rengöring av kanaler. Enskild medlem har fått hjälp med rökgas spårning. Byte skyddslock till ventilationskanaler på taket.
    Vi har alltid bemött på ett trevligt och professionellt sätt.
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar Kerstin L
    Stort tack för denna tydliga och glädjande återkoppling! Extra kul när det gäller vår prenumerationstjänst med OVK och rengöring etc. Jätteroligt med nöjda kunder!
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Peter Sotare AB
    Trevligt och proffsigt bemötande
    2015-11-13 Peter Sotare AB svarar Susanne G
    Stort tack för det fina omdömet!!
  • Hans-åke K
    Hans-åke K skrev om Peter Sotare AB
    Trevligt bemötande från kontoret och bra kunnande av kollarna som är ute på fält.
    jag har fått hjälp med inspektion av rensbarhet på ventilationskanaler och provtryckning av rökkanaler.
    jag fick snabbt hjälp med det jag behövde få utfört och en bra dokumentation på utfört arbete
    2015-11-18 Peter Sotare AB svarar Hans-åke K
    Varmt tack för din rekommendation! Jättekul att du specificerat vad som utfördes. Hoppas vi får hjälpa till igen!
  • Joakim Å
    Joakim Å skrev om Peter Sotare AB
    Olika tjänster så som konsultation och service. Allt mycket bra med hög kompetens.
    2015-11-18 Peter Sotare AB svarar Joakim Å
    Stort tack för ditt omdöme!! Detta sporrar oss att fortsätta bli bättre!
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Peter Sotare AB
    Bra och trevliga - snabb service.
    2015-11-18 Peter Sotare AB svarar Andreas C
    Tack för din rekommendation!! Kul att vi kunde hjälpa dig snabbt!
  • Erik
    Erik skrev om Peter Sotare AB
    Ett företag vi aldrig kommer att anlita igen!

Försökte lura på oss taksäkerhetsutrustning för över hundra tusen kr och påstod först att det var krav på uppgraderingen. När vi kollade upp saken visade det sig att det var ett rent påhitt. Det som gäller enligt Boverket är istället att taksäkerhetsutrustningen skall motsvara kraven som gällde när huset byggdes. För hus äldre än 1960 gäller 1960 års regelverk och en uppgradering krävs först om man utför en bygglovspliktig åtgärd på taket.
    Peter Sotare hittade då på en ny förklaring och hänvisade istället till Arbetsmiljölagen där det inte står ett ord om taksäkerhet. Kraven på Arbetsmiljö ställs på arbetsgivaren och följs lätt genom att medarbetarna använder säkerhetssele vid takarbete. Se på alla snöskottare...
    Peter Sotare väljer inte den lösningen utan ljuger en rätt i ansiktet och försöker lura sina kunder att köpa utrustning som inte krävs.

Som tur är upphörde sotningsmonopolet 2004 så vi behöver aldrig ha med dom att göra igen.

Vi anlitade istället en annan sotare som inte hade några anmärkningar alls på taksäkerheten.
    2015-11-18 Peter Sotare AB svarar Erik
    Hej Erik,
    Vi önskar inte någon vidare diskussion kring paragrafer angående taksäkerhet hos olika instanser.
    Om ni hittat en entreprenör som har en annan syn på taksäkerhet, och ni är nöjda, så är även vi nöjda.

Vänliga hälsningar
  • Irene L
    Irene L skrev om Peter Sotare AB
    Kontakten per telefon och dom möten vi har haft har har sköts på ett alldeles
    Utmärkt sätt och dom har varit trevliga alla inblandade.det vi ville ha hjälp med
    var Ovikn allt har gått smidigt både arbetet på vinden, lägenheterna och våra
    lokaler och det märks redan skillnad där dom har utfört arbetet . det som också
    var bra att vi kunde ha en bra dialog hur vi skulle hjälpas åt för deras arbet skulle
    Gå så smidigt som möjlig med att komma in över allt så vi rekomnderar dom till andra kunder mvh brf passaren
    2015-08-03 Representant för Peter Sotare AB svarar Irene L
    Tack för ett fantastiskt gott betyg!! Och tack själva för ett roligt och gott samarbete. Är ju extra kul att höra att inomhusklimatet blir bättre.
  • Brf Ked 15
    Brf Ked 15 skrev om Peter Sotare AB
    Mycket bra bemötande! Sotarna var vänliga och kunniga! Åtgärden gällde sotning och översyn av ventilationssystemet.
    2015-08-03 Representant för Peter Sotare AB svarar Brf Ked 15
    Tack! Jättekul att få höra hur ni upplevde vårt arbete! En riktig sporre för oss.
  • Christina L
    Christina L skrev om Peter Sotare AB
    Åtgärder för att få en godkänd OVK.
    2015-08-03 Representant för Peter Sotare AB svarar Christina L
    Tack C för ditt fina betyg! Kul att du gillar oss.
  • Marc B
    Marc B skrev om Peter Sotare AB
    vi har avtal på sotning,ovk och ventilation.
    mycket bra koll från Peter sotare med tider etc och man känner sig trygg som förvaltare att allt följs upp.
    2015-08-03 Representant för Peter Sotare AB svarar Marc B
    Tack för fin-fin rekommendation!! Roligt att samarbetet fungerar! Så ska det vara.
  • Eva T
    Eva T skrev om Peter Sotare AB
    Peter Sotare har i många år skött all service i vår fastighet till vår stora belåtenhet.
    Senaste projektet var byte av stora takfläktar och översyn av hela ventilationssystemet, vilket de skött med den äran. De har varit den sammanhållande länken mellan flera entreprenörer i detta projekt. De får våra varmaste rekommendationer.
    2015-08-03 Representant för Peter Sotare AB svarar Eva T
    Stort tack!! Värmer extra fint då vår ambition är att ha långsiktiga och bra relationer och samarbeten med våra kunder.
  • Per-erik A
    Per-erik A skrev om Peter Sotare AB
    Professionellt och trevligt bemötande.
    2015-08-03 Representant för Peter Sotare AB svarar Per-erik A
    Tack för dessa fina ord och betyg!! Värmer gott och sporrar oss att bli bättre.
  • Tommy H
    Tommy H skrev om Peter Sotare AB
    Fixat ventilationssystem i kök och bad
    2015-06-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Tommy H
    Topp! Tack för rekommendationen!
  • Peter K
    Peter K skrev om Peter Sotare AB
    Vi är en bostadsrättsförening som har ett avtal om periodisks återkommande OVK och sotning. I slutet av april genomfördes båda dessa. Vi har ännu inte fått någon återkoppling (vad jag känner till) men bemötandet och har varit mycket bra och flexibelt.
    2015-06-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Peter K
    Tack Peter! Kul när samarbetet fungerar.
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Peter Sotare AB
    Provtryckning av rökgångar till vår lägenhets tre kakelugnar.

Företaget agerade mycket professionellt oc levde helt upp till våra förväntningar.
    2015-06-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Gunilla H
    Tack Gunilla! Elda lugnt när hösten kommer. Här finns några eldningstips: http://www.petersotare.se/hur-mycket-vagar-man-elda/
  • Maria A
    Maria A skrev om Peter Sotare AB
    Brandskyddskontroll av ventilation och allmän konsultation vid köksrenovering.
    Hjälpsamma att boka tid, och avslappnat bemötande vid besiktning trots många brister gjorda av våra hantverkare :I
    2015-06-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Maria A
    Tack Maria, kul att du är nöjd! Lycka till med nya köket.
  • Krille
    Krille skrev om Peter Sotare AB
    Peter Sotare utförde en Ventilationskonsultation hos mig. Först var de 20 min försenade och sedan var de inne i lägenheten i 10 min. Mycket trevligt bemötande när de väl var på plats och de kändes kunniga men till det priset så hade jag inte förväntat mig något annat!! De tog 4875kr för de 10 min de var där. Önskar själv att jag hade kunnat jobba 10 min i timmen och tjäna nästan 5000kr. Tycker det är jävligt magstark att ta så mycket pengar för så lite arbete av en privatperson.
    2015-06-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Krille
    Hej Krille och tack för att du hör av dig. Kul att du uppskattar vår kompetens och vårt bemötande. Förstår dock att du upplever det märkligt med priset jämfört med den korta tid ni sågs på plats trots att vi redan hade kommit överens om detta fasta pris. Då du väljer att gå denna väg med dina funderingar har det tyvärr denna gång tagit tid för oss att upptäcka detta, men du är varmt välkommen att kontakta mig så vi kan komma överens om en kompensation. Vänligen Emil /PeterSotare
  • Tomas Å
    Tomas Å skrev om Peter Sotare AB
    Vi behövde göra en besiktning av 11 st öppna spisar, vi fick väldigt god service av trevlig personal. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar gärna Peter sotare för andra kunder.
    2015-04-07 Representant för Peter Sotare AB svarar Tomas Å
    Jättekul för oss att höra att ni är nöjda med vår service, Tack Tomas! Jag vidarebefordrar till övriga gänget.
  • Lisa L
    Lisa L skrev om Peter Sotare AB
    Vår brf anlitade Peter Sotare för hjälp med ventilation i en av lägenheterna. Otroligt proffsiga och trevliga, bra bemötande och hjälpsamma med att lösa problem.
    2015-04-01 Representant för Peter Sotare AB svarar Lisa L
    Tack Lisa! Roligt att ni är nöjda med oss. Ska läsa upp din rekommendation för hela gänget på nästa stormöte. Glad påsk!
  • Mattias B
    Mattias B skrev om Peter Sotare AB
    Snabbt och smidig rengöring och o v k.
    2015-03-24 Representant för Peter Sotare AB svarar Mattias B
    Tack Mattias för din goda rekommendation!
  • Johan B
    Johan B skrev om Peter Sotare AB
    Som alltid väldigt professionella i sitt arbete.
    2015-03-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Johan B
    Tack Johan för din goda rekommendation!
  • Conny O
    Conny O skrev om Peter Sotare AB
    Brf Skatan 13 har ett fullserviceavtal med Peter Sotare som avser sotning och rengöring av rök- och frånluftskanalerna, OVK besiktning, brandskyddskontrollerna samt protokoll och bevakning gentemot myndigheter m.m. Underlättar otroligt mycket att ha en sotarfirma som sköter allt detta och håller koll. Härtill kommer akutåtgårder då de ställer upp och kommer direkt. Så även när det gäller konsultation för att lösa och fixa olika frågor. De är mycket kundorienterade och serviceinriktade. De är helt enkelt toppen. Mycket erfarna och kunniga med stor praktisk erfarenhet vilket är viktigt. Kan bara varmt rekommenderas.
    2015-03-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Conny O
    Hela Peter Sotare tackar och bugar!! Roligt att ni uppskattar vår service. Ser fram emot ett fortsatt gott samarbete.
  • Ylva M
    Ylva M skrev om Peter Sotare AB
    Snabba, proffsigt bemötande. Vet ej hur de står sig prismässigt mot sina konkurrenter.
    2015-03-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Ylva M
    Tack för din fina rekommendation!
  • Reijo S
    Reijo S skrev om Peter Sotare AB
    De gör itt jobb alldeles utmärkt.
    2015-08-03 Representant för Peter Sotare AB svarar Reijo S
    TACK R (om än sent) för ett gott betyg!
  • Per-inge O
    Per-inge O skrev om Peter Sotare AB
    Sotning och ventilationsarbete.
    Snabb respons och bra uppföljning.
    Trevliga och professionella medarbetare.
    2015-03-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Per-inge O
    Tack själv för responsen! Roligt att du uppskattar vår uppföljning.
  • Gunvor F
    Gunvor F skrev om Peter Sotare AB
    Jag har beställt ovk och rensning mm för en bostadsrättsförenings räkning. Varje gång jag ringt och i alla ärenden jag haft så har bemötandet varit både varmt och mycket professionellt. Jag har haft kontakt med Erika och Natalie och de är verkligen helt grymma. Deras agerande höjer förtroendet och respekten för Peter Sotare.
    De arbeten som utförts i fastigheten har såvitt jag vet varit mycket professionellt genomförda, jag har inte fått någon annan uppfattning. Mycket nöjd.
    2015-03-05 Representant för Peter Sotare AB svarar Gunvor F
    Tack!! Jätteroligt att få din feedback!
    Vi, och framförallt Erika och Natalie suger åt sig dina ord och får en extra pralin till fikat :)
  • Hippie C
    Hippie C skrev om Peter Sotare AB
    Är inte nöjd med Peter Sotare då de parkerar sina bilar i cykelbanan.
    2015-02-17 Representant för Peter Sotare AB svarar Hippie C
    Hej Hippie C,
    Tack för ditt påpekande. Det är verkligen INTE ok att parkera på cykelbanan. Finns inga ursäkter! Ska genast ta upp detta och påminna alla som använder våra bilar.
    Ha en bra dag!

Blekingegatan 67, 116 62 Stockholm