Pitcher´s Majorna

Karl Johansgatan 92 BV, 414 55 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Pitcher´s Majorna!

På Karl Johansgatan 92 i Göteborg hittar du Pitcher´s Majorna som är en Gastropub. Här kan du njuta av god mat & dryck, besöka vår sportpub eller välja mellan aktiviteter såsom Dryckesprovning eller Kunskapskampen!

Fokuset ligger på gediget hantverk och umgänge med vänner. Är du galen i sport så visar vi allt från de stora och viktiga matcherna till de mest intressanta ligamatcherna i såväl fotboll, hockey och många andra sporter.

Varmt välkommen till oss på Pitcher´s Majorna. Du kan enkelt boka bord här ovan.
Mån-Tor: 15:00-23:00
Fre: 15:00-01:00
Lör: 12:00-01:00
Sön: 13:00-22:00

Läs vad 38 kunder tycker om Pitcher´s Majorna

• 2019-12-14

Alexandra T skrev om Pitcher´s Majorna
    Trevlig personal, mysig stämning, god mat och lätt att hitta plats även om det är match dag. Annars kan man lätt boka via webbsidan. Läs mer
  • 2019-12-13

Bo A skrev om Pitcher´s Majorna
    Bra mat. Trevlig personal. Trivsam inredning. Läs mer

Cecilia W skrev om Pitcher´s Majorna
    Vi i Mgmt teamet ville efter 3 intensiva strategidagar umgås, äta gott och göra någonslags roligt aktivitet tillsammans som teambuilding och kontrast till möte.

Vi bokade Pitcher´s för där kunde vi uppfylla allas önskemål om mat då vi har både vegetarianer och allergiker. Det fanns något för alla. Dessutom kunde vi även få en lättsam teambuilding aktivitet för alla i form av Shuffleboard. Shuffleboard var mycket uppskattat av teamet och vi hade så kul tillsammans. Det var mycket lyckat!

Vi började med drink, sedan Shuffleboard tävling och avslutade med middag.

Maten var jättegod och kom snabbt. Det vi uppskattade var att vi kunde äta i lugn och ro och kunde på så sätt fortsätta att teambuilda.

Personal är jättetrevlig och mycket tillmötesgående, ingenting var några problem. Även om vi kanske stökade till det lite i form av avhoppningar mm så var ingenting några problem.

Lokalerna är jättefina och allt sammantaget hade vi en jättebra kväll. Alla var så nöjda och glada efteråt.

Stort tack till Pitcher´s för att det blev så bra! Läs mer

Lisa A skrev om Pitcher´s Majorna
    Lång väntan på service. Dyr mat.
    Kul med standup Läs mer
    2019-12-18 Alan T svarar Lisa A
    Tack för din feedback Lisa.
    Vi ska bli snabbare, vilken maträtt tyckte du var dyr? vi vill alltid att våra rätter ska vara prisvärda.
    Mer standup kommer det bli i Januari. välkommen då.
    Taher L gillar detta

Kalle K skrev om Pitcher´s Majorna
    Helt okej ställe men lite dyrt om man ser till läge osv. Skulle kunna göras mysigare. Lokalen känns nästan för stor för sitt eget bästa, måste vara mkt folk för att det inte ska kännas tomt.

Mer fokus på fotboll, fixa större skärmar (projektor?) för att skapa bra stämning o se till att alla ser bra! Matchljud på! Läs mer
    2019-12-18 Alan T svarar Kalle K
    Hej, tack för din feedback.
    Vi håller på att fixa evenemang för stora matcher så som el classico. Nästa gång ska vi vara noga med att ha match-ljud vi närmsta tv-skärm för er.
    På vår gilla sida uppdaterar vi varje dag med sporter som visas live. kika gärna in där och välkommen åter.

Lars-olof T skrev om Pitcher´s Majorna
    Köpte grillad kötträtt o h den var riktigt god å jag blev bra bemött. Det är en bra restaurang med skön stämning å bra personal. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Pia N

2019-12-11

Pia N skrev om Pitcher´s Majorna
    God mat till hyfsat pris. Goda hamburgare och goda fiskrätter.

Trevlig personal

Bra priser på After Work. Läs mer

Kristina H skrev om Pitcher´s Majorna
    Bra service. De som serverade var myckey uppmärksamma på oss gäster. Maten smakade bra! Läs mer

Elin U skrev om Pitcher´s Majorna
    Har varit där flera gånger och ätit, druckit, spelat spel och varit med på quiz. Alla gånger har det varit jättetrevligt, fin stämning och så himla trevlig personal!

Ett extra stort plus för att de ska bjuda de mer behövande på julbord, helt fantastiskt! Läs mer

Simon S skrev om Pitcher´s Majorna
    Fantastisk matupplevelse på alla sätt och vis! Läs mer

Martin N skrev om Pitcher´s Majorna
    God mat och trevligt bemötande. Läs mer

Henric T skrev om Pitcher´s Majorna
    Alldeles för stort, saknar atmosfär o trivsel. Läs mer
    2019-12-18 Alan T svarar Henric T
    Hej, tack för din feedback.
    Vi kommer anordna trubadur kvällar m.m som garanterat kommer liva upp atmosfären och din trivsel. välkommen åter.
  • 2019-12-10

Rolf J skrev om Pitcher´s Majorna
    Trevligt och lite mer laidback än en del andra sportbarer. God mat. Läs mer
  • 2019-12-10

Tore J skrev om Pitcher´s Majorna
    Jag hade bokat bord för 23 personer. Bokningen blev avbokad av Pitchers. Läs mer
    2019-12-18 Alan T svarar Tore J
    Hej, tack för din feeback.
    Vi har inget minne utav att ha avbokat några gäster alls hos. vi har plats för 300 sittande gäster och tar gärna emot lite till i vår lounge som rymmer 70 pers. Vill du bekräfta med oss vilken dag detta var så vi kan stämma av. Ni är alltid välkomna hos. mvh //pitcher's Majorna.
    2019-12-18 Tore J svarar Alan T
    Hej. Det gällde den 12 oktober. Jag gjorde en bokning för 23 personer, som bekräftades av Pitchers, och fick den senare avbokad av Pitchers.
    2019-12-19 Alan T svarar Tore J
    Hej igen
    Nu har jag dubbel kollat det är absolut inte avbokade från våran sidan, det måste har skett någon fel av The Fork bokingen. Som sagt vi har stort lokal med sitt platser 300 det skulle vi aldrig avboka en stort sällskaps bokingen.

Ni är alltid varmt välkomna till oss.
    Alan
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-12-09

Gunilla H skrev om Pitcher´s Majorna
    Vi är ett gammalt kompisgäng som träffas regelbundet på Pitchers i Majorna, vi gör det för att slippa vara hemma hos någon av oss.
    Vi upplever rest som hemtrevlig, ljudnivån är OK vi hör varandra, maten är helt OK, vi äter oftast under Happy Hour. Läs mer
  • 2019-12-09

Elisabeth G skrev om Pitcher´s Majorna
    Mycket god mat och bra service Läs mer
  • 2019-12-08

Johan O skrev om Pitcher´s Majorna
    Trevligt och familjevänligt. Bra för att se på sport. Läs mer
  • 2019-12-07

Sebbe R skrev om Pitcher´s Majorna
    Bästa personal och bra service
    God mat
    Bra lokal Läs mer
  • 2019-12-07

Micki T skrev om Pitcher´s Majorna
    Personalen var trevlig.
    Maten var god och musiken var
    jättebra. Läs mer
  • Anna L

2019-12-06

Anna L skrev om Pitcher´s Majorna
    Mycket trevligt ställe och maten helt ok med framförallt stora portioner, dvs mycket mat för pengarna! Uppmuntrar till att sitta länge och äta och trivas och umgås. Vi kom för standup och det var bra både upplägg och konferencier men lite för lite publik och det är ju inte pitchers fel... men placeringen av scenen precis vid entrédörren var ingen höjdare varken för oss i publiken eller killen på scen som kom av sig och vi i publiken fick se folk både komma och gå under showen. Det tog ner intrycket och känslan för showen och drar tyvärr ner betyget från en annars given femma för mysigt och trevligt bemötande hos personal och av stället i övrigt. Läs mer
    2019-12-18 Alan T svarar Anna L
    Hej tack för din feedback.

Nu har vi förbättrat upplägget för stand-up:en med en ordentlig scen och bättre plats i lokalen. Vi kommer boka stora namn till januari. välkommen då. kram
    Taher L gillar detta

Ceasar V skrev om Pitcher´s Majorna
    Jag provade deras Råbiff vilken var helt enligt mina förväntningar. Vi var ett sällskap på 15 personer som personalen gav mycket bra och professionell service till. Läs mer

Bi R skrev om Pitcher´s Majorna
    Vi var ett stort gäng som satt i egen avdelning och fick en fin kväll tillsammans. Läs mer

Agneta B skrev om Pitcher´s Majorna
    60 årsdag födelsedagen för min bror god mat och dryck o kanonbra personal allt som allt plus shuffle bord en kanonbra dag kommer åter Läs mer

Viktor A skrev om Pitcher´s Majorna
    Lätt att få bord, helt ok mat och service. Det är en sportbar med rimliga priser och lite lekhörna med shuffelbord osv. Vi hade inte högre förväntningar och blev därför väldigt nöjda med vad vi fick. Läs mer

Patrik C skrev om Pitcher´s Majorna
    Bra service. Hög kvalitet på mat. Läs mer

Anette J skrev om Pitcher´s Majorna
    Middag för 20 personer, vänligt bemött.
    Inga förväntningar. Glad personal Läs mer

Malin F skrev om Pitcher´s Majorna
    Bra Quiz, trevlig personal och god mat. Läs mer

Theresa A skrev om Pitcher´s Majorna
    Trevligt och stort ställe!
    Bra service och helt ok burgare.

Jättekul med Shuffleboard! Läs mer

Zach S skrev om Pitcher´s Majorna
    Åt här i somras. Det var väldigt gott och sjukt bra service. Stort oxå. Perfekt för sportevenemang. Bra stämning och fräscht. Rimliga priser oxå. Läs mer

Ceecilia K skrev om Pitcher´s Majorna
    Grymt bra! Väldigt god mat! Kul med shuffelboard! Läs mer

Hansson B skrev om Pitcher´s Majorna
    Kanonbra, go mat, bra service!! Läs mer

Sara K skrev om Pitcher´s Majorna
    Bra bemötande prisvärd mat fräsch lokal Läs mer

Lin B skrev om Pitcher´s Majorna
    Älskar de ställer firade mig när jag fyllde 30 samt min morbror nyss som fyllde 60 år!

Bra käk, bra ställe att se fotboll på!

Dock halkade jag sist och drog korsbandet så mitt enda tips är att på nått sätt visa när golvet är nytvättat mest för att undvika framtida eventuella olyckor 👌🏻❣️ Läs mer
    2019-12-18 Alan T svarar Lin B
    Hej, tack för din feedback.

Vi ska bli bättre på informera och skylta upp vid eventuell halkrisk hos oss.
    Vad kul att ni hade en lyckad födelsedags firande hos och hoppas ni vill komma fler gånger. välkomna åter

Emma N skrev om Pitcher´s Majorna
    Nöjda men fick sitta i ett eget rum i restaurangen med en tv Läs mer
    2019-12-18 Alan T svarar Emma N
    Hej, tack för din feedback.
    Hur hade vi kunna förbättra er upplevelse här på pitcher's?

Jennifer G skrev om Pitcher´s Majorna
    Jättefin service och välkomnande! Supergod mat - vi hade ett stort barnkalas där och både vuxna och barn var nöjda! Läs mer

Lars E skrev om Pitcher´s Majorna
    gick dit för att titta på hockey
    blev trevligt bemöt bra service. god mat. lite för låg volym på hockeyn Läs mer

Herr L skrev om Pitcher´s Majorna
    Bra service och fokus på oss gäster. Läs mer

Hotell Kusten C skrev om Pitcher´s Majorna
    Shuffleboard och middag med kollegorna. God mat och trevlig personal! Läs mer

Karl Johansgatan 92 BV, 414 55 Göteborg